Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.211 din 27 noiembrie 2001 (*republicata*) privind infiintarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 13 februarie 2006
*) Republicatã în temeiul <>art. III din Hotãrârea Guvernului nr. 1.318/2005 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.211/2001 privind înfiinţarea Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 998 din 10 noiembrie 2005, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.211/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 11 decembrie 2001 şi a mai fost modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.228/2003 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.211/2001 privind înfiinţarea Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 29 octombrie 2003 şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.105/2004 pentru modificarea şi completarea anexei la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.211/2001 privind înfiinţarea Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.167 din 9 decembrie 2004.
ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, denumit în continuare Fondul, ca societate comercialã pe acţiuni, în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Se autorizeazã Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie**) sã întocmeascã formalitãţile de constituire a Fondului.
-----------
**) Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie a fost înfiinţatã prin <>art. 1 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, şi a preluat activitatea Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.
ART. 2
(1) Fondul are ca obiect principal de activitate garantarea creditelor sau a altor instrumente de finanţare care pot fi obţinute de întreprinderile mici şi mijlocii, persoane fizice sau juridice, de la bãnci sau din alte surse, în condiţiile legii.
(2) Fondul poate desfãşura, în condiţiile legii, toate activitãţile conexe necesare şi subordonate realizãrii obiectului principal de activitate şi misiunii sale, prevãzute în actul constitutiv.
(3) În condiţiile legii Fondul îşi va constitui filiale în fiecare reşedinţã de judeţ.
(4) La înfiinţare Fondul va avea ca acţionar unic statul român.
ART. 3
(1) Fondul se constituie cu un capital social iniţial de 5 milioane lei RON, din sumele alocate de la bugetul de stat Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu aceastã destinaţie.
(2) Fondul nu poate funcţiona decât dupã vãrsarea integralã a capitalului social subscris iniţial de stat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(3) Aportul statului la capitalul social al Fondului va fi majorat, pe o perioadã de 5 ani, cu 0,4% din veniturile bugetare.
(4) Capitalul social al Fondului se exprimã în acţiuni nominative, cu valoare nominalã de 100 lei RON.
(5) Acţiunile Fondului pot fi admise la cotarea unei burse de valori sau pot fi negociate pe o altã piaţã organizatã de valori mobiliare.
(6) Capitalul social al Fondului poate fi majorat prin emisiune de acţiuni sau de obligaţiuni convertibile în acţiuni.
ART. 4
Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic.
ART. 5
Actul constitutiv al Fondului este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 6
Cheltuielile de constituire a Fondului se suportã din prevederile bugetare ale Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie pe anul 2001.
ART. 7
Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri, în termen de 30 de zile de la data intrãrii acesteia în vigoare.
ANEXĂ
ACT CONSTITUTIV
al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor
pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A.
CAP. I
Denumirea, forma juridicã, sediul şi durata societãţii
ART. 1
(1) Denumirea societãţii este Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A., denumit în continuare F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
(2) În toate documentele oficiale emise de F.N.G.C.I.M.M. - S.A. vor fi menţionate:
a) denumirea - Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. sau F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
b) capitalul social;
c) sediul central;
d) codul unic de înregistrare;
e) numãrul de ordine în registrul comerţului;
f) emblema.
ART. 2
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este instituţie financiarã, cu capital de risc, persoanã juridicã românã de drept privat, organizatã ca societate comercialã pe acţiuni, cu acţionar unic statul român. F.N.G.C.I.M.M. - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu:
a) prevederile <>cap. IV din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) dispoziţiile prezentei hotãrâri;
c) dispoziţiile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) clauzele prezentului act constitutiv;
e) prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
f) celelalte reglementãri legale în vigoare.
ART. 3
(1) Sediul central al F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este în România, municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 155, bl. D1, tronson 5, et. 6, sectorul 1. F.N.G.C.I.M.M. - S.A. îşi va putea schimba sediul cu aprobarea acţionarului unic, la propunerea consiliului de administraţie.
(2) F.N.G.C.I.M.M. - S.A. va avea filiale sau unitãţi teritoriale fãrã personalitate juridicã în fiecare reşedinţã de judeţ, înfiinţate în conformitate cu prevederile legale şi cu prezentul act constitutiv.
ART. 4
Durata de funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este nelimitatã.
CAP. II
Obiectul de activitate. Misiunea F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
ART. 5
(1) F.N.G.C.I.M.M. - S.A. are ca obiect principal de activitate garantarea creditelor sau a altor instrumente de finanţare care pot fi obţinute de întreprinderile mici şi mijlocii, definite conform prevederilor <>Legii nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de la bãncile comerciale ori din alte surse, clasa CAEN 6713 - Activitãţi auxiliare intermedierilor financiare.
(2) F.N.G.C.I.M.M. - S.A. poate desfãşura şi urmãtoarele activitãţi conexe, exclusiv pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi subordonate obiectului sãu principal de activitate:
a) consultanţã pentru afaceri şi management (cod CAEN 7414);
b) administrarea programelor de finanţare destinate întreprinderilor mici şi mijlocii (cod CAEN 6713);
c) intermedieri financiare pentru finanţarea activitãţilor economice prestate de întreprinderile mici şi mijlocii şi alte activitãţi de finanţare pentru acestea (cod CAEN 6522);
d) orice alte tipuri de activitãţi compatibile cu scopul pentru care a fost înfiinţatã societatea.
ART. 6
(1) Misiunea F.N.G.C.I.M.M. - S.A. constã în susţinerea accesului la finanţare al întreprinderilor mici şi mijlocii.
(2) Pentru realizarea misiunii prevãzute la alin. (1), F.N.G.C.I.M.M. - S.A. va acţiona în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu strategia şi normele metodologice proprii şi cu cerinţele prudenţiale în activitatea sa, respectând principiul gestiunii diligente a resurselor financiare.
ART. 7
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. poate acorda garanţii reale, garanţii personale, precum şi cogaranţii, în condiţiile prevãzute de normele şi procedurile interne de lucru.
ART. 8
Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, F.N.G.C.I.M.M. - S.A. utilizeazã sursele de finanţare constituite conform legii.
CAP. III
Capitalul social
ART. 9
(1) Capitalul social iniţial este de 5 milioane lei RON, fiind împãrţit în 50.000 de acţiuni nominative şi indivizibile, fiecare acţiune având o valoare nominalã de 100 RON; acestea aparţin în totalitate statului român pânã la transmiterea, în condiţiile legii, a acţiunilor din proprietatea statului cãtre persoane fizice sau juridice, române ori strãine.
(2) Capitalul social iniţial va fi majorat anual, pe o perioadã de 5 ani de la înfiinţare, cu 0,4% din veniturile bugetare.
(3) Modificarea capitalului social se face potrivit legii.
ART. 10
(1) Calitatea de acţionar unic conferã statului, reprezentat prin Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, denumitã în continuare A.N.I.M.M.C., prerogativa de a exercita toate drepturile şi de a executa toate obligaţiile care decurg din aceastã calitate.
(2) Acţiunile sunt purtãtoare de dividende, care se distribuie acţionarului în condiţiile legii.
(3) Patrimoniul F.N.G.C.I.M.M. - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii ale acţionarului unic.
(4) Acţiunile nominative emise de F.N.G.C.I.M.M. - S.A. sunt în formã dematerializatã, prin înscriere în cont.
(5) Evidenţa acţiunilor se ţine într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul F.N.G.C.I.M.M. - S.A., sub îngrijirea secretarului consiliului de administraţie. În situaţia tranzacţionãrii pe o piaţã organizatã a acţiunilor emise de F.N.G.C.I.M.M. - S.A., evidenţa acestora se va ţine în conformitate cu regulile pieţei de capital de cãtre Registrul Român al Acţionarilor sau de cãtre un registru independent al acţionarilor.
(6) Modificãrile care se opereazã în registru vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare.
(7) Transmiterea parţialã sau totalã a acţiunilor cãtre terţi se efectueazã în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
(8) În situaţia tranzacţionãrii pe o piaţã organizatã a acţiunilor emise, se vor aplica dispoziţiile <>art. 98 alin. (2) din Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(9) Obligaţiile F.N.G.C.I.M.M. - S.A. sunt garantate cu patrimoniul social al acestuia.
ART. 11
(1) Acţiunile ce vor fi emise pentru majorarea capitalului social nu pot avea valoarea nominalã mai micã decât cea iniţialã şi vor putea fi transmise persoanelor fizice şi juridice din ţarã şi strãinãtate. A.N.I.M.M.C. va fixa cuantumul noilor emisiuni şi criteriile de subscriere.
(2) Acţiunile sunt indivizibile, iar F.N.G.C.I.M.M. - S.A. nu recunoaşte decât un singur proprietar pe fiecare acţiune.
(3) Dacã sunt mai mulţi proprietari indivizi asupra unei acţiuni, aceştia vor trebui sã delege o singurã persoanã pentru a exercita dreptul derivând din proprietatea ei.
(4) F.N.G.C.I.M.M. - S.A. va evidenţia în registrul acţionarilor, dupã caz, numele, prenumele, denumirea, domiciliul sau sediul acţionarilor cu acţiuni nominative şi va elibera certificate de proprietate, sub semnãtura a 2 membri ai consiliului de administraţie.
ART. 12
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este autorizat sã emitã obligaţiuni în condiţiile legii.
ART. 13
Acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea creditelor/altor instrumente de finanţare obţinute de întreprinderile mici şi mijlocii de la instituţiile de credit sau din alte surse se face din fondurile F.N.G.C.I.M.M. - S.A., compuse din: comisioane de garantare, venituri financiare, penalitãţi contractuale, alte venituri şi capitaluri proprii.
CAP. IV
Conducere şi administrare
ART. 14
(1) Statul, reprezentat prin A.N.I.M.M.C., este unicul acţionar al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
(2) În aceastã calitate, A.N.I.M.M.C. exercitã atribuţiile adunãrii generale a acţionarilor, astfel:
a) aprobã strategia F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
b) aprobã completarea/modificarea obiectului de activitate al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
c) numeşte membrii consiliului de administraţie, desemnând pe unul dintre ei ca preşedinte al acestuia;
d) stabileşte nivelul remuneraţiei lunare cuvenite preşedintelui consiliului de administraţie, precum şi nivelul indemnizaţiei lunare cuvenite membrilor consiliului de administraţie şi membrilor comisiei de cenzori;
e) se pronunţã asupra gestiunii administratorilor şi asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse F.N.G.C.I.M.M. - S.A. de cãtre aceştia;
f) aprobã situaţiile financiare anuale, pe baza raportului administratorilor şi a raportului de audit financiar;
g) aprobã repartizarea profitului, conform legii;
h) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli, care include nivelul maxim estimat al pierderilor din activitatea de garantare, programul de activitate şi programul de investiţii pe exerciţiul financiar urmãtor;
i) aprobã competenţele de acordare a garanţiilor pe diferite niveluri de structuri organizatorice, precum şi cerinţele prudenţiale în activitatea F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
j) aprobã participarea F.N.G.C.I.M.M. - S.A. la constituirea de noi persoane juridice, la participarea la capitalul social al altor societãţi comerciale sau la asocierea în vederea realizãrii obiectului de activitate cu alte persoane fizice sau juridice din ţarã ori strãinãtate;
k) aprobã mutarea sediului central al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
l) aprobã înfiinţarea ori desfiinţarea de unitãţi teritoriale ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A., în condiţiile legii;
m) aprobã modificarea nivelului capitalului social al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
n) aprobã dizolvarea, divizarea, fuziunea cu alte societãţi comerciale ori instituţii bancare sau lichidarea, în condiţiile legii;
o) aprobã emisiunea de obligaţiuni, conform legii;
p) adoptã orice altã hotãrâre, potrivit prevederilor legale şi prezentului act constitutiv.
ART. 15
(1) F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este administrat de un consiliu de administraţie format din 5 membri, numiţi de A.N.I.M.M.C. pentru un mandat de 4 ani. Unul dintre membri este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
(2) Administratorii F.N.G.C.I.M.M. - S.A. nu vor putea fi, fãrã autorizarea consiliului de administraţie, administratori, membri în comitetul de direcţie, cenzori sau asociaţi cu rãspundere nelimitatã în alte fonduri de garantare, sub sancţiunea revocãrii şi a rãspunderii pentru daune.
(3) În exercitarea mandatului, membrii consiliului de administraţie încheie contracte de administrare cu reprezentantul acţionarului unic, A.N.I.M.M.C.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie poate fi reînnoitã la expirarea mandatului.
(5) Calitatea de membru al consiliului de administraţie înceteazã prin expirarea mandatului, deces, demisie, incompatibilitate legalã, motive medicale sau revocare.
(6) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, faţã de F.N.G.C.I.M.M. - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru executarea în mod necorespunzãtor sau neexecutarea prevederilor actului constitutiv şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A. ori ale hotãrârilor A.N.I.M.M.C. În astfel de situaţii ei vor putea fi revocaţi.
ART. 16
(1) Membrii consiliului de administraţie, înainte de preluarea funcţiei, vor depune o garanţie, precum şi semnãtura lor la oficiul registrului comerţului, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Garanţia nu poate fi mai micã decât dublul indemnizaţiei lunare cuvenite acestora. Garanţia nu va putea fi restituitã decât dupã ce A.N.I.M.M.C. a aprobat situaţiile financiare ale ultimului exerciţiu financiar în care administratorul a îndeplinit aceastã funcţie şi i s-a dat descãrcare de gestiune.
ART. 17
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii principale:
1. propune modificarea şi/sau completarea actului constitutiv al F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi le înainteazã A.N.I.M.M.C. spre a fi supuse aprobãrii Guvernului;
2. aprobã, în limita a jumãtate din valoarea contabilã a activelor F.N.G.C.I.M.M. - S.A. la data încheierii actului, încheierea de acte juridice prin care F.N.G.C.I.M.M. - S.A. sã dobândeascã bunuri, sã înstrãineze, sã închirieze, sã schimbe sau sã constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
3. aprobã, în limitele legii, încheierea oricãror alte contracte;
4. analizeazã şi îşi însuşeşte situaţiile financiare anuale şi le înainteazã spre aprobare A.N.I.M.M.C., împreunã cu raportul administratorilor şi raportul de audit financiar;
5. dezbate şi supune aprobãrii A.N.I.M.M.C. strategia, bugetul de venituri şi cheltuieli, programul de activitate şi programul de investiţii pentru exerciţiul financiar urmãtor;
6. dezbate şi aprobã structura organizatoricã a F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi a unitãţilor teritoriale, numãrul de posturi şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale, sistemul de salarizare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi regulamentul de ordine interioarã;
7. aprobã afilierea F.N.G.C.I.M.M. - S.A. la organisme financiare internaţionale, precum şi acordurile de colaborare cu aceste instituţii;
8. hotãrãşte cu privire la politica de plasamente a F.N.G.C.I.M.M. - S.A., stabileşte limitele globale de expunere faţã de societãţile bancare şi societãţile de asigurare-reasigurare;
9. supune spre aprobare A.N.I.M.M.C. politica de atragere de resurse financiare de la persoane fizice şi/sau juridice;
10. hotãrãşte cu privire la politica de acordare de garanţii şi supune spre aprobare A.N.I.M.M.C. competenţele de acordare a garanţiilor pe diferitele niveluri de structuri organizatorice;
11. aprobã nivelul comisioanelor de garantare practicate de F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
12. aprobã contractul colectiv de muncã;
13. dezbate şi aprobã normele metodologice de reglementare a domeniilor de activitate în care sunt cuprinse principiile generale, regulile şi procedurile de bazã ale domeniilor respective;
14. aprobã/respinge solicitãrile de acordare de garanţii care sunt de competenţa sa, potrivit hotãrârii A.N.I.M.M.C.;
15. aprobã încheierea de convenţii de împãrţire a riscului cu bãnci/instituţii finanţatoare;
16. aprobã desfiinţarea garanţiilor a cãror acordare a aprobat-o;
17. aprobã plãţile de efectuat cãtre bãnci/instituţii financiare, în cazul apariţiei riscului, pentru garanţiile a cãror aprobare este de competenţa sa;
18. supune spre aprobare A.N.I.M.M.C. încheierea de contracte de asociere între F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi alte persoane juridice sau fizice, participarea F.N.G.C.I.M.M. - S.A. la capitalul social al altor persoane juridice, în condiţiile legii;
19. aprobã angajarea directorilor executivi şi a conducãtorilor celorlalte unitãţi teritoriale ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
20. propune spre aprobare A.N.I.M.M.C. emiterea de acţiuni şi/sau obligaţiuni în condiţiile legii;
21. propune A.N.I.M.M.C. modificarea capitalului social al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
22. supune spre aprobare A.N.I.M.M.C. modalitatea de constituire şi utilizare a fondului de rezervã;
23. supune spre aprobare A.N.I.M.M.C. cerinţele prudenţiale în activitatea F.N.G.C.I.M.M. - S.A.:
a) expunerea maximã faţã de o bancã;
b) nivelul minim de solvabilitate, determinat ca raport între nivelul fondurilor proprii şi totalul activelor şi elementelor în afara bilanţului, ponderate în funcţie de gradul lor de risc;
c) expunerea maximã faţã de un singur debitor, exprimatã procentual ca raport între valoarea totalã a acesteia şi nivelul fondurilor proprii ale fondului;
d) expunerea maximã agregatã, exprimatã procentual ca raport între valoarea totalã a expunerilor mari şi nivelul fondurilor proprii;
e) nivelul minim de lichiditate determinat în funcţie de scadenţele creanţelor şi angajamentelor F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
f) administrarea resurselor şi plasamentelor F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
24. aprobã formarea unor comitete şi comisii de lucru, stabilind structura şi limitele de competenţã ale acestora;
25. poate delega preşedintelui consiliului de administraţie unele dintre atribuţiile sale;
26. decide în orice alte probleme, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar la sediul F.N.G.C.I.M.M. - S.A. sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui ori a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) La şedinţele consiliului de administraţie, dacã problemele aflate pe ordinea de zi o impun, pot fi invitaţi şi directorii executivi.
(3) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, prevederile actului constitutiv şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
(4) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru, în baza mandatului preşedintelui.
(5) Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului de administraţie, fie dintre salariaţii societãţii.
(6) Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar acestea se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
(7) Şedinţele consiliului de administraţie se desfãşoarã conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii. În situaţia dezbaterii unor acţiuni urgente, temeinic motivate, termenul de 5 zile poate fi redus, iar convocarea consiliului de administraţie se poate face şi verbal. Dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care va fi înscris într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
(8) Procesul-verbal se semneazã de toţi membrii prezenţi ai consiliului de administraţie şi de secretar.
(9) Pentru deciziile luate în şedinţele la care administratorul nu a participat, el rãmâne rãspunzãtor dacã, în termen de o lunã de când a luat cunoştinţã de procesul-verbal, nu a fãcut împotrivirea în registrul proceselor-verbale şi nu i-a încunoştinţat despre aceasta în scris pe cenzori.
(10) Consiliul de administraţie emite dupã fiecare şedinţã documentul numit "Hotãrâre a Consiliului de administraţie al F.N.G.C.I.M.M. - S.A.", cu semnãturile membrilor prezenţi şi a secretarului consiliului de administraţie.
(11) Hotãrârile consiliului de administraţie sunt acte de dispoziţie.
ART. 19
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. nu acordã garanţii pentru nici un fel de instrumente financiare contractate de membrii consiliului de administraţie de la instituţii financiar-bancare sau din alte surse.
ART. 20
(1) În relaţiile cu terţii F.N.G.C.I.M.M. - S.A. este reprezentat de preşedintele consiliului de administraţie, în condiţiile legii, ale prezentului act constitutiv şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sã punã la dispoziţia A.N.I.M.M.C. şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele prevãzute de lege.
ART. 21
(1) Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele prevãzute în <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Nu pot fi directori executivi ai F.N.G.C.I.M.M. - S.A. persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Directorii executivi din Centrala F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi directorii unitãţilor teritoriale nu pot fi, fãrã autorizarea consiliului de administraţie, administratori, membri în comitetul de direcţie, cenzori sau asociaţi cu rãspundere nelimitatã în alte fonduri de garantare, sub sancţiunea revocãrii şi a rãspunderii pentru daune.
ART. 22
(1) Preşedintele consiliului de administraţie conduce activitatea curentã a societãţii şi are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã şi conduce şedinţele consiliului de administraţie, conform actului constitutiv;
b) coordoneazã aplicarea strategiei şi politicilor de dezvoltare ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A., aprobate de A.N.I.M.M.C.;
c) încheie, modificã şi desface contractele individuale de muncã ale salariaţilor din Centrala F.N.G.C.I.M.M. - S.A. şi ale conducãtorilor filialelor şi celorlalte unitãţi teritoriale ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A.;
d) negociazã şi semneazã contractul colectiv de muncã;
e) împuterniceşte salariaţii F.N.G.C.I.M.M. - S.A. în relaţiile cu terţii, precum şi sã exercite, în lipsa sa, atribuţii din sfera sa de competenţã;
f) aplicã sancţiuni disciplinare în condiţiile legii;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa de cãtre consiliul de administraţie sau decurgând din Regulamentul de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M. - S.A.
(2) În exercitarea conducerii activitãţii curente a F.N.G.C.I.M.M. - S.A., preşedintele consiliului de administraţie emite ordine, decizii şi alte acte de dispoziţie.
ART. 23
(1) Situaţiile financiare anuale ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A. vor fi auditate de auditori financiari, persoane juridice autorizate de Camera Auditorilor Financiari din România, pe bazã de contract aprobat de consiliul de administraţie.
(2) Raportul de audit financiar va fi prezentat A.N.I.M.M.C. şi va fi publicat împreunã cu situaţiile financiare anuale, conform legii.
ART. 24
Auditorul financiar:
a) întocmeşte un raport, împreunã cu opinia sa, din care sã rezulte dacã situaţiile financiare anuale prezintã o imagine fidelã a poziţiei financiare, a performanţei financiare şi a fluxurilor de trezorerie ale F.N.G.C.I.M.M. - S.A. pentru respectivul exerciţiu financiar;
b) analizeazã practicile şi procedurile controlului şi auditului intern şi, dacã considerã cã acestea nu sunt corespunzãtoare, va face recomandãri pentru remedierea lor;
c) furnizeazã, la solicitarea A.N.I.M.M.C., orice detalii, clarificãri, explicaţii referitoare la datele cuprinse în situaţiiile financiare anuale ale F.N.G.C.I.M.M.- S.A.
CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 25
F.N.G.C.I.M.M.- S.A. poate edita publicaţii necesare activitãţii proprii.
ART. 26
Filialele şi celelalte unitãţi teritoriale ale F.N.G.C.I.M.M.- S.A. îşi desfãşoarã activitatea pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a F.N.G.C.I.M.M.- S.A., aprobat de consiliul de administraţie, a normelor metodologice şi a celorlalte acte interne date în aplicarea acestora.
ART. 27
Directorii unitãţilor teritoriale F.N.G.C.I.M.M.- S.A. reprezintã F.N.G.C.I.M.M.- S.A. în faţa autoritãţilor publice, precum şi în relaţiile cu persoane juridice şi fizice, în legãturã cu activitatea unitãţilor pe care le conduc, în limitele competenţelor atribuite prin regulamentul de organizare şi funcţionare pe baza mandatului emis de preşedintele F.N.G.C.I.M.M.- S.A.
ART. 28
(1) Personalul F.N.G.C.I.M.M.- S.A. va pãstra confidenţialitatea asupra faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfãşuratã care, potrivit normelor interne, nu sunt destinate publicitãţii, precum şi asupra oricãror fapte, date sau informaţii aflate la dispoziţia sa, care sunt calificate de legislaţia bancarã drept confidenţiale ori cu caracter de secret profesional.
(2) Orice membru al consiliului de administraţie, angajaţii F.N.G.C.I.M.M.- S.A. şi orice persoanã care, sub o formã sau alta, participã la conducerea, administrarea ori la activitatea societãţii are obligaţia sã pãstreze secretul profesional asupra oricãror fapte, date sau informaţii la care se referã alin. (1), de care a luat cunoştinţã în cursul desfãşurãrii activitãţii sale profesionale.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (2) nu au dreptul de a folosi sau de a dezvãlui, nici în timpul activitãţii şi nici dupã încetarea acesteia, fapte sau date care, dacã ar deveni publice, ar dãuna intereselor ori prestigiului F.N.G.C.I.M.M.- S.A. sau ale unui client al sãu.
(4) Persoanele prevãzute la alin. (2) nu pot utiliza în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect, informaţii de natura celor prevãzute la alin. (1), pe care le deţin sau de care au luat cunoştinţã în orice mod.
(5) Prevederile alin. (1), (2) şi (3) se aplicã şi persoanelor care obţin informaţii de natura celor arãtate din rapoarte ori din alte documente ale F.N.G.C.I.M.M.- S.A.
ART. 29
(1) Obligaţia de pãstrare a secretului profesional asupra faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfãşuratã de F.N.G.C.I.M.M.- S.A. nu poate fi opusã autoritãţii competente în exercitarea atribuţiilor sale prevãzute de lege.
(2) Informaţii de natura secretului profesional pot fi furnizate, în mãsura în care acestea sunt justificate de scopul pentru care sunt cerute ori furnizate, în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul în care F.N.G.C.I.M.M.- S.A. justificã un interes legitim;
b) la solicitarea scrisã a unor autoritãţi sau instituţii, dacã prin lege specialã sunt prevãzute autoritãţile sau instituţiile care sunt îndrituite sã solicite şi/sau sã primeascã astfel de informaţii şi sunt identificate clar informaţiile care pot fi furnizate de cãtre F.N.G.C.I.M.M.- S.A. în scopul îndeplinirii atribuţiilor specifice ale acestor autoritãţi sau instituţii.
(3) Nu se considerã încãlcãri ale obligaţiei de pãstrare a secretului profesional furnizarea de date agregate, astfel încât identitatea şi informaţiile privind activitatea fiecãrei întreprinderi mici şi mijlocii, persoane fizice sau juridice române, care beneficiazã de serviciile F.N.G.C.I.M.M.- S.A. nu pot fi identificate, şi furnizarea de date auditorului financiar.
ART. 30
(1) Litigiile de orice fel apãrute între F.N.G.C.I.M.M.- S.A. şi persoane fizice sau juridice române ori strãine sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
(2) Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre F.N.G.C.I.M.M.- S.A. şi persoane juridice române şi strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 31
Prezentul act constitutiv poate fi modificat sau completat în condiţiile legii.
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: