Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.214 din 6 decembrie 2011 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor in spatiul aerian national, precum si a conditiilor in care decolarea si aterizarea aeronavelor civile se pot efectua si de pe/pe alte terenuri sau suprafete de apa decat aerodromurile certificate
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 21 decembrie 2011
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ARTICOL UNIC
Hotãrârea Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apã decât aerodromurile certificate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 8 septembrie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) spaţiu aerian de clasa G - zonã delimitatã de spaţiu aerian în care nu sunt furnizate servicii de control al traficului aerian;".
2. La articolul 5 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) pentru aeronavele de stat strãine aflate în custodia operatorilor economici din România pentru reparaţii, modernizãri, modificãri, precum şi pentru aeronavele nou-fabricate destinate a deveni aeronave de stat - s-a efectuat o planificare de zbor la Ministerul Apãrãrii Naţionale sau s-a depus un plan de zbor în cazul operãrii ca trafic aerian general, de cãtre operatorul aeronavelor."
3. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Zborurile prevãzute la alin. (1) lit. d) se efectueazã sub responsabilitatea operatorilor economici în a cãror custodie se aflã aeronavele de stat strãine respective sau, dupã caz, a fabricantului, care poartã şi rãspunderea pentru daunele produse terţilor în timpul zborurilor, în condiţiile legii civile."
4. La articolul 8 alineatul (3), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) în cazul în care terenul este situat în perimetrul unei zone de control de aerodrom sau al unei zone restricţionate, dacã operatorul aeronavei a convenit/încheiat cu unitatea de trafic aerian corespunzãtoare, înainte de începerea activitãţii de zbor pe respectivul teren, o procedurã pentru coordonarea activitãţilor de zbor."
5. În anexa nr. 1, la articolul 12, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dreptul de a executa zboruri încadrate în categoria operaţiuni de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, spre/dinspre România, este în mod normal acordat operatorilor aeronavelor din cele douã ţãri interesate, respectiv ţara de origine şi de destinaţie a traficului. Cu excepţia aeronavelor având masa maximã la decolare mai micã de 5.700 kg sau a celor cu mai puţin de 10 locuri pentru pasageri, operatorii din state terţe pot primi autorizaţia sã efectueze astfel de zboruri în mãsura în care autoritatea aeronauticã a respectivului stat terţ confirmã acordarea, pe bazã de reciprocitate, de drepturi de trafic similare pentru operatorii aerieni români şi pentru cei din statele membre ale Uniunii Europene, stabiliţi în România în conformitate cu prevederile Tratatului de înfiinţare a Uniunii Europene."
6. În anexa nr. 1, la articolul 19, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Zborurile interne şi internaţionale cu aeronave civile care transportã trupe sau bunuri constând în armament, muniţii, explozivi, materiale radioactive şi alte produse încadrate, conform reglementãrilor în vigoare, ca bunuri periculoase, executate cu sau fãrã decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, pot fi efectuate numai dupã obţinerea unei autorizaţii din partea MTI. Aceste categorii de zboruri necesitã şi obţinerea unui aviz din partea Ministerului Apãrãrii Naţionale, conform legislaţiei în vigoare."
7. În anexa nr. 1, la articolul 19, alineatul (6), literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) depunerea, înainte de începerea sezonului de operare pentru care se solicitã autorizaţie şi aviz, a urmãtoarelor documente, în limba englezã sau românã: copie de pe certificatul de operator aerian şi de pe specificaţiile de operare anexate acestuia, copie de pe certificatul emis de autoritatea competentã a statului de provenienţã care sã ateste dreptul operatorului de a transporta bunuri periculoase;
b) notificarea cãtre A.A.C.R., cu 3 ore înainte de decolare, a detaliilor cu privire la bunurile periculoase care urmeazã sã fie transportate: clasa, codul ONU, denumirea oficialã a produsului, instrucţiunile de împachetare aplicate, tipul coletului, greutatea unui colet, numãrul coletelor; notificarea completã se transmite imediat de cãtre A.A.C.R. Ministerului Apãrãrii Naţionale/Secţia survol, relaţii şi reglementãri aeronautice, Regiei Autonome "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA şi aeroportului de destinaţie, în cazul în care acesta se aflã pe teritoriul României, împreunã cu informaţii cu privire la tipul aeronavei şi numãrul de zbor."
8. În anexa nr. 1, la articolul 19, dupã alineatul (6) se introduc trei noi alineate, alineatele (7)-(9), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (2)-(4), zborurile din categoria urgenţe medicale, precum şi zborurile interne şi internaţionale ale operatorilor aerieni deţinãtori ai unei licenţe valide emise în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate, efectuate cu aeronave civile care transportã bunuri periculoase permise în condiţii normale la transportul aerian şi încadrate, conform Doc 9284 al Organizaţiei pentru Aviaţia Civilã Internaţionalã, în clasele 2, 3 - mai puţin explozibili desensibilizaţi în lichide, coduri ONU 1204, 2059, 3064, 3343, 3357 şi 3379 -, 4, 5, 6 - mai puţin substanţe infecţioase diviziunea 6.2, categoria A, coduri ONU 2814, 2900 -, 8 sau 9, se considerã autorizate dacã pentru fiecare zbor operatorul aerian a notificat A.A.C.R., înainte de executarea zborului, programul de zbor, tipul/înmatricularea aeronavei utilizate, precum şi detalii cu privire la bunurile periculoase care urmeazã sã fie transportate: clasa, codul ONU, denumirea oficialã a produsului, cantitatea; aeronava va avea la bord o copie a certificatului emis de autoritatea competentã a statului de provenienţã a operatorului aerian, care sã ateste dreptul şi capacitatea acestuia de a transporta bunuri periculoase.
(8) Notificarea completã prevãzutã la alin. (7) se transmite imediat de cãtre A.A.C.R. Ministerului Apãrãrii Naţionale/Secţia survol, relaţii şi reglementãri aeronautice, Regiei Autonome "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA şi aeroportului de destinaţie, în cazul în care acesta se aflã pe teritoriul României, împreunã cu informaţii cu privire la tipul aeronavei şi numãrul de zbor.
(9) În cazul zborurilor cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României efectuate cu aeronave civile care transportã trupe, armament, muniţii, explozivi, materiale radioactive şi alte bunuri periculoase nu se aplicã prevederile procedurii prevãzute la lit. C."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
p. Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Gheorghe Dobre,
secretar general
Ministrul apãrãrii naţionale,
Gabriel Oprea
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Caprã,
secretar de stat
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
p. Ministrul finanţelor publice,
Bogdan Alexandru Drãgoi,
secretar de stat
Bucureşti, 6 decembrie 2011.
Nr. 1.214.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: