Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.258 din 13 decembrie 2001  privind organizarea si functionarea Oficiului National al Monumentelor Istorice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.258 din 13 decembrie 2001 privind organizarea si functionarea Oficiului National al Monumentelor Istorice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 20 decembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice, înfiinţat potrivit <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, prin reorganizarea Oficiului Naţional pentru Protejarea Patrimoniului, funcţioneazã ca instituţie publica cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor şi este finanţat din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
(2) Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice, denumit în continuare Oficiu, are sediul în municipiul Bucureşti, str. Enachita Vacarescu nr. 16, sectorul 4.
ART. 2
Oficiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã, în condiţiile legii, fondurile destinate cercetãrii şi expertizarii, în vederea proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor de consolidare-restaurare şi de punere în valoare a monumentelor istorice;
b) fundamenteazã, în conformitate cu normele privind creditarea, elaborate de Ministerul Culturii şi Cultelor şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului, necesarul de credite; propune prioritãţile şi evaluarea documentaţiilor prezentate de persoanele de drept privat în vederea obţinerii de credite fãrã dobanda, cu dobanda redusã sau cu dobanda pieţei, pentru efectuarea de lucrãri de protejare la monumentele istorice deţinute;
c) gestioneazã, prin acordarea de credite în conformitate cu prevederile lit. b), în regim extrabugetar, sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice, instituit potrivit prevederilor <>art. 52 din Legea nr. 422/2001 , precum şi din alte surse cu aceeaşi destinaţie, obţinute în condiţiile legii; sumele încasate din rambursãri de credite şi plati din dobânzi se utilizeazã în sistem revolving, cu acelaşi scop;
d) administreazã, în numele Ministerului Culturii şi Cultelor, monumentele istorice intrate cu orice titlu în proprietatea statului, altele decât cele administrate de alte instituţii publice din subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor; propune concesionarea sau închirierea acestora în condiţiile legii;
e) editeazã pe orice tip de suport şi comercializeazã materialele privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
f) organizeazã şi realizeazã alte activitãţi specifice atribuţiilor sale, aducatoare de venituri, conform prevederilor <>art. 73 alin. (4) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv prin încheierea de contracte cu persoane juridice sau fizice de specialitate, pe care le gestioneazã în regim extrabugetar;
g) elaboreazã, potrivit strategiei Ministerului Culturii şi Cultelor, şi supune aprobãrii acestuia Planul naţional de restaurare şi asigura atribuirea contractelor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor de restaurare, conservare, protecţie şi punere în valoare a obiectivelor cuprinse în acesta, potrivit legii;
h) verifica şi propune spre avizare, potrivit legii, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile contractate;
i) asigura asistenta tehnica de specialitate pentru Ministerul Culturii şi Cultelor în domeniul organizãrii activitãţii de protejare a monumentelor istorice;
j) colaboreazã cu Institutul Naţional al Monumentelor Istorice în vederea realizãrii obiectivelor privind protecţia monumentelor istorice;
k) îndeplineşte şi alte atribuţii în vederea realizãrii obiectului sau de activitate, cu aprobarea Ministerului Culturii şi Cultelor, potrivit legii.
ART. 3
Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin Oficiul este abilitat sa solicite şi sa primeascã de la instituţii publice şi persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniu date şi documente necesare exercitãrii competentelor sale.
ART. 4
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţeazã din alocaţii de la bugetul de stat şi din venituri extrabugetare.
(2) Veniturile extrabugetare se obţin din activitãţi realizate direct de Oficiu, şi anume:
a) gestionarea timbrului monumentelor istorice;
b) contractarea şi realizarea de studii, cercetãri şi expertize, în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
c) realizarea de lucrãri şi servicii de specialitate, tehnice şi economice, în domeniul protejãrii monumentelor istorice;
d) editarea şi comercializarea materialelor privind protejarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice;
e) alte activitãţi specifice realizate în conformitate cu atribuţiile sale legale.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Oficiului, numãrul maxim de posturi, în limita celui prevãzut în nota de la cap. II din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atribuţiile şi modul de funcţionare a compartimentelor din aparatul propriu al Oficiului, precum şi relaţiile functionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(2) Personalul Oficiului este salarizat potrivit reglementãrilor aplicabile personalului din instituţiile bugetare.
ART. 6
(1) Oficiul este condus de un director general, numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul general al Oficiului conduce intreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţara sau din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general al Oficiului emite dispoziţii.
ART. 7
(1) Oficiul are dreptul la un autoturism pentru transportul personalului, cu un consum lunar maxim de carburant de 350 litri.
(2) Pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, a activitãţilor de control şi inspecţie şi a activitãţilor de protecţie a patrimoniului cultural naţional imobil, Oficiul are dreptul la un microbuz de pana la 9 locuri şi la 3 autoturisme de teren, de producţie autohtona. Consumul lunar maxim de carburant este stabilit conform dispoziţiilor legale.
ART. 8
Oficiul preia la data infiintarii, pe baza de procese-verbale de predare-primire, intreaga evidenta şi baza materialã de execuţie, bunuri mobile şi imobile, care au aparţinut Direcţiei patrimoniului cultural naţional, Direcţiei monumentelor, ansamblurilor şi siturilor Istorice, Centrului pentru Administrarea şi Protecţia Patrimoniului Cultural, respectiv Oficiului Naţional pentru Protejarea Patrimoniului.
ART. 9
(1) Încadrarea în numãrul de posturi aprobat se va realiza în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Pana la data aplicãrii prevederilor alin. (1) personalul existent în cadrul fostului Oficiu Naţional pentru Protejarea Patrimoniului este preluat de Oficiu pe baza de examen.
ART. 10
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Oficiul va elabora propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl va supune spre aprobare ministrului culturii şi cultelor.
ART. 11
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga art. 21 şi pct. 51 din cap. III "Instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 19 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri la cap. II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã nr. crt. 47 se introduce nr. crt. 47^1 cu urmãtorul cuprins:


"47^1. Oficiul Naţional venituri extrabugetare
al Monumentelor Istorice şi alocaţii de la bugetul
de stat"


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016