Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.194 din 24 septembrie 2008  privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.194 din 24 septembrie 2008 privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 6 octombrie 2008

Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, denumitã în continuare Agenţie, este instituţie publicã de interes naţional, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţatã integral de la bugetul de stat, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Agenţia este autoritate de management al Programului operaţional pentru pescuit.
(3) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti şi este asigurat de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 2
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte-director general şi un vicepreşedinte-director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã.
(2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator terţiar de credite şi gestioneazã fondurile publice aprobate.
(3) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o reprezintã în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi în justiţie.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.
ART. 3
(1) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei este de 181.
(2) Personalul din cadrul Agenţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei se face potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, <>Ordonanţei Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bazã şi al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, precum şi unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare, precum şi normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent.
ART. 4
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Agenţia exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de elaborare şi implementare a strategiei naţionale şi a reglementãrilor privind: organizarea şi administrarea sectorului pescãresc, protejarea şi exploatarea resurselor acvatice vii, acvacultura, procesarea şi piaţa produselor pescãreşti;
b) de autoritate de management al Programului operaţional pentru pescuit;
c) de control şi inspecţie;
d) de reprezentare, pe plan intern şi extern, în domeniul sãu de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
e) de realizare a mãsurilor din domeniul specific, precum şi a mãsurilor în executarea regulamentelor Uniunii Europene, potrivit legii.

CAP. II
Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã
ART. 5
Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 6
Agenţia îşi exercitã atribuţiile în teritoriu prin structuri proprii fãrã personalitate juridicã.
ART. 7
Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii.

CAP. III
Atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã
ART. 8
În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 4, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul administrãrii şi exploatãrii resurselor acvatice vii:
a) stabileşte mãsuri de administrare a pescuitului, astfel încât sã se obţinã o mai bunã raţionalizare a efortului de pescuit;
b) elaboreazã reglementãrile privind accesul la resursele acvatice vii, în vederea practicãrii pescuitului comercial, cu respectarea legislaţiei comunitare;
c) elaboreazã reglementãrile privind pescuitul recreativ/ sportiv;
d) elaboreazã, în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare, norme privind caracteristicile tehnice şi condiţiile de folosire a uneltelor de pescuit, precum şi metodele de pescuit comercial în apele maritime interioare şi în apele continentale, în scopul realizãrii unui pescuit durabil;
e) elaboreazã mãsuri naţionale de protecţie şi regenerare a resurselor acvatice vii, prin aplicarea reglementãrilor comunitare privind stabilirea anualã a capturii totale admisibile (TAC) şi a cotelor de pescuit, prin stabilirea perioadelor de prohibiţie, a zonelor de protecţie şi a zonelor de cruţare, precum şi a mãsurilor preventive, în concordanţã cu prevederile legislaţiei comunitare;
f) propune dimensiunile minime individuale pe specii ce reprezintã resursele acvatice vii care pot fi capturate din mediul acvatic, pe baza studiilor elaborate de instituţiile de cercetare ştiinţificã de profil, în concordanţã cu prevederile legislaţiei comunitare;
g) propune mãsuri privind exercitarea pescuitului speciilor protejate în vederea emiterii unor reglementãri specifice;
h) sprijinã şi participã la acţiuni de populare/repopulare a apelor din domeniul public al statului, precum şi la acţiuni de salvare a resurselor acvatice vii aflate în declin;
i) dispune distribuirea drepturilor de pescuit între nave/ambarcaţiuni sau grupuri de nave/ambarcaţiuni care activeazã într-o zonã de pescuit, cu respectarea legislaţiei comunitare;
j) elaboreazã proceduri de planificare a activitãţii de pescuit;
k) stabileşte mãsuri de adaptare a capacitãţii flotei la starea resurselor acvatice vii, de stabilire şi schimbare a porturilor de bazã, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei comunitare;
l) monitorizeazã activitatea de pescuit prin stabilirea sistemelor de comunicare permanentã pentru cunoaşterea în timp real a intrãrilor şi ieşirilor din port, staţionãrilor navelor/ambarcaţiunilor în zonele de pescuit, capturile sau alte circumstanţe;
m) organizeazã şi actualizeazã Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit şi stabileşte modul de marcare a acestora, precum şi a navelor/ambarcaţiunilor auxiliare de pescuit;
n) autorizeazã construirea, modernizarea şi reconversia navelor/ambarcaţiunilor de pescuit care urmeazã sã arboreze pavilion român, astfel încât acestea sã nu depãşeascã capacitatea de pescuit a navelor/ambarcaţiunilor radiate din fişier;
o) elibereazã licenţele de construcţie a navelor de pescuit, în condiţiile legii;
p) propune condiţii pentru stabilirea şi schimbarea porturilor de bazã;
q) propune nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare a produselor pescãreşti pe teritoriul naţional unde descarcã navele/ambarcaţiunile de pescuit;
r) stabileşte şi autorizeazã locurile în care se realizeazã prima vânzare a produselor obţinute din pescuit, cu respectarea legislaţiei comunitare;
s) elibereazã permise/licenţe/autorizaţii, dupã caz, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi comunitare;
t) stabileşte modelul permiselor/licenţelor/autorizaţiilor, dupã caz, cu respectarea cerinţelor minimale prevãzute de legislaţia comunitarã.
B. În domeniul acvaculturii:
a) stabileşte mãsuri pentru valorificarea superioarã a potenţialului genetic prin acvacultura unor specii valoroase;
b) stabileşte mãsuri pentru creşterea calitãţii produselor din acvaculturã;
c) adoptã mãsuri pentru asigurarea producţiei din acvaculturã pentru cazuri de forţã majorã;
d) stabileşte mãsuri pentru asigurarea sãnãtãţii şi bunãstãrii animale;
e) stabileşte mãsuri pentru modernizarea tehnologiilor de reproducere şi creştere a speciilor de peşti şi a altor vieţuitoare acvatice, corelate cu normele de protecţie a mediului;
f) stabileşte mãsuri pentru folosirea corespunzãtoare a amenajãrilor piscicole;
g) încurajeazã aplicarea tehnologiilor de reproducere şi creştere pentru specii cu valoare economicã ridicatã şi promovarea produselor pescãreşti organice;
h) încurajeazã construirea de amenajãri şi instalaţii moderne şi eficiente pentru practicarea acvaculturii marine şi continentale, în condiţiile asigurãrii sãnãtãţii şi bunãstãrii animale;
i) sprijinã dezvoltarea acvaculturii în zonele dependente de pescuit, în condiţiile legii;
j) organizeazã şi actualizeazã Registrul unitãţilor de producţie din acvaculturã şi emite licenţele de acvaculturã;
k) stabileşte alte acţiuni pe care necesitãţile de dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii.
C. În domeniul organizãrii pieţei produselor pescãreşti:
a) adoptã mãsuri de sprijinire a organizaţiilor de producãtori şi a altor forme asociative;
b) asigurã respectarea criteriilor de recunoaştere şi de retragere a recunoaşterii organizaţiilor de producãtori din sectorul pescãresc, prevãzute de legislaţia comunitarã.
1. La comercializare:
a) organizeazã şi actualizeazã Registrul centrelor de primã vânzare, în condiţiile stabilite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de pescuit şi acvaculturã;
b) solicitã elaborarea de studii de piaţã, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
c) elaboreazã reglementãri privind descãrcarea şi prima vânzare a produselor pescãreşti, obţinute din pescuitul intern, cu respectarea legislaţiei comunitare;
d) înregistreazã şi/sau autorizeazã cumpãrãtorul produselor pescãreşti de la o navã/ambarcaţiune de pescuit aflatã la prima vânzare;
e) stabileşte documentele care trebuie sã însoţeascã produsele obţinute din pescuit care constituie obiectul primei vânzãri într-un loc situat în afara punctului/portului de debarcare şi care trebuie sã fie transportate înainte de a se produce prima vânzare, în conformitate cu legislaţia comunitarã;
f) propune şi elaboreazã strategii pentru creşterea consumului de peşte în România.
2. La procesare:
a) încurajeazã şi sprijinã procesarea produselor pescãreşti;
b) propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea calitãţii şi promovarea produselor pescãreşti;
c) organizeazã şi actualizeazã Registrul unitãţilor de procesare şi elibereazã licenţele de fabricaţie.
D. În domeniul Programului operaţional pentru pescuit:
a) elaboreazã strategia naţionalã sectorialã şi Programul operaţional pentru pescuit, indicând prioritãţile şi contribuţiile financiare ale Fondului European pentru Pescuit şi alte resurse financiare;
b) asigurã organizarea şi conducerea Comitetului de monitorizare al Programului operaţional pentru pescuit;
c) elaboreazã şi actualizeazã manualele de proceduri pentru gestionarea Fondului European pentru Pescuit şi pentru implementarea Programului operaţional pentru pescuit;
d) colaboreazã cu Autoritatea de Management pentru Dezvoltare Ruralã şi cu Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, precum şi cu alte instituţii implicate în derularea Programului operaţional pentru pescuit;
e) colaboreazã cu celelalte instituţii implicate în derularea, evaluarea şi monitorizarea Programului operaţional pentru pescuit;
f) coordoneazã implementarea Programului operaţional pentru pescuit;
g) asigurã implementarea tehnicã a mãsurilor, realizând: primirea cererilor de finanţare, evaluarea şi selecţia proiectelor, contractarea, verificarea dosarelor de achiziţii publice, conform legislaţiei comunitare şi naţionale specifice;
h) asigurã informarea beneficiarilor, promovarea şi publicitatea Programului operaţional pentru pescuit.
E. În domeniul cercetãrii ştiinţifice:
a) pe baza identificãrii necesitãţilor colaboreazã cu instituţiile de cercetare de profil în realizarea obiectivelor;
b) solicitã studii pentru cunoaşterea biologiei, etologiei şi diversitãţii structurii, funcţionabilitãţii şi productivitãţii ecosistemelor acvatice şi a interacţiunilor specifice, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
c) solicitã studii pentru evaluarea impactului produs asupra ecosistemelor acvatice marine şi a apelor continentale de cãtre activitãţile de pescuit şi acvaculturã şi a altor activitãţi antropice, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
d) solicitã studii pentru dezvoltarea şi diversificarea acvaculturii, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
e) propune condiţiile de acordare a autorizaţiei speciale de pescuit în scop ştiinţific;
f) elibereazã autorizaţia specialã de pescuit în scop ştiinţific.
F. În domeniul relaţiilor internaţionale:
a) elaboreazã proiecte de convenţii şi acorduri internaţionale privind evaluarea impactului activitãţilor antropice asupra stãrii resurselor acvatice vii în context transfrontalier;
b) organizeazã şi participã la manifestãrile şi întâlnirile internaţionale organizate de organisme şi organizaţii internaţionale specializate în domeniul pescuitului şi/sau acvaculturii, potrivit legii.
G. În domeniul activitãţii de control şi inspecţie piscicolã:
a) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi permanente de control şi inspecţie piscicolã privind respectarea legislaţiei în domeniu;
b) verificã modul de executare a atribuţiilor de pazã şi protecţie a resurselor acvatice vii de cãtre beneficiarii dreptului de pescuit;
c) verificã respectarea condiţiilor impuse prin licenţe/autorizaţii/permise de pescuit;
d) elaboreazã planurile anuale şi lunare de inspecţie şi control;
e) verificã veridicitatea datelor înscrise în documentele pentru circulaţia peştelui de la punctul de descãrcare pânã la prima vânzare, în condiţiile stabilite de autoritatea publicã centralã care rãspunde de pescuit şi acvaculturã;
f) încheie protocoale cu instituţiile publice implicate în activitatea de control şi inspecţie privind sectorul pescãresc;
g) monitorizeazã aplicarea sancţiunilor prevãzute în procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a mãsurilor dispuse prin notele de control;
h) stabileşte sistemele de control şi de inspecţie ale activitãţilor de pescuit;
i) reţine/suspendã/anuleazã, dupã caz, în baza constatãrilor şi propunerilor organelor de control proprii, permisul/ licenţa/autorizaţia, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura;
j) asigurã funcţionarea sistemului de monitorizare prin satelit a navelor de pescuit la Marea Neagrã, conform reglementãrilor comunitare.
H. În alte domenii:
a) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea de pescuit şi acvaculturã prin organizarea şi administrarea centrelor de primã vânzare, a porturilor pescãreşti şi a punctelor pescãreşti;
b) încurajeazã dezvoltarea industriilor adiacente pentru producerea de utilaje şi instalaţii, precum şi furaje specifice, folosite în acvaculturã, în condiţiile legii;
c) organizeazã şi întreţine baza de date din domeniul pescuitului şi acvaculturii şi asigurã transmiterea datelor în sistemul informatic comunitar;
d) organizeazã activitãţi de instruire a personalului conform planului propriu de instruire;
e) încheie contracte şi finanţeazã realizarea de buletine informative, ghiduri, broşuri, afişe, postere, bannere pentru diseminarea informaţiilor referitoare la sectorul pescãresc, finanţate din Programul operaţional pentru pescuit;
f) colaboreazã cu organele de specialitate din ministere, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu organismele internaţionale implicate în activitatea de pescuit şi acvaculturã;
g) participã la elaborarea planului comun de acţiune în vederea prevenirii efectelor stãrilor de calamitãţi naturale şi urmãreşte realizarea mãsurilor şi acţiunilor prevãzute, în colaborare cu ceilalţi factori decizionali de la nivel local şi central;
h) întocmeşte anual raportul de activitate şi îl supune spre aprobare ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale;
i) adoptã mãsuri destinate perfecţionãrii persoanelor care activeazã în sectorul piscicol.
ART. 9
(1) Atribuţiile de control şi inspecţie piscicolã se exercitã de cãtre personalul propriu cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei, nominalizat prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
(2) Competenţele personalului cu drept de control şi procedura de control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, la propunerea Agenţiei.
ART. 10
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, personalul cu drept de inspecţie şi control verificã documentele care stau la baza activitãţii persoanei controlate şi, dupã caz:
a) propune mãsuri administrative;
b) constatã infracţiunile prevãzute la <>art. 64 şi 65 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 ;
c) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile contravenţionale prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 .
ART. 11
(1) Personalul cu drept de inspecţie şi control, în baza constatãrilor fãcute, reţine şi suspendã permisul, licenţa sau autorizaţia, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 .
(2) Personalul cu drept de inspecţie şi control, în baza constatãrilor fãcute, propune anularea permisului, licenţei sau autorizaţiei şi retrage documentele anulate, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 .
ART. 12
(1) Personalul cu drept de inspecţie şi control se legitimeazã la fiecare control efectuat, cu legitimaţia, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Documentele întocmite de personalul cu drept de inspecţie şi control vor fi semnate şi ştampilate cu ştampila al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei la normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii şi înştiinţarea de platã se întocmesc conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.

CAP. IV
Echipamente şi mijloace de control
ART. 13
(1) Dotarea Agenţiei cu mijloace de transport pe apã şi pe uscat şi cu mijloace de comunicare este stabilitã conform anexei nr. 4.
(2) Navele şi ambarcaţiunile destinate inspecţiei şi controlului se identificã prin arborarea fanionului specific pe catargul principal şi/sau prin sigla existentã pe bordul acestora, dupã caz.
(3) Modelele fanionului şi al siglei navelor şi ambarcaţiunilor destinate inspecţiei şi controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
ART. 14
(1) În executarea atribuţiilor, personalul cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei este obligat sã poarte uniformã şi echipament.
(2) Tipul, numãrul şi durata de serviciu a uniformelor şi echipamentelor se propun de cãtre Agenţie şi se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(3) Uniformele şi echipamentele sunt asigurate de cãtre Agenţie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 15
Este interzisã folosirea mijloacelor de transport destinate controlului şi inspecţiei piscicole pentru alte scopuri decât pentru îndeplinirea sarcinilor prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 16
Pe navele/ambarcaţiunile destinate controlului şi inspecţiei piscicole se ţine un jurnal de bord, în care se înscriu toate deplasãrile efectuate, conform anexei nr. 5.

CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 17
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 18
Agenţia realizeazã investiţii prin Programul operaţional pentru pescuit, pentru infrastructura aferentã centrelor de primã vânzare, porturilor/punctelor/adãposturilor pescãreşti şi punctelor de debarcare.
ART. 19
Anexle nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 20
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 865/2005 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 727 din 10 august 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul agriculturii şi
dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

p. Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Valer Bindea,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 24 septembrie 2008.
Nr. 1.194.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã



Total posturi: 181, inclusiv posturile din filialele regionale,
cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale


┌────────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└────────────┬───────────┘


┌────────────┴───────────┐
│ VICEPREŞEDINTE │
└────────────┬───────────┘


┌───────────────────────┼───────────────────┐
│ │ │
┌─────────────┴────────────────┐ │ ┌────────────┴───────────┐
│Direcţia implementare tehnica │ │ │ Direcţia inspecţii │
└──────────────────────────────┘ │ └────────────────────────┘



┌────────────┴───────────┐
│ Filiale regionale*) │
└────────────────────────┘


*) Filiale regionale - structuri fãrã personalitate juridicã.


ANEXA 2

1. Modelul legitimaţiei personalului cu drept de inspecţie şi control
----------
NOTA (CTCE)
Modelul legitimaţiei personalului cu drept de inspecţie şi control se gãseşte în Monitorul oficial, Partea I, nr. 683 din 6 octombrie 2008, pag. 14 (a se vedea imaginea asociatã).

2. Modelul ştampilei personalului cu drept de inspecţie şi control



┌─────────────────────────────────────────────────┐
│ M.A.D.R │
│ AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURĂ │
│ DREPT DE INSPECŢIE ŞI CONTROL │
│ MARCA NR. ....................... │
└─────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 3

Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei



AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURĂ SERIA IP nr. XXXXX
Filiala .......................................
Localitatea/Judeţul ...........................
Str. ........................ nr. .............
Telefon/Fax: ..................................


PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiei la
normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii
nr. .............. din .............................

În temeiul prevederilor .................., subsemnatul, .............. ..,
funcţia ............................. la Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi
Acvaculturã, filiala .............., nr. de marcã ........., în urma
controlului efectuat la*) ........................... în zona ...........la
data de ............, ora ......., am constatat urmãtoarele:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
de care se face vinovat*) .........................., nãscut în anul .....,
luna ............., ziua ........., domiciliat în .......................,
str. ...................... nr. ....., bloc ....., ap. ....., judeţul/
sectorul ......, posesor al actului de identitate seria ....... nr. ........,
eliberat de ................. la data de ............., cod numeric
personal: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│, ocupaţia ............., locul de
muncã ......................, fapte care constituie contravenţie:
1) ................................; 2) ...................................
Faptele comise sunt sancţionate de art. ........ din ..........., cu amendã
de la .............. pânã la .....................
Faţã de contravenţiile constatate se aplicã urmãtoarele sancţiuni:
A. Contravenientul ..................... se amendeazã cu 1) .......... lei,
conform art. ....... din .............; 2) ................., conform
art. ...... din ............., precum şi ..................................;
contravaloarea amenzii va fi achitatã în termen de 15 zile la Trezoreria
Finanţelor Publice ..........................., în contul ..........., urmând
ca în acelaşi interval sã se remitã chitanţa şi copia de pe procesul-verbal
Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, filiala ................. . .
Contravenientul declarã: "Mã angajez/Nu mã angajez" sã achit în termen de
48 de ore, la centrele special amenajate ale direcţiei taxe şi impozite ale
primãriilor, în contul nr. ..................., jumãtate din minimul amenzii,
adicã suma de ............. lei, iar chitanţa de platã a amenzii şi copia
procesului-verbal sã le remit unitãţii emitente în termenul menţionat.
Se reţin în vederea confiscãrii urmãtoarele bunuri aflate asupra numitului/
numiţilor în momentul constatãrii şi care au servit la comiterea faptei:
............................................................................
............................................................................
Menţiuni ale contravenientului: ..........................................
............................................................................
............................................................................
Contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã despre
conţinutul procesului-verbal, fapt atestat de martorul .....................
................................, domiciliat în ......................,
str. ...................................... nr. ......, bl. ....,
judeţul .................., BI/CI seria ...... nr. ............, emis/emisã
de ..................., CNP ..............................
Nu a fost de faţã niciun martor deoarece ................................
...........................................................................
Contestaţia se poate depune în termen de 15 zile de la data comunicãrii
prezentului proces-verbal, însoţitã de copia de pe acesta, la Agenţia
Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, filiala .............., sau la
judecãtoria în a cãrei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia.

Constatator, Martor, Contravenient,
L.S. Am luat cunoştinţã.
....................... .................. .....................


*) Pentru persoana juridicã se vor trece denumirea operatorului economic
înregistrat la registrul comerţului şi codul unic de înregistrare.


ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
Amenda se achitã la centrele special amenajate ale Trezoreriei Finanţelor
Publice, dupã care chitanţa şi copia procesuluiverbal vor fi remise în
termen de 15 zile de la comunicare unitãţii emitente.
În caz de neplatã a obligaţiilor se va trece la executare silitã.

Constatator, Am primit copia procesului-verbal şi
înştiinţarea de platã.
Contravenient,
.......................... ..................................


ANEXA 4

LISTA
cuprinzând mijloacele de transport pe
apã şi pe uscat şi mijloacele de comunicare


- Şalupã maritimã de control 2 bucãţi
- Şalupã fluvialã de control 10 bucãţi
- Autoturism pentru activitãţi specifice 30 bucãţi
- Autospeciale 8 bucãţi
- Microbuz transport persoane - 1+8 locuri 1 bucatã
- Staţie de emisie-recepţie fixã 6 bucãţi
- Staţie de emisie-recepţie mobilã 15 bucãţi
- Telefon mobil 70 bucãţi
- Barcã pescãreascã din fibrã de sticlã (motor şi periodic) 12 bucãţi
- Autolaborator 1 bucatã



Consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele şi ambarcaţiunile care aparţin Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã:
I. Consum de carburanţi aprobat pentru autoturisme: 400 litri/lunã/autoturism
II. Consum de carburanţi aprobat pentru ambarcaţiuni:
- 12 bãrci din fibrã de sticlã cu motor: 10 litri/orã pentru 80 de ore pe lunã;
- 10 şalupe fluviale de control: 30 litri/orã pentru 80 de ore pe lunã;
- douã şalupe maritime de control: 60 litri/orã pentru 80 de ore pe lunã.
III. Consum de carburanţi pentru autospeciale şi autolaborator: 600 litri/lunã.

NOTĂ :
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea şi transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat pentru Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã.

ANEXA 5

Modelul jurnalului de bord


DATA LA
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ SITUAŢIA COMBUSTIBILULUI │ Ore funcţionare motor │
├────────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┬────────┼────────────┬────────┬───────┤
│Specificaţie│ Sold │Primiri │ TOTAL │ Consumat│ Rãmas │În 24 de ore│ Lunar │ Anual │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│MOTORINĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┴────────┴───────┤
│BENZINĂ │ │ │ │ │ │Verificat pregãtirea navei/ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤ambarcaţiunii pentru misiune │
│ULEI │ │ │ │ │ │ Comandant, │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┤ .................... │
│VASELINĂ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────────────────────────┤
│ORDINUL DE MISIUNE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Şef filialã, │
│ ................. │
├────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Ore/Minute │ ACTIVITATEA NAVEI/AMBARCAŢIUNII │
├────────────┼────────┬────────┬────────┬─────────┬────────┬────────────┬────────┬───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼────────┼────────────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────┴────────┴────────┴─────────┴────────┴────────────┴────────┴───────┘

Comandantul ambarcaţiunii,
...............................



------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016