Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.304 din 25 noiembrie 1996  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile si Pielarie - INCDTP Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.304 din 25 noiembrie 1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile si Pielarie - INCDTP Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 11 decembrie 1996

    În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti, persoana juridică română care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, aflat în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, prin reorganizarea şi fuziunea societăţilor comerciale "Certex" - S.A. Bucureşti şi "Cerpi" - S.A. Bucureşti, unităţi care se desfiinţează.
    ART. 2
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti are sediul în Bucureşti, str. Lucreţiu Patrăşcanu nr. 16, sectorul 3.
    ART. 3
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti are, în principal, ca obiect de activitate cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltare tehnologică, în domeniul textile-pielărie, producţie de unicate şi serie scurtă cu destinaţii speciale, reglementări, norme tehnice şi economice de interes public şi naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse tehnologiilor şi proceselor de prelucrare, materialelor şi produselor textile şi din piele sau conexe acestora, referitoare la protecţia vieţii, sănătăţii, a mediului etc.
    ART. 4
    Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 5
    Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 30 iunie 1996, este de 13.392.275 mii lei, din care: Societatea Comercială "Certex" - S.A. Bucureşti deţine 10.464.963 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 8.857.246 mii lei, imobilizări financiare 18.000 mii lei şi active circulante 1.589.717 mii lei, iar Societatea Comercială "Cerpi" - S.A. Bucureşti deţine 2.927.312 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 2.479.858 mii lei, imobilizări financiare 904 mii lei şi active circulante 446.550 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare, inclusiv terenurile aferente, de la societăţile comerciale "Certex" - S.A. Bucureşti şi "Cerpi" - S.A. Bucureşti.
    ART. 6
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
    ART. 7
    Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - INCDTP Bucureşti se preia prin transfer de la societăţile comerciale "Certex" - S.A. Bucureşti şi "Cerpi" - S.A. Bucureşti şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


                                 PRIM-MINISTRU
                                NICOLAE VĂCĂROIU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                      Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                              Doru Dumitru Palade

                               Ministru de stat,
                             ministrul finanţelor,
                                Florin Georgescu

    Bucureşti, 25 noiembrie 1996.
    Nr. 1.304.


    ANEXA 1

    INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU TEXTILE ŞI PIELĂRIE - INCDTP BUCUREŞTI


                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ


                                            ┌──────────────────────────────┐
                                            │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
                                            └───────────────┬──────────────┘
            ┌──────────────────────┐ ┌─────────┴────────┐
            │ CONSILIUL ŞTIINŢIFIC ├──────────────┤ DIRECTOR GENERAL │
            └──────────────────────┘ └─────────┬────────┘
              ┌────────────────────┬────────────┬───────────┴────────────────────────────┬───────────────────┬──────────┐
   ┌──────────┴──────────┐┌────────┴────────┐ │ ┌─────────┴─────────┐┌────────┴────────┐ │
   │ DIRECTOR ŞTIINŢIFIC ││ DIRECTOR TEHNIC │ │ │ DIRECTOR ECONOMIC ││DIRECTOR FILIALĂ │ │
   └──────────┬──────────┘└────────┬────────┘ │ └─────────┬─────────┘└────────┬────────┘ │
              │ │ │ │ │ ┌─────┴─────┐
              │ │ │ │ │ │ŞEF FILIALĂ│
┌─────────────┘ ┌───────────┘ │ ┌──────────────┘ │ └─────┬─────┘
│┌────────────────────┐│┌──────────────────────┐│┌───────────────────────┐│┌───────────────────────┐┌────────┴────┐┌────┴─────┐
││ DEPARTAMENT │││ COMPARTIMENT TEHNIC │├┤ COMPARTIMENT DE │├┤COMPARTIMENT ANALIZĂ ŞI││INSTITUTUL DE││CENTRUL DE│
├┤PRELUCRARE MECANICĂ │├┤ELABORARE TEHNOLOGII, │││ MARKETING, COLABORARE │││ SINTEZĂ ECONOMICĂ ││ CERCETARI ││CERCETĂRI │
││ TEXTILĂ │││EXPERIMENTARE PRODUSE │││ INTERNAŢIONALĂ ││└───────────────────────┘│ PIELARIE- ││TEXTILE- │
│└────────────────────┘│└──────────────────────┘│└───────────────────────┘│┌───────────────────────┐│INCALTAMINTE ││MOLDOVA │
│┌────────────────────┐│┌──────────────────────┐│┌───────────────────────┐├┤ SERVICIUL ││ BUCURESTI │└──────────┘
││ DEPARTAMENT CHIMIE │├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ │├┤ COMPARTIMENT │││FINANCIAR-CONTABILITATE│└─────────────┘
├┤ TEXTILĂ, PROTECŢIA │││ FILATURĂ BUMBAC │││ DOCUMENTARE- ││└───────────────────────┘
││ MEDIULUI ││└──────────────────────┘││ INFORMARE-EDITARE ││┌───────────────────────┐
│└────────────────────┘│┌──────────────────────┐│└───────────────────────┘├┤ SERVICIUL ADT │
│┌────────────────────┐├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ ││┌───────────────────────┐│└───────────────────────┘
││ DEPARTAMENT DE │││ FILATURĂ DE LÂNĂ │├┤SERVICIU CONTRACTARE ŞI││┌───────────────────────┐
├┤CERCETARE-PROIECTARE││└──────────────────────┘││ RESURSE UMANE │└┤ COMPARTIMENT │
││ UTILAJE ŞI APARATE ││┌──────────────────────┐│└───────────────────────┘ │ ADMINISTRATIV │
│└────────────────────┘├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ ││┌───────────────────────┐ └───────────────────────┘
│┌────────────────────┐││ ŢESĂTORIE │├┤COMPARTIMENT STANDARDE │
├┤DEPARTAMENT PRODUSE ││└──────────────────────┘││ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII│
││ SPECIALE ││┌──────────────────────┐│└───────────────────────┘
│└────────────────────┘├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ ││┌───────────────────────┐
│┌────────────────────┐││ TRICOTAJE │├┤ COMPARTIMENT JURIDIC │
││ DEPARTAMENT DE ││└──────────────────────┘│└───────────────────────┘
├┤ CERCETARE ARTICOLE ││┌──────────────────────┐│┌───────────────────────┐
││ MEDICALE │├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ │└┤ COMPARTIMENT CONTROL │
│└────────────────────┘││ TEXTILE NEŢESUTE │ │ FINANCIAR INTERN │
│┌────────────────────┐│└──────────────────────┘ └───────────────────────┘
││DEPARTAMENT TESTARE,││┌──────────────────────┐
├┤ CONTROL ŞI AVIZARE │├┤ STAŢIE EXPERIMENTALĂ │
││ PRODUSE │││ FINISAJ │
│└────────────────────┘│└──────────────────────┘
│┌────────────────────┐│┌──────────────────────┐
││ DEPARTAMENT │├┤ STAŢIE AGLUTINANŢI │
├┤ INFORMATIZARE, │││ IAŞI │
││ AUTOMATIZARE ││└──────────────────────┘
│└────────────────────┘│┌──────────────────────┐
│┌────────────────────┐├┤ COMPARTIMENT │
└┤DEPARTAMENT TRANSFER│││ MECANIC-ŞEF │
 │ TEHNOLOGIC ││└──────────────────────┘
 └────────────────────┘│┌──────────────────────┐
                       └┤COMPARTIMENT PROTECŢIA│
                        │ MUNCII, PAZĂ, PSI │
                        └──────────────────────┘



    ANEXA 2


                   REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
                a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare
              pentru Textile şi Pielărie - I.N.C.D.T.P. Bucureşti


    CAP. 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Pielărie - I.N.C.D.T.P. Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.304 din 25 noiembrie 1996.
    (2) În cadrul structurii sale organizatorice, institutul are filiale fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului său de activitate. Acestea sunt:
    (i) Institutul de Cercetări Pielărie-Încalţăminte, cu sediul în Bucureşti, str. Ion Minulescu nr. 93, sectorul 3;
    (ii) Centrul de Cercetări Textile - zona Moldova, cu sediul în municipiul Iaşi, bd. Mangeron, nr. 53, judeţul Iaşi.
    (3) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, şi alte subunităţi fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului său de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a industriei textile şi pielăriei şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    ART. 4
    Obiectul de activitate al institutului, în domeniul propriu, cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, cu pondere majoritară, din totalul de activitate:
    - cercetare fundamentală de bază şi orientată, realizată în scopul creşterii şi adâncirii nivelului cunoştinţelor tehnico-ştiinţifice despre procesele fundamentale de prelucrare textilă (filare, ţesere, finisare chimică, tricotare, neţesute etc.) şi pielărie;
    - cercetări aplicative, de tip precompetitiv, pentru proiectarea, modernizarea şi realizarea de modele experimentale de aparate de laborator, standuri de probe, utilaje, instalaţii şi linii tehnologice pentru industria textilă şi pielărie;
    - cercetări aplicative pentru elaborarea şi realizarea de tehnologii generice cu rol de suport pentru cercetări aplicative în domeniul chimiei, pentru obţinerea de noi fibre, fire chimice textile, coloranţi, produse auxiliare chimice şi înlocuitori din piele cu proprietăţi performante; în domeniul produselor de filtrare pentru creşterea randamentelor unor procese industriale şi/sau reducerea poluării mediului înconjurător; în realizarea de echipamente de protecţie individuală pentru domenii de activitate industriale, civile şi militare, cu grad ridicat de periclitate; în domeniul agriculturii, pentru ameliorarea genetica a unor soiuri de plante tehnice şi de rase de animale ca surse de materii prime textile şi pentru pielărie;
    - cercetări aplicative în domeniul dezvoltării şi realizării de textile ţesute şi neţesute, piei şi înlocuitori din piele de utilizare tehnică, pentru construcţii civile şi industriale, agricultură, transporturi şi mijloace de transport, chimie, metalurgie, petrochimie, industria extractivă etc;
    - cercetări aplicative în domeniul realizării de articole medicale, implantabile la om, din materiale textile, colagen, plastice şi compozite, în vederea îmbunătăţirii actului medical chirurgical şi terapeutic;
    - cercetări aplicative privind proiectarea şi realizarea unor sisteme şi echipamente pentru apărarea naţională: părăşute pentru desant personal, sisteme de paraşută cu platformă amortizoare pentru desantarea tehnicii militare, paraşute de siguranţă, mijloace şi sisteme de salvare, supravieţuire şi camuflare etc.;
    - elaborarea de studii şi cercetări aplicative în vederea restructurării, retehnologizării şi modernizării sectorului şi întreprinderilor textile, pielărie şi încălţăminte prin elaborarea de noi tehnologii performanţe şi perfecţionarea celor existente, creşterea gradului de automatizare şi informatizare a proceselor tehnologice şi a activităţilor tehnico-productive, folosirea raţională a resurselor materiale, energetice şi umane, implementarea sistemelor moderne de asigurare a calităţii materialelor textile şi din piele;
    - elaborarea de strategii, studii de diagnoză şi prognoză privind dezvoltarea industriei textile-pielărie, în contextul tendinţelor pe plan mondial, evoluţia şi dezvoltarea bazei de materii prime, piaţa de produse textile şi piele, tendinţe şi realizări în domeniul tehnologiilor de prelucrare, a utilajelor, maşinilor şi instalaţiilor pentru industria textilă şi de pielărie;
    - studii şi cercetări aplicative în vederea recuperării, reciclării şi valorificării deşeurilor textile, de piele şi înlocuitori, prin obţinerea unor produse intermediare sau finale;
    - elaborări şi revizuiri de standarde pentru sectorul industriei textile, tricotaje, confecţii, piele, încălţăminte, cauciuc etc. şi amortizarea reglementărilor legislative tehnice în vederea implementării cerinţelor esenţiale din Directivele europene.
    b) În afara Programului naţional de cercetare şi dezvoltare tehnologică:
    - cercetare aplicativă şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme tehnico-economice concrete din domeniul textile-pielărie şi cu aplicaţii în construcţii, industria de autoturisme, transport, medicină, protecţia mediului etc.

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:
    - asistenţă tehnică specializată şi consulting privind modernizarea întreprinderilor şi analiza tehnico-economică a investiţiilor, analiza şi evaluarea costurilor de producţie şi a competitivităţii producţiei întreprinderilor textile şi de pielărie, perfecţionarea tehnologiilor specifice, realizarea şi controlul de calitate al producţiei de textile filate, ţesute, tricotate, neţesute, piele, încălţăminte şi înlocuitori, cât şi în domeniul finisării chimice textile: pregătire-albire, vopsire, imprimare, apretare, finisaje speciale etc;
    - crearea şi furnizarea de sisteme informatice de proiectare a structurilor de materiale textile, piele şi înlocuitori, a desenelor de imprimare, modele, tipare de încălţăminte, de urmărire şi programare a producţiei etc.;
    - furnizarea de servicii ştiinţifice şi tehnologice întreprinderilor textile şi de pielărie sau oricăror beneficiari interesaţi, prin punerea la dispoziţie a unor bănci de date specifice industriei textile şi de pielărie pentru materii prime, coloranţi, produse auxiliare, accesorii, maşini şi utilaje, tehnologii, consumuri energetice, deşeuri textile şi de piele şi diverşi elastomeri etc.;
    - furnizarea de informaţii şi date tehnice, economice şi de marketing pentru domeniul textile-pielărie şi activităţile conexe, obţinute prin reţeaua INTERNET;
    - consultanţă şi asistenţă tehnică pentru dotarea laboratoarelor de control al calităţii şi pentru organizarea activităţii conform conceptului de asigurare a calităţii, potrivit cerinţelor standardelor ISO 9000 şi EN 45000;
    - testarea şi certificarea calităţii produselor textile şi de pielărie-încălţăminte fabricate în ţară, exportate, cât şi a celor importate, în conformitate cu documentele tehnice normative româneşti, obligatorii, cu standardele româneşti, internaţionale, europene, cât şi cu reglementări, norme sau normative tehnice aprobate de organisme abilitate ale statului;
    - editarea de reviste, cărţi tehnice, prospecte, buletine informative etc.

    C. Formare şi specializare de cadre tehnice şi de cercetători în domeniul textile şi pielărie, prin organizarea de cursuri de perfecţionare şi stagii de specializare, inclusiv prin burse, seminarii, conferinţe, simpozioane etc.

    D. Execuţie de unicate şi serii mici de articole cu destinaţii speciale, echipamente şi sisteme de paraşutare pentru personal şi desantare de tehnică militară, articole tehnice ţesute şi neţesute pentru diverse sectoare industriale şi civile, inclusiv pentru epurarea apelor şi protecţia mediului, articole medicale implantabile la om, echipamente de protecţie individuală, piese componente şi încălţăminte sanogenetică, biomateriale pentru farmacie şi cosmetică, produse auxiliare pentru industria pielăriei şi semifabricate de piei cu finisaje speciale, aparate de laborator pentru testarea şi controlul calităţii materialelor textile, conform cerinţelor standardelor internaţionale etc.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    ART. 5
    Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 13.392.275 mii lei, ce include şi valoarea terenurilor aferente, din care: imobilizări corporale şi necorporale 11.337.104 mii lei, imobilizări financiare 18.904 mii lei şi active circulante 2.036.267 mii lei.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite sunt în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea unor subunităţi, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.
    (2) In funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    ART. 8
    Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 9
    Subunităţile din structura institutului răspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurată de către:
    - consiliul de administraţie;
    - comitetul de direcţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:
    - 1 preşedinte;
    - 1 vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea directorului general.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din această calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie sau participă, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, soţia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material, conform prevederilor legale.
    ART. 19
    (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
    b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institut, aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunităţi de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;
    l) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    m) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    n) aprobă contractul colectiv de muncă;
    o) execută orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    ART. 21
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare al consiliului de administraţie.
    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sistemul de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 26
    (1) La nivelul subunităţilor din institut se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunităţii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
    ART. 27
    Activitatea curentă a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetătorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
    ART. 28
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
    d) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
    e) numeşte şi revocă pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu al institutului;
    g) aprobă comisiile de concurs şi rezultatele concursului pentru promovarea în funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II şi III şi cercetător ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;
    k) exercită atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aprobă şi ia măsuri privind activitatea institutului cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    l) exercită orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
    ART. 29
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentând toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite, cu capacitate de sinteză şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afara acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
    ART. 30
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    d) avizează hotărârile care implică politica de cercetare a institutului şi a ramurii;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II, III şi cercetător ştiinţific;
    h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare

    ART. 31
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 32
    (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 33
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată, institutul determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
    ART. 35
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 36
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intră sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aprobă o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă pe baza de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 37
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutară stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate, cu sediul în România.
    ART. 38
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    ART. 39
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 8
    Dispoziţii finale

    ART. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
    ART. 42
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016