Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.267 din 4 noiembrie 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 2-a a cap. I, referitoare la sistemul de antrepozitare fiscala, din   Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.267 din 4 noiembrie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 2-a a cap. I, referitoare la sistemul de antrepozitare fiscala, din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 11 noiembrie 2003
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 16 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor secţiunii a 2-a a cap. I, referitoare la sistemul de antrepozitare fiscalã, din <>Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 4 noiembrie 2003.
Nr. 1.267.

ANEXA

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor secţiunii a 2-a a cap. I,
referitoare la sistemul de antrepozitare fiscalã,
din <>Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind
reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã

ART. 1
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004 producţia de produse accizabile poate avea loc numai într-un antrepozit fiscal de producţie. Începând cu aceasta data este interzisã orice producţie de produse accizabile în afarã antrepozitului fiscal.
(2) Depozitarea produselor accizabile într-un antrepozit fiscal poate avea loc în condiţiile stabilite de <>Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 , denumita în continuare ordonanta, şi de prezentele norme metodologice.
(3) Intra sub incidenta sistemului de antrepozitare fiscalã urmãtoarele grupe de produse accizabile:
a) bere; vinuri; bãuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri; produse intermediare; alcool etilic;
b) produse din tutun;
c) uleiuri minerale.
(4) Definirea produselor din grupele de produse de la alin. (3) este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Potrivit prezentelor norme metodologice, prin urmãtorii termeni se înţelege:
a) producţia de produse accizabile reprezintã orice operaţiune prin care aceste produse sunt fabricate, procesate sau modificate sub orice forma. În activitatea de producţie este inclusã şi operaţiunea de imbuteliere şi ambalare a produselor accizabile în vederea eliberãrii spre consum a acestora;
b) antrepozitul fiscal este locul, aflat sub controlul autoritãţii fiscale competente, unde produsele accizabile sunt produse, transformate, deţinute, primite sau expediate în regim suspensiv de plata accizelor de cãtre antrepozitarul autorizat în exerciţiul activitãţii, în condiţiile prevãzute de ordonanta şi prezentele norme metodologice;
c) antrepozitarul autorizat este persoana fizica sau juridicã autorizata de autoritatea fiscalã competenta ca în exercitarea activitãţii acesteia sa producã, sa transforme, sa detina, sa primeascã şi sa expedieze produse accizabile într-un antrepozit fiscal, cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute de ordonanta şi prezentele norme metodologice;
d) regimul suspensiv este regimul fiscal conform cãruia plata accizelor este suspendatã pe perioada producerii, transformarii, deţinerii şi deplasarii produselor;
e) eliberare pentru consum reprezintã:
- orice ieşire a produselor accizabile din regimul suspensiv;
- orice producţie de produse accizabile în afarã regimului suspensiv;
- orice deţinere de produse accizabile în afarã regimului suspensiv sau în afarã antrepozitului fiscal, pentru care acciza nu a fost plãtitã;
- orice import de produse accizabile, dacã produsele accizabile nu sunt plasate în regim suspensiv;
- utilizarea de produse accizabile în interiorul antrepozitului fiscal, altfel decât ca materie prima;
f) import reprezintã orice intrare de produse accizabile în România, cu excepţia:
- plasarii produselor accizabile importate sub un regim vamal suspensiv în România;
- distrugerii sub supravegherea autoritãţii vamale a produselor accizabile;
- plasarii produselor accizabile în zone libere, în condiţiile prevãzute de legislaţia vamalã în vigoare.
Se considera de asemenea import:
- scoaterea unui produs accizabil dintr-un regim vamal suspensiv în cazul în care produsul rãmâne în România;
- utilizarea în scop personal în România a unor produse accizabile plasate în regim vamal suspensiv;
- apariţia oricãrui alt eveniment care genereazã obligaţia plãţii drepturilor vamale de import.
ART. 3
Acciza este exigibilã în momentul eliberãrii pentru consum sau când se constata pierderi ori lipsuri de produse accizabile.
ART. 4
(1) Un antrepozit fiscal poate funcţiona doar în baza unei autorizaţii emise de comisia instituitã în acest scop în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Pentru a obţine o autorizaţie de antrepozit fiscal, antrepozitarul autorizat propus trebuie sa depunã o cerere la autoritatea fiscalã teritorialã, respectiv la direcţia generalã a finanţelor publice judeteana sau a municipiului Bucureşti, ori, dupã caz, la Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucureşti şi din judeţul Ilfov.
(3) Cererea trebuie sa conţinã informaţiile şi sa fie însoţitã de documentele specificate în modelul prevãzut în anexa nr. 2.
(4) În cazul producţiei de uleiuri minerale, antrepozitarul autorizat propus va depune documentaţia conform prevederilor prezentelor norme metodologice, dupã ce a fost avizatã din punct de vedere tehnic de Ministerul Economiei şi Comerţului.
(5) Autoritatea fiscalã va verifica realitatea şi exactitatea informaţiilor şi a documentelor depuse de antrepozitarul autorizat propus. Se va avea în vedere în special îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 12, precum şi a celor de la art. 14 lit. b), c) şi d) din ordonanta. Antrepozitarul autorizat propus este obligat ca pe toatã durata acţiunii de verificare sa asigure condiţiile necesare bunei desfasurari a acesteia.
(6) Antrepozitarii autorizaţi propuşi trebuie sa detina un sistem computerizat de evidenta a produselor afate în antrepozite, a celor intrate sau ieşite într-o perioada, a celor pierdute prin deteriorare, spargere, furt, precum şi a accizelor aferente acestor categorii de produse. În cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, programul va trebui sa asigure şi evidenta materiilor prime introduse în fabricaţie, precum şi a semifabricatelor aflate pe linia de fabricaţie.
(7) În acţiunea de verificare, autoritatea fiscalã va solicita sprijinul Autoritãţii Naţionale de Control şi, dupã caz, al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru furnizarea unor elemente de preinvestigare în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de autorizare a fiecãrui solicitant.
(8) În termen de 15 zile de la depunerea cererilor, documentaţiile vor fi înaintate Ministerului Finanţelor Publice însoţite de un referat care sa cuprindã punctul de vedere asupra oportunitãţii emiterii autorizaţiei de antrepozitar autorizat.
(9) Ministerul Finanţelor Publice poate sa solicite antrepozitarului autorizat propus orice informaţie şi documente pe care le considera necesare, cu privire la:
a) amplasarea şi natura antrepozitului fiscal propus;
b) tipurile şi cantitãţile de produse accizabile ce urmeazã a fi produse şi/sau depozitate în antrepozitul fiscal propus;
c) identitatea antrepozitarului autorizat propus;
d) capacitatea antrepozitarului autorizat propus de a asigura garanţia financiarã necesarã şi de a satisface cerinţele pentru un antrepozit fiscal.
ART. 5
(1) Comisia pentru autorizare emite autorizaţia de antrepozit fiscal pentru un loc doar dacã locul respectiv urmeazã a fi folosit numai pentru a produce şi/sau a depozita produsele accizabile prevãzute la art. 1.
(2) Se poate emite autorizaţie pentru un loc dacã:
a) locul este amplasat, construit şi echipat astfel încât sa se previnã scoaterea produselor accizabile din acest loc fãrã plata accizelor;
b) locul nu va fi folosit pentru vânzarea cu amãnuntul a produselor accizabile;
c) în cazul unei persoane fizice care urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, aceasta nu a fost condamnata definitiv pentru evaziune fiscalã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã în România ori în oricare din statele strãine în care aceasta a avut domiciliul/rezidenţã în ultimii 5 ani;
d) în cazul unei persoane juridice care urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, administratorii acestei persoane juridice nu au fost condamnaţi definitiv pentru evaziune fiscalã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã în România ori în oricare din statele strãine în care aceştia au avut domiciliul/rezidenţã în ultimii 5 ani;
e) antrepozitarul autorizat propus are capacitatea de a asigura garanţia financiarã necesarã şi îndeplineşte celelalte cerinţe prevãzute pentru un antrepozit fiscal.
(3) În cazul unui antrepozitar autorizat numai pentru depozitare, se poate emite autorizaţie pentru un loc care urmeazã a fi folosit exclusiv pentru a depozita produsele accizabile prevãzute la art. 1 doar dacã cantitatea de produse accizabile ce poate fi depozitata este mai mare decât cantitatea pentru care suma accizelor potenţiale depãşeşte 50.000 euro.
(4) Produsele accizabile supuse marcarii nu pot fi depozitate în antrepozite fiscale de depozitare.
(5) Nu se emite autorizaţie pentru un loc care urmeazã a fi folosit în exclusivitate pentru depozitarea uleiurilor minerale.
(6) Se emite autorizaţie pentru un loc ce urmeazã a fi folosit pentru a produce uleiuri minerale doar dacã sunt satisfacute urmãtoarele condiţii:
a) capacitatea de depozitare a locului este de peste 500 mc;
b) locul are un sistem individual de mãsura şi evidenta;
c) în locul respectiv se ţin evidente cu privire la cantitatea şi valoarea produselor;
d) locul a fost avizat de organul competent, conform prevederilor legale.
ART. 6
(1) În cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, antrepozitarii autorizaţi propuşi vor face dovada deţinerii în proprietate a clãdirilor şi dovada proprietãţii sau a folosinţei terenului. Documentele care atesta deţinerea în proprietate a clãdirilor, precum şi deţinerea în proprietate sau în folosinta a terenurilor sunt:
a) pentru clãdiri, extrasul de carte funciarã însoţit de copia titlului de proprietate sau, dupã caz, a procesului-verbal de punere în funcţiune, atunci când acestea au fost construite în regie proprie;
b) pentru terenuri, extrasul de carte funciarã însoţit de copia titlului de proprietate sau a actului care atesta dreptul de folosinta sub orice forma legalã.
(2) De asemenea, în cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, antrepozitarii autorizaţi propuşi vor face dovada deţinerii în proprietate a capacitãţilor de producţie, instalaţiilor şi echipamentelor necesare desfãşurãrii activitãţii, dovada dotãrii cu mijloace de mãsurare - contoare - avizate de Biroul Roman de Metrologie Legalã, necesare pentru determinarea cantitãţii de alcool, precum şi cu mijloace de mãsurare legalã pentru determinarea concentratiei alcoolice pentru fiecare produs, dupã caz.
(3) Cazanele individuale ale producãtorilor de tuica şi rachiuri naturale vor fi litrate şi vor fi dotate cu vase litrate de organele abilitate de Biroul Roman de Metrologie Legalã, precum şi cu mijloace de mãsurare legalã a concentratiei alcoolice a produselor obţinute.
ART. 7
(1) Orice antrepozitar autorizat propus trebuie sa asigure o garanţie financiarã care sa acopere riscul neplatii accizelor pentru produsele accizabile produse şi/sau depozitate în fiecare antrepozit fiscal al antrepozitarului autorizat.
(2) Orice antrepozitar autorizat propus, la cerere, poate sa asigure o singura garanţie financiarã care sa acopere toate antrepozitele fiscale ale acelui antrepozitar autorizat.
(3) Garanţia financiarã poate fi sub forma de: depozit în numerar, ipoteci, garanţii bancare sau garanţii personale.
(4) În cazul unui depozit în numerar se aplica urmãtoarele reguli:
a) se constituie într-un depozit special deschis la Trezoreria Statului o suma egala cu nivelul garanţiei financiare;
b) orice dobanda plãtitã de trezorerie în legatura cu depozitul se plãteşte antrepozitarului autorizat propus.
(5) În cazul ipotecii se aplica urmãtoarele reguli:
a) cel ce constituie ipoteca trebuie sa aibã calitatea de proprietar al bunului imobil în cauza;
b) sa existe polita de asigurare a bunului imobil ipotecat în favoarea creditorului bugetar valabilã pe toatã durata ipotecii;
c) proprietatea nu trebuie sa facã obiectul unei alte ipoteci;
d) valoarea bunului imobil ipotecat trebuie sa fie mai mare decât creanta garantatã cu minimum 20%.
(6) În cazul garanţiei bancare se aplica urmãtoarele reguli:
a) garantul trebuie sa fie o societate bancarã;
b) sa existe scrisoare de garanţie bancarã emisã de o societate bancarã.
(7) În cazul garanţiei personale care poate îmbracã urmãtoarele forme: depozit în numerar, ipoteci şi garanţii bancare, se aplica regulile stabilite la alineatele precedente, în funcţie de tipul garanţiei.
ART. 8
(1) Nivelul garanţiei financiare pentru un antrepozit fiscal se determina dupã cum urmeazã:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea accizelor Nivelul
potenţiale într-o luna garanţiei financiare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub 100.000 euro 25% din valoarea accizelor
potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Între 100.000 şi 20% din valoarea accizelor
200.000 euro potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Între 200.000 şi 15% din valoarea accizelor
500.000 euro potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Între 500.000 şi 10% din valoarea accizelor
1 milion euro potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Între 1 milion 5% din valoarea accizelor
şi 5 milioane euro potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Peste 5 milioane euro 2% din valoarea accizelor
potenţiale într-o luna
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



(2) Valoarea accizelor potenţiale într-o luna se determina pe baza cantitãţii medii lunare de produse accizabile care au fost produse şi/sau depozitate în locul respectiv în ultima perioada de 12 luni sau, dupã caz, media lunarã a ultimelor luni lucrate consecutiv din ultimele 12 luni. În cazul antrepozitarilor care nu au desfãşurat activitate în ultimele 12 luni, valoarea accizelor potenţiale într-o luna se determina pe baza cantitãţii medii lunare de produse accizabile estimate a se produce şi/sau depozita în locul respectiv în urmãtoarea perioada de 12 luni.
(3) Nivelul garanţiei financiare se reduce dupã cum urmeazã:
a) cu 50%, în cazul în care comisia instituitã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice stabileşte ca în ultimul an antrepozitarul autorizat propus s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele; sau
b) cu 100%, în cazul în care comisia instituitã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice stabileşte ca în ultimii 2 ani antrepozitarul autorizat propus s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele.
(4) Un antrepozitar autorizat se considera ca s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele în urmãtoarele situaţii:
a) a plãtit la bugetul de stat obligaţiile din accize. În aceasta situaţie se includ şi agenţii economici care au beneficiat sau beneficiazã de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante fata de bugetul de stat, în conformitate cu prevederile legale, cu respectarea condiţiilor cuprinse în convenţiile încheiate cu autoritatea fiscalã;
b) a depus la timp declaraţiile de accize;
c) tine evidente exacte şi actualizate cu privire la materiile prime, lucrãrile în derulare şi produsele accizabile finite;
d) s-a conformat total şi imediat oricãrei sancţiuni contravenţionale stabilite în condiţiile prevederilor legale în vigoare privind accizele.
(5) Nivelul garanţiei financiare nu se reduce în cazul în care agentul economic:
a) are pe rol dosare pentru evaziune fiscalã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, aflate în diferite stadii de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, fãrã a se fi pronunţat o hotãrâre definitiva cu privire la persoanele implicate;
b) nu a fost autorizat în ultimii ani datoritã neachitarii obligaţiilor privind plata accizelor sau a pierdut dreptul la eşalonãri din motive imputabile;
c) este nou-înfiinţat.
ART. 9
(1) Comisia instituitã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice emite decizii de aprobare sau de respingere a cererii antrepozitarului autorizat propus, dupã analizarea documentaţiilor complete depuse de solicitant.
(2) La lucrãrile comisiei va fi invitat, dupã caz, câte un reprezentant din partea Autoritãţii Naţionale de Control, a Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Ministerului Economiei şi Comerţului şi Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, precum şi câte un reprezentant al patronatelor producãtorilor de produse accizabile, legal înfiinţate.
(3) În baza deciziei comisiei de aprobare a cererii, se emite autorizaţia pentru fiecare antrepozit fiscal, care va conţine urmãtoarele date:
a) numele, adresa şi codul de înregistrare ale antrepozitarului autorizat;
b) adresa antrepozitului fiscal;
c) tipul produselor accizabile şi natura activitãţii ce urmeazã sa se desfãşoare în antrepozitul fiscal;
d) capacitatea maxima de depozitare în cazul unui antrepozit fiscal utilizat numai pentru depozitarea produselor accizabile;
e) nivelul garanţiei financiare;
f) data emiterii autorizaţiei;
g) orice alte informaţii relevante pentru autorizare.
(4) Autorizaţia pentru un antrepozit fiscal va avea ca data de emitere data de 1 a lunii urmãtoare celei în care a fost aprobatã de cãtre comisie cererea de autorizare.
(5) În cazul în care comisia decide respingerea cererii, aceasta se va comunica în scris, cu motivele care au fost avute în vedere la soluţionare. În situaţia în care autoritatea fiscalã competenta respinge cererea de autorizare a unui loc ca antrepozit fiscal, persoana care a depus cererea poate contesta decizia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 10
(1) În cazul produselor accizabile supuse marcarii, autorizaţia de antrepozit fiscal de producţie atesta şi dreptul de marcare a produselor supuse acestui regim.
(2) Pentru produsele accizabile supuse marcarii, provenite din operaţiuni de import, atestarea dreptului de marcare este data de autorizaţia de importator, acordatã de comisia prevãzutã la art. 4 alin. (1) din prezentele norme metodologice, în baza documentaţiei întocmite potrivit prevederilor pct. 6.B din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.772/1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 25 septembrie 1998, cu modificãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Toate autorizaţiile în vigoare, emise în cursul anului 2003 în baza <>Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2003.
(2) În cazul agenţilor economici autorizaţi potrivit prevederilor <>Legii nr. 521/2002 , ale cãror autorizaţii expira dupã data de 1 septembrie 2003, valabilitatea acestor autorizaţii se prelungeşte de drept pana la data de 31 decembrie 2003, cu condiţia plãţii taxei de autorizare legale, calculatã proporţional cu perioada de valabilitate rãmasã. Termenul limita pana la care trebuie achitate taxele de autorizare, proporţionale cu perioada de prelungire acordatã, este ultima zi a lunii în care expira autorizaţia acordatã iniţial.
(3) Pentru agenţii economici care solicita acordarea dreptului de comercializare a produselor supuse autorizãrii, ulterior datei de intrare în vigoare a ordonanţei, metodologia şi condiţiile de autorizare sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 521/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, taxele de autorizare fiind cele prevãzute în anexa nr. 11 la aceeaşi lege, raportate la numãrul de luni rãmase de la emitere şi pana la data de 31 decembrie 2003.
ART. 12
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor aproba soluţii privind aplicarea unitarã a unor prevederi din prezentele norme metodologice, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Definirea
produselor şi grupelor de produse supuse accizelor

1. Berea reprezintã orice produs încadrat la codul NC*) 2203 00 sau orice produs care conţine un amestec de bere şi de bãuturi nealcoolice încadrat la codul NC 2206 00, având şi într-un caz şi în altul, o concentraţie alcoolicã mai mare de 0,5% în volum.
2. Vinurile sunt:
a) vinuri linistite care cuprind toate produsele încadrate la codurile NC 2204 şi 2205, cu excepţia vinului spumos asa cum este definit la lit.b) şi care:
a1) au o concentraţie alcoolicã mai mare de 1,2% în volum, dar care nu depãşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezulta în întregime din fermentare; sau
a2) au o concentraţie alcoolicã mai mare de 15% în volum, dar care nu depãşeşte 18% în volum, care au fost obţinute fãrã nici o imbogatire, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezulta în întregime din fermentare.
b) vinuri spumoase care cuprind toate produsele încadrate la codurile: NC 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 şi 2205 şi care:
b1) sunt prezentate în sticle închise cu un dop tip "ciuperca", fixat cu ajutorul legãturilor sau care sunt sub presiune datoratã dioxidului de carbon în soluţie egala sau mai mare de 3 bari, şi
b2) au o concentraţie alcoolicã care depãşeşte 1,2% în volum, dar nu depãşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezulta în întregime din fermentare.
3. Bãuturile fermentate altele decât bere şi vinuri reprezintã:
a) "alte bãuturi fermentate linistite" care se încadreazã la codurile NC 2204 şi 2205 şi care nu sunt menţionate la pct. 2, ca şi toate produsele încadrate la codurile NC 2206 00 cu excepţia altor bãuturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite la lit. b) şi a oricãrui produs prevãzut la pct. 1, având:
a1) o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 1,2% în volum dar nu depãşeşte 10% în volum; sau
a2) o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 10% în volum dar nu depãşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezulta în întregime din fermentare.
b) "alte bãuturi fermentate spumoase" care se încadreazã la codurile:
NC 2206 00 31, 2206 00 39 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 şi 2205, care nu sunt acoperite de pct. 2 şi care sunt prezentate în sticle închise cu un dop "ciuperca" fixat cu ajutorul legãturilor sau care sunt sub presiune datoratã dioxidului de carbon în soluţie egala sau mai mare de 3 bari, şi care:
b1) au o concentraţie alcoolicã care depãşeşte 1,2% în volum dar nu depãşeşte 13% în volum; sau
b2) au o concentraţie alcoolicã care depãşeşte 13% în volum dar nu depãşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezulta în întregime din fermentare.
4. Produsele intermediare reprezintã toate produsele care au o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 1,2% în volum, dar nu depãşeşte 22% în volum, şi care se încadreazã la codurile NC 2204, 2205 şi 2206 00, dar care nu sunt acoperite de pct. 1, 2 şi 3.
Se considera produse intermediare şi orice bãutura fermentatã linistita menţionatã la pct.3 lit.a) care are o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 5,5% în volum şi care nu rezulta în întregime din fermentare, şi orice bãutura fermentatã spumoasa menţionatã la pct. 3 lit. b) care are o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 8,5% în volum şi care nu rezulta în întregime din fermentare.
5. Alcoolul etilic reprezintã:
a) toate produsele care au o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 1,2% în volum şi care sunt încadrate la codurile NC 2207 şi 2208, chiar atunci când aceste produse fac parte dintr-un produs încadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;
b) produsele care au o concentraţie alcoolicã ce depãşeşte 22% şi care sunt cuprinse la codurile NC 2204, 2205 şi 2206 00;
c) tuica şi rachiuri de fructe;
d) orice alt produs, în soluţie sau nu, care conţine bãuturi spirtoase potabile.
6. Produsele din tutun sunt:
a) tigarete;
b) tigari şi tigari de foi;
c) tutun de fumat:
c1) tutun de fumat fin tãiat destinat rularii în tigarete;
c2) alte tutunuri de fumat.
7. (1) Uleiurile minerale sunt:
a) produsele cu codul NC 2706 00 00;
b) produsele cu codurile NC 2707 10, 2707 20, 2707 30, 2707 50, 2707 91 00, 2707 99 11, 2707 99 19;
c) produsele cu codul NC 2709 00;
d) produsele cu codul NC 2710;
e) produsele cu codul NC 2711, inclusiv metanul şi propanul pure din punct de vedere chimic, dar fãrã gazul natural;
f) produsele cu codurile NC 2712 10, 2712 20, 2712 90 31, 2712 90 33, 2712 90 39, 2712 90 (fãrã produsele de la 2712 90 11 şi 2712 90 19);
g) produsele cu codul NC 2715 00 00;
h) produsele cu codul NC 2901;
i) produsele cu codurile NC 2902 11 00, 2902 19 90, 2902 20 00, 2902 30 00, 2902 41 00, 2902 42 00, 2902 43 00 şi 2902 44 00;
j) produsele cu codurile NC 3403 11 00 şi 3403 19;
k) produsele cu codul NC 3811;
l) produsele cu codul NC 3817 00.
(2) Uleiurile minerale pentru care se datoreazã accize sunt:
a) benzina cu plumb cu codurile NC 2710 11 31, 2710 11 51 şi 2710 11 59;
b) benzina fãrã plumb cu codurile NC 2710 11 41, 2710 11 45 şi 2710 11 49;
c) motorina cu codurile NC 2710 19 41, 2710 19 45 şi 2710 19 49;
d) pacura cu codurile NC 2710 19 61, 2710 19 63, 2710 19 65 şi 2710 19 69;
e) gazul petrolier lichefiat cu codurile NC 2711 12 11 pana la 2711 19 00;
f) gazul metan cu codul NC 2711 29 00;
g) petrol lampant cu codurile NC 2710 19 21 şi 2710 19 25;
h) benzen, toluen, xileni şi alte amestecuri de hidrocarburi aromatice cu codurile 270710, 2707 20, 2707 30 şi 2707 50.

---------
*) Codul NC reprezintã poziţia tarifara, subpozitia tarifara sau codul tarifar, conform Nomenclaturii Combinate din Tariful Vamal de Import al României valabil în anul 2003.



ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------



┌────────────┬──────────────────────────────┬─────────────────┐
│ │ Nr. înregistrare........... │ Data......... │
└────────────┴──────────────────────────────┴─────────────────┘


CERERE
privind acordarea autorizaţiei de antrepozit fiscal


(atasati numãrul suplimentar de pagini necesar pentru a asigura
informaţiile complete)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ I. INFORMAŢII PRIVIND ANTREPOZITARUL AUTORIZAT PROPUS │
├────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│1. Numele │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│2. Adresa │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│3. Telefon │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│4. Fax │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│5. Adresa e-mail │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│6. Numãrul de înregistrare la registrul │ │
│comerţului │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│7. Codul unic de înregistrare │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│8. Numele şi numãrul de telefon al │ │
│reprezentantului legal sau al altei │ │
│persoane de contact │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│9. Descrierea activitãţilor economice │ │
│desfãşurate în România │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│10. Numele, adresa şi codul fiscal al │ │
│persoanelor afiliate cu solicitantul │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│11. Dacã solicitantul este persoana │ │
│juridicã, numele, adresa şi codul │ │
│numeric personal al fiecãrui │ │
│administrator; se vor anexa şi cazierele│ │
│judiciare ale administratorilor │ │
├────────────────────────────────────────┴───────────────────────┬─────────────┤
│12. Arãtaţi dacã solicitantul (sau în cazul în care solicitantul│ │
│este persoana juridicã, oricare dintre administratorii sãi) a │ │
│fost condamnat definitiv în ultimii 5 ani pentru │ │
│infracţiunile prevãzute în legislaţia fiscalã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┤
│13. Anexati certificatul de atestare fiscalã sau, dupã caz, extrasul de rol │
│privind obligaţiile fiscale la bugetul de stat, precum şi cazierul fiscal al │
│solicitantului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. Anexati copia situaţiilor financiare anuale (bilanţ şi cont de profit şi │
│pierderi) din ultimii doi ani. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. Anexati confirmarea organului fiscal cu privire la calitatea de plãtitor │
│de accize │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. Anexati un certificat constatator, eliberat de Oficiul Registrului │
│Comerţului, din care sa rezulte: capitalul social, asociaţii, obiectul de │
│activitate, administratorii, precum şi copia certificatului de înregistrare │
│eliberat potrivit reglementãrilor legale în vigoare │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│II. INFORMAŢII PRIVIND ANTREPOZITUL FISCAL PROPUS │
│(pentru fiecare antrepozit fiscal propus se depune separat câte o parte a │
│II-a precum şi orice alte informaţii necesare) │
├────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│1. Adresa antrepozitului fiscal propus │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│2. Descrierea activitãţilor ce urmeazã │ │
│a se desfasura în antrepozitul fiscal │ │
│propus (inclusiv natura activitãţilor şi│ │
│tipurile de produse accizabile) │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│3. Arãtaţi dacã anterior a fost │ │
│respinsã, revocatã sau anulatã vreo │ │
│autorizaţie de antrepozit fiscal pentru │ │
│locul respectiv │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│4. Enumerati tipurile şi cantitãţile de │ │
│produse accizabile produse şi/sau │ │
│depozitate în locul respectiv în fiecare│ │
│din ultimele 12 luni (dacã este cazul) │ │
│precum şi tipurile şi cantitãţile │ │
│estimate pentru fiecare din urmãtoarele │ │
│12 luni. │ │
│ │ │
│Tipurile de produse accizabile urmeazã │ │
│a fi detaliate în funcţie de acciza │ │
│unitarã pe produs. │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│5. În cazul unui loc care urmeazã a fi │ │
│folosit exlusiv pentru depozitarea │ │
│produselor accizabile, specificati │ │
│capacitatea maxima de depozitare │ │
│(cantitatea de produse accizabile care │ │
│poate fi depozitata la un moment dat în │ │
│locul respectiv) │ │
├────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│6. Anexati un plan de amplasare a antrepozitului fiscal propus. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Anexati copiile licenţelor, autorizaţiilor sau avizelor privind │
│desfãşurarea activitãţilor din antrepozitul fiscal propus. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Dacã locul se afla în proprietatea antrepozitarului autorizat propus, │
│anexati copia actelor de proprietate. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Dacã locul se afla în proprietatea altei persoane, anexati urmãtoarele: │
│a. Copia contractului de leasing sau dovada deţinerii sub orice forma legalã. │
│b. O declaraţie semnatã de proprietar care confirma permisiunea de acces │
│ pentru personalul cu atribuţii de control. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│III. INFORMAŢII PRIVIND GARANŢIA FINANCIARĂ │
├────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│1. Tipul de garanţie financiarã propusã │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│2. Suma propusã pentru garanţia │ │
│financiarã pentru fiecare antrepozit │ │
│fiscal (şi descrierea metodei de calcul)│ │
├────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│3. În cazul unui depozit în numerar, │
│anexati scrisoare de bonitate bancarã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. În cazul ipotecii, anexati urmãtoarele: │
│a) Descrierea detaliatã a bunului imobil ipotecat. │
│b) Dovada deţinerii proprietãţii bunului, contractul de ipoteca şi polita de │
│ asigurare. │
│c) Declaraţie privind inexistenta altei ipoteci în legatura cu bunul imobil │
│ ipotecat. │
│d) Dovada valorii bunului imobil ipotecat (evaluare recenta efectuatã de un │
│ expert autorizat şi independent sau document de achiziţie recent). │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. În cazul unei garanţii bancare, anexati urmãtoarele: │
│a) Numele, adresa şi telefonul garantului propus. │
│b) Declaraţia garantului propus cu privire la intenţia de a asigura garanţia │
│ bancarã pentru o suma şi perioada de timp specificatã. (Scrisoare de │
│ garanţie bancarã). │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal, privind falsul în
declaraţii, declar ca datele incrise în acest formular sunt corecte şi
complete.

______________________________ ___________
Semnatura solicitantului
sau a reprezentantului fiscal Data



------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016