Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.194 din 15 noiembrie 1996  referitoare la atributiile agentilor economici, institutiilor publice si autoritatilor administratiei publice privind recrutarea, incorporarea si evidenta militara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.194 din 15 noiembrie 1996 referitoare la atributiile agentilor economici, institutiilor publice si autoritatilor administratiei publice privind recrutarea, incorporarea si evidenta militara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 11 decembrie 1996
    În temeiul art. 83 din Legea pregătirii populaţiei pentru apărare nr. 46/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezenta hotărâre stabileşte un sistem unitar şi coerent de reglementare a atribuţiilor ce revin agenţilor economici şi instituţiilor publice, precum şi autorităţilor administraţiei publice locale în legătura cu activităţile de recrutare-încorporare şi de ţinere a evidentei militare a bărbaţilor, cetăţeni români.
    (2) Agenţii economici şi instituţiile publice sunt denumite, în continuare, angajatori.
    (3) Organele şi autorităţile administraţiei publice locale sunt denumite, în continuare, autorităţi competente.
    ART. 2
    (1) Conducerea, îndrumarea şi controlul activităţii angajatorilor şi autorităţilor competente, efectuate în legătura cu atribuţiile ce le revin potrivit prevederilor din prezenta hotărâre, se exercita de către Statul Major General, direct sau prin structurile sale specializate, precum şi prin comandamentele militare teritoriale şi centrele militare judeţene, municipale şi de sectoare.
    (2) Centrele militare judeţene, municipale şi de sectoare sunt denumite, în continuare, centre militare.

    CAP. II
    Recrutarea-încorporarea

    Secţiunea 1
    Dispoziţii generale

    ART. 3
    Angajatorii şi autorităţile competente au obligaţia să întocmească, anual, tabele nominale cu tinerii care urmează să fie recrutaţi, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi să le predea centrelor militare, la termenele stabilite.
    ART. 4
    (1) Centrele militare desfăşoară activităţi de cunoaştere a tinerilor înscrişi în tabelele nominale. În acest scop, verifica:
    - corectitudinea întocmirii tabelelor;
    - situaţia celor care:
    . au pierdut cetăţenia română;
    . sunt alienaţi sau debili mintali;
    . sunt arestaţi preventiv ori condamnaţi la pedepse privative de libertate;
    . sunt sustinători de familie ori au greutăţi familiale deosebite;
    - antecedentele penale şi conduita în societate.
    (2) Rezultatul activităţii de cunoaştere, precum şi eventualele modificări operate în tabelele nominale sunt înscrise în actul de constatare consemnat pe versoul acestora, care este certificat de către delegatul centrului militar şi de către delegatul angajatorului, verificat de către primarul localităţii, precum şi de şeful unităţii de poliţie.

    Secţiunea a 2-a
    Atribuţiile angajatorilor şi ale autorităţilor competente

    ART. 5
    (1) Angajatorii şi autorităţile competente înscriu în tabelele nominale toţi tinerii angajaţi permanent sau temporar ori care fac ucenicia la locul de munca sau sunt elevi ai şcolilor sau cursurilor de calificare organizate de către aceştia.
    (2) Instituţiile de învăţământ înscriu în tabelele nominale tinerii trecuţi în registrele matricole şi care urmează cursurile.
    ART. 6
    (1) Angajatorii şi autorităţile competente au obligaţia să sprijine centrele militare în executarea activităţii de cunoaştere a tinerilor şi a recruţilor. În acest scop comunica delegaţilor centrelor militare date privind comportarea tinerilor şi a recruţilor în serviciu, respectiv în unitatea administrativ-teritorială în care domiciliază sau au reşedinţa, precum şi numele celor angajaţi sau plecaţi din serviciu după întocmirea tabelelor.
    (2) Obligaţia de a comunica datele prevăzute la alin. (1) subzistă şi după efectuarea activităţii de cunoaştere, în cazul în care survin modificări în conduita tinerilor până la data chemării acestora pentru recrutare sau încorporare.
    ART. 7
    (1) Autorităţile administraţiei publice locale ale comunelor, pe baza datelor înscrise în registrele de stare civilă şi în registrele agricole, completează, în doua exemplare, tabelele nominale cu tinerii care urmează a fi recrutaţi, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
    (2) În tabele se înscriu toţi tinerii născuţi în comuna, precum şi cei care au domiciliul sau reşedinţa în localitatea respectiva.
    ART. 8
    (1) Secretarul comunei, care însoţeşte şi prezintă tinerii la comisia locală de recrutare-încorporare, consemnează pe exemplarul nr. 2 al tabelului nominal, în dreptul fiecărui tinar, hotărârea comisiei: apt, inapt, bolnav în tratament, scutit, precum şi numărul adeverinţei de recrutare.
    (2) După recrutare, pe baza datelor din tabel, şeful unităţii de poliţie înscrie în Registrul de evidenţa nominală a recruţilor şi rezerviştilor tinerii recrutaţi, conform prevederilor instrucţiunilor de evidenţa militară, elaborate în comun de către Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul de Interne.
    ART. 9
    Centrele militare comunica în scris, după încorporare, autorităţilor administraţiei publice locale ale comunelor, hotărârile comisiei de recrutare-încorporare pentru recruţii din unitatea administrativ-teritorială respectiva, chemaţi la încorporare. Situaţia acestora se înscrie de către secretarul comunei pe exemplarul nr. 2 al tabelelor nominale. După actualizarea acestora, secretarul comunei le pune la dispoziţia şefului unităţii de poliţie pentru completarea datelor prevăzute în Registrul de evidenţa nominală a recruţilor şi rezerviştilor.
    ART. 10
    Exemplarele nr. 2 ale tabelelor nominale se păstrează într-un dosar separat la secretarul comunei.
    ART. 11
    Ordinele de chemare trimise de centrul militar pentru tinerii, recruţii şi rezerviştii din comuna se înmâneaza potrivit procedurii stabilite în anexa nr. 2.

    CAP. III
    Evidenţa militară

    ART. 12
    (1) Angajatorii ţin evidenţa salariaţilor proprii cu obligaţii militare în "Fişele de evidenţa", conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
    (2) Fişele pentru recruţi şi rezervişti sunt clasate în cartoteci, separat pentru fiecare centru militar în evidenţa căruia se afla aceştia, în următoarele condiţii:
    a) fişele pentru recruţi sunt clasate în ordine alfabetică;
    b) fişele pentru rezervişti sunt clasate pe corpuri - ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, gradati şi soldati - si, în ordine alfabetică, în cadrul fiecărui corp.
    (3) Fişele de evidenţa pentru rezervistii mobilizaţi la locul de munca sunt păstrate separat, clasate potrivit tabelelor nominale aprobate de centrul militar.
    ART. 13
    La angajatorii la care evidenţa militară intră în atribuţiile compartimentelor de personal, aceasta poate fi ţinuta pe fişele de evidenţa a personalului. În acest caz, compartimentul de personal întocmeşte tabele nominale, separat pentru fiecare centru militar, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) şi (3), menţionând numărul fisei de evidenţa a personalului, deschisă angajatului cu obligaţii militare.
    ART. 14
    Evidenta militară a personalului instituţiilor de învăţământ din municipii şi oraşe se ţine de către acestea, iar a celui din comune, de către şeful unităţii de poliţie locală.
    ART. 15
    Angajatorii, la cererea centrelor militare competente teritorial, asigura completarea de către salariaţi a Formularului de evidenţa, prezentat în anexa nr. 4, în anii în care nu se efectuează viza livretelor militare. Formularele de evidenţa completate sunt confruntate cu fişele de evidenţa proprii, de către persoana desemnată cu ţinerea evidentei militare, care certifica exactitatea datelor prin semnătura şi prin aplicarea ştampilei angajatorului, după care sunt trimise centrelor militare pe raza cărora domiciliază rezervistii.

    CAP. IV
    Instruirea, îndrumarea şi controlul angajatorilor şi autorităţilor competente în legătura cu recrutarea-încorporarea şi evidenţa militară

    ART. 16
    Instruirea persoanelor din conducerea angajatorilor şi autorităţilor competente, precum şi a persoanelor desemnate cu ţinerea evidentei militare se executa de către organele abilitate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 203/1995 şi instrucţiunilor de aplicare elaborate de Statul Major General.
    ART. 17
    (1) Îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de angajatori pe linia recrutării, incorporării şi evidenţei militare a recruţilor şi rezerviştilor se execută de către ofiţerii împuterniciţi de:
    a) şeful Statului Major General şi loctiitorii acestuia, pe întreg teritoriul naţional;
    b) comandantii comandamentelor militare teritoriale, în judeţele în care îşi exercita atribuţiile centrele militare subordonate;
    c) comandantii centrelor militare, în zona lor de responsabilitate.
    (2) Ofiţerii împuterniciţi au dreptul să constate contravenţiile şi să aplice sancţiuni potrivit legii.
    (3) Miniştrii şi conducătorii celorlalte autorităţi publice centrale organizează îndrumarea şi controlul angajatorilor din subordine pe linia recrutării, incorporării şi evidenţei militare.
    ART. 18
    Constatările făcute cu ocazia controalelor se consemnează în registrul unic existent la angajatori şi la autorităţile competente, iar conducătorii acestora au obligaţia să ia măsurile necesare pentru înlăturarea deficienţelor.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 19
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 20
    Formularele necesare desfăşurării activităţilor de recrutare, de încorporare şi de evidenţa militară se asigura astfel:
    - cele din anexele nr. 1 şi 4, de către Statul Major General, prin centrele militare;
    - cel din anexa nr. 3, de către angajatori.
    ART. 21
    Ministerul Apărării Naţionale asigura punerea în aplicare a prezentei hotărâri.

                     PRIM-MINISTRU
                   NICOLAE VĂCĂROIU

                    Contrasemnează:
                    ---------------
                   Ministru de stat,
        ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                  Dan Mircea Popescu

             Ministrul apărării naţionale,
                   Gheorghe Tinca

                 Ministru de interne,
                  Doru Ioan Tărăcilă

                  Secretar de stat,
               şeful Departamentului
         pentru Administraţie Publică Locală,
                   Octav Cozmâncă


    ANEXA 1



  .............................. Nr. ............ din .......
    (organul care întocmeşte)
  .............................. către
      (judeţul, localitatea)
  .............................. CENTRUL MILITAR ............
   (strada, numărul, telefonul) ............................


                                                              TABEL NOMINAL
                             cu tinerii născuţi în anul 19.., care urmează a fi recrutaţi în anul ........


┌────┬─────────┬───────────┬────────┬──────────────┬───────┬─────────┬────────┬───────────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────────┐
│ │ │ Codul │ Locul │Naţionalitatea│Studii │ Meseria │Locul de│ │Domiciliul│ │ Seria │ Data │
│ │ │ personal │naşterii│ │ │ │ muncă │Condamnări,│ │ │ si │prezentării│
│ │ ├───────────┼────────┼──────────────┼───────┼─────────┼────────┤internat ├──────────┤Domiciliul│ numărul ├───────────┤
│ │ Nr. │ Numele, │ │ │ │ │ │ în │ │părinţilor│buletinului│ Seria │
│Nr. │ din │ Prenumele │ Starea │ Religia │ │Permisul │ │instituţii │ │ │ de │adeverinţei│
│crt.│registrul│ tatălui, │ civilă │ │ Limbi │ de │Funcţia │ de │Resedinţa │ │identitate │ de │
│ │ de │ prenumele ├────────┼──────────────┤străine│conducere│ │reeducare │ │ │ │ recrutare │
│ │evidenţă │titularului│Numărul │ Pregătirea │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┤
│ │ │ │copiilor│ premilitară │ │ │ │ │ │ │ │ Semnătura │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│ │ ├───────────┼────────┼──────────────┼───────┼─────────┼────────┤ │ │ │ ├───────────┤
│ │ │ ├────────┼──────────────┤ │ │ │ ├──────────┤ │ ├───────────┤
├────┴─────────┴───────────┴────────┴──────────────┴───────┴─────────┴────────┴───────────┴──────────┴──────────┴───────────┴───────────┤
│ │
├────┬─────────┬───────────┬────────┬──────────────┬───────┬─────────┬────────┬───────────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────────┤
│ │ ├───────────┼────────┼──────────────┼───────┼─────────┼────────┤ │ │ │ ├───────────┤
│ │ │ ├────────┼──────────────┤ │ │ │ ├──────────┤ │ ├───────────┤
└────┴─────────┴───────────┴────────┴──────────────┴───────┴─────────┴────────┴───────────┴──────────┴──────────┴───────────┴───────────┘



                            Modul de completare

    Tabelul se întocmeşte în doua exemplare, dintre care un exemplar se trimite fără adresa centrului militar.
    În tabel se înscriu toţi tinerii născuţi în comuna, precum şi cei care au domiciliul sau reşedinţa în comuna. Pentru tinerii născuţi în comuna, dar care nu mai locuiesc în comuna respectiva, la rubrica "Domiciliul" se vor scrie anul plecării, judeţul şi localitatea în care cei în cauza s─au stabilit.
    Tabelul se completează conform cerinţelor din rubricile acestuia, cu menţiunea ca în rubrica nr. 9 se vor completa durata, motivul şi data executării pentru tinar, părinţii sau fraţii acestuia, iar în rubrica 13 la subrubrica "Semnătura", pe exemplarul doi al tabelului, delegatul consiliului comunal va înscrie hotărârea comisiei locale de recrutare─incorporale (apt, inapt, bolnav în tratament, scutit). După încorporare, pe baza comunicării centrului militar, secretarul comunei va scrie situaţia recruţilor respectivi (incorporat, aminat etc.).


    ANEXA 2

                               PROCEDURA
            privind modul de înmânare a ordinelor de chemare

    1. Ordinele de chemare trimise de către centrele militare vor fi înmânate personal tinerilor, recruţilor sau rezerviştilor, înscriindu─se pe ordinul de chemare şi pe dovada dată şi ora înmânarii.
    2. La autorităţile competente care au responsabilităţi pe linia recrutării, incorporarii şi evidentei militare, ordinele de chemare primite de la centrul militar se înmâneaza tinerilor, recruţilor şi rezervistilor de către persoanele destinate de conducătorii acestora.
    3. În situaţia în care cel chemat este plecat din localitate, ordinul de chemare va fi înmânat unui membru major din familie (părinţilor, sotiei, surorilor, fraţilor majori), unei rude sau oricărei persoane majore care locuieşte împreună cu cel chemat, încheindu─se despre aceasta procesul─verbal de pe versoul dovezii de înmânare a ordinului de chemare, conform prevederilor art. 179 din Codul de procedura penală. Procesul─verbal va fi semnat de persoana desemnată pentru înmânarea ordinelor de chemare.
    Se va pune în vedere celui care a semnat de primirea ordinului de chemare să anunţe personal pe cel căruia ii este adresat ordinul de chemare, prin telefon (telegraf) sau alt mijloc, astfel încât acesta să se prezinte la termenul şi în locul prevăzute în ordinului de chemare.
    4. În cazul în care la domiciliu nu sunt găsite cel chemat şi nici persoanele care locuiesc cu acesta, ordinul de chemare se preda unităţii de poliţie, care are obligaţia să ia măsuri, de îndată, pentru a găsi persoana chemată şi să─i înmâneze ordinul de chemare. Despre predarea ordinelor de chemare unităţii de poliţie va fi informat şi centrul militar.
    5. În situaţia în care tinarul, recrutul sau rezervistul titular al ordinului de chemare sau persoanele cu care aceştia locuiesc refuza primirea lui, ordinul de chemare se afişează pe uţa locuinţei, încheind despre aceasta procesul─verbal de pe versoul dovezii de înmânare a ordinului de chemare.
    6. În situaţia în care unii dintre cei chemaţi nu se găsesc la domiciliu, fiind la serviciu (lucrează la un agent economic din oraşul sau comuna respectiva) şi nu domiciliază cu un membru din familie major, căruia să i se înmâneze ordinul de chemare, persoana însărcinata de către consiliul local comunal cu înmânarea ordinelor de chemare se va deplasa la locul de munca al celor chemaţi pentru a le înmâna personal ordinele de chemare. În acest scop se va cere sprijinul conducătorilor unităţilor respective.
    7. Dacă unii dintre cei chemaţi sunt bolnavi netransportabili, internati în spitale, arestaţi, decedaţi etc., se va menţiona acest lucru pe versoul ordinelor de chemare. Şeful organului respectiv va consemna pe aceste ordine de chemare motivul neînmânării, va semna şi va aplica ştampila după ce, în prealabil, a verificat valabilitatea celor înscrise.
    Aceste ordine de chemare vor fi înapoiate centrului militar o dată cu dovezile de înmânare a celorlalte ordine de chemare.


    ANEXA 3


.................................
    (denumirea ministerului
    sau a altui organ central)

.................................
 (denumirea agentului economic
   sau a instituţiei publice)

                               FIŞĂ DE EVIDENŢĂ

    1. Numele de familie ................................................
       Prenumele tatălui ................................................
       Prenumele ........................................................
    2. Anul naşterii ....................................................
    3. Gradul ...........................................................
    4. Nr. specialitatii militare .......................................
    5. Specialitatea din viaţa civilă (meseria, calificarea) ............
    6. Locul de munca şi funcţia ........................................
    7. Studii generale ..................................................
    8. Starea civilă ....................................................
    9. Centrul militar în evidenţa căruia se afla .......................
   10. Domiciliul (reşedinţa pentru recruţi) ........., comuna (oraşul)......
........., str. ..........., nr. ........, blocul ..........., scara ........,
etajul .........., apartamentul .............., judeţul ...................
   11. Mutaţii ─ luat în evidenţă la data de ............................
               ─ scos din evidenţă la data de ...........................
   12. Seria şi nr. livretului militar (adeverinţei de recrutare) .......

   Semnătura celui care a întocmit fişa ...........


    ANEXA 4

                            FORMULAR DE EVIDENŢĂ


    1. Gradul .................................................
    2. Numele de familie ......................................
       Prenumele tatălui ......................................
       Prenumele ..............................................
    3. Nr. specialitatii militare .............................
    4. Anul naşterii ..........................................................
    5. Şcoli (cursuri) absolvite ..............................
...............................................................................
    6. Specialitatea din viaţa civilă (meseria, calificarea) ..................
    7. Locul de munca ........................................................,
           (denumirea agentului economic, secţia, atelierul, schimbul de lucru)
oraşul (comuna) ..................., strada .................... nr. .........,
sectorul ..........., nr. de telefon ............., funcţia ..................,
judeţul .................
    8. Starea civilă ...........................................................
    9. Domiciliul înscris în buletinul de identitate ..........................,
comuna (oraşul) .................., satul ................, str. ...............
nr. .........., blocul ........., scara ........., etajul ........, apartamentul
..............., judeţul .....................
   10. Livretul militar seria ............. nr. ...........
   11. Permisul de conducere auto nr. ............ categoria ............
   12. Starea sănătăţii (cei bolnavi vor menţiona boala sau infirmitatea
       de care suferă) ....................................................
   13. Grupa sanguină ..............
   14. Sunt în evidenţa centrului militar ...................

           Semnătura ................. Data ..............


       CERTIFICAT EXACTITATEA DATELOR
           ÎNSCRISE IN FORMULAR

            L.S. ...........


                            -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016