Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.214 din 29 noiembrie 2000  privind organizarea si functionarea invatamantului la distanta in invatamantul superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.214 din 29 noiembrie 2000 privind organizarea si functionarea invatamantului la distanta in invatamantul superior

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 639 din 7 decembrie 2000

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 15 alin. (8) şi (9), ale art. 60 alin. (1) şi (2) şi ale <>art. 161 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, precum şi ale <>Legii nr. 88/1993 privind acreditarea instituţiilor de învãţãmânt superior şi recunoaşterea diplomelor, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Învãţãmântul la distanta (ID) este o forma moderna de învãţãmânt superior prin care se asigura posibilitãţi de formare iniţialã, de perfecţionare sau reconversie profesionalã unor categorii largi de cetãţeni, fãrã întreruperea activitãţii lor profesionale.
ART. 2
Programele universitare în sistem ID asigura urmãtoarele tipuri şi niveluri de pregãtire profesionalã:
a) calificãri superioare universitare, finalizate prin examene de absolvire - colegiu, prin examen de licenta sau de diploma - facultate;
b) specializãri la nivel postuniversitar, inclusiv prin studii aprofundate, masterat, finalizate prin diplome;
c) perfecţionare profesionalã finalizatã prin certificate;
d) reconversie profesionalã finalizatã prin diplome.
ART. 3
Sunt abilitate sa organizeze ID în specializãri determinate instituţiile de învãţãmânt superior - universitãţi, facultãţi, colegii acreditate sau care au obţinut acreditarea în acest scop. Pentru organizarea şi finanţarea ID instituţiile de învãţãmânt superior acreditate în acest scop se pot asocia cu alte instituţii de învãţãmânt superior, fundaţii, agenţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale interesate în perfecţionarea sau în reconversia profesionalã.
ART. 4
Iniţierea şi managementul programelor în sistem ID la nivelul universitatii sau al facultãţii/colegiului se fac în structuri instituţionale specializate: centre ID sau departamente ID.
ART. 5
Centrele/departamentele ID oferã programe de studii în baza unor convenţii de parteneriat cu facultãţile de profil.
ART. 6
Centrele/departamentele ID se organizeazã şi funcţioneazã pe baza unui regulament propriu de funcţionare, în care se prevãd structura institutional-funcţionalã, condiţiile de admitere şi de desfãşurare a procesului de instruire, sistemul de evaluare şi de certificare a studiilor, drepturile şi obligaţiile studenţilor şi ale instituţiei ofertante. Regulamentul de organizare şi funcţionare a centrelor/departamentelor ID se aproba de senatul instituţiei de învãţãmânt superior organizatoare de ID, care are şi obligaţia sa asigure publicitatea acestuia.
ART. 7
Diplomele şi certificatele de studii eliberate de instituţiile de învãţãmânt superior, în condiţiile legii, pentru specializãrile în sistem ID conferã aceleaşi drepturi ca şi cele eliberate pentru specializãrile de la forma de învãţãmânt zi.
ART. 8
Planul de învãţãmânt şi programele sunt evaluate conform unor criterii generale şi standarde obligatorii, elaborate de Consiliul Naţional de Evaluare Academica şi Acreditare şi de Ministerul Educaţiei Naţionale. Fiecare componenta, precum şi alte dimensiuni ale materialului curricular - prezentarea grafica, originalitatea metodologicã - sunt supuse evaluãrii sistematice.
ART. 9
Instituţia organizatoare de ID utilizeazã o metodologie specifica de pregãtire a studenţilor, în care sunt incluse: suporturi de curs (curs scris, casete audiovideo, dischete, CD-ROM, pachete de invatare, indrumatoare de studiu, culegeri tematice), cadre didactice desemnate pentru fiecare student, perioade intensive de pregãtire-evaluare (cel puţin una pe semestru, la sediul instituţiei sau la centrele teritoriale).
ART. 10
Baza materialã a departamentelor/centrelor ID include în mod necesar spaţii proprii administrative şi de învãţãmânt, laboratoare multimedia, reţele de calculatoare, acces la Internet, resurse tehnice pentru multiplicarea materialelor şi auxiliarelor curriculare.
ART. 11
Personalul didactic este cel prevãzut în <>Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic pentru învãţãmântul superior şi beneficiazã de aceleaşi drepturi şi obligaţii.
ART. 12
Cadrele didactice şi nedidactice din cadrul ID sunt remunerate din fondurile aferente programelor de ID, în condiţiile legii.
Fondurile aferente programelor ID se constituie din taxe de studiu percepute în condiţiile legii, sume alocate de la bugetul de stat pe baza cifrei de şcolarizare aprobate anual prin hotãrâre a Guvernului pentru învãţãmântul universitar de stat, precum şi din alte surse de venituri obţinute în condiţiile legii.
ART. 13
Studenţii înscrişi la ID încheie un contract cu instituţiile de învãţãmânt superior organizatoare de ID, în care se specifica drepturile şi obligaţiile pãrţilor.
ART. 14
Instituţiile de învãţãmânt superior pot aloca din cifra de şcolarizare pentru admiterea în învãţãmântul superior de stat finanţat de la bugetul de stat un numãr de locuri pentru forma de învãţãmânt la distanta.
ART. 15
Durata studiilor în cadrul ID este mai mare cu un an decât cea prevãzutã la forma de învãţãmânt zi.
ART. 16
În cazul masteratului sau al reconversiei profesionale, pentru care sunt prevãzuţi 1-2 ani şi, respectiv, un an şi jumãtate, durata cursurilor în regim ID se mãreşte cu un semestru.
ART. 17
În învãţãmântul superior, la forma ID funcţioneazã sistemul creditelor transferabile, valoarea acestora pentru fiecare disciplina fiind stabilitã de senatul fiecãrei universitãţi organizatoare de ID.
ART. 18
Programele ID în specializãrile determinate, prevãzute la art. 2 lit. a), pot fi organizate numai de instituţiile de învãţãmânt superior care au acreditate respectivele specializãri la forma de învãţãmânt zi.
ART. 19
Programele ID prevãzute la art. 2 lit. a) se evalueaza şi se propun pentru acreditare de cãtre Consiliul Naţional de Evaluare Academica şi Acreditare. Procesul de acreditare vizeazã evaluarea academica periodicã, respectiv metodologia specifica de pregãtire a ID şi baza materialã a centrelor/departamentelor ID.
Instituţiile interesate în organizarea ID achitã la data depunerii cererii o taxa pentru fiecare specializare, în cuantumul a trei salarii brute de profesor universitar din învãţãmântul de stat, cu o vechime maxima, potrivit <>art. 12 alin. (3) din Legea nr. 88/1993 privind acreditarea instituţiilor de învãţãmânt superior şi recunoaşterea diplomelor, republicatã.
Acreditarea programelor ID se face prin hotãrâre a Guvernului pe baza raportului Consiliului Naţional de Evaluare Academica şi Acreditare, avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
ART. 20
Pentru programele prevãzute la art. 2 lit. b), c) şi d) acreditarea se face pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Instituţiile militare de învãţãmânt superior, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale, pot elabora metodologii proprii pentru programele şi nivelurile de pregãtire prevãzute la art. 2 lit. b), c) şi d).
ART. 21
În universitãţile interesate programele ID se înfiinţeazã şi funcţioneazã numai dupã acreditarea acestora, potrivit <>Legii nr. 88/1993 şi prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Liviu Lucian Albu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Preşedintele Consiliului Naţional
de Evaluare Academica şi Acreditare,
Ioan Mihailescu
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016