Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.412 din 18 noiembrie 2009  privind organizarea si functionarea Institutului de Stiinte ale Educatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.412 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea si functionarea Institutului de Stiinte ale Educatiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 3 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.412 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea şi funcţionarea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 3 decembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, denumit în continuare I.S.E., se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã de cercetare şi dezvoltare cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Ştirbei Vodã nr. 37, sectorul 1.
(2) I.S.E. preia activitatea de curriculum şi pe cea privind manualele şcolare de la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, care se desfiinţeazã.
(3) Activitatea I.S.E. se desfãşoarã în concordanţã cu programele şi politicile educaţionale ale Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(4) Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniile sale de activitate, I.S.E. realizeazã colaborãri cu instituţii de învãţãmânt preuniversitar sau superior, cu alte organizaţii şi asociaţii profesionale din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 2
I.S.E are ca scop realizarea de proiecte de cercetare şi dezvoltare în domeniul educaţiei, selectarea, pregãtirea, stimularea şi valorificarea potenţialului tinerilor capabili de performanţã, proiectarea, dezvoltarea, aplicarea şi revizuirea curriculumului naţional.
ART. 3
(1) I.S.E. are urmãtoarele atribuţii:
a) contribuie la fundamentarea ştiinţificã a deciziilor privind reforma şi inovaţia în învãţãmântul românesc;
b) propune conducerii Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii politici, precum şi iniţierea unor proiecte de acte normative privind curriculumul naţional în învãţãmântul preuniversitar, pregãtirea şi susţinerea tinerilor şi a cadrelor didactice în activitãţi de înaltã performanţã;
c) asigurã expertizã şi consultanţã, participã la formarea continuã în ştiinţele educaţiei;
d) asigurã asistenţã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii în fundamentarea proiectelor de dezvoltare şi a deciziilor referitoare la sistemul de învãţãmânt;
e) editeazã publicaţii de specialitate precum reviste, studii, cãrţi, rapoarte tehnice în domeniul ştiinţelor educaţiei;
f) participã la viaţa ştiinţificã internã şi internaţionalã în vederea schimbului şi difuzãrii de informaţii;
g) dezvoltã relaţii şi proiecte de colaborare cu alte instituţii, organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale şi asociaţii profesionale din ţarã şi din strãinãtate;
h) acordã asistenţã de specialitate unitãţilor de învãţãmânt care îşi propun teme de cercetare;
i) realizeazã expertize cu privire la procesul de aplicare şi de funcţionare în sistemul de învãţãmânt a curriculumului naţional, în scopul asigurãrii revizuirii periodice a acestuia;
j) asigurã coordonarea ştiinţificã a elaborãrii componentelor curriculumului naţional, planuri de învãţãmânt, programe şcolare şi revizuirea periodicã a acestora;
k) asigurã corelarea ştiinţificã şi coerenţa metodologicã dintre curriculum şi celelalte componente ale sistemului naţional de învãţãmânt;
l) realizeazã unele suporturi metodologice necesare proceselor de aplicare şi de funcţionare eficientã a curriculumului naţional;
m) elaboreazã materiale şi desfãşoarã programe de formare pentru cadre didactice, în vederea dezvoltãrii competenţelor de proiectare, implementare şi evaluare a curriculumului;
n) oferã consultanţã pentru elaborarea, aplicarea şi evaluarea materialelor curriculare proiectate la nivel local;
o) elaboreazã standarde naţionale de evaluare, care vor fi utilizate ca repere pentru elaborarea probelor de evaluare la nivel naţional;
p) participã la proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul curriculumului şi formãrii cadrelor didactice, finanţate din fondurile interne sau internaţionale;
q) constituie şi coordoneazã activitatea unor grupuri de lucru compuse din specialişti şi din cadre didactice cu experienţã, în scopul proiectãrii/revizuirii curriculumului naţional şi al pregãtirii elevilor capabili de performanţã;
r) desfãşoarã activitãţi de cercetare şi de analizã specifice în domeniile curriculumului naţional şi evaluãrii de proces;
s) propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii acordarea de burse de studii în ţarã şi în strãinãtate, de premii, precum şi alte modalitãţi de susţinere a performanţei pentru elevii laureaţi ai olimpiadelor şi concursurilor internaţionale;
t) organizeazã tabere de studiu şi de odihnã, excursii în ţarã şi în strãinãtate pentru elevii capabili de performanţã;
u) formeazã autorii de manuale şcolare;
v) coordoneazã metodologic structura şi conţinutul manualelor şcolare;
w) acordã consultanţã în vederea realizãrii instrumentelor de elaborare a manualelor şcolare.
(2) I.S.E. va cuprinde structuri fãrã personalitate juridicã, care sã realizeze atribuţiile specifice scopului pentru care a fost înfiinţatã instituţia.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi regulamentul de funcţionare ale I.S.E. se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(2) Conducerea I.S.E. este asiguratã de un director general, numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, pe baza rezultatelor concursului organizat în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi ale I.S.E. este de 105.
(4) Posturile sunt prevãzute, în condiţiile legii, pentru personal contractual.
(5) Posturile I.S.E. se asigurã cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru unitãţile din subordinea Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, prin redistribuirea numãrului de posturi de la unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat la unitãţile din structura Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat şi cu încadrarea în cheltuielile aprobate prin bugetul ministerului.
(6) I.S.E. are dreptul de a utiliza pentru unele dintre activitãţile desfãşurate colaboratori externi, în condiţiile legii.
(7) I.S.E. preia personalul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar cu atribuţii în sfera curriculumului şi a coordonãrii metodologice a elaborãrii manualelor şcolare.
ART. 5
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale I.S.E. se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Salarizarea personalului I.S.E. se face conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(3) Veniturile proprii ale I.S.E. provin din tarife percepute pentru activitãţi de elaborare de planuri de învãţãmânt şi programe şcolare pentru învãţãmântul particular sau alternativ, consultanţã pentru elaborarea de strategii în domeniul dezvoltãrii curriculare, elaborare/derulare de programe de pregãtire a profesorilor, evaluare de proiecte curriculare şi alte activitãţi, precum şi din sponsorizãri sau donaţii şi alte venituri dobândite în condiţiile legii. Cuantumul tarifelor se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
ART. 6
Structurile de personal, patrimoniul aferent, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri se preiau de la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul educaţiei, cercetãrii
şi inovãrii, interimar,
Cãtãlin Ovidiu Baba,
secretar de stat

p. Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.412.

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016