Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.370 din 18 noiembrie 2009  privind organizarea si efectuarea recensamantului general agricol din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.370 din 18 noiembrie 2009 privind organizarea si efectuarea recensamantului general agricol din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 25 noiembrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.370 din 18 noiembrie 2009
privind organizarea şi efectuarea recensãmântului general agricol din România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 25 noiembrie 2009


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 6 alin. (3) şi al <>art. 9 din Legea nr. 153/2008 privind efectuarea recensãmântului general agricol din România,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.


ART. 1
(1) În scopul pregãtirii, organizãrii, conducerii şi efectuãrii lucrãrilor recensãmântului general agricol, se constituie comisii teritoriale la nivel de judeţ, municipiu, oraş, comunã, precum şi secretariate tehnice în componenţa prevãzutã în anexele nr. 1, 2 şi 3.
(2) Se constituie comisii teritoriale la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul sectoarelor acestuia.
(3) Membrii comisiilor judeţene, respectiv ai comisiei municipiului Bucureşti, nominalizaţi de cãtre conducãtorii fiecãrei instituţii implicate, se aprobã prin ordin al prefectului, iar prin dispoziţii ale primarilor se aprobã membrii comisiilor municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor.
(4) Comisiile teritoriale se constituie în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri şi rãspund de organizarea şi efectuarea recensãmântului general agricol în cadrul unitãţilor administrativ-teritoriale respective, potrivit prevederilor <>Legii nr. 153/2008 privind efectuarea recensãmântului general agricol din România şi a Programului general de organizare şi efectuare a Recensãmântului General Agricol 2010, elaborat de Secretariatul tehnic central şi aprobat de Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol.
(5) Atribuţiile comisiilor teritoriale sunt prevãzute în anexele nr. 4 şi 5.
(6) Comisiile teritoriale îşi înceteazã activitatea odatã cu publicarea rezultatelor provizorii.
ART. 2
(1) Comisiile judeţene şi comisia municipiului Bucureşti organizeazã secretariate tehnice pe lângã unitãţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statisticã.
(2) Secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene şi al comisiei municipiului Bucureşti desfãşoarã activitãţi necesare pregãtirii, conducerii şi efectuãrii recensãmântului general agricol, în conformitate cu prevederile Programului general de organizare şi efectuare a Recensãmântului General Agricol 2010, aprobat de Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol.
(3) Acestea se înfiinţeazã în termen de 5 zile de la constituirea comisiilor judeţene şi a comisiei municipiului Bucureşti.
(4) Componenţa nominalã a secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene şi componenţa nominalã a secretariatului tehnic al comisiei municipiului Bucureşti sunt stabilite de cãtre comisiile judeţene şi de cãtre comisia municipiului Bucureşti.
(5) Atribuţiile secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene şi al comisiei municipiului Bucureşti pentru recensãmântul general agricol sunt prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 3
(1) Instituţiile prefecţilor, consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi primãriile comunale, orãşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti asigurã condiţiile tehnico-materiale necesare bunei desfãşurãri a activitãţilor de pregãtire, organizare şi efectuare a recensãmântului general agricol, în conformitate cu Programul general de organizare şi efectuare a Recensãmântului General Agricol 2010, aprobat de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol.
(2) În acest scop, autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la alin. (1) iau mãsuri privind:
a) asigurarea spaţiilor, mobilierului şi mijloacelor de telecomunicaţii necesare desfãşurãrii activitãţii comisiilor teritoriale şi a secretariatelor tehnice, depozitarea şi pãstrarea în condiţii corespunzãtoare a materialelor de recensãmânt, precum şi a altor mijloace necesare efectuãrii în bune condiţii a lucrãrilor de recensãmânt;
b) asigurarea spaţiilor necesare desfãşurãrii instructajelor în condiţii corespunzãtoare, pentru însuşirea de cãtre recenzori a instrucţiunilor privind înregistrarea corectã a datelor şi informaţiilor în chestionarele de recensãmânt;
c) întocmirea, verificarea şi actualizarea registrului agricol, a corectitudinii datelor înscrise în acesta, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, astfel încât, pânã la data de 1 iulie 2010, sã devinã funcţional şi util pentru întocmirea listelor unitãţilor de recenzare şi corelarea cu datele declarate în chestionarele de recensãmânt;
d) obţinerea materialelor cartografice cu limitele unitãţilor administrativ-teritoriale deţinute de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã şi de Fondul Naţional Geodezic şi împãrţirea acestora în sectoare şi secţii de recensãmânt, la termenele stabilite şi în conformitate cu hotãrârile Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol;
e) întocmirea listelor unitãţilor de recenzare, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, ale cãror centralizatoare sunt înaintate comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;
f) împãrţirea localitãţilor în sectoare şi secţii de recensãmânt, pe baza listelor unitãţilor de recenzare şi a normelor stabilite de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol;
g) actualizarea nomenclaturii stradale la nivelul tuturor unitãţilor administrativ-teritoriale; la nivelul comunelor, unde nu este aprobatã nomenclatura stradalã, aceasta se aprobã în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
h) recrutarea personalului necesar efectuãrii lucrãrilor de recensãmânt, în colaborare cu comisiile teritoriale;
i) asigurarea mijloacelor de transport necesare pregãtirii şi efectuãrii recensãmântului general agricol, la termenele şi pe duratele prevãzute în graficele elaborate de cãtre comisiile teritoriale.
ART. 4
În perioada 1 iulie 2010-1 mai 2011, în care se desfãşoarã principalele acţiuni de organizare şi efectuare a recensãmântului general agricol, cotele lunare ale consumului de carburant pentru autoturisme, aprobate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suplimenteazã cu câte 200 litri carburant pe lunã, cu încadrarea în bugetul aprobat pentru efectuarea recensãmântului general agricol al fiecãrei instituţii publice implicate, pentru câte un autoturism de la fiecare dintre acestea.
ART. 5
Pentru acţiunile care se desfãşoarã în perioada 1 iulie 2010-31 decembrie 2011, referitoare la efectuarea recensãmântului general agricol, introducerea, prelucrarea şi validarea datelor, se majoreazã cheltuielile aferente a câte douã posturi telefonice pentru secretariatul tehnic central, care funcţioneazã la sediul Institutului Naţional de Statisticã, şi pentru secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene şi secretariatul tehnic al comisiei municipiului Bucureşti, care funcţioneazã pe lângã unitãţile teritoriale de statisticã.
ART. 6
(1) Recenzorii, recenzorii-şefi şi coordonatorii, selectaţi din rândul specialiştilor agricoli, al specialiştilor în economie, informaticã, precum şi al altor categorii de persoane, cu studii superioare sau medii, primesc, pentru activitatea depusã în perioada efectuãrii recensãmântului general agricol, în baza unor convenţii civile, pe lângã drepturile salariale la unitãţile la care sunt încadraţi sau pensie, dupã caz, o indemnizaţie brutã pe zi de activitate, stabilitã dupã cum urmeazã:
a) coordonatorii şi recenzorii-şefi, 55 lei pe zi de activitate, pentru cel mult 25 de zile efectiv lucrate, respectiv pentru cel mult 23 de zile efectiv lucrate;
b) recenzorii, 50 lei pe zi de activitate, pentru cel mult 20 de zile efectiv lucrate.
(2) Indemnizaţia prevãzutã la alin. (1) se acordã o singurã datã la încheierea acţiunii şi se impoziteazã conform <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Nu se reţine contribuţia pentru asigurãrile sociale şi de sãnãtate la indemnizaţiile încasate potrivit alin. (1).
(4) Persoanele prevãzute la alin. (1) şi specialiştii din secretariatele tehnice sunt scutiţi de toate atribuţiile ce le revin la instituţiile unde sunt încadraţi, pe perioada de activitate desfãşuratã pentru efectuarea recensãmântului general agricol, şi îşi menţin toate drepturile salariale.
(5) Coordonatorii, recenzorii-şefi şi recenzorii beneficiazã de decontarea cheltuielilor de transport în cazul deplasãrilor pentru culegerea datelor în altã localitate decât cea de domiciliu, preluarea şi predarea instrumentarului statistic şi a datelor culese de la şi la sediile secretariatelor tehnice de pe lângã unitãţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statisticã, precum şi pentru instruirea personalului.
ART. 7
(1) Personalul care efectueazã ancheta de control a recensãmântului general agricol în anul 2011 beneficiazã de aceleaşi drepturi pe zi efectiv lucratã ca cele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. b).
(2) Indemnizaţia se acordã o singurã datã, pentru cel mult 15 zile efectiv lucrate.
ART. 8
Având în vedere caracterul temporar al activitãţii, în mod excepţional, personalul suplimentar prevãzut la <>art. 8 din Legea nr. 153/2008 poate fi recrutat şi din rândul persoanelor pensionate.
ART. 9
(1) Sumele necesare realizãrii recensãmântului general agricol sunt cele prevãzute în anexa nr. 7.
(2) Fondurile necesare pentru pregãtirea, organizarea, coordonarea şi efectuarea recensãmântului general agricol, precum şi pentru publicarea rezultatelor, prevãzute în anexa nr. 7, se asigurã din bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin bugetul Institutului Naţional de Statisticã, şi din bugetele Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate anual.
(3) În suma prevãzutã Institutului Naţional de Statisticã, pentru perioada 2010-2012, se include şi finanţarea de 4 milioane euro prevãzutã în Regulamentul (CE) nr. 1.166/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind anchetele structurale în agriculturã şi ancheta privind metodele de producţie agricolã şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 571/88 al Consiliului, la art. 13 "Contribuţia comunitarã".
(4) Din suma totalã prevãzutã în anexa nr. 7, suma de 4 milioane euro este primitã de la Uniunea Europeanã, din care 2,4 milioane de euro reprezintã prefinanţarea prevãzutã în anul 2009, iar restul de 1,6 milioane euro este acordat în anul 2013, dupã încheierea recensãmântului.
(5) Cheltuielile efectuate în contul sumei de 1,6 milioane euro se prefinanţeazã din bugetul de stat, prin bugetul Institutului Naţional de Statisticã, urmând ca la rambursarea sumei de la Uniunea Europeanã, aceasta sã se vireze ca venit la bugetul de stat.
(6) Defalcarea pe categorii de cheltuieli a sumelor prevãzute pe fiecare ordonator de credite, conform anexei nr. 7, se face cu aprobarea ordonatorului principal de credite, la propunerea Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol.
ART. 10
Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale centralizeazã şi valideazã datele şi informaţiile rezultate în urma efectuãrii recensãmântului general agricol.
ART. 11
Prelucrarea datelor, precum şi publicarea rezultatelor finale ale recensãmântului general agricol se realizeazã de cãtre Institutul Naţional de Statisticã, inclusiv unitãţile teritoriale de statisticã din subordine, pe baza Programului general de organizare şi efectuarea a Recensãmântului General Agricol 2010, la termenele aprobate de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol.
ART. 12
(1) Datele şi informaţiile primare culese prin chestionarele de recensãmânt sunt pãstrate potrivit dispoziţiilor <>Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Dupã validarea şi publicarea rezultatelor finale ale recensãmântului general agricol, chestionarele sunt distruse, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 16/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) împiedicarea, în orice mod, a persoanelor implicate în acţiunea de recensãmânt şi în ancheta privind metodele de producţie agricolã în efectuarea înregistrãrilor şi controlului datelor ce fac obiectul acestor douã cercetãri statistice;
b) refuzul furnizãrii informaţiilor prevãzute în chestionarul de recensãmânt şi ancheta privind metodele de producţie agricolã;
c) furnizarea de date şi informaţii eronate sau incomplete;
d) nerespectarea dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor privind modul de înregistrare şi prelucrare a datelor;
e) nerespectarea dispoziţiilor legale de pãstrare a caracterului confidenţial al datelor personale declarate şi înregistrate în chestionarul de recensãmânt şi la ancheta privind metodele de producţie agricolã;
f) refuzul completãrii şi predãrii chestionarelor de recensãmânt recenzorilor-şefi sau coordonatorilor de cãtre unitãţile de recenzare, pentru care este prevãzut procedeul autoînregistrãrii;
g) utilizarea rezultatelor obţinute în alte scopuri decât cele statistice;
h) neactualizarea ori neaprobarea nomenclaturii stradale.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a), b) şi c) se sancţioneazã cu amendã de la 200 lei la 1.000 lei, iar contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. d)-h) se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei la 1.500 lei.
(3) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se aplicã atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice.
(4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se fac de cãtre persoanele împuternicite de prefect, primar, precum şi de alte persoane anume împuternicite în acest scop de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol.
(5) Dispoziţiile alin. (1)-(4) intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 14
Dispoziţiile art. 13 referitoare la contravenţii se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Persoanele implicate în realizarea recensãmântului general agricol beneficiazã, pe perioada îndeplinirii acestei activitãţi, de protecţia legii, fiind considerate ca îndeplinind o funcţie publicã de exercitare a autoritãţii de stat.
ART. 16
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor, interimar,
Vasile Blaga

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

p. Ministrul agriculturii, pãdurilor
şi dezvoltãrii rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat

p. Preşedintele
Institutului Naţional de Statisticã,
Cristian Nicolae Stãnicã

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale, interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 noiembrie 2009.
Nr. 1.370.


ANEXA 1

Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti
pentru recensãmântul general agricol



Preşedinte: - prefectul judeţului, prefectul municipiului Bucureşti
Vicepreşedinţi: - preşedintele consiliului judeţean, unul dintre
viceprimarii municipiului Bucureşti
- directorul coordonator al direcţiei teritoriale
a Institutului Naţional de Statisticã
- directorul coordonator al direcţiei pentru agriculturã
şi dezvoltare ruralã judeţene, directorul coordonator
al Direcţiei pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã
a Municipiului Bucureşti
Secretari: - directorul coordonator adjunct al direcţiei pentru
agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, directorul
coordonator adjunct al Direcţiei pentru Agriculturã
şi Dezvoltare Ruralã a Municipiului Bucureşti
- directorul coordonator adjunct al direcţiei teritoriale
a Institutului Naţional de Statisticã
Membri: a) unul dintre cei 2 subprefecţi ai judeţului, respectiv
ai municipiului Bucureşti;
b) secretarul judeţului, secretarul general
al municipiului Bucureşti;
c) câte un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din
România, al Asociaţiei Oraşelor din România şi al
Asociaţiei Municipiilor din România, din judeţul
respectiv, desemnat de preşedintele acestor structuri
asociative;
d) directorul oficiului de cadastru şi publicitate
imobiliarã, directorul Oficiului de Cadastru şi
Publicitate Imobiliarã al Municipiului Bucureşti;
e) directorul coordonator al direcţiei generale
a finanţelor publice judeţene, directorul Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.




ANEXA 2

Comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti,
orãşeneşti şi comunale pentru recensãmântul general agricol



Preşedinte: - primarul municipiului, primarul sectorului
municipiului Bucureşti, al oraşului, al comunei
Vicepreşedinte: - secretarul municipiului, secretarul general al
municipiului Bucureşti, secretarul sectorului
municipiului Bucureşti, secretarul oraşului,
secretarul comunei
Membri: a) reprezentantul Direcţiei Regionale de Statisticã
Bucureşti;
b) persoane din aparatul de specialitate al primarului,
cu atribuţii în domeniul registrului agricol;
c) 1-2 specialişti agricoli.




ANEXA 3

Secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene
şi a municipiului Bucureşti pentru
recensãmântul general agricol



Secretar: - directorul coordonator adjunct al direcţiei teritoriale
a Institutului Naţional de Statisticã
Membri: a) un reprezentant din cadrul instituţiei prefectului;
b) un reprezentant din cadrul aparatului de specialitate
al consiliului judeţean şi, respectiv, al primarului
general al municipiului Bucureşti;
c) 3-4 reprezentanţi din cadrul unitãţii teritoriale
a Institutului Naţional de Statisticã;
d) 3-4 reprezentanţi din cadrul unitãţii teritoriale
a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
e) un reprezentant din cadrul oficiului de cadastru şi
publicitate imobiliarã, un reprezentant din cadrul
Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã al
Municipiului Bucureşti.




ANEXA 4

Atribuţiile comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti
pentru recensãmântul general agricol

Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti organizeazã, coordoneazã şi conduc acţiunile şi lucrãrile de efectuare a recensãmântului în cadrul unitãţilor administrativ-teritoriale din judeţ (municipii, oraşe, comune) şi din sectoarele municipiului Bucureşti.
În acest scop, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã secretariatele tehnice, pe lângã unitãţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statisticã, organe executive de lucru, care realizeazã acţiuni şi lucrãri necesare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin pentru pregãtirea, organizarea, conducerea şi efectuarea lucrãrilor recensãmântului, în localitãţile judeţelor şi în sectoarele municipiului Bucureşti;
b) înainteazã secretariatului tehnic central, în termen de 10 zile de la constituirea comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensãmânt şi a secretariatelor tehnice, o copie de pe ordinul prefectului, precum şi procesele-verbale, cu componenţa nominalã a fiecãrei comisii şi a fiecãrui secretariat tehnic judeţean şi a municipiului Bucureşti, datele de contact ale membrilor acestora;
c) dispun mãsuri pentru constituirea comisiilor municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale;
d) verificã modul cum s-au asigurat spaţiile de lucru, mobilierul, mijloacele de comunicare necesare desfãşurãrii activitãţii comisiilor judeţene şi a secretariatelor tehnice judeţene, depozitãrii şi pãstrãrii, în condiţii corespunzãtoare, a materialelor de recensãmânt, precum şi alte mijloace necesare pentru efectuarea recensãmântului;
e) asigurã implementarea şi monitorizarea activitãţilor de pregãtire şi efectuare a recensãmântului, în toate localitãţile de pe raza judeţului şi sectoarele municipiului Bucureşti, pe baza programului Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol;
f) controleazã şi analizeazã, în colaborare cu comisiile teritoriale, activitatea de completare şi actualizare a registrelor agricole, de la nivelul primãriilor;
g) preşedintele atribuie sarcini concrete membrilor comisiei teritoriale şi secretariatului tehnic judeţean şi repartizeazã localitãţile de care sã rãspundã pentru acţiunile ce se vor desfãşura în etapele premergãtoare şi de efectuare a recensãmântului;
h) acordã asistenţã tehnicã primãriilor şi comisiilor teritoriale pentru recensãmânt la lucrãrile premergãtoare recensãmântului:
● întocmirea listelor cu exploataţiile agricole;
● împãrţirea unitãţii administrativ-teritoriale în sectoare şi secţii de recensãmânt pe materialele cartografice preluate de la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, respectiv Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã al Municipiului Bucureşti;
● elaborarea lucrãrilor de împãrţire a teritoriului localitãţilor în sectoare şi secţii de recensãmânt, pe baza normelor metodologice aprobate de Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol;
● selectarea şi recrutarea personalului de recensãmânt (recenzori, recenzori-şefi, coordonatori), cu respectarea numãrului de persoane stabilit de comisiile judeţene pentru fiecare municipiu, oraş, comunã şi de comisia municipiului Bucureşti, pentru fiecare sector;
i) întocmesc şi înainteazã secretariatului tehnic central programe de organizare a instructajelor, precizând perioada, locul de desfãşurare a acestora, numãrul participanţilor pe serii şi persoanele nominalizate pentru efectuarea instruirilor;
j) organizeazã şi coordoneazã acţiunea de instruire a membrilor comisiilor teritoriale, a personalului de îndrumare şi control, precum şi a recenzorilor, recenzorilor-şefi şi coordonatorilor şi informeazã Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol despre modul cum s-au desfãşurat instructajele, gradul de participare şi despre problemele deosebite (organizatorice şi metodologice) ridicate în timpul efectuãrii instruirilor, soluţiile şi mãsurile luate;
k) organizeazã şi urmãresc primirea, depozitarea şi distribuirea cãtre comisiile teritoriale a instrumentarului statistic şi a celorlalte materiale auxiliare necesare pregãtirii şi efectuãrii recensãmântului. În acest scop, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin secretariatele tehnice ale acestora, stabilesc necesarul de materiale pentru fiecare localitate (municipiu, oraş, comunã, sector al municipiului Bucureşti);
l) aprobã planul acţiunilor de popularizare a recensãmântului, întocmit pe baza programului primit de la Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol. Organizeazã pe plan local acţiuni de popularizare prin presã, radio, televiziune, conferinţe, simpozioane, se preocupã de şi urmãreşte difuzarea şi afişarea materialelor de popularizare primite de la Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol (broşuri, afişe, calendare etc.);
m) organizeazã pe teren acţiuni de control şi îndrumare a comisiilor teritoriale, cu privire la modul de derulare a lucrãrilor recensãmântului şi de respectare a termenelor prevãzute în programul aprobat de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol;
n) aprobã graficele întocmite de secretariatele tehnice judeţene referitoare la necesarul, durata şi termenele la care se vor pune la dispoziţia comisiei judeţene, de cãtre unitãţile administraţiei publice reprezentate în comisia judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, a mijloacelor de transport pentru pregãtirea şi efectuarea recensãmântului. Aprobã modul de utilizare a cotei de carburanţi repartizate de cãtre Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol;
o) analizeazã periodic, împreunã cu preşedinţii comisiilor teritoriale, stadiul lucrãrilor/acţiunilor premergãtoare recensãmântului şi dispun mãsuri pentru desfãşurarea acestora;
p) controleazã pe teren dacã recenzorii au întocmit lista exploataţiilor agricole din sectoarele de recensãmânt atribuite şi modul în care aceştia efectueazã vizita preliminarã;
q) organizeazã şi urmãresc desfãşurarea acţiunii de recenzare a exploataţiilor agricole şi informeazã secretariatul tehnic central la termenele stabilite asupra stadiului înregistrãrilor şi a situaţiilor deosebite (organizatorice, metodologice) constatate pe teren;
r) rãspund, împreunã cu comisiile teritoriale, de pãstrarea caracterului confidenţial al datelor declarate de repondenţi (exploataţiile agricole) şi înregistrate în chestionarele de recensãmânt, precum şi de utilizarea acestora numai în scopuri statistice;
s) organizeazã şi controleazã centralizarea datelor la nivelul localitãţilor şi pe judeţ, pentru obţinerea rezultatelor provizorii ale recensãmântului;
t) acordã asistenţã tehnicã şi coordoneazã lucrãrile pe teren pentru ancheta de control a recensãmântului;
u) urmãresc ca în perioada de recenzare, în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, personalul de recensãmânt şi membrii comisiilor teritoriale pentru recensãmânt sã se identifice prin prezentarea legitimaţiei care le atestã aceastã calitate;
v) analizeazã şi valideazã rezultatele provizorii şi finale la nivel de judeţ ale recensãmântului;
w) urmãresc şi iau mãsuri legale ca recenzorii, recenzoriişefi şi coordonatorii, precum şi persoanele care desfãşoarã activitãţi de îndrumare, control şi prelucrare sã beneficieze de protecţia legii, fiind asimilate cu cele care îndeplinesc funcţii ce implicã exerciţiul autoritãţii de stat;
x) nominalizeazã şi autorizeazã persoane din aparatul prefecturii şi al primãriilor pentru aplicarea de contravenţii celor care comit fapte ce împiedicã desfãşurarea în bune condiţii a acţiunilor de recensãmânt;
y) îndeplinesc şi alte sarcini legate de organizarea şi efectuarea recensãmântului, pe baza hotãrârilor Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol.


ANEXA 5

Atribuţiile comisiilor municipale, ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale
pentru recensãmântul general agricol

Comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale pentru recensãmânt rãspund de efectuarea acţiunilor şi lucrãrilor prevãzute în Programul general de organizare şi efectuare a Recensãmântului General Agricol 2010, aprobat de Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol, şi au urmãtoarele atribuţii:
a) înainteazã comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensãmânt, în termen de 10 zile de la constituire, o copie de pe dispoziţia primarului de constituire a comisiei şi procesul-verbal cu componenţa nominalã a acesteia, datele de contact ale membrilor acestora;
b) organizeazã, conduc, controleazã şi rãspund de efectuarea lucrãrilor de recensãmânt pe raza municipiilor şi a sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, la termenele prevãzute şi potrivit instrucţiunilor Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol;
c) colaboreazã cu primãriile la efectuarea lucrãrilor pregãtitoare ale recensãmântului:
● întocmirea listelor exploataţiilor agricole, ale cãror centralizatoare vor fi înaintate comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;
● împãrţirea unitãţii administrativ-teritoriale în sectoare de recensãmânt pe materialele cartografice preluate de la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, respectiv Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã al Municipiului Bucureşti şi înaintarea acestora comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti spre verificare şi aprobare;
● elaborarea lucrãrilor de sectorizare a teritoriului localitãţilor, în conformitate cu normele aprobate de Comisia Centralã pentru Recensãmântul General Agricol;
● asigurarea, selectarea şi recrutarea personalului de recensãmânt, reprezentat de recenzori, recenzori-şefi şi coordonatori, din rândul specialiştilor agricoli, al specialiştilor în economie, informaticã şi alte domenii, inclusiv funcţionarii publici de specialitate, precum şi din rândul pensionarilor şi al altor categorii de persoane cu pregãtire corespunzãtoare, cu studii superioare sau medii;
d) colaboreazã cu primãriile pentru asigurarea atât a spaţiilor de lucru şi a mijloacelor de comunicare necesare desfãşurãrii activitãţii comisiei, cât şi a spaţiilor pentru pãstrarea şi gestionarea materialelor de recensãmânt, pânã la predarea lor comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti;
e) colaboreazã cu primãriile şi iau mãsuri în vederea actualizãrii registrului agricol, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
f) rãspund de participarea recenzorilor, recenzorilor-şefi, coordonatorilor şi recenzorilor de rezervã la instructajele organizate în cadrul judeţului şi municipiului Bucureşti;
g) preşedinţii comisiilor participã la şedinţele de analizã a stadiului lucrãrilor premergãtoare recensãmântului, care vor avea loc la comisia judeţului şi a municipiului Bucureşti;
h) organizeazã acţiuni de popularizare a recensãmântului, pe baza programului primit de la comisia judeţeanã şi a municipiului Bucureşti pentru recensãmânt, subliniind importanţa, scopul, perioada şi modul de efectuare a recensãmântului, precum şi prevederile legale referitoare la de confidenţialitatea datelor declarate de cãtre repondenţi; dispun mãsuri pentru asigurarea, difuzarea şi afişarea materialelor de popularizare transmise de comisia judeţeanã şi a municipiului Bucureşti;
i) organizeazã repartizarea recenzorilor şi recenzorilor-şefi pe sectoare şi secţii de recensãmânt;
j) controleazã modul de efectuare pe teren a vizitei preliminare de cãtre recenzori;
k) verificã dacã toţi recenzorii şi recenzorii-şefi activeazã în cadrul sectoarelor, respectiv secţiilor de recensãmânt, şi iau mãsuri de înlocuire a celor absenţi cu personalul de rezervã care a participat la instructaje;
l) analizeazã zilnic, cu recenzorii-şefi şi coordonatorii, modul de desfãşurare a înregistrãrii, greutãţile întâmpinate şi stabilesc mãsuri pentru remedierea lipsurilor constatate, asigurã interpretarea unitarã a instrucţiunilor şi înregistrarea corectã a datelor în chestionarele de recensãmânt;
m) informeazã comisia judeţeanã şi a municipiului Bucureşti despre stadiul înregistrãrii exploataţiilor agricole, precum şi despre situaţiile deosebite (organizatorice, metodologice) întâlnite pe teren;
n) primesc, la încheierea acţiunii de recenzare, de la recenzorii-şefi şi coordonatori mapele cu chestionarele de recensãmânt completate, centralizatoarele, precum şi întregul material distribuit recenzorilor şi verificã conţinutul lor (inclusiv materialele de recensãmânt neutilizate);
o) asigurã pãstrarea în condiţii de securitate a întregului material de recensãmânt şi centralizeazã datele provizorii ale recensãmântului, pe municipiu şi sector al municipiului Bucureşti, oraş sau comunã;
p) urmãresc respectarea de cãtre personalul de recensãmânt (recenzori, recenzori-şefi şi coordonatori) a confidenţialitãţii datelor în timpul înregistrãrii;
q) analizeazã şi valideazã rezultatele provizorii ale recensãmântului pentru unitatea administrativ-teritorialã respectivã, întocmesc procesele-verbale de omologare ale acestora;
r) predau comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti materialele de recensãmânt, împreunã cu rezultatele provizorii, şi restituie toate materialele neutilizate;
s) sprijinã şi coordoneazã lucrãrile anchetei de control al recensãmântului;
t) îndeplinesc şi alte sarcini primite din partea comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti.


ANEXA 6

Atribuţiile secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene
şi al comisiei municipiului Bucureşti pentru
recensãmântul general agricol

a) elaboreazã graficul lucrãrilor de pregãtire, organizare, coordonare şi efectuare a recensãmântului;
b) informeazã comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în legãturã cu stadiul de realizare şi calitatea lucrãrilor efectuate în cadrul acţiunilor recensãmântului, pe baza informaţiilor primite de la comisiile teritoriale şi a constatãrilor din deplasãrile pe teren;
c) definitiveazã împãrţirea în sectoare şi secţii de recensãmânt pe baza planului unitãţilor administrativ teritoriale din raza lor de activitate;
d) definitiveazã tabelele cu personalul propus de cãtre comisiile teritoriale la efectuarea lucrãrilor recensãmântului şi le supun spre aprobare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;
e) elaboreazã programul de organizare şi desfãşurare a instructajelor şi stabilesc termenele de realizare;
f) organizeazã instructaje pe serii şi informeazã comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti despre modul de desfãşurare a instructajelor şi prezintã spre soluţionare, dupã caz, problemele deosebite sesizate;
g) elaboreazã planul acţiunilor pentru popularizarea recensãmântului (prin presa localã, posturi locale de radio şi televiziune, conferinţe, expuneri, convorbiri etc.) şi îl supun spre aprobare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi informeazã aceste comisii în legãturã cu modul de desfãşurare a acţiunilor de popularizare;
h) primesc instrumentarul statistic şi materialele auxiliare şi le repartizeazã comisiilor municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale;
i) elaboreazã şi propun spre aprobare graficele cu duratã şi termenele la care prefecturile vor pune la dispoziţia comisiilor pentru recensãmânt mijloacele de transport necesare pentru pregãtirea şi efectuarea lucrãrilor recensãmântului;
j) informeazã comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti cu privire la modul de asigurare de cãtre prefecturi şi primãrii a spaţiilor necesare desfãşurãrii activitãţilor comisiilor municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale, precum şi asupra repartizãrii spaţiilor pentru depozitare, în condiţii corespunzãtoare, a materialelor de recensãmânt;
k) elaboreazã programul de monitorizare a stadiului lucrãrilor pregãtitoare efectuãrii recensãmântului şi stabilesc mãsurile pentru remedierea lipsurilor constatate la nivelul municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor;
l) îndrumã, verificã şi controleazã activitatea personalului de recensãmânt, în cadrul vizitelor preliminare;
m) îndrumã, verificã şi controleazã, prin deplasãri pe teren, modul de desfãşurare a lucrãrilor de pregãtire, înregistrare şi centralizare a datelor recensãmântului;
n) informeazã comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în legãturã cu stadiul culegerii datelor şi eventualelor probleme deosebite (metodologice şi organizatorice) privind efectuarea recensãmântului;
o) acordã asistenţã tehnicã recenzorilor la culegerea datelor;
p) soluţioneazã, clarificã şi acordã asistenţã de specialitate cu privire la efectuarea anchetei de control;
q) verificã datele provizorii ale recensãmântului primite de la comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale şi asigurã centralizarea datelor;
r) asigurã confidenţialitatea datelor şi utilizarea rezultatelor recensãmântului numai în scopuri statistice;
s) organizeazã recuperarea instrumentarului statistic şi a materialelor auxiliare aflate la comisiile teritoriale şi cele existente la personalul de recensãmânt, în vederea predãrii acestora, în conformitate cu instrucţiunile Comisiei Centrale pentru Recensãmântul General Agricol;
t) asigurã efectuarea lucrãrilor de secretariat ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;
u) îndeplinesc şi alte sarcini pentru pregãtirea şi efectuarea recensãmântului.


ANEXA 7

Fondurile necesare pentru pregãtirea, organizarea, coordonarea
şi efectuarea Recensãmântului General Agricol, precum şi pentru
publicarea rezultatelor pentru perioada 2010-2012



- mii lei -
┌───────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┬───────┐
│ ORDONATORI DE CREDITE │ TOTAL │ 2010 │ 2011 │ 2012 │
├───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼───────┤
│Secretariatul General al Guvernului, prin │ 45.998 │ 26.795 │ 16.928 │ 2.275 │
│bugetul Institutului Naţional de Statisticã│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼───────┤
│Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi │ 63.167 │ 17.143 │ 46.024 │ - │
│Dezvoltãrii Rurale │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼───────┤
│Ministerul Administraţiei şi Internelor │ 6.850 │ 2.575 │ 1.275 │ 3.000 │
├───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼───────┤
│TOTAL FONDURI: �.015 │ 46.513 │ 64.227 │ 5.275 │
└───────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┴───────┘



------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016