Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.257 din 18 octombrie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.257 din 18 octombrie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 966 din 1 noiembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 38 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior, denumitã în continuare ARACIS, instituţie publicã independentã, de interes naţional, cu personalitate juridicã şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã organigrama ARACIS, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 18 octombrie 2005.
Nr. 1.257.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de
Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior (ARACIS)

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior (ARACIS), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, este o instituţie publicã independentã, de interes naţional, cu personalitate juridicã şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli.
(2) Misiunea ARACIS este de a efectua evaluarea externã a calitãţii educaţiei oferite de instituţiile de învãţãmânt superior şi de alte organizaţii furnizoare de programe de studiu iniţial şi de formare continuã, specifice învãţãmântului superior, care opereazã în România cu scopul de:
a) a atesta capacitatea organizaţiilor furnizoare de educaţie de a satisface aşteptãrile beneficiarilor şi standardele de calitate;
b) a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calitãţii învãţãmântului superior;
c) a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi de programe de studiu de nivelul învãţãmântului superior prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile, despre calitatea educaţiei;
d) a propune Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii strategii şi politici de permanentã ameliorare a calitãţii învãţãmântului superior, în strânsã corelare cu învãţãmântul preuniversitar.
(3) Conform prevederilor legale, acreditarea organizaţiilor furnizoare de educaţie şi a programelor lor de studii este parte a asigurãrii calitãţii.
ART. 2
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, ARACIS îşi constituie registrul de evaluatori propriu, structurat pe domenii sau grupe de domenii de studiu, şi foloseşte colaboratori externi, experţi în domeniul de activitate al ARACIS.
(2) Evaluatorii şi colaboratorii externi au urmãtoarele atribuţii:
a) evaluarea instituţiilor de învãţãmânt superior şi/sau a programelor de studiu;
b) acreditarea şi asigurarea calitãţii învãţãmântului superior;
c) expertiza academicã în programul de studiu evaluat sau într-un domeniu conex.
ART. 3
ARACIS îşi desfãşoarã activitatea în temeiul prevederilor referitoare la învãţãmântul superior din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei.
ART. 4
(1) Acreditarea instituţiilor de învãţãmânt superior şi a programelor lor de studii intrã în componenţa exclusivã a ARACIS.
(2) Instituţiile acreditate de învãţãmânt superior din România au dreptul sã solicite evaluarea externã a calitãţii fie de la ARACIS, fie de la o altã agenţie înscrisã în Registrul european al agenţiilor de asigurare a calitãţii în învãţãmântul superior, recunoscutã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pe baza standardelor şi a standardelor de referinţã pe care le practicã.
ART. 5
(1) ARACIS solicitã înscrierea în Registrul european al agenţiilor de asigurare a calitãţii în învãţãmântul superior, în termen de un an de la înfiinţare.
(2) ARACIS se supune periodic procedurilor de evaluare internaţionalã de cãtre agenţii similare înscrise în Registrul european al agenţiilor de asigurare a calitãţii în învãţãmântul superior.
ART. 6
(1) ARACIS se finanţeazã integral din venituri proprii obţinute conform <>art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 .
(2) ARACIS poate contribui, din bugetul propriu, cu o cotã-parte la cofinanţarea unor proiecte internaţionale ale României.

CAP. II
Atribuţiile ARACIS

ART. 7
ARACIS are urmãtoarele atribuţii:
1. în domeniul acreditãrii:
a) elaboreazã şi revizuieşte periodic metodologia şi standardele de acreditare pentru diferitele tipuri de programe şi furnizori de învãţãmânt superior, care se avizeazã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
b) evalueazã în temeiul standardelor şi al metodologiei aprobate prin hotãrâre a Guvernului, la cerere sau din proprie iniţiativã, şi propune autorizarea, respectiv acreditarea furnizorilor de învãţãmânt superior şi a programelor de studii. Pe baza rapoartelor de acreditare, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii elaboreazã actele normative pentru înfiinţarea de structuri de învãţãmânt superior;
2. în domeniul asigurãrii calitãţii:
a) formuleazã şi revizuieşte periodic, pe baza bunelor practici, standardele naţionale de referinţã şi indicatorii de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul superior;
b) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar (ARACIP) în elaborarea şi promovarea de politici şi strategii de acţiune, pentru creşterea calitãţii educaţiei în România;
c) organizeazã anual consultãri cu instituţiile de învãţãmânt superior pentru a stabili prioritãţile asigurãrii calitãţii;
d) elaboreazã şi face publice propriile proceduri de evaluare externã a calitãţii educaţiei;
e) încheie cu instituţii din ţarã şi din strãinãtate contracte de prestãri de servicii pentru evaluarea externã a calitãţii programelor şi furnizorilor de programe de educaţie specifice învãţãmântului superior, precum şi pentru evaluarea transinstituţionalã a programelor similare în vederea stabilirii de ierarhizãri la nivel naţional sau internaţional;
f) efectueazã, pe bazã contractualã, la solicitarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, evaluarea calitãţii unor programe şi instituţii de învãţãmânt superior;
g) face publice rezultatele evaluãrilor externe;
h) publicã manuale, ghiduri, lucrãri de sintezã a bunelor practici de evaluare şi asigurare internã şi externã a calitãţii;
i) elaboreazã periodic cercetãri şi analize de sistem asupra calitãţii învãţãmântului superior din România;
j) colaboreazã cu agenţii similare din alte ţãri pentru dezvoltarea şi aplicarea de mãsuri eficiente de îmbunãtãţire a calitãţii programelor de învãţãmânt superior;
k) elaboreazã Codul de eticã profesionalã a membrilor şi experţilor ARACIS;
l) publicã anual un raport cu privire la propria activitate;
m) elaboreazã periodic rapoarte de autoevaluare a calitãţii propriei activitãţi în vederea pregãtirii evaluãrii externe de cãtre agenţii similare din alte ţãri.

CAP. III
Structura organizatoricã a ARACIS

ART. 8
(1) ARACIS are în structura sa organizatoricã:
a) un consiliu;
b) un birou executiv;
c) un departament de asigurare a calitãţii;
d) un departament de acreditare;
e) un aparat tehnic.
(2) Consiliul ARACIS este alcãtuit din 15 membri cu funcţii didactice de predare în învãţãmântul superior, dintre care un reprezentant al învãţãmântului în limbile minoritãţilor naţionale.
(3) Membrii Consiliului ARACIS nu îndeplinesc funcţii de demnitate publicã sau funcţia de rector.
(4) Biroul executiv este alcãtuit din preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului ARACIS, directorul Departamentului de asigurare a calitãţii, directorul Departamentului de acreditare şi secretarul general.
(5) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi de plenul Consiliului ARACIS.
(6) Directorul Departamentului de acreditare, directorul Departamentului de asigurare a calitãţii şi secretarul general sunt numiţi de preşedinte.
(7) Mandatul fiecãrui membru al Consiliului ARACIS este de 3 ani şi poate fi înnoit o singurã datã.
(8) La fiecare 3 ani, Consiliul ARACIS se înnoieşte prin scoaterea la concurs, pe baza unei metodologii proprii, a 10 poziţii.
(9) Consiliul ARACIS înnoit îşi alege noul preşedinte şi noul vicepreşedinte.
ART. 9
(1) Numãrul maxim de posturi ale ARACIS este de 50, dintre care 35 sunt în aparatul tehnic.
(2) ARACIS poate constitui o comisie consultativã în vederea verificãrii şi susţinerii hotãrârilor sale.
(3) Organizarea internã a aparatului tehnic se stabileşte prin hotãrâre a Consiliului ARACIS.
(4) Poziţiile din statul de funcţii al aparatului tehnic se ocupã prin concurs. Candidaţii pentru ocuparea diverselor poziţii din statul de funcţii nu pot cumula funcţii didactice în învãţãmântul superior.
(5) Salarizarea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a personalului din aparatul tehnic se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.
(6) Drepturile corespunzãtoare activitãţii desfãşurate de evaluatori şi colaboratori externi se stabilesc de Consiliul ARACIS.

CAP. IV
Consiliul ARACIS, Biroul executiv şi departamentele Consiliul ARACIS

ART. 10
(1) Consiliul este organul colectiv de conducere al ARACIS, care asigurã orientarea programaticã a ARACIS, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Consiliul ARACIS se întruneşte lunar în şedinţã ordinarã, precum şi în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a vicepreşedintelui, atunci când preşedintele nu este prezent.
(3) Şedinţele se deruleazã în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul total al membrilor şi sunt conduse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de vicepreşedinte. Procesul-verbal al şedinţei este publicat pe site-ul ARACIS.
(4) Consiliul ARACIS îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã, face propuneri de modificare şi aprobã proiectul de strategie instituţionalã a ARACIS elaborat de preşedintele Consiliului ARACIS;
b) elaboreazã standardele de acreditare, standardele de referinţã şi indicatorii de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul superior, precum şi metodologia de evaluare, pe care le prezintã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii pentru a fi promovate prin hotãrâri ale Guvernului;
c) propune Guvernului, prin intermediul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a organigramei ARACIS, în cazul în care constatã disfuncţionalitãţi;
d) elaboreazã metodologia de instruire a experţilor care urmeazã sã facã evaluarea academicã în vederea acreditãrii sau, dupã caz, evaluarea externã a calitãţii;
e) aprobã, la propunerea Biroului executiv, calendarul misiunilor de evaluare şi/sau acreditare şi componenţa echipelor de experţi;
f) aprobã rapoartele de acreditare şi de evaluare externã a calitãţii, întocmite de comisiile de experţi dupã validarea lor de cãtre Biroul executiv, şi dispune publicarea lor pe site-ul ARACIS;
g) analizeazã şi aprobã raportul anual de autoevaluare elaborat de Departamentul de acreditare şi, respectiv, Departamentul de asigurare a calitãţii;
h) aprobã Codul de eticã profesionalã a membrilor şi experţilor ARACIS;
i) aprobã participarea ARACIS, în calitate de promotor, partener sau asociat, la proiecte naţionale sau internaţionale pertinente cu misiunea ARACIS;
j) analizeazã şi aprobã publicarea de manuale de evaluare internã a calitãţii, ghiduri de bunã practicã pentru evaluarea internã şi externã a calitãţii, studii şi cercetãri, lucrãri de sintezã etc., realizate în cadrul ARACIS;
k) aprobã anual proiectul de buget al ARACIS şi analizeazã semestrial execuţia bugetului şi contul de venituri şi cheltuieli;
l) analizeazã şi controleazã activitatea Biroului executiv în intervalul dintre douã şedinţe şi face propuneri de îmbunãtãţire a acesteia;
m) aprobã Raportul anual de activitate al ARACIS, elaborat de preşedintele Consiliului ARACIS. Raportul anual este prezentat Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Consiliului Naţional al Rectorilor şi este fãcut public pe site-ul ARACIS;
n) aprobã raportul de evaluare al ARACIS, elaborat în vederea evaluãrii internaţionale a ARACIS.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul ARACIS emite, cu majoritate simplã de voturi din numãrul total al membrilor, hotãrâri care sunt comunicate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Consiliului Naţional al Rectorilor şi sunt fãcute publice pe site-ul ARACIS.
Biroul executiv ARACIS
ART. 11
(1) Biroul executiv este organul colectiv de conducere operativã a ARACIS. El se întruneşte în şedinţã ordinarã sãptãmânal, precum şi în şedinţã extraordinarã, ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a vicepreşedintelui, atunci când preşedintele nu este prezent.
(2) Şedinţele se deruleazã în prezenţa a cel puţin 3 membri ai Biroului executiv, sub conducerea preşedintelui sau a vicepreşedintelui.
(3) Biroul executiv are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã îndeplinirea hotãrârilor Consiliului ARACIS;
b) analizeazã şi avizeazã proiectul de buget al ARACIS în vederea aprobãrii de cãtre Consiliul ARACIS;
c) elaboreazã şi face publicã metodologia de concurs pentru ocuparea poziţiilor eliberate din cadrul Consiliului ARACIS, precum şi metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor din aparatul tehnic al ARACIS;
d) elaboreazã un set de criterii pentru selectarea evaluatorilor naţionali şi internaţionali care pot fi implicaţi în misiunile de evaluare şi/sau acreditare. Experţii selectaţi se înscriu în baza de date a ARACIS;
e) propune spre aprobare Consiliului ARACIS graficul misiunilor de evaluare şi/sau acreditare şi componenţa echipelor de evaluatori pentru fiecare misiune de evaluare, folosind în acest scop registrul de evaluatori al ARACIS;
f) valideazã rapoartele evaluatorilor pe baza raportului intern de verificare a respectãrii metodologiei de evaluare şi comunicã membrilor Consiliului ARACIS decizia experţilor şi propriul raport;
g) pregãteşte suportul informaţional pentru şedinţele lunare ale Consiliului ARACIS;
h) analizeazã şi avizeazã Codul de eticã profesionalã a membrilor şi experţilor ARACIS în vederea aprobãrii de cãtre Consiliul ARACIS.
Departamentele ARACIS de acreditare şi asigurare a calitãţii
ART. 12
Principalele atribuţii ale Departamentului de asigurare a calitãţii şi ale Departamentului de acreditare sunt:
a) coordoneazã elaborarea şi propun spre aprobare Consiliului ARACIS metodologia şi standardele de acreditare şi, respectiv, standardele de referinţã şi lista indicatorilor de performanţã pentru instituţiile de învãţãmânt superior, pentru diferitele tipuri de programe de studiu şi pentru alţi furnizori de învãţãmânt superior şi procedeazã periodic la analiza şi revizuirea acestora;
b) elaboreazã şi propun spre aprobare Consiliului ARACIS metodologiile de instruire a experţilor, care urmeazã sã efectueze misiuni de evaluare şi, respectiv, de acreditare;
c) elaboreazã cu sprijinul personalului din aparatul tehnic al ARACIS rapoartele interne ale ARACIS în vederea validãrii rezultatelor misiunilor de evaluare şi, respectiv, de acreditare;
d) elaboreazã şi propun Consiliului ARACIS spre publicare manuale şi ghiduri, pe baza bunelor practici ale instituţiilor de învãţãmânt superior din România şi/sau din strãinãtate;
e) elaboreazã şi propun Consiliului ARACIS spre publicare studii, analize şi lucrãri de sintezã cu privire la asigurarea calitãţii în învãţãmântul superior;
f) îndeplinesc hotãrârile Consiliului ARACIS în domeniul propriu de competenţã.

CAP. V
Conducerea executivã, pe funcţii

Preşedintele
ART. 13
(1) Preşedintele ARACIS asigurã conducerea executivã a acesteia şi rãspunde de buna sa funcţionare. În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite decizii.
(2) Preşedintele reprezintã ARACIS în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) Preşedintele îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) exercitã atribuţiile ce revin ARACIS în calitate de persoanã juridicã;
b) exercitã funcţia de ordonator de credite, în condiţiile prevãzute de lege;
c) aprobã statul de funcţii al ARACIS;
d) numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul tehnic al ARACIS;
e) elaboreazã şi supune spre analizã şi aprobare Consiliului ARACIS proiectul strategiei instituţionale a ARACIS pentru îndeplinirea misiunii sale;
f) stabileşte principiile metodologice de elaborare a standardelor de acreditare, a standardelor naţionale de referinţã şi a indicatorilor de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul superior;
g) elaboreazã un raport anual cu privire la activitatea ARACIS, pe care îl prezintã Consiliului ARACIS spre adoptare;
h) încheie cu instituţii din ţarã şi din strãinãtate, precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii contracte de prestãri de servicii pentru evaluarea externã a calitãţii programelor şi furnizorilor de programe de educaţie specifice învãţãmântului superior;
i) stabileşte principiile de elaborare a diverselor publicaţii ale ARACIS cu privire la evaluarea şi asigurarea internã şi externã a calitãţii în învãţãmântul superior.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele îndeplineşte şi alte atribuţii ce decurg din prevederile legale.
Vicepreşedintele
ART. 14
(1) Vicepreşedintele ARACIS colaboreazã cu preşedintele în exercitarea tuturor atribuţiilor acestuia.
(2) În absenţa preşedintelui, vicepreşedintele exercitã toate atribuţiile ce revin acestuia.
(3) Vicepreşedintele ARACIS exercitã, în condiţiile legii, şi urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul tehnic al ARACIS şi îl prezintã spre aprobare preşedintelui;
b) întocmeşte aprecierile profesionale pentru personalul din aparatul tehnic al ARACIS şi propune preşedintelui calificativele;
c) coordoneazã elaborarea de studii, cercetãri, analize periodice de sistem asupra calitãţii învãţãmântului superior din România, pe care le face publice dupã adoptarea de cãtre Consiliul ARACIS;
d) rãspunde de comunicarea ARACIS cu alte instituţii şi organizaţii din ţarã;
e) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de preşedinte, în condiţiile legii.
Secretarul general
ART. 15
Secretarul general al ARACIS este membru al Consiliului şi al Biroului executiv ale ARACIS şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi pregãteşte şedinţele Consiliului ARACIS;
b) coordoneazã şi rãspunde de activitatea aparatului tehnic al ARACIS;
c) rãspunde de organizarea bazei de date referitoare la activitatea ARACIS;
d) rãspunde de organizarea şi pãstrarea arhivei ARACIS;
e) organizeazã periodic consultãri cu instituţiile de învãţãmânt superior pentru a stabili prioritãţile asigurãrii calitãţii;
f) organizeazã, împreunã cu omologul sãu de la Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar, consultãri bianuale ARACIS - ARACIP;
g) realizeazã, gestioneazã şi actualizeazã periodic registrul de evaluatori al ARACIS;
h) asigurã suportul logistic pentru misiunile de evaluare externã ARACIS;
i) asigurã publicarea pe site-ul ARACIS a hotãrârilor Consiliului ARACIS şi a rezultatelor misiunilor de evaluare externã, dupã aprobarea lor de cãtre Consiliul ARACIS;
j) asigurã publicarea şi diseminarea manualelor, ghidurilor, analizelor, cercetãrilor şi rapoartelor ARACIS, dupã aprobarea acestora de cãtre Consiliul ARACIS;
k) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de preşedinte, în condiţiile legii.
Directorii departamentelor
ART. 16
Directorul Departamentului de asigurare a calitãţii şi, respectiv, directorul Departamentului de acreditare au urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi participã la elaborarea şi revizuirea periodicã, pe baza bunelor practici, a standardelor, standardelor naţionale de referinţã şi indicatorilor de performanţã pentru evaluarea şi asigurarea calitãţii în învãţãmântul superior;
b) coordoneazã elaborarea de manuale, ghiduri de bunã practicã, cercetãri şi studii referitoare la domeniul de competenţã al departamentului;
c) acordã, la cerere, consultanţã pentru pregãtirea şi elaborarea rapoartelor de asigurare internã a calitãţii în instituţiile de învãţãmânt superior, în vederea pregãtirii evaluãrii externe.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 17
(1) Timp de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 , ARACIS este condusã de un consiliu interimar numit prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Consiliul interimar este alcãtuit din 15 membri cu funcţii didactice de predare în învãţãmântul superior, dintre care 8 sunt propuşi de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi 7 de Conferinţa Naţionalã a Rectorilor.
(2) Prevederile art. 8 sunt aplicabile şi cu privire la organizarea consiliului interimar.
(3) La încheierea mandatului consiliului interimar, pentru asigurarea coerenţei în implementarea mecanismelor de asigurare a calitãţii în învãţãmântul superior, preşedintele, vicepreşedintele, directorii departamentelor, secretarul general, precum şi câte un membru al Consiliului ARACIS, propus de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi, respectiv, de Consiliul Naţional al Rectorilor, intrã de drept în componenţa noului Consiliu ARACIS în calitate de membru, dar nu îşi pãstreazã funcţiile de conducere. Noul Birou executiv al ARACIS se stabileşte din rândul membrilor Consiliului ARACIS, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4) şi (5).
(4) Principalele atribuţii ale consiliului interimar sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã metodologia de evaluare externã, standardele, standardele de referinţã şi listele de indicatori de performanţã;
b) scoate la concurs posturile din organigrama aparatului tehnic al ARACIS;
c) constituie propriul registru de evaluatori pentru activitãţile de acreditare şi de evaluare a calitãţii în învãţãmântul superior;
d) organizeazã concurs, pe baza unei metodologii proprii, pentru ocuparea a 8 poziţii din Consiliul ARACIS, câte 4 poziţii dintre cele pentru care au fãcut nominalizãri Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi, respectiv, Consiliul Naţional al Rectorilor.
(5) Conform dispoziţiilor legale, ARACIS preia personalul tehnic, patrimoniul, toate drepturile şi obligaţiile, infrastructura logisticã, arhiva şi baza de date ale Consiliului Naţional de Evaluare şi Acreditare Academicã; preluarea se face pe bazã de proces-verbal încheiat între secretarul general şi contabilul ARACIS, pe de o parte, şi omologii acestora din partea Consiliului Naţional de Evaluare şi Acreditare Academicã, pe de altã parte.

ANEXA 2

Numãrul maxim de posturi ale ARACIS este de 50,
din care 35 sunt în aparatul tehnic.

ORGANIGRAMA
Agenţiei Române de Asigurare a Calitãţii în
Învãţãmântul Superior (ARACIS)



┌──────────────────┐
│ CONSILIUL ARACIS │
└─────────┬────────┘

┌─────────┴────────┐
│ Biroul executiv │
└─────────┬────────┘

┌───────────────────────┼──────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴────────┐ │ ┌─────────┴────────┐
│ Departamentul de │ │ │ Departamentul de │
│ asigurare a │ │ │ acreditare │
│ calitãţii │ │ │ │
└──────────────────┘ │ └──────────────────┘
┌─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┐
│ Aparatul tehnic │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016