Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.348 din 26 august 2004  privind organizarea si functionarea Departamentului de Inspectie al Primului-Ministru si Urmarire a Utilizarii Transparente a Fondurilor Comunitare drept institutie de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.348 din 26 august 2004 privind organizarea si functionarea Departamentului de Inspectie al Primului-Ministru si Urmarire a Utilizarii Transparente a Fondurilor Comunitare drept institutie de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 2 septembrie 2004
În temeiul <>art. 108 din Constituţie, republicatã, al Legii nr. 20/1993 pentru ratificarea Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, cu modificãrile ulterioare, şi al <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În cadrul aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquisului comunitar se constituie Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare.
(2) Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare preia, ca urmare a reorganizãrii administraţiei publice centrale, atribuţiile Corpului de Control al Primului-Ministru, devenit ulterior Corpul de Control al Guvernului, referitoare la calitatea de instituţie de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã.
(3) Ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquisului comunitar este garantul respectãrii obligaţiilor asumate de România privind lupta antifraudã şi protejarea efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene.
(4) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare acţioneazã pe bazã de autonomie funcţionalã şi decizionalã, independent de alte instituţii publice, conform obligaţiilor asumate de România, fiind condus de un demnitar cu funcţie de secretar de stat, şeful departamentului.
(5) Secretarul de stat, şeful Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare, nu va solicita şi nu va primi instrucţiuni de la nici o autoritate, instituţie sau persoanã, în realizarea atribuţiilor sale referitoare la declanşarea şi desfãşurarea investigaţiilor ori la întocmirea rapoartelor sau a altor acte de verificare, ca urmare a investigaţiilor.
ART. 2
În calitate de instituţie de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã, Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã coordonarea luptei antifraudã şi protejarea efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
b) efectueazã verificãri privind posibilele nereguli care afecteazã programele cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea utilizãrii transparente a fondurilor comunitare;
c) elaboreazã programele de perfecţionare, stagiile de pregãtire şi instruire în domeniul luptei antifraudã.
ART. 3
Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare primeşte sesizãrile Oficiului European de Luptã Antifraudã sau din alte surse, referitoare la posibile nereguli ce afecteazã interesele financiare ale Comunitãţii Europene, efectueazã verificãrile administrative şi pune la dispoziţia Oficiului European de Luptã Antifraudã actul de verificare cuprinzând aspectele constatate, precum şi toate datele şi informaţiile cerute.
ART. 4
(1) Actele de verificare administrativã, rapoarte, note de control, note de informare sau sinteze, reprezintã documentele unilaterale întocmite de personalul Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare, ca urmare a verificãrilor efectuate în legãturã cu posibilele nereguli ce afecteazã programele cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea utilizãrii transparente a fondurilor comunitare.
(2) Actele de verificare administrativã sunt aprobate de cãtre secretarul de stat, şeful Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare.
ART. 5
(1) În vederea întocmirii actului de verificare, Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare va solicita tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi agenţilor economici cu capital de stat sau privat datele şi informaţiile necesare. Aceste persoane juridice au obligaţia sã rãspundã corespunzãtor şi complet în termen de 30 de zile.
(2) Pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiei prevãzute la alin. (1) toate instituţiile şi autoritãţile publice centrale şi locale care deruleazã sau beneficiazã de fonduri comunitare vor desemna una sau mai multe persoane de contact. Acestea vor beneficia de pregãtire specificã şi dotare tehnicã pentru îndeplinirea corespunzãtoare şi operativã a solicitãrilor Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare.
ART. 6
(1) În cazul constatãrii unor elemente de naturã infracţionalã în gestionarea fondurilor comunitare, actul de verificare este transmis Parchetului Naţional Anticorupţie, în vederea luãrii de îndatã a mãsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la rãspundere penalã a persoanelor vinovate.
(2) În vederea informãrii operative a Oficiului European de Luptã Antifraudã, între Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare şi Parchetul Naţional Anticorupţie se va stabili o procedurã de colaborare având ca scop comunicarea mãsurilor legale luate în cazurile de fraudã privind utilizarea fondurilor comunitare sau cele în care sunt afectate interesele financiare ale Comunitãţii Europene.
ART. 7
Personalul din cadrul Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare nu rãspunde pentru conţinutul actelor de verificare întocmite prin exercitarea atribuţiilor de serviciu decât în situaţia în care se dovedeşte reaua-credinţã.
ART. 8
Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare poate beneficia din partea Uniunii Europene de asistenţã şi dotare tehnicã, precum şi de programe de pregãtire specificã a personalului.
ART. 9
La solicitarea Oficiului European de Luptã Antifraudã, reprezentanţii acestuia pot participa direct la verificãrile efectuate de Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare care au ca obiect verificarea sesizãrilor Oficiului European de Luptã Antifraudã. Reprezentanţii Oficiului European de Luptã Antifraudã au acces la toate datele şi informaţiile care au stat la baza întocmirii actului de verificare, în condiţiile legii.
ART. 10
Structura organizatoricã a Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 521/2002 privind desemnarea Corpului de control al primului-ministru drept instituţie unicã de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã (OLAF) al Uniunii Europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 3 iunie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru
controlul implementãrii programelor
cu finanţare internaţionalã şi
urmãrirea aplicãrii acquisului
comunitar,
Victor Ponta

Ministrul integrãrii europene,
Alexandru Fãrcaş

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 26 august 2004.
Nr. 1.348.

ANEXĂ


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi
Urmãrire a Utilizãrii Transparente a Fondurilor Comunitare

Numãrul maxim de posturi = 45
(exclusiv demnitarul)


┌───────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
│ ŞEFUL DEPARTAMENTULUI │
└─────────────┬─────────┘


┌───────────────────────────┼──────────────────────────┐
│ │ │
▼ ▼ ▼
┌───────────────────────┐┌─────────────────────────┐┌───────────────────────┐
│ Direcţia A ││ Direcţia B ││ Direcţia C │
│Politici comunitare şi ││Investigaţii şi inspecţii││ Analizã strategicã de │
│armonizare legislativã ││ ││ obţinere şi prelucrare│
│ ││ ││ a datelor │
└───────────────────────┘└─────────────────────────┘└───────────────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016