Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.237 din 1 octombrie 2008  privind aprobarea Programului-pilot Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.237 din 1 octombrie 2008 privind aprobarea Programului-pilot "Locuinte sociale pentru comunitatile de romi"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 705 din 16 octombrie 2008

Având în vedere prevederile cap. VII "Direcţii de acţiune", lit. B, pct. 4 din Strategia Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În vederea aplicãrii Strategiei Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 430/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aprobã Programul-pilot "Locuinţe sociale pentru comunitãţile de romi", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Programul-pilot prevãzut la alin. (1), denumit în continuare Program, are în vedere implementarea unor proiecte-pilot pentru construcţia de locuinţe sociale în cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, în locaţii stabilite de Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, în urma propunerilor primite de la Agenţia Naţionalã pentru Romi şi de la autoritãţile administraţiei publice locale.
(3) Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, va întreprinde demersurile necesare şi va încheia acorduri cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru punerea la dispoziţie, cu titlu gratuit, a unor terenuri din domeniul public, destinate construcţiei de locuinţe, precum şi pentru realizarea lucrãrilor tehnicoedilitare aferente, în vederea asigurãrii serviciilor comunitare de utilitãţi publice.
ART. 2
(1) Construcţia locuinţelor sociale prevãzute în Program se realizeazã prin obiective de investiţii publice promovate şi derulate de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu finanţare din surse de la bugetul de stat, alocate cu aceastã destinaţie prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, şi/sau în parteneriat cu persoane juridice de interes public.
(2) Dupã finalizarea lucrãrilor de construcţie şi punerea în funcţiune a locuinţelor sociale construite prin Program, acestea fac obiectul domeniului public al unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi se preiau în administrare, prin protocol încheiat cu Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, de cãtre consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv de cãtre consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de cãtre Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în a cãror razã administrativ-teritorialã se aflã potrivit legii.
(3) În conformitate cu prevederile <>art. 47 din Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, locuinţele sociale construite prin Program nu pot fi vândute.
(4) Depistarea cazurilor de nerespectare a prevederilor alin. (3) şi sesizarea instanţelor judecãtoreşti pentru constatarea actelor astfel încheiate, precum şi pentru restabilirea situaţiei anterioare se fac prin grija prefecţilor, în condiţiile legii.
ART. 3
Implementarea Programului se realizeazã pe baza unui acord-cadru încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Romi şi Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
p. Secretarul general al Guvernului,
Gabriel Berca

Ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi,
Gruia Ioan Bumbu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 1 octombrie 2008.
Nr. 1.237.


ANEXĂ

PROGRAM-PILOT
"Locuinţe sociale pentru comunitãţile de romi"

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Programul-pilot "Locuinţe sociale pentru comunitãţile de romi", denumit în continuare Program, reprezintã o componentã experimentalã pentru aplicarea Strategiei Guvernului României de îmbunãtãţire a situaţiei romilor, prin care se asigurã construirea unui numãr maxim de 300 de locuinţe sociale, la care sã aibã acces prioritar şi nediscriminatoriu, în condiţiile legii, familiile şi, dupã caz, gospodãriile din comunitãţile de romi cu venituri reduse.
ART. 2
În înţelesul prezentului program, termenul şi expresia de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) familie - soţul, soţia, copiii şi pãrinţii soţilor, care locuiesc şi gospodãresc împreunã;
b) gospodãrie de romi - unul sau mai multe nuclee familiale constituite din soţ-soţie, copiii şi pãrinţii acestora, precum şi alte persoane care locuiesc şi gospodãresc împreunã cu aceştia.
ART. 3
Promovarea şi derularea investiţiilor publice privind construcţia de locuinţe sociale pentru comunitãţile de romi şi implementarea Programului se realizeazã prin Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în baza şi în condiţiile stabilite prin Acordul-cadru încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Romi şi Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.
ART. 4
(1) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru sprijinirea programelor de construcţie a locuinţelor sociale, prin asigurarea de cãtre acestea a terenurilor de construcţie, precum şi prin realizarea reţelelor de utilitãţi şi a dotãrilor tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit.
(2) Terenurile destinate construcţiei de locuinţe sociale, stabilite prin acorduri încheiate de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe cu autoritãţile administraţiei publice locale, este necesar sã aparţinã domeniului public al unitãţilor administrativteritoriale, acest regim juridic fiind stabilit în condiţiile <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Pe terenurile prevãzute la alin. (2) utilitãţile şi dotãrile tehnico-edilitare se realizeazã prin obiective de investiţii promovate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, potrivit legii şi în corelare cu programele de construcţii de locuinţe sociale. Pentru realizarea unor lucrãri de infrastructurã - alimentare cu apã, pietruiri de drumuri -, acolo unde este cazul, obiectivele de investiţii pot fi cuprinse în programele specifice derulate de Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.
(4) Lucrãrile necesare pentru realizarea/extinderea reţelelor de alimentare cu energie electricã a locuinţelor sociale şi de iluminat public, precum şi tarifele de emitere a avizelor de amplasament, avizele tehnice de racordare şi tarifele de racordare a locuinţelor la energie electricã se finanţeazã din surse ale bugetelor locale şi din alte surse legal constituite.
ART. 5
(1) Pentru construcţia de locuinţe sociale se vor adopta soluţii de suprafaţã şi confort minim prevãzute în <>Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu încadrarea în preţul minim al pieţei, iar în situaţia repetitivitãţii soluţiilor alese se va avea în vedere individualizarea ansamblurilor de locuinţe prin planuri urbanistice zonale şi prin adaptarea respectivelor soluţii la condiţiile pedoclimatice existente în amplasament.
(2) Numãrul de unitãţi locative pe numãr de camere, pentru fiecare locaţie în parte, se va determina justificat prin numãrul de solicitanţi şi structura preponderentã a familiilor acestora, fãrã a se depãşi un numãr total de 300 de locuinţe sociale.
ART. 6
Dupã finalizarea lucrãrilor de construcţie şi punerea în funcţiune a locuinţelor sociale construite prin Program, acestea fac obiectul domeniului public al unitãţilor administrativ-teritoriale şi sunt administrate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în a cãror razã de autoritate administrativã se aflã potrivit legii.
ART. 7
Locuinţele sociale realizate prin Program sunt destinate familiilor şi gospodãriilor din comunitãţile de romi. În cazul în care pentru locuinţele sociale devenite libere pe perioada exploatãrii nu mai sunt înregistrate cereri din partea familiilor şi gospodãriilor din comunitãţile de romi, acestea pot fi închiriate şi unor familii numeroase şi cu venituri reduse, din afara acestor comunitãţi, în condiţiile prevãzute la art. 14.

CAP. II
Construirea de locuinţe

ART. 8
(1) Terenurile destinate construcţiei de locuinţe sociale, stabilite prin acordurile prevãzute la art. 4 alin. (2), se preiau de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în folosinţã gratuitã pe perioada realizãrii obiectivelor de investiţii în construcţia de locuinţe sociale, potrivit prevederilor <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile <>Legii nr. 213/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi numai în cazul în care sunt libere de orice sarcinã şi sunt cuprinse cu destinaţia propusã în planuri urbanistice aprobate.
(2) Pentru obiectivele de investiţii stabilite în condiţiile prevãzute la art. 3, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va achiziţiona studii de fezabilitate, care vor fi supuse aprobãrii potrivit legii.
(3) În promovarea obiectivelor de investiţii se pot avea în vedere transformarea, modernizarea şi/sau reabilitarea unor construcţii proprietate publicã existente sau aflate în diferite stadii de execuţie, în condiţiile legii.
(4) Finanţarea studiilor de fezabilitate prevãzute la alin. (2) se asigurã din alocaţii de la bugetul de stat prevãzute anual cu aceastã destinaţie prin bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, aprobat în condiţiile legii, precum şi din resursele prevãzute cu aceastã destinaţie de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe în bugetul propriu, conform prevederilor <>art. 6 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Studiile de fezabilitate supuse aprobãrii conform alin. (4) vor fi însoţite de câte un exemplar al contractelor încheiate potrivit prevederilor <>art. 21 alin. (5) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(6) Aprobarea documentaţiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii prevãzute la alin. (2) se face în condiţiile prevãzute de lege pentru investiţii publice.
ART. 9
(1) Dupã aprobarea studiilor de fezabilitate şi dupã aprobarea finanţãrii programului de investiţii prin legea bugetului de stat anual, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe organizeazã şi desfãşoarã, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice, procedurile pentru achiziţia proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor sau, dupã caz, procedurile pentru achiziţia execuţiei lucrãrilor, pe baza documentaţiei tehnice elaborate.
(2) Înaintea încheierii contractului de antreprizã pentru executarea lucrãrilor de construcţii-montaj, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe transmite direcţiei coordonatoare din cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor devizul general al investiţiei privind realizarea de locuinţe sociale pentru comunitãţile de romi, destinate închirierii, însoţit de devize financiare estimative pentru categoriile de cheltuieli care nu intrã în valoarea contractului de antreprizã, în vederea urmãririi alocãrii fondurilor necesare pe categorii de cheltuieli. Decontarea cheltuielilor necesare realizãrii obiectivelor de investiţii cuprinse în devizul general se asigurã pe surse de finanţare.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe asigurã urmãrirea şi supravegherea tehnicã a lucrãrilor, recepţia la terminarea lucrãrilor de construcţii-montaj conform graficului anexã la contract şi punerea în funcţiune a obiectivelor de investiţii. Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe participã şi la recepţia finalã a lucrãrilor de construcţii-montaj.
(4) Supravegherea tehnico-economicã a lucrãrilor de construcţii-montaj se realizeazã de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe prin personal propriu atestat, angajaţi cu contract sau prin unitãţi de consultanţã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(5) Pentru consultanţã şi asistenţã tehnicã în urmãrirea şi derularea investiţiilor, inclusiv pentru plata personalului de supraveghere pe parcursul realizãrii obiectivelor de construcţii privind realizarea de locuinţe sociale în cadrul Programului, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe poate efectua şi deconta cheltuieli în cuantum de pânã la 3% din valoarea lucrãrilor de construcţii-montaj executate şi admise la decontare. Aceste cheltuieli se cuprind în devizul general pentru obiectivele de investiţii şi se încaseazã pe mãsura realizãrii lucrãrilor de construcţii-montaj.
(6) Pentru recepţia construcţiilor de locuinţe sociale la terminarea lucrãrilor vor fi invitaţi sã participe reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale care urmeazã sã preia în administrare respectivele locuinţe, precum şi un reprezentat al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.
ART. 10
(1) În aplicarea prevederilor art. 5, în termen de 10 zile de la recepţia prevãzutã la art. 9 alin. (6), se va efectua predarea-preluarea locuinţelor sociale realizate prin Program, precum şi a terenurilor aferente, dupã caz, prin protocol încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi cei interesaţi. La aceeaşi datã, folosinţa gratuitã acordatã Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe asupra terenurilor aferente locuinţelor sociale înceteazã de drept.
(2) Recepţia finalã a locuinţelor sociale este realizatã prin grija autoritãţilor administraţiei publice locale care le au în administrare, din comisia de recepţie fãcând parte şi un reprezentant nominalizat de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe.

CAP. III
Repartizarea şi administrarea locuinţelor

ART. 11
Administrarea locuinţelor sociale pentru comunitãţile de romi se face în condiţiile prevãzute de lege pentru locuinţele sociale din fondul locativ de stat.
ART. 12
(1) În vederea soluţionãrii cererilor privind repartizarea unor locuinţe sociale construite prin Program, autoritãţile administraţiei publice locale vor stabili mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã şi pentru examinarea solicitãrilor primite. În acest scop, prin hotãrâri ale consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau prin hotãrâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, se vor constitui comisii de examinare a solicitãrilor de locuinţe sociale şi se vor stabili şi da publicitãţii, prin afişare la sediul primãriilor, criteriile în baza cãrora se repartizeazã respectivele locuinţe, actele justificative necesare care însoţesc cererea şi locul de primire a cererilor.
(2) Din comisiile de examinare a solicitãrilor de locuinţe sociale prevãzute la alin. (1) vor face parte şi câte un reprezentant al biroului judeţean pentru romi şi/sau un expert local pentru problemele comunitãţilor de romi, nominalizaţi de Agenţia Naţionalã pentru Romi la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale implicate.
(3) Au acces la locuinţele sociale construite prin Program, în vederea închirierii, familiile şi, dupã caz, gospodãriile din comunitãţile de romi cu un venit mediu net lunar pe persoanã, realizat în ultimele 12 luni, sub nivelul câştigului salarial mediu net lunar pe total economie, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã în ultimul Buletin statistic anterior lunii în care se analizeazã cererea, precum şi anterior lunii în care se repartizeazã locuinţa socialã.
(4) Venitul net lunar pe familie şi, dupã caz, pe gospodãrie se stabileşte pe baza declaraţiei de venit şi a actelor doveditoare, potrivit prevederilor legale. Declaraţiile de venit, fãcute cu nesinceritate, atrag rãspunderea penalã.
(5) Nu pot beneficia, potrivit legii, de locuinţe sociale construite prin Program familiile şi, dupã caz, gospodãriile din comunitãţile de romi în care cel puţin unul dintre membri:
a) deţine în proprietate o locuinţã;
b) a înstrãinat o locuinţã dupã data de 1 ianuarie 1990;
c) a beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe;
d) deţine, în calitate de chiriaş, o altã locuinţã din fondul locativ de stat.
(6) La stabilirea criteriilor prevãzute la alin. (1) se va ţine seama de prevederile alin. (3) şi (5). În cadrul fiecãrui criteriu, la stabilirea ordinii de prioritate se vor avea în vedere:
a) condiţiile de locuit ale solicitanţilor;
b) numãrul copiilor şi al celorlalte persoane care gospodãresc împreunã cu solicitanţii;
c) starea sãnãtãţii solicitanţilor sau a unor membri ai familiilor şi, dupã caz, ai gospodãriilor din comunitãţile de romi;
d) vechimea cererilor.
(7) Comisiile constituite conform alin. (1) vor examina cererile pentru locuinţele sociale construite prin Program, în ordinea de prioritate stabilitã potrivit alin. (6), şi vor prezenta spre aprobare consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, lista cuprinzând solicitanţii îndreptãţiţi sã primeascã o astfel de locuinţã socialã. Dupã aprobare listele se vor afişa la sediile primãriilor.
(8) Contestaţiile cu privire la stabilirea accesului la locuinţele sociale construite prin Program, precum şi la acordarea prioritãţilor în soluţionarea cererilor se vor adresa primarului în termen de 7 zile de la afişarea listelor prevãzute la alin. (7). Soluţionarea contestaţiilor se va asigura în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii.
ART. 13
Închirierea locuinţelor sociale construite prin Program se face în condiţiile prevãzute de <>Legea locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 241/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
În cazul în care nu sunt înregistrate solicitãri eligibile din partea familiilor şi gospodãriilor din comunitãţile de romi, locuinţele sociale vacante, construite prin Program, se pot repartiza şi închiria în aceleaşi condiţii unor familii din afara acestor comunitãţi.
ART. 15
Agenţia Naţionalã pentru Romi acordã comunitãţilor de romi îndrumãrile, precum şi sprijinul material şi logistic necesar pentru întocmirea şi luarea în evidenţã a cererilor de locuinţe sociale, precum şi a actelor justificative necesare care însoţesc cererile, la adresele comunicate de autoritãţile administraţiei publice locale potrivit prevederilor art. 12 alin. (1).

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016