Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.410 din 18 noiembrie 2009  privind reorganizarea unor institutii aflate in subordinea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.410 din 18 noiembrie 2009 privind reorganizarea unor institutii aflate in subordinea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 4 decembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.410 din 18 noiembrie 2009
privind reorganizarea unor instituţii aflate în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 4 decembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 5 alin. (5) , al <>art. 6 alin. (5) şi al <>art. 8 poziţiile 68-74 din anexa nr. 1 şi poziţiile nr. 39-48 din anexa nr. 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 21 ianuarie 2009, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numãrul maxim de posturi este de 171, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional."
2. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã a Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
3. Anexa nr. 2 "Unitãţi care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional ori în coordonarea ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.258/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional al Monumentelor Istorice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 823 din 20 decembrie 2001, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul se modificã dupã cum urmeazã:
"HOTÃRÂRE
privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Patrimoniului"
2. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, se reorganizeazã şi îşi schimbã denumirea în Institutul Naţional al Patrimoniului, ca urmare a comasãrii cu Institutul Naţional al Monumentelor Istorice, care se desfiinţeazã.
(2) Institutul Naţional al Patrimoniului, denumit în continuare Institutul, preia obiectul de activitate al Oficiului Naţional al Monumentelor Istorice şi al Institutului Naţional al Monumentelor Istorice.
(3) Institutul este instituţie publicã de importanţã naţionalã.
(4) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Enãchiţã Vãcãrescu nr. 16, sectorul 4."
3. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã, în condiţiile legii, fondurile destinate cercetãrii, expertizãrii şi executãrii lucrãrilor de consolidare-restaurare şi punere în valoare a monumentelor istorice, prin Programul Naţional de Restaurare a Monumentelor Istorice, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional;
b) administreazã, în numele Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, monumentele istorice intrate cu orice titlu în proprietatea statului, altele decât cele administrate de alte instituţii publice; propune promovarea de proiecte şi programe de revitalizare a acestora, realizarea de parteneriate sau prin concesionare, dare în folosinţã gratuitã ori închiriere, în condiţiile legii;
c) fundamenteazã, în conformitate cu normele privind creditarea, elaborate de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, necesarul de credite; stabileşte prioritãţile şi evalueazã documentaţiile prezentate de persoanele de drept privat în vederea obţinerii de credite fãrã dobândã, cu dobândã redusã sau cu dobândã legalã, pentru efectuarea de lucrãri de protejare la monumentele istorice deţinute;
d) gestioneazã, prin acordarea de credite în conformitate cu prevederile lit. c), sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice, precum şi din alte surse cu aceeaşi destinaţie, obţinute în condiţiile legii; sumele încasate din rambursãri de credite şi plãţi din dobânzi se utilizeazã în sistem revolving, cu acelaşi scop;
e) gestioneazã Registrul operatorilor economici din domeniul protejãrii monumentelor istorice, precum şi procedurile şi mecanismele de autorizare şi înscriere în acesta, în conformitate cu metodologia aprobatã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional;
f) elaboreazã, potrivit strategiei Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, şi supune spre aprobare acestuia, Programul naţional de restaurare şi asigurarea atribuirii contractelor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor de restaurare, conservare, protecţie şi punere în valoare a obiectivelor cuprinse în acesta, potrivit legii;
g) verificã şi propune spre avizare, potrivit legii, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile contractate;
h) asigurã asistenţa tehnicã de specialitate pentru Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional în domeniul organizãrii activitãţii de protejare a monumentelor istorice;
i) elaboreazã reglementãrile privind conţinutul-cadru al documentaţiilor, tarifarea acestora, executarea lucrãrilor, organizarea achiziţiilor publice, contractarea şi decontarea lucrãrilor;
j) propune Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional iniţierea de acte normative în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
k) propune Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional proiecte de formare a specialiştilor în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
l) asigurã fundamentarea ştiinţificã a deciziilor şi a avizelor Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice privind clasarea şi evidenţa monumentelor istorice, intervenţiile asupra acestora, precum şi în zonele lor de protecţie;
m) elaboreazã dosarele pentru monumentele istorice propuse a fi incluse în Lista patrimoniului mondial;
n) elaboreazã şi actualizeazã periodic Lista monumentelor istorice din România;
o) administreazã fondul documentar al monumentelor istorice, care cuprinde: arhiva, fototeca, fondul cartografic şi biblioteca, care sunt proprietatea publicã a statului român;
p) gestioneazã Registrul specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici, precum şi procedurile de atestare şi înscriere în acesta, în conformitate cu metodologia aprobatã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional;
q) elaboreazã normele şi metodologiile specifice pentru domeniul monumentelor istorice, care se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional;
r) gestioneazã, în condiţiile legii, fondurile destinate inventarierii, elaborãrii normelor şi metodologiilor pentru monumente istorice;
s) editeazã Revista monumentelor istorice şi Buletinul monumentelor istorice, precum şi alte publicaţii de specialitate, pe orice tip de suport, şi comercializeazã materialele privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
ş) colaboreazã cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi cu instituţii de specialitate în activitatea de inventariere şi de cadastru a monumentelor istorice;
t) poate declanşa procedura de clasare a bunurilor imobile şi a bunurilor imobile aflate în pericol şi poate elabora dosarele de clasare conform Normelor metodologice de clasare şi inventariere a monumentelor istorice, aprobate prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional;
ţ) elaboreazã proiecte de valorificare prin turism cultural a monumentelor istorice, precum şi a zonelor de protecţie a acestora şi propune în acest sens colaborarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional cu ministerele şi autoritãţile de resort;
u) organizeazã şi participã la manifestãri ştiinţifice, naţionale şi internaţionale, în domeniul protejãrii monumentelor istorice."
4. La articolul 3, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Institutul centralizeazã şi prelucreazã datele statistice primare referitoare la activitãţile din domeniu.
(3) Institutul colaboreazã cu instituţii de specialitate pentru realizarea unor studii şi cercetãri privind evoluţia şi prognoza activitãţilor din domeniu."
5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Institutului se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii se obţin din activitãţi realizate direct de Institut, şi anume:
a) gestionarea timbrului monumentelor istorice;
b) contractarea şi realizarea de studii, cercetãri şi expertize în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
c) realizarea de lucrãri şi servicii de specialitate, tehnice şi economice, în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
d) editarea şi comercializarea materialelor privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
e) alte activitãţi specifice realizate în conformitate cu atribuţiile sale legale;
f) cofinanţãri de programe şi proiecte;
g) publicaţii pe orice tip de suport;
h) prestaţii editoriale;
i) studii, proiecte şi prestãri de servicii;
j) exploatarea bunurilor pe care le are în administrare (arhivã, fonotecã şi altele);
k) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine."
6. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Numãrul maxim de posturi ale Institutului este de 113 şi se asigurã în limita numãrului maxim de posturi prevãzut în anexa nr. 2 "Unitãţi care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional ori în coordonarea ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare.
(2) Personalul Institutului este salarizat potrivit reglementarilor aplicabile personalului din instituţiile bugetare."
7. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Institutul este condus de un director general, potrivit legii.
(2) Directorul general al Institutului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general este ajutat de Consiliul de administraţie al Institutului.
(4) Componenţa şi atribuţiile Consiliului de administraţie se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(5) Directorul general este ordonator de credite.
(6) Directorul general numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul Institutului.
(7) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite dispoziţii.
(8) Pe lângã directorul general funcţioneazã Consiliul ştiinţific al Institutului, organism consultativ alcãtuit din specialişti în domeniul protejãrii monumentelor istorice; componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului, aprobat prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional."
8. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Institutul are dreptul la douã autoturisme pentru transportul personalului, cu un consum lunar de carburant de 350 litri.
(2) Pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, a activitãţilor de control şi inspecţie şi a activitãţilor de protecţie a patrimoniului cultural naţional imobil, Institutul are dreptul la un microbuz de pânã la 9 locuri şi la 4 autoturisme de teren. Consumul lunar maxim de carburant este de 250 litri fiecare."
9. Articolele 8-11 se abrogã.
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.463/2003 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 17 decembrie 2003, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 22."
2. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Centrul este finanţat integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(2) Veniturile obţinute de Centru se fac venit la bugetul de stat.
(3) Centrul obţine venituri din activitãţi realizate, şi anume din:
a) contractarea şi realizarea de studii şi cercetãri în domeniul culturii tradiţionale şi al educaţiei permanente;
b) realizarea de lucrãri şi servicii de specialitate în domeniul educaţiei permanente şi al promovãrii culturii tradiţionale şi creaţiei populare contemporane;
c) editarea, difuzarea şi comercializarea materialelor privind educaţia permanentã, cultura tradiţionalã şi patrimoniul cultural naţional imaterial;
d) organizarea de manifestãri culturale - festivaluri, concursuri, expoziţii, gale, tabere de creaţie şi interpretare, târguri, spectacole şi altele asemenea - de interes zonal, naţional şi internaţional şi desfãşurarea de activitãţi de impresariat artistic în domeniul culturii tradiţionale şi al creaţiei populare contemporane;
e) realizarea de programe culturale cu finanţare naţionalã şi internaţionalã;
f) realizarea de servicii de producţie şi editare digitalã;
g) organizarea de seminarii, simpozioane, consfãtuiri, sesiuni ştiinţifice şi alte cursuri pentru perfecţionarea profesionalã, îndrumarea metodologicã şi fundamentarea ştiinţificã a activitãţii instituţiilor de culturã;
h) comercializarea on-line a produselor din domeniul creaţiei populare contemporane;
i) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine;
j) alte activitãţi specifice realizate în condiţiile legii."
ART. IV
<>Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotãrile necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 31 martie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 10, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Numãrul maxim de posturi al Oficiului este de 73, exclusiv directorul general şi directorul general adjunct."
2. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. V
<>Hotãrârea Guvernului nr. 67/2005 privind înfiinţarea Centrului de Studii şi Cercetãri în Domeniul Culturii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 7 februarie 2005, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"HOTÃRÂRE
privind înfiinţarea Centrului de Cercetare şi Consultanţã în Domeniul Culturii"
2. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Centrul de Studii şi Cercetãri în Domeniul Culturii se reorganizeazã, ca urmare a comasãrii cu Centrul de Consultanţã pentru Programe Culturale Europene, care se desfiinţeazã, şi îşi schimbã denumirea în Centrul de Cercetare şi Consultanţã în Domeniul Culturii, denumit în continuare Centrul.
(2) Sediul Centrului este în str. Barbu Ştefãnescu Delavrancea nr. 57, sectorul 1."
3. Dupã articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - Principalele obiective ale Centrului sunt:
a) elaborarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor publice din sectorul cultural;
b) acordarea consultanţei pentru programe culturale europene."
4. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În domeniul cercetãrii sectorului cultural din România, Centrul are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã studii, cercetãri, analize de impact, mãsurãtori pentru studiile de fundamentare pentru programele şi politicile Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional;
b) gestioneazã, colecteazã şi analizeazã statistici despre sectorul cultural din România;
c) elaboreazã strategii în vederea promovãrii valorilor culturale şi fundamenteazã politicile publice în domeniul culturii;
d) efectueazã studii despre audienţele operatorilor culturali, infrastructura sectorului cultural, economia culturii, sociologia culturii, piaţa forţei de muncã în sectorul cultural, precum şi despre orice alt subiect legat de sectorul cultural din România;
e) identificã, evalueazã şi prognozeazã nevoile culturale şi cerceteazã tendinţele de consum cultural;
f) efectueazã, la cerere, studii, cercetãri, analize de impact, mãsurãtori pentru studiile de fundamentare pentru proiectele şi programele operatorilor publici şi privaţi din sectorul cultural;
g) furnizeazã, la cerere, date şi analize solicitate Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional de cãtre organismele internaţionale (de exemplu, UNESCO, Consiliul Europei) preocupate de sectorul cultural;
h) efectueazã studii privind monitorizarea inserţiei socioprofesionale pe piaţa muncii;
i) realizeazã studii privind cultura antreprenorialã şi propune strategii de promovare a antreprenoriatului în sectorul cultural;
j) efectueazã studii de evaluare a mediului intern organizaţional al operatorilor culturali pentru îmbunãtãţirea eficacitãţii organizaţionale;
k) valorificã studiile, analizele, cercetãrile şi activitãţile prin derularea de proiecte finanţate prin fonduri structurale europene în calitate de beneficiar sau partener de proiect;
l) realizeazã activitãţi privind educarea la locul de muncã şi formare profesionalã continuã prin oferirea stagiilor de practicã în cadrul instituţiei sau al instituţiilor partenere.
(2) În domeniul consultanţei şi promovãrii programelor culturale şi media europene, Centrul are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã promovarea programelor comunitare dedicate sectorului cultural şi media, faciliteazã participarea la programele comunitare dedicate sectorului cultural şi media a unui numãr cât mai mare de operatori, asigurã comunicarea la nivel naţional şi regional dintre operatorii culturali şi realizeazã schimbul de informaţii cu structurile similare din statele participante la programele comunitare dedicate sectorului cultural şi media;
b) disemineazã informaţii privind licitaţiile de proiecte organizate în cadrul programelor comunitare dedicate sectorului cultural şi media şi face cunoscute mecanismele de finanţare;
c) elaboreazã evaluãri, sinteze şi metodologii cu aplicabilitate în domeniul dezvoltãrii de proiecte cu finanţare nerambursabilã în cadrul sectorului cultural;
d) constituie birourile de informare şi promovare ale Uniunii Europene în România pentru programele comunitare dedicate sectorului cultural şi media, întreţine şi dezvoltã portalul web de consultanţã pentru programe culturale europene Eurocult.ro;
e) reprezintã Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional în comitetele de management ale programelor comunitare ale Uniunii Europene dedicate sectorului cultural;
f) asigurã, la cerere, servicii de consultanţã şi asistenţã metodologicã de specialitate operatorilor culturali eligibili pentru accesarea fondurilor nerambursabile şi structurale, inclusiv prin încheierea de contracte;
g) realizeazã şi editeazã publicaţii specifice pe orice tip de suport;
h) organizeazã simpozioane, colocvii şi alte manifestãri ştiinţifice în domeniu;
i) colaboreazã cu instituţii similare din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Centrul îndeplineşte orice alte atribuţii, potrivit legii."
5. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Centrul este condus de un director general numit prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, în condiţiile legii.
(2) Directorul general al Centrului este ordonator terţiar de credite şi reprezintã instituţia în raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.
(4) Directorul general numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu."
6. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Coordonarea ştiinţificã a Centrului este asiguratã de un Consiliu ştiinţific format din 7-9 membri cu realizãri deosebite în domeniul studiilor şi cercetãrilor culturale, numiţi prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(2) Constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile consiliului ştiinţific se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Din consiliul ştiinţific face parte, de drept, directorul general al Centrului."
7. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 25 şi se asigurã în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la pct. II «Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat» din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului Centrului se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
8. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Centrului se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(2) Veniturile proprii necesare realizãrii activitãţilor specifice se pot realiza din:
a) contracte de cercetare ştiinţificã;
b) valorificarea studiilor, analizelor, cercetãrilor şi activitãţilor prin derularea de proiecte finanţate prin fonduri structurale europene în calitate de beneficiar sau partener de proiect;
c) organizarea de congrese, seminarii, conferinţe;
d) editarea pe orice tip de suport şi comercializarea de materiale de specialitate, inclusiv privind iniţierea, desfãşurarea şi finalizarea programelor europene specifice;
e) realizarea de studii, analize şi cercetãri, precum şi derularea de programe şi proiecte specifice, pe bazã de contracte, inclusiv în parteneriat public-privat;
f) efectuarea de servicii de consultanţã şi expertizã pentru operatorii culturali, inclusiv prin încheierea de contracte;
g) valorificarea drepturilor de autor în raport cu alte persoane fizice sau juridice;
h) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine;
i) alte activitãţi specifice realizate de Centru, în conformitate cu atribuţiile sale legale.
(3) Centrul poate accesa fonduri comunitare (inclusiv structurale), cu excepţia programelor comunitare pe care le promoveazã prin birourile de informare ale Uniunii Europene în România."
9. Articolele 8 şi 9 se abrogã.
ART. VI
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.878/2005 privind înfiinţarea Centrului de Pregãtire Profesionalã în Culturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 17 ianuarie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã, denumit în continuare Centrul, se reorganizeazã prin comasare cu Centrul European de Culturã din Sinaia şi cu Institutul de Memorie Culturalã - CIMEC, care se desfiinţeazã.
(2) Centrul funcţioneazã ca instituţie publicã educaţionalã, de importanţã naţionalã, cu activitate în domeniul formãrii profesionale, managementului cultural şi informaticii culturale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(3) Centrul este finanţat integral din venituri proprii şi are sediul în municipiul Bucureşti, piaţa Walter Mãrãcineanu nr. 1-3, intr. nr. 2, camera 325, sectorul 1.
(4) Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 77.
(5) Centrul poate înfiinţa, în condiţiile legii:
a) sucursale fãrã personalitate juridicã, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi ale Centrului finanţate din bugetul Centrului;
b) filiale, cu personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii."
2. La articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Misiunea Centrului este ducerea la îndeplinire a Strategiei Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional în domeniile formãrii profesionale continue, educaţiei permanente, managementului cultural, cercetãrii şi documentãrii informatizate a patrimoniului şi activitãţilor culturale, managementului informaţiei şi informaticii culturale.
(2) Scopul Centrului constã în realizarea activitãţilor specifice formãrii profesionale continue, educaţiei permanente, managementului şi informatizãrii în domeniul culturii, în beneficiul instituţiilor publice de culturã, indiferent de subordonare, al persoanelor juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural şi al persoanelor fizice, prin elaborarea şi implementarea de programe şi proiecte."
3. La articolul 2 alineatul (3) punctul A, dupã litera m) se introduc douã noi litere, literele n) şi o), cu urmãtorul cuprins:
"n) asigurã îndrumarea metodologicã pentru activitãţile de formare profesionalã desfãşurate de aşezãmintele culturale;
o) asigurã atestarea în domeniul managementului şi formarea profesionalã a managerilor operatorilor culturali, conform legii."
4. La articolul 2 alineatul (3) punctul B, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) elaboreazã şi propune, în vederea aprobãrii prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, sistemul multianual de planificare şi management al pregãtirii profesionale a personalului din instituţiile publice de culturã."
5. La articolul 2 alineatul (3), dupã punctul C se introduce un nou punct, punctul C1, cu urmãtorul cuprins:
" C1. În domeniul informaticii culturale, managementului informaţiei şi comunicãrii:
a) realizeazã şi pune în valoare, în interes public, baze naţionale de date, registre şi depozite pentru patrimoniul arheologic, patrimoniul cultural mobil, patrimoniul cultelor, patrimoniul cultural imaterial, artele interpretative şi resursele informaţionale asociate (instituţii, persoane, locuri, evenimente, bibliografii, date statistice, imagini, înregistrãri video şi audio, hãrţi şi altele). Acestea includ:
- baza naţionalã de date a inventarului patrimoniului cultural naţional mobil şi a patrimoniului clasat;
- baza naţionalã de date a Repertoriului arheologic naţional (RAN) şi sistemul informaţional geografic aferent;
- Sistemul informatic de administrare a cercetãrilor arheologice (ACERA);
- baza naţionalã de date a lãcaşurilor de cult;
- baza naţionalã de date a arhitecturii vernaculare din muzeele în aer liber (ETNOMON);
- Registrul bunurilor culturale distruse, dispãrute, furate sau exportate ilegal;
- Catalogul colectiv naţional al cãrţii vechi şi Catalogul colectiv naţional al manuscriselor medievale;
- bazele de date ale repertoriului teatral (STAR) şi muzical naţional (DOMINO);
- baza de date a Repertoriului patrimoniului imaterial;
- baza de date bibliografice şi biblioteca digitalã a patrimoniului cultural;
- baza de date a specialiştilor şi Registrul experţilor în domeniul patrimoniului cultural mobil;
- Registrul arheologilor;
- baza de date a muzeelor şi colecţiilor şi altele;
b) centralizeazã şi proceseazã datele primite de la Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, de la operatorii culturali şi din alte surse, asigurã evidenţa informatizatã, administrarea documentelor şi fişierelor destinate actualizãrii bazelor de date, arhivarea acestora şi publicarea, inclusiv pe internet, a datelor de interes public;
c) cerceteazã şi pune în valoare informaţiile cuprinse în bazele de date şi din alte surse; acordã asistenţã de specialitate privind valorificarea documentar-ştiinţificã a informaţiei şi publicã repertorii, cataloage, bibliografii, ghiduri, dicţionare, facsimile digitale şi altele;
d) îndeplineşte funcţia de agregator naţional în procesul de implementare a Programului naţional pentru digitizarea resurselor culturale naţionale şi crearea Bibliotecii Digitale a României - componentã a bibliotecii digitale europene Europeana.eu, asigurând interfaţa dintre furnizorii de conţinut (instituţii publice sau alte organizaţii deţinãtoare de resurse culturale) şi serviciile tehnice care gestioneazã programul la nivel comunitar;
e) elaboreazã norme, standarde, instrumente de evidenţã, chestionare, instrumente informatice, terminologii pentru documentarea bunurilor culturale şi realizeazã studii, cercetãri, analize, monitorizãri, programe şi proiecte în domeniul patrimoniului cultural;
f) oferã asistenţã tehnicã şi de specialitate instituţiilor culturale, întreţine programul DOCPAT pentru documentarea patrimoniului cultural, precum şi alte sisteme informatice şi aplicaţii utilizate de cãtre operatorii culturali;
g) întreţine şi dezvoltã situl web al patrimoniului cultural din România E-patrimoniu.ro, portalul naţional Culturalia.ro, alte situri web tematice şi portaluri de interes naţional, participã la reţele europene şi internaţionale de date;
h) administreazã bazele de date, arhivele de documente şi imagini pe suport clasic şi digital, precum şi fototeca istoricã a patrimoniului cultural, care sunt proprietatea publicã a statului român;
i) reprezintã Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional în Sistemul integrat de gestiune a informaţiilor pentru protecţia patrimoniului cultural mobil şi a bunurilor culturale, în alte reţele, parteneriate, comisii interministeriale şi proiecte naţionale şi internaţionale legate de noile tehnologii informatice şi de comunicare în domeniul cultural."
6. La articolul 2 alineatul (3) punctul D, litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"f) desfãşoarã activitãţi de cazare şi masã în spaţiile pe care le are în administrare."
7. Articolele 8 şi 9 se abrogã.
8. În tot cuprinsul hotãrârii termenul "director" se înlocuieşte cu expresia "director general".
ART. VII
<>Hotãrârea Guvernului nr. 902/2005 privind înfiinţarea Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România "Elie Wiesel", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 19 august 2005, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Numãrul maxim de posturi al Institutului este de 18 şi se asigurã cu încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut în nota de la pct. I «Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat» din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare."
2. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Institutul este finanţat integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(2) Veniturile proprii obţinute de Institut se fac venit la bugetul de stat.
(3) Institutul realizeazã venituri din urmãtoarele activitãţi:
a) editarea şi vânzarea de cãrţi, publicaţii, lucrãri şi studii de specialitate;
b) cofinanţãri de programe şi proiecte;
c) realizarea şi valorificarea de studii şi proiecte, precum şi din efectuarea de prestãri de servicii;
d) exploatarea bunurilor pe care le are în administrare;
e) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine;
f) alte activitãţi specifice realizate de cãtre Institut, inclusiv din încheierea de contracte cu persoane fizice sau juridice."
ART. VIII
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.088/2006 privind înfiinţarea Centrului Cultural "Sala Palatului", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 731 din 28 august 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Titlul hotãrârii va avea urmãtorul cuprins:
"HOTÃRÂRE
privind înfiinţarea Centrului pentru Artele Spectacolului «Sala Palatului»"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Centrul Cultural «Sala Palatului», denumit în continuare Centrul, instituţie publicã cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, se reorganizeazã şi îşi schimbã denumirea în Centrul pentru Artele Spectacolului «Sala Palatului», denumit în continuare Centrul."
3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 31 şi se asigurã în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la pct. II «Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat» din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare."
ART. IX
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.064/2005 privind reorganizarea şi funcţionarea Centrului Naţional al Cinematografiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 914 din 12 octombrie 2005, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Structura organizatoricã a Centrului Naţional al Cinematografiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, se mai pot organiza, în condiţiile legii, servicii sau birouri, precum şi colective temporare pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 45, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru unitãţile subvenţionate din subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional."
2. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. X
Alineatul (2) al articolului 3 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.123/2004 privind înfiinţarea Centrului Naţional al Dansului Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 28 iulie 2004, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
"(2) Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 11, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut în nota de la cap. II din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, cu modificãrile ulterioare."
ART. XI
Alineatul (2) al articolului 7 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 697 din 3 august 2005, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numãrul maxim de posturi al Administraţiei este de 9."
ART. XII
(1) Regulamentele de organizare şi funcţionare, structurile organizatorice, precum şi statele de funcţii ale instituţiilor rezultate din reorganizare, prevãzute la art. II, V, VI şi VIII, se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, la propunerea directorilor generali/directorilor, dupã caz, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Personalul instituţiilor desfiinţate va fi încadrat în limita posturilor aprobate pentru instituţia care preia activitatea acestora, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat şi pe noile funcţii din instituţia care îl preia, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizeazã în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de funcţii.
(4) Personalul disponibilizat ca urmare a reorganizãrii beneficiazã de mãsurile de protecţie socialã prevãzute de lege.
ART. XIII
(1) Patrimoniul instituţiilor create ca urmare a reorganizãrii se constituie prin preluarea activului şi pasivului instituţiilor comasate, inclusiv a bunurilor mobile şi imobile, pe baza protocolului de predare-preluare încheiat în 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, conform bilanţului contabil la data de 30 noiembrie 2009.
(2) Protocolul de predare-preluare prevãzut la alin. (1) va cuprinde şi creditele bugetare rãmase neutilizate la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, structurile de personal preluate, patrimoniul aferent, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din acestea.
(3) În cazul reorganizãrii prevãzute la art. VI, protocolul de predare-preluare prevãzut la alin. (1) va cuprinde activul şi pasivul instituţiilor comasate, inclusiv bunurile mobile şi imobile, structurile de personal preluate, patrimoniul aferent, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din acestea.
ART. XIV
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Institutul Naţional de Cercetare în Domeniul Conservãrii şi Restaurãrii se desfiinţeazã, fiind organizat ca secţie în cadrul Muzeului Naţional de Istorie a României.
ART. XV
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 68/2005 privind înfiinţarea Centrului de Consultanţã pentru Programe Culturale Europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 104 din 1 februarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 261/2002 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Monumentelor Istorice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 1 aprilie 2002.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii, cultelor
şi patrimoniului naţional,
Theodor Paleologu

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.410.


ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 )
------------------------------------------------

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Ministerului Culturii, Cultelor
şi Patrimoniului Naţional






Numãrul maxim de posturi - 171
(exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului
culturii, cultelor şi patrimoniului naţional)

┌─────────────────────────┐ ┌────────────┐ ┌─────────────────┐
│ SERVICIUL LEGISLATIV ├────┬─────┤ MINISTRU ├─────┬────┤CORPUL DE CONTROL│
│ŞI RELAŢIA CU PARLAMENTUL│ │ ├────────────┤ │ │ AL MINISTRULUI │
└─────────────────────────┘ │ │ CABINET │ │ └─────────────────┘
┌─────────────────────────┐ │ └──────┬─────┘ │ ┌─────────────────┐
│ COMPARTIMENTUL RELAŢII ├────┤ │ ├────┤ COMPARTIMENTUL │
│ INTERNAŢIONALE │ │ │ │ │ INFORMAŢII │
└─────────────────────────┘ │ │ │ │ CLASIFICATE │
┌─────────────────────────┐ │ │ │ └─────────────────┘
│COMPARTIMENTUL COMUNICARE├────┤ │ │ ┌─────────────────┐
│ ŞI RELAŢII PUBLICE │ │ │ ├────┤ UNITATE │
└─────────────────────────┘ │ │ │ │AFACERI EUROPENE │
┌─────────────────────────┐ │ │ │ └─────────────────┘
│ COMPARTIMENTUL AUDIT ├────┘ │ │ ┌─────────────────┐
│ PUBLIC INTERN │ │ └────┤SERVICIUL JURIDIC│
└─────────────────────────┘ │ └─────────────────┘


┌───────────────────────────────┬────────┴─────────┬───────────────┐
│ │ │ │
┌───────┴────────────┐ ┌────────────┴─────┐ ┌───────┴────────┐ ┌──┴──────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT│ │ SECRETAR GENERAL│
├────────────────────┤ ├──────────────────┤ ├────────────────┤ │ │
│ CABINET │ │ CABINET │ │ CABINET │ │ │
└┬───────────────────┘ ├──────────────────┘ ├────────────────┘ └┬────────────────┘
│ │ │ │
│ │ │ ┌─────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────┐ ├──┤ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │
├──┤ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │RELAŢII CULTE│ ├─┤ BUGET, │
│ │MONUMENTE ISTORICE,│ ├───┤CREATIVITATE ŞI│ │ └─────────────┘ │ │ FINANŢE, │
│ │ ARHEOLOGIE, │ │ │ DIVERSITATE │ │ ┌─────────────┐ │ │CONTABILITATE │
│ ┌┤ PEISAJE CULTURALE │ │ ┌─┤ CULTURALÃ │ │ │ SERVICIUL │ │ └──────────────┘
│ ││ ŞI ZONE PROTEJATE │ │ │ └───────────────┘ └──┤ ASISTENŢÃ │ │ ┌──────────────┐
│ │└───────────────────┘ │ │ ┌───────────────┐ │ ÎNVÃŢÃMÃNT │ │ │ DIRECŢIA │
│ │ ┌───────────────┐ │ │ │COMPARTIMENTUL │ └─────────────┘ ├─┤ ACHIZIŢII │
│ │ │COMPARTIMENTUL │ │ ├─┤AUDIOVIZUAL ŞI │ │ │ PUBLICE ŞI │
│ └─┤PENTRU TURISM │ │ │ │CINEMATOGRAFIE │ │ │ADMINISTRATIV │
│ │ CULTURAL │ │ │ └───────────────┘ │ └──────────────┘
│ └───────────────┘ │ │ ┌───────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ ┌───────────────┐ │ │ │COMPARTIMENTUL │ │ │ SERVICIUL │
├───┤ SERVICIUL │ │ └─┤ ARTA │ ├─┤ MANAGEMENTUL │
│ │MUZEE, COLECŢII│ │ │ SPECTACOLULUI │ │ │ RESURSELOR │
│ ┌─┤ŞI ARTE VIZUALE│ │ └───────────────┘ │ │ UMANE ŞI │
│ │ └───────────────┘ │ ┌───────────────┐ │ │DIALOG SOCIAL │
│ │ ┌───────────────┐ │ │ BIROUL │ │ └──────────────┘
│ │ │COMPARTIMENTUL │ ├───┤ CULTURÃ │ │ ┌──────────────┐
│ │ │ MONUMENTE DE │ │ │ SCRISÃ │ ├─┤ UNITATEA │
│ └─┤ FOR PUBLIC ŞI │ │ └───────────────┘ │ │ DE POLITICI │
│ │ ARHITECTURÃ │ │ ┌───────────────┐ │ │ PUBLICE │
│ │ CONTEMPORANÃ │ │ │COMPARTIMENTUL │ │ └──────────────┘
│ └───────────────┘ └───┤PENTRU INTER- │ │ ┌──────────────┐
│ ┌───────────────┐ │CULTURALITATE │ │ │ SERVICIUL │
│ │COMPARTIMENTUL │ └───────────────┘ └─┤DECONCENTRATE,│
└───┤ PATRIMONIU │ │ PARTENERIATE │
│ IMATERIAL │ │ ŞI PROIECTE │
└───────────────┘ │ EUROPENE │
└──────────────┘
NOTÃ: La nivelul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional
funcţioneazã, în condiţiile legii, douã Unitãţi de Management a Proiectului.




ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 )
------------------------------------------------

UNITÃŢI
care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea
Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional
ori în coordonarea ministrului culturii,
cultelor şi patrimoniului naţional



┌────┬──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │
│crt.│ │ │
├────┴──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┤
│ Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor şi │
│ Patrimoniului Naţional │
├────┬──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ I.│Organe de specialitate ale administraţiei │ │
│ │publice centrale şi instituţii publice │ │
│ │finanţate integral din bugetul de stat │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 1.│Direcţiile judeţene pentru culturã, culte │Bugetul de stat │
│ │şi patrimoniul cultural naţional, │ │
│ │respectiv a municipiului Bucureşti - │ │
│ │servicii publice deconcentrate │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 2.│Biblioteca Naţionalã a României │Bugetul de stat │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 3.│Oficiul Român pentru Drepturile de Autor*)│Bugetul de stat │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 4.│Centrul Naţional pentru Conservarea şi │ │
│ │Promovarea Culturii Tradiţionale │Bugetul de stat │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 5.│Institutul Naţional pentru Studierea │ │
│ │Holocaustului din România "Elie Wiesel" │Bugetul de stat │
├────┼──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┤
│ │NOTÃ: │
│ │Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-5 pot utiliza un numãr maxim de │
│ � posturi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ II.│Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii │
│ │publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la │
│ │bugetul de stat │
├────┼──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ 6.│Centrul Naţional al Cinematografiei │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 7.│Muzeul Naţional de Artã al României din │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 8.│Muzeul Naţional de Artã Contemporanã │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │al României │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 9.│Muzeul Naţional al Hãrţilor şi Cãrţii │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │Vechi │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 10.│Muzeul Naţional de Istorie a României │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 11.│Muzeul Naţional "Brukenthal" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 12.│Muzeul Naţional "Peleş" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 13.│Muzeul Naţional al Satului │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │"Dimitrie Gusti" │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 14.│Muzeul Naţional al Ţãranului Român │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 15.│Muzeul Naţional Bran │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 16.│Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei│Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Cluj-Napoca │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 17.│Complexul Muzeal Naţional "Moldova" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 18.│Muzeul Naţional al Carpaţilor Rãsãriteni │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 19.│Muzeul Naţional de Istorie Naturalã │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │"Grigore Antipa" │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 20.│Muzeul de Artã "Vasile Grigore - pictor şi│Venituri proprii şi subvenţii │
│ │colecţionar" │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 21.│Muzeul Naţional "George Enescu" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 22.│Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 23.│Teatrul Naţional "Lucian Blaga" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Cluj-Napoca │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 24.│Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Iaşi │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 25.│Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Timişoara │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 26.│Teatrul Naţional "Marin Sorescu" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Craiova │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 27.│Teatrul Naţional din Târgu Mureş │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 28.│Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 29.│Opera Naţionalã Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 30.│Opera Naţionalã Românã din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 31.│Opera Maghiarã din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 32.│Opera Naţionalã Românã din Iaşi │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 33.│Opera Naţionalã Românã din Timişoara │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 34.│Teatrul Naţional de Operetã "Ion Dacian" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 35.│Filarmonica "George Enescu" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 36.│Centrul Naţional al Dansului Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 37.│Centrul Naţional de Culturã al Romilor │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 38.│Centrul Naţional de Artã │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │"Tinerimea Românã" │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 39.│Centrul pentru Artele Spectacolului │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │"Sala Palatului" │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 40.│Centrul de Culturã "George Apostu" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bacãu │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 41.│Centrul de Culturã "Arcuş" din Covasna │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 42.│Centrul Cultural Topliţa │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 43.│Institutul Naţional al Patrimoniului │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 44.│Studioul de Creaţie Cinematograficã │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │din Bucureşti │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 45.│Editura "Video" │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 46.│Centrul de Cercetare şi Consultanţã în │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │Domeniul Culturii │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 47.│Administraţia Fondului Cultural Naţional │Venituri proprii şi subvenţii │
│ │ │acordate de la bugetul de stat│
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │NOTÃ: │ │
│ │Unitãţile menţionate la nr. crt. 6-47 pot │ │
│ │utiliza un numãr maxim de 6.192 de posturi│ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│III.│Instituţii publice finanţate din venituri │ │
│ │proprii │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 48.│ARTEXIM │Venituri proprii │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 49.│Centrul de Pregãtire Profesionalã în │ │
│ │Culturã │Venituri proprii │
├────┴──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┤
│Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor │
│şi Patrimoniului Naţional │
├────┬──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ 50.│Compania Naţionalã a Imprimeriilor │ │
│ │"Coresi" - S.A. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 51.│Regia Autonomã de Distribuţie şi │ │
│ │Exploatare a Filmelor "Româniafilm" │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 52.│Studioul Cinematografic "Rofilm" - S.A. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 53.│Studioul Cinematografic "Sahia Film" -S.A.│ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 54.│Studioul Cinematografic "Animafilm" - S.A.│ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 55.│Societatea Comercialã │ │
│ │"Editura Scrisul Românesc" - S.A. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 56.│Societatea Comercialã │ │
│ │"Editura Meridiane" - S.A. │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


------------
*) Organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflat în coordonarea ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.


ANEXA 3
-------
(Anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 401/2006 )
--------------------------------------------

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA)




Numãrul maxim de posturi - 73
(exclusiv directorul general
şi directorul general adjunct)

┌────────────────┐
│DIRECTOR GENERAL│
└───────┬────────┘
┌──────────────────────┼────────────────────┐
│ │ │
│ ┌───────┴────────┐ │
│ │DIRECTOR GENERAL│ │
┌─────────┴────────┐ │ ADJUNCT │ ┌─────┴──────┐
│COMPARTIMENT AUDIT│ └───────┬────────┘ │COMPARTIMENT│
│ INTERN │ │ │ CONTENCIOS │
└──────────────────┘ │ └────────────┘

┌──────────────────────┼────────────────────┐
│ │ │
┌───────────────┴──────────┐ │ ┌────────┴─────────┐
│DIRECŢIA AFACERI EUROPENE,│ ┌─────────┴────────┐ │ │
│ RELAŢII INTENAŢIONALE, │ │DIRECŢIA REGISTRE,│ │DIRECŢIA EXPERTIZE│
│ LEGISLAŢIE, ECONOMIC │ │GESTIUNE COLECTIVÃ│ │ ŞI CONSTATÃRI │
│ ŞI ORGANIZARE │ │ŞI RELAŢII PUBLICE│ │ │
└──────────┬───────────────┘ └─┬──────────────┬─┘ └─────────┬────────┘
│ │ │ │
│ │ │ │
┌───────┴─────┐ ┌────────┴─┐ ┌──────────┴───────┐ ┌──┴────────┐
│ SERVICIUL │ │SERVICIUL │ │ SERVICIUL │ │ SERVICIUL │
│ ECONOMIC ŞI │ │ REGISTRE │ │GESTIUNE COLECTIVÃ│ │CONSTATÃRI │
│ ORGANIZARE │ │NAŢIONALE │ │ŞI RELAŢII PUBLICE│ │TERITORIALE│
└─────────────┘ └──────────┘ └──────────────────┘ └───────────┘




ANEXA 4
-------
(Anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 1.064/2005 )
----------------------------------------------

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Centrului Naţional al Cinematografiei






45 de posturi
┌─────────────┐
│CONSILIUL DE │
│ADMINISTRAŢIE│
└──────┬──────┘
┌──────────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│ COMPARTIMENT PROMOVAREA │ │ │ │
│ INTERNAŢIONALÃ A │ │ │AUDIT PUBLIC INTERN│
│CINEMATOGRAFIEI ROMÂNEŞTI │ │ │ │
└───────────┬──────────────┘ ┌─────┴────┐ └─────────┬─────────┘
└────────────────────┤ DIRECTOR ├───────────────┘
┌────────────────────┤ GENERAL ├───────────────┐
┌───────────┴────┐ └─────┬────┘ ┌──────────┴─────────┐
│ COMPARTIMENT │ │ │ COMPARTIMENT │
│ MANAGEMENTUL │ │ │LEGISLAŢIE, JURIDIC,│
│RESURSELOR UMANE│ │ │ CONTENCIOS │
└────────────────┘ │ └────────────────────┘

┌────────────────────────┴────────────────────┐
┌─────────────────┴─────────────────┐ ┌─────────┴──────────┐
│DIRECŢIA REGISTRUL CINEMATOGRAFIEI,│ │ │
┌─┤ PATRIMONIU CINEMATOGRAFIC, ├─┐ ┌──┤ DIRECŢIA ECONOMICÃ ├──┐
│ │ MARKETING │ │ │ │ │ │
│ └───────────────────┬───────────────┘ │ │ └──────────┬─────────┘ │
│ │ │ │ │ │
┌┴──────────────┐ ┌────┴────┐ ┌──────────┴──┐ ┌────┴────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───┴────────┐
│ SERVICIUL │ │ COMPAR- │ │COMPARTIMENT │ │SERVICIUL│ │COMPARTIMENT │ │COMPARTIMENT│
│ PATRIMONIU │ │ TIMENT │ │ ACHIZIŢII │ │ FOND │ │ BUGET, │ │ORGANIZARE, │
│CINEMATOGRAFIC,│ │REGISTRUL│ │ PUBLICE, │ │ CINEMA- │ │ FINANCIAR- │ │ DERULARE, │
│ MARKETING, │ │CINEMATO-│ │ INFORMATICÃ,│ │ TOGRAFIC│ │CONTABILITATE│ │MONITORIZARE│
│ STATISTICÃ │ │ GRAFIEI │ │ADMINISTRATIV│ │ │ │ │ │ CONCURSURI │
└───────────────┘ └─────────┘ └─────────────┘ └─────────┘ └─────────────┘ └────────────┘



------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016