Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.217 din 27 noiembrie 2001  privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.217 din 27 noiembrie 2001 privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 17 decembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 26 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi ale <>art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 409/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
(1) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, denumita în continuare AVAB, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului. În realizarea atribuţiilor sale, inclusiv a celor efectuate de executorii proprii, AVAB acţioneazã pe tot teritoriul tarii, fãrã restrictii de teritorialitate.
(2) Sediul AVAB este în municipiul Bucureşti, str. C.A. Rosetti nr. 21, sectorul 1.
(3) AVAB îşi va desfasura activitatea pe o perioada de 7 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Încetarea activitãţii AVAB se va face prin lege.
(5) Pentru desfãşurarea activitãţilor organizate în teritoriu, la solicitarea AVAB, reprezentantul Guvernului în teritoriu va pune la dispoziţie acesteia un spaţiu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii şi amplasarii logisticii şi tehnicii de calcul de care aceasta are nevoie.
ART. 2
(1) Imobilul proprietate publica a statului, situat în municipiul Bucureşti, str. C. A. Rosetti nr. 21, sectorul 1, identificat conform anexei nr. 1, se transmite, pe baza de protocol, din administrarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului în administrarea AVAB.
(2) AVAB nu va schimba destinaţia actuala a imobilului în perioada în care acesta se afla în administrarea sa.
ART. 3
AVAB are ca scop valorificarea activelor bancare neperformante preluate de la bãncile la care statul este acţionar majoritar, detinand cel puţin 50% plus 1 din acţiuni, în vederea pregãtirii acestora pentru începerea procedurilor de privatizare şi pentru diminuarea efortului financiar al statului în aceasta operaţiune.
ART. 4
(1) În vederea îndeplinirii scopului pentru care a fost înfiinţatã, AVAB are urmãtoarele atribuţii principale:
a) atributia de preluare a activelor bancare, astfel cum au fost definite la <>art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Activele bancare preluate de AVAB în vederea valorificãrii lor se înregistreazã în evidentele contabile ale acesteia la valoarea nominalã, potrivit art. 12^1 alin. (2), şi, respectiv, la valoarea negociata, potrivit <>art. 12^1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) atributia de valorificare a activelor bancare - AVAB valorifica activele bancare preluate la valoarea de piata a acestora, utilizând atât metodele sale specifice, cat şi pe cele prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare la momentul valorificãrii, împreunã sau separat, atunci când acestea asigura celeritate şi/sau rezultat optim;
c) atributia de administrare a activelor bancare şi a creanţelor asociate se exercita de cãtre AVAB în mod direct sau prin intermediul unor firme de specialitate. Administrarea activelor bancare, pana la valorificarea acestora, urmãreşte evitarea deteriorarii lor din punct de vedere fizic şi/sau valoric şi include orice mãsura de natura administrativã, în limita cheltuielilor înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli propriu, care poate avea acest rezultat, în condiţiile legii.
(2) Administrarea şi valorificarea activelor bancare se efectueazã de cãtre AVAB în mod direct sau prin intermediul unor firme de specialitate. În cazul în care administrarea se referã la un bun determinat, ea poate fi încredinţatã, pe baza de contract, şi unei persoane fizice. Criteriile privind selectarea activelor bancare şi a creanţelor asociate, care vor fi încredinţate spre administrare sau valorificare firmelor de specialitate, sunt aprobate de Consiliul de supraveghere şi îndrumare. Firmele de specialitate vor fi selectate pe baza unor proceduri publice organizate de AVAB, reglementate prin regulamente proprii.
(3) AVAB îndeplineşte orice alte atribuţii care îi revin prin acte normative.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul AVAB este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul activitãţii acesteia. În exercitarea atribuţiilor sale AVAB colaboreazã cu ministerele, cu Banca Nationala a României, cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi cu autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Persoanele juridice şi persoanele fizice rezidente sunt obligate sa furnizeze, la cererea scrisã a AVAB, toate informaţiile pe care le deţin şi care faciliteazã valorificarea sau conservarea activelor bancare.
(3) Bãncile sunt obligate sa furnizeze, la cererea scrisã a AVAB, toate informaţiile referitoare la cuantumul disponibilitãţilor bãneşti, precum şi al oricãror alte active deţinute la aceste bãnci de cãtre debitori sau de cãtre garanţii acestora, potrivit prevederilor <>art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Informaţiile obţinute în temeiul alin. (1), (2) şi (3) constituie secret profesional pentru salariaţii AVAB, care rãspund şi de oportunitatea solicitãrii.
(5) Informaţiile solicitate de AVAB se pun la dispoziţie acesteia cu promptitudine şi în mod gratuit de cãtre persoanele juridice care deţin aceste informaţii şi în situaţia în care acestea lucreazã, în general, pe baza de taxe sau tarife.
ART. 6
(1) AVAB este condusã de un preşedinte, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele este ordonator principal de credite.
ART. 7
(1) Preşedintele AVAB are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã AVAB în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii, cu persoanele juridice şi fizice, romane şi strãine, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale;
b) elaboreazã şi propune spre aprobare Consiliului de supraveghere şi îndrumare politica şi strategia în domeniul valorificãrii activelor bancare aflate în portofoliul AVAB şi rãspunderile ce revin personalului acesteia;
c) asigura elaborarea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli al AVAB, pe care îl remite spre avizare Consiliului de supraveghere şi îndrumare;
d) dispune mãsuri operative pentru executarea dispoziţiilor legale privind AVAB, precum şi pentru îndeplinirea politicii şi strategiei în domeniul valorificãrii activelor bancare din portofoliul AVAB;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul AVAB;
f) prezintã primului-ministru, pana la data de 30 iunie a anului urmãtor, raportul anual de activitate a AVAB, aprobat de Consiliul de supraveghere şi îndrumare; la solicitarea primului-ministru AVAB prezintã rapoarte intermediare asupra unei perioade sau operaţiuni determinate;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(3) În realizarea atribuţiilor ce îi revin preşedintele este ajutat de un vicepreşedinte şi de un colegiu director.
(4) Vicepreşedintele este numit prin decizie a primuluiministru şi este inlocuitorul de drept al preşedintelui.
ART. 8
(1) Finanţarea AVAB este asigurata din urmãtoarele surse şi se gestioneazã în regim extrabugetar:
a) sume rezultate din valorificarea activelor bancare preluate de AVAB;
b) comisioane aferente serviciilor de consultanţa prestate de AVAB pe baza de contract;
c) alte surse prevãzute de lege.
(2) Sumele obţinute de AVAB din valorificarea activelor bancare preluate au ca destinaţie acoperirea cheltuielilor proprii de funcţionare şi operare şi a cheltuielilor de administrare şi de valorificare a activelor bancare preluate, iar diferenţa se vireazã la trezoreria statului. Din sumele obţinute AVAB poate prevedea în bugetul de venituri şi cheltuieli propriu un fond suplimentar ce va fi utilizat în vederea creşterii valorii activelor bancare şi a eficientizarii operaţiunilor de valorificare.
(3) AVAB poate, potrivit legii, sa beneficieze de audit extern. Periodic AVAB va realiza auditul operaţiunilor şi al poziţiei financiare, precum şi estimarea independenta a valorii nete şi a valorii realizabile a fiecãrui activ aflat în portofoliul sau. În acest scop AVAB va încheia, în condiţiile legii, contracte cu firme de audit sau evaluare cu recunoaştere internationala.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale AVAB se aproba de Consiliul de supraveghere şi îndrumare, la propunerea preşedintelui.
(2) Statul de funcţii al AVAB se aproba prin ordin al preşedintelui.
(3) În structura organizatoricã a AVAB pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, precum şi activitãţi în teritoriu.
(4) În cadrul AVAB, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza colective temporare de lucru, având nivelul de organizare al compartimentelor prevãzute în structura organizatoricã, cu excepţia direcţiei generale. Activitãţile desfãşurate în teritoriu se organizeazã în funcţie de necesitãţile de reprezentare în fata instanţelor de judecata, de administrare a activelor bancare sau de executare silitã asupra averii debitorilor şi/sau a garantilor acestora.
(5) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al AVAB, precum şi modalitãţile concrete de lucru ale colegiului director se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.
ART. 10
(1) Salariaţii AVAB nu pot fi membri ai unui partid politic şi nu pot desfasura activitãţi politice în perioada în care sunt angajaţi ai AVAB. Prin salariaţi AVAB se înţelege atât personalul angajat cu contract de munca pe durata nedeterminatã sau determinata, cat şi personalul care lucreazã pe baza unei convenţii civile potrivit legii.
(2) Salariaţilor AVAB li se interzice sa reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial sau de alta natura, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor fata de AVAB.
(3) Salariaţii AVAB, membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare şi membrii Comitetului de coordonare a restructurãrii au obligaţia de a pãstra secretul profesional, fiind interzisã folosirea sau dezvaluirea, în timpul activitãţii în cadrul AVAB şi apoi o perioada de 5 ani de la încetarea acesteia, de date sau fapte care, devenite publice, ar dãuna intereselor AVAB sau ale bãncilor cãrora li se aplica dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Componenta Consiliului de supraveghere şi îndrumare, care asigura supravegherea şi îndrumarea activitãţii AVAB, este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 11
Salariaţii AVAB îşi desfãşoarã activitatea şi sunt salarizaţi pe baza contractului individual de munca încheiat potrivit prevederilor legale şi ale contractului colectiv de munca.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 387/1999 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Valorificare a Activelor Bancare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 20 mai 1999, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 29/2000 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 387/1999 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Valorificare a Activelor Bancare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 18 ianuarie 2000.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii pentru
Valorificarea Activelor Bancare,
Ionel Blanculescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu



ANEXA 1


DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului care se transmite, fãrã plata, din administrarea
Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor
Statului în administrarea Autoritãţii pentru
Valorificarea Activelor Bancare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Persoana juridicã Persoana juridicã
Adresa imobilului de la care la care Caracteristicile
se transmite se transmite tehnice ale
imobilul imobilul imobilului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Municipiul Autoritatea pentru Autoritatea pentru Imobilul se
Bucureşti, Privatizare şi Valorificarea compune din 3
str. C.A. Administrarea Activelor corpuri cu un nu-
Rosetti nr. 21, Participatiilor Bancare mar de 67 de ca-
sectorul 1 Statului mere.
- Corpul de cla-
dire A + B = 54
de camere
(13 camere la de-
misol, 11 camere
la parter, 13 ca-
mere la etajul 1,
13 camere la eta-
jul 2 şi 4 camere
la etajul 3)
- Corpul de cla-
dire C = 10 came-
re (5 camere la
parter şi 5 came-
re la etajul 1)
- Corpul de cla-
dire poarta = 3
camere (sala la
parter, sala de
asteptare, birou
de informaţii)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 2


COMPONENTA
Consiliului de supraveghere şi îndrumare a activitãţii
Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare

Maria Manolescu - preşedinte, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice
Niculae Ion Vulpescu - membru, reprezentant al Bãncii Naţionale a României
Doru Crin Trifoi - membru, reprezentant al Ministerului Justiţiei
Gheorghe Tiplica - membru, reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei
Victor Ponta - membru, reprezentant al Corpului de control al primului-ministru


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016