Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.346 din 27 noiembrie 2002  privind serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.346 din 27 noiembrie 2002 privind serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 12 decembrie 2002

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitãţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, precum şi condiţiile concrete de acordare a acestora sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se aproba cuantumurile tarifelor pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Pentru poziţiile nr. 6-14 din anexa nr. 2 se poate aplica un tarif suplimentar de 30% pentru soluţionarea cererii în termen de 72 de ore.
(3) Pentru poziţiile nr. 7-14 din anexa nr. 2, în cazul mai multor operaţiuni, se percepe o singura data cel mai mare tarif plus 10% din acesta pentru fiecare noua operaţiune, fãrã a se depãşi dublul tarifului de baza.
ART. 3
Serviciile de asistenta din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, pentru partea de înregistrare a comercianţilor, şi fiecare dintre autoritãţile publice avizatoare reprezentate în Biroul unic, pentru partea proprie de autorizare a functionarii comercianţilor, au obligaţia de a asigura zilnic un numãr suficient de seturi complete, cuprinzând toate formularele necesare comercianţilor pentru înregistrare şi autorizarea functionarii. Procurarea formularelor de cãtre comercianţi este libera şi gratuita.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 5
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 575/2002 privind serviciile de asistenta prestate de camerele de comerţ şi industrie teritoriale pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 14 iunie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
Ministrul justiţiei,
Rodica Mihaela Stanoiu

Ministrul pentru întreprinderile
mici şi mijlocii şi cooperatie,
Silvia Ciornei

p. Ministrul finanţelor publice,
Enache Jiru,
secretar de stat


Bucureşti, 27 noiembrie 2002.
Nr. 1.346.

ANEXA 1
SERVICIILE DE ASISTENTA
prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângã
tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii
comercianţilor, precum şi condiţiile concrete de acordare
a acestora

ART. 1
Oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale vor putea acorda solicitanţilor, la cererea şi pe cheltuiala acestora, urmãtoarele servicii de consultanţa:
a) obţinerea rezervarii firmei şi, dupã caz, a emblemei comerciantului;
b) redactarea actelor constitutive şi a actelor modificatoare ale acestora, darea de data certa sau, dupã caz, obţinerea autentificãrii acestora;
c) efectuarea, în numele solicitantului, a vãrsãmintelor reprezentând aportul în numerar la capitalul social;
d) redactarea declaraţiilor pe propria rãspundere a fondatorilor, administratorilor, imputernicitilor sucursalelor şi cenzorilor ca îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege şi darea de data certa pe declaraţie;
e) obţinerea evaluãrii prin expertiza a bunurilor subscrise ca aport în natura la capitalul social şi obţinerea, dupã caz, pentru bunurile imobile:
- a dovezii intabulãrii;
- a certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat respectivul bun;
f) îndrumarea pentru completarea corecta a cererii de înregistrare şi autorizare a comerciantului;
g) îndrumarea pentru întocmirea documentaţiilor tehnice în vederea obţinerii autorizaţiilor de funcţionare.
ART. 2
Condiţiile concrete de acordare a asistenţei pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale sunt urmãtoarele:
a) serviciile de asistenta acordate comercianţilor se desfãşoarã în structuri distincte de cãtre Biroul unic;
b) serviciile de asistenta se acorda la cererea solicitantului şi pe cheltuiala acestuia;
c) serviciile de asistenta se acorda solicitanţilor înainte de depunerea cererii de înregistrare şi autorizare la Biroul unic;
d) serviciile de asistenta sunt asigurate de personal specializat în domeniul juridic, economic, precum şi de personal specializat pentru fiecare autoritate competenta sa emita autorizaţii de funcţionare;
e) serviciile de asistenta se solicita pe cale conventionala, prin cerere de servicii explicita, cuprinzând serviciile solicitate, obligaţiile pãrţilor, termenele şi tarifele datorate;
f) tarifele pentru serviciile prestate sunt prevãzute în anexa nr. 2 şi se aplica în mod unitar de oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale.





ANEXA 2

TARIFELE
pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile
registrului comerţului de pe lângã tribunale înainte de
depunerea cererii de înregistrare şi autorizare a functionarii
comercianţilor
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea serviciului │ Tariful │
│Crt.│ │ - lei - │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1.│Obţinerea rezervarii firmei/emblemei comerciantului │ 45.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 2.│Redactarea declaraţiilor pe propria rãspundere a fondatorilor,│ 20.000│
│ │administratorilor, imputernicitilor sucursalelor şi a │pentru │
│ │cenzorilor ca îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege │fiecare │
│ │ │declaraţie│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 3.│Efectuarea, în numele solicitanţilor, a vãrsãmintelor │ 75.000│
│ │reprezentând aportul în numerar la capitalul social │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 4.│Obţinerea evaluãrii prin expertiza a bunurilor subscrise ca │ 45.000*)│
│ │aport în natura la capitalul social │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 5.│Asigurarea obţinerii, dupã caz, pentru bunurile imobile, a: │ 70.000**)│
│ │- dovezii intabulãrii; │ │
│ │- certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, │ │
│ │este grevat respectivul bun │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 6.│Redactarea actului constitutiv al societãţii pentru: │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │a) societate în nume colectiv (S.N.C.) sau comanditã simpla │ 550.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │b) societate cu rãspundere limitatã (S.R.L.) - asociat unic │ 800.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │c) societate cu rãspundere limitatã (S.R.L.) - cu 2 asociaţi │1.300.000+│
│ │ │5% din ta-│
│ │ │rif pentru│
│ │ │fiecare │
│ │ │asociat în│
│ │ │plus │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │d) societate pe acţiuni (S.A.) şi în comanditã pe acţiuni - │2.000.000+│
│ │ cu 5 acţionari │2% din ta-│
│ │ │rif pentru│
│ │ │fiecare │
│ │ │acţionar │
│ │ │în plus │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 7.│Redactarea actului adiţional pentru schimbarea: │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● sediului social │ 320.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● denumirii firmei / emblemei (adaptare) │ 320.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● duratei societãţii │ 320.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● formei juridice │ 530.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● domeniului principal de activitate │ 320.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● administratorilor şi/sau cenzorilor │ 530.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ ● altor elemente ale actului constitutiv (nume, domiciliu, │ │
│ │ participare la profit şi pierderi etc.) │ 320.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 8.│Redactarea actului adiţional pentru completarea obiectului de │ │
│ │activitate │ 450.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 9.│Redactarea actului adiţional pentru primirea / retragerea de │ │
│ │asociaţi │ 450.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 10.│Redactarea actului adiţional pentru: │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │● majorarea capitalului social │ 530.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ │● reducerea capitalului social │ 200.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 11.│Redactarea actului adiţional pentru înfiinţarea de sedii │ │
│ │secundare │ 200.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 12.│Redactarea actului adiţional pentru divizarea / fuziunea │ │
│ │societãţii │ 530.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 13.│Redactarea actului adiţional pentru dizolvarea / lichidarea │ │
│ │societãţii │ 300.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 14.│Redactarea contractului de societate │ 550.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 15.│Dare de data certa pentru actele redactate de serviciile de │ │
│ │asistenta │ 90.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 16.│Obţinerea autentificãrii │ 50.000**)│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 17.│Îndrumare pentru completarea corecta a cererii de înregistrare│ │
│ │şi autorizare a comerciantului │ 45.000│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 18.│Îndrumare pentru întocmirea documentaţiilor tehnice în vederea│ 20.000/ │
│ │obţinerii autorizaţiilor de funcţionare │autorizat.│
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
*) Nu cuprinde onorariul evaluatorului / notarului şi taxa de timbru
judiciar, dupã caz.
**) Nu cuprinde taxele legale ale emitentului.





───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016