Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.386 din 27 noiembrie 2003  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 400/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.386 din 27 noiembrie 2003 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 400/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 863 din 4 decembrie 2003
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, al <>art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2001 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 234/2002 , şi al <>art. 68 din Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 400/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 8 mai 2003, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor organiza compartimente specializate pentru problemele locatarilor în scopul sprijinirii proprietarilor pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în administrarea imobilelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Aceste compartimente vor fi compuse din specialişti în domeniul financiar-contabil şi al legislaţiei muncii, potrivit prevederilor <>art. 16 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 234/2002 ."
2. Alineatele (1), (3) şi (4) ale articolului 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Condominiile pot fi administrate de persoane fizice atestate prin grija compartimentelor specializate înfiinţate conform art. 4, angajate cu contract individual de muncã ori cu convenţie civilã de prestãri de servicii, sau de persoane juridice specializate, cu care se încheie un contract de administrare, potrivit hotãrârii adunãrii generale a proprietarilor. Administratorii trebuie sã prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de proprietarul clãdirii pe care urmeazã sã o administreze sau de reprezentantul legal al acestuia.
..............................................................
(3) Pentru administrator sau, dupã caz, persoana fizicã gestionarã a bunurilor materiale, mijloacelor bãneşti sau a oricãror alte valori aflate în proprietatea, folosinţa sau deţinerea asociaţiei de proprietari, adunarea generalã a proprietarilor poate hotãrî constituirea unei garanţii suplimentare. Suma garanţiei în numerar, prevãzutã în <>Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi rãspunderea în legãturã cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autoritãţilor sau instituţiilor publice, cu modificãrile ulterioare, şi a garanţiei suplimentare nu poate depãşi valoarea mediei cheltuielilor lunare curente ale condominiului.
(4) Garanţia se depune în contul bancar al asociaţiei de proprietari respective şi poate fi restituitã gestionarului, împreunã cu dobânda aferentã, la încetarea contractului/convenţiei civile de prestãri de servicii, în situaţia în care nu a cauzat o pagubã sau când paguba a fost acoperitã în întregime."
3. La articolul 5, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Garanţia va fi constituitã în maximum 6 rate lunare."
4. La alineatul (2) al articolului 6, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) menţinerea în siguranţã a clãdirii potrivit prevederilor legale şi aducerea la cunoştinţã tuturor persoanelor care locuiesc în clãdire despre starea acesteia din punct de vedere al siguranţei;
b) funcţionarea în bune condiţii a tuturor instalaţiilor, dotãrilor şi echipamentelor funcţionale aferente imobilului;"
5. Alineatul (1) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) În clãdirile de locuit cu mai multe scãri se pot constitui asociaţii de proprietari pe una sau mai multe scãri, dacã proprietatea comunã aferentã poate fi delimitatã şi dacã este posibilã repartizarea cheltuielilor comune pe una sau mai multe scãri."
6. La alineatul (5) al articolului 18, literele a)-c) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) activitatea de administrare şi de întreţinere a condominiului, aprobarea lucrãrilor de reparaţii capitale şi reparaţii curente ce urmeazã a se efectua în cursul anului, încheierea contractelor cu agenţii economici furnizori ai serviciilor şi lucrãrilor de care beneficiazã asociaţia de proprietari, precum şi modul de realizare a obligaţiilor pe care aceasta le are faţã de persoanele juridice sau fizice cu care are relaţii;
b) expertizarea tehnicã a clãdirilor care prezintã niveluri insuficiente de protecţie la degradãri sau avarieri şi a lucrãrilor de intervenţie/consolidare, potrivit legislaţiei în vigoare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli; stabilirea cotelor de participare pe persoanã la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul stabil în clãdire şi pentru persoanele care locuiesc temporar minimum 15 zile pe lunã; stabilirea perioadei pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoanã şi care trebuie sã fie de cel puţin 15 zile pe lunã; participarea proprietarilor la cheltuielile de administrare şi de întreţinere a clãdirii; modul de folosire a fondurilor proprii; activitãţile pentru care se pot încheia contracte de prestare de servicii;"
7. La alineatul (1) al articolului 19, literele a)-c) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) activitatea curentã de administrare şi de întreţinere a condominiului; derularea contractelor încheiate cu agenţii economici furnizori; repartizarea lunarã a cheltuielilor comune pe fiecare proprietate din condominiu, încheierea sau sistarea contractelor privind furnizarea serviciilor necesare, inclusiv pentru administrarea condominiului; angajarea personalului de administrare, întreţinere şi curãţenie, potrivit legii, şi aprobarea cheltuielilor curente;
b) urmãrirea bunei funcţionãri a instalaţiilor din locuinţe sau din spaţiile cu altã destinaţie decât cea de locuinţã; stabilirea mãsurilor necesare funcţionãrii în bune condiţii a pãrţilor comune ale construcţiei şi instalaţiilor condominiului;
c) rezolvarea problemelor ridicate de membrii asociaţiei de proprietari;"
8. La articolul 21, dupã alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins:
"(9) Asociaţiile de proprietari care opteazã pentru conducerea contabilitãţii în partidã simplã vor depune la compartimentele specializate în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmitã potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.329/2001 , pânã la data de 1 martie pentru situaţia la 31 decembrie şi pânã la data de 1 septembrie pentru situaţia la 30 iunie. Asociaţiile de proprietari care opteazã pentru conducerea contabilitãţii în partidã dublã vor depune situaţia financiarã anualã pânã la data de 1 martie a anului urmãtor."
9. Alineatul (1) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Activitatea de management al proprietãţii se asigurã de persoane fizice angajate fie prin contracte individuale de muncã, fie prin convenţie civilã de prestãri de servicii, sau de persoane juridice, prin contracte de administrare, în funcţie de hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor."
10. Alineatul (2) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Administratorul, persoanã fizicã, poate fi angajat dintre membrii asociaţiei de proprietari sau dintre alte persoane cu cunoştinţe profesionale şi trebuie atestat prin grija compartimentelor specializate pentru problemele locatarilor, organizate de consiliile locale."
11. La alineatul (3) al articolului 22, literele c), d), f) şi j) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) rãspunderea faţã de funcţionalitatea şi integritatea elementelor proprietãţii comune;
d) procurarea materialelor necesare întreţinerii şi reparaţiilor curente ale elementelor proprietãţii comune, rãspunderea asupra integritãţii acestora;
.................................................................
f) angajarea şi urmãrirea realizãrii contractelor aprobate de adunarea generalã, încheiate cu persoane fizice sau juridice pentru: reparaţii, închirierea unor spaţii sau elemente din proprietatea comunã, activitãţi sociale şi alte tipuri de activitãţi. În contractele privind reparaţiile se vor prevedea clauze referitoare la perioada de garanţie a lucrãrilor executate conform normativelor tehnice în vigoare;
............................................................
j) vizitarea dupã o înştiinţare prealabilã de minimum 15 zile, în conformitate cu prevederile din Statutul asociaţiei de proprietari, referitoare la drepturile proprietarilor din condominiu, a proprietãţii individuale în vederea înlãturãrii defecţiunilor apãrute la instalaţiile de folosinţã comunã şi a eliminãrii pierderilor care determinã creşterea nejustificatã a cheltuielilor asociaţiei de proprietari. Dacã se constatã defecţiuni la instalaţiile aparţinând proprietãţii individuale - apartament sau spaţii cu altã destinaţie decât cea de locuinţã -, se înştiinţeazã proprietarul asupra obligaţiei acestuia de a remedia defecţiunile;"
12. La alineatul (3) al articolului 22 litera p), paragraful al doilea va avea urmãtorul cuprins:
"Constituie obligaţie din partea proprietarilor sã anunţe în scris numãrul persoanelor care locuiesc temporar în condominiu, în condiţiile prezentelor norme metodologice."
13. Partea introductivã a articolului 23 şi litera c) a punctului B vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Proprietarii, pe lângã drepturile şi îndatoririle prevãzute în Statutul asociaţiei de proprietari, au şi urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
........................................................
c) sã contribuie la repararea sau, dupã caz, la consolidarea şi la menţinerea în stare de siguranţã a proprietãţii comune indivize din cadrul condominiului şi sã permitã accesul persoanelor autorizate şi însoţite de administratorul clãdirii pentru efectuarea reparaţiilor la instalaţiile comune, conform prevederilor din Statutul asociaţiei de proprietari."
14. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de aceştia, dupã caz, în termen de maximum 15 zile de la data afişãrii listei de platã, datã care trebuie sã fie înscrisã în lista de platã respectivã. În vederea respectãrii termenelor legale de platã a facturilor cãtre furnizorii de utilitãţi, administratorii au obligaţia de a afişa lista de platã în termen de maximum 5 zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin poştã, certificatã prin înscrisul de pe ştampila poştei, sau de la data confirmãrii de primire, în cazul transmiterii facturii prin curier/delegat. Dupã o perioadã de 30 de zile de la expirarea termenului stabilit pentru platã, asociaţia de proprietari poate calcula şi percepe penalizãri de întârziere pentru suma neachitatã, în condiţiile stabilite şi aprobate de adunarea generalã a asociaţiei de proprietari, în limitele stabilite de <>Ordonanţa Guvernului nr. 85/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 234/2002 . Suma acestora nu poate depãşi suma cotei de întreţinere lunarã la care s-a aplicat."
15. Alineatul (2) al articolului 35 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Veniturile obţinute de asociaţia de proprietari din activitãţi economice sau din alte activitãţi desfãşurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunãtãţirea confortului şi eficienţei condominiului, pentru întreţinerea şi repararea proprietãţii comune. În aceste venituri se cuprind şi sumele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietate comunã indivizã, a spaţiilor pentru instalarea de reclame, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursã. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociaţiei de proprietari, nu se repartizeazã proprietarilor şi nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment."
16. Alineatul (5) al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Cheltuielile pentru ridicarea reziduurilor şi a gunoaielor menajere, precum şi cheltuielile pentru vidanjarea haznalelor se repartizeazã în conformitate cu clauzele prevãzute în contractul încheiat cu furnizorul respectivului serviciu sau, în lipsa acestora, proporţional cu numãrul persoanelor care locuiesc curent în condominiu."
17. La articolul 42, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Modificarea instalaţiilor de distribuţie a utilitãţilor în interiorul unui condominiu sau al unui apartament din cadrul unui condominiu poate fi fãcutã numai pe baza referatului tehnic de specialitate emis de furnizorul utilitãţii, în care se aratã efectele modificãrii instalaţiei respective şi se cuprind propuneri privind modul de repartizare a cheltuielilor pentru proprietãţile din condominiu. Pe baza acestui referat adunarea generalã va hotãrî asupra efectuãrii modificãrii şi va stabili modul de înregistrare, repartizare/defalcare a consumurilor respective, precum şi modul de încasare şi de efectuare a plãţilor corespunzãtoare consumurilor."
18. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Cheltuielile pe cotã-parte de proprietate sunt cheltuieli efectuate pentru întreţinerea, repararea, exploatarea şi, dupã caz, consolidarea pãrţilor din condominiu aflate în proprietate comunã indivizã, specificate ca atare în acordul de asociere."
19. Alineatul (2) al articolului 47 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Suma aferentã cheltuielilor pentru încãlzirea spaţiilor aflate în proprietatea comunã a tuturor proprietarilor este cea rezultatã prin scãderea din valoarea înscrisã în factura aferentã consumurilor de energie termicã pentru încãlzire a sumei aferente încãlzirii apartamentelor şi spaţiilor cu altã destinaţie decât cea de locuinţã din cadrul condominiului."
20. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Cheltuielile privind consumurile de apã, canalizare, apã caldã menajerã, gaze naturale, aferente proprietãţii comune, precum şi cheltuielile pentru deratizarea, dezinfecţia, dezinsecţia condominiului se repartizeazã proporţional cu cota-parte de proprietate indivizã care revine fiecãrui proprietar din proprietatea comunã, astfel cum este înscrisã în acordul de asociere sau care a fost recalculatã conform prevederilor art. 45, având la bazã contracte încheiate cu furnizorii acestor utilitãţi."
21. Alineatul (1) al articolului 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - (1) Cheltuielile pentru încãlzirea locuinţelor/ apartamentelor situate în condominii, indiferent de modul de înregistrare a consumului de energie termicã şi de sursa de agent termic, se repartizeazã proporţional cu suprafaţa utilã definitã în cartea tehnicã a clãdirii şi înscrisã în actul de proprietate, iar pentru încãlzirea spaţiilor aflate în folosinţã comunã, şi anume: casa scãrii, culoare, spãlãtorii, uscãtorii, holuri şi altele asemenea, se repartizeazã proporţional cu cota-parte de proprietate indivizã care îi revine fiecãrui proprietar, astfel cum aceasta este înscrisã în actul de proprietate sau cum a fost recalculatã conform prevederilor art. 45."
22. Dupã alineatul (1) al articolului 53 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Asociaţiile de proprietari vor evidenţia cheltuielile pentru încãlzire şi apã caldã menajerã, separat pentru fiecare apartament, pe un borderou special a cãrui formã este prezentatã în anexele 1A şi 1B la prezentele norme metodologice şi care va fi afişat împreunã cu lista pentru defalcarea celorlalte cheltuieli de întreţinere."
23. Dupã alineatul (1^1) al articolului 53 se introduce un nou alineat, alineatul (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^2) În borderoul prevãzut la alin. (1^1) se vor înscrie obligaţiile de platã a cãldurii şi apei calde menajere pe fiecare apartament, aşa cum rezultã din defalcarea facturii primite de la furnizorul de energie termicã, conform alin. (1), şi separat cuantumul ajutorului social aprobat în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 81/2003 pentru modificarea unor reglementãri privind acordarea de ajutoare pentru încãlzirea locuinţei şi asigurarea fondurilor necesare în vederea furnizãrii energiei termice şi gazelor naturale pentru populaţie, precum şi unele mãsuri pentru întãrirea disciplinei financiare."
24. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 53 se abrogã.
25. Articolul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - Cheltuielile pentru lucrãrile de întreţinere, reparaţii şi înlocuiri la antenele colective de televiziune se repartizeazã în raport cu numãrul prizelor de televizoare prevãzute în cartea tehnicã a clãdirii, iar pentru cutiile poştale şi pentru cheile de la uşa de intrare comunã în clãdire se repartizeazã în raport cu numãrul locuinţelor şi spaţiilor cu altã destinaţie decât cea de locuinţã existente în condominiu."
26. Articolul 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - Consiliile locale vor constitui, prin hotãrâre, o comisie de atestare care va organiza examinarea persoanelor fizice propuse de cãtre adunãrile generale ale asociaţiilor de proprietari pentru administrarea imobilelor."
27. Articolul 63 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 63. - Pot fi atestate ca administratori de condominii numai persoanele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au capacitate deplinã de exerciţiu;
b) prezintã garanţii morale pentru îndeplinirea corectã a obligaţiilor ce revin administratorilor."
28. La alineatul (3) al articolului 67, litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) recomandãri din partea preşedintelui comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ai clãdirii pentru care solicitã atestarea calitãţii de administrator."
29. Dupã alineatul (3) al articolului 67 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Legalizarea actelor care se depun pentru atestare poate fi fãcutã de secretarul comunei, oraşului sau al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor."
30. Alineatul (4) al articolului 67 se abrogã.
31. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Capacitatea de a fi atestaţi ca administratori de condominii a solicitanţilor care au prezentat cereri în condiţiile art. 67 va fi evaluatã de comisia de specialitate constituitã de consiliul local, în termen de 60 de zile de la înregistrarea cererii."
32. Articolul 71 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Atestatul de administrator de imobil se elibereazã pentru o perioadã nedeterminatã şi este valabil numai pe teritoriul administrat de autoritatea administraţiei publice locale emitentã.
(2) Atestatul va menţiona datele de identitate ale titularului şi autoritatea administraţiei publice locale emitentã.
(3) Atestatul poate fi suspendat sau retras de cãtre autoritatea administraţiei publice locale emitentã, la propunerea motivatã a compartimentului specializat al consiliului local, sesizat din oficiu sau la cererea asociaţiilor de proprietari."
33. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - Atestarea administratorilor persoane fizice, aflaţi în funcţie la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, se va realiza pânã la data de 31 martie 2004."
34. Articolul 74 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - Consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor stabili şi vor sancţiona contravenţiile la prevederile prezentelor norme metodologice, prin hotãrâre a consiliului local, în condiţiile legii."
35. Dupã articolul 75 se introduce un nou articol, articolul 76, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 76. - Unitãţile deţinãtoare a cãrţii tehnice a clãdirilor sunt obligate sã transmitã cu titlu gratuit aceste cãrţi asociaţiilor de proprietari, la solicitarea acestora. De asemenea, unitãţile în arhiva cãrora se gãsesc proiectele clãdirilor sunt obligate sã elibereze asociaţiilor de proprietari copii ale proiectelor de clãdiri elaborate. Costul executãrii copiilor va fi suportat de asociaţia de proprietari solicitantã. În lipsa proiectelor, proiectantul va emite un raport cuprinzând parametrii de calcul ai clãdirii, caracteristicile tehnice, dotãrile acesteia şi instalaţiile şi dotãrile constituite în indiviziune pentru mai mulţi proprietari din condominiu."
36. Dupã anexa nr. 1 la normele metodologice se introduc anexele nr. 1A şi 1B.
37. Litera b) a articolului 23 din anexa nr. 2 la normele metodologice va avea urmãtorul cuprins:
"b) sã anunţe, în scris, numãrul persoanelor care locuiesc temporar în clãdire minimum 15 zile pe lunã, conform art. 18 alin. (5) lit. c) din Normele metodologice privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministru delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 27 noiembrie 2003.
Nr. 1.386.

ANEXA 1A
--------
la normele metodologice
-----------------------

BORDEROU
cuprinzând costurile pentru încãlzire şi ajutoarele
pentru încãlzirea locuinţelor racordate
la reţele de termoficare, acordate de Guvernul României

Titularul de contract: Asociaţia ............................., bloc ......... scara ........, str. ....................... nr. ..........., sectorul ............. codul poştal ...............
Factura nr. .............., valoarea totalã ..................... lei, din care energie termicã ............................. lei pentru încãlzire şi prepararea apei calde



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cuantumul
Numele ajutorului Cuantumul
Nr. Nr. de şi prenumele Valoarea aprobat de ajutorului Suma
crt. apartamente titularului repartizatã Guvernul aprobat de de
de (lei) României Guvernul platã
apartament conform României (lei)
Ordonanţei conform
de urgenţã consumului
a Guvernului (lei)
nr. 81/2003
(lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6=3-5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Reprezentantul asociaţiei de proprietari:

Numele şi prenumele ............, funcţia ......, data şi semnãtura ..... .

Furnizor .................................. Ştampila

Prezentul borderou reprezintã documentul justificativ pentru stabilirea sumei efective de platã de cãtre asociaţia de proprietari şi pentru întocmirea decontului cãtre direcţia pentru dialog, familie şi solidaritate socialã teritorialã. Declararea de informaţii false se sancţioneazã conform legii.

NOTĂ:
1. Potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 81/2003 , sumele cu titlu de ajutor, luate în considerare pentru stabilirea sumei de platã, nu pot depãşi cheltuielile efectiv repartizate pentru energia termicã utilizatã în scopul încãlzirii locuinţei şi preparãrii apei calde.
2. Sumele înscrise la coloana 3 trebuie sã reprezinte contravaloarea gigacaloriilor pentru încãlzire şi apã caldã, defalcate pentru apartamentele respective.
3. Prezentul borderou va fi completat şi pus la dispoziţie delegatului furnizorului cel târziu pânã la data de ........................... .

ANEXA 1B
--------
la normele metodologice
-----------------------

BORDEROU
cuprinzând costurile pentru încãlzire şi ajutoarele pentru
încãlzirea locuinţelor racordate la reţele de gaze naturale,
acordate de Guvernul României

Titularul de contract: Asociaţia ............................., bloc ......., scara ......., str. ........................ nr. ....., sectorul ......, carnet folio .......................
Factura nr. ....................., valoarea totalã ................... lei, din care gaze naturale ................ lei



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cuantumul
Numele ajutorului Cuantumul
Nr. Nr. de şi prenumele Valoarea aprobat de ajutorului Suma
crt. apartamente titularului repartizatã Guvernul aprobat de de
de (lei) României Guvernul platã
apartament conform României (lei)
Ordonanţei conform
de urgenţã consumului
a Guvernului (lei)
nr. 81/2003
(lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6=3-5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Reprezentantul asociaţiei de proprietari

Numele şi prenumele ............, funcţia ........., data şi semnãtura ........... .

Furnizor .......................... Ştampila

Prezentul borderou reprezintã documentul justificativ pentru stabilirea sumei efective de platã de cãtre asociaţie şi pentru întocmirea decontului cãtre direcţia pentru dialog, familie şi solidaritate socialã teritorialã. Declararea de informaţii false se sancţioneazã conform legii.

NOTĂ:
1. Potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 81/2003 , sumele cu titlu de ajutor, luate în considerare pentru stabilirea sumei de platã, nu pot depãşi cheltuielile efectiv repartizate pentru cantitatea de gaze naturale folositã în perioada sezonului rece.
2. Prezentul borderou va fi completat şi pus la dispoziţie delegatului furnizorului cel târziu pânã la data de ............................. .

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016