Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.267 din 8 decembrie 2010  privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.267 din 8 decembrie 2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 866 din 23 decembrie 2010

    În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 27 alin. (3) şi al <>art. 31 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de turism în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 755/2001, cu modificãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    SECŢIUNEA 1
    Eliberarea, retragerea şi radierea certificatelor de clasificare pentru structurile de primire turistice

    ART. 1
    Structurile de primire turistice, indiferent de forma de proprietate şi administrare, se clasificã în funcţie de caracteristicile constructive, de dotãri şi serviciile prestate.
    ART. 2
    Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului elibereazã certificatele de clasificare pentru structurile de primire turistice, pe baza declaraţiei standardizate date pe propria rãspundere de solicitant, însoţitã de documentaţia aferentã completã, prin care se atestã îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de autorizare.
    ART. 3
    În sensul prezentei hotãrâri, prin solicitant se înţelege operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice.
    ART. 4
    (1) Pentru obţinerea certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice, solicitantul depune pe propria rãspundere, la sediul autoritãţii publice centrale responsabile în domeniul turismului, declaraţia standardizatã însoţitã de documentaţia completã prevãzutã în normele metodologice care reglementeazã condiţiile şi criteriile de autorizare a structurilor de primire turistice, înainte de darea lor în folosinţã.
    (2) Cererea solicitantului este procesatã în cel mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data depunerii declaraţiei standardizate însoţite de documentaţia completã. Termenul poate fi prelungit o singurã datã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de prelungirea dispusã de autoritatea competentã.
    (3) Prelungirea termenului de eliberare a certificatului de clasificare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
    (4) Certificatul de clasificare pentru structurile de primire turistice se considerã eliberat în situaţia în care autoritatea emitentã nu a rãspuns în termenul prevãzut la alin. (2), cu excepţia cazului în care acest lucru este justificat de motive imperative de interes general, inclusiv de un interes legitim al unei terţe pãrţi.
    (5) În cazul unei documentaţii incomplete, solicitantul este informat în cel mai scurt timp, dar nu în mai mult de 5 zile lucrãtoare de la primirea ei, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de procesare a documentaţiei prevãzut la alin. (2).
    (6) În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile pentru eliberarea certificatului de clasificare, autoritatea emitentã comunicã în scris în termenul prevãzut la alin. (2) motivul neacordãrii acestuia.
    ART. 5
    (1) Certificatele de clasificare sunt valabile pânã la modificarea condiţiilor şi criteriilor pentru care au fost eliberate sau pânã la data menţionatã în acestea.
    (2) În situaţia în care au apãrut modificãri cu privire la îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor care au stat la baza eliberãrii certificatului de clasificare, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat sã solicite o nouã clasificare a structurii de primire turistice în cauzã, în termen de 30 de zile de la apariţia modificãrilor.
    (3) Operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice este obligat sã solicite eliberarea unui nou certificat de clasificare înainte de expirarea valabilitãţii menţionate în certificatul de clasificare.
    (4) În cazul încetãrii activitãţii structurii de primire turistice operatorul economic proprietar şi/sau administrator al structurii de primire turistice în cauzã are obligaţia sã solicite autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului radierea certificatului de clasificare şi sã restituie certificatul de clasificare şi fişa/fişele anexe în original, prin poştã cu confirmare de primire sau prin depunerea acestora la registratura autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului.
    ART. 6
    (1) Denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice se expun la loc vizibil, în exteriorul clãdirii, iar certificatul de clasificare, numãrul de telefon al autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului se afişeazã vizibil şi în mod lizibil la recepţie, în holul structurilor de primire turistice care nu dispun de recepţie şi în spaţiul de la intrare în saloanele de servire a mesei, pentru a fi cunoscute de turişti.
    (2) Operatorul economic proprietar şi/sau administrator de structuri de primire turistice este obligat sã furnizeze informaţii reale cu privire la denumirea, tipul, categoria de clasificare şi serviciile prestate în toate materialele de promovare, conform certificatului de clasificare obţinut.
    (3) Certificatul de clasificare şi anexa/anexele la certificatul de clasificare se pãstreazã în permanenţã în original în structura de primire turisticã în cauzã.
    ART. 7
    Este interzisã funcţionarea structurilor de primire turistice fãrã certificate de clasificare, cu certificate de clasificare expirate sau cu o altã structurã a spaţiilor decât cea stabilitã prin anexa certificatului de clasificare.
    ART. 8
    (1) În scopul protecţiei turiştilor, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã asigure funcţionarea la categoria şi/sau tipul de structurã de primire turisticã menţionate în certificatul de clasificare;
    b) sã respecte reglementãrile legale în vigoare în ceea ce priveşte desfãşurarea activitãţii în structurile de primire turistice;
    c) sã respecte nivelul maxim de zgomot stabilit prin reglementãrile specifice privind organizarea programelor artistice, a audiţiilor muzicale, video, TV, organizate în aer liber, în construcţii deschise, cum sunt cele care nu au toate laturile şi acoperişul izolate fonic, precum şi în construcţii provizorii, cum sunt corturile, terasele acoperite şi altele asemenea.
    (2) Operatorii economici proprietari şi/sau administratori ai structurilor de primire turistice clasificate de pe litoralul românesc au obligaţia sã asigure funcţionarea acestora pe toatã perioada sezonului turistic estival, respectiv perioada 1 mai-30 septembrie a fiecãrui an.
    ART. 9
    (1) Certificatul de clasificare se retrage de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, în situaţia în care nu sunt respectate obligaţiile stabilite la art. 8 alin. (1).
    (2) În situaţia în care au fost remediate deficienţele pentru care certificatul de clasificare a fost retras, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice solicitã reluarea activitãţii turistice printr-o cerere scrisã adresatã administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului. Restituirea certificatului de clasificare retras se va face dupã ce personalul cu atribuţii de control din cadrul administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului constatã remedierea deficienţelor, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii cererii scrise a solicitantului.
    (3) În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. a), solicitantul va relua procedura de clasificare pentru tipul şi categoria de clasificare efectiv îndeplinite. Procedura de clasificare se reia conform prevederilor art. 4.
    (4) În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-a retras certificatul de clasificare în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. b), operatorul economic nu are dreptul de a solicita eliberarea unui nou certificat de clasificare pentru orice tip de structurã de primire turisticã şi categorie de clasificare pentru structura în cauzã, pânã la remedierea deficienţelor menţionate în actul de control prin care a fost retras certificatul de clasificare.
    (5) Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului va publica periodic pe site-ul propriu lista cuprinzând structurile de primire turistice cãrora le-au fost retrase certificatele de clasificare şi, respectiv, lista celor cãrora le-au fost restituite certificatele de clasificare.
    (6) În perioada în care certificatul de clasificare este retras, operatorul economic proprietar şi/sau administrator al unei structuri de primire turistice nu are dreptul sã desfãşoare activitãţi turistice şi sã încaseze venituri din exploatarea structurii de primire turistice respective.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Eliberarea, retragerea şi radierea licenţelor de turism, respectiv eliberarea brevetelor de turism

    ART. 10
    (1) Operatorul economic poate desfãşura activitãţi de ofertare şi comercializare a serviciilor şi/sau a pachetelor de servicii turistice pe teritoriul României numai în baza licenţei de turism şi, dupã caz, a anexelor la aceasta, eliberate de autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului.
    (2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se pot realiza şi sub formã electronicã, prin intermediul site-urilor sau on-line, numai în baza licenţei de turism eliberate de autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului.
    (3) Filialele, sediile secundare/reprezentanţele agenţiilor de turism cu sediul într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, care îşi desfãşoarã activitatea de ofertare şi comercializare a serviciilor şi pachetelor de servicii turistice pe teritoriul României, trebuie sã notifice în prealabil autoritatea publicã centralã responsabilã în domeniul turismului în ceea ce priveşte începerea activitãţii pe teritoriul României.
    (4) Notificarea va cuprinde în mod obligatoriu informaţii referitoare la garanţia financiarã şi la asigurarea de responsabilitate civilã profesionalã a operatorului economic. În cazul în care intervin modificãri ale elementelor din notificare, agenţia de turism prevãzutã la alin. (3) are obligaţia sã reînnoiascã notificarea în fiecare an, dacã îşi propune sã exercite activitate în cursul anului respectiv.
    (5) Este interzisã desfãşurarea de activitãţi turistice specifice agenţiilor de turism de cãtre operatorii economici fãrã a deţine licenţã de turism, cu licenţa de turism retrasã sau expiratã.
    ART. 11
    (1) Licenţa şi brevetul de turism se elibereazã de autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului, la cererea operatorului economic şi, respectiv, a persoanelor fizice care solicitã obţinerea brevetului de turism.
    (2) Procedura de eliberare a licenţelor şi brevetelor în turism este cea reglementatã de prevederile art. 4.
    ART. 12
    (1) Licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta sunt valabile pe perioadã nedeterminatã, pânã la modificarea condiţiilor şi criteriilor de licenţiere pentru care au fost eliberate.
    (2) În situaţia în care au apãrut modificãri cu privire la îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor care au stat la baza eliberãrii licenţei de turism şi a sediilor secundare/reprezentanţelor acesteia, operatorul economic va solicita autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului eliberarea unei noi licenţe de turism, în termen de maximum 30 de zile de la data apariţiei modificãrilor.
    (3) Operatorul economic este obligat sã solicite o nouã licenţã de turism înainte de expirarea valabilitãţii menţionate în aceasta.
    (4) Operatorul economic este obligat sã respecte condiţiile şi criteriile în baza cãrora s-a eliberat licenţa de turism şi anexa/anexele la aceasta.
    (5) În cazul încetãrii activitãţii agenţiei de turism şi/sau a sediilor secundare/reprezentanţelor acesteia, operatorul economic în cauzã are obligaţia sã solicite autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului radierea licenţei de turism şi/sau a anexelor la aceasta şi sã restituie licenţa de turism şi anexa/anexele în original, prin poştã cu confirmare de primire, sau prin depunerea acestora la registratura autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului.
    Art. 13. - (1) Licenţa şi brevetul de turism sunt netransmisibile.
    (2) În scopul protecţiei turiştilor, operatorii economici care desfãşoarã activitãţi specifice agenţiilor de turism au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã afişeze licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta la loc vizibil şi lizibil în incinta agenţiei de turism şi a sucursalelor/reprezentanţelor/sediilor secundare ale acesteia;
    b) sã înscrie obligatoriu numãrul licenţei de turism pe documentele emise;
    c) sã pãstreze în permanenţã în sediul agenţiei de turism şi în sediile secundare/reprezentanţele acesteia originalul licenţei de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta.
    ART. 14
    (1) Licenţa de turism şi anexa/anexele la aceasta se retrag de cãtre autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului, în urmãtoarele situaţii:
    a) ofertarea, comercializarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice fãrã respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
    b) atunci când operatorul economic comunicã autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, din proprie iniţiativã, renunţarea la desfãşurarea activitãţii de turism;
    c) atunci când titularul unei licenţe de turism transmite licenţa şi/sau anexa/anexele la aceasta în scopul utilizãrii de cãtre alt operator economic.
    (2) Titularul unei licenţe de turism retrase în condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. c) nu mai poate desfãşura activitate de turism prin agenţia de turism şi/sau prin sediile secundare/reprezentanţele acesteia timp de 2 ani de la data retragerii.
    (3) În perioada în care licenţa de turism este retrasã, operatorul economic nu are dreptul sã desfãşoare activitãţi turistice şi sã încaseze venituri din exploatarea agenţiei de turism.
    (4) În situaţia în care au fost remediate deficienţele pentru care licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta au/a fost retrase/retrasã, operatorul economic solicitã reluarea activitãţii printr-o cerere scrisã adresatã administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului. Restituirea licenţei de turism şi/sau a anexei/anexelor la aceasta se va face dupã ce personalul cu atribuţii de control din cadrul administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului constatã remedierea deficienţelor, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii cererii scrise a solicitantului.
    (5) În situaţia în care nu au fost remediate deficienţele pentru care s-au/s-a retras licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta în conformitate cu prevederile alin. (1) lit. a), operatorul economic nu are dreptul de a solicita eliberarea unei noi licenţe de turism şi/sau unei/unor anexe pentru agenţia de turism în cauzã, pânã la remedierea deficienţelor menţionate în actul de control prin care au/a fost retrase/retrasã licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta.
    (6) Autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului va publica periodic pe site-ul propriu lista cuprinzând agenţiile de turism cãrora le-au fost retrase licenţele de turism şi, respectiv, lista celor cãrora le-au fost restituite licenţele de turism.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Sancţiuni

    ART. 15
    Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
    a) desfãşurarea activitãţii în structuri de primire turistice neclasificate, cu certificate de clasificare expirate sau cu o altã structurã a spaţiilor decât cea stabilitã prin certificatul de clasificare;
    b) nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2) şi (3);
    c) nerespectarea condiţiilor şi/sau criteriilor care au stat la baza clasificãrii;
    d) nerespectarea prevederilor art. 6;
    e) continuarea desfãşurãrii activitãţii în structura de primire turisticã dupã retragerea certificatului de clasificare;
    f) încasarea de venituri din exploatarea structurii de primire turistice dupã retragerea certificatului de clasificare şi/sau a licenţei de turism;
    g) nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (1) lit. (c);
    h) împiedicarea sub orice formã a persoanelor împuternicite de a-şi exercita atribuţiile de serviciu legate de aplicarea prezentei hotãrâri;
    i) nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (2);
    j) desfãşurarea de activitãţi turistice specifice agenţiilor de turism de cãtre operatorii economici fãrã a deţine licenţã de turism sau prin sediile secundare/reprezentanţele care nu au obţinut anexa la licenţa de turism, cu licenţa sau anexa/anexele la licenţa de turism expirate sau retrase;
    k) desfãşurarea de activitãţi turistice specifice agenţiilor de turism de cãtre operatorii economici dupã retragerea licenţei de turism sau a anexei/anexelor la licenţa de turism;
    l) nerespectarea obiectului de activitate înscris în licenţa de turism, corespunzãtor tipului de licenţã de turism obţinut;
    m) desfãşurarea de activitãţi turistice în alte sedii decât cele înscrise în licenţa de turism şi anexele la aceasta;
    n) nerespectarea condiţiilor şi criteriilor în baza cãrora s-au/s-a eliberat licenţa de turism şi/sau anexa/anexele la aceasta;
    o) nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (4), art. 12 alin. (5) şi art. 13 alin. (2) lit. b) şi c);
    p) neasigurarea de ghizi atestaţi pentru derularea în bune condiţii a programelor turistice, conform reglementãrilor în vigoare;
    q) utilizarea de autocare neclasificate;
    r) ofertarea, comercializarea sau prestarea serviciilor de cazare şi alimentaţie în structuri de primire turistice neclasificate, cu certificate de clasificare retrase sau expirate;
    s) funcţionarea operatorului economic fãrã deţinerea poliţei de asigurare de garantare a plãţii cheltuielilor de repatriere a turiştilor şi/sau rambursarea sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor turistice, în cazul neexecutãrii integrale sau parţiale a serviciilor/pachetelor turistice achiziţionate sau funcţionarea cu poliţa/poliţele de asigurare expiratã/expirate;
    t) prezentarea de informaţii nereale în materialele de promovare, în oferte sau pe paginile de internet;
    u) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (4) şi art. 14 alin. (5).
    ART. 16
    (1) Contravenţiile prevãzute la art. 15 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
    a) faptele prevãzute la lit. a), j) şi m), cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei;
    b) faptele prevãzute la lit. b), p), q) şi r), cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
    c) faptele prevãzute la lit. d) şi t), cu amendã de la 6.000 lei la 12.000 lei;
    d) fapta prevãzutã la lit. o), cu amendã de la 8.000 lei la 10.000 lei;
    e) faptele prevãzute la lit. e), f), g), h), k), u) şi s), cu amendã de la 30.000 lei la 50.000 lei;
    f) faptele prevãzute la lit. i), dupã cum urmeazã: amendã de la 8.000 lei la 10.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţioneazã începând cu data de 15 mai a fiecãrui an, de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţioneazã începând cu data de 1 iunie a fiecãrui an, de la 30.000 lei la 40.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu funcţioneazã la data de 15 iunie a fiecãrui an şi de la 40.000 lei la 50.000 lei şi retragerea certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice care nu funcţioneazã dupã data de 1 iulie a fiecãrui an şi pânã la sfârşitul sezonului estival;
    g) faptele prevãzute la lit. l), cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
    h) faptele prevãzute la lit. c) şi n), cu amendã de la 40.000 lei la 50.000 lei.
    (2) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1).
    ART. 17
    Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre:
    a) personalul cu atribuţii de control din cadrul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului pentru contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-e), h)-u);
    b) ofiţerii şi agenţii de poliţie pentru contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. g) şi h);
    c) personalul desemnat din cadrul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul finanţelor pentru contravenţiile prevãzute la art.15 lit. f).
    ART. 18
    Prevederile <>art. 15-17 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Dispoziţii finale

    ART. 19
    Prevederile prezentei hotãrâri intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 20
    (1) Condiţiile şi criteriile de autorizare a structurilor de primire turistice pentru eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor de turism şi a brevetelor, precum şi modelul declaraţiei standardizate a solicitantului se stabilesc de autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului prin norme metodologice aprobate prin ordin al conducãtorului acesteia, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului va emite normele metodologice de aplicare.
    ART. 21
    (1) Certificatele de clasificare şi licenţele de turism eliberate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri sunt valabile pe perioada înscrisã în cuprinsul acestora. La expirarea acestei perioade operatorii economici proprietari şi/sau administratori de structuri de primire turistice au obligaţia de a solicita eliberarea noilor certificate de clasificare/licenţe de turism.
    (2) Certificatele de clasificare şi licenţele de turism eliberate începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri sunt valabile pe perioadã nedeterminatã, pânã la modificarea condiţiilor şi criteriilor pentru care au fost eliberate.
    ART. 22
    La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 709/2009 privind clasificarea structurilor de primire turistice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 26 iunie 2009, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 21 februarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
    ART. 23
    Prevederile prezentei hotãrâri se completeazã cu dispoziţiile-cadru ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010.
    ART. 24
    Procedurile de clasificare, licenţiere şi brevetare prevãzute de prezenta hotãrâre privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licenţelor şi brevetelor de turism pot fi îndeplinite prin intermediul punctului de contact unic electronic, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010. Prevederile privind utilizarea punctului de contact unic electronic se aplicã dupã împlinirea a 60 de zile de la operaţionalizarea acestuia.
    ART. 25
    În cazul în care este necesarã verificarea legalitãţii documentelor depuse în vederea clasificãrii, licenţierii şi brevetãrii, autoritatea administraţiei publice centrale responsabilã în domeniul turismului va contacta autoritãţile competente din statul membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European în cauzã, prin intermediul IMI Sistemul de informare al pieţei interne, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010.

                                       *

    Prezenta hotãrâre transpune prevederile cap. II art. 8 alin. (1), cap. III art. 9 alin. (1), art. 10 alin. (1) şi (2), art. 11 alin. (1), art. 13 alin. (4) şi (6) ale Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 376 din 27 decembrie 2006, în ceea ce priveşte furnizarea de servicii turistice.


                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                 Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                              Elena Gabriela Udrea

                 Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
                                 Bogdan Mãnoiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 8 decembrie 2010.
    Nr. 1.267.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016