Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.306 din 25 noiembrie 1996  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.306 din 25 noiembrie 1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 9 decembrie 1996

    În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, unitate cu personalitate juridică, care desfăşoară activităţi de cercetare fundamentală, cercetare aplicativă şi activităţi de dezvoltare tehnologică în domeniul biotehnologiei.
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie se înfiinţează prin reorganizarea Sectorului de cercetare-dezvoltare al Societăţii Comerciale "Biotehnos" - S.A., funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, şi se află în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie are sediul în municipiul Bucureşti, şos. Olteniţei nr. 105, sectorul 4.
    ART. 3
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 4
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 5
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, stabilit pe baza bilanţului contabil la 30 septembrie 1996, este de 107.666 mii lei, din care imobilizări corporale 107.666 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Societatea Comercială "Biotehnos" - S.A.
    ART. 6
    Personalul sectorului de cercetare-dezvoltare se preia de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, prin transfer de la Societatea Comercială "Biotehnos" - S.A., şi îşi păstrează salariile avute la data desprinderii din această societate comercială, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    ART. 7
    Tematica de cercetare-dezvoltare în execuţie se preia de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, cu valoarea contractată pe anul 1996, rămasă la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare institutului pentru realizarea unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


                                 PRIM-MINISTRU
                                NICOLAE VACAROIU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                      Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                              Doru Dumitru Palade

                               Ministru de stat,
                             ministrul finanţelor,
                                Florin Georgescu

    Bucureşti, 25 noiembrie 1996.
    Nr. 1.306.


    ANEXA 1

    INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU BIOTEHNOLOGIE

                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ


                                                 ┌───────────────────────────────────────┐
                                              1 ┌┤ DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII ANIMALE │
                                                │└───────────────────────────────────────┘
┌─────────────┐ ┌──────────┐ │┌───────────────────────────────────────┐
│ CONSILIUL │ │CONSILIER │ 2 ├┤ DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII VEGETALE │
│ ŞSTIINŢIFIC │┌┤ DIRECTOR │ │└───────────────────────────────────────┘
│ │││ GENERAL │ │┌───────────────────────────────────────┐
└──────┬──────┘│└──────────┘ 3 ├┤DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII MICROBIENE ŞI│
       │ │ ││ IMUNOLOGICE │
       │ │ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ │┌───────────────────────────────────────┐
       │ │ 4 ├┤ DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII MEDICALE │
       │ │ ┌─────────────┐ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ ┌┤ FILIALA 1 │ │┌───────────────────────────────────────┐
       │ │ ┌──────┤└─────────────┘ 5 ├┤ DEPARTAMENT BIOTEHNOLOGII INDUSTRIALE │
       │ │ │ │┌─────────────┐ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ │ └┤ FILIALA 2 │ │┌───────────────────────────────────────┐
┌──────┴──────┐│┌────┴─────┐ └─────────────┘ 6 ││ DEPARTAMENT GENETICĂ, BIOLOGIE │
│ DIRECTOR ├┼┤ DIRECTOR ├────────────────────┼┤ MOLECULARĂ ŞI INGINERIE GENETICA ÎN │
│ GENERAL │││ŞTIINŢIFIC│ ││ BIOTEHNOLOGII │
└──────┬──────┘│└────┬─────┘ ┌─────────────┐ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ │ ┌┤ FILIALA 3 │ │┌───────────────────────────────────────┐
       │ │ └──────┤└─────────────┘ 7 ├┤DEPARTAMENT ENZIMOLOGIE BIOTEHNOLOGICĂ │
       │ │ │┌─────────────┐ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ └┤ FILIALA 4 │ │┌───────────────────────────────────────┐
       │ │ └─────────────┘ ││ DEPARTAMENT TESTĂRI PRODUSE │
       │ │ 8 ├┤BIOTEHNOLOGICE ŞI FORMULĂRI PRODUSE NOI│
       │ │ │└───────────────────────────────────────┘
       │ │ │┌───────────────────────────────────────┐
       │ │ 9 ├┤ DEPARTAMENT ECHIPAMENTE, SENZORI ŞI │
┌──────┴──────┐│┌──────────┐ ┌─────────────┐ ││ INFORMATICĂ BIOTEHNOLOGICĂ │
│ CONSILIUL │││ DIRECTOR │ │COMPARTIMENT │ │└───────────────────────────────────────┘
│ DE │└┤ ECONOMIC ├─┤ADMINISTRATIV│ │┌───────────────────────────────────────┐
│ADMINISTRAŢIE│ │ │ │ │ 10 ├┤ COMPARTIMENT SERVICE ŞTIINŢIFIC │
└─────────────┘ └──────────┘ └─────────────┘ │└───────────────────────────────────────┘
                                                │┌───────────────────────────────────────┐
                                             11 └┤ ATELIER PROTOTIPURI │
                                                 └───────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2


                   REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
      a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie

    CAP. 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie, denumit în continuare institut, funcţionează potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, precum şi altor prevederi legale în vigoare.
    ART. 2
    Institutul are în cadrul structurii sale filiale fără personalitate juridică, ce includ secţii, laboratoare, ateliere, staţii-pilot şi alte structuri organizatorice, necesare realizării obiectului de activitate. Acestea au acelaşi statut cu celelalte laboratoare sau secţii ale institutului.
    Institutul are următoarele filiale:
    1. Filiala Cluj-Napoca, calea Floreşti nr. 56, judeţul Cluj;
    2. Filiala Craiova, str. Libertăţii nr. 15, judeţul Dolj;
    3. Filiala Piatra-Neamţ, bd. Traian nr. 165, judeţul Neamţ;
    4. Filiala Timişoara, Calea Aradului nr. 119, judeţul Timiş.

    CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate
    ART. 3
    Institutul are drept scop realizarea unor programe de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul biotehnologiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului, şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice de profil din Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, institutul efectuează cercetări fundamentale avansate şi aplicative de interes prioritar naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale ale biotehnologiei şi disciplinelor conexe.
    În acest scop institutul efectuează:
    a.1.) cercetări fundamentale de bază şi orientate, pentru dezvoltarea ştiinţelor biotehnologice, referitoare la:
    * structurile diferitelor tipuri de celule vegetale şi animale;
    * mecanismele vieţii celulare;
    * inginerie genetică;
    * hibridizarea celulară;
    * ADN recombinat şi altele;
    a.2.) cercetări avansate în domeniile de profil:
    * medicaţie naturală;
    * ameliorarea producţiei vegetale şi animale;
    * transferul de embrioni;
    * noi produse antibiotice din ultima generaţie;
    * valorificarea superioară a producţiei agricole şi creşterea calităţii produselor din industria alimentară, prin metode biotehnologice;
    * obţinerea de vaccinuri moderne;
    * tratamentul unor boli grave, cum ar fi: cancerul, SIDA şi unele boli degenerative;
    * bănci de celule şi gene pentru menţinerea speciilor vii existente în lumea vegetală şi animală;
    * fertilizarea solului cu fertilizanţi biologici nepoluanţi şi antidaunători biologici de mare eficienţă şi fără remanenţă;
    * protecţia mediului prin metode şi produse biotehnologice în cadrul ecosistemelor naturale şi antropice;
    a.3.) cercetări aplicative care se referă la:
    * elaborarea tehnologiilor pentru realizarea obiectivelor şi produselor rezultate din activitatea de profil;
    * realizarea la nivel de laborator şi pilot, testarea, omologarea şi valorificarea de produse biologice, biochimice şi farmaceutice din domeniul biotehnologiei;
    * realizarea de modele experimentale, staţii-pilot şi tehnologii conexe, cu rol de suport pentru cercetările aplicative viitoare;
    * elaborarea de studii de perspectivă, prognoză şi fezabilitate, analize şi documentaţii în domeniul biotehnologiei şi al disciplinelor conexe;
    * realizarea de proiecte şi studii de specialitate, precum şi programe de bioinformatică pentru cercetările, tehnologiile şi produsele din domeniile de profil;
    * proiectarea, realizarea, testarea şi urmărirea omologării instalaţiilor tehnologice şi a aparaturii specifice rezultate din activitatea de cercetare din domeniul biotehnologiei;
    * realizarea de activităţi de consultanţă şi marketing în domeniul biotehnologiei;
    * realizarea de activităţi vizând schimbul de informaţii ştiinţifice în domeniul de profil (simpozioane, work-shop-uri, publicaţii) şi conectarea la bănci internaţionale de date biotehnologice;
    * stabilirea de relaţii ştiinţifice cu unităţi de cercetare, de învăţământ superior şi agenţi economici din ţară şi străinătate pentru desfăşurarea de activităţi de cooperare ştiinţifică şi tehnică internă şi internaţională în domeniile de activitate menţionate;
    * elaborarea de norme naţionale de calitate şi control pentru produsele şi procesele biotehnologice în acord cu cele existente pe plan internaţional.
    b) În afara Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:
    - cercetări aplicative şi dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme concrete în domeniile biotehnologiei, bioindustriei şi bioingineriei.

    B. Activităţi conexe profilului de cercetare-dezvoltare:
    - asistenţă tehnică, consultanţă, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;
    - testare şi certificare de produse, cu emiterea de buletine oficiale de analiză şi expertiză.

    C. Realizarea în cooperare cu instituţii de învăţământ superior de profil, de programe de şcolarizare la nivel mediu şi universitar, cu respectarea prevederilor legale.

    D. Activităţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetărilor din domeniul biotehnologiei, în colaborare cu agenţi economici din ţară şi străinătate, cu posibilităţi de realizare în condiţiile legislaţiei în vigoare, a unor societăţi mixte din domeniile de activitate.

    E. Activităţi de execuţie în vederea susţinerii economice şi dezvoltării tehnologice în domeniu, pentru valorificarea cercetărilor elaborate, prin serii mici de produse şi microproducţie, în unităţi proprii cu caracter de staţii-pilot, pentru valorificarea acestor produse, precum şi expoziţii de profil.
    Activităţile menţionate la lit. A-E vor fi efectuate şi în cadrul unor contracte economice pe plan naţional şi internaţional.
    Institutul va efectua şi activităţi de import-export. În cadrul obiectului său de activitate, institutul poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţională.

    CAP. 3
    Patrimoniul
    ART. 5
    Patrimoniul institutului, stabilit pe baza bilanţului contabil la data de 30 septembrie 1996, este de 107.666 mii lei, din care imobilizări corporale 107.666 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Societatea Comercială "Biotehnos" - S.A.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se află în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea unor subunităţi, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului se va dezvoltă pentru realizarea obiectului de activitate cu respectarea dispoziţiilor legale prin activităţi proprii, donaţii, subvenţii, transferuri la cerere, precum şi alte modalităţi legale. Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională
    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura sa filiale fără personalitate juridică, precum şi secţii, laboratoare, ateliere, staţii-pilot şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza şi colective specializate şi colective interdisciplinare destinate realizării programelor specifice.
    ART. 8
    Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducătorilor acestor subunităţi împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 9
    Conducătorii subunităţilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de către aceştia.

    CAP. 5
    Organele de conducere
    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurată de către:
    - consiliul de administraţie;
    - comitetul de direcţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 5 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:
    - 1 preşedinte;
    - 1 vicepreşedinte;
    - 3 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - preşedintele consiliului ştiinţific;
    - un specialist din institut sau din afara acestuia.
    (2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi: medici, biologi, agronomi, biochimisti, ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, sau reprezentanţi ai agenţilor economici de profil, după caz.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către acelaşi organ care a făcut numirea.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce derivă din această calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de către consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, soţia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe lună şi ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi un reprezentant al salariaţilor din institut, cu statut de observator.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensată material, conform prevederilor legale.
    ART. 19
    Membrii consiliului de administraţie răspund faţă de institut pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greşeli în administrarea institutului.
    În astfel de situaţii ei pot fi revocaţi prin ordin la organului care a făcut numirea.
    ART. 20
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, precum şi a obligaţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie, care s-au împotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut, nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie, care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c), răspund pentru daunele cauzate institutului, ca urmare a acestui fapt.
    ART. 21
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia, precum şi modul lor de organizare şi funcţionare;
    b) aprobă, la propunerea Consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    d) analizează şi avizează bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    e) analizează raportarea trimestrială privind activitatea desfăşurată de institut, aprobă măsuri pentru realizarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli şi informează trimestrial organul coordonator asupra rezultatelor obţinute;
    f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    g) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia unor servicii şi subunităţi de producţie din patrimoniul institutului, numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, precum şi închirierea unor bunuri;
    i) propune volumul creditelor bancare, în limitele prevederilor legale şi stabileşte modul de rambursare;
    j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    k) adoptă sistemul de salarizare şi modul de corelare stimulativă a salariilor cu nivelul studiilor, competenţei şi cu munca efectiv prestată, respectându-se prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncă la nivel de institut;
    l) aprobă contractul colectiv de muncă, cu respectarea contractului colectiv de ramură;
    m) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    n) aprobă valorificarea bunurilor dobândite cu respectarea prevederilor legale;
    o) execută orice alte atribuţii stabilite potrivit reglementărilor legale.
    ART. 22
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Cercetării şi Tehnologiei un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 23
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de către institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
    ART. 24
    Conducerea operativă a institutului este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sisteme de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 26
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 27
    La nivelul subunităţilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului.
    Comitetul de conducere este prezidat de directorul subunităţii respective şi îşi exercită atribuţii şi răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
    ART. 28
    Activitatea curentă a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetătorii ştiinţifici principali din domeniu şi cu pregătire managerială.
    ART. 29
    Directorul general are, în principal, următoarele responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţii cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţi;
    c) propune modificări în structura organizatorică şi funcţională a INBT, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura INBT;
    d) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele specializate;
    e) asigură negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din INBT prin comitetul de direcţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu;
    g) numeşte şi revocă conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    h) poate delega, în condiţiile legii, parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea INBT;
    i) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate unităţii de la buget, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    j) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea obiectivelor strategice ale institutului şi ia măsuri în cazul în care se constată evoluţii nesatisfăcătoare ale programelor de cercetare-dezvoltare;
    k) răspunde de administrarea legală şi eficientă, cu respectarea prevederilor legii, a întregului patrimoniu;
    l) stabileşte sarcinile celorlalţi membri ai comitetului de direcţie;
    m) exercită atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aprobă şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    n) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
    ART. 30
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri, reprezentind toate departamentele şi direcţiile ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţămîntul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi, prin vot direct, de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot direct, de către membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul general adjunct (ştiinţific).
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
    ART. 31
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific, cu referire la activitatea institutului, sunt următoarele:
    a) coordonează, prin comisiile sale, elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi a Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în domeniul biotehnologiei, la secţiunea ce-i revine institutului;
    b) urmăreşte şi evaluează realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale programului propriu de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    c) examinează şi avizează proiectele şi programele de cercetare ştiinţifică şi urmăreşte realizarea acestora;
    d) avizează hotărîrile care implica politica de cercetare şi dezvoltare a institutului;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    g) aprobă comisiile de concurs pentru funcţiile atestabile, avizează rezultatele concursurilor de promovare şi confirmă candidaţii admişi în funcţiile de cercetător şi cercetători principali gradele III, II, I;
    h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;
    k) stabileşte şi înaintează directorului general portofoliul cercetărilor încheiate spre a fi valorificate, inclusiv prin transfer tehnologic;
    l) nominalizează anual colegiul de redacţie al analelor institutului, precum şi al altor publicaţii ale acestuia;
    m) consiliul ştiinţific are un secretariat ce va avea în principal următoarele atribuţii:
    * asigură pregătirea materialelor şedinţelor consiliului ştiinţific şi buna desfăşurare a acestora;
    * întocmeşte procesul-verbal al fiecărei şedinţe a consiliului ştiinţific;
    * păstrează documentele consiliului ştiinţific;
    * se informează permanent despre îndeplinirea la termenele fixate a hotărârilor consiliului ştiinţific, în vederea informării preşedintelui acestuia;
    * îndeplineşte şi alte sarcini încredinţate de consiliul ştiinţific.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
    ART. 32
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 33
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 34
    Corelat cu contractele de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, încheiate pentru activitatea programată, institutul determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 35
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
    ART. 36
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intră sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aprobă o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca, în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 38
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi deschise la unităţile bancare specializate, cu sediul în România.
    ART. 39
    Institutul îşi va organiza compartimentele economice, financiare, comisia de cenzori, controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor
    ART. 40
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată româneşti competente, potrivit legii.

    CAP. 8
    Dispoziţii finale
    ART. 41
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
    ART. 43
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016