────────────────
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Bucureşti, 5 august 2004.
Nr. 1.237.
Banca Europeanã de Investiţii
Societatea Comercialã de Transport cu Metroul
Bucureşti - "Metrorex" - S.A.
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1
79917 Bucureşti
România
În atenţia domnului Marius Lãpãdat, director general
a fi succesiv remisã
Ministerului Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
70060 Bucureşti
România
În atenţia domnului Mihai Nicolae Tãnãsescu,
ministrul finanţelor publice
Luxemburg, 5 noiembrie 2002. JU/OPS/KM/GDS/cr JU Nr. 1985
Prin poştã
Subiect: România - Proiectul de modernizare a Metroului Bucureşti, etapa a II-a (FI Nr. 20.780)
Contractul de finanţare dintre România, Banca Europeanã de Investiţii şi Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti - "Metrorex" - S.A., datat 6 noiembrie 2000 (denumit în continuare Contractul de finanţare)
Amendamentul nr. 1
Stimaţi domni,
Cu privire la cererea dumneavoastrã datatã 12 august 2002, prin prezenta acceptãm amendarea susmenţionatului Contract de finanţare în ceea ce priveşte modificarea definiţiei componentei materialului rulant din Proiect. Termenii definiţi în Contractul de finanţare vor avea acelaşi conţinut ca şi pânã acum.
În consecinţã, Contractul de finanţare va fi amendat dupã cum urmeazã:
Anexa A - Descrierea tehnicã va fi înlocuitã cu anexa la aceastã scrisoare.
Bd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxembourg
tel. (+352) 4379-1 fax (+352) 437704
Tx (+) 3530 bnkeu lu Videoconferinţã (+352) 439367
Internet www.bei.org alias www.eib.org
Toţi ceilalţi termeni şi condiţii din Contractul de finanţare vor rãmâne neschimbate.
Vã rugãm sã aveţi amabilitatea sã semnaţi acest amendament prin iniţializarea fiecãrei pagini (inclusiv a anexei A) şi prin contrasemnarea şi datarea fiecãrui exemplar original al acestei scrisori în locurile indicate mai jos. De asemenea, vã rugãm sã aveţi amabilitatea sã faceţi demersurile necesare, astfel încât Ministerul Finanţelor Publice sã consimtã asupra modificãrilor prin iniţializarea şi semnarea în punctele indicate, inserând data semnãrii, şi apoi sã ne transmiteţi o copie prin fax, iar cele douã originale ale scrisorii sã fie trimise prin curier.
Cu stimã,
Banca Europeanã de Investiţii
R. Saerbeck G. D. Spota
De acord,
În numele "Metrorex" - S.A.
Marius Ionel Lãpãdat, director general
Bucureşti, 5 decembrie 2002.
De acord,
în numele României
Mihai Nicolae Tãnãsescu,
ministrul finanţelor publice
Bucureşti, 13 ianuarie 2003.
ANEXA A
DESCRIERE TEHNICĂ
România - Proiect de modernizare a Metroului Bucureşti, etapa a II-a
Proiectul constã în conservarea infrastructurii unei extensii a unei linii de metrou şi în modernizarea a 40 de trenuri de metrou existente. Principalele caracteristici ale fiecãrei componente sunt:
Componenta A: Finalizarea lucrãrilor de construcţie pentru conservarea infrastructurii existente de la staţia Nicolae Grigorescu la Linia de Centurã
Observaţie:
Înainte de începerea lucrãrilor şi datoritã stadiului actual al infrastructurii, este necesarã elaborarea unui raport tehnic cu privire la actualul stadiu al tunelelor. Raportul trebuie întocmit de un expert internaţional recunoscut în domeniul tunelelor şi problemelor geotehnice şi trebuie sã includã o revizuire a costului estimativ şi un plan de lucru detaliat.
Infrastructura cuprinde 4 staţii: Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Policolor şi Linia de Centurã, iar caracteristicile de bazã ale tunelului sunt:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tunel Tip Lungime Finali-
(m) zare*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Legãtura cu reţeaua existentã Rectangular 448 50%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nicolae Grigorescu Staţie 255 0%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Rectangular 80 0%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nicolae Grigorescu-1 Decembrie 1918 Circular 935 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Decembrie 1918 Staţie 168 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Circular 289 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Decembrie 1918-I.O.R. Rectangular 812 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I.O.R.-Policolor Circular 407 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor Staţie 168 35%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Circular 391 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor-Linia de Centurã Rectangular 400 40%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor Staţie + Capãt 400 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tunel Tip Lungime Finali-
(m) zare*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Legãtura cu reţeaua existentã Rectangular 448 50%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nicolae Grigorescu Staţie 255 0%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Rectangular 80 0%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nicolae Grigorescu-
1 Decembrie 1918 Circular 935 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Decembrie 1918 Staţie 168 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Circular 289 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Decembrie 1918-I.O.R. Rectangular 812 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I.O.R.-Policolor Circular 407 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor Staţie 168 35%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Trecere Circular 391 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor-Linia de Centurã Rectangular 400 40%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Policolor Staţie+capãt 400 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
● Componenţa trenului - fiecare tren este compus din 6 vagoane
● Lungimea trenului - aproximativ 114 m
● Lãţimea maximã - 3,10 m
● Capacitate (nominalã) - 1.200 de pasageri/tren, din care 200/210
aşezaţi
● Boghiu - tip bimotor
● Motoare de tracţiune - asincron trifazate
● Sistem de frânare - electrodinamic cu recuperarea energiei
- electropneumatic
● Aer condiţionat - în cabina de conducere
● Control şi comenzi - instalaţie ATO (opţional)
- instalaţie ATP
- supraveghere automatã
- înregistrarea automatã a parametrilor
de exploatare.