Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 10 alin. (5) şi <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 Se aprobã Condiţiile de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, prevãzute în anexa nr. 1. ART. 2 (1) Infrastructura feroviarã interoperabilã din România, definitã conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevãzute în anexa nr. 2, cu toate elementele necesare desfãşurãrii circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clãdirile staţiilor de cale feratã cu facilitãţile aferente, precum şi celelalte clãdiri şi facilitãţi destinate desfãşurãrii transportului feroviar, existente la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. (2) Infrastructura feroviarã neinteroperabilã din România, definitã conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevãzute în anexa nr. 3, cu toate elementele necesare desfãşurãrii circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clãdirile staţiilor de cale feratã cu facilitãţile aferente, precum şi celelalte clãdiri şi facilitãţi destinate desfãşurãrii transportului feroviar, existente la momentul adoptãrii prezentei hotãrâri. ART. 3 Staţiile care delimiteazã secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare interoperabile fac parte din infrastructura feroviarã interoperabilã. ART. 4 Prevederile privind gestionarea infrastructurii feroviare, prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 15 septembrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã în mod corespunzãtor. ART. 5 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 6 La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul transporturilor, Barna Tanczos, secretar de stat Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian Bucureşti, 19 noiembrie 2007. Nr. 1.409. ANEXA 1 CONDIŢII DE ÎNCHIRIERE de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora CAP. I Gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile ART. 1 Infrastructura feroviarã neinteroperabilã din România se gestioneazã în condiţiile legii, în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri şi ale reglementãrilor specifice aplicabile. ART. 2 Autoritatea Feroviarã Românã - AFER va elabora, împreunã cu Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., denumitã în continuare C.F.R., reglementãri tehnice şi de siguranţã a circulaţiei trenurilor, specifice condiţiilor de trafic de pe reţeaua feroviarã neinteroperabilã, pe care le va propune spre aprobare Ministerului Transporturilor. ART. 3 Pe întreaga duratã de funcţionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, reglementãrile în vigoare privind condiţiile de funcţionare, exploatare, întreţinere, reparare sau de orice altã naturã privind infrastructura feroviarã interoperabilã se aplicã şi pentru infrastructura feroviarã neinteroperabilã, dacã nu sunt, în mod expres, înlocuite de o reglementare specificã acesteia. ART. 4 În cadrul contractului de activitate încheiat, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre C.F.R., pe de o parte, şi Ministerul Transporturilor, în numele statului, pe de altã parte, se înscriu prevederi specifice privind funcţionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în mod distinct faţã de infrastructura feroviarã interoperabilã, precum şi modul de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii neinteroperabile, pentru perioada în care traficul pe aceste secţii este organizat de cãtre C.F.R., în conformitate cu reglementãrile în vigoare. ART. 5 (1) C.F.R. nu poate acţiona pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã în calitate de operator de transport feroviar şi nu se poate asocia în vederea efectuãrii unor asemenea servicii. (2) Pe perioada gestionãrii infrastructurii feroviare neinteroperabile, C.F.R. poate executa pe aceastã infrastructurã transporturi în interes propriu, cu material rulant propriu sau închiriat, în condiţiile legii. ART. 6 Bugetul de venituri şi cheltuieli al C.F.R. se aprobã conform prevederilor legale şi conţine capitole distincte pentru infrastructura feroviarã interoperabilã şi cea neinteroperabilã, cu structuri identice privind elementele de venituri şi cheltuieli. ART. 7 Veniturile obţinute din exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi cheltuielile efectuate pentru funcţionarea acesteia se înregistreazã de cãtre C.F.R. în conturi contabile separate de cele pentru infrastructura feroviarã interoperabilã. ART. 8 (1) Activitãţile de conducere operativã a circulaţiei trenurilor pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfãşoarã exclusiv de cãtre C.F.R., prin structurile proprii de management al traficului feroviar, în condiţiile legii. (2) Activitãţile de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale feratã şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfãşoarã numai cu personalul autorizat de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din C.F.R., cu respectarea tuturor normelor de siguranţa circulaţiei şi în conformitate cu reglementãrile în vigoare. CAP. II Condiţii obligatorii privind asigurarea serviciului de transport feroviar public de cãlãtori şi mãrfuri pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã ART. 9 (1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, Ministerul Transporturilor va actualiza contractul de concesiune pentru gestionarea infrastructurii feroviare, încheiat cu C.F.R., aflat în vigoare, menţionând în mod distinct obligaţiile pãrţilor privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în condiţiile legii. (2) Contractul de concesiune încheiat de Ministerul Transporturilor cu C.F.R. va prevedea posibilitatea C.F.R. de a oferi în regim de închiriere secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi condiţiile de gestionare a acestor secţii şi condiţiile de realizare a serviciilor de transport feroviar pe acestea, cãtre alţi operatori economici, în condiţiile legii. ART. 10 Exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile se face de cãtre C.F.R. prin: a) ofertarea de capacitãţi de circulaţie pentru operatori de transport feroviar licenţiaţi conform prevederilor legale, pe baza încheierii de cãtre aceştia cu C.F.R. a unui contract de acces şi a plãţii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a chiriilor aferente serviciilor şi facilitãţilor solicitate, ca metodã de lucru tranzitorie, pânã la închirierea secţiei de circulaţie sau încetarea activitãţilor şi închiderea secţiei de circulaţie respective; b) ofertarea în regim de închiriere a uneia sau mai multor secţii de circulaţie împreunã cu toate elementele infrastructurii feroviare necesare desfãşurãrii procesului de transport cãtre una sau mai multe persoane juridice, licenţiate conform prevederilor legale, în scopul realizãrii atât a activitãţilor de gestionare a infrastructurii respective, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de marfã şi/sau de cãlãtori, în condiţiile legii. ART. 11 (1) Dupã actualizarea contractului de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor şi C.F.R., în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, C.F.R. va comunica în scris consiliilor judeţene pe raza cãrora se aflã secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile lista completã a acestora, cu informarea privind intenţia ofertãrii spre închiriere a secţiilor de circulaţie în scopul realizãrii atât a activitãţilor de gestionare a infrastructurii, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de cãlãtori şi/sau de marfã pe secţiile respective. (2) În termen de 30 de zile de la comunicarea de cãtre C.F.R. a listei secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, consiliile judeţene vor transmite în scris la C.F.R. propuneri privind pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de cãlãtori, pe fiecare secţie de circulaţie. (3) Propunerile primite de la consiliile judeţene se analizeazã în cadrul C.F.R. în funcţie de capacitãţile existente şi de celelalte considerente tehnice şi comerciale privind fiecare secţie de circulaţie şi se includ în documentaţia întocmitã de C.F.R. cu condiţiile de ofertare a fiecãrei secţii pentru închiriere. ART. 12 În termen de 30 de zile de la primirea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de cãlãtori pe fiecare secţie de circulaţie, C.F.R. va organiza licitaţii, prin licitaţie publicã cu strigare, pentru selectarea operatorilor economici interesaţi în preluarea secţiilor respective în regim de închiriere, precum şi a activitãţii aferente, în condiţiile legii. ART. 13 Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfãşoarã şi transport de cãlãtori, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, se va proceda în felul urmãtor: a) C.F.R. va continua sã asigure administrarea secţiilor respective şi va relua lunar procedura de licitaţie; b) Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va continua sã asigure servicii de transport de cãlãtori; c) serviciile de transport de marfã se vor asigura de cãtre orice operator feroviar licenţiat, în condiţiile legii, numai cu condiţia plãţii tarifului de utilizare a infrastructurii şi a celorlalte tarife stabilite de C.F.R. pentru operarea în condiţii comerciale a circulaţiei trenurilor de marfã pe secţia respectivã; d) C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor analiza lunar veniturile şi cheltuielile generate de exploatarea secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, care nu au fost adjudecate la licitaţie, şi vor lua mãsuri pentru reducerea pierderilor din exploatarea secţiilor de circulaţie respective prin modificarea pachetului minim obligatoriu, corespunzãtor condiţiilor pieţei. ART. 14 Personalul de la C.F.R., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A., care se disponibilizeazã ca urmare a nepreluãrii acestuia de cãtre persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi opereazã servicii de transport public feroviar, va fi redistribuit de cãtre aceste societãţi în limita posturilor vacante existente sau va beneficia de mãsuri de protecţie socialã conform legislaţiei în vigoare. CAP. III Închirierea unor secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã ART. 15 (1) Preluarea prin închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviarã neinteroperabilã poate fi acordatã unei persoane juridice sau unui grup de persoane juridice înregistrate în România, fiecare dintre acestea fiind autorizatã în calitate de gestionar al infrastructurii feroviare şi/sau de operator de transport feroviar de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER pentru activitãţile preluate pe secţiile de circulaţie respective, chiriaşul preluând de la C.F.R. personalul calificat necesar pus la dispoziţie şi care îşi desfãşoarã activitatea pe secţia/secţiile închiriatã/închiriate sau care deţin personal calificat propriu şi autorizat, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, angajat cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã şi care se angajeazã sã le exploateze în strictã conformitate cu reglementãrile generale şi specifice privind transportul pe cãile ferate române. (2) Norme specifice privind componenţa şi modul de lucru ale comisiei de evaluare, termenele de realizare a licitaţiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare aplicabile, se elaboreazã de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER şi se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor. ART. 16 (1) Procedura de închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviarã neinteroperabilã se organizeazã de cãtre C.F.R. prin licitaţie, pe baza unui caiet de sarcini întocmit pentru fiecare secţie sau grup de secţii de circulaţie care se oferteazã împreunã. (2) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine cerinţele privind asigurarea funcţionãrii infrastructurii feroviare respective pe perioada închirierii, necesarul de operaţiuni de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii feroviare, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, încadrarea în parametrii tehnici de exploatare a secţiei de circulaţie şi cerinţele privind desfãşurarea serviciului de transport de marfã şi/sau a serviciului de transport feroviar public de cãlãtori în condiţii de siguranţã a traficului feroviar. (3) Pentru fiecare dintre secţiile de circulaţie sau grup de secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile care sunt oferite pentru închiriere, C.F.R. va specifica în caietul de sarcini: a) volumele potenţiale de transporturi de marfã conform cerinţelor pieţei; b) pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de cãlãtori, definit în colaborare cu autoritãţile publice locale şi care trebuie realizat în mod obligatoriu de candidaţii la licitaţie; c) descrierea parcului de material rulant necesar pentru realizarea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de cãlãtori. ART. 17 (1) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine clauze specifice privind criteriile de selecţie a celei mai bune oferte, care vor respecta urmãtoarea ordine de prioritãţi: a) chiria cea mai mare obţinutã de la ofertantul care se angajeazã sã preia, în cel mai scurt timp de la data licitaţiei, gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de cãlãtori şi/sau a transportului de marfã, prevãzut în caietul de sarcini pe secţia/secţiile respectivã/ respective; b) procentul cel mai mic de comision, inclusiv cel sub limita specificatã prin caietul de sarcini, din valoarea biletelor de cãlãtorie vândute pe secţia respectivã, obţinut de la ofertantul care se angajeazã sã preia în cel mai scurt timp de la data licitaţiei gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de marfã şi cu preluarea numai a activitãţilor comerciale privind transportul de cãlãtori. Pe aceste secţii ofertantul se angajeazã sã asigure toate operaţiunile comerciale de vânzare de legitimaţii de cãlãtorie, precum şi de control al legitimaţiilor de cãlãtorie în trenuri. Asigurarea circulaţiei trenurilor de cãlãtori pe aceste secţii se face de Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., care va primi decadal de la ofertantul câştigãtor contravaloarea prestaţiilor efectuate, care se constituie din sumele rezultate prin diminuarea veniturilor obţinute din vânzarea legitimaţiilor de cãlãtorie cu comisionul procentual convenit în urma licitaţiei. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va primi lunar compensaţia cuvenitã de la Guvern pentru pachetul minim social asigurat pe secţia respectivã. Pentru închirierea secţiei respective, ofertantul câştigãtor va plãti lunar o chirie fixã Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., conform nivelului stabilit prin caietul de sarcini. (2) Perioada maximã admisã pânã la preluarea integralã a gestionãrii secţiei, respectiv a serviciilor de transport feroviar public, conform prevederilor alin. (1), nu poate fi mai mare de 6 luni de la data adjudecãrii licitaţiei. (3) În toate cazurile caietele de sarcini vor prevedea un nivel minim al chiriei şi un nivel maxim al comisionului din valoarea biletelor de cãlãtorie, a cãror îndeplinire constituie condiţii obligatorii pentru adjudecarea licitaţiei. ART. 18 (1) Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va putea opera trenuri de cãlãtori pe secţiile de circulaţie închiriate conform prevederilor art. 17, numai în condiţiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare. (2) Operarea de cãtre Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. a trenurilor de cãlãtori, în condiţiile prevãzute la art. 17, pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, se va face fãrã plata de cãtre aceasta a tarifului de utilizare a infrastructurii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare. ART. 19 (1) C.F.R. poate încheia contracte de închiriere a unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai în condiţiile în care semnatarul contractului de închiriere îndeplineşte urmãtoarele condiţii: a) a fost declarat câştigãtorul unei proceduri de licitaţie organizatã în concordanţã cu prevederile prezentei hotãrâri; b) se angajeazã ferm sã asigure gestionarea secţiei/secţiilor respective în condiţii de siguranţã a traficului şi sã asigure activitãţile de conducere operativã a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2); c) se angajeazã ferm sã realizeze traficul de cãlãtori şi/sau de marfã, dupã caz, conform caietului de sarcini, începând cu data intrãrii în vigoare a contractului de închiriere, şi prezintã dovezi concludente cã are resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv; d) în cazul în care preluarea/realizarea traficului de cãlãtori şi/sau de marfã se face prin intermediul altor persoane juridice, câştigãtorul procedurii de licitaţie prezintã, la semnarea contractului de închiriere, contractele încheiate cu persoanele juridice care vor prelua traficul de cãlãtori şi/sau de marfã pe secţia/secţiile respectivã/respective şi dovezile cã acestea îndeplinesc condiţiile legale pentru a desfãşura activitãţile respective; e) se angajeazã sã fie unic rãspunzãtor în faţa C.F.R. şi/sau a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. privind modul de exploatare a secţiei/secţiilor respective şi utilizarea materialului rulant preluat, indiferent dacã realizeazã aceste activitãţi în mod direct sau prin intermediul altor persoane juridice pe bazã de contract; f) se angajeazã sã constituie lunar, pe o perioadã de 6 (şase) luni de la data preluãrii secţiei/secţiilor, un depozit de bunã execuţie, în valoare de 1% din cifra de afaceri a activitãţii de operare pe secţia/secţiile respectivã/respective, depozit ce va fi constituit în favoarea C.F.R.; g) face dovada cã are personal calificat angajat cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã cu care sã asigure, prin întreţinere şi reparaţii, menţinerea infrastructurii feroviare închiriate la parametrii normali de exploatare, precum şi conducerea trenurilor în condiţii de siguranţã sau se angajeazã sã preia personal calificat necesar, de la C.F.R., existent pe secţia închiriatã. (2) Condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) constituie şi clauze obligatorii în contractul de închiriere care se încheie potrivit prezentei hotãrâri. ART. 20 (1) Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere a secţiei/secţiilor, C.F.R. va da dreptul de utilizare a tuturor activelor existente la data încheierii contractului de închiriere pentru secţia/secţiile care face/fac obiectul contractului şi va proceda, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, la cesionarea cãtre operatorul economic câştigãtor al contractelor de închiriere a unor active sau activitãţi din cadrul secţiilor respective, pe care le-a semnat cu alte persoane juridice şi/sau fizice. (2) Operatorii economici care preiau activele şi cãrora li se cesioneazã contractele prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a utiliza veniturile obţinute din aceste contracte exclusiv pentru activitãţile de întreţinere şi reparaţii ale secţiei/secţiilor închiriate şi/sau pentru dezvoltarea transportului feroviar public de cãlãtori pe secţia/secţiile închiriate. (3) Lunar, odatã cu solicitarea subvenţiei pentru transportul de cãlãtori, pe lângã celelalte documente stabilite de legislaţia în vigoare, operatorii economici au obligaţia de a da o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte modul cum au utilizat sumele rezultate din activitãţile prevãzute la alin. (2), iar la finele anului fiscal au obligaţia de a întocmi o fişã concentratoare cu modul de utilizare a sumelor rezultate din activitãţile prevãzute la alin. (2), împreunã cu celelalte documente prevãzute de legislaţia în vigoare. (4) Nerespectarea prevederilor alin. (2) şi (3) atrage rezilierea contractului de închiriere şi executarea de cãtre C.F.R. a depozitului constituit conform art. 19 alin. (1) lit. f). ART. 21 (1) Operatorii economici care închiriazã secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligaţia de a menţine în stare de funcţiune infrastructura feroviarã cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar. (2) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1), operatorii economici vor desfãşura activitãţile de supraveghere, întreţinere şi/sau reparare a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant utilizat, în conformitate cu drepturile şi obligaţiile ce le revin în calitate de gestionari ai infrastructurii feroviare respective, cu personal propriu sau pe bazã de contracte cu furnizori de servicii atestaţi de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER. ART. 22 (1) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusivã a întregului trafic feroviar local de pe secţiile respective, în condiţiile legii. (2) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de transport feroviar cu trenuri mixte de marfã şi cãlãtori, cu respectarea reglementãrilor în vigoare. (3) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot acorda dreptul de acces pentru trafic local pe secţiile respective unor operatori de transport feroviar licenţiaţi de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER , pe bazã de contract de acces semnat cu aceştia, având dreptul de a percepe un tarif de utilizare a infrastructurii feroviare, negociat cu aceştia, în condiţiile legii. ART. 23 (1) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile sunt obligaţi sã acorde drept de acces pe secţiile respective altor operatori feroviari licenţiaţi de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER , în urmãtoarele cazuri: a) tren complet, aflat în tranzit peste secţia închiriatã; b) tren complet, format în afara secţiei închiriate şi având ca destinaţie una dintre staţiile de pe secţia închiriatã; c) tren complet, format în una dintre staţiile de pe secţia închiriatã şi având ca staţie de destinaţie orice staţie în afara secţiei închiriate; d) locomotivele izolate folosite pentru remorcarea trenurilor complete prevãzute la lit. b) şi c). (2) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, încasat pentru cazurile stabilite la alin. (1), nu va putea depãşi nivelul maxim al tarifului de utilizare a infrastructurii stabilit de Guvern pentru C.F.R. pentru porţiuni de infrastructurã similarã şi tonaje pe tren similare. ART. 24 (1) Contractele de închiriere se încheie cu C.F.R. pentru o perioadã de 5-10 ani, în funcţie de perioada necesarã amortizãrii sumelor pe care operatorul economic se angajeazã prin contractul de închiriere sã le aloce în activitãţi de reparaţii capitale şi/sau investiţii pentru fiecare secţie şi/sau pentru materialul rulant necesar operãrii trenurilor pe secţiile respective. (2) Anual, C.F.R. va verifica, pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de operatorul economic, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contract şi va decide modalitãţile de continuare a contractului. (3) Contractele de închiriere vor conţine clauze de reziliere de cãtre C.F.R., dacã operatorul economic ce a beneficiat de contractul de închiriere nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate prin contractul respectiv. (4) În cazul rezilierii unui contract de închiriere, procedura de ofertã a secţiei respective pentru un nou contract de închiriere se organizeazã în maximum 30 de zile de la reziliere, conform prevederilor prezentei hotãrâri. ART. 25 În situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendã oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie fãrã un preaviz transmis în scris la C.F.R. şi la Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. cu 6 (şase) luni înainte de data suspendãrii respective, acestuia i se va reţine garanţia constituitã conform art. 19 alin. (1) lit. f). ART. 26 (1) În situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendã oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie, C.F.R. va prelua secţia/secţiile respective, iar Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. va prelua operarea trenurilor de cãlãtori pe secţia/secţiile respective, în condiţiile legii. (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor prelua personalul necesar desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţilor pe secţia/secţiile preluatã/preluate de la operatorul economic care suspendã efectuarea serviciilor pe secţia/secţiile închiriatã/închiriate, cu respectarea legislaţiei în vigoare. (3) Numãrul de personal preluat de C.F.R. şi/sau de Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. pentru situaţiile prevãzute la alin. (2) nu poate depãşi numãrul de personal existent la data încheierii contractului cu operatorul câştigãtor al licitaţiei pentru secţia/secţiile respectivã/respective. (4) Personalul care nu va fi preluat de unitãţile C.F.R. ca urmare a aplicãrii prevederilor alin. (3) va fi disponibilizat de cãtre persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi va beneficia de mãsuri de protecţie socialã conform legislaţiei în vigoare. (5) Secţiile de circulaţie preluate de C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. vor fi reintroduse în procedura de licitaţie pentru închirierea serviciilor, conform prevederilor prezentei hotãrâri. ART. 27 Operatorii economici care închiriazã una sau mai multe secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, în scopul realizãrii, în condiţiile legii, a transportului feroviar de marfã şi/sau a transportului feroviar public de cãlãtori, au dreptul sã aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea urmãtoarelor principii: a) serviciul de transport de marfã se va organiza exclusiv pe principii comerciale de piaţã, fãrã nicio intervenţie din partea statului, operatorii de transport feroviar având libertatea stabilirii tarifelor de transport; b) serviciul de transport feroviar public de cãlãtori, definit prin pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de cãlãtori, se desfãşoarã pe baza tarifelor de transport stabilite pentru pachetul minim necesar de servicii publice de transport, în urma procedurii de licitaţie pentru fiecare secţie de circulaţie; c) tarifele de transport feroviar public de cãlãtori, stabilite în urma licitaţiei de închiriere a dreptului de operare a serviciilor de transport pe o anumitã secţie de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, pot fi modificate dupã încheierea contractului de închiriere cu C.F.R., numai cu acordul C.F.R. şi numai ca urmare a efectelor inflaţiei sau a impactului investiţiilor solicitate de C.F.R. privind creşterea calitãţii serviciilor de transport de cãlãtori, în condiţiile legii. ART. 28 (1) Operatorii de transport feroviar care preiau, în condiţiile legii, activitatea de transport feroviar public de cãlãtori pe secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile primesc, în condiţiile legii, prin contract de închiriere de la Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., parcul de material rulant necesar desfãşurãrii activitãţilor asumate pentru primii 3 ani de activitate şi preiau personalul feroviar calificat de la C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., necesar efectuãrii activitãţii de transport feroviar public de cãlãtori. Nivelul chiriei va fi la nivelul cheltuielilor pe care le înregistreazã Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., în calitate de proprietar, cu acest parc de material rulant. (2) Dupã încheierea perioadei de 3 ani de valabilitate a contractului de închiriere pentru materialul rulant, o comisie formatã din reprezentanţi ai C.F.R., ai Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. şi ai Ministerului Transporturilor va face o analizã a îndeplinirii obligaţiilor asumate de operatorul de transport feroviar şi va decide asupra condiţiilor de prelungire a contractului de închiriere sau va decide achiziţia materialului rulant de cãtre operatorul respectiv, în condiţiile legii. ART. 29 Contractele privind preluarea unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de cãtre operatori economici, în regim de închiriere, vor conţine obligaţia asigurãrii de cãtre C.F.R. a activitãţilor de conducere operativã a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceştia pentru plata serviciilor de conducere operativã a circulaţiei trenurilor se stabileşte în funcţie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului. ART. 30 (1) În situaţia în care, pentru asigurarea unor condiţii optime publicului cãlãtor, este necesar ca trenul/trenurile sã porneascã sau sã soseascã într-o staţie de cale feratã situatã pe infrastructura feroviarã interoperabilã alta decât staţia care delimiteazã secţia neinteroperabilã, dar aflatã la o distanţã de maximum 10 km, administratorul infrastructurii feroviare are obligaţia de a permite circulaţia acestor trenuri, în sistem de peaj, la o valoare a tarifului de utilizare a infrastructurii de 25% din valoarea tarifului pentru porţiunea de linie şi categoria de tren respective. (2) Legãtura prevãzutã la alin. (1) se poate solicita de cãtre operatorul economic câştigãtor al licitaţiei şi în urma analizei dintre acesta şi C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. ART. 31 Dacã, ulterior preluãrii secţiei/secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic constatã cã este necesarã modificarea pachetului minim social, în sensul modificãrii orelor de plecare şi de sosire a trenurilor, modificarea numãrului de trenuri operate, cu modificarea corespunzãtoare a subvenţiei acordate pentru aceste servicii, el poate, cu acordul scris al autoritãţilor publice locale, sã facã aceste modificãri având obligaţia ca anterior adoptãrii lor sã fie comunicate în scris cãtre C.F.R., în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), şi sã fie fãcute publice prin mijloace de avizare a publicului cãlãtor, inclusiv prin afişare în staţii. ART. 32 Începând cu data preluãrii în totalitate a gestionãrii şi operãrii trenurilor pe secţia/secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic este rãspunzãtor în totalitate de desfãşurarea traficului feroviar, în condiţiile legii. ART. 33 (1) Toate contractele existente la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se vor actualiza în termen de 30 de zile, dacã au apãrut modificãri la elementele care au stat la baza calculului pentru secţiile închiriate. (2) Pentru operatorii economici care refuzã sã actualizeze contractele, acestea se reziliazã în conformitate cu legislaţia în vigoare. ANEXA 2 SECŢIILE DE CIRCULAŢIE ce alcãtuiesc infrastructura feroviarã interoperabilã
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt.│ Secţii de circulaţie │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│Braşov-Podul Olt-Sibiu-Vinţul de Jos-Simeria-Arad-Curtici │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2.│Piatra Olt-Bãbeni-Râmnicul Vâlcea-Podul Olt │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3.│Filiaşi-Cãrbuneşti-Târgu Jiu-Simeria │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.│Cãrbuneşti-Albeni │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5.│Bãbeni-Berbeşti-Alunu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6.│Simeria-Pestiş │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7.│Ilia-Marginea-Lugoj │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8.│Sibiu-Copşa Micã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9.│Gura Motrului-Turceni-Târgu Jiu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10.│Turceni-Drãgoteşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11.│Bucureşti Nord-Ploieşti-Braşov-Sighişoara-Teiuş-Cluj-Oradea- │
│ │Episcopia Bihor │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12.│Ploieşti Vest-Târgovişte-Fieni │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13.│Oradea-Arad │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14.│Braşov-Ciceu-Deda-Dej-Jibou-Baia Mare-Satu Mare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15.│Beclean pe Someş-Salva-Ilva Micã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16.│Apahida-Dej │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17.│Oradea-Sãcuieni Bihor-Carei-Satu Mare-Halmeu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 18.│Deda-Târgu Mureş-Rãzboieni │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 19.│Bistriţa-Sãrãţel │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 20.│Salva-Vişeul de Jos-Sighetul Marmaţiei │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 21.│Jibou-Carei │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 22.│Ploieşti-Buzãu-Mãrãşeşti-Adjud-Bacãu-Roman-Paşcani-Vereşti- │
│ │Suceava-Dorneşti-Vicşani │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 23.│Adjud-Ciceu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 24.│Ilva Micã-Suceava │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 25.│Bacãu-Bicaz │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 26.│Vereşti-Botoşani │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 27.│Fãurei-Tecuci-Bârlad-Crasna-Buhãieşti-Iaşi-Cristeşti Jijia │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 28.│Zorleni-Fãlciu-Fãlciu Nord │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 29.│Iaşi-Paşcani │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 30.│Bucureşti Nord-Armãşeşti-Urziceni-Fãurei-Brãila-Galaţi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 31.│Mãrãşeşti-Tecuci-Barboşi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 32.│Feteşti-Fãurei-Buzãu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 33.│Bucureşti Nord-Ciulniţa-Feteşti-Medgidia-Constanţa-Mangalia │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 34.│Slobozia Veche-Ciulniţa-Cãlãraşi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 35.│Medgidia-Negru Vodã │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 36.│Medgidia-Tulcea │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 37.│Bucureşti Nord-Roşiori Nord-Craiova-Filiaşi-Turnu Severin-Timişoara-Arad │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 38.│Bucureşti Nord-Titu-Piteşti-Costeşti-Piatra Olt-Craiova │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 39.│Bucureşti Nord-Giurgiu Nord │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 40.│Giurgiu Nord-Videle │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 41.│Titu-Târgovişte │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 42.│Goleşti-Câmpulung-Argeşelu │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 43.│Piteşti-Vâlcele │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 44.│Roşiori Nord-Turnu Mãgurele │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 45.│Roşiori Nord-Alexandria │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 46.│Piatra Olt-Caracal │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 47.│Craiova-Calafat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 48.│Strehaia-Motru │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 49.│Caransebeş-Reşiţa Sud │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 50.│Timişoara-Jimbolia │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 51.│Timişoara-Jebel-Voiteni-Stamora Moraviţa │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 52.│Timişoara Est-Radna │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 53.│Oraviţa-Anina │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 54.│Oraviţa-Iam │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 55.│Bucureşti-Olteniţa │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 56.│Constanţa Ferryboat-Agigea Nord │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 57.│Ploieşti Sud-Armãşeşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 58.│Urziceni-Slobozia Nouã-Ţãndãrei │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 59.│Lupeni-Livezeni │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 60.│Comãneşti-Moineşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 61.│Amaradia-Bârseşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 62.│Buzãu-Berca │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 63.│Timişoara Sud-Buziaş-Lugoj │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 64.│Teiuş-Coşlariu-Vinţu de Jos │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 65.│Câmpia Turzii-Turda │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 66.│Toate secţiile de circulaţie care constituie racorduri şi linii de │
│ │centurã din complexele feroviare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 67.│Toate secţiile de circulaţie dintre frontiera de stat şi prima staţie │
│ │de cale feratã │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 3 SECŢIILE DE CIRCULAŢIE ce alcãtuiesc infrastructura feroviarã neinteroperabilã
┌────┬─────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│Sucursala│ Secţii de circulaţie │ Km │
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 1.│Bucureşti│Fieni-Pietroşiţa │ 8│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 2.│Bucureşti│Ploieşti Nord-Mãneciu │ 44│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 3.│Bucureşti│Buda-Slãnic │ 34│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 4.│Bucureşti│Câmpina-Câmpiniţa-Telega │ 8│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 5.│Bucureşti│Diţeşti-Gura Palãngii │ 8│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 6.│Bucureşti│I.L. Caragiale-Diţeşti-Moreni │ 18│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 7.│Bucureşti│R1-R2 Diţeşti │0,632│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 8.│Bucureşti│Cãciulaţi-Snagov Plajã │ 15│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 9.│Craiova │Costeşti-Roşiori Nord │ 64│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 10.│Craiova │Alexandria-Zimnicea │ 42│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 11.│Craiova │Caracal-Corabia │ 41│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 12.│Craiova │Golenţi-Poiana Mare │ 7│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 13.│Craiova │Albeni-Seciuri │ 14│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 14.│Craiova │Vâlcele-Curtea de Argeş │ 16│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 15.│Timişoara│Caransebeş-Bouţari-Haţeg-Subcetate │ 70│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 16.│Timişoara│Voiteni-Gãtaia-Berzovia-Reşiţa Nord │ 61│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 17.│Timişoara│Berzovia-Oraviţa │ 59│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 18.│Timişoara│Buziaş-Gãtaia-Jamu Mare │ 56│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 19.│Timişoara│Jebel-Liebling │ 10│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 20.│Timişoara│Jebel-Giera │ 33│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 21.│Timişoara│Timişoara Nord-Cruceni │ 45│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 22.│Timişoara│Cãrpiniş-Ionel │ 31│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 23.│Timişoara│Ronaţ Triaj-Satu Nou-Lovrin-Sânnicolau Mare-Cenad │ 68│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 24.│Timişoara│Sânandrei-Periam │ 36│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 25.│Timişoara│Arad Nord-Periam-Sânnicolau Mare-Vãlcani │ 81│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 26.│Timişoara│Jimbolia-Lovrin │ 27│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 27.│Timişoara│Bãrbãteni-Lupeni tehnic │ 4│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 28.│Timişoara│Simeria-Hunedoara │ 15│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 29.│Timişoara│Mintia-Brad-Vaţa-Gurahonţ-Ineu │ 134│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 30.│Timişoara│Periam-Satu Nou │ 11│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 31.│Timişoara│Lovrin-Nerãu │ 27│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 32.│Timişoara│Arad-Nãdlac │ 52│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 33.│Timişoara│Sântana-Ineu-Cermei │ 53│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 34.│Timişoara│Nãdab-Grãniceri │ 20│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 35.│Cluj │Ciumeghiu-Holod-Vaşcãu │ 101│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 36.│Cluj │Holod-Oradea Est │ 49│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 37.│Cluj │Dobreşti-Rogoz │ 10│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 38.│Cluj │Borşa-Vişeul de Jos │ 23│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 39.│Cluj │Ilva Micã-Rodna Veche │ 21│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 40.│Cluj │Sãcuieni-Abrami-Şimleu Silvaniei-Sãrmãşag │ 85│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 41.│Cluj │Ghilvaci-Ardud │ 18│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 42.│Cluj │Turda-Abrud │ 93│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 43.│Cluj │Ulmeni Sãlaj-Cehu Silvaniei │ 10│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 44.│Cluj │Abrami-Popeşti │ 14│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 45.│Cluj │Botiz-Bixad │ 46│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 46.│Cluj │Huedin-Cãlãţele │ 3│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 47.│Cluj │Bistriţa-Bistriţa Bârgãului │ 30│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 48.│Cluj │Baia Mare Sud-Baia Sprie │ 7│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 49.│Braşov │Şelimbãr-Cisnãdie │ 7│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 50.│Braşov │Ucea-Victoria │ 9│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 51.│Braşov │Şibot-Cugir │ 13│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 52.│Braşov │Barabanţ-Zlatna cãlãtori │ 38│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 53.│Braşov │Bartolomeu-Zãrneşti │ 24│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 54.│Braşov │Hãrman-Întorsura Buzãului │ 29│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 55.│Braşov │Odorhei-Vânãtori │ 38│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 56.│Braşov │Blaj-Târnãveni Vest-Praid │ 113│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 57.│Braşov │Mãgheruş Şieu-Lechinţa-Miheşu de Câmpie-Luduş │ 94│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 58.│Braşov │Sfântu Gheorghe-Covasna-Târgul Secuiesc-Breţcu │ 66│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 59.│Braşov │Sibiu-Agnita │ 58│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 60.│Braşov │Sebeş Alba-Petreştii de Pãdure │ 9│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 61.│Braşov │Şercaia-Şinca │ 9│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 62.│Braşov │Târgu Mureş-Bãile Sovata │ 74│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 63.│Braşov │Târgu Mureş Sud-Band-Lechinţa │ 90│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 64.│Braşov │Band-Miheşu de Câmpie │ 28│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 65.│Braşov │Chileni-Voşlãbeni │ 7│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 66.│Iaşi │Roman-Buhãieşti │ 71│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 67.│Iaşi │Paşcani-Timişeşti-Târgu Neamţ │ 30│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 68.│Iaşi │Dolhasca-Fãlticeni │ 25│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 69.│Iaşi │Leorda-Dorohoi │ 21│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 70.│Iaşi │Dornişoara-Floreni │ 22│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 71.│Iaşi │Pãltinoasa-Dãrmãneşti │ 34│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 72.│Iaşi │Fundul Moldovei-Pojorâta │ 7│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 73.│Iaşi │Vama-Moldoviţa │ 20│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 74.│Iaşi │Dorneşti-Gura Putnei-Putna │ 40│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 75.│Iaşi │Dorneşti-Siret │ 16│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 76.│Iaşi │Gura Putnei-Nisipitu │ 25│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 77.│Iaşi │Crasna-Huşi │ 33│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 78.│Iaşi │Dãngeni-Sãveni │ 16│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 79.│Iaşi │Podul Iloaiei-Hârlãu │ 41│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 80.│Iaşi │Leţcani-Dângeni-Dorohoi │ 140│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 81.│Galaţi │Berca-Nehoiaşu │ 51│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 82.│Galaţi │Focşani-Odobeşti │ 11│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 83.│Galaţi │Mãrãşeşti-Panciu │ 18│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 84.│Galaţi │Galaţi-Târgul Bujor-Bârlad │ 109│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 85.│Constanţa│Saligny Est-Cernavodã │ 4│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 86.│Constanţa│Dorobanţu-Nãvodari │ 26│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 87.│Constanţa│Nãvodari-P1 Capul Midia │ 6│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 88.│Constanţa│P1 Capul Midia-Capul Midia │ 4│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 89.│Constanţa│P1 Capul Midia-Sitorman │ 12│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 90.│Constanţa│Palas-Nãvodari │ 22│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 91.│Constanţa│Dorobanţu-Romcim │ 5│
├────┼─────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 92.│Constanţa│R1 Lumina-Lumina │ 2│
└────┴─────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘
NOTĂ: Lungimile în km ale secţiilor de cale feratã din aceastã anexã reprezintã distanţele dintre staţiile de cale feratã, indiferent dacã secţiile respective sunt pe linii simple sau duble. -----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.