Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.302 din 25 noiembrie 1996  privind infiintarea Institutului national de cercetare-dezvoltare in domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei - I.G.R. Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.302 din 25 noiembrie 1996 privind infiintarea Institutului national de cercetare-dezvoltare in domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei - I.G.R. Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 10 decembrie 1996

    În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Se înfiinţează Institutul naţional de cercetare-dezvoltare în domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei şi teledetecţiei, pastrându-şi denumirea de Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti, persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului Geologic al României, care se desfiinţează.
    ART. 2
    Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti are sediul în Bucureşti, str. Caransebeş nr. 1, sectorul 1.
    ART. 3
    Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti are ca principal obiect de activitate: efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltare tehnologică, elaborarea de studii şi prognoze de interes public şi naţional, referitoare la descifrarea alcătuirii şi evoluţiei geologice a teritoriului ţării, la evidenţierea şi delimitarea zonelor cu substanţe minerale utile; elaborarea de metode, procedee şi tehnologii geologice şi geofizice, inclusiv teledetecţia şi cartarea geochimică, pentru identificarea zonelor cu substanţe minerale utile, ape geotermale, precum şi a zonelor poluate datorită activităţilor industriale, în special miniere; întocmirea şi editarea de hărţi geologice, hidrogeologice, geofizice şi geochimice pentru întreg teritoriul ţării; desfăşurarea de activităţi de cooperare ştiinţifică internaţională în domeniile geologiei, geofizicii, geochimiei şi teledetecţiei.
    ART. 4
    Structura organizatorică a Institutului Geologic al României - I.G.R. Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 5
    Patrimoniul Institutului Geologic al României - I.G.R. Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil la 30 iunie 1996, este de 3.304.183 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 1.242.074 mii lei şi active circulante 2.062.109 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul Geologic al României.
    ART. 6
    Institutul Geologic al României îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 2.
    ART. 7
    Personalul Institutului Geologic al României - I.G.R. Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul Geologic al României, cu salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde, în bugetul său de venituri şi cheltuieli, fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


                                 PRIM-MINISTRU
                                NICOLAE VĂCĂROIU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                      Ministrul cercetării şi tehnologiei,
                              Doru Dumitru Palade

                               Ministru de stat,
                             ministrul finanţelor,
                                Florin Georgescu

                            Ministrul industriilor,
                               Alexandru Stănescu

    Bucureşti, 25 noiembrie 1996.
    Nr. 1.302.

    ANEXA 1

    INSTITUTUL GEOLOGIC AL ROMÂNIEI - I.G.R. BUCUREŞTI


                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ


     ┌────────────────────────────┐ ┌────────────────────┐
     │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │ │CONSILIUL ŞTIINŢIFIC│
     └───┬───────────┬────────────┘ └────────┬──┬────────┘
┌────────┴────┐ │ ┌───────────────────────┐ │ │
│ SECRETARIAT │ └───────────┤ ├─────────────────────┘ │
└─────────────┘ │ DIRECTOR GENERAL │ │
                ┌────────────────┤ ├────────────────────────┤
                │ └────┬──────────────┬───┘ │
       ┌────────┴──────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴────────────┐ ┌───┴───────┐
       │ │ │ DIRECTOR │ │ DIRECTOR │ │ SECRETAR │
       │ CONTABIL ŞEF │ │ŞTIINŢIFIC│ │ ADJUNCT TEHNIC- │ │ŞTIINŢIFIC │
       │ │ │ │ │ ADMINISTRATIV │ │ │
       └────────┬──────┘ └────┬─────┘ └───────┬─────────┘ └─────┬─────┘
                │ │ └───────────────────────────┼──────────────────┐
     ┌──────────┴─────────┐ │ ┌───────────────┴──────────┐ │
     │SERVICIUL FINANCIAR,│ │ │ COLECTIV MANAGEMENTUL │ │
     │ CONTABILITATE, │ │ │RELAŢIILOR INTERNAŢIONALE │ │
     │ CONTRACTE │ │ │ ŞI BANCA DE DATE │ │
     └────────────────────┘ │ │ GEOLOGICE │ │
                                      │ └──────────────────────────┘ │
              ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐ │
┌─────────┐ │ LABORATOR │ │ │ LABORATOR │ ┌─────────────────┐ │
│ FILIALA ├───┤MINERALOGICE- ├────────┼───────┤ GEOMAGNETISM ├─────┤ OBSERVATORUL │ ┌───────────────┴───┐
│ CLUJ- │ │ PETROLOGIE │ │ │ PETROFIZICĂ │ │GEOFIZIC NAŢIONAL│ │SERVICIUL PERSONAL,│
│ NAPOCA │ └──────────────┘ │ └─┬──────────┬─┘ │ SURLARI │ │ ADMINISTRATIV, │
└─────────┘ ┌──────────────┐ │ ┌────┴────┐ ┌──┴─────┐ └─────────────────┘ │ CONTENCIOS, │
              │ LABORATOR │ │ │ Staţia │ │ Staţia │ │ PROTECŢIA MUNCII │
              │ GEOLOGIE ├────────┤ │ DREPTU/ │ │ DEVA │ └───────────────┬───┘
              │ REGIONALĂ │ │ │ NEAMŢ │ │ │ ┌───────────────┴───┐
              └──────────────┘ │ └─────────┘ └────────┘ │BIROU APROVIZIONARE│
              ┌───────────────┐ │ ┌────────────────┐ └───────────────┬───┘
              │ LABORATOR │ │ │ LABORATOR │ ┌───────────────┴───┐
              │ HIDROGEOLOGIE ├───────┼──────┤ GEOFIZICĂ │ │ ATELIER AUTO │
              │ ŞI GEOLOGIE │ │ │ LITOSFEREI │ └───────────────────┘
              │ AMBIENTALĂ │ │ └────────────────┘
              └───────────────┘ │
              ┌───────────────┐ │ ┌────────────────┐
              │ LABORATOR │ │ │ LABORATOR │
              │ GEOCHIMIA ├───────┼──────┤GEOELECTRICITATE│
              │ MEDIULUI │ │ │ │
              └───────────────┘ │ └────────────────┘
              ┌───────────────┐ │ ┌────────────────┐
              │ LABORATOR ├───────┼──────┤ LABORATOR │
              │ PALEONTOLOGIE │ │ │ TEHNICI │
              └───────────────┘ │ │ GEOFIZICE │
              ┌───────────────┐ │ └────────────────┘
              │ LABORATOR │ │ ┌────────────────┐
              │ RESURSE ├───────┤ │ LABORATOR │
              │ MINERALE │ │ │TELEDETECŢIE ŞI │
              └───────────────┘ ├──────┤ SUPRAVEGHEREA │
              ┌───────────────┐ │ │ MEDIULUI │
              │ LABORATOR ├───────┤ └────────────────┘
              │ VALORIFICAREA │ │
              │ RESURSELOR │ │
              │ MINERALE │ │
              └───────────────┘ │
                      ┌───────────────┴───────────────────┬──────────────────────┐
               ┌──────┴─────┐ ┌───────────┴───────────┐ ┌──────┴──────┐
               │ LABORATOR │ │ LABORATOR │ │ ATELIER │
               │ CERCETARE │ │ DOCUMENTARE, │ │ CARTOGRAFIE │
     ┌─────────┤ COLECŢII ├─────┐ │PUBLICAŢII, BIBLIOTECĂ │ │ IMPRIMERIE │
┌────┴────┐ └────┬───────┘ ┌───┴──────┐ └───────────────────────┘ └─────────────┘
│ MUZEUL │ │ │ LITOTECA │
│GEOLOGIC │ ┌─────┴──────┐ │NAŢIONALĂ │
└─────────┘ │ FILIALA │ └──────────┘
              │GHEORGHIENI │
              └────────────┘



    ANEXA 2


                                  REGULAMENTUL
                  de organizare şi funcţionare a Institutului
         Geologic al României - I.G.R. Bucureşti, institut naţional de
                        cercetare-dezvoltare în domeniul
               geologiei, geofizicii, geochimiei şi teledetecţiei

    CAP. 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoană juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament, precum şi a celorlalte prevederi legale în vigoare.
    ART. 2
    (1) Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.302 din 25 noiembrie 1996.
    (2) Institutul are, în cadrul structurii sale organizatorice, subunităţi fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului său de activitate. Acestea sunt:
    - Filiala Cluj-Napoca, str. Horea nr. 7, judeţul Cluj;
    - Filiala Gheorgheni, judeţul Harghita;
    - Observatorul Geofizic Surlari, judeţul Ilfov;
    - Staţiile de observare geomagnetică Deva, judeţul Hunedoara, şi Dreptu, judeţul Neamţ;
    - Laboratorul de teledetecţie şi supravegherea mediului, str. Coralilor nr. 20, sectorul 1, Bucureşti;
    - Muzeul Geologic Naţional, şos. Kiseleff nr. 2, sectorul 1, Bucureşti;
    - Litoteca naţională, sos. Chitilei nr. 58, sectorul 1, Bucureşti;
    - Laboratorul de geomagnetism şi petrofizică, str. Dimitrie Onciul nr. 23-25, sectorul 2, Bucureşti.
    (3) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, şi alte subunităţi fără personalitate juridică necesare realizării obiectului său de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate

    ART. 3
    Institutul este înfiinţat în scopul stimulării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate, prin participare la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    ART. 4
    (1) Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică:
    (i) cercetări fundamentale şi de bază, realizate în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor în domeniile mineralogiei, paleontologiei, petrologiei, stratigrafiei, geochimiei, geologiei regionale, hidrogeologiei, geotehnicii, resurselor minerale, magnetometriei, gravimetriei, geoelectricităţii, seismicii, teledetecţiei, geotermiei etc., care se materializează în studii privind:
    - descifrarea structurii, alcătuirii şi evoluţiei geologice a teritoriului ţării şi corelarea cu regiunile învecinate;
    - întocmirea, editarea şi imprimarea hărţilor naţionale geologice, hidrogeologice, geochimice, geofizice şi metalogenetice, la diverse scări;
    - elaborarea de modele genetice de acumulare,în vederea conturării zonelor şi obiectivelor de perspectivă pentru substanţe minerale utile solide şi fluide, inclusiv pentru ape minerale şi geotermale;
    - cercetarea şi analiza distribuţiei câmpurilor: geomagnetic, gravific, geotermic şi electromagnetic pe teritoriul României;
    - geochimia mediului ambiant şi monitoringul acestuia;
    - dezvoltarea cercetărilor geonomice integrate, incluzând sistemul geoinformaţional (GIS), geoidul şi analiza imaginilor satelitare;
    - menţinerea şi extinderea acordurilor de cooperare cu instituţiile similare din străinătate, pe bază bilaterală, multilaterală, în cadrul C.E.I. (Iniţiativa Central-Europeană), I.G.C.P. (Programe internaţionale de corelare geologică sub egida UNESCO), FOREGS (Forul serviciilor geologice naţionale din Europa), I.U.G.S. (Uniunea Internaţională a Ştiinţelor Geologice), I.U.G.G. (Uniunea Internaţională de Geodezie şi Geofizică) şi altele. Cercetările sunt canalizate, în acest sens, atât pe tematici de corelare geologică (de interes regional maxim pentru aprofundarea unor probleme a căror rezolvare nu este posibilă numai pe baza datelor referitoare la România, având în vedere că structura geologică nu ţine seama de graniţe politice), cât şi pe tematici legate de perfecţionarea metodelor analitice şi de accesul cercetătorilor români la aparatura performantă din străinătate;
    (ii) cercetări aplicative pentru realizarea de modele experimentale şi tehnologii noi sau modernizate privind:
    - perfecţionarea metodelor şi tehnologiilor de investigare geofizică şi prin teledetecţie, pentru stabilirea condiţiilor de acumulare şi de valorificare a substanţelor minerale utile;
    - îmbunătăţirea procedeelor tehnologice de preparare a diverselor tipuri de substanţe minerale utile, utilizând metode nepoluante;
    - reevaluarea prognozelor de substanţe minerale utile prin valorificarea cercetărilor de la pct. (i);
    - dinamica unor fenomene geologice cu potenţial de hazard naţional;
    - impactul activităţilor antropice asupra poluarii apelor subterane;
    (iii) elaborarea de studii privind tendinţele de dezvoltare a ştiinţelor pământului în funcţie de conjunctura economică internaţională;
    b) În afara Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică se pot realiza:
    - elaborarea, la cererea beneficiarilor, a unor documentaţii tehnico-economice pentru aprofundarea cunoaşterii geologice a unor obiective privind materiile prime minerale;
    - proiectarea şi/sau realizarea unor subansambluri, dispozitive şi echipamente de cercetare geologică şi geofizică;
    - expertize, asistenţă tehnică şi consulting pentru lucrări geologice magistrale (lucrări miniere şi foraje), executate de firme de stat şi private, din ţară şi din străinătate;
    - elaborarea unor studii geologice privind amplasarea unor obiective industriale de interes naţional (inclusiv energetice).

    B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:
    - măsurători şi/sau determinări geofizice pentru rezolvarea unor probleme tehnice cu caracter special;
    - participarea la elaborarea unor proiecte geologice de lucrări miniere şi foraje cu caracter de referinţă, pe baza modelelor elaborate în cadrul cercetărilor de la lit. A;
    - expertize în domeniul florilor de mină şi al pietrelor preţioase (în special prin colectivul de la Muzeul Geologic Naţional);
    - colectarea, inventarierea şi sistematizarea carotelor din cele mai importante foraje de referinţă executate în ţară, în special prin colectivul de la Litotecă naţională.

    C. Formarea şi specializarea de cercetători în domeniul propriu de activitate prin:
    - asigurarea condiţiilor de perfecţionare profesională a tinerilor cercetători din institut prin conducere de doctorate, burse şi stagii de perfecţionare în ţara şi în străinătate, îndrumarea unor masteranzi care şi-au exprimat dorinţa de a lucra în cercetare, în cooperare cu instituţii de învăţământ superior.
    Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti colaborează şi la realizarea unor programe privind apărarea naţională.

    D. Activitatea de editare şi tipărire a publicaţiilor şi a hărţilor de specialitate:
    a) Publicaţii:
    - Anuarul Institutului Geologic al României (începând cu anul 1996, la împlinirea a 90 de ani de la înfiinţare, transformat în raport anual de activitate, editat în limbile română şi engleză);
    - Romanian Journal (RJ) of Mineralogy;
    - RJ of Petrology;
    - RJ of Paleontology;
    - RJ of Stratigraphy;
    - RJ of Mineral Deposits;
    - RJ of Tectonics and Regional Geology;
    - RJ of Geophysics,
    (editate preponderent în limba engleză, asigurându-se astfel un schimb permanent de publicaţii cu străinătatea);
    b) hărţi naţionale geotematice la diverse scări.

    E. Activitatea de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării ştiinţifice geologice în domeniul prospecţiunii şi explorării geologice prin:
    - distribuirea, la cerere, a hărţilor geologice, hidrogeologice, geofizice, ca bază pentru proiectarea lucrărilor geologice de orice tip;
    - elaborarea studiilor pentru proiectarea forajelor adânci de referinţă, pe baza modelelor geologice create de I.G.R. - Bucureşti;
    - studii paleontologice pe carote şi geotermice în găuri de sondă pentru completarea informaţiilor necesare deciziilor de continuare sau stopare a forajelor.
    (2) Activităţile de la lit. A - E pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte internaţionale.
    (3) Institutul Geologic al României - I.G.R. Bucureşti poate efectua şi vânzări de publicaţii şi de hărţi sau poate edita, la cerere, hărţi geologice tematice, la diverse scări.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    ART. 5
    Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 3.304.183 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 1.242.074 mii lei şi active circulante 2.062.109 mii lei.
    ART. 6
    (1) Institutul administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite sunt în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se evidenţiază în evidenta contabila a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile din patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunităţi, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 7
    (1) Institutul poate avea în structura subunităţi, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    ART. 8
    Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
    ART. 9
    Conducătorii subunităţilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    ART. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurată de către:
    - consiliul de administraţie;
    - comitetul de direcţie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de către consiliul ştiinţific.
    ART. 11
    (1) Consiliul de administraţie al institutului este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din:
    - 1 preşedinte;
    - 1 vicepreşedinte;
    - 5 membri.
    ART. 12
    (1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Industriilor;
    - un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    - preşedintele consiliului ştiinţific.
    (2) Ceilalţi membri în consiliul de administraţie pot fi cercetători, ingineri, geologi, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a efectuat numirea.
    ART. 13
    Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din această calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie sau nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, soţia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se află în relaţii comerciale directe.
    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
    ART. 15
    Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului. Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
    ART. 16
    (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
    ART. 17
    La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
    ART. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material, conform prevederilor legale.
    ART. 19
    Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin. Membrii consiliului de administraţie care s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, organul coordonator. Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;
    b) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi şi le supune aprobării Ministerului Finanţelor; aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institut şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunităţi de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aprobă asocierea institutului cu terţe persoane juridice în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aprobă valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţi institutului;
    l) aprobă volumul creditelor bancare, prevăzute la art. 34, şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    m) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
    n) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă.
    ART. 21
    În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
    ART. 22
    Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
    ART. 23
    Conducerea operativă a institutului este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului.
    ART. 24
    Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri şi cheltuieli;
    - programul de investiţii;
    - sistemul de asigurare a calităţii;
    - alte obligaţii.
    ART. 25
    Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
    ART. 26
    Activitatea curentă a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetătorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială.
    ART. 27
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului;
    d) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
    e) numeşte şi revocă pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    f) angajează şi concediază personalul propriu;
    g) aprobă comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II, III şi cercetător ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele acordate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996;
    i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimente proprii specializate;
    k) exercită atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aprobă şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    l) exercită orice alte atribuţii ce-i sunt delegate de consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
    ART. 28
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri reprezentând toate direcţiile ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific poate fi alcătuit din cercetători cu realizări deosebite, cu capacitate de sinteză şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţămîntul superior, salariaţi ai institutului sau din afara acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
    ART. 29
    Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul propriu de activitate;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    c) examinează şi avizează proiectele de cercetare-ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    d) avizează hotărârile care implică politica de cercetare a institutului şi a ramurii;
    e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursului de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile atestabile şi confirmă rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetător ştiinţific principal gradul I, II, III şi cercetător ştiinţific;
    h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare

    ART. 30
    Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 31
    Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    ART. 32
    Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată, institutul determină anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
    ART. 33
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor.
    ART. 34
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    ART. 35
    (1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intră sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aprobă o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă pe bază de licitaţie publică potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
    ART. 36
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
    ART. 37
    Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    ART. 38
    Litigiile institutului cu persoanele fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente în conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 8
    Dispoziţii finale

    ART. 39
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 40
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
    ART. 41
    Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016