Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.248 din 7 noiembrie 2002  privind modificarea si completarea Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin   Hotararea Guvernului nr. 784/2000     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.248 din 7 noiembrie 2002 privind modificarea si completarea Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 840 din 21 noiembrie 2002
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 58 alin. (1) şi (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitãţilor din sectorul gazelor naturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 463/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Regulamentul pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 25 septembrie 2000, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezentul regulament este emis în conformitate cu prevederile <>art. 5 lit. i) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 791/2001 , precum şi ale <>art. 58 alin. (1) şi (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitãţilor din sectorul gazelor naturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 463/2001 ."
2. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Definirea unor termeni şi lista cuprinzând abrevierile sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2."
3. Litera a) a articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"a) autorizaţii de înfiinţare;"
4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Autorizaţiile de înfiinţare sunt destinate realizãrii de capacitãţi de producţie, transport, inmagazinare/stocare, tranzit, dispecerizare şi distribuţie a gazelor naturale."
5. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Solicitantul trebuie sa fie persoana juridicã cu sediul în România. Solicitantul, persoana juridicã strãinã, care nu deţine un sediu stabil în România, poate sa stabileascã şi sa menţinã, în condiţiile legii, un sediu secundar pe intreaga durata a autorizãrii şi/sau a licentierii."
6. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - La solicitarea acordãrii autorizaţiei/licenţei se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv al societãţii comerciale, în care sa fie precizatã activitatea pentru care se solicita autorizaţia/licenta, în copie legalizatã;
b) certificatul de înregistrare atribuit societãţii comerciale, în copie legalizatã;
c) informaţii privind situaţia financiarã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, certificatã de direcţia finanţelor publice;
d) curriculum vitae pentru echipa managerialã a societãţii comerciale, care sa ateste capabilitatea managerialã a acesteia;
e) organigrama, din care sa rezulte inclusiv existenta unei structuri de asigurare a mentenantei preventive, astfel încât sa facã posibila utilizarea eficienta a obiectivelor/sistemelor de producţie, transport, dispecerizare, tranzit, inmagazinare/stocare sau distribuţie a gazelor naturale; de asemenea, structura şi necesarul de personal, care sa ateste capabilitatea solicitantului în domeniu;
f) documente privind capabilitatea tehnica în domeniu, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
g) declaraţia scrisã, pe propria rãspundere, a reprezentantului legal al societãţii comerciale privind valoarea actualizatã a investiţiei şi/sau a obiectivelor pentru care se solicita autorizarea, respectiv capacitatea şi/sau cantitatea de gaze naturale pentru care se solicita licenta, în vederea calculãrii tarifelor aferente."
7. Titlul literei A a articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"A. Pentru autorizaţia de înfiinţare:"
8. Literele b) şi e) ale literei A ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) caracteristici tehnice ale obiectivului, conform proiectului tehnico-economic avizat de operatorul licenţiat;
.......................................................................
e) avizul tehnic care sa conţinã cerinţele tehnice de racordare, dupã caz, la conductele colectoare aferente sistemelor de producţie, la SNT şi/sau la reţelele de distribuţie a gazelor naturale, eliberat de producãtor, de operatorul de sistem de transport sau de distribuţie a gazelor naturale;"
9. Dupã litera e) a literei A a articolului 14 se introduce litera f) cu urmãtorul cuprins:
"f) contractul de concesiune a serviciului de distribuţie şi/sau a bunurilor aferente, în copie, avizat de ANRGN."
10. Literele d)-h) ale literei B a articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"d) procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de comisia de recepţie, constituitã conform legislaţiei în vigoare;
e) documente care sa ateste autorizarea personalului de cãtre ISCIR şi de cãtre B.R.M.L.;
f) lista personalului autorizat de cãtre ANRGN, care participa la recepţia lucrãrii;
g) fişa cuprinzând structura de personal pe specialitãţi, care atesta calificarea acestuia;
h) autorizarea metrologica a laboratoarelor AMC/PRAM, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii şi/sau contracte de prestãri de servicii perfectate cu societãţi care au asemenea laboratoare."
11. Literele d) şi e) ale literei C a articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"d) avizul tehnic care sa conţinã cerinţele tehnice de racordare, dupã caz, la conductele colectoare aferente sistemelor de producţie la SNT şi/sau la reţelele de distribuţie a gazelor naturale, eliberat de producãtor, de operatorul de sistem de transport, respectiv de operatorul de sistem de distribuţie a gazelor naturale, dupã caz;
e) autorizaţia de construire, conform <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construtii, republicatã, cu modificãrile ulterioare."
12. Litera a) a literei A a articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"a) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000 şi, dupã caz, a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare;"
13. Litera e) a literei B a articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"e) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, şi a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare;"
14. Dupã litera f) a literei B a articolului 15 se introduce litera g) cu urmãtorul cuprins:
"g) acordul de concesiune, încheiat cu Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, pentru concesionarea sistemului naţional de transport al gazelor naturale, conform <>Legii petrolului nr. 134/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor."
15. Litera f) a literei C a articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"f) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, şi a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare;"
16. Dupã litera g) a literei C a articolului 15 se introduce litera h) cu urmãtorul cuprins:
"h) acordul de concesiune, încheiat cu Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, pentru convertirea zacamantului comercial depletat şi/sau a cavernelor saline în depozite de inmagazinare subterana a gazelor naturale, conform <>Legii nr. 134/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 219/1998 ."
17. Litera b) a literei D a articolului 15 se abroga.
18. Litera e) a literei D a articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"e) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a sistemului de calitate în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare."
19. Literele b) şi d)-f) ale literei E a articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) contractul de concesiune a serviciului de distribuţie şi/sau a bunurilor aferente, în copie, avizat de ANRGN;
.......................................................................
d) listele cuprinzând obiectivele aferente sistemului de distribuţie corespunzãtoare fiecãrei localitãţi - conducte şi instalaţii tehnologice -, cu menţionarea principalelor caracteristici tehnice;
e) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, şi a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare;
f) regulamentul de organizare şi funcţionare a agentului economic, care sa ateste existenta unui sistem de colectare a reclamatiilor consumatorilor de gaze naturale şi de rezolvare a acestora, precum şi a unui sistem de comunicare cu clienţii, prin care aceştia sa fie informati despre modificãrile de acte normative în domeniu."
20. Litera f) a literei F a articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"f) documentul emis de organismul de certificare privind iniţierea procesului de certificare a sistemului calitãţii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, şi a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora în cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare în termen de 2 ani; solicitantii de licenţe care au finalizat procesele de certificare prevãzute mai sus vor prezenta certificatele emise de cãtre organismele de certificare;"
21. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Licentele de furnizare se pot acorda producãtorilor şi distribuitorilor de gaze naturale şi/sau altor persoane juridice care prezintã garanţii financiare emise de banca solicitantului, în vederea desfãşurãrii activitãţii de furnizare pentru care solicita licenta."
22. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Raportul este prezentat spre analiza Comitetului de reglementare al ANRGN, în vederea emiterii deciziei de acordare/respingere. Şedinţa Comitetului de reglementare este publica. Discutiile din cadrul şedinţei vor fi înregistrate, iar înregistrarea pe suport electronic se va pãstra o durata de minimum 5 ani."
23. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizaţiei/licenţei se face prin decizie a preşedintelui ANRGN.
(3) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data comunicãrii de cãtre ANRGN a înştiinţãrii privind acordarea autorizaţiei/licenţei şi a facturii emise, solicitantul va face dovada plãţii tarifului aferent."
24. Dupã alineatul (3) al articolului 18 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Neprezentarea în termenul prevãzut la alin. (3) a dovezii de achitare a tarifului atrage refuzul eliberãrii deciziei de cãtre ANRGN."
25. Litera d) a articolului 20 se abroga.
26. Litera e) a articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"e) conţinutul servituţii, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 60/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 463/2001 ."
27. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Deciziile preşedintelui ANRGN de acordare a autorizaţiilor/licenţelor vor fi publicate pe cheltuiala titularului de autorizaţie în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, iar deciziile de respingere a acestora vor fi comunicate solicitanţilor în termen de 15 zile calendaristice de la data emiterii."
28. Litera b) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul unor modificãri ale statutului titularului de autorizaţie/licenta - prin divizare, fuziune, transformare, schimbarea obiectului de activitate, a denumirii, a sediului, modificarea capitalului social - sau al unor modificãri ale patrimoniului, precum şi în alte cazuri de afectare a condiţiilor în care autorizaţia sau licenta a fost eliberata."
29. Dupã alineatul (3) al articolului 24 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul în care, pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), nu se poate proceda în conformitate cu prevederile alin. (3), titularul de autorizaţie va solicita ANRGN aprobarea transferului autorizaţiei cãtre alta persoana juridicã. În acest caz persoana juridicã cãtre care se face transferul trebuie sa facã dovada, în prealabil, ca îndeplineşte condiţiile de autorizare prevãzute la art. 13."
30. Litera a) a alineatului (2) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"a) dacã situaţia creata se poate remedia, suspendarea autorizaţiei/licenţei pe o perioada de 60 de zile calendaristice în vederea remedierii situaţiei create şi conformarii cu autorizaţia/licenta; în acest sens titularul autorizaţiei/licenţei are obligaţia de a depune la ANRGN, în termen de maximum 30 de zile calendaristice, documentele care sa ateste remedierea situaţiilor care au condus la suspendarea autorizaţiei/licenţei;"
31. Dupã alineatul (3) al articolului 25 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prin derogare de la prevederile alin. (1), ANRGN poate dispune continuarea activitãţii în regim controlat, dacã activitatea afecteazã interesele consumatorilor de gaze naturale."
32. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Prin decizie ANRGN va suspenda titularului autorizaţia/licenta în caz de începere a procedurii reorganizãrii judiciare sau a falimentului; titularul este obligat sa notifice ANRGN situaţia aparuta, în termen de 15 zile calendaristice de la data declansarii acestei proceduri."
33. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Pentru orice încãlcare de cãtre titularul autorizaţiei/licenţei a termenilor sau a condiţiilor prevãzute în acestea autoritatea competenta va aplica titularului sancţiuni contravenţionale, potrivit dispoziţiilor <>art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 791/2001 , şi ale <>art. 87 din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 463/2001 ."
34. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Lista cuprinzând tarifele pentru acordarea de autorizaţii şi licenţe este prevãzutã în anexa nr. 8."
35. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Agenţii economici din sectorul gazelor naturale sunt obligaţi sa solicite acordarea autorizaţiilor/licenţelor în condiţiile <>art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 791/2001 , pana la aceasta data beneficiind de autorizaţie/licenta provizorie."
36. Anexele nr. 1-8 la regulament se înlocuiesc cu anexele nr. 1-8 la prezentul regulament.
ART. 2
Regulamentul pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 25 septembrie 2000, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.248.

ANEXA 1

DEFINIŢII
1. acces la sistemul de transport şi/sau de distribuţie - dreptul unui producãtor, furnizor şi/sau consumator eligibil de a utiliza sistemul, achitand tarifele şi indeplinind obligaţiile de utilizare a acestuia;
2. asigurare - resursele financiare prezervate de titularul de autorizaţie/licenta, care sa permitã acestuia fie înlocuirea oricãror elemente de active deteriorate sau distruse din cauza unor avarii, accidente sau a altor evenimente fortuite, fie plata unor penalizãri, despãgubiri cãtre terţi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
3. Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) - instituţie publica autonomã, cu personalitate juridicã, care creeazã, aplica şi urmãreşte sistemul de reglementãri obligatorii la nivel naţional, necesar pentru funcţionarea sectorului gazelor naturale în condiţii de eficienta, siguranta, concurenta, transparenta şi protecţie a consumatorilor şi a mediului;
4. autorizaţie - permisiune acordatã unei persoane juridice, romana sau strãinã, pentru a construi, a pune în funcţiune şi/sau a opera ori a modifica o instalatie de producţie, transport, tranzit, inmagazinare/stocare, dispecerizare şi distribuţie a gazelor naturale:
a) autorizaţie de înfiinţare - actul tehnic şi juridic emis de ANRGN, prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice, romana sau strãinã, pentru a infiinta capacitãţi de producţie, transport, inmagazinare/stocare, tranzit, dispecerizare şi distribuţie a gazelor naturale;
b) autorizaţie de funcţionare - actul tehnic şi juridic emis de ANRGN, care atesta funcţionarea obiectivelor din sectorul gazelor naturale, existente în funcţiune la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, precum şi punerea în funcţiune a obiectivelor noi;
c) autorizaţie de modificare - actul tehnic şi juridic emis de ANRGN, prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice pentru modernizarea, retehnologizarea, extinderea şi reabilitarea unui obiectiv de producţie, transport, tranzit, inmagazinare/stocare, distribuţie, furnizare şi utilizare a gazelor naturale, precum şi pentru reparaţia capitala a acestuia, în urma cãreia se modifica caracteristicile tehnice care au fãcut obiectul autorizaţiei;
5. bonitate financiarã - mãsura a încrederii, de natura financiarã, pe care o prezintã o persoana juridicã în momentul solicitãrii unei autorizaţii/licenţe;
6. capacitate - posibilitatea unui obiectiv din sectorul gazelor naturale de a produce, de a transfera, de a transporta, de a inmagazina/stoca, de a distribui şi/sau de a transforma gaze naturale;
7. caracteristici tehnice - totalitatea datelor şi elementelor de natura tehnica, specifice unui obiectiv din sectorul gazelor naturale;
8. cod - colectie de reglementãri cu caracter tehnic şi comercial, emisã de autoritatea competenta, prin care se stabilesc reguli şi proceduri obligatorii pentru agenţii economici din sectorul gazelor naturale;
9. consumator captiv - persoana fizica sau juridicã, romana ori strãinã, care este obligatã, datoritã configuraţiei sistemului de distribuţie, sa contracteze gaze naturale cu un anumit producãtor sau distribuitor, titular al licenţei de furnizare:
a) consumator rezidential - consumatorul care utilizeazã gazele naturale în scopul încãlzirii spaţiilor proprii, producerii apei calde, pentru gãtit şi pentru care furnizarea se face fãrã limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat; în particular, termenul uz rezidential face referire la consumul casnic în gospodãrii individuale, apartamente de bloc, obiective sociale, culturale, de ocrotire a sãnãtãţii, instituţii şi altele asemenea;
- consumator rezidential individual - consumul casnic în gospodãrii individuale, apartamente de bloc sau cu un consum de gaze naturale de maximum 10.000 mc/an;
- consumator rezidential colectiv - consumul casnic în gospodãrii sau apartamente de bloc, cu contorizari comune şi un consum de gaze naturale mai mare de 10.000 mc/an;
- alţi consumatori rezidentiali - instituţii publice, unitãţi de învãţãmânt, spitale, crese, grãdiniţe, servicii sociale, precum şi altele asemenea;
b) consumator industrial - consumatorul care utilizeazã gazele naturale ca materie prima în industria chimica sau pentru procese tehnologice în industrie, sectorul extractiv, sectorul materialelor de construcţii şi altele asemenea, exclusiv producerea de energie electrica, clasificati astfel:
- consumator industrial mic - cu un consum de gaze naturale de maximum 100.000 mc/an;
- consumator industrial mare - cu un consum de gaze naturale de minimum 100.000 mc/an;
- consumator din industria chimica - care utilizeazã gazele naturale ca materie prima în industria chimica de sinteza;
- consumator din sectorul producerii de energie electrica - consumatorul care utilizeazã gazele naturale în scopul producerii de energie electrica pentru utilitãţi publice;
c) consumator comercial - consumatorul care utilizeazã gaze naturale în sectorul comercial, restaurante, hoteluri, centre de afaceri sau în agricultura, sere şi utilizãri similare, pentru care furnizarea se face fãrã limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat;
d) consumator din sectorul distribuţiei districtuale a agentului termic - consumatorul care utilizeazã gaze naturale pentru producerea de energie termica, în scopul distribuţiei publice; furnizarea se realizeazã în limita cantitãţilor de gaze naturale contractate şi în conformitate cu graficul de furnizare prevãzut în contractul de furnizare;
10. consumator eligibil - persoana fizica sau juridicã, romana ori strãinã, care are deplina libertate de a cumpara gaze naturale de la orice producãtor şi/sau furnizor, având acces la reţelele de transport şi/sau de distribuţie;
11. dispecerizare - corelarea şi echilibrarea permanenta şi operativã, la nivelul reţelelor şi al sistemelor, a resurselor - producţie, import şi altele asemenea - cu consumurile rezultate din obligaţiile de livrare, inclusiv luarea mãsurilor de limitare a efectelor situaţiilor excepţionale - temperaturi foarte scãzute, calamitati naturale, avarii majore - prin folosirea de mijloace specifice;
12. distribuitori de gaze naturale - persoana juridicã, romana sau strãinã, autorizata şi/sau licentiata, care are ca specific activitatea de distribuţie a gazelor naturale, precum şi comercializarea acestora cãtre consumatorii captivi într-o zona delimitata;
13. furnizor de gaze naturale - persoana juridicã, romana sau strãinã, titulara a licenţei de furnizare a gazelor naturale;
14. gaze naturale - gazele libere din zacamintele de gaz metan, gazele dizolvate în ţiţei, cele din capul de gaze asociat zãcãmintelor de ţiţei, precum şi gazele rezultate din extractia sau separarea hidrocarburilor lichide;
15. inmagazinare subterana - proces ciclic de depozitare care consta în introducerea/injectia şi extragerea/extractia unor cantitãţi de gaze naturale şi/sau lichide în/din spaţii etanse - medii poroase, acvifere, cavitati şi altele asemenea - la diferite presiuni şi temperaturi;
16. licenta - act tehnic şi juridic emis de ANRGN prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice, romana sau strãinã, pentru desfãşurarea de activitãţi comerciale şi/sau prestãri de servicii în legatura cu una sau mai multe funcţiuni de transport, tranzit, inmagazinare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a gazelor naturale;
17. mentenanta - ansamblu de activitãţi destinate menţinerii sau readucerii unei dotãri într-o stare necesarã îndeplinirii unei funcţii încredinţate, în condiţii de siguranta în funcţionare;
18. mentenanta preventivã - ansamblu de activitãţi având ca obiectiv reducerea probabilitatii de defectare a unui echipament sau de degradare a unui serviciu;
19. obiectiv din sectorul gazelor naturale - instalaţiile, construcţiile şi echipamentele aferente, care sunt proiectate sa producã, sa transporte, sa tranziteze, sa inmagazineze/stocheze, sa dispecerizeze şi sa distribuie gaze naturale;
20. sectorul gazelor naturale - ansamblul agenţilor economici, activitãţilor şi instalaţiilor aferente privind producţia, transportul, tranzitul, inmagazinarea, dispecerizarea, distribuţia, furnizarea şi utilizarea gazelor naturale;
21. operator de sistem - persoana juridicã autorizata şi/sau licentiata sa opereze capacitatea sistemului de transport, de distribuţie, de dispecerizare, de inmagazinare/stocare, de alimentare şi de producţie a gazelor naturale, în scopul menţinerii siguranţei parametrilor funcţionali ai sistemului;
22. sistemul de alimentare cu gaze naturale - ansamblul compus din conducte, instalaţii de reglare-mãsurare, aparate şi accesorii, situat între staţiile de predare şi coşurile prin care se evacueaza gazele de ardere, destinat sa asigure alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor dintr-o localitate;
23. sistemul de dispecerizare - ansamblul instalaţiilor, construcţiilor şi echipamentelor aferente dispecerizarii gazelor naturale;
24. sistemul de distribuţie - ansamblul compus din conducte, instalaţii de reglare-mãsurare, aparate şi accesorii, situat între staţiile de predare şi robinetele de bransament ale consumatorilor racordati la reţeaua de presiune joasa, respectiv pana la ieşirea din staţiile/posturile de reglare de la consumatorul racordat la reţeaua de presiune redusã;
25. sistemul de inmagazinare/stocare a gazelor naturale - totalitatea instalaţiilor tehnologice de suprafata şi/sau subterane, precum şi depozitul propriu-zis, prin intermediul cãrora se pot inmagazina/stoca ciclic şi, respectiv, extrage cantitãţi determinate de gaze naturale;
26. sistemul de producţie a gazelor naturale - ansamblul instalaţiilor tehnologice, conducte, separatoare, panouri tehnologice de mãsura a gazelor naturale, instalaţii de condiţionare a gazelor naturale, staţii de comprimare, conducte de racord la SNT şi altele asemenea, care asigura producţia gazelor naturale de la capul de eruptie pana la panoul de mãsurare comercialã, în condiţii de calitate, conform standardelor în vigoare;
27. sistemul naţional de transport - sistemul de transport al gazelor naturale în regim de inalta presiune, compus din ansamblul de conducte magistrale, precum şi din toate instalaţiile, echipamentele şi dotãrile aferente, care asigura preluarea gazelor naturale extrase din perimetrele de exploatare sau a celor provenite din import şi transportul acestora în vederea livrãrii în sistemele de distribuţie şi/sau la consumatorii direcţi şi/sau inmagazinarii/stocãrii acestora;
28. standarde de performanta - normele tehnice şi comerciale, economice şi operationale, cu caracter obligatoriu, referitoare la parametrii de calitate a serviciilor de transport, tranzit, inmagazinare/stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a gazelor naturale;
29. stocare - procesul ciclic de depozitare, care consta în introducerea/injectia şi extragerea/extractia unor cantitãţi de gaze naturale şi/sau lichide în/din spaţii etanse - rezervoare, recipiente şi altele asemenea - la diferite presiuni şi temperaturi;
30. suspendarea autorizaţiei/licenţei - decizie a ANRGN prin care se retrag titularului de autorizaţie/licenta permisiunile dobândite prin aceasta, pentru un interval de timp determinat;
31. titular de autorizaţie/licenta - persoana juridicã deţinãtoare a unei autorizaţii/licenţe acordate de autoritatea competenta;
32. transportator - persoana juridicã romana, licentiata, care asigura servicii de transport-dispecerizare, întreţinere, exploatare şi funcţionare în condiţii de siguranta a SNT;
33. tranzit - transportul prin SNT şi/sau prin conducte magistrale, peste teritoriul României, cu sau fãrã transbordare, al gazelor naturale provenind din alt stat şi destinate unui stat terţ;
34. zona de protecţie - suprafata de teren extinsã de o parte şi de alta a proiectiei în plan orizontal a conductelor şi instalaţiilor, cu o distanta care asigura integritatea tehnica în funcţionare a acestora;
35. zona de siguranta - suprafata de teren extinsã de o parte şi de alta a proiectiei în plan orizontal a conductelor şi instalaţiilor, cu o distanta stabilitã pentru fiecare obiectiv, în funcţie de cerinţele de siguranta a acestuia.


ANEXA 2

LISTA
cuprinzând abrevieri

1. AMC - aparatura de mãsura şi control
2. ANRGN - Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
3. B.R.M.L. - Biroul Roman de Metrologie Legalã
4. ISCIR - Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat din România
5. ISO - Internaţional Standard Organization
6. mc - metru cub de gaze naturale
7. PM - panou de mãsura
8. PRM - post de reglare-mãsurare
9. PR - post de reglare
10. PRAM - protecţie, relee, automatizãri şi masurari
11. SNT - Sistemul naţional de transport gaze naturale
12. SCG - statie de comprimare gaze naturale
13. SCV - statie de comanda vane
14. SRM - statie de reglare-mãsurare.

ANEXA 3

CERERE
pentru acordarea autorizaţiei/licenţei în sectorul gazelor naturale

Numãrul de înregistrare la ANRGN ...../....

Cãtre

Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN)
Bucureşti, sos. Cotroceni nr. 4, sectorul 6

Societatea Comercialã .........., cu sediul în .........., reprezentatã legal prin ........, director general şi .........., director economic, în conformitate cu prevederile <>art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 791/2001 , precum şi ale <>art. 58 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 463/2001 , solicita eliberarea unei autorizaţii/licenţe pentru ........... (tip: autorizaţie/licenta).
În susţinerea cererii anexãm dosarul cu urmãtoarele documente:
- ..................................................................
- ..................................................................


Director general, Director economic,
................. ...................


ANEXA 4

DATE
privind situaţia financiarã

Solicitant .....................................
(denumirea)
Certificam exactitatea datelor (Direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului ................)
A. Indicatori privind evoluţia bonitaţii financiare:


┌───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Indicatorii de bonitate, calculati conform │ Date de referinta │
│ bilanţurilor contabile anuale şi raportarilor │ (pentru ultimii │
│ semestriale │ 3 ani) │
├─────┬───────────────────────────────┬─────────┼───────┬───────┬───────┬─────┤
│Nr. │ │ │ │ │ │ │
│crt. │ Denumirea │Simbolul │ U.M. │ │ │ │
├─────┼───────────────────────────────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼─────┤
│ 1. │Lichiditatea globalã │ Lg │ % │ │ │ │
│ 2. │Solvabilitatea patrimonialã │ Sp │ % │ │ │ │
│ 3. │Rata profitului brut │ Rpb │ % │ │ │ │
│ 4. │Viteza de rotaţie a fondului │ V(R) │cicluri│ │ │ │
│ │de rulment │ │ /an │ │ │ │
└─────┴───────────────────────────────┴─────────┴───────┴───────┴───────┴─────┘


active circulante


Lichiditatea globalã = ─────────────────── x 100%,
datorii curente
în care:
- active circulante = stocuri + alte active circulante;
- datorii curente (în termen de pana la un an) = furnizori şi conturi asimilate + împrumuturi pe termen scurt + salarii + impozite şi taxe.
Solvabilitatea patrimonialã = capitaluri proprii/total pasiv, mai puţin clienţii creditori şi conturi de regularizare şi asimilate x 100%.

rezultatul brut (profit) al
exerciţiului financiar
Rata profitului brut = ───────────────────────────────── x 100%
cifra de afaceri

Viteza de rotaţie a fondului de rulment = viteza de rotaţie anuala a fondului de rulment, calculatã pe baza datelor din bilanţul contabil din anul precedent, care reprezintã raportul dintre veniturile din exploatare şi fondul de rulment aferent exerciţiului financiar (cicluri/an).
B. Indicatori privind capacitatea financiarã a solicitantului, calculati la data de ...................
1. TOTAL GENERAL ACTIV (milioane lei) .................................,
din care:
1.1. Active circulante - total (milioane lei) .........................;
2. TOTAL GENERAL PASIV (milioane lei) .................................,
din care:
2.1. Obligaţii - total (milioane lei) .................................
3. Fond de rulment (rd. 1.1-rd. 2.1) - total (milioane lei) ...........
4. Depozite bancare - total (milioane lei) ............................
5. Linie de credite deschise - total (milioane lei) ...................
6. Credite bancare (neconsumate) - total (milioane lei) ...............
7. Venituri din exploatare - total (milioane lei) .....................
8. Viteza de rotaţie a fondului de rulment [V(R)] .....................

Director general, Director economic,
.................. .....................

NOTA:
1. Pentru capacitatile nou-înfiinţate informaţiile privind situaţia financiarã pot fi prezentate de cãtre investitori.
2. Pentru investitorii strãini informaţiile privind situaţia financiarã pot fi prezentate de compania-mama din strãinãtate în numele companiei-fiice din România, în mãsura în care se face dovada preluãrii în mod indubitabil a tuturor angajamentelor financiare ale acesteia. Informaţiile vor fi prezentate în limba romana, în traducere legalizatã, la un birou notarial din România. ANRGN va lua în considerare orice tip de informaţii referitoare la viabilitatea financiarã a proiectului supus autorizãrii, furnizate de cãtre societãţi bancare, de audit sau alte instituţii financiare.


ANEXA 5

CAPABILITATEA TEHNICA
a agenţilor economici din sectorul gazelor
naturale, care solicita acordarea autorizaţiei/licenţei

1. Date generale privind denumirea obiectivului şi amplasarea lui din punct de vedere administrativ şi geografic
2. Date privind calificarea personalului tehnico-operativ care exploateazã, întreţine, executa reparaţii şi modernizãri ale obiectivului:
a) şef obiectiv;
b) ingineri, tehnicieni, maiştri de specialitate;
c) personal de deservire.
3. Date privind caracteristicile obiectivului:
a) caracteristicile tehnice;
b) starea tehnica;
c) durata de serviciu normata şi actuala.
4. Date privind impactul obiectivului asupra mediului - aspecte legate de poluarea solului, apei şi aerului.
5. Date privind siguranta în exploatare a obiectivului, protecţia muncii, PSI, sãnãtate, precum şi dotãrile aferente.


ANEXA 6

MODEL DE AUTORIZAŢIE

AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE (ANRGN)

AUTORIZAŢIE DE ...............
nr. .... din ........

Ca urmare a cererii adresate de ............., cu sediul în ........., reprezentatã prin ......, înregistratã la nr. ....... din data de ........, în urma analizarii şi verificãrii documentelor transmise, în baza prevederilor Regulamentului pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se acorda urmãtoarea

AUTORIZAŢIE

Societãţii Comerciale ................ pentru ........../(tipul autorizaţiei) a ............../(obiectivul autorizaţiei) din ......../(identificarea obiectivului)

Obiectivul are urmãtoarele caracteristici tehnice: ....................
Prezenta autorizaţie este valabilã ............., în conformitate cu prevederile art. 20 din Regulamentul pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , precum şi potrivit condiţiilor de valabilitate a acesteia, anexate la prezenta autorizaţie.

.................
(data eliberãrii)
Preşedinte,
............

ANEXA 7

MODEL DE LICENTA

AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE (ANRGN)

LICENTA DE ......................
nr. ....... din .......

Ca urmare a cererii adresate de ..........., cu sediul în ........, reprezentatã prin .........., înregistratã la nr. ......... din data de .........., în urma analizarii şi verificãrii documentelor transmise, în baza prevederilor Regulamentului pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se acorda urmãtoarea

LICENTA

Societãţii Comerciale ................ pentru ........../(tipul licenţei) a .............../(obiectivul licenţei) din ........./(identificarea obiectivului)
Prezenta licenta este valabilã ..........., în conformitate cu prevederile art. 20 din Regulamentul pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor în sectorul gazelor naturale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 784/2000 , precum şi potrivit condiţiilor de valabilitate a acesteia, anexate la prezenta licenta.

.................
(data eliberãrii)
Preşedinte,
.............





ANEXA 8

LISTA
cuprinzând tarifele pentru acordarea de autorizaţii şi licenţe

Tarife pentru autorizaţii
┌────┬─────────────┬─────────────────────────┬────────┬────────────┬───────────┐
│Nr. │ │ │ │ │Tariful - %│
│crt.│ Activitatea │Criteriul de fundamentare│ U.M. │ Tipul │ din │
│ │ │ │ │autorizaţiei│ valoarea │
│ │ │ │ │ │ obiec- │
│ │ │ │ │ │ tivului │
├────┼─────────────┼─────────────────────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│ 1. │Producţia de │ Valoarea actualizatã │milioane│ înfiinţare │ 0,2 │
│ │gaze naturale│ a obiectivului din │ lei │ │ │
│ │ │ studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │ Valoarea de construcţii-│ │funcţionare │ 0,2 │
│ │ │ montaj din situaţia │ │ │ │
│ │ │ finala de lucrãri │ │ │ │
│ │ │ aferentã obiectivului │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │ Valoarea actualizatã │ │modificare │ 0,2 │
│ │ │ a obiectivului din │ │ │ │
│ │ │ studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ │ pentru lucrãrile │ │ │ │
│ │ │ aferente modificãrilor │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│ 2. │Transportul │Valoarea actualizatã │milioane│înfiinţare │ 0,2 │
│ │şi dispeceri-│a obiectivului din │ lei │ │ │
│ │zarea gazelor│studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea de construcţii- │ │funcţionare │ 0,2 │
│ │ │montaj din situaţia │ │ │ │
│ │ │finala de lucrãri │ │ │ │
│ │ │aferentã obiectivului │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea actualizatã │ │modificare │ 0,2 │
│ │ │a obiectivului din │ │ │ │
│ │ │studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ │pentru lucrãrile │ │ │ │
│ │ │aferente modificãrilor │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│ 3. │Inmagazinarea│Valoarea actualizatã │milioane│înfiinţare │ 0,2 │
│ │/stocarea │a obiectivului din │ lei │ │ │
│ │gazelor │studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea de construcţii- │ │funcţionare │ 0,2 │
│ │ │montaj din situaţia │ │ │ │
│ │ │finala de lucrãri │ │ │ │
│ │ │aferentã obiectivului │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea actualizatã │ │modificare │ 0,2 │
│ │ │a obiectivului din │ │ │ │
│ │ │studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ │pentru lucrãrile │ │ │ │
│ │ │aferente modificãrilor │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────────────┼────────┼────────────┼───────────┤
│ 4. │Distribuţia │Valoarea actualizatã │milioane│înfiinţare │ 0,2 │
│ │gazelor │a obiectivului din │ lei │ │ │
│ │naturale │studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea de construcţii- │ │funcţionare │ 0,2 │
│ │ │montaj din situaţia │ │ │ │
│ │ │finala de lucrãri │ │ │ │
│ │ │aferentã obiectivului │ │ │ │
│ │ ├─────────────────────────┤ ├────────────┼───────────┤
│ │ │Valoarea actualizatã │ │modificare │ 0,2 │
│ │ │a obiectivului din │ │ │ │
│ │ │studiul de fezabilitate │ │ │ │
│ │ │pentru lucrãrile │ │ │ │
│ │ │aferente modificãrilor │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────────────────────┴────────┴────────────┴───────────┘

Tarife pentru licenţe
┌────┬───────────────────┬───────────────────────────────┬───────┬─────────────┐
│Nr. │ │ │ │Tariful anual│
│crt.│ Activitatea │ Criteriul de fundamentare │ U.M. │ (lei/U.M.) │
├────┼───────────────────┼───────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│1. │Furnizarea de gaze │ Cantitatea de gaze naturale │ mii mc│ 1.375 │
│ │naturale │ furnizatã │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│2. │Transportul şi │ Cantitatea de gaze naturale │ mii mc│ 375 │
│ │dispecerizarea │ transportatã şi dispecerizata │ │ │
│ │gazelor naturale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│3. │Inmagazinarea/ │ Cantitatea de gaze naturale │ mii mc│ 1.150 │
│ │stocarea gazelor │ inmagazinata/stocata │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│4. │Distribuţia gazelor│ Cantitatea de gaze naturale │ mii mc│ 750 │
│ │naturale │ distribuita │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────────────────────────┼───────┼─────────────┤
│5. │Tranzitul gazelor │ Capacitatea de tranzit │ mii mc│ 475 │
│ │naturale │ contractatã │ │ │
└────┴───────────────────┴───────────────────────────────┴───────┴─────────────┘


NOTA:
1. Tariful aferent autorizaţiei de funcţionare pentru obiectivele în funcţiune la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se calculeazã în funcţie de valoarea neta actualizatã a acestora la data ultimului bilanţ contabil încheiat.
2. Pentru obiectivele cu durata de serviciu normata depãşitã autorizarea se face pentru o perioada de un an.
3. Tarifele anuale pentru licenţe se achitã în 4 transe egale, pana în ultima zi lucrãtoare din prima luna a trimestrului. În anul obţinerii licenţei tariful se achitã conform art. 18 din prezentul regulament.
4. Cantitatea de gaze naturale furnizatã/transportatã şi dispecerizata/inmagazinata sau stocata/distribuita, precum şi capacitatea de tranzit contractatã, pentru care se calculeazã tarifele de licenta, se declara pe propria rãspundere de cãtre operatorii licentiati. La sfârşitul anului, în cazul în care cantitatea de gaze naturale efectiv furnizatã/transportatã şi dispecerizata/inmagazinata sau stocata/distribuita, respectiv capacitatea de tranzit contractatã, este mai mare decât cea declarata, pentru care a fost emisã factura de tarif de licenta, ANRGN va proceda la emiterea unei facturi suplimentare de regularizare. Factura de regularizare va fi achitatã în termen de 15 zile de la emitere.
5. Neachitarea la scadenta a contravalorii facturilor de tarife pentru autorizaţii şi licenţe atrage perceperea unei penalitãţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere pana la achitarea integrala, inclusiv ziua plãţii.
6. Tarifele pentru acordarea autorizaţiilor şi licenţelor sunt de minimum 10.000.000 lei.
7. Pentru anul 2002 sumele achitate de titularii de licenţe şi autorizaţii vor fi recalculate conform tarifelor de mai sus şi se vor regulariza în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
8. Tarifele pentru autorizaţii şi licenţe se actualizeazã prin ordin al preşedintelui ANRGN şi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016