Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.150 din 16 noiembrie 2011 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 23 noiembrie 2011
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. I
Hotãrârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 27 mai 2009, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, literele a), b), e), m) şi q) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare - totalitatea activitãţilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare şi control tehnic şi financiar, efectuare a plãţilor, certificare, recuperare a sumelor necuvenite, asigurare a funcţionãrii adecvate a sistemelor de management şi control, precum şi activitãţi de naturã financiar-contabilã şi activitãţi specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE şi ISPA, la fondurile structurale şi de coeziune şi la mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014;
b) Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale - direcţie generalã în cadrul Ministerului Afacerilor Europene având responsabilitatea coordonãrii pregãtirii, dezvoltãrii, armonizãrii şi funcţionãrii cadrului legislativ, instituţional, procedural şi programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale;
.......................................................................
e) Direcţia asistenţã spaţiul economic european - structurã din cadrul Ministerului Afacerilor Europene care îndeplineşte atribuţiile punctului naţional de contact pentru mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014;
...................................................................
m) autoritate de certificare şi platã - structurã organizatoricã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice care îndeplineşte funcţia de Fond Naţional pentru asistenţa financiarã de preaderare, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.011/1999 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE (O.P.C.P.), semnat la Bucureşti la 16 iulie 1998, şi a Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Fondului Naţional, semnat la Bruxelles la 20 octombrie 1998, şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 1.328/2000 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comunitatea Europeanã privind utilizarea Fondului Naţional pentru ISPA, semnat la Bucureşti la 20 octombrie 2000, care este responsabilã de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene, de primirea de la Comisia Europeanã a fondurilor transferate României din instrumente structurale/instrumentul de asistenţã pentru preaderare şi de transferul cãtre beneficiari/unitãţi de platã de pe lângã autoritãţile de management a fondurilor primite din instrumente structurale/instrumentul de asistenţã pentru preaderare, precum şi a celor alocate de la bugetul de stat, în cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe;
......................................................................
q) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) - instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea secretarului general al Guvernului, responsabilã cu formularea la nivel de concepţie, promovarea şi implementarea politicii în domeniul achiziţiilor publice."
2. La articolul 1, dupã litera q) se introduce o nouã literã, litera r), cu urmãtorul cuprins:
"r) Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (UCVAP) - structurã de specialitate a Ministerului Finanţelor Publice responsabilã pentru îndeplinirea funcţiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor care intrã sub incidenţa legislaţiei privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii."
3. La articolul 2 alineatul (1) litera b), punctele 6, 9 şi 15 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"6. unitãţile pentru implementarea mãsurilor ex-ISPA, pe perioada de implementare a proiectelor pentru care au fost constituite;
.......................................................................
9. unitãţile de implementare a proiectelor în cadrul Programelor PHARE;
.......................................................................
15. Direcţia asistenţã spaţiul economic european;".
4. La articolul 2 alineatul (1) litera b), dupã punctul 16 se introduc douã noi puncte, punctele 17 şi 18, cu urmãtorul cuprins:
"17. structurile din cadrul ANRMAP, responsabile cu verificarea achiziţiilor publice în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, ca parte integrantã din activitãţile de verificare şi asigurare a funcţionãrii adecvate a sistemelor de management şi control prevãzute la art. 1 lit. a);
18. UCVAP şi compartimentele de verificare a achiziţiilor publice (CVAP) aflate în coordonarea directã a acesteia, structuri de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice care desfãşoarã activitãţi de verificare a derulãrii etapelor procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publice în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, ca parte integrantã din activitãţile de verificare şi asigurare a funcţionãrii adecvate a sistemelor de management şi control prevãzute la art. 1 lit. a)."
5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Pentru personalul care se încadreazã în una dintre structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b), la stabilirea drepturilor salariale se acordã o majorare de 8 clase de salarizare suplimentare pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul persoanelor care sunt detaşate, se mutã sau se transferã între structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b), de pe o funcţie pentru care au beneficiat de majorare salarialã prevãzutã de Legea nr. 490/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la încadrarea în noua structurã se pãstreazã numãrul de clase suplimentare deţinute anterior ca majorare salarialã, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii, cu condiţia obţinerii avizului prevãzut de lege.
(3) Prevederile alin. (2) se aplicã şi în situaţia persoanelor care se încadreazã prin concurs sau examen în una dintre structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) şi care provin de la altã structurã din cele prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b), unde au beneficiat de majorarea salarialã prevãzutã de Legea nr. 490/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Pentru personalul promovat în funcţia publicã în condiţiile legii, precum şi pentru personalul promovat temporar în funcţii de conducere, care beneficiazã de majorarea salarialã, la stabilirea drepturilor salariale se pãstreazã numãrul de clase suplimentare deţinute ca majorare salarialã anterior promovãrii, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii, cu condiţia obţinerii avizului prevãzut de lege.
(5) Pentru personalul pentru care se menţine avizul iniţial acordat potrivit prevederilor art. 8 alin. (3) se pãstreazã numãrul de clase suplimentare deţinute anterior ca majorare salarialã, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(6) Pentru personalul prevãzut la alin. (2)-(5), în cazul menţinerii calificativului dupã prima evaluare a performanţelor profesionale individuale, se pãstreazã numãrul de clase suplimentare deţinute anterior ca majorare salarialã, pânã la urmãtoarea evaluare profesionalã realizatã în condiţiile legii.
(7) Verificarea şi confirmarea îndeplinirii criteriilor prevãzute la art. 2 şi avizarea structurilor şi a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, în vederea acordãrii majorãrii salariale, se face de cãtre:
a) Ministerul Afacerilor Europene, pentru personalul cu atribuţii de gestionare a instrumentului de preaderare PHARE, a fondurilor structurale şi de coeziune, a mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi pentru personalul din ANRMAP responsabil cu verificarea achiziţiilor publice în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale;
b) Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul cu atribuţii de gestionare a instrumentului ex-ISPA şi pentru personalul din UCVAP/CVAP responsabil cu verificarea achiziţiilor publice în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale;
c) Ministerul Afacerilor Europene şi Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul care are atât atribuţii de gestionare a instrumentului ex-ISPA, cât şi de gestionare a fondurilor structurale şi de coeziune, din cadrul structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 2 şi 10;
d) Ministerul Afacerilor Europene şi Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul încadrat în structurile prevãzute la art. 2 lit. b) pct. 16 care desfãşoarã activitãţi de naturã juridicã ce fac parte integrantã atât din gestionarea instrumentului ex-ISPA, cât şi din gestionarea fondurilor structurale şi de coeziune;
(8) Majorarea salarialã se aplicã de la data încadrãrii în funcţie, dar nu înainte de data intrãrii în vigoare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 260/2009, cu condiţia obţinerii avizului Ministerului Afacerilor Europene şi/sau al Ministerului Finanţelor Publice, dupã caz.
(9) Avizul se acordã de cãtre ministrul afacerilor europene şi/sau de cãtre ministrul finanţelor publice, în conformitate cu prevederile alin. (7).
(10) În cazul personalului şi structurilor prevãzute la alin. (7) lit. c) şi d) se emite un aviz comun al ministrului afacerilor europene şi al ministrului finanţelor publice."
6. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Instituţiile publice în cadrul cãrora funcţioneazã structurile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) solicitã avizul Ministerului Afacerilor Europene şi/sau al Ministerului Finanţelor Publice, conform art. 4 alin. (7), pentru structurile şi personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmãtoarelor documente:
a) cererea cuprinzând solicitarea de aviz, întocmitã potrivit modelului stabilit în cuprinsul procedurii prevãzute la art. 6 alin. (3) şi (4);
b) regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei publice;
c) structura organizatoricã a instituţiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 6 şi 9 emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/de încadrare a personalului pentru care se solicitã avizarea, pe posturi cu atribuţii în gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare emis/emisã de cãtre conducãtorul instituţiei respective, care va cuprinde şi lista persoanelor numite/încadrate în funcţie;
f) fişele de post ale personalului pentru care se solicitã avizarea, aprobate în condiţiile legii, care sã cuprindã toate atribuţiile şi timpul alocat în procente pentru îndeplinirea acestora;
g) statul de funcţii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicitã avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea şi numãrul de persoane alocate în cazul personalului din cadrul structurii prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizatã de conducerea structurilor prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupã caz, şi aprobatã de conducãtorul instituţiei.
(2) Pentru personalul prevãzut la art. 4 alin. (7) lit. c) şi d) documentele de la alin. (1) se depun la Ministerul Finanţelor Publice."
7. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Pe baza documentaţiei depuse, Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data depunerii dosarului complet, în sensul eliberãrii avizului sau respingerii motivate a solicitãrii de aviz.
(2) În situaţiile în care este necesarã emiterea avizului comun, Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã conform competenţelor în termen de 10 zile lucrãtoare, dupã care înainteazã documentaţia Ministerului Afacerilor Europene, care la rândul sãu se pronunţã conform competenţelor în 10 zile lucrãtoare.
(3) Procedura internã de avizare se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor europene pentru avizele acordate de cãtre Ministerul Afacerilor Europene şi prin ordin al ministrului finanţelor publice pentru avizele acordate de Ministerul Finanţelor Publice, emise în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Procedura internã de avizare pentru personalul prevãzut la art. 4 alin. (7) lit. c) şi d) se stabileşte prin ordin comun al ministrului afacerilor europene şi al ministrului finanţelor publice, emis în termen de 10 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
8. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Dupã evaluarea activitãţii/performanţelor profesionale individuale a personalului prevãzut la art. 2 alin. (1), realizatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile pentru funcţiile publice sau funcţiile contractuale bugetare pe care le ocupã, numãrul de clase de salarizare succesive cu care poate fi majorat salariul de bazã poate fi menţinut, crescut, diminuat ori neacordat, pânã la urmãtoarea evaluare, dupã cum urmeazã:
a) în cazul obţinerii calificativului «foarte bine», respectiv a calificativului «corespunzãtor», în cazul personalului debutant, majorarea salarialã va fi de 25 de clase de salarizare succesive faţã de clasa deţinutã;
b) în cazul obţinerii calificativului «bine», respectiv a calificativului «la nivelul standardului de performanţã stabilit postului», majorarea salarialã va fi de 17 clase de salarizare succesive faţã de clasa deţinutã;
c) în cazul obţinerii calificativelor «satisfãcãtor» sau «nesatisfãcãtor» nu se aplicã majorare salarialã."
9. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Instituţiile publice al cãror personal beneficiazã de majorãrile salariale în condiţiile prezentei hotãrâri au obligaţia de a comunica Ministerului Afacerilor Europene şi/sau Ministerului Finanţelor Publice, dupã caz, în termen de 10 zile lucrãtoare, orice modificare de personal, atribuţii, structurã, organizare şi/sau funcţionare, intervenitã dupã obţinerea avizului, împreunã cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 5.
(2) În cazul în care modificãrile prevãzute la alin. (1) se referã numai la revenirea pe funcţie dupã o perioadã de suspendare potrivit legii sau la expirarea perioadei de mutare/detaşare/promovare temporarã pe alt post, nu se va emite un nou aviz, fiind aplicabil în continuare avizul anterior acordat şi numãrul de clase suplimentare deţinute anterior ca majorare salarialã, pânã la prima evaluare a performanţelor profesionale individuale realizatã în condiţiile legii.
(3) În toate celelalte cazuri, pe baza documentaţiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Afacerilor Europene şi/sau Ministerul Finanţelor Publice se pronunţã în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data depunerii acesteia în sensul menţinerii sau retragerii avizului iniţial acordat.
(4) Pe perioada cuprinsã între data modificãrilor prevãzute la alin. (1) şi data soluţionãrii cererii de cãtre Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finanţelor Publice personalul beneficiazã de majorarea salarialã, pe rãspunderea ordonatorului de credite, dacã modificãrile nu constituie încãlcãri ale criteriilor stabilite la art. 2."
10. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În situaţiile în care Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finanţelor Publice constatã încãlcãri ale criteriilor prevãzute la art. 2 alin. (1), în baza cãrora a fost emis avizul iniţial, ministrul afacerilor europene sau ministrul finanţelor publice va retrage, motivat, avizul acordat.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1), ordonatorii de credite vor întreprinde demersurile legale, astfel încât sumele reprezentând majorãri salariale, acordate de la data neîndeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Afacerilor Europene sau Ministerului Finanţelor Publice, sã fie recuperate."
11. Articolul 10 se abrogã.
ART. II
Cererile cuprinzând solicitãri de aviz, depuse la Ministerul Finanţelor Publice sau la Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale şi verificate pentru îndeplinirea criteriilor prevãzute la art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, de cãtre Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, pentru care nu a fost eliberat aviz sau formulatã respingere motivatã a solicitãrii de aviz anterior intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se proceseazã conform prevederilor prezentei hotãrâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Szakal Andras Zsolt
Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Sulfina Barbu
Bucureşti, 16 noiembrie 2011.
Nr. 1.150.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: