Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. I <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 3, litera d) va avea urmãtorul cuprins: "d) de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane;" 2. La articolul 4 litera B, punctele 8, 9 şi 14 vor avea urmãtorul cuprins: "8. coordoneazã, implementeazã şi gestioneazã asistenţa financiarã acordatã prin Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute, potrivit legii; 9. îndeplineşte atribuţiile, potrivit legii, pentru perfecţionarea activitãţii unitãţilor de implementare a programelor PHARE şi de contractare şi plãţi pentru componenta «Dezvoltarea resurselor umane» a Subprogramului PHARE «Coeziune economicã şi socialã» 2004-2006;............................................................................................. 14. asigurã managementul, gestionarea şi implementarea asistenţei financiare alocate Programului operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane." 3. La articolul 4 litera K, punctele 2, 3 şi 4 vor avea urmãtorul cuprins: "2. elaboreazã metodologii şi norme privind securitatea şi sãnãtatea în muncã; 3. coordoneazã activitatea sistemului de certificare a echipamentelor tehnice, echipamentelor individuale de protecţie a muncii şi a echipamentelor individuale de lucru; 4. elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale." 4. Dupã articolul 21 se introduce articolul 21^1 cu urmãtorul cuprins: "Art. 21^1. - (1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se pot organiza unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe. (2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. (3) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei numeşte personalul UMP, în condiţiile legii, şi stabileşte competenţele directorului de proiect." 5. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 23. - (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei este de 385 de posturi finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor miniştrilor." 6. Alineatele (1), (2) şi (3) ale articolului 24 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 24. - (1) În structura Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. (2) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane îndeplineşte atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale. (3) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane va deveni operaţionalã în anul 2004 şi va funcţiona cu un numãr total de 59 de posturi în anul 2005, din care 17 posturi în anul 2004." 7. Alineatul (6) al articolului 24 se abrogã. 8. Articolul 24^4 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 24^4 . - În structura Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se înfiinţeazã, din anul 2005, Direcţia de contractare şi plãţi PHARE pentru dezvoltarea resurselor umane, cu un numãr de 16 posturi. Pentru a deveni operaţionalã, începând cu anul 2004, Direcţia de contractare şi plãţi PHARE pentru dezvoltarea resurselor umane funcţioneazã cu un numãr de 8 posturi. Direcţia de contractare şi plãţi PHARE pentru dezvoltarea resurselor umane va funcţiona ca agenţie de implementare pentru programele finanţate din fondurile PHARE 2004, 2005, 2006, destinate dezvoltãrii resurselor umane." 9. Articolul 24^5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 24^5. - Direcţia de contractare şi plãţi PHARE pentru dezvoltarea resurselor umane, în calitate de agenţie de implementare începând cu Programul PHARE 2004, va îndeplini funcţiile prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.011/1999 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE (O.P.C.P.), semnat la Bucureşti la 16 iulie 1998, şi a Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind înfiinţarea Fondului Naţional, semnat la Bruxelles la 20 octombrie 1998." 10. Dupã articolul 24^5 se introduc douã noi articole, articolele 24^6 şi 24^7 , cu urmãtorul cuprins: "Art. 24^6. - (1) În cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se înfiinţeazã Compartimentul de relaţii pe probleme de muncã şi sociale, care asigurã administrarea, coordonarea şi monitorizarea reprezentanţilor acestuia în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi la alte reprezentanţe ale României în strãinãtate, coordonat de secretarul de stat coordonator al afacerilor europene şi relaţiilor externe. (2) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei desemneazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dintre specialiştii sãi, reprezentanţi cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi la alte reprezentanţe ale României în strãinãtate. (3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) susţinerea şi protejarea intereselor lucrãtorilor români în strãinãtate; b) promovarea şi respectarea drepturilor lucrãtorilor români aflaţi în strãinãtate, în conformitate cu legile şi normele internaţionale, cu valorile drepturilor omului, libertãţii şi democraţiei; c) combaterea muncii ilegale a cetãţenilor români în strãinãtate. (4) Personalul prevãzut la alin. (2) îşi desfãşoarã activitatea sub îndrumarea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. Acesta este supus autoritãţii şefului misiunii diplomatice, fiind învestit atât cu atribuţii de consiliere a acestuia, cât şi cu atribuţii stabilite de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (5) Personalului Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei trimis pe lângã misiunile diplomatice, oficiile consulare şi alte reprezentanţe ale României în strãinãtate, cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, denumit în continuare ataşat pe probleme de muncã şi sociale, îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentã în strãinãtate. Art. 24^7. - Cheltuielile aferente funcţionãrii Compartimentului de relaţii pe probleme de muncã şi sociale se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pe anul 2004." 11. În cuprinsul hotãrârii, denumirea "Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Politicã Socialã şi de Ocupare a Forţei de Muncã" se modificã şi se înlocuieşte cu denumirea "Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane". 12. Anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. II <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare. ART. III Poziţiile nr. 4, 5, 6 şi 7 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valutã şi celelalte drepturi în valutã şi în lei ale personalului trimis în misiune permanentã în strãinãtate, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "4. Consilier diplomatic clasa I, consilier S 3,00 economic clasa I, ataşat apãrare clasa I, ataşat de afaceri interne clasa I, ataşat pe probleme de muncã şi sociale clasa I, şef birou presã clasa I, director adjunct al Institutului Cultural Român din strãinãtate 5. Consilier diplomatic clasa a II-a, consilier S 2,80 economic clasa a II-a, ataşat apãrare clasa a II-a, ataşat de afaceri interne clasa a II-a, ataşat pe probleme de muncã şi sociale clasa a II-a, reprezentant militar, şef birou presã clasa a II-a 6. Secretar I clasa I, secretar economic I S 2,50 clasa I, consul clasa I, economist principal clasa I, ataşat apãrare adjunct clasa I, ataşat de afaceri interne adjunct clasa I, ataşat pe probleme de muncã şi sociale adjunct clasa I, director adjunct clasa I 7. Secretar I clasa a II-a, secretar economic I S 2,40" clasa a II-a, consul clasa a II-a, economist principal clasa a II-a, ataşat apãrare adjunct clasa a II-a, ataşat de afaceri interne adjunct clasa a II-a, ataşat pe probleme de muncã şi sociale adjunct clasa a II-a PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemneazã: -------------- Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Dan Mircea Popescu p. Ministrul finanţelor publice, Maria Manolescu, secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Eugen Uricaru, secretar de stat Bucureşti, 15 iulie 2004. Nr. 1.120 ANEXA 1
┌───────────────────┐
│ MINISTRU │
├───────────────────┤
│ CABINET MINISTRU │
└───────┬───────────┘
│
┌─────────────────────────┐ │
│ MINISTRU - DELEGAT ├────────────────┤ ┌────────────────────────────┐
├─────────────────────────┤ ├───────────────┤Informare şi relaţii Publice│
│CABINET MINISTRU-DELEGAT │ │ └────────────────────────────┘
└┬────────────────────────┘ │
│ ┌──────────────────────┬────────┴─────────┬────────────────┬─────────┬───────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │
│┌────────┴────────┐ ┌─────────┴───────────┐ ┌────┴─────────────┐ │ ┌───────┴─────────────┐ │
││SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT - │ │ SECRETAR DE STAT │ │ │ SECRETAR DE STAT - │ │
│└─────────┬────┬──┘ │ PRESEDINTE ANOFM │ └────┬─────────────┘ │ │ PRESEDINTE CNPAS │ │
│ │ │ └──────┬────────┬─────┘ │ │ └───────┬─────────┬───┘ │
│ │ │ │ | │ │ | │ │
│ │ │ │ | Agenţia Na- | │ │ |Casa Naţio-| │ │ │ │ │ │ |ţionalã pen- | │ │ | nalã de | │ │
│ │ │ │ |tru Ocuparea | │ ┌───────┴─┐ |Pensii şi | │ │
│ │ │ │ | Forţei de | │ │SECRETAR │ |Alte Drep- | │ │
│ │ │ │ | Muncã | │ │ GENERAL │ | turi de | │ │
│ │ │ │ │ | │ | Sociale | │ │
|│ │ │| │| | │ │ | | | │ | | │ | | | │| | │|
|│┌───┴────┐│| │| | │ │ | | | │ | | │ | | | │| | │|
|││Autori- ││| │| | │ │ | | ┌───────┼─┤ ┌┼───┼┬───┴──┬─┼───────┬┼──┬┼─────┼┼───┐| │|
|││tatea de││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││Manage- ││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││ment pen││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││tru Pro-││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││gramul ││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││Operaţi-││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││onal Sec││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││torial ││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││pentru ││| │| | │ │ | | │ | │ │| |│ │ | │| │| │| │| │|
|││dezvol- ││| │| ┌───┴─┴──┐ │ | ┌───┴─┴───┐ | │ │| |│ ┌───┴─┴───┐ │| │| │| │| │|
|││tarea re││| │| │Direcţia│ │ | │Directia │ | │ │| |│ │Direcţia │ │| │| │| │| │|
|││surselor││| │| │Generalã│ │ | │Generalã │ | │ │| |│ │Generalã │ │| │| │| │| │|
|││umane ││| │| │Afaceri │ │ | │Politici │ | │ │| |│ │Economicã│ │| │| │| │| │|
|│└────────┘│| │| │Europene│ │ | │Asistenţã│ | │ │| |│ │şi Finan-│ │| │| │| │| │|
|└─┐ │| │| │ │ │ | │Socialã │ | │ │| |│ │ ciarã │ │| │| │| │| │|
| │ │| │| └────┬───┘ │ | └───┬─────┘ | │ │| |│ └────┬────┘ │| │| │| │| │|
| │ │| │| │ └─┐| │ ┌┼─┘ │| |│ │ │| │| │| │| │|
|┌─┴──┐ │| │| ┌─┴──┐ │| ┌─┴──┐ │| │| |│ ┌─┴──┐ │| │| │| │| │|
┌┴┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴┴┐┌─┴┴┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴┴┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴┴┐ ┌─┴┴┐ ┌┴┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴┴┐┌┴┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴┴┐
│ 1 ││ 2 │ │ 3 ││ 4 │ │ 5 ││ 6 ││ 7 │ │ 8 ││ 9 │ │10 │ │11 │ │12 │ │13 ││14 │ │15 ││16 │ │17 ││18 ││19 │
└───┘└───┘ └───┘└───┘ └───┘└───┘└─┬─┘ └───┘└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘└───┘ └───┘└───┘ └───┘└───┘└───┘
┌───┴─────┐
┌─────┴──┐ ┌────┴────┐
│Unitatea│ │Egalitate│
│de Coor-│ │ între │
│donare a│ │ Şanse │
│ Progra-│ │ între │
│ mului │ │Femei şi │
│ (UCP) │ │ Bãrbaţi │
└────────┘ └─────────┘
1 Direcţia Dialog Social
2 Direcţia relaţii cu Parlamentul şi Metodologie
3 Direcţia relaţii externe şi Organizaţii Internaţionale
4 Direcţia de Contractare şi Plãţi Phare pentru dezvoltarea resurselor umane**)
5 Direcţia Negocieri de aderare şi Preluare Acquis Comunitar
6 Unitatea de Coordonare a Asistenţei de Preaderare*)
7 Direcţia Politici Forţã de Muncã
8 Direcţia Politici, Strategie şi metodologie Asistenţã Socialã
9 Direcţia Programe, Finanţare Servicii şi Prestaţii Sociale
10 Direcţia Politici pentru Familie
11 Direcţia Management Resurse Umane
12 Direcţia Legislaţia Muncii
13 Direcţia Investiţii şi Patrimoniu
14 Direcţia Bugete
15 Direcţia Politici Salariale
16 Direcţia Coordonare Proiecte Finanţate din Împrumuturi Rambursabile
17 Direcţia Politici Asigurãri Sociale
18 Direcţia Strategie şi Sinteze
19 Direcţia Audit Intern şi Control
*) organizatã la nivel de direcţie
**) funcţioneazã ca direcţie în anul 2003
ANEXA 2
AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL
PENTRU DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
┌─────────────────────────────┐
│ AUTORITATEA DE MANAGEMENT │
│ POS DRU*) │
└─────────────┬───────────────┘
│
┌─────────────────────────┬──┴───────────────────────────┐
│ │ │
┌────────┴────────────────┐ ┌─────┴───────────────────┐ ┌────────┴───────────┐
│Programare şi evaluare**)│ │ Monitorizare**) │ │ Management şi │
│ │ │ │ │control financiar**)│
└─────────────────────────┘ └─────────────────────────┘ └────────────────────┘
*) Funcţioneazã la nivel de direcţie generalã.
**) Se poate organiza la nivel de direcţie, cu respectarea prevederilor
legale.
ANEXA 3 INSTITUŢIILE care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei A. În subordine: I. Instituţii publice cu personalitate juridicã, cu finanţare de la bugetul de stat: 1. Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap (212 posturi); 2. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Copilului şi Adopţie (88 de posturi); 3. Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei (44 de posturi)*); 4. direcţii pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate; 5. Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã. II. Instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat: - Inspecţia Muncii, din care: a) aparat propriu - 239 de posturi; b) inspectoratele teritoriale de muncã - servicii publice descentralizate - 3.666 de posturi**). III. Unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii: - Revista "Obiectiv". B. În coordonare: Institute naţionale de cercetare: 1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucureşti; 2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. Bucureşti. NOTĂ: Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile publice prevãzute la lit. A pct. I poziţiile 4 şi 5 este de 1.556 de posturi finanţate de la bugetul de stat, inclusiv posturile aferente instituţiilor publice din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, respectiv Centrul-pilot de asistenţã şi protecţie a victimelor violenţei în familie şi Centrul de informare şi consultanţã pentru familie.------- *) În anul 2004 posturile necesare pentru funcţionarea aparatului propriu al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei se asigurã prin transfer de la Inspecţia Muncii. **) Sunt incluse 40 de posturi pentru funcţionarea aparatului propriu al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei şi 500 de posturi pentru funcţii contractuale utilizate temporar pe o perioadã de maximum 18 luni. ANEXA 4
PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Instituţiile subordonate Tipul mijlocului Consumul de
crt. Ministerului Muncii, de transport Parcul carburanţi
Solidaritãţii Sociale normat - litri/lunã/
şi Familiei mijloc de
transport -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Direcţiile pentru dialog, autoturism câte 2 pentru 250
familie şi solidaritate fiecare direcţie
socialã teritoriale şi 3 pentru
municipiul
Bucureşti
2. Oficiul pentru Migraţia autoturism 2 300
Forţei de Muncã
3. Agenţia Naţionalã pentru autoturism 2 300
Protecţia Familiei
4. Centrul de Informare şi autoturism 1 250
Consultanţã pentru
Familie
5. Centrul-pilot de autosalvare 1 400
asistenţã şi protecţie
a victimelor violenţei
în familie
6. Revista "Obiectiv" autofurgonetã 1 350
autoturism 1 300
autovehicul pen- 1 350
tru transport
marfã şi persoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.