Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.328 din 19 august 2004  pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 1.485/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.328 din 19 august 2004 pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.485/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 809 din 2 septembrie 2004
În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.485/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 920 din 22 decembrie 2003, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1. - Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va elabora norme pentru recuperarea sumelor aferente serviciilor medicale acordate unei persoane ca urmare a prejudiciilor sau daunelor cauzate sãnãtãţii acesteia de alte persoane."
2. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cabinetele medicale din mediul rural pot avea puncte secundare de lucru în localitãţile rurale, în situaţia în care asiguraţii de pe lista proprie a medicilor respectivi au rãspândire mare în teritoriu. Cabinetele medicale din mediul urban pot avea puncte secundare de lucru în localitãţile rurale numai dacã acestea sunt deficitare în ceea ce priveşte existenţa medicilor de familie, pentru perioada în care nu este acoperit necesarul de servicii medicale. Lista localitãţilor rurale în care cabinetele medicale din mediul urban pot avea puncte secundare de lucru se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerea direcţiilor de sãnãtate publicã, cu avizul caselor de asigurãri de sãnãtate. Autorizaţia sanitarã este obligatorie atât pentru cabinetele medicale, cât şi pentru punctele secundare de lucru ale acestora."
3. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Asiguraţii în vârstã de peste 18 ani au dreptul şi obligaţia de a efectua un control medical anual pentru prevenirea bolilor cu consecinţe majore în ceea ce priveşte morbiditatea şi mortalitatea, control care se va efectua în luna de naştere a fiecãrui asigurat înscris pe lista medicului de familie. Pentru cadrele didactice controlul medical anual se efectueazã la începutul anului şcolar. Excepţie fac situaţiile în care asiguratul nu se prezintã la control din motive obiective pe care trebuie sã le justifice în scris medicului de familie, situaţie în care asiguratul va fi reprogramat. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sã informeze public asiguraţii despre obligativitatea efectuãrii acestui control. Neefectuarea acestor controale medicale din cauza medicului de familie, în proporţie de peste 20% din totalul programãrilor şi/sau reprogramãrilor pe trimestru, atrage diminuarea cu 10% a veniturilor medicului de familie pentru trimestrul respectiv, în condiţiile stabilite prin norme."
4. Alineatul (5) al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Medicul de specialitate care are contract de muncã sau integrare clinicã într-o secţie a unui spital aflat în relaţie contractualã cu o casã de asigurãri de sãnãtate poate acorda servicii medicale ambulatorii de specialitate în cadrul unui program de activitate stabilit în afara celui din spital şi care, pentru specialitãţile clinice, sã nu depãşeascã 50% din numãrul de ore prevãzut la alin. (1), dupã cum urmeazã:
a) într-un cabinet organizat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 , republicatã, cu completãrile ulterioare;
b) în ambulatoriul de specialitate al spitalului, în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, în cazul în care casa de asigurãri de sãnãtate nu are încheiat, pentru specialitatea respectivã în localitatea în care funcţioneazã spitalul, nici un alt contract cu un furnizor de servicii medicale ambulatorii de specialitate organizat conform legii. Fac excepţie situaţiile în care cererea de servicii medicale pentru anumite specialitãţi nu este acoperitã şi pentru care comisia constituitã conform art. 31 alin. (2) poate propune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate situaţiile concrete privind specialitãţile neacoperite în vederea creãrii posibilitãţii spitalelor de a încheia contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate, pentru specialitãţile respective. Pentru aprobarea situaţiilor concrete, Ministerul Sãnãtãţii şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate vor avea în vedere respectarea obligaţiei de asigurare a valorii minime garantate pentru un punct."
5. Dupã alineatul (5) al articolului 38 se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Acordarea serviciilor medicale în cazurile prevãzute la alin. (5) lit. a) şi b) se face în baza unui singur contract de furnizare de servicii medicale ambulatorii de specialitate, iar nerespectarea acestei prevederi atrage mãsuri mergând pânã la rezilierea contractului încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate."
6. Articolul 59 se completeazã cu litera c) cu urmãtorul cuprins:
"c) cheltuielile de personal aferente medicilor şi celuilalt personal sanitar, care furnizeazã servicii medico-sanitare în unitãţile sau secţiile de spital cu profil de recuperare pentru copii distrofici, de recuperare şi reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi de HIV/SIDA, reorganizate potrivit prevederilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 261/2000 , încadrat la spitalul judeţean sau la alt spital public cel mai apropiat, în cazul unitãţilor sanitare transferate integral la serviciile publice specializate."
7. Articolul 89 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 89. - (1) Suma maximã care se suportã de casele de asigurãri de sãnãtate din fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru fiecare medicament corespunzãtor denumirii comune internaţionale (DCI) din listã, este preţul de referinţã.
(2) Preţul de referinţã se obţine prin aplicarea cotei procentuale de 90%, 65% respectiv 50%, la preţul cel mai mic corespunzãtor unitãţii terapeutice aferente aceleiaşi forme farmaceutice din cadrul aceleiaşi denumiri comune internaţionale şi pentru fiecare concentraţie. Pentru pensionarii care nu realizeazã alte venituri decât cele provenite din pensie/pensii cumulate în cuantum de pânã la 6.000.000 lei lunar, nivelul de compensare este de 90%. În înţelesul actelor normative care reglementeazã materia asigurãrilor sociale de sãnãtate, prin «pensii cumulate» se înţelege veniturile nete obţinute din pensie cumulate cu alte venituri nete permanente realizate în condiţiile legii."
8. Alineatul (1) al articolului 94 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 94. - (1) Modalitãţile de prescriere, eliberare şi de decontare a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se stabilesc prin norme. Pentru fiecare boalã cronicã asiguratul are dreptul la o singurã prescripţie medicalã pe lunã, cu maximum 3 medicamente care sã acopere necesarul întregii luni, cu excepţia situaţiilor prevãzute în norme. În situaţia în care existã asiguraţi care au beneficiat de mai mult de o prescripţie medicalã pe o lunã, la comunicarea casei de asigurãri de sãnãtate, medicii nu mai acordã o nouã prescripţie medicalã pentru boala cronicã respectivã, pentru perioada comunicatã de casa de asigurãri de sãnãtate. În situaţia în care unii medici elibereazã prescripţii medicale pentru perioada comunicatã de casa de asigurãri de sãnãtate, în care nu trebuia sã se mai acorde prescripţii medicale pentru asigurat, medicii respectivi suportã contravaloarea prescripţiilor medicale respective, care va fi încasatã de casele de asigurãri de sãnãtate şi care va reîntregi Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate."
9. Alineatul (2) al articolului 94 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele prevãzute în legi speciale, care beneficiazã de gratuitate suportatã din fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate în condiţiile legii, casele de asigurãri de sãnãtate suportã integral contravaloarea medicamentelor cu preţul cel mai mic corespunzãtoare fiecãrei denumiri comune internaţionale (DCI) cuprinse în listã, pentru aceeaşi concentraţie şi formã farmaceuticã."
10. Alineatul (1) al articolului 97 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 97. - (1) Dispozitivele medicale se acordã de cãtre furnizorii de dispozitive medicale avizaţi de Ministerul Sãnãtãţii şi acreditaţi potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. Lista cuprinzând furnizorii de dispozitive medicale acreditaţi se aprobã de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate prin decizie a preşedintelui acesteia."
11. Articolul 114 se completeazã cu alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Recomandãrile pentru tratament de recuperare în staţiunile balneoclimatice se întocmesc în douã exemplare, dintre care unul rãmâne la Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, iar celãlalt este prezentat de cãtre asigurat furnizorului de servicii medicale de recuperare."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 19 august 2004.
Nr. 1.328.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016