Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 1.400 din 10 noiembrie 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucuresti
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 19 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1 Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti, persoanã juridicã românã cu sediul în municipiul Bucureşti, Str. Atomiştilor nr. 1, sectorul 5, aflat în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, la data intrãrii în vigoare a pezentei hotãrâri. ART. 3 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã art. 4, 6 şi 9, precum şi anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.312/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 330 din 9 decembrie 1996. ART. 4 Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii, Jozsef Koto, secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 10 noiembrie 2005. Nr. 1.400.
ANEXĂ
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor - INCDFM Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoanã juridicã românã aflatã în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare organ coordonator. ART. 2 Institutul naţional funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament. ART. 3 Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul fizicii stãrii condensate şi al materialelor.
CAP. II Obiectul de activitate
ART. 4 (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde, în principal: A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare, cod CAEN 73/731/7310: a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare inovare, institutul naţional efectueazã: 1. cercetare fundamentalã, de bazã şi orientatã, realizate în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor în domeniul fizicii stãrii condensate şi ştiinţei materialelor, componentelor şi dispozitivelor noi, speciale (supraconductoare, semiconductoare, ionice, feroelectrice, magnetice, piezoceramice etc.); 2. cercetare aplicativã pentru realizarea de modele experimentale, standuri, platforme şi staţii-pilot, precum şi tehnologii generice cu rol de suport pentru cercetãrile aplicative din mai multe ramuri de vârf: electronicã, automaticã, telecomunicaţii, informaticã, electrotehnicã, aviaţie etc.); 3. elaborarea de studii şi cercetãri aplicative în vederea restructurãrii, retehnologizãrii şi modernizãrii unor ramuri industriale de vârf; 4. elaborarea de strategii, studii de diagnozã şi prognozã privind dezvoltarea domeniului fizicii stãrii condensate, ştiinţei şi tehnologiei materialelor; 5. participarea la elaborarea de standarde în domeniul materialelor, componentelor şi dispozitivelor speciale; b) în afara Planului naţional de cercetare-dezvoltare inovare, institutul naţional efectueazã cercetare aplicativã şi/sau dezvoltare tehnologicã din domeniul fizicii materialelor speciale şi al fizicii stãrii condensate; c) cercetare precompetitivã pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu; d) cercetãri în cadrul proiectelor stabilite prin programe europene, acorduri interguvernamentale, colaborãri bilaterale. B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constând în: a) asistenţã tehnicã, consultanţã, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice operatorilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi în domeniul fizicii materialelor, componentelor şi dispozitivelor cu caracteristici deosebite, cod CAEN 743, 7414; b) testare şi certificare de produse în domeniul fizicii materialelor, cod CAEN 743; c) formare şi specializare de cercetãtori în domeniul fizicii stãrii condensate şi al ştiinţei materialelor, cod CAEN 8042; d) execuţie de unicate şi serii mici de aparaturã, componente, dispozitive şi aparate specifice, din domeniul propriu, cod CAEN 7310; e) activitãţi de transfer tehnologic, cod CAEN 7310; f) editarea-tipãrirea unei publicaţii proprii în domeniul fizicii stãrii condensate şi ştiinţei materialelor, cod CAEN 222. ART. 5 În cadrul obiectului sãu de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare naţionalã sau poate desfãşura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea organului coordonator, conform prevederilor legale. ART. 6 Activitãţile specifice domeniului de activitate de cercetare-dezvoltare a institutului naţional pot fi efectuate şi în cadrul unor colaborãri sau contracte externe.
CAP. III Patrimoniul
ART. 7 Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005, este în valoare de 24.045.902 mii lei, din care: imobilizãri corporale şi necorporale 9.988.631 mii lei şi active circulante 14.057.271 mii lei. ART. 8 (1) Institutul naţional administreazã cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunuri dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia. (2) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate. ART. 9 Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare. ART. 10 Institutul naţional poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie şi prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea organului coordonator. ART. 11 Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.
CAP. IV Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 12 Structura organizatoricã a institutului naţional se aprobã prin ordin al conducãtorului organului coordonator. ART. 13 Institutul naţional poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. ART. 14 În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.
CAP. V Organele de conducere
ART. 15 Conducerea institutului naţional este asiguratã de: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. ART. 16 Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific. ART. 17 Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie. ART. 18 Conducãtorii subunitãţilor din structura institutului naţional rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia. Consiliul de administraţie ART. 19 Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al conducãtorului organului coordonator, la propunerea autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani. Structura consiliului de administraţie este urmãtoarea: - un preşedinte; - un vicepreşedinte; - 5 membri. ART. 20 (1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie; b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional; c) un reprezentant al organului coordonator; d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti în domeniu, propuşi de organul coordonator. (3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele. (4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin. ART. 21 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni români şi îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate. (2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al institutului naţional. (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente; (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se aflã în relaţii comerciale directe. ART. 22 (1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate; b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia; c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale; d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent; e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sã fie realizate de institutul naţional; g) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii; h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 44 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã; k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã; l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs propuse de consiliul ştiinţific şi de comitetul de direcţie pentru ocuparea posturilor prin concurs în cadrul institutului naţional. (2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale. ART. 23 Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, cu respectarea legislaţiei în vigoare, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. ART. 24 (1) Consiliului de administraţie se întruneşte, de regulã, o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui ori la solicitarea a cel puţin 3 membri. (2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia de cãtre vicepreşedinte. ART. 25 (1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate sã fie reprogramatã într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 5 membri. ART. 26 La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu s-au constituit în sindicat. ART. 27 Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale. ART. 28 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã s-a consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris aceasta organului coordonator. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 21 alin. 3) şi 4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt. ART. 29 În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. ART. 30 Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretarului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie. Comitetul de direcţie ART. 31 (1) Conducerea operativã a institutului naţional este asiguratã de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional. (2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. ART. 32 (1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) bugetul de venituri şi cheltuieli; d) programul de investiţii; e) sistemul de asigurare a calitãţii; f) alte obligaţii. ART. 33 Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului naţional o impun. ART. 34 (1) La nivelul subunitãţilor din institutul naţional se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie şi este prezidat de directorul subunitãţii respective. (2) Comitetul de conducere exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie. Directorul general ART. 35 (1) Activitatea curentã a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform reglementãrilor legale. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani. (2) Numirea sau eliberarea din funcţie a directorului general se face prin ordin al conducãtorului organului coordonator. ART. 36 Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoanele fizice din ţarã şi din strãinãtate; b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; c) propune organului coordonator modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie; d) numeşte directorii şi conducãtorii departamentelor şi compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional în urma concursului şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie; e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã; f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul institutului naţional şi a salariilor individuale ale personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negocierea directã; g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii şi specializate; i) analizezã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing; j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile legii; k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie. Consiliul ştiinţific ART. 37 (1) Consiliul ştiinţific este format din 21 de membri, reprezentând toate compartimentele de cercetare din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare. (2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori principali cu realizãri deosebite, salariaţi ai institutului, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din compartimentele de cercetare ale institutului naţional. (3) Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific. (5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 38 Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele: a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare; b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã; c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional; d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii; e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare pe grade profesionale; f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific sau tehnic; g) avizeazã proiectele şi acţiunile de cooperare interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific, în care este implicat institutul naţional; h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi strãinãtate personalului institutului naţional.
CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.
Relaţii financiare
ART. 39 (1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Situaţiile financiare anuale se aprobã de organul coordonator, în condiţiile legii. ART. 40 Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. ART. 41 (1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã sã fie realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii. (2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional. (3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii. ART. 42 Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de organul coordonator, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã, şi se aprobã prin ordin al conducãtorului acestuia, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 43 (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii. (2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al conducãtorului organului coordonator, potrivit reglementãrilor legale. ART. 44 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite bancare peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice. ART. 45 (1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România şi cu trezoreria, conform legii. (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin acte normative. (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România. ART. 46 Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.
CAP. VII Dispoziţii finale
ART. 47 Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române de drept comun. ART. 48 Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative. ART. 49 Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email