Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.331 din 27 decembrie 2001  pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii medicamentelor cu si fara contributie personala in tratamentul ambulatoriu si a Contractului-cadru privind conditiile acordarii dispozitivelor medicale destinate corectarii si recuperarii deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice, in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.331 din 27 decembrie 2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii medicamentelor cu si fara contributie personala in tratamentul ambulatoriu si a Contractului-cadru privind conditiile acordarii dispozitivelor medicale destinate corectarii si recuperarii deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice, in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 18 ianuarie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 11 alin. (2) din Legea asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu şi Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii dispozitivelor medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice, în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã se asigura de farmaciile autorizate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi acreditate conform reglementãrilor legale în vigoare, în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor, denumite în continuare case de asigurãri de sãnãtate.
(2) Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale (DCI) ale medicamentelor din Nomenclatorul de medicamente şi produse biologice de uz uman de care beneficiazã asiguraţii pe baza de prescripţie medicalã în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, se elaboreazã anual de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, cu avizul Colegiului Medicilor din România şi al Colegiului Farmacistilor din România, şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale (DCI) ale medicamentelor din Nomenclatorul de medicamente şi produse biologice de uz uman de care beneficiazã asiguraţii pe baza de prescripţie medicalã, cu sau fãrã contribuţie personalã, dupã 3 luni de la intrarea în vigoare se poate actualiza trimestrial în cazul în care nu corespunde nevoilor de asistenta medicalã, pe baza analizei Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a Colegiului Medicilor din România şi a Colegiului Farmacistilor din România, care adopta mãsurile ce se impun pentru a asigura funcţionarea în continuare a sistemului de compensare a medicamentelor, având în vedere sumele ce pot fi acordate cu aceasta destinaţie.
ART. 3
Sistemul de compensare a medicamentelor care se elibereazã cu contribuţie personalã din partea asiguraţilor se stabileşte de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, prin ordin al preşedintelui, cu consultarea Colegiului Farmacistilor din România şi a Colegiului Medicilor din România, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 4
(1) Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi Colegiul Medicilor din România elaboreazã anual lista cuprinzând dispozitivele medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice, decontate integral sau cu contribuţie personalã din partea asiguratului.
(2) Dispozitivele medicale pot fi furnizate numai de unitãţi de tehnica medicalã organizate conform prevederilor <>Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 625/2001 pentru aprobarea procedurilor de autorizare a functionarii comercianţilor. Unitãţile de tehnica medicalã acreditate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate se numesc furnizori acreditaţi de dispozitive medicale. Lista cuprinzând furnizorii acreditaţi de dispozitive medicale se stabileşte de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, prin ordin al preşedintelui acesteia. Condiţiile de acreditare şi de retragere a acreditãrii se stabilesc prin norme metodologice de aplicare a contractului-cadru aprobat prin prezenta hotãrâre.
(3) Dispozitivele medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice se acorda în baza contractelor încheiate între furnizorii acreditaţi de dispozitive medicale şi casa de asigurãri de sãnãtate.
ART. 5
Suma maxima care se suporta de casele de asigurãri de sãnãtate pentru fiecare dispozitiv medical sau pe tip de dispozitiv medical, dupã caz, denumita în continuare preţ de referinta, se stabileşte anual de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, prin ordin al preşedintelui acesteia, pe baza criteriilor economice şi a caracteristicilor tehnice ale dispozitivelor medicale.
ART. 6
Nerespectarea obligaţiilor contractuale de cãtre pãrţi conduce la aplicarea mãsurilor prevãzute în Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu şi în Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii dispozitivelor medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice, în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, stipulate în contractele de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu şi de furnizare de dispozitive medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice.
ART. 7
Controlul activitãţii farmaciilor acreditate se asigura de servicii specializate din structura Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a caselor de asigurãri de sãnãtate, a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a direcţiilor de sãnãtate publica, împreunã cu Colegiul Medicilor din România şi Colegiul Farmacistilor din România, organizate la nivel naţional şi judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi de alte instituţii abilitate de lege. Controlul activitãţii furnizorilor de dispozitive medicale se asigura de cãtre servicii specializate din structura Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a caselor de asigurãri de sãnãtate, a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, împreunã cu Colegiul Medicilor din România, organizat la nivel naţional şi judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi de alte instituţii abilitate de lege.
ART. 8
Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, autoritate publica centrala în domeniul asigurãrii, promovãrii şi ocrotirii sãnãtãţii populaţiei, supravegheazã respectarea legislaţiei în domeniu pentru garantarea dreptului la asistenta medicalã, colaborand în acest scop cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmacistilor din România, autoritãţile publice centrale şi locale şi cu alte instituţii abilitate.
ART. 9
În aplicarea prezentei hotãrâri Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi Colegiul Medicilor din România, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, elaboreazã norme metodologice de aplicare a contractului-cadru, denumite în continuare norme. Normele se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al preşedintelui Colegiului Medicilor din România, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
(1) Prezenta hotãrâre intra în vigoare începând cu luna ianuarie 2002.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri prevederile referitoare la asistenta cu medicamente şi dispozitive medicale din <>Hotãrârea Guvernului nr. 165/2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate pentru anul 2001, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 19 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi înceteazã aplicabilitatea.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Pascu

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

CONTRACT-CADRU
privind condiţiile acordãrii medicamentelor cu şi
fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu
în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate farmaciile acreditate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa se aprovizioneze permanent cu medicamentele prevãzute în lista cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul de medicamente şi produse biologice de uz uman de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu pe baza de prescripţie medicalã cu sau fãrã contribuţie personalã;
b) sa aibã permanent în stoc produse comerciale ale aceleiaşi denumiri comune internaţionale (DCI), care au preţurile cele mai mici disponibile pe piata;
c) sa practice o evidenta de gestiune cantitativ valoricã pentru medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã de care beneficiazã asiguraţii;
d) sa verifice prescripţiile medicale cu privire la datele obligatorii pe care acestea trebuie sa le cuprindã pentru a fi eliberate şi decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi sa verifice dacã au fost respectate condiţiile prevãzute în normele privind eliberarea prescripţiilor medicale referitoare la numãrul de medicamente şi durata terapiei;
e) sa nu elibereze medicamente fãrã prescripţie medicalã pentru cele la care reglementãrile legale în vigoare prevãd aceasta obligaţie;
f) sa transmitã caselor de asigurãri de sãnãtate datele solicitate, prin programul implementat de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate sau printr-un program compatibil cu cerinţele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, avizat de aceasta;
g) sa întocmeascã şi sa prezinte caselor de asigurãri de sãnãtate documentele necesare în vederea decontãrii medicamentelor: factura, borderou centralizator, prescripţii medicale şi bonuri de casa, în condiţiile stabilite prin norme;
h) sa respecte modul de eliberare a medicamentelor, în condiţiile stabilite prin norme;
i) sa angajeze numai personal farmaceutic care poseda autorizaţie de libera practica;
j) sa informeze asiguraţii despre drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de asigurat privind eliberarea medicamentelor, precum şi modul de utilizare a acestora, conform prescripţiei medicale;
k) sa respecte prevederile codului deontologic al farmacistilor în relaţiile cu asiguraţii;
l) sa îşi stabileascã programul de funcţionare, pe care sa îl afiseze la loc vizibil în farmacie, şi sa participe la sistemul organizat pentru asigurarea furnizarii medicamentelor în zilele de sambata, duminica şi sarbatori legale;
m) sa elibereze prescripţii medicale pentru asiguraţi, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care se vireazã contribuţia de asigurãri de sãnãtate a asiguratului;
n) sa elibereze medicamentul cu preţul cel mai mic din farmacie, dacã medicul indica în prescripţia medicalã numai denumirea substanţei active;
o) sa anuleze medicamentele care nu au fost eliberate, în fata primitorului, pe toate exemplarele prescripţiei medicale;
p) sa nu elibereze medicamentele din prescripţiile medicale care şi-au încetat valabilitatea;
q) sa accepte controlul din partea serviciilor specializate asupra modului de desfãşurare a activitãţii;
r) sa pãstreze la loc vizibil în farmacie condica de sugestii şi reclamaţii; condica va fi numerotatã de farmacie şi stampilata de casa/casele de asigurãri de sãnãtate cu care aceasta se afla în relatie contractualã.
ART. 2
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate farmaciile acreditate au urmãtoarele drepturi:
a) sa primeascã de la casa de asigurãri de sãnãtate contravaloarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã furnizate, conform facturilor emise şi documentelor insotitoare;
b) sa fie informate permanent şi din timp asupra modalitatii de furnizare a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã;
c) sa cunoascã condiţiile de contractare de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã;
d) sa îşi organizeze activitatea proprie pentru creşterea eficientei furnizarii de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
În relaţiile contractuale cu farmaciile acreditate casele de asigurãri de sãnãtate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa încheie contracte de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu numai cu farmaciile autorizate şi acreditate conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) sa nu deconteze contravaloarea prescripţiilor medicale care nu conţin datele obligatorii privind prescrierea şi eliberarea acestora, stabilite potrivit normelor; casele de asigurãri de sãnãtate pot face derogare de la aceasta prevedere numai pentru afecţiuni acute şi numai dacã se poate identifica medicul, asiguratul şi se specifica faptul ca tratamentul este prescris pentru afectiune acuta. În aceasta situaţie casele de asigurãri de sãnãtate vor atentiona medicii care prescriu retete fãrã toate datele obligatorii necesare în vederea decontãrii acestora. În cazul unor abateri repetate casele de asigurãri de sãnãtate vor lua mãsuri corespunzãtoare;
c) sa deconteze farmaciilor acreditate cu care au încheiat contracte, în limita valorii contractate şi defalcate trimestrial, contravaloarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã eliberate, astfel: 50% din valoarea facturii în termen de 5 zile de la data depunerii facturii de cãtre farmacie la casa de asigurãri de sãnãtate, restul valorii facturii acceptate la decontare, în maximum 30 de zile de la data depunerii acesteia. Facturile ce depãşesc valoarea contractatã şi defalcata trimestrial se deconteazã în termen de maximum 90 de zile de la data depunerii;
d) sa urmãreascã decadal evoluţia consumului de medicamente comparativ cu fondul alocat cu aceasta destinaţie, luând mãsurile ce se impun;
e) sa controleze farmaciile acreditate în scopul respectãrii contractului; controlul va viza numai acea parte a activitãţii farmaciei cu privire la eliberarea medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã, activitate aferentã relatiei contractuale cu casa de asigurãri de sãnãtate;
f) sa ţinã evidenta cheltuielilor cu medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã, pe medic şi pe asigurat;
g) sa acorde, în cadrul sumelor negociate şi contractate, avansuri lunare în limita a 30% din suma corespunzãtoare lunii respective pentru farmaciile care funcţioneazã în structura unor unitãţi sanitare din ambulatoriile de specialitate din sistemul de apãrare, ordine publica, siguranta nationala şi autoritate judecãtoreascã.

CAP. 2
Condiţiile acordãrii medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate
ART. 4
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate încheie contracte cu reprezentanţii legali ai societãţilor comerciale farmaceutice pe baza urmãtoarelor documente:
a) actele de constituire a societãţii;
b) codul fiscal;
c) autorizaţia de funcţionare;
d) contul deschis la trezoreria statului;
e) certificatul de acreditare a farmaciei.
(2) În contractul de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã se va specifica valoarea acestuia, defalcata pe trimestre. Valoarea contractului se va negocia între farmaciile acreditate şi casele de asigurãri de sãnãtate, în baza criteriilor de evaluare stabilite prin norme.
(3) Pentru anul 2002 în valoarea contractului încheiat între casele de asigurãri de sãnãtate şi farmacii vor fi incluse şi obligaţiile de plata cãtre farmacii, înregistrate pana la data de 30 noiembrie 2001.
(4) Clauzele contractului pot fi modificate prin acte adiţionale, iar valoarea contractului poate fi corectatã dacã fondul cu aceasta destinaţie suferã modificãri în cursul anului sau dacã se înregistreazã economii la unele farmacii, cu încadrarea în sumele alocate cu aceasta destinaţie.
(5) Contractele pot fi încheiate de reprezentantul legal al societãţii comerciale farmaceutice atât cu casa de asigurãri de sãnãtate în a carei raza administrativ-teritorialã se afla sediul social al societãţii respective, cat şi cu alte case de asigurãri de sãnãtate, în numele şi pentru farmaciile din structura sa organizatoricã. În situaţia în care în cadrul aceleiaşi societãţi comerciale farmaceutice funcţioneazã mai multe farmacii acreditate, situate în judeţe diferite, reprezentantul legal al societãţii comerciale încheie contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã se afla amplasate farmaciile respective. Casele de asigurãri de sãnãtate pot refuza încheierea de contracte de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu cu farmaciile care au sãvârşit pe durata derulãrii contractului anterior fapte care contravin prevederilor legale şi contractuale.
ART. 5
Modalitãţile de prescriere, eliberare şi de decontare a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se stabilesc prin norme.
ART. 6
Tipul de contract pentru furnizarea de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se stabileşte prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie, farmaciile acreditate putând negocia clauze suplimentare cu casele de asigurãri de sãnãtate, în limita condiţiilor prevãzute în actele normative în vigoare, care vor fi menţionate la capitolul "Alte clauze".
ART. 7
Fondul pentru consumul de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se determina prin aplicarea unei cote procentuale asupra cheltuielilor materiale şi serviciilor cu caracter medical, aprobate în bugetul Fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate, la stabilirea cãreia se va lua în considerare cel puţin fondul aprobat pentru anul precedent aferent consumului de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, indexat cu coeficientul de inflaţie prognozat pentru anul în curs. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerile caselor de asigurãri de sãnãtate, analizeazã şi stabileşte cota procentualã, cu avizul Colegiului Medicilor din România. Aceasta se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 8
Neplata, din vina casei de asigurãri de sãnãtate, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea documentelor justificative, a sumelor datorate prevãzute în contract, respectiv în termen de maximum 90 de zile pentru cele care depãşesc valoarea contractatã, atrage majorãri de întârziere egale cu majorãrile aferente pentru întârzierile achitãrii impozitelor cãtre stat.
ART. 9
Refuzul farmaciilor acreditate de a pune la dispoziţie organelor de control actele de evidenta a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã furnizate şi documentele în baza cãrora se deconteazã acestea de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate conduce la sistarea plãţilor în curs cãtre farmacia respectiva pana la urmãtorul control.
ART. 10
Contractul de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a casei de asigurãri de sãnãtate în termen de 10 zile de la data constatãrii, în urmãtoarele situaţii:
a) dacã farmacia acreditata nu începe activitatea în termen de cel mult 3 luni de la data semnãrii prezentului contract;
b) dacã din motive imputabile farmaciei acreditate aceasta îşi întrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
c) dacã farmacistul renunţa sau pierde calitatea de membru al Colegiului Farmacistilor din România;
d) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei de funcţionare a farmaciei acreditate;
e) retragerea acreditãrii farmaciei sau expirarea termenului de valabilitate a acesteia;
f) dacã farmacia acreditata compenseazã medicamentele neeliberate din prescripţia medicalã cu orice alte medicamente sau produse din farmacie;
g) nerespectarea obligaţiilor contractuale în mod repetat şi nejustificat, constatatã cu ocazia contractelor efectuate de instituţiile abilitate sa efectueze controlul.
ART. 11
Contractul de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu înceteazã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se muta farmacia din teritoriul de funcţionare;
b) a survenit decesul reprezentantului legal al farmaciei;
c) încetarea prin faliment, dizolvare, lichidare;
d) încetarea definitiva a activitãţii casei de asigurãri de sãnãtate;
e) acordul de vointa al pãrţilor;
f) prin denunţarea unilaterala a contractului de cãtre reprezentantul legal al farmaciei, printr-o notificare scrisã, cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.


ANEXA 2

CONTRACT-CADRU
privind condiţiile acordãrii dispozitivelor medicale
destinate corectãrii şi recuperãrii
deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor
deficiente fizice, în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de dispozitive medicale au urmãtoarele obligaţii:
a) sa livreze dispozitivele medicale autorizate/înregistrate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, pentru care sunt acreditaţi în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
b) sa nu livreze dispozitive medicale expirate sau care prezintã abateri de la performanţele functionale şi de securitate, generatoare de incidente;
c) sa livreze dispozitive medicale însoţite de documente care atesta provenienta şi calitatea lor;
d) sa emita, potrivit legii, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele medicale la comanda;
e) sa asigure service pentru dispozitivul medical livrat, atât în perioada de garanţie, cat şi dupã expirarea acesteia;
f) sa asigure repararea dispozitivului medical dupã expirarea termenului de garanţie;
g) sa livreze dispozitivele medicale numai la sediul social sau la punctul/punctele de lucru menţionat/menţionate în certificatul de acreditare;
h) sa livreze numai dispozitive medicale cu elemente de identificare şi cu instrucţiuni de folosire şi întreţinere în limba romana;
i) sa livreze dispozitivele medicale în ambalaje adecvate, potrivit formei şi caracteristicilor acestora, şi sa le eticheteze conform prevederilor legale în vigoare;
j) sa verifice la livrare, dupã caz, adaptabilitatea şi buna funcţionare a dispozitivului medical;
k) sa livreze la termen dispozitivul medical comandat;
l) sa execute orice modificare necesarã dispozitivului medical în cazul în care nu au fost respectate caracteristicile specifice din prescripţia medicului de specialitate;
m) sa transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate documentaţia privind fundamentarea datelor pentru calcularea preţului de referinta şi caracteristicile specifice ale dispozitivelor medicale pentru care sunt acreditaţi;
n) sa respecte confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la asiguraţi, precum şi demnitatea şi intimitatea acestora;
o) sa emita facturile însoţite de copia de pe certificatul de garanţie, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele la comanda, de audiogramele efectuate dupã protezarea auditiva şi de confirmarea primirii dispozitivului medical, sub semnatura beneficiarului, cu specificarea domiciliului şi a actului de identitate sau a documentelor ce confirma expedierea prin posta şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate;
p) sa respecte dreptul asiguratului de a alege furnizorul de dispozitive medicale în mod nediscriminatoriu;
q) sa accepte controlul din partea serviciilor specializate din structura Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a caselor de asigurãri de sãnãtate, împreunã cu Colegiul Medicilor din România, organizate la nivel naţional şi judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, asupra modului de desfãşurare a întregii activitãţi care face obiectul contractului;
r) sa transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi caselor de asigurãri de sãnãtate cu care are încheiate contracte de furnizare de dispozitive medicale modificarea preţului de vânzare cu amãnuntul fata de cel care a stat la baza calculului preţului de referinta, ori de câte ori apare aceasta modificare. Creşterea preţurilor de vânzare cu amãnuntul acceptate de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate nu poate fi mai mare decât coeficientul de inflaţie aferent unei perioade de minimum 3 luni de la comunicarea ultimului preţ.
ART. 2
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de dispozitive medicale au urmãtoarele drepturi:
a) sa primeascã de la casa de asigurãri de sãnãtate contravaloarea dispozitivelor medicale furnizate, conform facturilor emise şi documentelor insotitoare;
b) sa fie informati permanent şi din timp asupra modalitatii de furnizare a dispozitivelor medicale;
c) sa cunoascã condiţiile de contractare de furnizare de dispozitive medicale;
d) sa îşi organizeze activitatea proprie pentru creşterea eficientei protezarii şi furnizarii de dispozitive medicale, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
ART. 3
În relaţiile contractuale cu furnizorii de dispozitive medicale casele de asigurãri de sãnãtate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa trimitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru fiecare furnizor de dispozitive medicale, certificatul de acreditare, în original, şi documentele pe baza cãrora s-a fãcut acreditarea, în termen de 3 zile de la data emiterii certificatului de acreditare;
b) la contractare sa verifice prezenta furnizorului de dispozitive medicale în Lista cuprinzând furnizorii acreditaţi pentru intreaga ţara, aprobatã prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
c) sa verifice autorizaţiile de utilizare/certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale pentru care furnizorul a fost acreditat;
d) sa nu refuze contractarea cu furnizorii de dispozitive medicale înscrişi în Lista cuprinzând furnizorii acreditaţi pentru intreaga ţara, la solicitarea acestora;
e) sa informeze permanent furnizorii de dispozitive medicale asupra condiţiilor de contractare;
f) sa verifice activitatea furnizorilor de dispozitive medicale conform contractelor încheiate cu aceştia;
g) sa emita decizii privind aprobarea procurãrii/repararii dispozitivului medical, în limita fondurilor cu aceasta destinaţie;
h) sa respecte dreptul asiguratului de a-şi alege furnizorul de dispozitive medicale din Lista cuprinzând furnizorii acreditaţi pentru intreaga ţara;
i) sa asigure decontarea pe baza facturilor emise de furnizor şi a documentelor insotitoare;
j) sa raporteze Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la termenele stabilite, datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de dispozitive medicale, în baza contractelor încheiate cu aceştia;
k) sa ţinã evidenta deciziilor de aprobare a dispozitivelor medicale pe fiecare asigurat, precum şi evidenta dispozitivelor medicale decontate pe fiecare asigurat;
l) sa afiseze la loc vizibil preţurile de referinta ale dispozitivelor medicale, lista cuprinzând furnizorii cu care se afla în relatie contractualã şi contribuţia personalã care se suporta de asigurat.

CAP. 2
Condiţiile furnizarii dispozitivelor medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice
ART. 4
Contractul de furnizare de dispozitive medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice se încheie între furnizorul de dispozitive medicale, prin reprezentantul sau legal, şi casa de asigurãri de sãnãtate, pe baza urmãtoarelor documente:
a) certificatul de înregistrare cu cod unic de înregistrare;
b) certificatul de înmatriculare, dupã caz;
c) codul fiscal, dupã caz;
d) autorizaţia sanitarã de funcţionare, dupã caz;
e) contul deschis la trezoreria statului;
f) certificatul de acreditare;
g) autorizaţia/autorizaţiile de utilizare a dispozitivelor medicale pentru care a fost acreditat;
h) certificatul/certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale pentru care a fost acreditat, dupã caz;
i) certificatul de înregistrare a reprezentantului autorizat.
ART. 5
(1) Dispozitivele medicale se acorda la recomandarea medicului de specialitate, pe baza prescripţiei medicale şi a cererii scrise întocmite de asigurat, de mandatarul desemnat de acesta cu procura specialã sau de reprezentantul legal al asiguratului. Cererea se înregistreazã la casa de asigurãri de sãnãtate la care se vireazã contribuţia asiguratului. Pentru persoana asigurata prin efectul legii cererea se depune la casa de asigurãri de sãnãtate în a carei raza îşi are domiciliul sau resedinta persoana indreptatita.
(2) Modul de prescriere, procurare, decontare şi de reparare a dispozitivelor medicale se stabileşte prin norme.
(3) Medicii de specialitate aflaţi în relatie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, care prescriu dispozitive medicale şi îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unei unitãţi sanitare autorizate şi/sau acreditate, nu pot reprezenta interesele unui furnizor de dispozitive medicale înscris în lista cuprinzând furnizorii acreditaţi.
ART. 6
Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã integral preţul de vânzare cu amãnuntul al dispozitivului medical, dacã acesta este mai mic decât preţul de referinta. Dacã preţul de vânzare cu amãnuntul al dispozitivului medical este mai mare decât preţul de referinta, diferenţa se suporta de cãtre asigurat ca o contribuţie personalã şi se achitã direct furnizorului, care elibereazã chitanţa fiscalã.
ART. 7
Tipul de contract de furnizare de dispozitive medicale destinate corectãrii şi recuperãrii deficienţelor organice sau functionale ori corectãrii unor deficiente fizice se stabileşte prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie. Furnizorii de dispozitive medicale pot negocia clauze suplimentare cu casa de asigurãri de sãnãtate, în limita condiţiilor prevãzute în actele normative în vigoare care vor fi menţionate la capitolul "Alte clauze".
ART. 8
Neplata sumelor datorate în condiţiile prevãzute în contract, din vina casei de asigurãri de sãnãtate, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea facturii şi a altor documente justificative atrage majorãri de întârziere egale cu majorãrile aferente pentru întârzierile achitãrii impozitelor cãtre stat.
ART. 9
Refuzul furnizorilor de dispozitive medicale de a pune la dispoziţie organelor de control actele de evidenta a dispozitivelor medicale furnizate şi documentele în baza cãrora se deconteazã acestea conduce la sistarea plãţilor în curs cãtre furnizorul respectiv pana la urmãtorul control.
ART. 10
Contractul de furnizare de dispozitive medicale se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a casei de asigurãri de sãnãtate în termen de 10 zile de la data constatãrii, în urmãtoarele situaţii:
a) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei/avizului de funcţionare a furnizorului de dispozitive medicale;
b) retragerea acreditãrii sau expirarea termenului de valabilitate a acreditãrii;
c) dacã din motive imputabile furnizorului de dispozitive medicale acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
d) furnizarea de dispozitive medicale neautorizate/neinregistrate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
e) furnizarea de dispozitive medicale pentru care nu este acreditat în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
f) nerespectarea în mod repetat a termenelor de livrare a dispozitivelor medicale.
ART. 11
Contractul de furnizare de dispozitive medicale înceteazã la data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se schimba adresa sediului social;
b) a survenit decesul reprezentantului legal al furnizorului;
c) încetarea prin faliment, dizolvare, lichidare a furnizorului de dispozitive medicale;
d) încetarea definitiva a activitãţii caselor de asigurãri de sãnãtate;
e) acordul de vointa al pãrţilor;
f) denunţarea unilaterala a contractului de cãtre reprezentantul legal al furnizorului de dispozitive medicale, printr-o notificare scrisã, cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.
ART. 12
(1) Fondul destinat dispozitivelor medicale se determina prin aplicarea unei cote procentuale asupra cheltuielilor materiale şi serviciilor cu caracter medical, aprobate în bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate, la stabilirea cãruia se va lua în considerare cel puţin fondul aprobat pentru anul precedent, aferent asistenţei cu dispozitive medicale, indexat cu coeficientul de inflaţie prognozat pentru anul în curs. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerile caselor de asigurãri de sãnãtate, analizeazã şi stabileşte cota procentualã, cu avizul Colegiului Medicilor din România. Cota procentualã se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(2) Pentru încadrarea în fondul aprobat cu aceasta destinaţie şi asigurarea accesului asiguraţilor la toate categoriile de dispozitive medicale, casele de asigurãri de sãnãtate vor analiza lunar numãrul de decizii privind aprobarea procurãrii dispozitivelor medicale emise în luna anterioarã, alcatuind, dupã caz, liste de asteptare pentru asiguraţi, pe categorii de dispozitive medicale. În soluţionarea listelor de asteptare se va tine seama atât de criterii economice, cat şi de urgenta acordãrii dispozitivului medical.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016