Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.380 din 18 noiembrie 2009  privind infiintarea, organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.380 din 18 noiembrie 2009 privind infiintarea, organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 815 din 27 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.380 din 18 noiembrie 2009
privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 815 din 27 noiembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al art. 1 alin. 2, al <>art. 11 şi 13 din Legea privind rezervele de stat nr. 82/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 4 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 477/2003 privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, cu modificãrile ulterioare, precum şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale şi atribuţii

ART. 1
(1) Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, denumitã în continuare Administraţia Naţionalã, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Administraţia Naţionalã se înfiinţeazã prin comasarea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat cu Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, instituţii publice care se desfiinţeazã.
(3) Administraţia Naţionalã face parte din structurile de ordine şi siguranţã publicã din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi este parte componentã a Departamentului ordine şi siguranţã publicã.
(4) Administraţia Naţionalã are sediul principal în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12A, sectorul 5, şi un sediu secundar situat în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
ART. 2
Pentru îndeplinirea atribuţiilor privind rezervele de stat, pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, prevãzute în actele normative în vigoare, Administraţia Naţionalã exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea şi aplicarea strategiei rezervelor de stat şi de pregãtire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, în conformitate cu politica economicã a Guvernului şi cu tendinţele pe plan mondial, precum şi orientarea generalã pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate de statul român pe linia controlului armamentelor, creşterii încrederii şi securitãţii;
b) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea stocurilor de produse rezerve de stat, intangibile, de conjuncturã, de intervenţie şi a celor disponibile, aflate în domeniul privat al statului, a rezervelor de mobilizare, precum şi a patrimoniului propriu;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigurã organizarea, coordonarea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor din domeniul sãu de activitate;
f) socialã, prin care se asigurã atenuarea consecinţelor unor situaţii conjuncturale, prin acordarea de împrumuturi;
g) umanitarã, prin care se asigurã atenuarea consecinţelor unor situaţii de urgenţã, prin acordarea de ajutoare umanitare gratuite, la intern sau la extern;
h) de apãrare, prin care se asigurã elaborarea proiectului planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apãrare, a planului de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare şi a programului cuprinzând obiectivele de pregãtire operativã a teritoriului pentru apãrare, precum şi constituirea de stocuri intangibile de importanţã strategicã pentru nevoi de apãrare;
i) de implementare şi de urmãrire a aplicãrii acquis-ului comunitar, prin care se asigurã îndeplinirea angajamentelor asumate de România, ca stat membru al Uniunii Europene, în domeniul stocurilor minime de siguranţã pentru produse petroliere constituite de Administraţia Naţionalã, precum şi de implementare şi de urmãrire a aplicãrii documentelor internaţionale pe linia controlului armamentelor, creşterii încrederii şi securitãţii la care statul român este parte.
ART. 3
În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Administraţia Naţionalã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul rezervelor de stat:
1. elaboreazã şi prezintã spre aprobare Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, Strategia rezervelor de stat, ca element component al domeniului ordinii, siguranţei publice şi securitãţii naţionale;
2. elaboreazã şi propune Guvernului, spre aprobare, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, Nomenclatorul produselor rezervã de stat, nivelurile maxime, stocurile intangibile şi termenele orientative de pãstrare;
3. stabileşte şi propune Guvernului, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, produsele şi nivelurile acestora la care se constituie stocuri intangibile destinate producţiei de tehnicã militarã şi nevoilor de apãrare în caz de rãzboi, corelate cu rezervele proprii ale armatei şi rezervele de mobilizare;
4. elaboreazã şi propune Guvernului, spre aprobare, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, programe anuale pentru constituirea, reîntregirea sau preschimbarea sortimentalã a stocurilor rezerve de stat de produse şi materii prime cu finanţare în condiţiile legii;
5. elaboreazã norme metodologice, proceduri şi instrucţiuni privind activitatea de administrare a rezervelor de stat, aprobate prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale;
6. administreazã stocurile de produse rezerve de stat, stocurile intangibile, cele de conjuncturã, de urgenţã şi cele devenite disponibile;
7. colaboreazã cu Comisia pentru coordonarea, constituirea, menţinerea, controlul şi supravegherea stocurilor minime de siguranţã pentru ţiţei şi produse petroliere, înfiinţatã la nivelul Ministerului Economiei;
8. efectueazã inventarierea lunarã a stocurilor minime de siguranţã pentru produse petroliere constituite de Administraţia Naţionalã şi raporteazã situaţia inventarierii acestor stocuri la Comisia pentru coordonarea, constituirea, menţinerea, controlul şi supravegherea stocurilor minime de siguranţã pentru ţiţei şi produse petroliere, înfiinţatã la nivelul Ministerului Economiei;
9. elaboreazã şi propune Guvernului, spre aprobare, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, proiectul de hotãrâre a Guvernului pentru achiziţionarea stocurilor de conjuncturã din producţia internã sau din import, în scopul valorificãrii ulterioare, în condiţii avantajoase, în ţarã sau la export;
10. elaboreazã şi propune Guvernului, spre aprobare, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, proiectul de hotãrâre a Guvernului pentru achiziţionarea stocurilor de urgenţã, finanţarea putând fi asiguratã şi din credite externe angajate de Guvern, în condiţiile legii;
11. elaboreazã şi aprobã programele anuale de împrospãtare şi valorificare a produselor din stoc, pe baza situaţiilor calitative primite de la unitãţile teritoriale subordonate şi în funcţie de dispunerea produselor pe unitãţii teritoriale;
12. întocmeşte filele de program privind acumularea, împrospãtarea şi valorificarea produselor pe care le transmite unitãţilor teritoriale;
13. elaboreazã programul de analize de laborator ce urmeazã a fi efectuate în vederea urmãririi evoluţiei stãrii calitative a produselor pe timpul pãstrãrii;
14. asigurã îndeplinirea programelor anuale de constituire şi reîntregire a produselor în vederea realizãrii stocurilor pânã la nivelurile maxime aprobate prin nomenclator;
15. desfãşoarã activitãţi comerciale în vederea realizãrii acumulãrii, preschimbãrii sortimentale, împrospãtãrii şi valorificãrii produselor în/din stocurile rezervelor de stat, închirieri/concesionãri de active fixe din unitãţile teritoriale subordonate;
16. fundamenteazã preţul, termenul de livrare, condiţiile de livrare şi de platã pentru produsele scoase la împrospãtare sau valorificare, în funcţie de natura şi vechimea produsului, de riscul menţinerii în stoc, de uzura moralã, de conjunctura economicã, precum şi de alţi factori ce pot determina urgenţa împrospãtãrii sau valorificãrii, dupã caz, potrivit legislaţiei specifice; nota de fundamentare se întocmeşte şi pentru produsele scoase sub formã de împrumut;
17. negociazã, pe baza fundamentãrii, pentru produsele scoase din rezerva de stat, în numele unitãţilor teritoriale subordonate, preţul, condiţiile de scoatere şi/sau restituire, cuantumul şi modul de constituire a garanţiilor, cota de adaos a Administraţiei Naţionale, dupã caz;
18. în situaţiile în care împrospãtarea unor produse nu se poate realiza la preţul pieţei datoritã lipsei de cerere pe piaţã, uzurii morale, degradãrii calitative neimputabile unei persoane şi a cãror pãstrare peste limita termenului orientativ ar conduce la cheltuieli suplimentare sau pagube, scoaterea produselor din rezervele de stat se poate face la preţuri reduse faţã de cele practicate pe piaţã, potrivit legii, în limitele procentelor stabilite de Guvern, cu aprobarea primului-ministru sau, prin delegare, a preşedintelui Administraţiei Naţionale, atunci când reducerile nu depãşesc 25%;
19. negociazã, în numele unitãţilor teritoriale subordonate, tarifele de depozitare pentru produsele rezerve de stat pãstrate la operatorii economici pe bazã de contracte de depozit custodie şi/sau prestãri servicii;
20. prezintã Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii şi primuluiministru, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, ori de câte ori este nevoie, starea rezervelor de stat;
21. stabileşte dispunerea în teritoriu a stocurilor de produse pãstrate în custodie la operatorii economici cu care unitãţile teritoriale încheie contracte de depozit, custodie şi prestãri servicii, în funcţie de interesele strategice, zonele de risc natural, consumatorii sau producãtorii potenţiali, posibilitatea asigurãrii împrospãtãrii stocurilor de cãtre depozitari, starea şi dotarea tehnicã a depozitelor puse la dispoziţie, precum şi pãstrarea temporarã în spaţiile de depozitare ale operatorilor economici;
22. stabileşte şi aprobã dispunerea stocurilor pe unitãţi teritoriale subordonate şi spaţiile de depozitare ale acestora;
23. stabileşte şi aprobã transferurile de stocuri de produse rezerve de stat între unitãţile teritoriale subordonate, între acestea şi operatori economici depozitari, precum şi între operatori economici depozitari;
24. îndrumã activitãţile de recepţie, depozitare, conservare şi de livrare a produselor din rezervele de stat pãstrate în spaţiile de depozitare proprii sau ale operatorilor economici;
25. desfãşoarã activitãţi de îndrumare şi control în domeniul rezervelor de stat;
26. colaboreazã cu instituţii specializate pentru activitatea de cercetare ştiinţificã în vederea stabilirii condiţiilor optime de conservare şi pãstrare îndelungatã a produselor;
27. aprobã scãderea din gestiune a perisabilitãţilor legale şi a cantitãţilor de produse ce fac obiectul programului anual de analize;
28. avizeazã scãderea din evidenţele contabile a creanţelor nerecuperate ca urmare a închiderii procedurii de faliment, potrivit prevederilor legale, precum şi a pagubelor înregistrate la produsele rezerve de stat ca urmare a unor situaţii neprevãzute sau de forţã majorã, potrivit legii;
29. încaseazã de la unitãţile teritoriale subordonate sumele provenite din operaţiunile de valorificare a produselor rezerve de stat sau din operaţiunile desfiinţate sau restrânse;
30. atribuie, în calitate de unitate de achiziţii centralizatã, în numele şi pentru unitãţile teritoriale subordonate, contracte de achiziţie publicã pentru produsele rezervã de stat prevãzute în programele anuale, în condiţiile legii;
31. analizeazã şi avizeazã, din punctul de vedere al existenţei stocurilor, solicitãrile ministerelor privind acordarea unor împrumuturi cu produse rezervã de stat, pe care le prezintã Guvernului, spre aprobare, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
32. intervine, în baza hotãrârii Guvernului, direct sau în colaborare cu alte instituţii abilitate, pentru acordarea de ajutoare umanitare, interne sau externe, cu titlu gratuit;
33. asigurã îndeplinirea angajamentelor asumate de România, ca stat membru al Uniunii Europene, în domeniul stocurilor minime de siguranţã pentru produse petroliere constituite de Administraţia Naţionalã;
34. îndeplineşte sarcinile stabilite prin planul de mobilizare şi planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare;
35. asigurã constituirea şi administrarea stocurilor intangibile.
B. În domeniul problemelor speciale:
1. elaboreazã strategia privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare şi asigurã implementarea acesteia;
2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin Guvernului în domeniul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
3. organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea ministerelor şi a celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiilor şi operatorilor economici privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
4. elaboreazã, pe baza cererilor instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale şi ordinii publice şi a propunerilor autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor şi operatorilor economici, proiectele planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apãrare, planului de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare şi programului cuprinzând obiectivele de pregãtire operativã a teritoriului pentru apãrare, pe care le supune aprobãrii conform legii;
5. iniţiazã, elaboreazã şi promoveazã sau avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative privind pregãtirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, industria de apãrare, rechiziţiile de bunuri şi prestãrile de servicii în interes public, protecţia civilã sau cele care au implicaţii asupra acestor domenii;
6. organizeazã, coordoneazã şi administreazã mãsurile şi acţiunile referitoare la sistemul de prioritãţi şi alocare a resurselor pentru apãrare şi exercitã controlul asupra îndeplinirii acestora;
7. analizeazã şi avizeazã, din punctul de vedere al sarcinilor la mobilizare, propunerile autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi ale celorlalte instituţii referitoare la elaborarea proiectului bugetului de stat pentru rãzboi;
8. administreazã rezervele de mobilizare;
9. cuprinde în planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare mãsuri de pãstrare a capacitãţilor de apãrare identificate de ministerele de resort şi ţine evidenţa acestor capacitãţi;
10. transmite autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, instituţiilor şi operatorilor economici, dupã caz, sarcinile rezultate din planul de mobilizare a economiei naţionale, din planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare, din programul cuprinzând obiectivele de pregãtire operativã a teritoriului pentru apãrare şi din precizãrile metodologice referitoare la mãsurile ce urmeazã a fi întreprinse în vederea îndeplinirii acestora;
11. cuprinde în bugetul propriu fondurile necesare pentru îndeplinirea mãsurilor stabilite prin planul de pregãtire a economiei naţionale pentru apãrare;
12. solicitã, în condiţiile legii, date şi informaţii privind potenţialul economic şi uman al autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi operatorilor economici;
13. îndeplineşte atribuţiile autoritãţii de specialitate, stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apãrare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 44/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
14. aprobã inventarul capacitãţilor de producţie pentru apãrare, precum şi actualizarea acestuia;
15. coordoneazã asigurarea resurselor materiale necesare susţinerii efortului de apãrare prin planul de mobilizare a economiei naţionale;
16. asigurã activitatea de secretariat pentru Comisia centralã de rechiziţii, la nivel naţional, şi pentru comisiile mixte de rechiziţii, în unitãţile administrativ-teritoriale, conform prevederilor legale;
17. controleazã, împreunã cu instituţiile publice beneficiare, evidenţa, întreţinerea şi starea tehnicã a bunurilor supuse rechiziţiei şi verificã exactitatea datelor comunicate de instituţii şi operatorii economici;
18. elaboreazã, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, instrucţiunile privind întocmirea şi actualizarea monografiilor economico-militare ale unitãţilor administrativ-teritoriale;
19. avizeazã solicitãrile privind concesionarea bunurilor şi serviciilor, potrivit legii;
20. organizeazã, coordoneazã şi controleazã la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale activitãţile privind consumul raţionalizat al populaţiei în situaţii de mobilizare şi rãzboi;
21. întocmeşte, coordoneazã, analizeazã şi avizeazã documentele de mobilizare la locul de muncã, pe unitãţi administrativ-teritoriale, în vederea aprobãrii acestora, potrivit legii;
22. îndrumã şi controleazã activitatea comisiilor pentru probleme de apãrare, constituite în cadrul autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi operatorilor economici cãrora le revin sarcini în domeniul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare;
23. coordoneazã în unitãţile administrativ-teritoriale, prin structurile teritoriale pentru probleme speciale, modul de întocmire a lucrãrilor privind asigurarea cererilor unitãţilor militare pe timpul mobilizãrii, existentul şi starea calitativã a bunurilor prevãzute a fi asigurate;
24. analizeazã, la instituirea stãrii de asediu sau a stãrii de urgenţã, precum şi pentru înlãturarea urmãrilor unor dezastre, cererile de întrebuinţare a unor rezerve materiale, umane şi financiare prevãzute a fi utilizate în caz de mobilizare sau rãzboi şi face propuneri, potrivit legii;
25. verificã, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale sau separat, prin exerciţii şi antrenamente de mobilizare, stadiul pregãtirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, conform planului aprobat de Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii;
26. asigurã, pe plan intern managementul tuturor activitãţilor pentru implementarea prevederilor, documentelor internaţionale pe linia controlului armamentelor, creşterii încrederii şi securitãţii, la care ţara noastrã este parte;
27. planificã sau/şi coordoneazã pregãtirea centralizatã a personalului destinat executãrii activitãţilor specifice de verificare a armamentelor conform actelor internaţionale în domeniu, organizate în ţarã sau strãinãtate.
C. Alte atribuţii:
1. elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, proiecte de acte normative în domeniul sãu de activitate, pe care le înainteazã Ministerului Administraţiei şi Internelor;
2. elaboreazã, dupã caz, instrucţiuni, regulamente, nomenclatoare şi norme metodologice în domeniile sale de activitate, pe care le supune aprobãrii, potrivit legii;
3. participã, în calitate de membru, la activitãţile desfãşurate de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã pentru asigurarea funcţiilor de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã ce îi revin conform prevederilor legale;
4. organizeazã cursuri de instruire, activitãţi de formare profesionalã şi convocãri periodice pe domenii de activitate cu conducerile şi personalul de specialitate din unitãţile teritoriale subordonate, scop în care poate colabora cu universitãţi tehnice, economice şi centre de perfecţionare;
5. elaboreazã şi asigurã executarea programului de finanţare a unitãţilor teritoriale în corelare cu programele aprobate;
6. organizeazã activitatea de audit public intern şi control financiar preventiv intern, potrivit legii;
7. acordã unitãţilor teritoriale asistenţã tehnicã în domeniul activitãţilor de logisticã şi mentenanţã, pazã, prevenire şi stingere a incendiilor, securitatea în muncã şi protecţia mediului;
8. elaboreazã şi aprobã programele de investiţii şi programele de reparaţii ale activelor fixe corporale din patrimoniul Administraţiei Naţionale;
9. desfãşoarã activitãţi de transparenţã decizionalã, informare publicã şi de relaţii cu presa;
10. organizeazã inventarierea elementelor de activ şi pasiv din patrimoniul unitãţilor teritoriale, precum şi pentru bunurile şi valorile deţinute de Administraţia Naţionalã cu orice titlu, aparţinând altor persoane juridice sau fizice în vederea întocmirii situaţiilor financiare pentru exerciţiul bugetar anual, ale reglementãrilor contabile aplicabile, precum şi normelor în vigoare privind inventarierea;
11. îndrumã metodologic activitãţile din domeniile contabilitate, resurse umane, salarizare, juridic şi contencios din unitãţile teritoriale subordonate;
12. constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile, prin reprezentanţii împuterniciţi potrivit legii;
13. îndrumã, coordoneazã şi controleazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate în unitãţile teritoriale şi structurile teritoriale pentru probleme speciale, în condiţiile legii;
14. monitorizeazã şi controleazã aplicarea prevederilor legale privind funcţiile publice şi contractuale, perfecţionarea profesionalã, salarizarea, precum şi aplicarea mãsurilor privind respectarea egalitãţii de şanse şi tratament în domeniul relaţiilor de serviciu şi al raporturilor de muncã, din cadrul unitãţilor teritoriale subordonate;
15. reprezintã Ministerul Administraţiei şi Internelor în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, române şi strãine, în domeniul sãu de competenţã;
16. colaboreazã cu ministerele şi cu alte autoritãţi publice pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
17. colaboreazã cu instituţii şi organisme similare din strãinãtate în domeniul sãu de activitate;
18. editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate;
19. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. II
Conducerea Administraţiei Naţionale

ART. 4
(1) Conducerea Administraţiei Naţionale este exercitatã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Administraţiei Naţionale, o reprezintã în raporturile cu celelalte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) Preşedintele numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Administraţiei Naţionale, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele Administraţiei Naţionale are calitatea de ordonator secundar de credite.
(5) În calitate de ordonator secundar de credite, preşedintele Administraţiei Naţionale repartizeazã, prin compartimentele de specialitate, bugetul aprobat pe ordonatori terţiari şi bugetul propriu şi urmãreşte execuţia acestuia conform prevederilor legale.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Administraţiei Naţionale emite ordine cu caracter normativ sau individual, precum şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 5
(1) Administraţia Naţionalã are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege, precum şi alte însãrcinãri stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare sau încredinţate de preşedintele Administraţiei Naţionale.
(3) În cazul în care preşedintele Administraţiei Naţionale, datoritã unor împrejurãri întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta îşi poate delega prin ordin atribuţiile secretarului general, care îl înlocuieşte în limitele mandatului încredinţat.
ART. 6
(1) Pe lângã preşedintele Administraţiei Naţionale funcţioneazã, ca organ consultativ, colegiul de conducere.
(2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale colegiului de conducere se aprobã prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale.
(3) Colegiul de conducere al Administraţiei Naţionale se întruneşte, la cererea preşedintelui Administraţiei Naţionale, pentru dezbaterea problemelor privind activitatea Administraţiei Naţionale.

CAP. III
Organizarea Administraţiei Naţionale

ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Administraţiei Naţionale este prevãzutã la anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Administraţiei Naţionale funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
(3) În cadrul structurii organizatorice a Administraţiei
Naţionale, prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente sau alte colective specializate şi se pot stabili funcţiile de conducere ale acestora, în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Administraţiei Naţionale se stabilesc, potrivit legii, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare şi a fişelor posturilor.
ART. 9
(1) Personalul Administraţiei Naţionale se compune din: funcţionari publici, personal contractual, funcţionari publici cu statut special şi cadre militare în activitate detaşate de la Ministerul Apãrãrii Naţionale, cãrora li se aplicã prevederile legislaţiei specifice în domeniu.
(2) Personalul Administraţiei Naţionale cu atribuţii în domeniul rezervelor de stat, în timpul activitãţii în cadrul instituţiei, precum şi o perioadã de 5 ani de la încetarea activitãţii în cadrul acesteia, are obligaţia de a pãstra secretul profesional, fiind interzisã folosirea sau dezvãluirea de date şi fapte care, devenite publice, ar dãuna intereselor acesteia.
ART. 10
(1) Administraţia Naţionalã are în subordine unitãţi teritoriale cu personalitate juridicã şi serviciul verificarea calitãţii produselor rezervã de stat, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) În structura Administraţiei Naţionale, la nivelul fiecãrui judeţ şi al Municipiului Bucureşti, funcţioneazã structuri teritoriale pentru probleme speciale, fãrã personalitate juridicã.
(3) Numãrul maxim de posturi ale Administraţiei Naţionale finanţate de la bugetul de stat este de 1.280, exclusiv preşedintele Administraţiei Naţionale, din care aparatul propriu 309 posturi, exclusiv preşedintele Administraţiei Naţionale.
(4) Statul de organizare al aparatului propriu al Administraţiei Naţionale se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, iar statele de organizare ale unitãţilor teritoriale subordonate de cãtre preşedinte prin ordin, în limita numãrului de posturi aprobat.
(5) Modificãrile în structura organizatoricã se vor efectua cu încadrarea în numãrul maxim de posturi şi în structura acestora, precum şi în creditele bugetare alocate, în condiţiile legii.
ART. 11
(1) Unitãţile teritoriale subordonate au ca obiect de activitate administrarea, contractarea, plata, primirea, recepţia, depozitarea, asigurarea integritãţii cantitative şi nivelului calitativ ale produselor pe timpul pãstrãrii îndelungate, precum şi livrarea cu operativitate a acestora.
(2) În scopul realizãrii obiectivelor prevãzute la alin. (1), unitãţile teritoriale subordonate au urmãtoarele atribuţii şi rãspunderi:
1. încheie cu operativitate şi executã în mod corespunzãtor contracte de vânzare-cumpãrare şi acte adiţionale, dupã caz, de împrumut şi de depozit-custodie şi prestãri servicii, în condiţiile stabilite prin documentele, notã de negociere, addendum, ordin de livrare, raport privind procedura de achiziţie, transmise de Administraţia Naţionalã, şi rãspunde de îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin unitãţii din aceste documente;
2. urmãresc şi rãspund de derularea contractelor încheiate, scop în care întreprind urmãtoarele operaţiuni: emit şi primesc facturi, încaseazã şi plãtesc sumele din facturi, predau şi recepţioneazã produse şi servicii, primesc garanţia constituitã în cuantumul şi forma stabilitã prin documentele primite de la Administraţia Naţionalã şi o executã sau o restituie la termen, dupã caz;
3. controleazã şi rãspund de activitatea de recepţie şi autorecepţie la primirea şi livrarea produselor;
4. raporteazã periodic mişcãrile de produse;
5. desfãşoarã activitãţi economico-financiare şi comerciale, în condiţiile legii;
6. organizeazã şi rãspund de executarea controlului integritãţii cantitative;
7. organizeazã şi rãspund de controlul nivelului calitãţii stocurilor de produse din administrare, scop în care preleveazã probe conform programului anual de analize şi executã operaţiunile de conservare, acolo unde este cazul;
8. rãspund de verificarea periodicã a integritãţii cantitative şi a nivelului de calitate ale produselor pãstrate la operatorii economici pe bazã de contracte de depozit-custodie şi prestãri servicii;
9. coordoneazã şi rãspund pentru regruparea în unitate a produselor aflate în custodie temporarã la furnizori, în cadrul termenelor prevãzute de instrucţiuni sau aprobate;
10. rãspund de încheierea documentelor de constatare a diferenţelor cantitative şi calitative cu ocazia verificãrii la recepţie a produselor; analizeazã operativ reclamaţiile primite de la beneficiari, dispunând mãsurile de soluţionare a acestora;
11. rãspund de inventarierea periodicã şi inopinatã a patrimoniului unitãţii, potrivit prevederilor legale şi instrucţiunilor Administraţiei Naţionale în materie;
12. rãspund, în condiţiile prevãzute de lege, de înregistrarea plusurilor constatate cu ocazia inventarierii sau a lichidãrii stocurilor de produse; stabilesc mãsurile materiale sau disciplinare care se impun privind diferenţele înregistrate în minus cu ocazia inventarierii sau lichidãrii stocurilor de produse şi în orice alte ocazii;
13. organizeazã şi rãspund de exploatarea corespunzãtoare şi menţinerea în stare de funcţionare a spaţiilor de depozitare;
14. organizeazã şi rãspund de respectarea prevederilor din instrucţiuni şi fişe tehnice în ceea ce priveşte depozitarea produselor aflate în administrare;
15. rãspund de întocmirea documentelor şi aprobã scãderea din contabilitate, pe baza avizului ordonatorului principal de credite, a pagubelor, nedatorate culpei unei persoane, înregistrate la produsele aflate în administrare, apãrute ca urmare a unor situaţii neprevãzute sau de forţã majorã, potrivit legii;
16. rãspund de întocmirea documentelor şi aprobã operaţiunea de înregistrare în evidenţele contabile a eventualelor diferenţe de preţ, ca urmare a efectuãrii operaţiunilor de împrospãtare produse rezervã de stat, prin schimb de marfã contra marfã, în cazul în care preţul de înregistrare în evidenţele contabile este mai mare faţã de preţul practicat pe piaţã;
17. rãspund de întocmirea documentelor şi veridicitatea datelor înscrise în acestea şi efectueazã scãderea din gestiune, pe baza aprobãrii ordonatorului principal de credite, a perisabilitãţilor legale şi a cantitãţilor de produse ce fac obiectul programului anual de analize;
18. urmãresc recuperarea de la persoanele fizice şi juridice a sumelor prevãzute în sentinţele definitive şi executorii şi în alte hotãrâri ce privesc recuperarea unor datorii generate de lipsuri, furturi, deteriorãri etc. ale produselor şi/sau ambalajelor;
19. rãspund de organizarea şi asigurarea activitãţilor de pazã, prevenirea şi stingerea incendiilor, protecţia muncii şi protecţia mediului, potrivit legii;
20. rãspund de executarea programelor de investiţii, reparaţii şi întreţinere la activele fixe corporale din patrimoniu, menţinând în permanenţã unitatea în stare operativã;
21. desfãşoarã, în nume propriu, activitãţi de transport rutier de produse rezervã de stat şi produse pentru aprovizionarea curentã, respectiv efectueazã operaţiuni de manevrã feroviarã pe liniile de cale feratã industriale aflate în administrare;
22. organizeazã procedurile legale pentru atribuirea contractelor de achiziţii publice, altele decât cele pentru produsele rezervã de stat;
23. organizeazã şi rãspund de respectarea prevederilor privind protecţia informaţiilor clasificate, în condiţiile legii;
24. asigurã aplicarea prevederilor legale privind funcţiile publice şi contractuale, perfecţionarea profesionalã şi salarizarea;
25. rãspund de aplicarea mãsurilor privind egalitatea de şanse şi tratament în domeniul relaţiilor de serviciu şi al raporturilor de muncã;
26. vireazã la Administraţia Naţionalã sumele provenite din operaţiuni de valorificare a produselor rezerve de stat sau din operaţiunile desfiinţate sau restrânse;
27. desfãşoarã alte activitãţi dispuse de conducerea Administraţiei Naţionale.
(3) Conducerea unitãţilor teritoriale subordonate este exercitatã de cãtre directori executivi care au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
(4) Directorii executivi ai unitãţilor teritoriale subordonate aprobã, cu avizul ordonatorului principal de credite, închiderea prin scãderea din contabilitate a creanţelor nerecuperate ca urmare a închiderii procedurii insolvenţei, potrivit prevederilor legale.
(5) Personalul unitãţilor teritoriale subordonate rãspunde disciplinar, material şi penal, dupã caz, pentru neaplicarea în cadrul unitãţii teritoriale subordonate a prevederilor legale în materie, a ordinelor primite de la Administraţia Naţionalã, precum şi pentru neîndeplinirea la termen a sarcinilor, lucrãrilor, atribuţiilor şi rãspunderilor care îi revin.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) Dotarea Administraţiei Naţionale şi a unitãţilor teritoriale subordonate cu mijloace de transport, de comunicaţii şi informaticã, mijloace specifice, precum şi alte bunuri materiale se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, conform reglementãrilor în vigoare.
(2) Pentru deplasarea în zonele calamitate, precum şi pentru intervenţii, exerciţii şi alte activitãţi specifice, personalului din structurile teritoriale pentru probleme speciale i se asigurã mijloace de transport din parcul instituţiilor prefectului şi/sau al consiliilor judeţene, în limita a 40 de litri carburant lunar, contravaloarea acestuia fiind decontatã de Administraţia Naţionalã.
ART. 13
Instituţiile prefectului, împreunã cu consiliile judeţene/Consiliul General al Municipiului Bucureşti, asigurã structurilor teritoriale pentru probleme speciale spaţiile corespunzãtoare necesare pentru desfãşurarea activitãţilor, în condiţiile legii.
ART. 14
Armamentul şi muniţia necesare dotãrii personalului de pazã din cadrul unitãţilor teritoriale subordonate se asigurã, în mod gratuit, prin comodat, de cãtre structurile de poliţie.
ART. 15
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale preia patrimoniul instituţiilor publice care se desfiinţeazã, prevãzute la art. 1 alin. (2), pe bazã de protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, care cuprinde menţiunile prevãzute la <>art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional.
ART. 16
(1) Personalul instituţiilor publice care se desfiinţeazã, prevãzute la art. 1 alin. (2), se preia de cãtre Administraţia Naţionalã şi se încadreazã în limita posturilor prevãzute la art. 10 alin. (3), în condiţiile legii.
(2) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului, prin emiterea de ordine şi/sau decizii, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socialã, pe baza criteriilor stabilite potrivit <>art. 6 alin. (5) sau (6) din Legea nr. 329/2009 , în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat şi pe noile funcţii, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente, potrivit dispoziţiilor <>art. 6 alin. (3) din Legea nr. 329/2009 , se realizeazã în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 17
(1) În caz de mobilizare sau rãzboi, Administraţia Naţionalã se organizeazã şi funcţioneazã conform anexei nr. 3.
(2) La instituirea stãrii de asediu sau a stãrii de urgenţã, Administraţia Naţionalã îşi desfãşoarã activitatea conform programelor elaborate pentru astfel de situaţii.
ART. 18
Anexele nr. 1, 2*) şi 3*) fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
-------
*) Anexele nr. 2 şi 3 se comunicã instituţiilor interesate, fiind clasificate potrivit legii.

ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 111/2004 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 13 februarie 2004.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor, interimar,
Vasile Blaga

Preşedintele Administraţiei
Naţionale a Rezervelor de Stat,
Adrian Gurãu

Şeful Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale,
Adrian Mironescu

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.380.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale

Numãrul maxim de posturi :1.280, exclusiv demnitarul





┌─────────────────────────────────┐
│ │
│ PREŞEDINTE │
└────────────────┬────────────────┘

┌───────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────┐
│ CABINET │ │ │ │
│ PREŞEDINTE ├─┼──┤ SECRETAR GENERAL │
└───────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────┐
│ BIROUL │ │ │ COMPARTIMENTUL DOCUMENTE │
│ JURIDIC, RELAŢII PUBLICE ├─┼──┤ CLASIFICATE │
└───────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────────────┐
│ COMPARTIMENTUL │ │ │ │
│ AUDIT PUBLIC INTERN ├─┼──┤ STRUCTURA DE SECURITATE │
└───────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────┐ │
│ SERVICIUL │ │ ┌─────────────────────────────────┐
│ MANAGEMENT, GESTIUNE RESURSE │ │ │ SERVICIUL │
│ UMANE ŞI FUNCŢII PUBLICE, ├─┼──┤ SISTEM INFORMATIC │
│ SALARIZARE │ │ └─────────────────────────────────┘
└───────────────────────────────┘ │
┌─────────────────────────────┬────────────────┼────────────────────────────────────────┐
┌─────────────┴─────────────────┐ │ │ ┌───────────────┴───────────────┐
│ DIRECŢIA GENERALÃ │ │ │ │ │
│ STRATEGII ŞI POLITICI DE │ │ │ │ DIRECŢIA GENERALÃ │
│ ADMINISTRARE PATRIMONIU │ │ │ │ PROBLEME SPECIALE │
│ REZERVÃ DE STAT │ │ │ │ │
└─────────────┬─────────────────┘ │ │ └────────────────┬──────────────┘
│ │ │ │
┌─────────────┴─────────────────┐ │ │ ┌─────────────┬───────────────┴┬──────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌──────┴───────┐ ┌───────────┴──┐┌───────┴──────────┐┌────┴──────┐┌───┴───────┐ ┌───┴───────────┐┌───┴──────────┐┌──────┴──────┐
│ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA ││ 25 UNITÃŢI ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ 42 STRUCTURI│
│ STOCURI │ │INVESTIŢII ŞI ││ TERITORIALE ││ ECONOMICÃ ││ORGANIZAREA│ │ PREGÃTIREA ││ CONTROLUL ││ TERITORIALE │
│ REZERVÃ │ │ ÎNDRUMARE ││ SUBORDONATE ││ ││MOBILIZÃRII│ │ TERITORIULUI ││ ARMAMENTELOR ││ PENTRU │
│ DE STAT, │ │ TEHNICÃ ││ ││ ││ ŞI │ │PENTRU APÃRARE ││ ŞI ││ PROBLEME │
│ MARKETING, │ │ UNITÃŢI ││ 1 SERVICIU ││ ││PREGÃTIRII │ │ ŞI ││ VERIFICARE ││ SPECIALE │
│ COMERCIAL, │ │ TERITORIALE ││ VERIFICAREA ││ ││ ECONOMIEI │ │ RECHIZIŢII ││ ││ │
│ INTERVENŢII │ │ ││ CALITÃŢII ││ ││ NAŢIONALE │ │ ││ ││ │
│ OPERATIVE │ │ ││ PRODUSELOR ││ ││ PENTRU │ │ ││ ││ │
│ │ │ ││ REZERVÃ DE STAT ││ ││ APÃRARE │ │ ││ ││ │
└──┬───────────┘ └──────────────┘└──────────────────┘└───────────┘└─┬─────────┘ └───┬───────────┘└───┬──────────┘└─────────────┘
│ │ │ │
│ ┌──────────────────────┐ │ ┌───────────┐ │ ┌────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │
│ │ MARKETING, COMERCIAL,│ ├─┤ORGANIZAREA│ ├─┤ PREGÃTIREA │ ├─┤ MANAGEMENT │
│ │INTERVENŢII OPERATIVE,│ │ │MOBILIZÃRII│ │ │TERITORIULUI│ │ │INFORMAŢIONAL│
├──┤ PRODUSE ALIMENTARE, │ │ └───────────┘ │ └────────────┘ │ └─────────────┘
│ │ AGROVEGETALE ŞI │ │ │ │
│ │ INDUSTRIALE │ │ │ │
│ └──────────────────────┘ │ │ │
│ ┌──────────────────────┐ │ ┌───────────┐ │ ┌────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │ │ │ SERVICIUL │
│ │ STOCURI MINIME DE │ └─┤ PREGÃTIREA│ └─┤ RECHIZIŢII │ ├─┤IMPLEMENTARE │
│ │SIGURANŢÃ, MARKETING, │ │ ECONOMIEI │ │ │ │ │TRATATE ŞI │
└──┤COMERCIAL, INTERVENŢII│ └───────────┘ └────────────┘ │ │ ACORDURI │
│ OPERATIVE, PRODUSE │ │ └─────────────┘
│ PERTROLIERE ŞI │ │ ┌─────────────┐
│ ENERGETICE │ │ │ SERVICIUL │
└──────────────────────┘ │ │PLANIFICARE │
└─┤ ŞI ANALIZÃ │
│ MISIUNI │
└─────────────┘



--------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016