Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.325 din 31 octombrie 2007 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului Romaniei
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 744 din 1 noiembrie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 48 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfãşurarea referendumului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Se constituie Comisia Tehnicã Centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1, pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor, prevãzute în legislaţia în vigoare, în organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
(2) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, precum şi ai altor organizaţii neguvernamentale.
ART. 2
Ministerul Economiei şi Finanţelor va stabili modul de asigurare a mijloacelor financiare necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
ART. 3
Ministerul Justiţiei va lua mãsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţi sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale.
ART. 4
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va asigura ordinea şi liniştea publicã în toate localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã a campaniei pentru referendum şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg sau succedã acestei zile.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apãrãrii vor asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie judeţeanã, la Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Apãrãrii, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Sãnãtãţii Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor, precum şi alte instituţii centrale competente vor dispune mãsurile necesare pentru organizarea de secţii de votare pe lângã cãminele de studenţi şi elevi, instituţiile de sãnãtate şi ocrotire socialã, pe nave şi platforme maritime şi vor asigura dotarea acestora cu cele necesare exercitãrii dreptului de vot.
ART. 5
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, va selecta şi va prelucra datele privind cetãţenii cu drept de vot. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor va tipãri şi va pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în douã exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare.
ART. 6
(1) Institutul Naţional de Statisticã va asigura numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor referendumului.
(2) Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor referendumului.
ART. 7
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi Ministerul Sãnãtãţii Publice vor lua mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în vederea organizãrii de secţii de votare, în unitãţile din subordine, precum şi pentru sprijinirea cu personal a realizãrii operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
ART. 8
Ministerul Sãnãtãţii Publice va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la nivelul birourilor electorale.
ART. 9
Ministerul Afacerilor Externe va organiza şi va dota secţiile de votare organizate în strãinãtate. Va furniza în timp util datele necesare pentru numerotarea acestora şi va stabili necesarul de timbre autocolante pentru secţiile de votare din strãinãtate.
ART. 10
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se vor constitui, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzute în legislaţia în domeniul referendumului naţional.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnicã judeţeanã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de unul dintre subprefecţi, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din instituţiile prefectului şi din aparatul consiliilor judeţene.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru, membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare în vederea funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija instituţiei prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite specialiştilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achitã de cãtre instituţiile de la care aceştia provin.
ART. 11
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative efectueazã, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
(2) Prefecţii organizeazã în cel mai scurt timp posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
(3) În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii comunicã structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor de pe listele electorale permanente.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în condiţii de siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(5) În perioada desfãşurãrii procesului electoral, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã sprijin de specialitate instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
ART. 12
(1) Secretariatul General al Guvernului asigurã sediul corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii Biroului Electoral Central.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central, precum şi personalul tehnic auxiliar necesar realizãrii activitãţilor pe care le desfãşoarã în perioada electoralã.
(3) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã sediile, dotarea acestora, precum şi condiţiile pentru buna funcţionare a birourilor electorale de circumscripţie judeţeanã şi a municipiului Bucureşti.
ART. 13
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti informeazã sãptãmânal Comisia Tehnicã Centralã cu privire la stadiul pregãtirii şi organizãrii referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
(2) Comisia Tehnicã Centralã informeazã sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
ART. 14
În ziua referendumului naţional, primarii şi viceprimarii vor fi prezenţi prin rotaţie la sediul primãriei, cu asigurarea permanenţei funcţionãrii serviciilor şi compartimentelor din aparatul propriu în vederea soluţionãrii problemelor materiale care pot apãrea în derularea votãrii.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
--------------
Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu
p. Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Pazstor Gabriela,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
p. Ministrul justiţiei,
Zsuzsanna Peter,
secretar de stat
Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Bucureşti, 31 octombrie 2007.
Nr. 1.325.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comisiei Tehnice Centrale
Preşedinte:
- ministrul internelor şi reformei administrative
Membri:
- secretarul de stat pentru relaţia cu comunitãţile locale din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - coordonator
- secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - coordonator adjunct
- secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Secretariatului General al Guvernului
- Ministerului Economiei şi Finanţelor
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Apãrãrii
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Transporturilor
- Ministerului Sãnãtãţii Publice
- Institutului Naţional de Statisticã
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) reprezentanţi ai:
- Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres"
- Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
- Societãţii Naţionale de Televiziune
- Societãţii Naţionale de Radiodifuziune
NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale vor fi asigurate de ministrul internelor şi reformei administrative.
Componenţa nominalã a Comisiei Tehnice Centrale se stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe baza propunerilor înaintate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.
ANEXA 2
COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene/a municipiului Bucureşti
Preşedinte:
- prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti
Membri:
- subprefectul
- secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti
- directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statisticã
- directorul general al direcţiei generale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a finanţelor publice;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti)
- şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor
- şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor
- inspectorul şef al inspectoratului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti)
- inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti
- directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
- reprezentantul teritorial al Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres".
NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personal din cadrul instituţiei prefectului.
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte de cãtre prefect, prin ordin.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: