Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.357 din 3 noiembrie 2005  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Calificarile din Invatamantul Superior si Parteneriat cu Mediul Economic si Social - ACPART    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.357 din 3 noiembrie 2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Calificarile din Invatamantul Superior si Parteneriat cu Mediul Economic si Social - ACPART

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.029 din 21 noiembrie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 42 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 141 lit. s) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã pentru Calificãrile din Învãţãmântul Superior şi Parteneriat cu Mediul Economic şi Social - ACPART, denumitã în continuare Agenţie, instituţie publicã cu personalitate juridicã, organ de specialitate în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, prin reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Parteneriatul Universitãţilor cu Mediul Economico-Social - APART, care se desfiinţeazã.
(2) Agenţia este autoritatea naţionalã pentru stabilirea şi actualizarea periodicã a cadrului naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior.
(3) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Schitu Mãgureanu nr. 1, sectorul 5.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) calificarea este rezultatul învãţãrii obţinut prin parcurgerea şi finalizarea unui program de studii profesionale sau universitare;
b) calificãrile din învãţãmântul superior sunt descrise în termeni de cunoştinţe, abilitãţi şi competenţe personale şi profesionale;
c) cadrul naţional al calificãrilor cuprinde în mod progresiv şi corelat gradele, diplomele şi certificatele de studiu care atestã nivelurile distincte de calificare, exprimate în termenii rezultatelor în învãţare. Cadrul naţional este comparabil şi compatibil cu cel european corespunzãtor.

CAP. II
Misiunile, atribuţiile şi activitãţile Agenţiei

ART. 3
Agenţia are urmãtoarele misiuni principale:
a) elaborarea, implementarea şi actualizarea cadrului naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior privind dezvoltarea, recunoaşterea şi atestarea calificãrilor pe baza cunoştinţelor, abilitãţilor şi competenţelor dobândite de beneficiarii sistemului de învãţãmânt superior;
b) analiza compatibilitãţii curriculei specializãrilor din cadrul domeniilor fundamentale ale învãţãmântului superior cu standardele cadrului naţional al calificãrilor;
c) implicarea instituţiilor de învãţãmânt superior din România în dezvoltarea unei societãţi europene bazate pe cunoaştere şi productivitate, cu o economie competitivã şi dinamicã;
d) promovarea deschiderii instituţiilor de învãţãmânt superior spre mediul economico-social prin acţiuni de cooperare între instituţii de învãţãmânt superior, operatori economici, alte organizaţii, pentru dezvoltarea de parteneriate specifice, cercetarea pieţei forţei de muncã, dezvoltarea dimensiunii antreprenoriale a universitãţilor din România şi pentru transferul de cunoştinţe.
ART. 4
(1) Agenţia are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, gestioneazã şi actualizeazã periodic cadrul naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior;
b) stabileşte, menţine şi actualizeazã periodic metodologia de elaborare şi atestare a calificãrilor din învãţãmântul superior;
c) formuleazã şi revizuieşte periodic, pe baza bunelor practici, standardele naţionale de referinţã şi elementele descriptive ale calificãrilor din învãţãmântul superior;
d) emite recomandãri cãtre instituţiile de învãţãmânt superior, referitoare la compatibilizarea curriculei specializãrilor din cadrul domeniilor fudamentale ale învãţãmântului superior cu standardele cadrului naţional al calificãrilor;
e) propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii acte normative privind cadrul naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior din România, precum şi pentru recunoaşterea competenţelor şi experienţei profesionale dobândite pe parcursul vieţii;
f) identificã, susţine şi promoveazã acţiuni de cooperare prin dezvoltarea de parteneriate specifice între universitãţi, operatori economici, instituţii şi organizaţii din România şi din strãinãtate, prin elaborarea şi implementarea de programe şi proiecte specifice;
g) faciliteazã absorbţia absolvenţilor învãţãmântului superior de cãtre piaţa forţei de muncã, prin programe şi proiecte specifice;
h) promoveazã programe de formare continuã, specializare, conversie şi reconversie profesionalã, pe termen lung şi mediu, pentru personalul angajat al instituţiilor de învãţãmânt superior, al operatorilor economici şi al altor organizaţii;
i) asigurã consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul sãu de activitate.
(2) Agenţia exercitã şi alte atribuţii specifice în domeniul sãu de activitate, care se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 5
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Agenţia desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) pune în aplicare politicile şi strategiile de dezvoltare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi colaboreazã cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi cu Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior în elaborarea de criterii şi standarde referitoare la calificãrile din învãţãmântul superior din România;
b) organizeazã consultãri periodice cu autoritãţi şi instituţii ale statului, sindicate, patronate şi organizaţii neguvernamentale, precum şi cu organizaţiile de specialitate ale minoritãţilor naţionale cu privire la calificãrile din învãţãmântul superior sau rãspunde la solicitãrile acestora;
c) organizeazã consultãri periodice cu reprezentanţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior şi ai mediului economico-social pentru a evalua corelarea dintre cadrul naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior şi evoluţia pieţei forţei de muncã;
d) monitorizeazã compatibilitatea şi asigurã conexiunea dintre cadrul naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior cu cel corespunzãtor din învãţãmântul preuniversitar;
e) monitorizeazã compatibilitatea şi conexiunea dintre cadrul naţional şi cel european al calificãrilor din învãţãmântul superior;
f) colaboreazã cu instituţii similare din alte ţãri pentru dezvoltarea şi aplicarea de mãsuri eficiente de îmbunãtãţire a cadrului calificãrilor din învãţãmântul superior;
g) elaboreazã, menţine şi actualizeazã Registrul Naţional al Calificãrilor din Învãţãmântul Superior din România;
h) elaboreazã periodic rapoarte de autoevaluare a calitãţii propriei activitãţi în vederea pregãtirii evaluãrii externe de cãtre instituţii similare din alte ţãri;
i) publicã manuale şi ghiduri de bune practici, lucrãri de sintezã în domeniul calificãrilor şi în alte domenii conexe;
j) concepe şi implementeazã programe şi proiecte naţionale, internaţionale sau ale Uniunii Europene pentru îndeplinirea misiunilor sale;
k) participã la derularea unor programe sau proiecte finanţate din fondurile structurale sau de coeziune ale Uniunii Europene;
l) efectueazã activitãţi de transfer de cunoştinţe, formare, consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul sãu de activitate;
m) colaboreazã cu organismele care au atribuţii de dezvoltare regionalã pentru realizarea şi implementarea strategiilor de dezvoltare şi inovare regionalã, precum şi pentru analiza periodicã a relaţiei dintre calificãri şi piaţa forţei de muncã;
n) disemineazã informaţii specifice prin studii de impact şi buletine informative;
o) administreazã şi gestioneazã resursele financiare alocate de la bugetul de stat şi pe cele rezultate din venituri proprii;
p) publicã anual un raport cu privire la propria activitate.
ART. 6
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Agenţia poate:
a) sã alcãtuiascã, pe baza unei metodologii transparente şi folosind criterii de competenţã şi competitivitate, propriul registru de experţi pentru elaborarea, gestionarea şi actualizarea periodicã a cadrului naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior;
b) sã solicite autoritãţilor şi instituţiilor publice informaţii, date statistice şi studii elaborate în domeniul sãu de activitate, acestea având obligaţia de a i le pune la dispoziţie.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei

ART. 7
(1) Agenţia este condusã de un director, numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii, care are şi calitatea de ordonator terţiar de credite.
(2) Agenţia are un numãr maxim de 30 de posturi, care se încadreazã în numãrul total de posturi aprobate pentru unitãţile de învãţãmânt şi cercetare care funcţioneazã în subordinea şi coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(3) Agenţia foloseşte colaboratori externi, experţi în domeniul sãu de activitate, remuneraţi conform legii.
(4) Structura organizatoricã, regulamentul de funcţionare şi atribuţiile personalului se aprobã prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, la propunerea Agenţiei, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(5) Agenţia poate înfiinţa, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, sedii secundare şi sucursale în teritoriu, în vederea realizãrii misiunilor şi atribuţiilor sale.
ART. 8
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Veniturile proprii ale Agenţiei provin din tarife percepute beneficiarilor activitãţilor de consultanţã şi asistenţã tehnicã, precum şi din derularea de proiecte naţionale şi internaţionale, din contracte cu operatori economici, din organizarea de manifestãri naţionale şi internaţionale, donaţii, sponsorizãri şi din alte venituri realizate în condiţiile legii.
(3) Pentru activitãţile realizate, Agenţia poate percepe tarife de la beneficiari, cuantumul acestora fiind stabilit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(4) Agenţia poate contribui din bugetul propriu cu o cotã-parte la proiectele din cadrul programelor internaţionale acordate României, în conformitate cu cerinţele acestora.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 9
Pentru îndeplinirea misiunilor sale, Agenţia preia patrimoniul, toate drepturile şi obligaţiile, infrastructura logisticã, personalul, baza de date şi arhiva Agenţiei Naţionale pentru Parteneriatul Universitãţilor cu Mediul Economico-Social - APART prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data hotãrârii, pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.338/2001 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Parteneriatul Universitãţilor cu Mediul Economico-Social şi participarea României la Programul TEMPUS, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri punctul XIX din anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 5 aprilie 2005, cu modificãrile ulterioare, va avea urmãtorul cuprins:
"XIX. Agenţia Naţionalã pentru Calificãrile din Învãţãmântul Superior şi Parteneriat cu Mediul Economic şi Social - ACPART - venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Dumitru Miron,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 3 noiembrie 2005.
Nr. 1.357.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016