Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂ?RÂRE nr. 1.401 din 18 noiembrie 2009
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 821 din 30 noiembrie 2009
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, specializat în evaluarea educaţionalã, în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare preia activitatea de evaluare de la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, care se desfiinţeazã.
(3) Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare are sediul în imobilul, aflat în administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, situat în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 26, sectorul 1.
ART. 2
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare are ca scop realizarea şi coordonarea sistemului naţional de evaluare şi examinare în învãţãmântul preuniversitar şi coordonarea evaluãrii manualelor şcolare.
ART. 3
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã coordonarea ştiinţificã şi profesionalã a sistemului de examene din învãţãmântul preuniversitar, inclusiv elaborarea probelor de examen/concurs/olimpiade;
b) elaboreazã, împreunã cu direcţiile specializate din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, metodologii, proceduri şi regulamente pentru organizarea şi desfãşurarea examenelor şi evaluãrilor în învãţãmântul preuniversitar, pe care le supune aprobãrii ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii;
c) efectueazã expertize şi sondaje de evaluare a rezultatelor şcolare şi a eficienţei învãţãmântului, furnizând ministerului un feed-back sistematic şi operativ, în scopul adoptãrii mãsurilor de optimizare a activitãţii în învãţãmântul preuniversitar;
d) elaboreazã, în vederea informãrii publice, rapoarte privind rezultatele înregistrate la examenele şi evaluãrile naţionale, la etapele naţionale şi internaţionale ale olimpiadelor şi concursurilor, evidenţiind oportunitatea adoptãrii de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii a unor decizii cu privire la factorii care permit îmbunãtãţirea performanţelor şcolare;
e) organizeazã un sistem de evidenţã a rezultatelor examenelor naţionale, olimpiadelor şi concursurilor pentru elevi, precum şi a rezultatelor şcolare înregistrate la finalul unor cicluri de învãţãmânt/curriculare, în funcţie de profilurile de formare, în vederea cercetãrii dinamicii acestora;
f) acordã sprijin tehnic şi de specialitate în realizarea unor acţiuni de evaluare întreprinse de minister, inspectorate şcolare, unitãţi de învãţãmânt;
g) elaboreazã şi realizeazã programe de proiectare a unor teste standardizate pentru principalele discipline/module şcolare, în funcţie de nivelurile educaţionale sau de ciclurile curriculare;
h) organizeazã programe de pregãtire a membrilor comisiilor de examen, a examinatorilor şi a altor persoane implicate în desfãşurarea examenelor şi sprijinã acţiunile de perfecţionare a personalului didactic în realizarea proceselor de evaluare curentã a progresului şcolar;
i) desfãşoarã activitãţi de cercetare în domeniul evaluãrii educaţionale;
j) propune conducerii Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii iniţierea unor proiecte de acte normative care fac referire la evaluarea de proces şi performanţa în învãţãmântul preuniversitar;
k) participã la proiecte şi la programe naţionale şi internaţionale în domeniul evaluãrii în învãţãmântul preuniversitar;
l) constituie şi coordoneazã activitatea unor grupuri de lucru compuse din specialişti şi din cadre didactice cu experienţã, în scopul construirii şi actualizãrii bazelor de date cu instrumente de evaluare;
m) coordoneazã derularea mecanismelor de evaluare a manualelor şcolare pentru învãţãmântul preuniversitar, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, şi activitatea centrelor de excelenţã regionale/judeţene;
n) realizeazã expertize şi sondaje în unitãţile de învãţãmânt cu privire la procesul de alegere şi utilizare a manualelor şcolare;
o) coordoneazã activitatea de derulare a mecanismelor de reevaluare a manualelor şcolare, la cererea ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii;
p) formeazã experţi evaluatori de manuale şcolare, prin derularea de programe în acest sens;
q) organizeazã cadrul general al difuzãrii manualelor în şcoli;
r) verificã respectarea de cãtre edituri a condiţiilor tehnice de editare a manualelor şcolare.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi regulamentul de funcţionare ale Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(2) Conducerea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare este asiguratã de cãtre un director, numit prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, pe baza rezultatelor concursului organizat în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi ale Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare este de 44.
(4) Posturile sunt prevãzute, în condiţiile legii, pentru funcţii publice şi personal contractual.
(5) Posturile Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare se asigurã cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru unitãţile din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, prin redistribuirea numãrului de posturi de la unitãţile finanţate integral de la bugetul de stat la unitãţile finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat şi cu încadrarea în cheltuielile aprobate prin bugetul ministerului.
(6) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului, ca urmare a reorganizãrii potrivit prezentei hotãrâri, se face cu respectarea dispoziţiilor <>art. 6 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
ART. 5
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Veniturile proprii ale Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare provin din tarife percepute pentru activitãţi de: evaluarea manualelor şcolare, elaborarea de publicaţii, cãrţi şi broşuri, consultanţã pentru elaborarea de proiecte în domeniul educaţiei, consultanţã pentru elaborarea de proiecte finanţate din fonduri UE pentru ţãri din Asia şi Africa.
(3) Salarizarea personalului Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare se face conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 6
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare preia personalul cu atribuţii privind domeniul evaluãrii de proces, al evaluãrii de manuale şcolare şi performanţã în învãţãmântul preuniversitar din cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
ART. 7
În vederea desfãşurãrii activitãţilor specifice, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare este dotat cu douã autoturisme şi douã microbuze, preluate de la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar.
ART. 8
Structurile de personal, patrimoniul aferent, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri se preiau pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009 .
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 231/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 19 martie 2007.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul educaţiei, cercetãrii
şi inovãrii, interimar,
Cãtãlin Ovidiu Baba,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.401.
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: