Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.308 din 20 noiembrie 2002  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea   Legii nr. 365/2002 privind comertul electronic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.308 din 20 noiembrie 2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 365/2002 privind comertul electronic

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 877 din 5 decembrie 2002
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea <>Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor şi
tehnologiei informatiei,
Dan Nica

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 20 noiembrie 2002.
Nr. 1.308.


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea <>Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În înţelesul prezentelor norme metodologice, cuvântul lege desemneazã <>Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic.
ART. 2
Pe teritoriul României, emisiunea instrumentelor de moneda electronica acceptate la plata şi de alte entitãţi în afarã emitentului se face în conformitate cu prevederile <>Regulamentului Bãncii Naţionale a României nr. 4/2002 privind tranzacţiile efectuate prin intermediul instrumentelor de plata electronica şi relaţiile dintre participanţii la aceste tranzacţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 12 iulie 2002.
ART. 3
Pe teritoriul României, tranzacţiile efectuate prin intermediul mijloacelor de plata electronica şi relaţiile dintre participanţii la aceste tranzacţii se fac în conformitate cu prevederile <>Regulamentului Bãncii Naţionale a României nr. 4/2002 .
ART. 4
Activitãţile de asigurare, ca parte a serviciilor societãţii informationale, se desfãşoarã în România pe baza autorizaţiei prealabile emise de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 32/2000 privind societãţile de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile ulterioare.
ART. 5
(1) Autoritatea, precum şi autoritãţile publice, definite în art. 17 alin. (2) din lege, au obligaţia de a publica, în vederea consultãrii, pe pagina de Internet proprie proiectele şi mãsurile de interes general privind serviciile societãţii informationale pe care le iniţiazã conform competentei în materia respectiva.
(2) Proiectele şi mãsurile prevãzute la alin. (1) vor fi însoţite de documente privind motivatiile care stau la baza propunerilor şi informaţii cu privire la: data publicãrii documentului, data la care expira termenul de depunere a observaţiilor şi data estimativã la care intenţioneazã sa adopte mãsura care face obiectul consultãrii.
(3) Toate persoanele care au solicitat înscrierea adresei lor de posta electronica pe lista de corespondenta a iniţiatorului mãsurii sau proiectului în cauza vor fi informate cu privire la lansarea consultãrii cel mai târziu la data publicãrii documentului.
(4) Din momentul în care textul supus consultãrii este publicat pe pagina de Internet, se va acorda un termen de cel puţin 30 de zile pentru depunerea de observaţii în scris de cãtre orice persoana interesatã. În situaţiile în care mãsurile trebuie adoptate în regim de urgenta, acest termen este de cel puţin 10 zile de la data publicãrii textului.
(5) Mãsura sau proiectul supus consultãrii pot fi adoptate la 10 zile de la data expirãrii termenului de depunere a observaţiilor.
(6) Cel mai târziu la data publicãrii pe pagina de Internet a deciziei prin care se adopta mãsura, initiatorul are obligaţia de a publica un material de sinteza a observaţiilor primite, care va preciza şi poziţia sa fata de aceste observaţii.
ART. 6
O entitate constituitã în scopul protecţiei consumatorilor în statele membre ale Uniunii Europene are calitate procesuala activa pentru introducerea acţiunii prevãzute la art. 19 alin. (1) din lege dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este o autoritate publica constituitã în scopul protecţiei intereselor colective ale consumatorilor într-o ţara membra a Uniunii Europene, cu atribuţii în domeniile prevãzute de legea comerţului electronic, conform criteriilor prevãzute în legile naţionale;
b) este prevãzutã în comunicarea Comisiei Europene privind entitatile calificate a introduce o acţiune referitoare la protecţia intereselor consumatorului în alte tari membre ale Uniunii Europene, în condiţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 ;
c) prin acţiunea sau omisiunea contrarã prevederilor legii comerţului electronic, care se invoca în acţiunea în justiţie, sunt afectate interesele colective ale consumatorilor din statul din care face parte entitatea respectiva.

CAP. 2
Comunicãrile comerciale

ART. 7
(1) Este interzisã efectuarea de comunicãri comerciale prin posta electronica, cu excepţia cazului în care destinatarul şi-a exprimat în prealabil consimţãmântul expres pentru a primi asemenea comunicãri.
(2) Consimţãmântul prevãzut la alin. (1) poate fi obţinut în orice forma şi poate fi probat cu orice mijloc de proba. Sarcina probei revine furnizorului de servicii.
(3) Consimţãmântul comunicat printr-un mesaj transmis prin posta electronica este valabil exprimat dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este expediat din cutia poştalã în care destinatarul doreşte sa primeascã comunicãrile comerciale;
b) subiectul mesajului este format din concatenarea textului "ACCEPT COMUNICĂRI COMERCIALE DIN PARTEA", scris cu majuscule, şi numele sau denumirea persoanei în numele cãreia se vor transmite comunicãrile comerciale.
ART. 8
(1) Subiectul mesajelor transmise prin posta electronica, care constituie comunicãri comerciale, trebuie sa înceapã cu cuvântul "PUBLICITATE" scris cu majuscule.
(2) Comunicãrile comerciale trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii referitoare la persoana în numele cãreia sunt fãcute:
a) numele sau denumirea completa;
b) codul numeric personal sau codul unic de înregistrare, dupã caz;
c) domiciliul sau sediul;
d) numerele de telefon şi fax;
e) adresa de posta electronica.
ART. 9
(1) Destinatarul comunicãrilor comerciale are dreptul de a-şi revoca consimţãmântul de a primi asemenea comunicãri prin simpla notificare a furnizorului.
(2) Furnizorul are obligaţia de a implementa o procedura gratuita, accesibila inclusiv prin mijloace electronice, prin care destinatarul sa poatã sa îşi revoce consimţãmântul.
(3) Revocarea consimţãmântului prin mijloace electronice trebuie sa-şi producã efectele în cel mult 48 de ore de la iniţierea procedurii.
(4) Furnizorul trebuie sa facã publica procedura prevãzutã la alin. (2) pe pagina proprie de Internet şi în cadrul mesajelor care conţin comunicãri comerciale.

CAP. 3
Caracterul informaţiilor şi activitãţilor în domeniul serviciilor societãţii informationale

ART. 10
(1) Autoritatea va crea şi va menţine o lista publica ce va conţine deciziile autoritãţilor publice cu privire la caracterul nelegal al informaţiilor sau activitãţilor din domeniul serviciilor societãţii informationale.
(2) Autoritãţile publice care emit decizii ce privesc caracterul nelegal al informaţiilor sau activitãţilor din domeniul serviciilor societãţii informationale sunt obligate sa trimitã o copie a acelei decizii autoritãţii. Autoritatea va publica decizia pe pagina proprie de Internet şi în lista prevãzutã la alin. (1).
ART. 11
(1) Furnizorii de servicii ale societãţii informationale, care oferã serviciile prevãzute la art. 12-15 din lege, nu au obligaţia de a monitoriza informaţia pe care o transmit sau o stocheaza şi nici obligaţia de a cauta în mod activ date referitoare la activitãţi sau informaţii cu aparenta nelegalã din domeniul serviciilor societãţii informationale pe care le furnizeazã.
(2) Obligaţiile prevãzute la art. 16 alin. (1) şi (3) din lege se considera a fi îndeplinite dacã furnizorii de servicii care au primit o plângere sau o sesizare din partea oricãrei persoane cu privire la activitãţile cu aparenta nelegalã desfãşurate de destinatarii serviciilor lor sau cu privire la informaţiile cu aparenta nelegalã furnizate de aceştia informeazã în cel mult 24 de ore autoritãţile publice competente şi întreprind toate mãsurile în vederea nealterarii informaţiilor respective.
(3) Furnizorii de servicii au obligaţia de a implementa o procedura gratuita prin care sa le fie transmise plângeri şi sesizãri din partea oricãrei persoane cu privire la activitãţile cu aparenta nelegalã desfãşurate de destinatarii serviciilor lor sau despre informaţiile cu aparenta nelegalã furnizate de aceştia.
(4) Procedura prevãzutã la alin. (3) trebuie:
a) sa fie disponibilã şi prin mijloace electronice;
b) sa asigure primirea plangerilor sau sesizarilor în termen de cel mult 48 de ore de la momentul expedierii acestora.
(5) Furnizorul are obligaţia sa facã publica procedura prevãzutã la alin. (3) pe pagina proprie de Internet.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016