Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 1.402 din 10 noiembrie 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si Materie Condensata - INCEMC Timisoara
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 19 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1 Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensatã - INCEMC Timişoara, persoanã juridicã românã cu sediul în municipiul Timişoara, str. dr. Aurel Pãunescu Podeanu nr. 144, judeţul Timiş, aflat în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensatã - INCEMC Timişoara se aprobã, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. ART. 3 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã art. 2, 4 şi 9, precum şi anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.315/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensatã - INCEMC Timişoara, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 11 decembrie 1996. ART. 4 Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã: ------------- p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii, Jozsef Koto, secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 10 noiembrie 2005. Nr. 1.402.
ANEXĂ
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensatã - INCEMC Timişoara
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Materie Condensatã - INCEMC Timişoara, cu sediul în municipiul Timişoara, str. dr. Aurel Pãunescu Podeanu nr. 144, judeţul Timiş, denumit în continuare institut naţional, este persoanã juridicã românã în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare organ coordonator. (2) Institutul naţional funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament. ART. 2 Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul electrochimiei şi materiei condensate.
CAP. II Obiectul de activitate
ART. 3 Obiectul de activitate al institutului naţional este alcãtuit, în principal, din activitãţi de cercetare-dezvoltare şi cuprinde activitãţi de cercetare fundamentalã şi aplicativã privind: elaborarea de instalaţii, procese, metode şi tehnologii avansate în domeniul electrochimiei şi materiei condensate, obţinerea de noi materiale, precum dezvoltarea de studii, expertize, prognoze, reglementãri tehnice şi planuri de afaceri, perfecţionarea specialiştilor, activitãţi productive şi de comercializare în electrochimie, chimie, fizicã şi tehnologia materiei condensate, precum şi în domenii interdisciplinare şi adiacente, precum şi activitãţi de valorificare şi transfer tehnologic, dupã cum urmeazã:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare: A.1. În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare: A.1.1. Cercetãri fundamentale şi aplicative de bazã şi orientate spre dezvoltarea ştiinţei în domeniul electrochimiei şi chimiei (cod CAEN 7310): a) aspecte fundamentale ale proceselor de electrod şi reactoarelor electrochimice; b) sinteze chimice şi electrochimice în chimia organicã şi anorganicã; c) recuperarea materialelor utile din deşeuri solide şi/sau lichide; d) tehnici chimice şi electrochimice în protecţia mediului înconjurãtor; e) tehnici analitice chimice şi electrochimice; f) conversia şi stocarea electrochimicã a energiei; g) hidroelectrometalurgia; h) coroziunea electrochimicã a metalelor şi aliajelor; i) galvanotehnicã. A.1.2. Cercetãri fundamentale şi aplicative de bazã şi orientate spre dezvoltarea ştiinţei în domeniul fizicii şi tehnologiei materiei condensate (cod CAEN 7310): a) fizica corpului solid; b) fizica tehnologicã; c) nanomateriale şi nanotehnologii; d) materiale noi, cristaline sau amorfe; e) procese şi tehnologii la presiuni şi temperaturi mari; f) procese şi tehnologii la presiuni mici şi temperaturi înalte; g) procese şi tehnologii în plasme de rf, microunde etc.; h) procese coloidale şi solvotermale; i) fizica straturilor subţiri, a suprafeţelor şi interfeţelor; j) analize fizico-chimice de material; k) proiectarea şi realizarea de componente, dispozitive şi echipamente de cercetare. A.1.3. Dezvoltarea de tehnici experimentale, metodologii şi mãsurãtori în domeniul electrochimiei şi materiei condensate, pentru activitãţi proprii şi pentru terţi (cod CAEN 7430) A.1.4. Activitãţi de valorificare a cercetãrii prin transferul tehnologic al rezultatelor spre operatori economici cu capital de stat sau privat (cod CAEN 7420) A.1.5. Participare la activitãţi de standardizare în domeniiile de competenţã (cod CAEN 7430). A.2. În cadrul altor activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã: a) cercetare aplicativã şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul de activitate şi din domenii conexe (cod CAEN 7310); b) asistenţã tehnicã, transfer de tehnologie, elaborare de studii de specialitate şi consultanţã, certificare de conformitate pentru beneficiari din ţarã şi din strãinãtate (cod CAEN 7420); c) efectuarea de teste, probe şi mãsurãtori în vederea autorizãrii tehnice şi omologãrii tehnologiilor, aparaturii, instalaţiilor, sistemelor şi serviciilor din domeniile de activitate şi conexe (cod CAEN 7430); d) expertiza, analiza şi servicii specifice domeniului de activitate (cod CAEN 7420); e) elaborarea programelor de cercetare-dezvoltare (cod CAEN 7420); A.3. Pentru realizarea programelor-nucleu şi a planurilor sectoriale (cod CAEN 7310) A.3.1. Cercetãri aplicative şi fundamentale de bazã în cadrul programului-nucleu "Tehnologii şi metode moderne în electrochimie şi materie condensatã", având urmãtoarele obiective: a) metode neconvenţionale de reducere a consumurilor energetice în tehnologii electrochimice; b) tehnologii electrochimice şi neconvenţionale de protecţie a mediului; c) procese fizico-chimice la scarã nanometricã; d) obţinerea şi caracterizarea materialelor nanostructurate. A.3.2. Cercetãri aplicative şi fundamentale de bazã în cadrul planurilor sectoriale, având urmãtoarele obiective: a) dezvoltarea strategiei de cercetare-dezvoltare în domeniul de activitate; b) dezvoltarea de platforme de cercetare-dezvoltare prin parteneriat naţional; c) elaborarea de studii, strategii şi programe privind dezvoltarea domeniilor de activitate. A.4. Participare la programele internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare (cod CEN 7310)
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constând în: a) participare la elaborarea strategiei domeniului electrochimic şi materiei condensate, cu toate activitãţile specifice (cod CAEN 7310); b) formare şi specializare profesionalã: desfãşurarea unor activitãţi de specializare şi perfecţionare în vederea formãrii de specialişti în domeniile specifice institutului naţional; formarea de cadre de cercetare şi tehnicieni de înaltã calificare, necesare activitãţilor specifice acestuia; activitãţi de pregãtire a personalului propriu şi a operatorilor economici în domeniile de activitate specifice şi în domenii conexe; activitãţi de coordonare a lucrãrilor de doctorat, licenţã şi masterat, în condiţiile legii (cod CAEN 8042); c) consultanţã şi asistenţã de specialitate (cod CAEN 7420); d) activitãţi de microproducţie, fabricaţie de unicate şi serii mici, aparaturã, echipamente, instalaţii şi dispozitive, precum şi elaborarea de softuri în domeniile de activitate specifice institutului naţional şi conexe (cod CAEN 7430); e) efectuarea de teste, probe şi mãsurãri în vederea autorizãrii tehnice şi omologãrii aparaturii, instalaţiilor, sistemelor şi serviciilor din domeniile de activitate; f) prestãri de servicii aferente obiectului sãu de activitate (cod CAEN 7430), în condiţiile legii; g) valorificarea cercetãrii prin transferul tehnologic al rezultatelor la operatori economici cu capital de stat sau privat (cod CAEN 7430). ART. 4 În cadrul obiectului sãu de activitate, institutul naţional poate colabora şi la activitãţi de cercetare-dezvoltare privind apãrarea naţionalã şi alte tematici care ţin de securitatea naţionalã sau poate desfãşura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea organului coordonator.
CAP. III Patrimoniul
ART. 5 Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 30 iunie 2005, este de 9.937.460 mii lei, din care imobilizãri corporale şi necorporale 7.394.783 mii lei şi active circulante 2.542.677 mii lei. ART. 6 (1) Institutul naţional administreazã cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia. (2) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate. ART. 7 (1) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare. (2) Institutul naţional poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea organului coordonator. ART. 8 Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.
CAP. IV Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 9 Institutul naţional are în cadrul structurii sale organizatorice 3 subunitãţi fãrã personalitate juridicã, dupã cum urmeazã: a) Departamentul electrochimie, cu sediul în municipiul Timişoara, str. dr. Aurel Pãunescu Podeanu nr. 144; b) Departamentul cercetare a materiei condensate, cu sediul în municipiul Timişoara, str. Plautius Andronescu nr. 1; c) Laboratorul de electrochimie, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Splaiul Independenţei nr. 202. ART. 10 (1) Institutul naţional poate avea, de asemenea, în structura sa şi alte subunitãţi, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. Sediul subunitãţilor se stabileşte prin hotãrârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobatã prin hotãrâre a Guvernului. (2) Structura organizatoricã a institutului naţional se aprobã prin ordin al conducãtorului organului coordonator, în condiţiile legii, şi cuprinde, pe lângã structura organizatoricã prevãzutã la alin. (1), urmãtoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing, compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit şi control financiar, compartimentul de diseminare a informaţiilor, relaţii publice şi mass-media. ART. 11 În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã ori din strãinãtate.
CAP. V Organele de conducere
ART. 12 Conducerea institutului naţional este asiguratã de: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. ART. 13 Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific. ART. 14 (1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura institutului naţional sunt stabilite de directorul general, care va acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie. (2) Conducãtorii subunitãţilor din structura institutului naţional rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinrea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de cãtre acesta sau aferente domeniilor proprii de activitate. Consiliul de administraţie ART. 15 (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al conducãtorului organului coordonator, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani. (2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie; b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional; c) un reprezentant al organului coordonator; d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei; f) 2 specialişti din domeniu, propuşi de organul coordonator. (3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin. ART. 16 (1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate. (2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitatea de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de Consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al institutului naţional. (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente. (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profit sau cu care institutul naţional se aflã în relaţii comerciale directe. ART. 17 (1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate; b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia; c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale; d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent; e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sã fie realizate de institutul naţional; g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii; h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 38 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã, altele decât cele realizate prin contracte şi comenzi economice; k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã; l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional. (2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale. ART. 18 Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare propriu, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. ART. 19 (1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele institutului o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui, precum şi la solicitarea a cel puţin 3 membri. (2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedintele ales de membrii consiliului. ART. 20 (1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va ţine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4 membri. ART. 21 La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. ART. 22 Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale. ART. 23 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 16 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt. ART. 24 În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. ART. 25 Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional, atribuţiile acestuia fiind prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie. Comitetul de direcţie ART. 26 (1) Conducerea operativã a institutului naţional este asiguratã de un comitet de direcţie, compus din directorul gereral, directorul adjunct ştiinţific, contabilul-şef, directorii subunitãţilor şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului. (2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentantiv din institutul naţional. ART. 27 (1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) bugetul de venituri şi cheltuieli; d) programul de investiţii; e) sistemul de asigurare a calitãţii; f) alte obligaţii. ART. 28 Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun. ART. 29 (1) La nivelul subunitãţilor se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunitãţii respective. (2) Comitetele de conducere exercitã atribuţii şi au rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie. Directorul general ART. 30 (1) Activitatea curentã a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului organizat conform prevederilor legale. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani. (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al conducãtorului organului coordonator. ART. 31 Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate; b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional; d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie; e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã; f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negociere; g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate; i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing; j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile legii; k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie. Consiliul ştiinţific ART. 32 (1) Consiliul ştiinţific este format din 7 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare. (2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institutul naţional. (3) Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific. (5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 33 Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele: a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare; b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã; c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional; d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii; e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific; g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific, în care este implicat institutul naţional; h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi în strãinãtate personalului institutului naţional.
CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare
ART. 34 (1) Institutul naţional întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Bilanţul contabil anual se aprobã de organul coordonator, în condiţiile legii. ART. 35 (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget, pentru fiecare exerciţiu financiar. (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de organul coordonator şi se aprobã prin ordin al acestuia, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 36 Institutul naţional determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã. ART. 37 (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii. (2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al conducãtorului organului coordonator, potrivit reglementãrilor legale. ART. 38 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite bancare peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice. ART. 39 (1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã sã fie realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii. (2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional. (3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii. ART. 40 (1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale şi unitãţi de trezorerie cu sediul în România. (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare. (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România. ART. 41 Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.
CAP. VII Dispoziţii finale
ART. 42 Litigiile institutului naţional, respectiv ale subunitãţilor, cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române de drept comun. ART. 43 Modificãrile şi completãrile Regulamentului de organizare şi funcţionare a institutului naţional se fac prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor legale. ART. 44 Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email