Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.164 din 26 septembrie 2007  privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea intreprinderilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.164 din 26 septembrie 2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea intreprinderilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 690 din 11 octombrie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
având în vedere dispoziţiile <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de Urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi ale <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Scopul prezentei hotãrâri îl reprezintã instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv acordarea de ajutoare de minimis.
(2) În sensul prezentei hotãrâri, schema de ajutor de stat este un act în baza cãruia pot fi acordate alocãri specifice individuale întreprinderilor definite în mod general şi abstract, potrivit principiului stabilit în Regulamentul Consiliului Europei nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de instituire a Comunitãţii Europene publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene. nr. L 83/1999.
(3) Ajutorul de minimis reprezintã un ajutor de stat care nu depãşeşte într-o perioadã determinatã de timp plafonul prevãzut de reglementãrile comunitare în vigoare.
(4) Ajutoarele de minimis nu sunt supuse procedurii de notificare şi sunt reglementate prin Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 în aplicarea articolelor 87 şi 88 ale Tratatului pentru ajutoarele de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/2006.

CAP. II
Criterii de eligibilitate

ART. 2
Beneficiarii ajutorului de minimis în temeiul prezentei hotãrâri sunt întreprinderile care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt înregistrate conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, au sediul şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
b) îşi desfãşoarã activitatea în domeniile prevãzute în anexa nr. 1;
c) pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitãrii, nu au primit ajutoare de minimis sau, dacã au primit ajutoare de minimis, acestea cumulate nu depãşesc plafonul echivalent în lei cu 200.000 euro;
d) la momentul solicitãrii ajutorului de stat prezintã un plan de investiţii care sã reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate;
e) nu înregistreazã debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
f) nu se aflã în procedurã de executare silitã, faliment, reorganizare judiciarã, dizolvare, închidere operaţionalã, lichidare;
g) nu intrã în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit cap. 2 secţiunea 2.1. din Comunicarea Comisiei Europene - Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
h) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate;
i) nu au primit un ajutor ilegal.
ART. 3
Prezenta hotãrâre cuprinde mãsuri de sprijin acordate întreprinderilor în vederea dezvoltãrii şi modernizãrii activitãţii.

CAP. III
Reguli procedurale

ART. 4
(1) Ajutorul de minimis se acordã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale - sub formã de granturi. Valoarea ajutorului acordat se exprimã în formã brutã, adicã înainte de deducerea impozitelor directe.
(2) Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordãrii lor.
ART. 5
(1) Întreprinderile beneficiare vor depune la Ministerul Economiei şi Finanţelor o declaraţie scrisã referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va informa în scris întreprinderile cu privire la cuantumul ajutorului şi la caracterul acestuia de minimis, fãcând referire explicitã la prevederile comunitare în domeniu.
ART. 6
(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor va acorda un nou ajutor de minimis doar dupã ce a verificat ca acesta nu ridicã suma totalã a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul perioadei relevante de 3 ani fiscali consecutivi la un nivel care sã depãşeascã pragul de 200.000 euro, echivalent în lei.
(2) Ajutorul nu poate fi fracţionat pentru a se încadra în pragul maxim admis.
(3) Ajutorul de minimis nu poate fi cumulat cu un alt ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile, dacã printr-o astfel de cumulare ar rezulta depãşirea intensitãţii fixate în circumstanţe specifice pentru fiecare caz în parte de regulamente sau decizii de exceptare în bloc ale Comisiei Europene.
ART. 7
Ministerul Economiei şi Finanţelor va pãstra o evidentã a ajutoarelor de minimis acordate în baza schemei instituite prin prezenta hotãrâre pe o perioadã de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ultimul ajutor individual în cadrul schemei.
ART. 8
(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va verifica periodic respectarea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementãrile comunitare şi de prevederile prezentei hotãrâri, precum şi respectarea planului de investiţii prezentat la acordarea mãsurii de sprijin.
(2) În cazul în care se constatã abateri ale întreprinderilor de la cele menţionate la alin. (1), Ministerul Economiei şi Finanţelor are abilitatea de a recupera ajutorul de stat.
ART. 9
(1) Durata schemei este de 5 ani, respectiv 2007-2011, cu posibilitatea prelungirii.
(2) Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este echivalentul în lei a 5 milioane euro, în limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 5 ani.
ART. 10
Procedura de acordare a alocãrilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de minimis privind dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 11
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 26 septembrie 2007.
Nr. 1.164.

ANEXA 1

LISTA
domeniilor de activitate pentru
care se acordã ajutoare de minimis



┌────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Cod CAEN │ Denumire cod CAEN │
│crt.│ │ │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ D - Produse ale industriei prelucrãtoare │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │ 183 │ Prepararea şi vopsirea blãnurilor; fabricarea articolelor│
│ │ │ din blanã │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │ 191 │ Tãbãcirea şi finisarea pieilor │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │ 193 │ Fabricarea încãlţãmintei │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │ 203 │ Fabricarea de elemente de dulgherie şi tâmplãrie, pentru │
│ │ │ construcţii │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │ 204 │ Fabricarea ambalajelor din lemn │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. │ 205 │ Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor│
│ │ │ din plutã, paie şi împletituri │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. │ 2121 │ Fabricarea hârtiei şi cartonului ondulat şi a ambalajelor│
│ │ │ din hârtie sau carton │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. │ 2222 │ Alte activitãţi de tipãrire n.c.a. │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. │ 2223 │ Legãtorie │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. │ 2224 │ Servicii pregãtitoare pentru pretipãrire │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. │ 2225 │ Alte lucrãri de tipografie │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. │ 2621 │ Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodãresc şi │
│ │ │ ornamental │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. │ 263 │ Fabricarea plãcilor şi dalelor, din ceramicã │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. │ 264 │ Fabricarea cãrãmizilor, ţiglelor şi altor produse pentru │
│ │ │ construcţii, din argilã arsã │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. │ 2665 │ Fabricarea produselor din azbociment │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. │ 267 │ Tãierea, fasonarea şi finisarea pietrei │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. │ 355 │ Producţia altor mijloace de transport n.c.a. │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. │ 361 │ Producţia de mobilier │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│19. │ 365 │ Fabricarea jocurilor şi jucãriilor │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. │ 3662 │ Confecţionarea mãturilor şi periilor │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ G - Comerţul cu ridicata şi cu amãnuntul, repararea autovehiculelor, │
│ motocicletelor şi a bunurilor personale şi de uz gospodãresc │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. │ 5221 │ Comerţ cu amãnuntul al fructelor şi legumelor proaspete │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. │ 5222 │ Comerţ cu amãnuntul al cãrnii şi al produselor din carne│
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. │ 5223 │ Comerţ cu amãnuntul al peştelui, crustaceelor şi │
│ │ │ moluştelor │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│24. │ 5271 │ Reparaţii de încãlţãminte şi ale altor articole din │
│ │ │ piele │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. │ 5272 │ Reparaţii de articole electrice de uz gospodãresc │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ H - Hoteluri şi restaurante │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. │ 552 │ Campinguri şi alte facilitãţi pentru cazare de scurtã │
│ │ │ duratã │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│27. │ 553 │ Restaurante │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│28. │ 555 │ Cantine şi alte unitãţi de preparare a hranei │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ K - Tranzacţii imobiliare, închirieri şi activitãţi de servicii prestate în │
│ principal întreprinderilor │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│29. │ 722 │ Consultanţã şi furnizare de programe informatice │
│ │ │ (software) │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│30. │ 7412 │ Activitãţi de contabilitate, revizie contabilã, │
│ │ │ consultanţã în domeniul fiscal │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│31. │ 747 │ Activitãţi de întreţinere şi curãţare a clãdirilor │
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│32. │ 7485 │ Activitãţi de secretariat şi traducere │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ M - Învãţãmânt │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│33. │ 8042 │ Alte forme de învãţãmânt │
├────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ O - Alte activitãţi de servicii colective, sociale şi personale │
├────┬────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┤
│34. │ 9301 │ Spãlarea, curãţarea şi vopsirea textilelor şi blãnurilor│
├────┼────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│35. │ 9302 │ Coafurã şi alte activitãţi de înfrumuseţare │
└────┴────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2

PROCEDURA
de acordare a alocãrilor specifice individuale în cadrul
schemei de ajutor de minimis privind dezvoltarea sau
modernizarea întreprinderilor

CAP. I
Obiectivul schemei de ajutor de stat

Obiectivul prezentei scheme de ajutor de stat îl constituie modernizarea sau dezvoltarea activitãţii întreprinderilor care activeazã în domeniile de activitate menţionate în anexa nr. 1 la hotãrâre.
Prezenta schemã de ajutor de stat îşi propune sprijinirea unor sectoare de activitate, la alegerea cãrora au fost avute în vedere urmãtoarele elemente: sprijinirea întreprinderilor care au nevoie de sume mici în dezvoltarea sau modernizarea activitãţii lor, atragerea de forţã de muncã din zonele limitrofe, utilizarea resurselor locale, susţinerea meseriaşilor din zonele rurale şi din micile localitãţi, sprijinirea întreprinderilor care au ca obiect de activitate domeniul serviciilor, dezvoltarea sau modernizarea activitãţii întreprinderilor prestatoare de servicii pentru a se ridica la nivelul standardelor europene.

CAP. II
Definiţii

1. În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) întreprindere este orice persoanã juridicã, indiferent de forma de organizare, care desfãşoarã activitãţi în scop lucrativ, total sau parţial;
b) alocare specificã individualã reprezintã valoarea totalã a sumei nerambursabile acordate unei întreprinderi, în cadrul unei scheme de ajutor de stat, care poate fi acordatã în una sau mai multe tranşe;
c) întreprinderi mici şi mijlocii, denumite în continuare IMM, sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
d) întreprindere mijlocie, din cadrul categoriei de IMM, este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
e) întreprindere micã, din cadrul categoriei de IMM, este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã sau deţine active totale de pânã la 10 milioane euro, echivalent în lei;
f) microîntreprindere, din cadrul categoriei de IMM, este întreprinderea care are pânã la 9 salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã sau deţine active totale de pânã la 2 milioane euro, echivalent în lei.
2. Întreprinderile mici şi mijlocii se clasificã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Încadrarea în una dintre aceste categorii se va face ţinându-se cont de gradul de autonomie al întreprinderii în relaţia cu alte întreprinderi, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Criterii de eligibilitate

Pot beneficia de alocãri specifice individuale în baza schemei de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitãrii, urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt înregistrate conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, au sediul şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
b) îşi desfãşoarã activitatea în domeniile specificate în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre;
c) pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitãrii, au primit ajutoare de minimis, dar care cumulate nu depãşesc plafonul echivalent în lei cu 200.000 euro;
d) prezintã un plan de investiţii care sã reflecte modul de utilizare a sumelor acordate;
e) nu înregistreazã debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
f) nu se aflã în procedura de executare silitã, faliment, reorganizare judiciarã, dizolvare, închidere operaţionalã, lichidare;
g) nu intrã în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit cap. 2 secţiunea 2.1. din Comunicarea Comisiei Europene - Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;
h) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate;
i) nu au primit un ajutor ilegal.

CAP. IV
Cheltuieli eligibile

1. Sunt considerate cheltuieli eligibile, cheltuielile legate de:
a) investiţiile în active corporale referitoare la:
- terenuri sau amenajãri de terenuri;
- construcţii;
- echipamente tehnologice - maşini, utilaje şi instalaţii de lucru;
- aparate şi instalaţii de mãsurare, control şi reglare;
- mijloace de transport pentru susţinerea activitãţii întreprinderii;
- mobilier, aparaturã biroticã, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale;
b) investiţiile în active necorporale referitoare la:
- constituirea întreprinderii;
- brevete, licenţe, mãrci comerciale şi alte drepturi şi active similare;
- alte imobilizãri necorporale.
2. Se iau în considerare cheltuielile aferente realizãrii unei construcţii, doar în cazul în care aceasta se realizeazã cu o întreprindere autorizatã în domeniu.
3. În cazul achiziţionãrii unor active, în corelaţie directã cu un amplasament de producţie - dacã întreprinderea de la care au fost procurate nu mai desfãşoarã activitate sau şi-ar înceta activitatea în condiţiile în care nu ar fi cumpãratã - pentru a fi consideratã investiţie eligibilã din punctul de vedere al costurilor, tranzacţia trebuie sã se fi desfãşurat în condiţii de piaţã, prin intermediul unei proceduri de achiziţie deschisã şi competitivã, aşa cum este aceasta definitã în legislaţia româneascã.
4. Toate costurile eligibile aferente investiţiei vor fi considerate fãrã TVA.
5. Activele achiziţionate pot fi noi sau la mâna a doua. În cazul preluãrii unor active de la o întreprindere care nu mai desfãşoarã activitate sau şi-ar înceta activitatea în condiţiile în care nu ar fi cumpãratã, valoarea activelor la a cãror achiziţionare a fost implicatã orice formã de ajutor de stat trebuie sã fie dedusã de la calculul valorii investiţiei iniţiale.
6. Pentru a fi incluse în investiţia eligibilã, activele corporale şi necorporale trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) trebuie sã fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat;
b) trebuie sã fie considerate active amortizabile;
c) trebuie sã fie achiziţionate în condiţii de piaţã;
d) trebuie sã fie incluse în categoria activelor proprii ale firmei şi sã rãmânã în locaţia unde a beneficiat de ajutor de stat pentru cel puţin 5 ani, calculat din momentul în care investiţia a fost finalizatã şi trebuie sã fie utilizate pentru derularea operaţiunii finanţate.

CAP. V
Modalitatea de acordare a alocãrilor specifice individuale

1. Întreprinderile mici şi mijlocii pot beneficia de ajutoare de minimis pentru modernizarea sau dezvoltarea activitãţii, în limita valorii maxime de 200.000 euro, echivalent în lei, pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi.
2. Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de minimis pentru întreprinderile mici şi mijlocii constã în alocarea de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor a unor sume nerambursabile.
3. În cazul în care alocarea specificã individualã este plãtitã în mai multe tranşe, acestea se vor actualiza la valoarea de la data acordãrii primei tranşe. Actualizarea se face având în vedere rata de referinţã fixatã periodic de Comisia Europeanã pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

CAP. VI
Procedura de acordare a alocãrii specifice individuale

Pentru ca o întreprindere micã sau mijlocie sã obţinã finanţarea în cadrul schemei de ajutor de stat trebuie parcurse urmãtoarele etape :
1. Solicitarea acordului de principiu pentru finanţare
1.1. Orice solicitant trebuie sã obţinã un acord de principiu pentru finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor înainte de a beneficia de alocarea specificã individualã în cadrul prezentei scheme.
1.2. În vederea obţinerii acordului de principiu pentru finanţare, solicitantul transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor o cerere de acord de principiu pentru finanţare, conform Formularului nr. 1 la prezenta procedurã, însoţitã de urmãtoarele documente justificative:
a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea solicitantã, în care sã se menţioneze urmãtoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia;
b) declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii conform Formularului nr. 2 la prezenta procedurã;
c) situaţiile financiare aprobate, corespunzãtoare ultimului exerciţiu financiar, în copie;
d) planul de investiţii pentru care se solicitã finanţarea;
e) studiul tehnico-economic, întocmit de o firmã de specialitate în domeniu, din care sã rezulte viabilitatea proiectului pentru care se solicitã finanţare;
f) certificat de atestare fiscalã privind îndeplinirea obligaţiilor de platã cãtre bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizatã, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
g) certificat de atestare fiscalã, în original sau în copie legalizatã, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor de platã cãtre bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru;
h) declaraţie pe proprie rãspundere a reprezentantului legal al întreprinderii cã aceasta nu se aflã în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã, cã întreprinderea nu are activitãţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;
i) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al întreprinderii cã împotriva acesteia nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate;
j) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al întreprinderii cã întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alţi furnizori de ajutor de stat pe aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;
k) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al întreprinderii cã aceasta nu a beneficiat de ajutoare ilegale;
l) împuternicire semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altã persoanã decât aceasta semneazã cererea de acord de principiu pentru finanţare;
m) o copie a cãrţii de identitate a persoanei împuternicite sã semneze cererea de acord de principiu pentru finanţare;
n) opisul cu documentele depuse pentru obţinerea acordului de principiu pentru finanţare.
1.3. Cererea de acord de principiu pentru finanţare se completeazã în limba românã prin tehnoredactare şi poartã semnãtura în original a reprezentantului legal sau a împuternicitului întreprinderii.
1.4. Pe baza analizei documentaţiei depuse solicitantul obţine acordul de principiu pentru finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor, conform Formularului nr. 3 la prezenta procedurã, înainte de a beneficia de alocarea specificã individualã în cadrul prezentei scheme.
2. Înregistrarea, evaluarea şi selecţia beneficiarilor
2.1. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se desemneazã direcţia cu atribuţii în domeniul ajutorului de stat ca Unitate de implementare a prezentei scheme pe perioada de valabilitate a acesteia, precum şi secretarul de stat coordonator.
2.2. În aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri, Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat coordoneazã metodologic compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.
2.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat, acordã asistenţã întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi completarea cererii de acord de principiu pentru finanţare.
2.4. Cererea de acord de principiu pentru finanţare completatã, însoţitã de documentele justificative, se va depune la Registratura generalã a Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu menţiunea pe plic "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis".
2.5. Toate cererile vor fi înregistrate într-un registru special al schemei de ajutor de stat la cabinetul secretarului de stat coordonator, menţionându-se data şi numãrul de înregistrare a cererii.
2.6. Toatã corespondenţa dintre întreprinderile solicitante şi Ministerul Economiei şi Finanţelor va purta menţiunea de mai sus şi va fi depusã la registratura generalã a ministerului.
2.7. Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va ţine un registru special al ajutoarelor de minimis care va cuprinde toate datele de identificare ale întreprinderilor solicitante, data obţinerii acordului de principiu pentru finanţare, numãrul tranşelor anuale de acordare a alocaţiei specifice individuale şi valoarea lor, precum şi data transmiterii scrisorii de respingere şi motivul acesteia.
2.8. Înregistrarea cererilor de acord de principiu pentru finanţare va începe dupã intrarea în vigoare a ordinului ministrului economiei şi finanţelor menţionat la pct. 2 subpct. 2.1.
2.9. Cererile de acord de principiu pentru finanţare vor fi analizate şi selectate, în limita bugetului anual alocat schemei, în funcţie de data şi numãrul înregistrãrii documentelor prevãzute la pct. 1 subpct. 1.2 urmãrindu-se conformitatea cu prevederile prezentei hotãrâri.
2.10. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii acesteia, însoţitã de toate documentele justificative.
2.11. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face publicã pe site-ul sãu epuizarea bugetului anual alocat pentru aceastã schemã, datã de la care nu se mai înregistreazã cereri de acord de principiu pentru finanţare.
2.12. În urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite întreprinderilor solicitante, dupã caz:
a) acordul de principiu pentru finanţare conform Formularului nr. 3 la prezenta procedurã, în cazul întreprinderilor solicitante selectate pentru finanţare;
b) înştiinţarea prin care se precizeazã cã cererea de acord de principiu pentru finanţare este incompletã - nu conţine informaţii corecte, nu este însoţitã de toatã documentaţia necesarã sau existã neconcordanţe în informaţiile furnizate. În acest caz, termenul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare, prevãzut la pct. 2 subpct. 2.10, curge de la data la care cererea este consideratã completã în sensul prevederilor prezentei hotãrâri. Întreprinderea solicitantã transmite completarea documentaţiei în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii.
c) scrisoarea de respingere a cererii de acord de principiu pentru finanţare în cazul în care:
- nu se îndeplinesc criteriile prevãzute în prezenta hotãrâre; sau
- cererile de acord de principiu pentru finanţare au fost depuse dupã data la care bugetul anual alocat schemei a fost epuizat; sau
- nu se respectã termenul prevãzut la pct. 2 subpct. 2.12 lit. b).
2.13. În cazul obţinerii acordului de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor - Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat transmite în scris o scrisoare de informare a întreprinderii beneficiare cu privire la caracterul de minimis al ajutorului de stat primit, fãcând referire explicitã la prevederile comunitare în domeniu.
3. Acordarea alocãrilor specifice individuale
3.1. Alocãrile specifice individuale se acordã solicitanţilor selectaţi, dupã efectuarea parţialã sau totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului pentru care s-a emis acordul de principiu pentru finanţare.
3.2. Bugetul anual alocat întreprinderilor solicitante se repartizeazã în tranşe egale în funcţie de durata de derulare a planului de investiţii pentru care se solicitã finanţarea.
3.3. Acordarea alocãrii specifice individuale se face pe baza unei cereri de eliberare a sumei nerambursabile, prevãzutã în Formularul nr. 4 la prezenta procedurã, transmisã de solicitant la Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reprezentant sau prin poştã cu confirmare de primire.
3.4. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile este însoţitã de urmãtoarele documente:
a) formularul de decont prevãzut în Formularul nr. 5, însoţit de documentele justificative din cadrul Formularului nr. 6 la prezenta procedurã, în original şi în copie, în ordinea activitãţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont. Copiile conţin menţiunea "conform cu originalul", ştampila şi semnãtura reprezentantului legal al întreprinderii;
b) opis cu toate documentele depuse în vederea eliberãrii sumei nerambursabile.
3.5. Eliberarea de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor a tranşei din suma nerambursabilã se va efectua dupã verificarea la faţa locului, de cãtre reprezentanţii Unitãţii de implementare a schemei şi cei ai compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, a realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii operaţiunilor economico-financiare pentru care se solicitã finanţare.
3.6. Întreprinderile solicitante sunt obligate sã demareze investiţiile prevãzute în proiectul pentru care au solicitat finanţare şi sã depunã prima cerere de eliberare a sumei nerambursabile în termen de maximum 4 luni de la data emiterii acordului de principiu pentru finanţare. În cazul în care întreprinderile solicitante nu au demarat proiectul în termenul prevãzut, acordul de principiu pentru finanţare se anuleazã.
3.7. Dupã eliberarea primei tranşe din suma nerambursabilã întreprinderile solicitante vor depune la 3 luni o cerere de eliberare a unei noi tranşe din suma nerambursabilã, însoţitã de documentele justificative.
3.8. Suma tuturor acestor tranşe nu va depãşi valoarea anualã maximã acordatã întreprinderii.
3.9. Termenul limitã pentru depunerea cererii de eliberare a sumei nerambursabile, completatã, este data de 1 noiembrie a anului bugetar în curs.
3.10. Plãţile pentru cheltuielile eligibile se vor efectua direct cãtre întreprinderile beneficiare şi nu cãtre furnizori ai acestora prin compensare.
3.11. Virarea efectivã a tranşelor din suma nerambursabilã se face de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la înregistrarea cererii de eliberare a sumei nerambursabile, în contul 50.70 "Disponibil din subvenţii şi transferuri" deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cãrei razã îşi are domiciliul fiscal întreprinderea, pe baza analizei setului de documente prevãzute la pct. 3 subpct. 3.4.
3.12. Documentele originale, prevãzute la pct. 3 subpct. 3.4, vor fi ridicate de cãtre întreprindere de la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Unitatea de implementare a schemei, dupã verificarea conformitãţii copiilor şi virarea efectivã a sumei nerambursabile.
4. Controlul, restituirea şi raportarea alocãrilor specifice individuale
4.1. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, verificã la sediul întreprinderilor beneficiare veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor şi a cheltuielilor efectuate de întreprinderi în cadrul schemei.
4.2. În cazul în care, în urma controalelor efectuate la întreprinderile beneficiare se constatã:
a) declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine suma nerambursabilã;
b) schimbarea destinaţiei sumelor nerambursabile;
c) orice altã nerespectare a prevederilor prezentei hotãrâri, Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va propune ministrului economiei şi finanţelor recuperarea totalã sau parţialã, dupã caz, a ajutorului de stat acordat.
4.3. Recuperarea ajutorului de stat se realizeazã conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
4.4. Sumele restituite reprezintã venituri ale bugetului de stat şi se vireazã în contul 20.36.01.11 "Venituri din ajutoare de stat recuperate".
4.5. Întreprinderile beneficiare au obligaţia sã transmitã Ministerului Economiei şi Finanţelor anual, timp de 3 ani de la finalizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţãrii prin completarea Formularului nr. 7 la prezenta procedurã. Transmiterea formularului de raportare se face pânã la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.
5. Anularea cererii de solicitare a alocãrii specifice individuale
5.1. În cazul în care una sau mai multe dintre informaţiile cuprinse în cererea de acord de principiu pentru finanţare, secţiunea B(2), pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis solicitantului acordul de principiu pentru finanţare, se modificã, solicitanţii au obligaţia de a transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor cererea de anulare totalã sau parţialã a finanţãrii, conform Formularului nr. 8 la prezenta procedurã.
5.2. Solicitantul va beneficia de alocare specificã individualã pentru cheltuielile rãmase nemodificate.
5.3. Pentru cheltuielile care au suferit modificãri, solicitantul poate transmite o nouã cerere de acord de principiu pentru finanţare, concomitent sau ulterior transmiterii cererii de anulare totalã sau parţialã a finanţãrii. Procesul de evaluare se va relua de la data înregistrãrii noii cereri de acord de principiu pentru finanţare, cu completãrile şi corecţiile efectuate.
5.4. Cererea de anulare totalã sau parţialã a finanţãrii pentru care existã acord de principiu pentru finanţare se completeazã în limba românã, prin tehnoredactare, şi poartã semnãtura în original a reprezentantului legal sau a împuternicitului întreprinderii.

CAP. VII
Confidenţialitate

Personalul Unitãţii de implementare are obligaţia de a pãstra confidenţialitatea privind documentele justificative depuse de întreprinderile solicitante în cadrul prezentei scheme.

Formularul nr. 1


────────────────────
la Procedurã
────────────






┌──────────────────────────────┐
│Data înregistrãrii ...........│
│Numãrul înregistrãrii ........│
└──────────────────────────────┘




CERERE DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE
(Se completeazã toate rubricile din formularul-tip în limba românã, prin tehnoredactare)

Subscrisa, ......., având datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentatã legal prin dl/dna .........., având calitatea de ......., solicit finanţarea în condiţiile prevederilor Schemei de ajutor de stat de minimis privind dezvoltarea şi modernizarea întreprinderilor.

SECŢIUNEA A
Prezentarea solicitantului

Denumirea întreprinderii: .................................
Adresa: ............. cod poştal .................
Telefon: ............ Fax: .......................
E-mail: ..........................................
Data înregistrãrii întreprinderii: .....................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ................
Codul de identificare fiscalã: .........................................
Cod IBAN în care se solicitã transferarea alocaţiei specifice individuale(RON) ....................... deschis la Trezoreria .......................
Forma juridicã: ............................................
Capitalul social: ............................... RON deţinut de
- persoane fizice: ............................. %
- IMM*1): ...................................... %
- societãţi comerciale mari*2): ................. %.
Obiectul principal de activitate: ................................
Cod CAEN: ........................................................
Obiectul secundar de activitate*3): ..............................
..................................................................
Cod CAEN: ........................................................
Numãrul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior):
Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat):
.......................... RON
Valoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)*4)
.......................... RON
Numele: ...................................
Funcţia ....................................

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*5)
..................................................

Data semnãrii: .........................
_____________
*1) IMM sunt definite ca societãţi comerciale cu numãrul mediu scriptic de personal pânã la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*2) Societatea mare este acea societate comercialã cu numãrul mediu scriptic de personal mai mare decât 250 (inclusiv) sau o cifrã de afaceri anualã netã de peste 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau care deţine active totale care depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate.
*3) Se completeazã dacã finanţarea se solicitã pentru obiectul secundar de activitate.
*4) Prin active totale se înţeleg active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*5) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.


SECŢIUNEA B
Prezentarea proiectului pentru care se solicitã finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat de minimis pentru dezvoltarea şi modernizarea întreprinderilor

SECŢIUNEA B1
Descrierea succintã a proiectului pentru care se solicitã finanţarea
......................................................................
......................................................................
......................................................................

SECŢIUNEA B2
Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicitã finanţare cu defalcare anualã




┌──────────────┬──────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Denumirea │Tipul de cheltuialã │ Valoarea │ Valoarea │
│obiectivului │pentru care se solicitã │cheltuielilor │ finanţãrii │
│ │finanţare │ eligibile*6) │ solicitate │
│ │ │ - lei - │ - lei - │
│ │ ├─────┬───┬─────┼─────┬───┬─────┤
│ │ │ AN │AN │ AN │ AN │AN │ AN │
│ │ │ I │II │ III │ I │II │ III │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│[]1.Investiţii│[] a) Cheltuieli cu terenuri sau amenajãri│ │ │ │ │ │ │
│în imobilizãri│de terenuri │ │ │ │ │ │ │
│corporale*7) ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu echipamente │ │ │ │ │ │ │
│ │tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii│ │ │ │ │ │ │
│ │de lucru) │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] d) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de mãsurare, control şi reglare │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] e) Cheltuieli cu mijloace de transport │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru susţinerea activitãţii │ │ │ │ │ │ │
│ │întreprinderii │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] f) Cheltuieli cu mobilier, aparaturã │ │ │ │ │ │ │
│ │biroticã, echipamente de protecţie a │ │ │ │ │ │ │
│ │valorilor umane şi materiale │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│[]2.Investiţii│[] a) Cheltuieli de constituire a │ │ │ │ │ │ │
│în imobilizãri│întreprinderii │ │ │ │ │ │ │
│necorporale*8)│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu brevete, licenţe, │ │ │ │ │ │ │
│ │mãrci comerciale şi alte drepturi şi │ │ │ │ │ │ │
│ │active similare │ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────┼───┼─────┼─────┼───┼─────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu alte imobilizãri │ │ │ │ │ │ │
│ │obligatorii necorporale │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┴──────────────────────────────────────────┼─────┴───┴─────┼─────┴───┴─────┤
│TOTAL: │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│TOTAL FINANŢARE: │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘


___________
*6) Valoarea cheltuielilor eligibile fãrã TVA.
*7) Investiţii în imobilizãri corporale reprezintã orice investiţii în active fixe corporale ce se referã la crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate ce implicã o schimbare fundamentalã a produsului sau procesului de producţie al unei unitãţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizatã sub forma achiziţionãrii unei unitãţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã, trebuie sã fie de asemenea consideratã ca fiind o investiţie în imobilizãri corporale.
*8) Investiţii în imobilizãri necorporale reprezintã orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.


SECŢIUNEA C
Declaraţie pe propria rãspundere

Subsemnatul (a) ..........., identificat(ã) cu B.I./C.I. seria ......... nr. ........., eliberat(ã) de ........... la data de ........., cu domiciliul în localitatea ..........., str. ........ nr. ......, bl. ......, sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ..........., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii........, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsitã conform legii.
Declar pe propria rãspundere cã proiectul pentru care solicit finanţarea prin prezenta schemã de ajutor de minimis nu face obiectul altui ajutor de stat.
De asemenea, declar pe propria rãspundere cã în ultimii 3 ani*9):


───────────────
*9) Se considerã ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori solicitãrii cererii de finanţare.

[] nu am beneficiat de ajutor de stat;
[] am beneficiat de urmãtoarele ajutoare de stat:





┌────┬──────────────┬──────────┬──────────┬──────────────┬────────────────┐
│ Nr.│Anul acordãrii│ Forma │Furnizorul│Actul normativ│ Cuantumul │
│crt.│ ajutorului │ajutorului│ajutorului│în baza cãruia│ajutorului de │
│ │ de stat │ de stat │de stat │a beneficiat │ stat acordat │
│ │ │ │ │de finanţare │ │
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼────────────────┤
├────┼──────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼────────────────┤
└────┴──────────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴────────────────┘



Numele: ..............................
Funcţia ...............................

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*10)
..................................................

Data semnãrii: .........................
_________
*10) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.



NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat sã suporte nicio taxã din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajutã în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis sã completeze cererea în locul acestora.

Formularul nr. 2


────────────────────
la Procedurã
────────────

Formularul A

DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii ..........................................
Adresa sediului social ............................................
Cod unic de înregistrare ..........................................
Numele şi funcţia ......(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent) ......

II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, dupã caz, tipul întreprinderii:
[] Întreprindere autonomã
În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiarã a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fãrã formularul B.
[] Întreprindere partenerã
Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
[] Întreprindere legatã
Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Exerciţiul financiar de referinţã*2) │
├─────────────────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────┤
│ Numãrul mediu anual │Cifra de afaceri anualã netã,│Active totale,│
│ de salariaţi │ mii lei/mii euro │ mii lei/mii │
│ │ │ euro │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼──────────────┤
└─────────────────────────────┴─────────────────────────────┴──────────────┘


____________
*1) Datele sunt calculate în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
*2) Datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale se determinã şi se declarã pe propria rãspundere.


Important: Precizaţi dacã, faţã de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificãri care determinã încadrarea întreprinderii într-o altã categorie (respectiv micro-întreprindere, întreprindere micã, mijlocie sau mare).

[] Nu
[] Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior).
Semnãtura .......(numele şi funcţia semnatarului autorizat sã reprezinte întreprinderea)........
Declar pe propria rãspundere cã datele din aceastã declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii ...........................
Semnãtura .................................

Formularul B

CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, dupã caz:
- secţiunea A, dacã întreprinderea solicitantã are cel puţin o întreprindere partenerã (precum şi orice fişe adiţionale);
- secţiunea B, dacã întreprinderea solicitantã este legatã cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├─────────────────────────────────────────┬─────────────┬────────────┬────────┤
│ │Numãrul mediu│ Cifra │ Total │
│ │ anual de │de afaceri │active, │
│ │ salariaţi │anualã netã,│mii lei/│
│ │ │mii lei/ │mii euro│
│ │ │mii euro │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│1. Datele întreprinderii*3) solicitante │ │ │ │
│sau din situaţiile financiare anuale │ │ │ │
│consolidate (se vor introduce │ │ │ │
│datele din tabelul B1 │ │ │ │
│ din secţiunea B*4)) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│2. Datele cumulate*3) în mod proporţional│ │ │ │
│ale tuturor întreprinderilor partenere, │ │ │ │
│dacã este cazul (se vor introduce datele │ │ │ │
│din secţiunea A) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│3. Datele cumulate ale tuturor întreprin-│ │ │ │
│derilor legate*3) (dacã existã) - dacã nu│ │ │ │
│au fost deja incluse prin consolidare │ │ │ │
│la pct. 1 din acest tabel (se vor │ │ │ │
│introduce datele din tabelul B2 din │ │ │ │
│secţiunea B) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────┼────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────┴────────────┴────────┘



Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A
___________
*3) Datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anualã netã şi activele totale se determinã şi se declarã pe propria rãspundere.
*4) Datele întreprinderii, inclusiv numãrul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusã.

SECŢIUNEA A
Întreprinderi partenere

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completatã fişa de parteneriat (câte o fişã pentru fiecare întreprindere partenerã a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere partenerã a oricãrei întreprinderi legate, ale cãrei date nu au fost încã incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din aceastã fişã de parteneriat trebuie sã fie introduse în tabelul de mai jos.

1. Date de identificare şi date financiare preliminare

Tabelul A.1


┌──────────┬───────────────────────────────┬─────────┬───────────┬─────────────┐
│ │Întreprinderea partenerã - │Numãrul │ Cifra de │Active totale│
│ │Date de identificare │mediu │ afaceri │mii lei/ │
├──────────┼────────┬────────┬─────────────┤anual de │anualã netã│mii euro │
│Numele sau│ Adresa │Cod unic│Numele şi │salariaţi│mii lei/ │ │
│denumirea │sediului│ de │prenumele │ │mii euro │ │
│întreprin-│social │înregis-│preşedintelui│ │ │ │
│derii │ │trare │consiliului │ │ │ │
│ │ │ │de adminis- │ │ │ │
│ │ │ │traţie, │ │ │ │
│ │ │ │director │ │ │ │
│ │ │ │general sau │ │ │ │
│ │ │ │echivalent │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│6. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│7. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│8. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼─────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴───────────┴─────────────┘



NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantã este direct sau indirect partenerã.
Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultã din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacã existã, la care se adaugã în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu aceastã întreprindere partenerã, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacã este necesar, adãugaţi fişe privind legãtura dintre întreprinderi pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.


FIŞA DE PARTENERIAT

1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii ...................................
Adresa sediului social .....................................
Cod unic de înregistrare ...................................
Numele şi funcţia ........(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)..........

2. Date referitoare la întreprinderea legatã


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├────────────────┬───────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┤
│ │Numãrul mediu anual│Cifra de afaceri │ Active totale, │
│ │de salariaţi*5) │ anualã netã, │ mii lei/mii euro │
│ │ │mii lei/mii euro │ │
├────────────────┼───────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
├────────────────┼───────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
├────────────────┼───────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└────────────────┴───────────────────┴─────────────────┴─────────────────────┘



NOTĂ:
Aceste date rezultã din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacã existã. La acestea se adaugã într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de aceastã întreprindere partenerã, dacã datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacã este necesar, se va adãuga fişa întreprinderii legate pentru întreprinderile care nu au fost încã incluse prin consolidare.
2. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinutã*6) de întreprinderea solicitantã (sau de întreprinderea legatã prin intermediul cãreia se stabileşte legãtura de parteneriat), în întreprinderea partenerã la care se referã aceastã fişã:
....................................................................
....................................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinutã de întreprinderea partenerã la care se referã aceastã fişã, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legatã).
....................................................................
....................................................................
_________
*5) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu existã date privind numãrul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
*6) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulatã proporţia deţinutã de fiecare întreprindere legatã în aceeaşi întreprindere partenerã.


b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Tabelul de parteneriat - A.2


┌──────────────────────┬───────────────────┬──────────────┬──────────────────┐
│Procent │Numãrul mediu anual│ Cifra de │ Active totale*7),│
│ │de salariaţi │afaceri anualã│ mii lei/mii euro │
│ │ │netã, mii lei/│ │
│ │ │ mii euro │ │
├──────────────────────┼───────────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│Valoarea rezultatã în │ │ │ │
│urma aplicãrii celui │ │ │ │
│mai mare procent la │ │ │ │
│datele introduse în │ │ │ │
│tabelul de la pct. 1. │ │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────┴──────────────┴──────────────────┘



Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
_________
*7) Active totale reprezintã active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

SECŢIUNEA B
Întreprinderi legate

1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicitã încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
Cazul 1: Întreprinderea solicitantã ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusã în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
Cazul 2: Întreprinderea solicitantã sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusã/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantã derivã din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate, dacã este cazul. La acestea se adaugã în mod proporţional datele oricãrei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situatã imediat în aval sau în amonte, dacã nu a fost deja inclusã prin consolidare*8).
_________
*8) Definiţia întreprinderii legate din prezenta lege.


2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintã baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.

Tabelul B1


┌──────────────────────┬───────────────────┬──────────────┬──────────────────┐
│ │Numãrul mediu anual│ Cifra de │ Active totale │
│ │de salariaţi*9) │afaceri anualã│ mii lei/mii euro │
│ │ │netã, mii lei/│ │
│ │ │ mii euro │ │
├──────────────────────┼───────────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│Total: │ │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────┴──────────────┴──────────────────┘


________
*9) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu existã date privind numãrul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.


Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru întreprinderile partenere sau legate".


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare │
├──────────────────────┬────────────────┬────────────┬───────────────────────┤
│Întreprinderea legatã,│ Adresa │Cod unic de │ Numele şi prenumele │
│ (denumire/date de │sediului social │înregistrare│ preşedintelui │
│ identificare) │ │ │ consiliului de │
│ │ │ │ administraţie, │
│ │ │ │ directorului general │
│ │ │ │ sau echivalent │
├──────────────────────┼────────────────┼────────────┼───────────────────────┤
│A. │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────────┼────────────┼───────────────────────┤
│B. │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────────┼────────────┼───────────────────────┤
│C. │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────────┼────────────┼───────────────────────┤
│D. │ │ │ │
├──────────────────────┼────────────────┼────────────┼───────────────────────┤
│E. │ │ │ │
└──────────────────────┴────────────────┴────────────┴───────────────────────┘



NOTĂ:
Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încã incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o fişã de parteneriat trebuie adãugate la secţiunea A.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legatã (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o fişã privind legãtura dintre întreprinderi şi se vor adãuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2


┌──────────────┬───────────────────┬────────────────┬─────────────────────────┐
│Întreprinderea│Numãrul mediu anual│Cifra de afaceri│ Active totale, │
│ numãrul: │ de salariaţi │anualã netã, │ mii lei/mii euro │
│ │ │mii lei/mii euro│ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│1. *) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│2. *) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│3. *) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│4. *) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│5. *) │ │ │ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└──────────────┴───────────────────┴────────────────┴─────────────────────────┘


________
*) Ataşaţi câte o fişã privind legãtura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere.

NOTĂ:
Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru întreprinderile partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).


FIŞA
privind legãtura dintre întreprinderi nr. ............. din tabelul B2 secţiunea B (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)

1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii ...........................................
Adresa sediului social .............................................
Codul unic de înregistrare .........................................
Numele, prenumele şi funcţia .........(preşedintele consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent)

2. Datele referitoare la întreprindere


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de referinţã │
├──────────────┬───────────────────┬────────────────┬─────────────────────┤
│ │Numãrul mediu anual│Cifra de afaceri│ Active totale, │
│ │de salariaţi*10) │anualã netã, │mii lei/mii euro │ │ │ │mii lei/mii euro│ │
├──────────────┼───────────────────┼────────────────┼─────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└──────────────┴───────────────────┴────────────────┴─────────────────────┘



Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

_________
*10) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu existã date privind numãrul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.


NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantã sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacã este cazul. La acestea se adaugã în mod proporţional datele oricãrei eventuale întreprinderi partenere a întreprinderii legate, situatã imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacã nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantã. Datele aferente acestora şi fişa de parteneriat trebuie introduse în secţiunea A.



Formularul nr. 3


────────────────
la Procedurã
────────────





MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR ┌───────────────────┐
UNITATEA DE IMPLEMENTARE │ Data ............ │
│ Numãrul ......... │
└───────────────────┘


ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE*1)
DESTINATAR:
Denumirea întreprinderii: .......................................
Data înregistrãrii întreprinderii: ..............................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: .........
Cod de identificare fiscalã: ..................................
Adresã: .........................................................
Telefon: ........... Fax ........... E-mail: ....................
Ca urmare a cererii dvs. nr. ......... din data de .........., vã comunicãm prin prezenta acordul de principiu pentru finanţarea urmãtoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:





┌──────────────┬──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Denumirea │Tipul de cheltuialã │ Valoarea finanţãrii aprobate │
│activitãţii │pentru care se solicitã │ -lei- │
│ │finanţare │ │
│ │ ├─────────┬───────────┬─────────┤
│ │ │ AN I │ AN II │ AN III │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│[]1.Investiţii│[] a) Cheltuieli cu terenuri sau │ │ │ │
│în imobilizãri│amenajãri de terenuri │ │ │ │
│corporale*2) ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu construcţii │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice (maşini, utilaje şi │ │ │ │
│ │instalaţii de lucru) │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] d) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii │ │ │ │
│ │de mãsurare, control şi reglare │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] e) Cheltuieli cu mijloace de │ │ │ │
│ │transport pentru susţinerea activitãţii │ │ │ │
│ │întreprinderii │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] f) Cheltuieli cu mobilier, aparaturã │ │ │ │
│ │biroticã, echipamente de protecţie a │ │ │ │
│ │valorilor umane şi materiale │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│[]2.Investiţii│[] a) Cheltuieli de constituire a │ │ │ │
│în imobilizãri│întreprinderii │ │ │ │
│necorporale*3)│ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu brevete, licenţe, │ │ │ │
│ │mãrci comerciale şi alte drepturi şi │ │ │ │
│ │active similare │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu alte imobilizãri │ │ │ │
│ │necorporale │ │ │ │
├──────────────┴──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ TOTAL FINANŢARE: │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────┘



Ministrul economiei şi finanţelor,
...................................
__________
*1) Se completeazã de cãtre Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat de minimis.
*2) Investiţii în imobilizãri corporale reprezintã orice investiţii în active fixe corporale ce se referã la crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate ce implicã o schimbare fundamentalã a produsului sau procesului de producţie al unei unitãţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizatã sub forma achiziţionãrii unei unitãţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã, trebuie sã fie de asemenea consideratã ca o investiţie în imobilizãri corporale.
*3) Investiţii în imobilizãri necorporale reprezintã orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.


Formularul nr. 4


────────────────
la Procedurã
─────────────





┌────────────────────────────────┐
│Data înregistrãrii ............ │
│Numãrul înregistrãrii ......... │
└────────────────────────────────┘



CERERE DE ELIBERARE A SUMEI NERAMBURSABILE
(Se completeazã toate rubricile în limba românã, prin tehnoredactare)


Subscrisa, ........., având datele de identificare menţionate la pct. A, reprezentatã legal prin dl/dna ........., având calitatea de ......., identificat(ã) cu B.I./C.I. seria ........ nr. ....., eliberat de ...... la data de ........, cu domiciliul în localitatea ........, str. ......... nr. .., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ........., cod poştal ..........., solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale, în baza Acordului de principiu pentru finanţare nr. .......... din data de ........ şi în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat de minimis pentru dezvoltarea şi modernizarea întreprinderii.

A. Datele de identificare a întreprinderii:
Denumire întreprindere: .........................................
Data înregistrãrii întreprinderii: ..............................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: .........
Codul de identificare fiscalã: ..................................
Adresa: .........................................................
Telefon: .......... Fax: ........................................
E-mail: ...................
Cod IBAN ............, deschis la Trezoreria ....................
Anexez la prezenta formularul de decont (conform Formularului nr. 5 la Procedurã), precum şi documentele justificative (conform Formularului nr. 6 la Procedurã), în original şi în copie, în ordinea activitãţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont.

NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat sã suporte nicio taxã din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajutã în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis sã completeze cererea în locul acestora.

Numele: ..............................

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*1)

Funcţia

Data semnãrii: .....................................
___________
*1) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.

Formularul nr. 5


────────────────
la Procedurã
────────────

FORMULAR DE DECONT*1)

Întreprinderea: ................. Data: ........................






- lei -
┌──────────┬────────┬───────┬───────┬────────┬──────────────────────────────┐
│Activitate│Obiectul│ Nr. │Datã │Valoare │ Document de platã │
│ │facturii│facturã│facturã│facturã ├────────┬────┬─────┬──────────┤
│ │ │ │ ├───┬────┤Felul │ Nr.│ Data│Valoarea │
│ │ │ │ │Cu │Fãrã│documen-│ │ ├────┬─────┤
│ │ │ │ │TVA│TVA │tului │ │ │Cu │Fãrã │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │TVA │TVA │
├──────────┼────────┼───────┼───────┼───┼────┼────────┼────┼─────┼────┼─────┤
├──────────┼────────┼───────┼───────┼───┼────┼────────┼────┼─────┼────┼─────┤
├──────────┼────────┼───────┼───────┼───┼────┼────────┼────┼─────┼────┼─────┤
├──────────┼────────┼───────┼───────┼───┼────┼────────┼────┼─────┼────┼─────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴───────┴───────┴───┴────┴────────┴────┴─────┴────┴─────┘



Numele: .................................................

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*2)
__________
*1) La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în ordinea desfãşurãrii activitãţilor efectuate, prezentate în decont, precum şi documentele justificative (prevãzute în Formularul nr. 6 la Procedurã), în original şi în copie.
*2) Toate cererile depuse pentru aceastã schemã vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.


Formularul nr. 6


────────────────
la Procedurã
─────────────

ACTIVITĂŢILE ŞI CHELTUIELILE ELIGIBILE
CARE CONSTITUIE OBIECTUL FINANŢĂRII







┌────┬────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Activitãţi │ Cheltuieli eligibile │ Documente justificative │
│ │ eligibile │ │ │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ 1 │Realizarea │a) cheltuieli eligibile pentru │- contract de prestãri servicii │
│ │de inves- │realizarea de investiţii în │- contract de achiziţie a │
│ │tiţii în │imobilizãri corporale │imobilizãrilor corporale │
│ │imobilizãri │ │- facturã fiscalã │
│ │corporale │ │- chitanţã fiscalã │
│ │şi necor- │ │- ordin de platã │
│ │porale │ │- copie dupã extrasul de cont │
│ │pentru acti-│ │- documente din care sã rezulte │
│ │vitãţile │ │achiziţionarea în condiţii de piaţã│
│ │specificate │b) cheltuieli eligibile │- contract de vânzare-cumpãrare │
│ │în anexa │pentru realizarea de investiţii │- contract prin care se dobândesc │
│ │nr. 2 la │în imobilizãri necorporale: │drepturile de proprietate │
│ │hotarâre │ │intelectualã │
│ │ │ │- facturã fiscalã │
│ │ │ │- chitanţã fiscalã │
│ │ │ │- ordin de platã │
│ │ │ │- copie dupã extrasul de cont │
│ │ │ │- documente din care sã rezulte │
│ │ │ │achiziţionarea în condiţii de piaţã│
└────┴────────────┴──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘




Formularul nr. 7


────────────────
la Procedurã
─────────────

FORMULAR DE RAPORTARE A EFECTELOR FINANŢĂRII*1)
acordate în cadrul schemei de ajutor de minimis pentru modernizarea şi dezvoltarea întreprinderii
(Se completeazã toate rubricile în limba românã, prin tehnoredactare.)

Perioada pentru raportare: anul .............
Datele de identificare a întreprinderii:
Denumirea întreprinderii ........................................
Adresã ..........................................................
Telefon: ........... Fax: ............
E-mail ...................
Data înregistrãrii întreprinderii ...............................
Numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:.....
Cod de identificare fiscalã: ....................................
Am obţinut Acordul de principiu pentru finanţare nr. ......./zz.ll., iar eliberarea alocãrii specifice individuale s-a efectuat în perioada...........

Datele de raportare:
- Cifra de afaceri netã: ........................................ lei;
- Profitul/Pierderea brut(ã): ................................... lei;
- Valoarea investiţiei realizate pentru care a solicitat finanţare: ..................................................................... lei;
- Rentabilitatea capitalului angajat% (Profitul brut/Capital angajat) .........................;
- Marja brutã din vânzãri% ....................................;

Subsemnatul/Subsemnata, ............., identificat/identificatã cu actul de identitate seria ...... nr. ......, eliberat de ....... la data de ........, cu domiciliul în localitatea ........., str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ........, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ............, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului

Funcţia: .......................................

Data semnãrii: .................................
___________
*1) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocãri specifice individuale în cadrul prezentei scheme, pentru o perioadã de 5 ani, începând cu anul urmãtor acordãrii alocãrii specifice individuale.

Formularul nr. 8
────────────────
la Procedurã
────────────

CERERE
de anulare totalã sau parţialã a finanţãrii pentru care existã
Acord de principiu pentru finanţare
(Se completeazã în cazul modificãrii uneia dintre condiţiile în care s-a obţinut acordul de principiu asupra finanţãrii.)

Subscrisa, ........, având datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentatã legal prin dl/dna ......., având calitatea de ........., solicit anularea Acordului de principiu pentru finanţare nr. ...... din data de ......, emis în condiţiile schemei de ajutor de minimis pentru dezvoltarea şi modernizarea întreprinderii, pentru categoriile de cheltuieli prezentate în secţiunea B.

SECŢIUNEA A
Prezentarea solicitantului

Denumirea întreprinderii ..........................................
Adresa ............................................................
Telefon: ........... Fax: ........... E-mail: .....................
Data înregistrãrii întreprinderii: ................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ............
Cod de identificare fiscalã .......................................

Numele: ...........................................................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*1)
Funcţia ............................................................
Data semnãrii: ....................................................
_________
*1) Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.

SECŢIUNEA B
Cheltuieli pentru care se solicitã anularea finanţãrii







┌──────────────┬──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Denumirea │Tipul de cheltuialã │ Valoarea finanţãrii aprobate │
│activitãţii │pentru care se solicitã │ -lei- │
│ │finanţare │ │
│ │ ├─────────┬───────────┬─────────┤
│ │ │ AN I │ AN II │ AN III │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│[]1.Investiţii│[] a) Cheltuieli cu terenuri sau │ │ │ │
│în imobilizãri│amenajãri de terenuri │ │ │ │
│corporale*2) ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu construcţii │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice (maşini, utilaje şi │ │ │ │
│ │instalaţii de lucru) │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] d) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii │ │ │ │
│ │de mãsurare, control şi reglare │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] e) Cheltuieli cu mijloace de │ │ │ │
│ │transport pentru susţinerea activitãţii │ │ │ │
│ │întreprinderii │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] f) Cheltuieli cu mobilier, aparaturã │ │ │ │
│ │biroticã, echipamente de protecţie a │ │ │ │
│ │valorilor umane şi materiale │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│[]2.Investiţii│[] a) Cheltuieli de constituire a │ │ │ │
│în imobilizãri│întreprinderii │ │ │ │
│necorporale*3)│ │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] b) Cheltuieli cu brevete, licenţe, │ │ │ │
│ │mãrci comerciale şi alte drepturi şi │ │ │ │
│ │active similare │ │ │ │
│ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ │[] c) Cheltuieli cu alte imobilizãri │ │ │ │
│ │necorporale │ │ │ │
├──────────────┴──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼─────────┤
│ TOTAL FINANŢARE: │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴─────────┘



__________
*2) Investiţii în imobilizãri corporale reprezintã orice investiţii în active fixe corporale ce se referã la crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente sau angajarea într-o activitate ce implicã o schimbare fundamentalã a produsului sau procesului de producţie al unei unitãţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizatã sub forma achiziţionãrii unei unitãţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã, trebuie sã fie de asemenea consideratã ca fiind o investiţie în imobilizãri corporale.
*3) Investiţii în imobilizãri necorporale reprezintã orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.


SECŢIUNEA C
Declaraţie pe propria rãspundere

Subsemnatul/Subsemnata, ........., identificat/identificatã cu actul de identitate/paşaportul seria ......... nr. ......, eliberat de ......... la data de ........, cu domiciliul în localitatea ........, str. .......... nr. ......, bl. ....., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ......., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii .........., declar pe propria rãspundere cã solicit anularea totalã sau parţialã a finanţãrii pentru care am primit Acordul de principiu pentru finanţare nr. ........ din data de ......., emis de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

Numele: .....................................
Semnãtura autorizatã şi ştampila solicitantului*4)
Funcţia .....................................
Data semnãrii: ..............................
___________
*4) Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoanã autorizatã sã reprezinte legal întreprinderea.

NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat sã suporte nicio taxã din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajutã în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis sã completeze cererea în locul acestora.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016