ART. 37
Modelul şi conţinutul raportului de inspecţie sunt urmãtoarele:
┌─────────────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────┐
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU │ RAPORT DE INSPECŢIE │ Nr. .../... │
│ ├─────────────────────┼────────────────┤
│ COMISARIATUL GENERAL/JUDEŢEAN ..... │ PROGRAM INSPECŢIE │ Anexa: 2 │
│ │ │ Pagina: 1/2 │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┘
1) Operatorul economic inspectat
2) Obiectivele inspecţiei (aspecte ce urmeazã a fi verificate)
3) Documente
- analizate la sediul comisariatului judeţean
- necesar a fi analizate la obiectivul controlat
4) Comisari
5) Resurse necesare (fond de timp, mijloace de transport, aparaturã de analizã etc.)
6) Colaborãri necesare
7) Informaţiile utile pentru analiza obiectivului controlat
Aprobat Întocmit
Comisar-şef, Comisar,
............... ...............
┌─────────────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────┐
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU │ RAPORT DE INSPECŢIE │ Nr. .../... │
│ ├─────────────────────┼────────────────┤
│ COMISARIATUL GENERAL/JUDEŢEAN ..... │ PAGINA DE GARDÃ │ Exemplar: │
│ │ │ Pagina: │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┘
Aprob efectuarea inspecţiei.
Comisar-şef
.........................
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Unitatea inspectatã: ................ │
│ │
│ Perioada inspecţiei: │
│ │
│ Comisar (nume, prenume, nr. şi data ordinului de deplasare) │
│ │
│ Echipa de inspecţie: │
│ │
│ Lider echipã de inspecţie (dacã este cazul): │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
NOTĂ?:
Pentru fiecare dintre comisarii participanţi la control se vor identifica numãrul şi data ordinului de deplasare.
Perioada inspecţiei include toate etapele procedurii de inspecţie.
┌─────────────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────┐
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU │ RAPORT DE INSPECŢIE │ Nr. .../... │
│ │ ├────────────────┤
│ COMISARIATUL GENERAL/JUDEŢEAN ..... │ │ Exemplar: │
│ │ │ Pagina: │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┘
Înregistrare la unitate ......./.........
SECŢIUNEA A: DATE DE IDENTIFICARE A INSPECŢIEI
┌────────────────────┬─────────────┬──────────────────────┬────────────────────┐
│ │ │ │ │
𗈕. Data inspecţiei: │.............│ 2. Durata inspecţiei:│ │
│ ├─────────────┤(inclusiv etapa de 𗈗. Tipul inspecţiei:│
│ │zi luna an │ pregãtire) │ .................│
│ │ │ ................. │ │
├────────────────────┴─────────────┼──────────────────────┴────────────────────┤
│ │ │
𗈘. Tipul obiectivului inspectat: │ 5. Cod CAEN: ....................... │
│ ............................. │ │
├──────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤
𗈚. Înregistrare în Registrul naţional al obiectivelor controlate │
│ (cod unic de înregistrare): │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
SECŢIUNEA B: DATE DESPRE UNITATEA INSPECTATÃ
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi adresa unitãţii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Profilul unitãţii: │
├───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Numele reprezentantului oficial al │Ora şi data intrãrii în unitate: │
│unitãţii (inclusiv funcţia, telefon, fax) ├──────────────────────────────────┤
│ │Ora şi data ieşirii din unitate: │
│ │ │
│Contactat: [] Da [] Nu │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Numele responsabilului cu protecţia │Alte date despre obiectiv: │
│mediului (inclusiv funcţia, telefon, fax) │ │
│ │ │
│Contactat: [] Da [] Nu │ │
├───────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤
│Numele şi funcţie persoanei contactate*): │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
---------
*) Se completeazã atunci când nici reprezentantul oficial, nici responsabilul cu protecţia mediului al unitãţii nu au fost contactaţi.
SECŢIUNEA C: ASPECTE/ACTIVITAŢI/ZONE CONTROLATE PE PARCURSUL INSPECŢIEI
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│[]Autorizaţie/acord/ []Mãsurãri debite []Prelevare probe []Sistem manage- │
│ aviz de mediu ment de mediu │
│ │
│[]Înregistrãri/ []Staţii de epurare []Program []Programe de │
│ rapoarte localã a apelor conformare conservare a │
│ resurselor │
│ │
│[]Analiza []Staţii finale de []Zgomot şi []Arii şi zone │
│ amplasamentului epurare ape vibraţii protejate/ mo- │
│ numente ale │
│ naturii/amena- │
│ jamente silvice│
│ │
│[]Efluent/Emisar []Prevenire poluare []Management []Analiza reali- │
│ deşeuri zãrii mãsurilor│
│ corective │
│ │
│[]Ape subterane []Operare/ []Reconstrucţie []Programe de │
│ mentenanţã ecologicã intervenţie in│
│ caz de poluãri│
│ accidentale │
│ şi dezastre │
│ │
│[]Reţea canalizare []Anailze în situ []Zone degradate []Responsabili- │
│ tãţi/autori- │
│ tãţi de mediu │
│ │
│[]Alimentãri cu []Investiţii noi []Management []Transporturi: │
│ apã de mediu substanţe │
│ periculoase │
│ │
│ []Autorizaţie, │
│ []Depozitãri de acord, aviz de │
│[]Laboratoare []Program de materii prime, gospodãrire a │
│ analizã automonitorizare produse, inter- apelor │
│ mediari │
│ │
│[]Procese tehno- []Instalaţii []Spaţii depozitare [] Recoltare, │
│ logice, operaţii depoluare gaze deşeuri capturare, │
│ achiziţie, │
│ comercializare│
│ florã/faunã │
│[]Animale in []Imisii/emisii []Spaţii verzi/ [] Valorificarea│
│ captivitate perdele de resurselor │
│ protecţie naturale │
│ aliniamente │
│[]Masuri de conser- []Recoltare masã []Construcţii [] Altele │
│ vare a habitatelor lemnoasã ilegale │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────────┐
│ GARDA NAŢIONALÃ DE │ │ Nr...../....... │
│ MEDIU │ │ │
│ COMISARIATUL │ RAPORT DE INSPECŢIE ├───────────────────────┤
│ GENERAL/JUDEŢEAN │ │ Exemplar: │
│ ............... │ │ Pagina: │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────────┘
SECŢIUNEA D: SUMARUL CONSTATÃRILOR INSPECŢIEI
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
│ ............................................................................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ │ │
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU│ │ Nr. ...../..... │
│ COMISARIATUL │ RAPORT DE INSPECŢIE ├────────────────────────┤
│ GENERAL/JUDEŢEAN │ │ Exemplar: │
│ ................ │ │ Pagina: │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
SECŢIUNEA E: ANALIZA REALIZÃRII MÃSURILOR STABILITE ANTERIOR
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
SECŢIUNEA F: SANCŢIUNI IN TIMPUL INSPECŢIEI
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
SECŢIUNEA G: MÃSURI STABILITE:
┌────────┬─────────────────────┬────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. crt.│ MÃSURA │ RESPONSABIL │ TERMEN DE REALIZARE │
├────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└────────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ │ │
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU│ │ Nr. ...../..... │
│ COMISARIATUL │ RAPORT DE INSPECŢIE ├────────────────────────┤
│ GENERAL/JUDEŢEAN │ │ Exemplar: │
│ ................ │ │ Pagina: │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
SECŢIUNEA H: EVALUAREA GRADULUI DE CONFORMARE A OBIECTIVULUI CONTROLAT
CU CERINŢELE DE MEDIU
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Nr. │ Criteriul aplicabil │Procent│
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 1 │Realizarea mãsurilor stabilite la controalele anterioare │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 2 │Reglementarea obiectivului controlat inspectat │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 3 │Respectarea prevederilor legale in domeniu │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 4 │Respectarea prevederilor din actele de reglementare │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 5 │Existenţa şi funcţionarea sistemului de automonitorizare │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ 6 │Lipsã incidente de mediu / poluãri accidentale generate │ │
│ │de instalaţia controlatã │ │
├────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┤
│ La data întocmirii prezentului raport de inspecţie gradul conformãrii │
│ activitãţii este de:........% │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Faţã de cele constatate, titularul activitãţii, declarã:
....................................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
Prezentul raport de inspecţie a fost încheiat în ......exemplare, din
care ..... exemplar(e) pentru autoritatea de control şi ..... exemplar(e)
pentru titularul activitãţii inspectate.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ ÎNSUŞIREA CONSTATÃRILOR SI MÃSURILOR STABILITE: │
│ │
│ │
│ Directorul unitãţii inspectate │ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU- │
│ │ │
│ Nume/Prenume Semnãtura şi │ COMISARIATUL JUDEŢEAN ..... │
│ ştampila unitãţii │ │
│ │ Nume/Prenume Semnãtura │
│ ............ │ comisarului │
│ ............ .............. │ ............. │
│ │ ............. ........... │
│ │ │
│ │ Nume/Prenume Semnãtura │
│ Responsabil cu protecţia mediului │ comisarului │
│ înconjurãtor │ ............. │
│ │ ............. ........... │
│ │ │
│ Nume/Prenume Semnãtura │ Nume/Prenume Semnãtura │
│ │ comisarului │
│ ............ .............. │ ............. │
│ ............. │ ............. ........... │
│ │ │
│ │ │
└────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ │ │
│ GARDA NAŢIONALÃ DE MEDIU│ │ Nr. ...../..... │
│ COMISARIATUL │ RAPORT DE INSPECŢIE ├────────────────────────┤
│ GENERAL/JUDEŢEAN │ │ Exemplar: │
│ ................ │ │ Pagina: │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
RAPORT PRIVIND PROBELE RECOLTATE
1) Operator economic inspectat: ................................
2) Obiectivele inspecţiei: .....................................
3) Documente analizate: ........................................
4) Colaborãri necesare: ........................................
5) Informaţii utile pentru analiza obiectivului controlat: .....
Aprobat, Întocmit,
Comisar şef, Comisar,
........... ............
CAP. XIII
Modelul şi conţinutul Registrului obiectivelor controlate
ART. 38
Modelul şi conţinutul Registrului obiectivelor controlate sunt urmãtoarele:
Aprobat,
Garda Naţionalã de Mediu
Comisariatul General,
Comisariatul Judeţean
.....................
REGISTRUL OBIECTIVELOR CONTROLATE
Obiective controlate de tip A
┌───┬──────┬──────────┬──────┬────┬──────────┬───────────┬───────────────────┐
│Nr.│Numele│ │ │ │ │Crite- │ Stadiul reglemen- │
│crt│obiec-│ │Profil│ │Capacitate│riul de │ tãrii │
│ │tivu- │Localizare│ de │Cod │maxima de │clasifi- ├─────┬────┬──┬─┬─┬─┤
│ │lui │ │acti- │CAEN│producţie │care │ │ │ │ │ │ │
│ │contro│ │vitate│ │ ├──┬──┬─────┤ │ │ │ │ │ │
│ │lat │ │ │ │ │A1│A2│A3│A4│Ai+PA│A+PC│Ai│A│S│N│
├───┼──────┼──────────┼──────┼────┼──────────┼──┼──┼──┼──┼─────┼────┼──┼─┼─┼─┤
├───┼──────┼──────────┼──────┼────┼──────────┼──┼──┼──┼──┼─────┼────┼──┼─┼─┼─┤
│ │(numãr│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│To-│obiec-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tal│tivelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │contro│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │late) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────┴──────────┴──────┴────┴──────────┴──┴──┴──┴──┴─────┴────┴──┴─┴─┴─┘
Obiective controlate de tip B
┌───┬──────┬───┬──────┬────┬──────────┬────────────────────┬───────────────────┐
│Nr.│Numele│Lo-│Profi-│ │Capaci- │ Criteriul de │ Stadiul reglemen- │
│crt│obiec-│ca-│lul │ │tatea │ clasificare │ tãrii │
│ │tivu- │li-│ de │Cod │maxima de ├──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼─────┬────┬──┬─┬─┬─┤
│ │lui │za-│acti- │CAEN│producţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │contro│rea│vitate│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │lat │ │ │ │ │B1│B2│B3│B4│B5│B6│B7│Ai+PA│A+PC│Ai│A│S│N│
├───┼──────┼───┼──────┼────┼──────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼────┼──┼─┼─┼─┤
├───┼──────┼───┼──────┼────┼──────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─────┼────┼──┼─┼─┼─┤
│ │(numãr│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│To-│obiec-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tal│tivelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │contro│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │late) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────┴───┴──────┴────┴──────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─────┴────┴──┴─┴─┴─┘
Nota:
Se va completa cu cifra 1 criteriul de clasificare din prezenta metodologie conform cãruia a fost încadrat obiectivul.
În cazul în care obiectivul controlat se încadreazã la doua sau mai multe criterii, se va marca cu cifra 1 fiecare criteriu în parte în care se încadreazã obiectul respectiv.
În cãsuţele nemarcate se va trece cifra 0
Profilul de activitate se va menţiona explicit.
La coloana "Stadiul Reglementãrii" se va completa cu cifra 1 în coloana corespunzãtoare stadiului de reglementare în care se afla obiectivul respectiv, ţinându-se seama de urmãtoarele simboluri:
Ai+PA - autorizat integrat cu plan de acţiune
A+PC - autorizat cu Program de Conformare
Ai - autorizat integrat
A - autorizat fãrã Program de Conformare
S - în curs de reglementare
N - neautorizat
CAP. XIV
Modelul şi conţinutul Registrului rapoartelor pentru inspectiile planificate de mediu
ART. 39
(1) Modelul şi conţinutul Registrului rapoartelor pentru inspecţiile planificate de mediu sunt urmãtoarele:
REGISTRUL RAPOARTELOR PENTRU INSPECŢIILE PLANIFICATE DE MEDIU
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─────────┬─┬─┬─┬─┬─────┬────────────────────┬─┬─┬─┐
│A│B│C│D│E│F│ G │H│I│J│K│ L │Sanctiuni aplicate │N│O│P│
│ │ │ │ │ │ ├────┬────┤ │ │ │ ├──┬──┼──┬──┬────────┬──┬──┤ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │A1-4│B1-7│ │ │ │ │l1│l2│m1│m2│Amenzi │m3│m4│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┬────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Nr.│Val.│ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┼────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┼────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼────┼────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴────┴────┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┴───┴────┴──┴──┴─┴─┴─┘
Legenda:
A = Nr.
B = Data
C = Nr. înregistrare la unitatea controlatã
D = Denumire obiectiv controlat
E = Cod CAEN
F = Profil de activitate
G = Criteriu de clasificare
A1-3
B1-7
H = Stadiul reglementãrii
I = Durata inspecţiei (ore)
J = Neconformitãţi constatate
K = Mãsuri impuse cu ocazia controlului (mãsura si termenul de realizare)
L = Mãsuri impuse cu ocazia controlului anterior
l1 = Realizate la termen
l2 = Nerealizate
Sancţiuni aplicate
m1 = Total
m2 = Avertismente
Amenzi
= Nr.
= Val.
m3 = Sistari activitate
m4 = Propuneri suspendãri acte reglementate
N = Somaţii
O = Sesizãri penale
P = Echipa de comisari
(2) Modelul şi conţinutul Registrului rapoartelor pentru inspecţiile neplanificate de mediu sunt urmãtoarele:
REGISTRUL RAPOARTELOR PENTRU INSPECŢIILE PLANIFICATE DE MEDIU
┌─┬─┬─┬─┬─┬────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─────┬────────────────────┬─┬─┬─┐
│A│B│C│D│E│ F │G│H│I│J│ k │Sancţiuni aplicate │M│N│O│
│ │ │ │ │ ├──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤ │ │ │ ├──┬──┼──┬──┬────────┬──┬──┤ │ │ │
│ │ │ │ │ │f1│f2│f3│f4│f5│f6│f7│ │ │ │ │k1│k2│l1│l2│Amenzi │l3│l4│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┬────┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Nr.│Val.│ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
├─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
├─┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┼─┼─┼─┼──┼──┼──┼──┼───┼────┼──┼──┼─┼─┼─┤
└─┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─┴─┴─┴─┴──┴──┴──┴──┴───┴────┴──┴──┴─┴─┴─┘
Legenda:
A = Nr.
B = Data
C = Denumire obiectiv controlat
D = Cod CAEN
E = Profil de activitate
F = Tipul inspecţiei neplanificate
f1 = Inspecţii la proiecte şi activitãţi noi
f2 = In urma autosesizarii
f3 = Reclamaţii
f4 = Poluari accidentale
f5 = Tematice
f6 = Pentru reglementare
f7 = Cu alte autoritãţi
G = Stadiul reglementarii
H = Durata inspecţiei (ore)
I = Neconformitãţi constatate
J = Mãsuri impuse (mãsura si termenul de realizare)
K = Realizarea mãsurilor
k1 = La termen
k2 = Nerealizate
Sancţiuni aplicate
l1 = Total
l2 = Avertismente
Amenzi
Nr.
Val.
l3 = Sistari activitate
l4 = Propuneri suspendãri acte reglementate
M = Somaţii
N = Sesizãri penale
O = Echipa de comisari
(3) Modelul şi conţinutul Registrului proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor sunt urmãtoarele:
REGISTRUL PROCESELOR-VERBALE DE CONSTATARE ŞI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIILOR
┌────┬────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬────────────────────┬──────┬──────┐
│Nr. │Nr. şi │Denu- │Nr. si│Înca- │Valoa-│ Achitatã │Neachi│Numele│
│crt.│data │mire │data │drarea│re ├──────┬──────┬──────┤tatã │si pre│
│ │P.V.S. │con- │inre- │faptei│amendã% │ % │(moti-│numele│
│ │ │trave-│gistra│ │ │din │ 100% │din │vul │comisa│
│ │ │nient │tã la │ │ │minim │ │suma │neachi│rului │
│ │ │ │unita-│ │ │ │ │înca- │tãrii)│care a│
│ │ │ │tea │ │ │ │ │satã │ │apli- │
│ │ │ │sancţi│ │ │ │ │ │ │cat │
│ │ │ │onatã │ │ │ │ │ │ │sancţi│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │unea │
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
└────┴────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
CAP. XV
Modelul şi conţinutul planului anual de inspecţie
ART. 40
(1) Anual, comisariatele judeţene ale GNM transmit Comisariatului General al GNM planul anual de inspecţie şi solicitã avizarea/reactualizarea acestuia (includerea/excluderea unor obiective în registrul judeţean al obiectivelor controlate), precum şi registrul judeţean al obiectivelor controlate de tipul A şi de tipul B, identificate pe baza criteriilor prevãzute în prezenta anexã, precum şi a celei mai bune opţiuni profesionale a comisarilor de mediu şi comisarilor-şefi ai comisariatelor judeţene ale GNM.
(2) Planurile anuale de inspecţie sunt transmise spre aprobare Comisariatului General al GNM.
(3) Planul anual de inspecţie pentru anul urmãtor este transmis pânã la data de 15 noiembrie, urmând a fi aprobat pânã la data de 15 decembrie, şi va cuprinde activitãţile programate pentru urmãtorul an calendaristic.
(4) Planurile anuale de inspecţie sunt elaborate potrivit prevederilor prezentei anexe pentru fiecare judeţ, pentru Municipiul Bucureşti şi pentru Rezervaţia Biosferei "Delta Dunãrii".
(5) Planurile anuale vor cuprinde:
a) registrul obiectivelor controlate de tipul A şi de tipul B, întocmit conform art. 38;
b) lista obiectivelor controlate de tipul A şi de tipul B, preconizate a fi inspectate în anul urmãtor, conform modelului prezentat la alin. (6);
c) activitãţile specifice comisariatelor judeţene (inspecţii neplanificate conform tipurilor stabilite în prezenta anexã, acţiuni pentru facilitarea accesului publicului la informaţiile de mediu, participarea la cauzele judecate în instanţele judecãtoreşti şi alte activitãţi) sunt înscrise în Planul anual de inspecţie: date centralizate 01/01/... - 31/12/... .
(6) Modelul şi conţinutul Planului anual de inspecţie sunt urmãtoarele:
LISTA
obiectivelor controlate la care se planificã inspecţii de mediu
Comisariatul Judeţean
......................
Aprobat
Garda Naţionalã de mediu
Comisariatul General
......................
Tip A
┌─────┬─────────┬───────────┬─────────┬─────────┬────────┬──────────┬────────┐
│Nr. │Nume │Localizare │Profil de│ Cod │Capaci- │Inspecţii │Timp │
│crt. │obiectiv │ │activi- │ CAEN │tate │planifi- │alocat │
│ │ │ │tate │ │maximã │ cate │planifi-│
│ │ │ │ │ │ │Nr./an │cat │
│ │ │ │ │ │ │ │Ore/an │
├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Total│(numãrul │ │ │ │ │ │ │
│ │total al │ │ │ │ │ │ │
│ │obiecti- │ │ │ │ │ │ │
│ │velor │ │ │ │ │ │ │
│ │contro- │ │ │ │ │ │ │
│ │late) │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────┴───────────┴─────────┴─────────┴────────┴──────────┴────────┘
Tip B
┌─────┬─────────┬───────────┬─────────┬─────────┬────────┬──────────┬────────┐
│Nr. │Nume │Localizare │Profil de│ Cod │Capaci- │Inspecţii │Timp │
│crt. │obiectiv │ │activi- │ CAEN │tate │planifi- │alocat │
│ │ │ │tate │ │maximã │ cate │planifi-│
│ │ │ │ │ │ │Nr./an │cat │
│ │ │ │ │ │ │ │Ore/an │
├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
│Total│(numãrul │ │ │ │ │ │ │
│ │total al │ │ │ │ │ │ │
│ │obiecti- │ │ │ │ │ │ │
│ │velor │ │ │ │ │ │ │
│ │contro- │ │ │ │ │ │ │
│ │late) │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────┴───────────┴─────────┴─────────┴────────┴──────────┴────────┘
Aprobat Comisar Şef
...................
PLAN ANUAL
de inspecţie pentru 1/01/20.... - 31/12/20....
Comisariatul Judeţean
......................
Aprobat
Garda Naţionalã de mediu
Comisariatul General,
......................
DATE CENTRALIZATE
┌─────────────────────────────────────────────────────┬──────┬────────┬────────┐
│ ACTIVITATEA │PROPUS│EFECTUAT│Procent │
│ │ │ │realizat│
├────────────────┬────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Tip A │ │ │ │
│ Obiective ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Tip B │ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Nr. total │ │ │ │
│ Inspecţii ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ (I + II) │Total ore │ │ │ │
├────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Nr. total │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Total ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┬──────┼──────┼────────┼────────┤
│ I. Inspecţii │ │Numãr │ │ │ │
│ planificate │La obiective tip A ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Numãr │ │ │ │
│ │La obiective tip B ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┴──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Nr. total │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Total ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┬──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii pentru respectarea │ │ │ │ │
│ │condiţiilor impuse în actele │Numãr │ │ │ │
│ │de reglementare pentru ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │proiecte sau activitãţi noi │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii în urma autosesi- │Numãr │ │ │ │
│ II. Inspecţii │zãrii Gãrzii Naţionale de ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ neplanificate │Mediu │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii pentru rezolvarea │Numãr │ │ │ │
│ │unor reclamaţii ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii pentru investigarea│Numãr │ │ │ │
│ │unor accidente sau incidente ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │cu impact asupra mediului │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Numãr │ │ │ │
│ │Inspecţii tematice ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii pentru emiterea, │ │ │ │ │
│ │prelungirea sau revizuirea │Numãr │ │ │ │
│ │actelor de reglementare ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii în urma autosesi- │ │ │ │ │
│ │zãrii sau a unor informaţii │Ore │ │ │ │
│ │sau sesizãri anonime │ │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Inspecţii efectuate cu alte │Numãr │ │ │ │
│ │autoritãţi ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┴──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Nr. total │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Total ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┬──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Accesul publicului la │Numãr │ │ │ │
│ │informaţii ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │Participãri la procese │Numãr │ │ │ │
│III. Alte │civile şi penale ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ activitãţi │ │Ore │ │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │ALTE ACTIVITÃŢI (participãri │ │ │ │ │
│ │la cursuri de pregãtire │ │ │ │ │
│ │profesionalã, simpozioane, │Numãr │ │ │ │
│ │întocmire de sinteze/ │ │ │ │ │
│ │raportari cãtre ACCIPM, │ │ │ │ │
│ │participari la procedura de ├──────┼──────┼────────┼────────┤
│ │reglementare pentru │ │ │ │ │
│ │instalaţiile controlate de │ │ │ │ │
│ │tip A şi de tip B în cadrul │ │ │ │ │
│ │comisiilor tehnice de │ Ore │ │ │ │
│ │avizare la solicitarea │ │ │ │ │
│ │autoritãţii pentru protecţia │ │ │ │ │
│ │mediului etc.) │ │ │ │ │
├────────────────┴─────────────────────────────┴──────┼──────┼────────┼────────┤
│ Fond general de timp (ore) │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────┴──────┴────────┴────────┘
CAP. XVI
Raportul de activitate
ART. 41
Modelul şi conţinutul raportului de activitate sunt urmãtoarele:
Comisariatul Judeţean ..........
RAPORT DE ACTIVITATE
Inspecţii planificate
┌───────┬──────────────┬───┬───────────────────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │ │TO-│ Obiective tip │ │
│agenţi │ │TAL│ A*) │ Obiective tip B*) │
│econo- │ │col├───┬───┬───┬───┬───┼───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│mici │ Indicatori 𗈙+ │TO-│ A │ A │ A │ A │TO-│ B │ B │ B │ B │ B │ B │ B │
│contro-│ │ 10│TAL│(1)│(2)│(3)│(4)│TAL│(1)│(2)│(3)│(4)│(5)│(6)│(7)│
│laţi │ │ │col│ │ │ │ │col│ │ │ │ │ │ │ │
├───┬───┤ │ 𗈚-9│ │ │ │ -│ │ │ │ │ │ │ │
│tip│tip│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ A │ B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│ 11│ 12│ 13│ 14│ 15│ 16│ 17│
├───┼───┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │Numãr │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │controale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │Numãr │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │amenzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │Valoare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │amenzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───┴──────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘
Inspecţii neplanificate
┌───────┬─────────────┬───┬───────┬───────┬──────┬───────┬──────┬───────┬──────┐
│Persoa-│ Date │TO-│Inspec-│Inspec-│Sesi- │Poluari│Tema- │Pentru │Cu │
│ne ju- │ solicitate │TAL│ţii │ţii în │zãri │acci- │tice │regle- │alte │
│ridice │ │(4-│pentru │urma │ │dentale│ │mentare│auto- │
│contro-│ )│respec-│autose-│ │ │ │ │ri- │
│late │ │ │tarea │sizãrii│ │ │ │ │tãţi │
│ │ │ │condi- │Gãrzii │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ţiilor │Naţio- │ │ │ │ │ │
│ │ │ │impuse │nale de│ │ │ │ │ │
│ │ │ │în acte│Mediu │ │ │ │ │ │
│ │ │ │le de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │regle- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │mentare│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │proiec-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │te şi │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │activi-│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │tãţi │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │noi │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────┼───┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├───────┼─────────────┼───┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │Nr. controale│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────┼───┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │Nr. amenzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────────┼───┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │Valoare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │amenzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴─────────────┴───┴───────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┘
*) Obiective controlate, clasificate conform criteriilor din metodologia de planificare a inspecţiilor de mediu.
Atenţie:
--------
Operatorii economici se vor numãra o singurã datã, chiar dacã au fost controlaţi de mai multe ori în perioada analizatã.
Sancţiuni aplicate
┌──────┬─────┬────┬───────────────────────┬────────────────────┬───────────────┐
├──────┼─────┼────┼───────────────────────┼────────────────────┼────┬─────┬────┤
│Comi- │Nr. │Nr. │ Nr. sancţiuni │ Valoare amenzi │Nr. │Nr. │Nr. │
│sariat│a- │a- ├───┬────┬────┬────┬────┤ (mii lei) │so- │sesi-│in- │
│jude- │menzi│menzi TO│Aver│Nr. │Nr. │A- ├────┬────┬────┬─────┤ma- │zãri │ce- │
│ţean │per- │per-│TAL│tis-│sis-│pro-│menzi A- │Înca% │Nea- │ţii │pena-│peri│
│ │soa- │soa-│col│men-│tãri│pu- │ │pli-│sate│din │chi- │ │le │ur- │
│ │ne │ne 𗈙-8│te │acti│neri│ │cate│ *) │suma│tate │ │ │mã- │
│ │fi- │juri│ │ │vita│de │ │ │ │înca│ │ │ │rire│
│ │zice │dice│ │ │te │sus-│ │ │ │satã│ │ │ │pe- │
│ │ │ │ │ │ │pen-│ │ │ │ │ │ │ │nalã│
│ │ │ │ │ │ │dãri│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │acor│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │duri│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ / │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │auto│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │riza│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │
├──────┼─────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│Peri- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│oada │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│......│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────┼────┼───┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cumu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴─────┴────┴───┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────┴─────┴────┘
---------
*) La amenzile achitate se trec numai cele aplicate în cursul anului şi încasate efectiv (cu document justificativ);
**) 25% din suma incasatã de la persoanele juridice.
Pentru cele rãmase de achitat din anul anterior se va face nota separatã
Comisar-sef,
............................
(numele, semnãtura şi ştampila)
CAP. XVII
Raport de informare in cazul poluãrilor accidentale
ART. 42
Modelul şi conţinutul Raportului de informare în cazul poluarilor accidentale sunt urmãtoarele:
RAPORT DE INFORMARE ÎN CAZUL POLUÃRILOR ACCIDENTALE
Garda Naţionalã de Mediu
Comisariatul Judeţean ...............
RAPORT DE INFORMARE ÎN CAZUL POLUÃRILOR ACCIDENTALE
┌──────────────────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬─────────────────┐
│ Date de localizare │ Anul │ Luna │ Ziua │ Ora │
│ exactã a poluãrii ├──────┴──────┴──────┴─────────────────┤
│ (inclusiv timpul de │ │
│ producere a acestuia) ├───────────┬──────────────────────────┤
│ │Localizarea│ │
│ │fenomenului│ │
├──────────────────────────────────────┼───────────┴──────────────────────────┤
│ │ │
│ │ │
│Cauza producerii poluãrii - │ │
│(inclusiv tipul poluantului, │ │
│categoria din care face │ │
│parte, cantitatea) │ │
│ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────┬──────────────────────────┤
│ Factorii │Aer │ │
│ de mediu ├───────────┼──────────────────────────┤
│ afectaţi │Apa │ │
│ ├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Sol │ │
│ ├───────────┼──────────────────────────┤
│ │Alţi │ │
│ │subiecţi │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────┴──────────────────────────┤
│ │ │
│ Modul de manifestare a │ │
│fenomenului (inclusiv rezultatele │ │
│analizelor - dacã s-au efectuat) ├──────────────────────────────────────┤
│ │ Recoltare probã │
│ ├─────────────────────┬────────────────┤
│ │Cine a recoltat │ │
│ ├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Condiţii de recoltare│ │
│ ├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Rezultatul analizelor│ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────┴────────────────┤
│ │ │
│Tendinţa evoluţiei │Creştere Staţionare Descreştere│
├──────────────────────────────────────┼────────┬─────────────────────────────┤
│ Mãsuri luate │La sursa│De reducere si/sau eliminare │
│ │ │a efectelor │
├──────────────────────────────────────┼────────┴─────────────────────────────┤
│ Alte informaţii │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┬──────────────────┤
│ │Numele şi prenumele│Funcţia │
│ ├───────────────────┴──────────────────┤
│ Cine completeazã │Unitatea │
│fişa de informare ├──────────────────────────────────────┤
│ │Data An Luna Ziua │
│ ├──────────────────────────────────────┤
│ │Semnãtura │
│ ├──────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
CAP. XVIII*)
Scala europeanã a accidentelor industriale
Substanţe periculoase emise [][][][][][]
Consecinţe umane si sociale [][][][][][]
Consecinţe asupra mediu [][][][][][]
Consecinţe economice [][][][][][]
PARAMETRII TEHNICI AI SCALEI EUROPENE
┌─────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ Substanţe │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
│ periculoase emise │■[][][][][]│■ ■[][][][]│■ ■ ■[][][]│■ ■ ■ ■[][]│■ ■ ■ ■ ■[]│■ ■ ■ ■ ■ ■│
├───┬─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Cantitatea Q de │ 𗈔,1 % ≤ Q │ 1 % ≤ Q │ 10 % ≤ Q │ 100 % ≤ Q % ≤ Q │
│Q1 │substanţã pierdutã sau │ Q < 0,1 % │ < 1 % │ < 10 % │ < 100 % │ < 1.000 % │< 10.000 % │
│ │emisã în relaţie cu │ │ │ │ │ │ │
│ │pragul "Seveso"* │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Cantitatea Q de │ 𗈔,1 t ≤ Q │ 1 t ≤ Q │ 5 t ≤ Q │ 50 t ≤ Q │ │
│Q2 │substanţã explozivã ce │ Q < 0,1 t │ < 1 t │ < 5 t │ < 50 t │ < 500 t │ Q > 500 t │
│ │a participat la explozie │ │ │ │ │ │ │
│ │ (echivalent in TNT) │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
*) Se utilizeazã limita superioarã în concordantã cu Directiva Seveso. În cazul unui accident va fi reţinut nivelul cel mai înalt.
┌─────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ Consecinţe umane şi │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
│ sociale │■[][][][][]│■ ■[][][][]│■ ■ ■[][][]│■ ■ ■ ■[][]│■ ■ ■ ■ ■[]│■ ■ ■ ■ ■ ■│
├───┬─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Total nr. de morţi: │ - │ 1 │ 2 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ ≥ 50 │
│H3 │ inclusiv - angajaţi │ - │ 1 │ 2 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ ≥ 50 │
│ │- personal de intervenţie│ │ │ │ │ 6 - 19 │ │
│ │ extern │ - │ - │ 1 │ 2 - 5 │ 2 - 5 │ ≥ 20 │
│ │- locuitori │ - │ - │ - │ 1 │ │ ≥ 6 │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Total nr. de rãniţi cu│ │ │ │ │ │ │
│H4 │ spitalizare ≥ 24 ore, │ 1 │ 2 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 │ ≥ 200 │
│ │ inclusiv - angajaţi │ 1 │ 2 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 │ ≥ 200 │
│ │- personal de intervenţie│ │ │ │ │ │ │
│ │ extern │ 1 │ 2 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 │ ≥ 200 │
│ │- locuitori │ - │ - │ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ ≥ 50 │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Total nr. de rãniţi uşor│ │ │ │ │ │ │
│H5 │ sau cu spitalizare < 24│ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 - 999 │ ≥ 1.000 │
│ │ ore : inclusiv - │ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 - 999 │ ≥ 1.000 │
│ │ angajaţi │ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 - 999 │ ≥ 1.000 │
│ │- personal de intervenţie│ │ │ │ │ │ │
│ │ extern │ - │ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 49 │ 50 - 199 │ ≥ 200 │
│ │- locuitori │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Total nr. de oameni │ │ │ │ │ │ │
│H6 │ rãmaşi fãrã case sau în │ - │ 1 - 5 │ 6 - 19 │ 20 - 99 - 499 │ ≥ 500 │
│ │ incapacitate de muncã │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Numãr N de rezidenţi │ │ │ │ │ │ │
│H7 │evacuaşi sau nevoiţi sã │ - │ N < 500 │ 500 ≤ N │ 5.000 ≤ N .000 ≤ N │ N ≥ │
│ │rãmânã în casa lor > 2 │ │ │ <5.000 │ < 50.000 │< 500.000 │ 500.000 │
│ │ ore x nr. ore │ │ │ │ │ │ │
│ │(nr. persoane x nr. ore) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Numãr N de persoane │ │ │ │ │ │ │
│H8 │ rãmase fãrã apã │ - │ N < 1.000𗈕.000 ≤ N .000 ≤ N .000 ≤ N│ N ≥ 1 │
│ │ potabilã, electricitate,│ │ │ <10.000 │< 100.000 │< 1 milion │ milion │
│ │ gaze, telefon, │ │ │ │ │ │ │
│ │ transport public > 2 │ │ │ │ │ │ │
│ │ ore x nr. ore │ │ │ │ │ │ │
│ │(nr. persoane x nr. ore) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Numãr N de persoane │ │ │ │ │ │ │
│H9 │ supuse supravegherii │ - │ N < 10 │ 10 ≤ N │ 50 ≤ N │ 200 ≤ N │ N ≥ 1.000 │
│ │ medicale ≥ 3 luni │ │ │ < 50 │ < 200 │ < 1.000 │ │
│ │ dupã accident │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
┌─────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ Consecinţe asupra │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
│ mediului │■[][][][][]│■ ■[][][][]│■ ■ ■[][][]│■ ■ ■ ■[][]│■ ■ ■ ■ ■[]│■ ■ ■ ■ ■ ■│
├───┬─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Cantitatea Q de │ 𗈔,1 ≤ Q │ 1 ≤ Q │ 10 ≤ Q │ 50 ≤ Q │ Q ≥ 200 │
│E10│ animale ucise, │ Q < 0,1 │ < 1 │ < 10 │ < 50 │ < 200 │ │
│ │ rãnite sau oprite de │ │ │ │ │ │ │
│ │ la consumul uman │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Proporţia P de │ 𗈔,1 % ≤ P │ 0,5 % ≤ P │ 2 % ≤ P │ 10 % ≤ P │ P ≥ 50 % │
│E11│ animale protejate │ P < 0,1 % │ < 0,5 % │ < 2 % │ < 10 % │ < 50 % │ │
│ │ rare sau de specii │ │ │ │ │ │ │
│ │ vegetale distruse │ │ │ │ │ │ │
│ │ (sau eliminate prin │ │ │ │ │ │ │
│ │ distrugerea │ │ │ │ │ │ │
│ │ biotopului) în zona │ │ │ │ │ │ │
│ │ accidentului │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Volumul V de apã │ 𗈕.000 ≤ V .000 ≤ V 𗈔,1 milion 𗈕 milion ≤ │ V ≥ 10 │
│E12│ poluatã (în mc)*) │ V < 1.000 │ < 10.000 │ < 0,1 │ ≤ V < │ V < 10 │ milioane │
│ │ │ │ │ milion │ 1 milion │milioane │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Suprafaţa S de sol │ │ 0,5 ≤ S │ 2 ≤ S │ 10 ≤ S │ 50 ≤ S │ S ≥ 200 │
│E13│ sau apã subteranã │ 0,1 ≤ S │ < 2 │ < 10 │ < 50 │ < 200 │ │
│ │ care necesitã │ < 0,5 │ │ │ │ │ │
│ │ curãţirea sau │ │ │ │ │ │ │
│ │ decontaminarea │ │ │ │ │ │ │
│ │ specificã (în ha) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Lungimea cursului │ │ 0,5 ≤ L │ 2 ≤ L │ 10 ≤ L │ 50 ≤ L │ L ≥ 200 │
│E14│ de apã sau a │ 0,1 ≤ L │ < 2 │ < 10 │ < 50 │ < 200 │ │
│ │ canalului care │ < 0,5 │ │ │ │ │ │
│ │ necesitã │ │ │ │ │ │ │
│ │ decontaminarea │ │ │ │ │ │ │
│ │ specificã (în km) │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
-----------
*) Volumul se calculeazã cu formula Q/C(lim), în care:
- Q este cantitatea de substanţã pierdutã;
- C(lim) este concentraţia maxim admisibilã.
┌─────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ Consecinţe umane şi │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
│ sociale │■[][][][][]│■ ■[][][][]│■ ■ ■[][][]│■ ■ ■ ■[][]│■ ■ ■ ■ ■[]│■ ■ ■ ■ ■ ■│
├────┬────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Daunele materiale │ │ 0,5 ≤ C │ 2 ≤ C │ 10 ≤ C │ 50 ≤ C │ C ≥ 200 │
│EURO│ ale companiei (C │ 0,1 ≤ C │ < 2 │ < 10 │ < 50 │ < 200 │ │
│ 15 │ exprimat in milioane │ < 0,5 │ │ │ │ │ │
│ │ EURO - Referinţã 93) │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Pierderile de │ 0,1 ≤ C │ 0,5 ≤ C │ 1 ≤ C │ 10 ≤ C │ 50 ≤ C │ C ≥ 200 │
│EURO│ producţie ale companiei│ < 0,5 │ < 2 │ < 10 │ < 50 │ < 200 │ │
│ 16 │(C exprimat in milioane │ │ │ │ │ │ │
│ │ EURO - Referinţã 93) │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Daunele materiale │ │ 0,05 ≤ C │ 0,1 ≤ C │ 0,5 ≤ C │ 2 ≤ C │ C ≥ 10 │
│EURO│ sau pierderile de │ - │ < 0,1 │ < 0,5 │ < 2 │ < 10 │ │
│ 17 │ producţie din afara │ │ │ │ │ │ │
│ │ locaţiei │ │ │ │ │ │ │
│ │(C exprimat în milioane │ │ │ │ │ │ │
│ │ EURO - Referinţa 93) │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ Costurile de curãţare 𗈔,01 ≤ C │ 0,05 ≤ C │ 0,2 ≤ C │ 1 ≤ C │ 5 ≤ C │ C ≥ 20 │
│EURO│ sau reabilitare │ < 0,05 │ < 0,2 │ < 1 │ < 5 │ < 20 │ │
│ 18 │ ecologicã │ │ │ │ │ │ │
│ │ (exprimat în milioane │ │ │ │ │ │ │
│ │ EURO) │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
CAP. XIX
Schema privind etapele unei inspecţii de mediu
ART. 43
Inspecţia de mediu se desfãşoarã conform urmãtoarei scheme:
┌─────────────────────┐
│Pregãtirea inspecţiei│
└───────┬───┬─┬──┬────┘
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ └────────────────────────┐
┌───────────────┘ │ └─────────────┐ │
│ │ │ │
v v v v
┌──────────────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────┐
│Analiza informaţiilor │ │Elaborarea │ │ │ │ │
│relevante pentru │ │planului │ │Pregãtirea │ │Anunţarea │
│unitatea care urmeazã │ │de inspecţie│ │formularelor│ │operatorului│
│sã fie inspectatã: │ │ │ │ de │ │economic │
𗈕. analiza dosarului │ │ │ │ inspecţie │ │(dupã caz) │
│de obiectiv │ │ │ │ │ │ │
𗈖. analiza legislaţiei│ │ │ │ │ │ │
│de protecţia mediului │ │ │ │ │ │ │
𗈗. analiza literaturii│ │ │ │ │ │ │
│de specialitate │ │ │ │ │ │ │
└────────┬─────────────┘ └─────┬──────┘ └─────┬──────┘ └─────┬──────┘
│ │ │ │
│ │ ┌─────────────┘ │
└───────────────────┐ │ │ │
│ │ │ ┌──────────────────────────┘
│ │ │ │
v v v v
┌──────────────────┐
│Inspecţia în teren│
└─────┬──┬──┬──┬───┘
│ │ │ │
┌─────────────────────┘ │ │ │
│ │ │ │
│ ┌─────────┘ │ └─────────────┐
│ │ │ │
v v v v
┌───────────┐ ┌───────────┐ ┌────────────┐ ┌──────────┐
│Şedinţa │ │Controlul │ │Completarea │ │Şedinţa de│
│ de │ │propriu-zis│ │raportului │ │închidere │
│deschidere │ │ │ │de inspecţie│ │ │
└──────┬────┘ └─────┬─────┘ └──┬─────────┘ └────┬─────┘
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └───────┐ │ ┌───────────────┘
└───────────────────┐ │ │ │
│ │ │ │
v v v v
┌───────────┐
│Faza finala│
└───────────┘
CAP. XX
Nota de constatare
ART. 44
Modelul şi conţinutul Notei de constatare sunt urmãtoarele:
NOTA DE CONSTATARE
Atãzi, ziua ....... luna ....... anul .......
Subsemnaţii, .............., din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu - Comisariatul ........., în calitate de comisari, împuterniciţi cu legitimaţiile nr. ....... din anul ......, eliberate de Garda Naţionalã de Mediu - Comisariatul General,
în temeiul ...... nr. ...... pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu şi a ..,
în urma controlului efectuat astãzi, data de mai sus, la ........................................... din localitatea ................, adresa: , judeţul ., aparţinând de .........................., cu sediul în localitatea .........................., adresa: ......................... , înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului din ............................................... sub nr. J/, cod unic de înregistrare .., telefon ,
în prezenţa domnului (doamnei) ................................, act de identitate: seria nr. .................., CNP , în calitate de.., am constatat urmãtoarele:
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
Mãsuri stabilite: ..............................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
Sancţiuni .......................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
Numele şi semnãtura Numele şi semnãtura reprezentantului
organului de constatare unitãţii care a participat la control
........................ .....................................
CAP. XXI
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
ART. 45
Modelul şi conţinutul procesului-verbal de constatare şi Sancţionare a contravenţiilor sunt urmãtoarele:
[STEMA] ROMÂNIA
GARDA NAŢIONALA DE MEDIU
COMISARIATUL ........
Localitatea ..... str..... nr. ......
Tel. ...... Fax ..........
Seria ..... nr. .....
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiei încheiat astãzi,
ziua .... luna .... anul ....
la ..... din .......
Subsemnatul(a) ................., în calitate de comisar la Garda Naţionalã
de Mediu ........., împuternicit cu legitimaţia specialã de control nr. ....
din anul ... în baza prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.224/2007 privind
reorganizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu şi ale Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare,
în urma controlului efectuat la ................. din localitatea ........
str. ....... nr. ....... bl. ... sc. ...... et. ..... apt. ..... jud(sector)
...... în subordinea ......., înmatriculatã la oficiul registrului comerţului
sub Nr. J .../..../.... cod unic de înregistrare ......., la sediul (punct
de lucru) din ...... în data ......., ora ......., am constatat urmãtoarele:
1. persoana fizicã: domnul/doamna ...... fiul/fica lui ....... şi al/a ....
nãscut(ã) la data ....... în localitatea ....... cu domiciliul în ............
str. ....... nr. .... bl. ..... sc. ...... et. ..... apt. .... judeţ (sector)
....... cu act de identitate .............. serie ........ nr. ........
eliberat de ....... în data de ......... C.N.P. ..............;
sau
2. persoana juridicã: ...................... cu sediul în .................
str. ....... nr. .... bl. ..... sc. ...... et. ..... apt. .... judeţ (sector)
....... certificat de inmatriculare seria ........... nr. ................
eliberat de ....... în data de ......... C.U.I. ..............;
profil de activitate ...... cod CAEN ........, reprezentatã de .......... act
de identitate ..... seria .... nr. ......... CNP. ........ în calitate
de .....................
a sãvârşit urmãtoarele fapte:
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
Faptele descrise mai sus constituie contravenţie/contravenţii prevãzute
de ............. şi se sancţioneazã cu amenda de la ......... la ........ lei,
pentru care se aplica urmãtoarele sancţiuni: ........ lei pentru contravenţia
prevãzutã de ...... art. .... alin. .... paragraf ...... lit. .... pct. .....
........... lei pentru contravenţia prevãzutã de .......... art. .....
alin. ..... paragraful. ....... lit. .... pct. ...........
TOTAL LEI ..................... (......................................)
Conform prevederilor legale contravenientul poate/nu poate achita, în cel
mult 48 de ore de la data comunicãrii prezentului proces-verbal, jumãtate
din minimul amenzii prevãzute de dispoziţia legalã pentru fapta (ele)
sãvârşitã(e), care este de ......(........) lei.
Amenda se va achita în contul ......... deschis la Trezoreria ....... iar
copia dovezii efectuãrii plãţii va fi înaintatã în termen de 48 de ore/15 zile,
dupã caz, de la data plãţii amenzii/comunicãrii procesului-verbal, la Garda
Naţionalã de Mediu - Comisariatul .........
Am luat la cunoştinţã.
Semnãtura ............
ALTE MENŢIUNI
În legãtura cu faptele arãtate, contravenientul ............, reprezentat
prin .............. în calitate de ........ face urmãtoarele obiecţiuni:
................................................................
................................................................
Semnãtura ..............
Faţã de obiecţiunile contravenientului se constatã din actele controlate
la unitate (documente, declaraţii scrise, etc.) urmãtoarele: ..........
.......................................................................
Prin sãvârşirea acestei/acestor contravenţii s-au produs urmãtoarele
pagube ..................................................................
.......................................................................
În temeiul art. ........ din ............. contravenientului i se aplicã
urmãtoarele sancţiuni contravenţionale complementare: ........................
.......................................................................
Contravenientul nu poate sã semneze/nu este de faţã/refuzã sã semneze,
împrejurare ce se adevereşte de martorul ........ fiul lui ..... şi al .......
nãscut la data ........... în localitatea .............. cu domiciliul
în ......... act de identitate seria ....... nr. ...... eliberat de .......
la data ............. CNP. ............
Prezentul proces-verbal nu a fost încheiat în prezenţa unui martor
deoarece: ...............
................................................................
................................................................
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, din care unul
a fost înmânat contravenientului.
Semnãtura Comisarului Semnãtura martorului Semnatura
Gãrzii Naţionale de Mediu contravenientului
.......................... ..................... ...................
Înştiinţare de platã: Amenda se va achita obligatoriu în termen de 15 zile
de la comunicare, în caz contrar urmând sã se procedeze la executare silitã.
Împotriva procesului-verbal se face plângere în termen de 15 zile de la
data comunicãrii.
Plângerea împreunã cu procesul-verbal se depun la Garda Naţionalã de
Mediu (adresa din antet).
Semnãtura Comisarului Semnãtura
Gãrzii Naţionale de Mediu contravenientului
.......................... ..................
ANEXA 4
LISTA ARTICOLELOR
din compunerea uniformei pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu
a) Uniformã bãrbaţi
1. Cãmaşã poplin cu guler pentru cravatã
2. Costum bãrbaţi clasic
3. Cravatã
4. Jachetã stofã cãptuşitã, model unic pentru femei şi bãrbaţi
b) Uniformã femei
1. Bluzã poplin
2. Fustã dreaptã
3. Pantalon drept din stofã, pentru pantofi
4. Sacou clasic din stofã
5. Jachetã stofã cãptuşitã, model unic pentru femei şi bãrbaţi
c) Accesorii
1. Pantofi din piele de culoare neagrã
2. Insignã comisar de mediu/inspector silvic
3. Plachetã nume
NOTÃ:
Culoarea articolelor de uniformã din materiale textile este verde turcoaz închis cu codul 5097, cu excepţia cravatei, care este verde închis, şi a cãmãşii, care este gris-vert deschis.
ANEXA 5
NORME DE DOTARE
şi durata de serviciu a articolelor de uniformã
pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Norma de Durata de
Crt. Denumirea articolului de uniformã dotare iniţialã serviciu
(buc/pers.) (ani)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Costum bãrbaţi clasic 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Costum damã clasic cu fustã şi pantalon 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cãmaşã poplin bãrbaţi 2 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Bluzã poplin femei 2 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Jachetã stofã pentru bãrbaţi şi femei 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Cravatã 2 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Pantofi din piele de culoare neagrã 1 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Insignã 1 Numai dotare
iniţialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Plachetã nume 2 Numai dotare
iniţialã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 6
Insigna şi Placheta pentru Garda Naţionalã de Mediu
Insigna
NOTA(CTCE)
----------
Imaginea reprezentând "Insigna" Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, pag. 28(A se vedea imaginea asociatã).
Placheta
┌─┬─┬─┬───────────────────────────────────┐
│ │ │ │ Numele(Ex: Popescu) │
└─┴─┴─┴───────────────────────────────────┘
NOTÃ:
Insigna distinctivã se va confecţiona din aliaj metalic uşor, cu aversul emailat color; pe revers va avea serie de personalizare gravatã şi se va purta cu ajutorul suportului din piele.
Placheta se va confecţiona din aliaj metalic uşor, cu aversul emailat color roşu, galben, albastru în primele 3 casete şi verde, în caseta pentru inscripţionarea numelui; numele va fi inscripţionat vizibil cu culoarea neagra; pe revers va avea sistem de prindere şi se va purta deasupra buzunarului stâng al uniformei.
ANEXA 7
UNIFORMÃ BÃRBAŢI
NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând "Uniformã bãrbaţi" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, pag. 28(A se vedea imaginea asociata).
ANEXA 8
UNIFORMÃ FEMEI
NOTA(CTCE)
----------
Imaginea reprezentând "Uniformã femei" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, pag. 29(A se vedea imaginea asociatã).
ANEXA 9
CÃMAŞÃ-BLUZÃ
NOTA(CTCE)
----------
Imaginea reprezentând "Cãmaşã-bluzã" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, pag. 29.(A se vedea imaginea asociatã).
ANEXA 10
JACHETÃ STOFÃ PENTRU FEMEI ŞI BÃRBAŢI
NOTA(CTCE)
----------
Imaginea reprezentând "Jachetã stofã pentru femei şi bãrbaţi" a Gãrzii Naţionale de Mediu, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 1 noiembrie 2007, pag. 30.(A se vedea imaginea asociatã).
ANEXA 11
LISTA
mijloacelor tehnice şi echipamentelor de autoapãrare,
de comunicare, de transport şi de protecţie din dotarea
Gãrzii Naţionale de Mediu
a) Mijloace de transport şi comunicare
1. Autoturism inscripţionat corespunzãtor
2. Ambarcaţiuni dotate şi inscripţionate corespunzãtor
3. Radiotelefon sau telefon mobil
4. Mijloace de comunicare specifice navigaţiei.
b) Echipament individual de protecţie
1. Salopetã-combinezon impermeabilã, de culoare verde
2. Cascã de protecţie
3. Ochelari de protecţie
4. Mascã izolantã
5. Manuşi de protecţie
6. Cizme din cauciuc
Echipamentul de protecţie va fi asigurat numai ca dotare iniţialã, selectiv, în funcţie de specificul zonelor de responsabilitate ale comisarilor respectivi.
NOTÃ:
Durata de serviciu a mijloacelor tehnice şi echipamentelor din prezenta listã este cea prevãzutã de furnizori sau de normele specifice în vigoare.
ANEXA 12
NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondului destinat stimulãrii
personalului Gãrzii Naţionale de Mediu
ART. 1
Fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu se constituie lunar prin recuperarea, conform legislaţiei în vigoare, a unei cote de 25% din amenzile contravenţionale achitate integral la bugetul de stat de cãtre contravenient în urma unei sancţiuni aplicate de cãtre personalul Gãrzii Naţionale de Mediu în temeiul dispoziţiilor legale din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi cele prevãzute în legile specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 2
(1) Amenzile contravenţionale, aplicate potrivit prevederilor art. 1, se achitã la unitãţile Trezoreriei Statului în raza cãrora contravenienţii îşi au sediul sau domiciliul fiscal, atât în numerar, cât şi în virament, dupã caz.
(2) În procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor vor fi indicate atât contul de venituri al bugetului de stat, în care se vireazã suma, cât şi codul fiscal al unitãţii din care face parte agentul constatator.
(3) Cota de 25% aferentã fondului de stimulare se vireazã de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului în contul cãrora amenzile respective au fost încasate, pe baza situaţiilor financiare lunare întocmite şi prezentate de comisariatele teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, dupã caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acestora.
(4) În situaţiile financiare lunare se vor preciza codul IBAN al contului în care urmeazã a fi viratã suma aferentã cotei de 25% cuvenite pentru constituirea fondului de stimulente, precum şi beneficiarul acesteia.
ART. 3
Fondul de stimulare se constituie conform art. 1 şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul comisariatelor teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, din sumele provenite din activitatea proprie;
b) la nivelul Comisariatului General al Gãrzii Naţionale de Mediu, din sumele provenite prin virarea unei cote de 25 % din fondul constituit la nivelul comisariatelor teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu.
ART. 4
(1) Garda Naţionalã de Mediu, prin Comisariatul General, deschide la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul distinct 50.01 "Disponibil din venituri cu destinaţie specialã ale ministerelor şi instituţiilor subordonate", care este alimentat cu sumele reprezentând fondul de stimulare a personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) Contul prevãzut la alin. (1) se deschide şi de cãtre comisariatele teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu la unitãţile Trezoreriei Statului în raza cãrora acestea îşi au sediul.
(3) Fondurile de stimulare se gestioneazã în regim extrabugetar, conform legii.
ART. 5
(1) Fondul de stimulare constituit conform legii se utilizeazã pentru stimularea personalului Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) O cotã din fondul de stimulare constituit, stabilitã prin ordin al ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile, se vireazã în contul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
ART. 6
Principalele criterii de repartizare a stimulentelor sunt urmãtoarele:
a) contribuţia efectivã în activitatea de confiscare şi valorificare a bunurilor, de aplicare şi încasare a amenzilor şi de prestare de lucrãri şi servicii;
b) contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii, la aplicarea mecanismelor de urmãrire a încasãrii veniturilor datorate statului;
c) competenţa profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
d) respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de muncã pe care îl coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
e) frecvenţa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea de control;
f) îndeplinirea corectã şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, conducerea corectã şi la zi a evidenţelor;
g) gradul de periculozitate a acţiunilor la care participã;
h) valorificarea în timp cât mai scurt a bunurilor confiscate şi nedepãşirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
i) complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate de comiterea unor fapte sancţionate de acte normative din domeniul protecţiei mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului, biodiversitãţii, precum şi de prevederi ale legilor specifice domeniului controlului poluãrii industriale şi managementului riscului, fondului de mediu şi altor domenii prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 7
(1) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult 3 salarii de bazã pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu.
(2) Pentru contribuţii excepţionale la buna desfãşurare a activitãţii din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu, comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu poate aproba stimulente peste nivelul prevãzut la alin. (1).
ART. 8
Aprobarea stimulentelor individuale pentru personalul Gãrzii Naţionale de Mediu se face de cãtre comisarul general, dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul din cadrul structurii centrale a Gãrzii Naţionale de Mediu;
b) pentru comisarii-şefi;
c) la propunerea comisarilor-şefi, pentru personalul din comisariatele judeţene ale Gãrzii Naţionale de Mediu, Comisariatul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii" şi Comisariatul Municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) Plata stimulentelor aprobate se face în cursul fiecãrei luni pentru luna precedentã.
(2) Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculeazã contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi nici contribuţia pentru constituirea fondului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Asupra stimulentelor primite personalul datoreazã contribuţia de asigurãri sociale pentru sãnãtate, prevãzutã de lege.
(4) Sumele rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual, urmând sã fie utilizate în acelaşi scop.
(5) Evidenţierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit normelor stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(6) Sumele incluse în fondul de stimulare în mod necuvenit, prin nerespectarea reglementãrilor legale, sunt deduse din fondul de stimulare constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat.
(7) Este interzisã acordarea de stimulente pânã la recuperarea integralã a sumelor incluse în mod necuvenit în fondul de stimulare.
(8) Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulare, constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se preiau în noile fonduri de stimulare.
(9) Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar propriu din cadrul comisariatelor teritoriale şi Comisariatului General al Gãrzii Naţionale de Mediu are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulare şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata sumelor care nu se încadreazã în norme, informându-i despre aceasta pe comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu şi pe ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile.
ANEXA 13
NUMÃRUL DE AUTOTURISME,
ambarcaţiuni şi normele privind consumul lunar de carburanţi
pentru autoturismele şi ambarcaţiunile care aparţin
Gãrzii Naţionale de Mediu
I. Numãr de autoturisme
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Numãr maxim aprobat │ Consum de carburanţi maxim aprobat │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 250 │ 400 de litri/lunã/autoturism │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
II. Numãr de ambarcaţiuni
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Numãr maxim aprobat │ Consum de carburanţi maxim aprobat │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ 8 ambarcaţiuni - 10 litri/orã │
│ │ pentru maximum 80 de ore pe lunã │
│ 20 ├─────────────────────────────────────┤
│ │ 12 ambarcaţiuni - 30 litri/orã │
│ │ pentru maximum 80 de ore pe lunã │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
NOTĂ?:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Naţionale de Mediu.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat pentru Garda Naţionalã de Mediu.
-------------