Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.248 din 13 octombrie 2005 pentru modificarea si completarea Hotarararii Guvernului nr. 943/2001 privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 961 din 31 octombrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.
ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 943/2001 privind înfiinţarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 1 octombrie 2001, cu completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În vederea îndeplinirii condiţiilor de aderare a României la Uniunea Europeanã se înfiinţeazã Grupul Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat - GIRMIFS, denumit în continuare grup interministerial, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Administraţiei şi Internelor, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Voda nr. 6, sectorul 5, şi care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie."
2. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Grupul interministerial stabileşte conceptia de ansamblu şi asigura coordonarea unitarã, pe baza Strategiei naţionale a managementului integrat al frontierei de stat a României, denumita în continuare Strategie nationala, a acţiunilor şi mãsurilor pentru securizarea frontierei de stat, desfãşurate de autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 3, membre ale acestuia, şi coopereazã cu organizaţiile neguvernamentale care au atribuţii şi/sau desfãşoarã activitãţi în domeniu."
3. La articolul 2, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Grupul interministerial identifica acţiunile prioritare ce se impun a fi desfãşurate în domeniul managementului frontierei de stat şi actualizeazã anual documentele de implementare - Planul de acţiune şi Planul multianual de investiţii. Documentele de implementare se prezintã spre avizare Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi, ulterior avizãrii, se difuzeazã tuturor autoritãţilor şi instituţiilor din componenta grupului interministerial prin grija secretariatului acestuia şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I."
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea şi sub conducerea directa a secretarului de stat pentru integrare europeanã din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în calitate de preşedinte, iar în lipsa acestuia, sub cea a adjunctului şefului Departamentului ordine şi siguranta publica, în calitate de vicepreşedinte.
(2) Grupul interministerial este format din secretari de stat desemnaţi prin ordin de cãtre conducãtorii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi ai instituţiilor din domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, abilitate sa întreprindã activitãţi în acest domeniu, conducatori ai autoritãţilor naţionale de control şi şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali, dupã cum urmeazã:
A. secretari de stat desemnaţi prin ordin de cãtre:
a) ministrul justiţiei;
b) ministrul afacerilor externe;
c) ministrul apãrãrii naţionale;
d) ministrul finanţelor publice;
e) ministrul sãnãtãţii;
f) ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei;
g) ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale;
h) ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului;
i) directorul Serviciului de Informaţii Externe;
j) directorul Serviciului Roman de Informaţii;
B. conducatori ai autoritãţilor naţionale de control:
a) şeful Autoritãţii Naţionale a Vamilor;
b) preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor;
c) comisarul general al Garzii Naţionale de Mediu;
d) preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
C. şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în materie, desemnaţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali ai Sistemului integrat pentru securitatea frontierei, denumit în continuare SISF.
(3) La lucrãrile grupului interministerial participa, în calitate de reprezentanţi ai structurilor de sprijin, persoane anume desemnate de: ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei, ministrul integrãrii europene, ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul delegat pentru controlul implementarii programelor cu finanţare internationala şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.
(4) În lipsa persoanelor prevãzute la alin. (2), grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea în prezenta loctiitorilor acestora, desemnaţi în condiţiile legii, sau, dupã caz, a directorilor însãrcinaţi cu problematica SSIF.
(5) La lucrãrile grupului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale sau ai organizaţiilor neguvernamentale, precum şi experţi independenţi din diverse sectoare de activitate."
5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Grupul interministerial se reuneste în şedinţe ordinare lunare sau, ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare. Şedinţele ordinare se organizeazã, de regula, dupã şedinţa Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.
(2) Convocarea membrilor grupului interministerial în şedinţe extraordinare se face de cãtre preşedinte sau vicepreşedinte, dupã caz, la solicitarea oricãrui membru sau pe baza deciziei Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.
(3) Şedinţele grupului interministerial sunt pregãtite de Unitatea de management a proiectului pentru Sistemul integrat pentru securitatea frontierei, denumita în continuare UMP-SISF, directorul acesteia indeplinind atribuţiile de secretar al grupului interministerial.
(4) Modul de organizare şi desfãşurare a şedinţelor grupului interministerial se stabileşte prin regulament propriu adoptat prin decizie a acestuia."
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Grupul interministerial are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã problemele specifice cu care se confrunta sau, dupã caz, sesizeazã Consiliul Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi propune adoptarea mãsurilor ce se impun pentru soluţionarea acestora;
b) adopta decizii în vederea asigurãrii coerentei în procesul de elaborare şi implementare de politici, strategii şi programe ale autoritãţilor şi instituţiilor care au reprezentanţi desemnaţi în cadrul acestuia;
c) avizeazã proiectul Strategiei naţionale, actualizat de UMP-SISF, elaborat pe baza propunerilor formulate de autoritãţile şi instituţiile prevãzute la art. 3, în vederea prezentãrii acestuia spre aprobare prin hotãrâre a Guvernului;
d) coordoneazã acţiunile pentru securitatea frontierei de stat ale instituţiilor şi autoritãţilor membre, urmãreşte şi asigura prin intermediul acestora aplicarea procedurilor de supraveghere şi control la frontiera şi respectarea obligaţiilor şi angajamentelor României prevãzute în convenţiile internaţionale în domeniu;
e) coordoneazã activitãţile de realizare a SISF, precum şi armonizarea acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale;
f) formuleazã, prin deciziile adoptate, recomandãri pentru autoritãţile şi instituţiile membre, cu privire la cadrul legislativ, institutional şi de implementare a Strategiei naţionale;
g) avizeazã activitatea de realizare a SISF, desfasurata de UMP-SISF;
h) monitorizeazã activitatea grupurilor de lucru constituite în subordinea sa şi adopta deciziile necesare sau, dupã caz, formuleazã propunerile ce se impun.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se vor desfasura fãrã a se produce imixtiuni în competentele şi activitãţile specifice fiecãrei instituţii."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Secretariatul grupului interministerial se asigura de UMP-SISF, structura executivã specializatã a grupului interministerial, unitate în componenta aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) pregãteşte şedinţele grupului interministerial;
b) întocmeşte şi distribuie materialele aferente fiecãrei şedinţe a grupului interministerial autoritãţilor şi instituţiilor membre ale acestuia, precum şi invitaţilor;
c) monitorizeazã îndeplinirea obiectivelor stabilite în şedinţele grupului interministerial şi elaboreazã rapoarte şi informãri asupra stadiului de îndeplinire a acestora, pe care le prezintã preşedintelui grupului interministerial;
d) tine evidenta deciziilor adoptate de grupul interministerial, pe care le transmite autoritãţilor şi instituţiilor interesate în vederea punerii în aplicare, precum şi a modului de îndeplinire a acestora.
(2) UMP-SISF, în scopul realizãrii şi implementarii SISF, are urmãtoarele atribuţii principale:
a) planifica şi coordoneazã evaluarile privind modalitãţile de aplicare a mãsurilor stabilite în cadrul Strategiei naţionale şi formuleazã propuneri pentru corelarea strategiilor în domeniu, adoptate la nivelul autoritãţilor şi instituţiilor membre ale grupului interministerial;
b) asigura comunicarea interministeriala în domeniul managementului SISF, precum şi armonizarea punctelor de vedere în aceasta problematica;
c) reprezintã punctul de contact atât pentru autoritãţile şi instituţiile romane, cat şi pentru cele strãine, care deţin, proceseaza şi furnizeazã, dupã caz, datele privind stadiul realizãrii SISF;
d) coopereazã cu organismele Uniunii Europene specializate în domeniul managementului frontierei sau cu alte organizaţii şi organisme similare, dupã caz;
e) formuleazã, pregãteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor necesare asigurãrii coerentei în procesul de realizare şi actualizare a Strategiei naţionale, precum şi a documentelor de implementare, dupã caz;
f) monitorizeazã implementarea Strategiei naţionale, scop în care elaboreazã studii, analize şi sinteze pentru informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor;
g) monitorizeazã achiziţiile publice de bunuri şi servicii pentru realizarea SISF, în sensul asigurãrii integrãrii acestora;
h) elaboreazã proiecte de acte normative, asigurând construcţia legislativ-normativa pentru SISF, şi îşi asigura activitatea de asistenta juridicã;
i) urmãreşte evoluţia şi formuleazã propuneri pentru implementarea acquis-ului comunitar în legislaţia nationala, pentru SISF;
j) urmãreşte asigurarea de cãtre integratorul de sistem a suportului logistic integrat constând în pregãtirea personalului, mentenanta, garanţie, suport pentru utilizatori, materiale şi documentaţie, necesar pentru realizarea şi menţinerea functionalitatii SISF;
k) elaboreazã documentele de planificare şi raportare privind stadiul proiectului SISF;
l) coordoneazã realizarea SISF ca obiectiv principal pentru implementarea Strategiei naţionale, împreunã cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor."
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Conducãtorii autoritãţilor şi ai instituţiilor membre ale grupului interministerial dispun mãsurile necesare pentru a asigura comunicarea la secretariatul acestuia a stadiului îndeplinirii angajamentelor asumate prin documentele de implementare, dupã cum urmeazã:
a) lunar, pe data de întâi - stadiul îndeplinirii angajamentelor prevãzute în Planul de acţiuni;
b) lunar, pe data de întâi - stadiul realizãrii acţiunilor prevãzute în Planul multianual de investiţii.
(2) Modul de comunicare a datelor prevãzute la alin. (1) de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, iar pentru celelalte instituţii şi autoritãţi membre ale grupului interministerial, prin decizie a acestuia."
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) În structura grupului interministerial se constituie şi funcţioneazã grupuri de lucru formate din specialişti desemnaţi de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor membre ale acestuia.
(2) Grupurile de lucru îşi desfãşoarã lucrãrile în plen, la convocarea secretarului grupului interministerial, în funcţie de necesitaţi.
(3) Reprezentanţii instituţiilor şi autoritãţilor în cadrul grupurilor de lucru se stabilesc prin ordin/decizie al/a conducãtorilor acestora şi se comunica secretariatului grupului interministerial.
(4) Grupurile de lucru şi domeniile pentru care acestea se constituie, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a grupului interministerial."
10. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Principalele competente ale instituţiilor abilitate, prin care se asigura realizarea obiectivului prevãzut la art. 2, se vor exercita pentru îndeplinirea corespunzãtoare a urmãtoarelor activitãţi:
a) punerea în practica a Strategiei naţionale, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului;
b) armonizarea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în domeniul managementului integrat al frontierei;
c) introducerea şi aplicarea adecvatã a procedurilor de control la frontiera, potrivit cerinţelor acquis-ului comunitar;
d) realizarea sistemelor informatice proprii, compatibile cu SISF;
e) modernizarea echipamentelor tehnice şi a infrastructurii la frontiera prin realizarea SISF;
f) cooperarea cu instituţiile similare ale statelor membre ale Uniunii Europene în lupta impotriva migratiei ilegale şi crimei organizate transfrontaliere;
g) cooperarea cu organizaţiile neguvernamentale în domenii de interes pentru managementul integrat al frontierei;
h) adoptarea de mãsuri eficace şi eficiente pentru fluidizarea circulaţiei cãlãtorilor şi mãrfurilor la frontiera."
11. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Persoanele care fac parte din grupurile de lucru îşi pãstreazã calitatea pe care o au la autoritãţile şi instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
(2) Sarcinile grupurilor de lucru se îndeplinesc de cãtre membrii acestora în cadrul atribuţiilor legale de serviciu.
(3) Cheltuielile materiale şi de capital necesare pentru desfãşurarea şedinţelor grupului interministerial se suporta din bugetul de venituri şi cheltuieli al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontiera din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor."
12. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Deciziile grupului interministerial sunt acte administrative cu caracter intern pentru toţi membrii sãi şi stau la baza propunerilor de acte normative şi a mãsurilor adoptate de conducãtorii autoritãţilor şi ai instituţiilor implicate în exercitarea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege pe linia securitãţii frontierei de stat."
13. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Raporturile grupului interministerial cu organele judiciare, precum şi cu celelalte autoritãţi se stabilesc şi se desfãşoarã în nume propriu, sub semnatura preşedintelui acestuia ori a vicepreşedintelui, sau prin intermediul persoanelor prevãzute ori desemnate conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2)."
14. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 13 se abroga.
15. Alineatul (3) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dezbaterile din plenul grupului interministerial şi documentele adoptate se consemneazã într-un proces-verbal sau pe suport magnetic, prin grija secretarului de şedinţa, gestionarea acestor informaţii asigurându-se de secretariatul grupului interministerial."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 943/2001 privind înfiinţarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, cu completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
p. Ministrul justiţiei,
Maria Cristina Manda,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucureşti, 13 octombrie 2005.
Nr. 1.248.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: