Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.203 din 7 octombrie 2009  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenta, atributiile si modul de organizare si functionare ale Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.203 din 7 octombrie 2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenta, atributiile si modul de organizare si functionare ale Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 12 octombrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.203 din 7 octombrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 12 octombrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 9 octombrie 2008, se modificã şi completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Acreditarea se acordã de cãtre Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã, care funcţioneazã în coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat desemnat în acest sens, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1."
2. La articolul 3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor este finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."
3. La articolul 3, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Consilierul de stat desemnat, potrivit legii, de primulministru sã coordoneze Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor va primi trimestrial rapoarte complete, în scris, din partea organului colegial de conducere cu privire la stadiul activitãţii instituţiei şi procesului de acreditare a spitalelor, gradul de armonizare cu politicile şi strategiile naţionale şi internaţionale din domeniul de activitate, progresele fãcute în asigurarea calitãţii serviciilor medicale spitaliceşti, greutãţi întâmpinate în procesul de acreditare a spitalelor."
4. Denumirea capitolului II "Componenţa Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II
Componenţa organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor"
5. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Organul colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor este format din 7 membri, reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii şi organizaţii profesionale: Administraţia Prezidenţialã, Guvernul, Secretariatul General al Guvernului, Academia Românã, Colegiul Medicilor din România, Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România şi Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor.
(2) Membrii organului colegial de conducere sunt numiţi pe o perioadã de 4 ani, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducãtorului instituţiei sau organizaţiei profesionale din care face parte persoana nominalizatã.
(3) Organul colegial de conducere îşi alege din rândul membrilor sãi, în termen de 5 zile de la numire, prin vot secret, cu majoritate simplã, un preşedinte şi un vicepreşedinte pentru o perioadã de un an.
(4) Revocarea membrilor organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se face de cãtre primul-ministru, la propunerea instituţiei care l-a desemnat sau a consilierului de stat coordonator, în condiţiile în care persoana respectivã nu şi-a îndeplinit atribuţiile, a încãlcat prevederile legale sau se aflã în imposibilitatea de a-şi îndeplini mandatul mai mult de 3 luni consecutive."
6. La articolul 6, alineatele (1)-(4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Membrii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se întrunesc în şedinţe lunare ordinare şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, convocate şi conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Hotãrârile Consiliului de coordonare se adoptã cu majoritate simplã.
(2) La şedinţele organului colegial de conducere participã cu drept de vot deplin preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor. În caz de incapacitate de participare, poate desemna un angajat al instituţiei sã participe cu drept de vot deplin în numele sãu.
(3) La şedinţele organului colegial de conducere pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai comisiilor de evaluare în vederea acreditãrii spitalelor, pentru a oferi informaţii suplimentare privind evaluarea spitalelor.
(4) Membrii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor beneficiazã de o indemnizaţie de participare la şedinţã conform prevederilor legale în vigoare. Preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor sau persoana desemnatã a-l înlocui nu beneficiazã de indemnizaţie de participare la şedinţã."
7. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Conducerea executivã a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor este asiguratã de preşedinte, angajat prin concurs pe o perioadã de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire prin hotãrârea organului colegial de conducere decisã prin vot secret, cu majoritate simplã.
(2) Funcţia de preşedinte al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor este asimilatã funcţiei de secretar de stat."
8. La articolul 8, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor dispune de un numãr maxim de 60 de posturi, iar atribuţiile personalului încadrat si regulamentul de ordine interioarã se aprobã prin hotãrâre a organului colegial de conducere, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor."
9. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Organul colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aprobã categoriile de acreditare a spitalelor, dupã avizarea de cãtre preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor pe baza propunerilor înaintate de unitatea de analizã şi acreditare;
b) organizeazã concursul pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, supravegheazã şi controleazã activitatea acestuia şi poate decide revocarea acestuia din funcţie, prin vot secret, cu majoritate absolutã. Revocarea se poate dispune cu îndeplinirea cerinţelor legale în ceea ce priveşte încetarea contractului individual de muncã;
c) aprobã prin hotãrâre acreditarea unui spital;
d) aprobã conţinutul şi modelul certificatului de acreditare, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
e) aprobã normele privind modul de desfãşurare a activitãţii Comisiei de evaluare în vederea acreditãrii;
f) avizeazã în termen de 15 zile procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor propuse de preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi le supune în termen de maximum 15 zile de la avizare aprobãrii ministrului sãnãtãţii;
g) aprobã statutul de funcţionare al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
h) aprobã constituirea Comisiei de evaluare în vederea acreditãrii pentru fiecare spital, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
i) propune strategii de îmbunãtãţire a calitãţii serviciilor medicale spitaliceşti;
j) transmite trimestrial raport scris consilierului de stat desemnat prin lege de primul-ministru şi prezintã anual un raport de activitate Guvernului şi Ministerului Sãnãtãţii;
k) avizeazã proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor în vederea supunerii spre aprobare în condiţiile legii;
l) transmite preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor orice aprobare, avizare, observaţie sau solicitare ce rezultã din exercitarea atribuţiilor prevãzute în prezentul articol, în scris, cu respectarea termenelor legale în vigoare, în vederea garantãrii termenelor privind transparenţa decizionalã şi furnizarea informaţiilor publice;
m) aprobã planul privind instruirea şi organizarea corpului de evaluatori, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
n) aprobã planul anual de acreditare a spitalelor, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor."
10. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - În exercitarea atribuţiilor sale, organul colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor adoptã hotãrâri."
11. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) este ordonator de credite, în condiţiile legii;
b) participã ca membru cu drepturi depline la şedinţele organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
c) organizeazã activitatea curentã a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
d) implementeazã hotãrârile organului colegial de conducere
al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
e) semneazã certificatul de acreditare în temeiul hotãrârii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
f) rãspunde de tipãrirea şi distribuirea cãtre spitalele care au solicitat acreditarea, contra cost, a manualului de acreditare elaborat de unitatea de standarde şi proceduri de acreditare;
g) stabileşte numãrul şi componenţa comisiilor de evaluare în vederea acreditãrii şi coordonatorul acestora pentru spitalele care au solicitat acreditarea, pe care le supune aprobãrii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
h) urmãreşte modul de aplicare a procedurilor de evaluare a unitãţilor cu paturi în vederea acreditãrii acestora, în conformitate cu standardele şi metodologia aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
i) supune aprobãrii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor planul anual de acreditare a spitalelor;
j) elaboreazã şi pune la dispoziţia organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor rapoarte privind activitatea acesteia şi participã la dezbaterile privind problemele de strategie şi de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
k) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul tehnic, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în condiţiile legii;
l) aprobã programul de lucru pe locuri de muncã şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
m) realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directã, conform structurii organizatorice, şi soluţioneazã contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au fãcut, în condiţiile legii;
n) aprobã planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu încadrarea în prevederile bugetare anuale;
o) reprezintã Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice, atât pe plan intern, cât şi pe plan internaţional;
p) încheie acte juridice în numele şi pe seama Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, conform legii;
q) rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
r) asigurã respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor spitalelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalelor;
s) pune la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în baza hotãrârii organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalelor;
t) rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare atât la activitatea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cât şi a spitalelor;
ţ) rãspunde de elaborarea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli, îl supune spre avizare organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi îl transmite ordonatorului principal de credite în vederea includerii ca anexã la proiectul de buget al acestuia şi rãspunde de executarea bugetului aprobat pe parcursul exerciţiului bugetar, potrivit dispoziţiilor legale;
u) rãspunde de întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale asupra execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit reglementãrilor emise de cãtre Ministerul Finanţelor Publice şi le prezintã ordonatorului principal de credite;
v) rãspunde de respectarea disciplinei financiar-bugetare;
w) aprobã, prin ordin, raportul de acreditare elaborat de unitatea de analizã şi acreditare;
x) propune spre aprobare organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor constituirea Comisiei de evaluare în vederea acreditãrii pentru fiecare spital;
y) propune organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor atribuţiile personalului încadrat şi regulamentul de ordine interioarã;
z) avizeazã propunerile privind categoria de acreditare pentru spital evaluat, înaintate de unitatea de analizã şi acreditare;
z^1) aprobã statul de funcţii şi statul de personal;
z^2) aprobã prin ordin comun nivelul taxei de acreditare a spitalelor, cu avizul organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor. Propunerea are la bazã fundamentarea efectuatã de aparatul tehnic al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor."
12. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor emite ordine."
13. La articolul 13, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) înainteazã preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor în vederea transmiterii spre avizare organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor."
14. La articolul 13, dupã litera c) se introduc douã noi litere, literele d) şi e), cu urmãtorul cuprins:
"d) asigurã procesul de cercetare-dezvoltare de profil, respectiv în îmbunãtãţirea serviciilor de acreditare a spitalelor, cu racordarea la reţele europene şi internaţionale de profil;
e) asigurã, în colaborare cu aparatul administrativ, şi supervizeazã procesul de formare formatori şi evaluatori în domeniul acreditãrii spitalelor."
15. La articolul 14, literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) înainteazã preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi propune spre aprobare raportul de acreditare care stã la baza eliberãrii deciziei, hotãrârii de acreditare;
f) înainteazã preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor spre avizare şi în vederea transmiterii spre aprobare organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor categoriile de acreditare pentru fiecare spital evaluat, pe baza raportului prezentat de Comisia de evaluare în vederea acreditãrii;".
16. La articolul 15, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comisiile de evaluare în vederea acreditãrii se constituie din 3-7 membri, în funcţie de complexitatea spitalului evaluat, numiţi prin hotãrârea organului colegial de conducere al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, şi au urmãtoarea componenţã:
a) un preşedinte al Comisiei de evaluare numit din cadrul corpului de evaluatori al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;
b) 2-6 membri formaţi şi acreditaţi, în funcţie de complexitatea spitalului evaluat."
17. La articolul 15, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) În procesul de acreditare Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor poate utiliza evaluatori de spitale români şi strãini, organizaţii nonguvernamentale, persoane fizice şi juridice acreditate pe plan internaţional sau de Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor."
18. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor este finanţatã conform prevederilor art. 3 alin. (1).
(2) Veniturile proprii sunt constituite din:
a) taxa de acreditare/reacreditare plãtitã de spitale;
b) taxa de evaluare/reevaluare a unui spital plãtitã de solicitantul evaluãrii/reevaluãrii;
c) contravaloarea serviciilor de consultanţã acordate spitalelor în vederea pregãtirii acestora pentru acreditare;
d) fonduri externe nerambursabile, ca urmare a programelor aplicate;
e) editarea şi vânzarea de cãrţi, publicaţii, lucrãri şi studii de specialitate;
f) venituri din coordonarea naţionalã a procesului de cercetare-dezvoltare în îmbunãtãţirea serviciilor de acreditare a spitalelor, cu racordarea la reţele europene şi internaţionale de profil;
g) venituri din coordonarea naţionalã a procesului de formare formatori şi evaluatori în domeniul acreditãrii spitalelor;
h) donaţii, sponsorizãri şi alte venituri încasate conform legii."
19. La articolul 17, alineatul (3) se abrogã.
20. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Instruirea şi organizarea corpului de evaluatori ai Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi a evaluatorilor din afara unitãţii se realizeazã de cãtre Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, prin Direcţia de resurse umane şi comunicare, în termen de 60 de zile de la aprobarea procedurilor, standardelor şi metodologiei de acreditare a spitalelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare."
ART. II
Membrii organului colegial de conducere sunt numiţi, conform prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. III
Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, directorul general al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor îşi continuã mandatul în calitate de preşedinte al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii, interimar,
Adriean Videanu

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Directorul general al Comisiei Naţionale
de Acreditare a Spitalelor,
Dan Romulus Şerban


Bucureşti, 7 octombrie 2009.
Nr. 1.203.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016