Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.113 din 3 noiembrie 2010  pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.113 din 3 noiembrie 2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 14 decembrie 2010

    În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Legea nr. 83/2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Regulamentul de aplicare a <>Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.897/2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 16 ianuarie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 1
    Scopul reglementãrii
    Prezentul regulament stabileşte modul de aplicare a <>Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege."
    2. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 3
    Controlul executãrii mãsurilor de supraveghere şi a obligaţiilor dispuse potrivit Codului penal
    Executarea mãsurilor de supraveghere şi a obligaţiilor dispuse de instanţã potrivit Codului penal se asigurã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.239/2000 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de probaţiune, republicatã."
    3. Articolele 4 şi 5 se abrogã.
    4. La articolul 7, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) În cadrul locurilor de detenţie pot fi delimitate, pentru motive temeinic justificate, spaţii funcţionale în scopul protejãrii persoanelor private de libertate care aparţin unor grupuri vulnerabile, cum ar fi minoritãţile sexuale sau orice alte categorii de persoane protejate de legislaţia antidiscriminare. Cazarea în aceste spaţii se poate face numai la cererea persoanelor în cauzã şi numai pe durata pentru care este necesarã protecţia."
    5. La articolul 10, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Activitãţile de educaţie şi reintegrare socialã, munca sau alte activitãţi lucrative, hrãnirea, echiparea, asigurarea asistenţei medicale, igienei individuale şi colective, precum şi activitatea de transport al persoanelor private de libertate de la un loc de deţinere la altul sau în alte scopuri stabilite de Lege se pot externaliza de cãtre Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, conform prevederilor legale."
    6. La articolul 11, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În sectorul de deţinere pot fi amenajate, în funcţie de regimul de executare, sãli de clasã şi ateliere pentru formare profesionalã, bibliotecã, cluburi, cabinete de psihologie, cabinete de asistenţã socialã, sãli de terapie ocupaţionalã, spaţii pentru practicarea sportului, terenuri pentru desfãşurarea activitãţilor în aer liber, locuri de practicare a religiei, spaţii pentru acordarea vizitelor intime."
    7. La articolul 17, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Regulamentul de ordine interioarã este aprobat de cãtre directorul locului de deţinere. Un exemplar al regulamentului de ordine interioarã este pus la dispoziţia persoanelor private de libertate, în fiecare camerã de deţinere, în condiţiile art. 73 alin. (2).
    (3) Administraţia locului de deţinere este obligatã sã afişeze, în locuri vizibile, drepturile şi obligaţiile persoanelor private de libertate, precum şi normele de conduitã profesionalã ale personalului penitenciarului."
    8. La articolul 17, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Regulamentul de ordine interioarã este modificat ori de câte ori este necesar, fiind adus la cunoştinţa persoanelor private de libertate în condiţiile alin. (2).
    (2^2) Regulamentul de ordine interioarã se considerã comunicat ori de câte ori persoana privatã de libertate se reîntoarce în locul de deţinere în care i-a fost adus la cunoştinţã, cu excepţia cazului în care, de la data luãrii la cunoştinţã, regulamentul a suferit modificãri şi/sau completãri, caz în care acesta se comunicã în condiţiile alin. (2)."
    9. La articolul 18 alineatul (1), literele e) şi l) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "e) faptele care constituie abateri disciplinare sau infracţiuni prevãzute de Lege;
    ...........................................................
    l) oferta programelor şi activitãţilor educaţionale, culturale, recreative, sportive, ocupaţionale, terapeutice, de asistenţã psihologicã şi socialã, instruire şcolarã şi formare profesionalã, precum şi de asistenţã religioasã;".
    10. La articolul 21, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Administraţia penitenciarului are obligaţia sã aducã la cunoştinţa persoanelor private de libertate programul zilnic, elaborat în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (2), şi sã asigure afişarea în locuri vizibile a diferitelor tipuri de programe zilnice."
    11. La articolul 22, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Persoanelor private de libertate care muncesc sau desfãşoarã alte activitãţi cu caracter permanent li se asigurã cel puţin douã zile consecutive de repaus pe sãptãmânã."
    12. La articolul 23, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Persoanele private de libertate beneficiazã în mod gratuit de servicii de asistenţã medicalã şi de medicamente asigurate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, din bugetul locului de deţinere şi din alte surse, potrivit legii."
    13. La articolul 25, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) La nivelul fiecãrui sector medical al unui loc de deţinere se asigurã cel puţin un medic de medicinã generalã sau medic cu specialitatea medicinã de familie, precum şi un numãr corespunzãtor de cadre medii sanitare pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale."
    14. La articolul 28, alineatele (2), (3) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Serviciile de medicinã dentarã preventivã, tratamentele odontale prevãzute în Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi radiografiile dentare sunt gratuite şi sunt decontate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în condiţiile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.
    (3) Orice alt tratament de medicinã dentarã, cu excepţia celor prevãzute la alin. (2) şi acordate în condiţiile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia, solicitat de persoanele private de libertate, se va efectua contra cost. Preţurile pentru lucrãrile protetice şi alte servicii de medicinã dentarã, care nu sunt prevãzute la alin. (2) şi nu sunt acordate în condiţiile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia, sunt stabilite anual de fiecare loc de deţinere în parte, potrivit metodologiei de calcul aprobate prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. Lista preţurilor astfel stabilitã va fi adusã la cunoştinţa persoanelor private de libertate prin afişare în locuri vizibile.
    .........................................................................
    (6) La solicitarea persoanei private de libertate care are afectatã grav funcţia masticatorie în perioada detenţiei, cu consecinţe asupra funcţiei digestive, situaţie identificatã de un medic specialist din sistemul penitenciar, şi atunci când se constatã din analizarea veniturilor sale cã nu are mijloacele financiare necesare, contravaloarea contribuţiei personale va fi suportatã din bugetul unitãţii, în limita fondurilor alocate în acest scop, sau din alte surse, potrivit legii."
    15. La articolul 37, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Locurile de deţinere, desemnate prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, asigurã condiţiile necesare pentru ca mama privatã de libertate, la solicitarea acesteia, sã îşi poatã îngriji copilul pânã la împlinirea vârstei de un an."
    16. La articolul 38, alineatul (3), litera a) a alineatului (4), alineatul (5) şi alineatul (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În cazul persoanelor condamnate din regimul de maximã siguranţã şi închis, precum şi în cazul acelora pentru care nu s-a stabilit încã regimul de executare a pedepsei vizita se desfãşoarã în spaţii special amenajate, de regulã, cu dispozitive de separare între vizitat şi vizitator, sub supraveghere vizualã.
    ......................................................................
    a) pentru stimularea persoanelor private de libertate care au o conduitã corespunzãtoare, participã activ la activitãţile lucrative, de educaţie şi asistenţã psihosocialã şi îndeplinesc obiectivele stabilite în Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã.
    ......................................................................
    (5) În cazul persoanelor private de libertate, încadrate în regimul semideschis şi deschis, vizita se desfãşoarã în spaţii special amenajate, fãrã dispozitive de separare între vizitat şi vizitator, sub supraveghere vizualã. În aceleaşi condiţii se desfãşoarã vizita în cazul minorilor, indiferent de regimul de executare în care sunt încadraţi.
    .......................................................................
    (7) Amenajarea şi dotarea spaţiilor pentru acordarea dreptului la vizitã se stabilesc prin regulamentul prevãzut de art. 16 din Lege."
    17. La articolul 39, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(4^1) Relaţia de rudenie se dovedeşte de cãtre persoanele vizitatoare prin actele de stare civilã sau declaraţie pe propria rãspundere."
    18. La articolul 40, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Dispoziţiile art. 38 alin. (4) lit. a) şi b) se aplicã în mod corespunzãtor."
    19. La articolul 41, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) În scopul prevenirii introducerii în locul de deţinere de armament, muniţie ori substanţe stupefiante, toxice sau explozive, precum şi a altor bunuri şi obiecte interzise a se afla în posesia persoanelor private de libertate, vizitatorii sunt supuşi în mod obligatoriu controlului antiterorist ori de specialitate, prin observare, palpare, control corporal sau utilizarea unor echipamente tehnice fixe ori portabile de detectare a celor menţionate, şi sunt obligaţi sã depunã la postul de control bagajele şi obiectele care nu au legãturã cu efectuarea vizitei."
    20. La articolul 41, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1), (1^2) şi (1^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Înainte de efectuarea controlului, persoanele vizitatoare sunt informate, prin afişare în locuri accesibile acestora, cu privire la bunurile şi obiectele permise a se afla în posesia persoanelor private de libertate.
    (1^2) Bunurile şi obiectele interzise, nedeclarate, descoperite cu prilejul controlului asupra persoanelor vizitatoare, se ridicã şi se conservã, întocmindu-se un proces-verbal în acest sens, fiind anunţate de îndatã organele de cercetare penalã.
    (1^3) Bunurile şi obiectele interzise care intrã sub incidenţa art. 74^2 din Lege sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament."
    21. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 43
    Condiţii de acordare a vizitei intime
    (1) Persoanele private de libertate beneficiazã, la cerere, de vizitã intimã dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sunt condamnate definitiv şi sunt repartizate într-un regim de executare a pedepselor privative de libertate;
    b) nu sunt cercetate sau în curs de judecatã în alte cauze penale;
    c) existã o relaţie de cãsãtorie, doveditã prin copie a certificatului de cãsãtorie, sau, dupã caz, o relaţie de parteneriat similarã relaţiilor stabilite între soţi;
    d) nu au beneficiat, în ultimele 3 luni anterioare solicitãrii vizitei intime, de permisiunea de ieşire din penitenciar;
    e) nu au fost sancţionate disciplinar pe o perioadã de 6 luni anterioarã solicitãrii vizitei intime sau sancţiunea a fost ridicatã;
    f) participã activ la programele şi activitãţile de educaţie şi asistenţã psihosocialã recomandate în Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã ori la activitãţi productive.
    (2) În cazul în care între momentul aprobãrii cererii şi cel al acordãrii dreptului persoana privatã de libertate nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de alin. (1), vizita intimã nu se acordã.
    (3) Pentru acordarea vizitei intime, partenerii trebuie sã fi avut o relaţie similarã relaţiilor stabilite între soţi de minimum 6 luni, anterior momentului solicitãrii vizitei intime. Solicitanţii vor da declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte îndeplinirea condiţiei.
    (4) Pentru relaţiile între persoane private de libertate, existenţa relaţiei de parteneriat anterioare solicitãrii vizitei intime se dovedeşte prin vizitele efectuate între acestea, potrivit dispoziţiilor art. 40."
    22. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 44
    Periodicitatea şi durata acordãrii vizitei intime
    (1) Persoanele private de libertate beneficiazã trimestrial de vizitã intimã, cu durata de douã ore. Prin excepţie, frecvenţa vizitei intime poate fi lunarã, pentru primul an dupã încheierea cãsãtoriei, în cazul persoanelor care s-au cãsãtorit în timpul detenţiei, cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 43.
    (2) Atunci când vizita intimã este determinatã, potrivit dispoziţiilor art. 54 alin. (1) din Lege, de încheierea cãsãtoriei în timpul detenţiei, durata acesteia este de 48 de ore. Vizita se va desfãşura cu acordul directorului penitenciarului, care va stabili totodatã şi momentul în care se desfãşoarã vizita, informând în timp util soţii.
    (3) În mod excepţional, vizita prevãzutã la alin. (2) poate fi întreruptã pentru o perioadã de maximum 24 de ore, fãrã ca perioada de timp pentru care a avut loc întreruperea sã se calculeze la durata totalã a vizitei.
    (4) Pentru vizita prevãzutã la alin. (2) nu este necesar sã fie îndeplinite condiţiile menţionate la art. 43."
    23. La articolul 45, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Vizita intimã se aprobã de directorul locului de deţinere, la solicitarea scrisã a persoanei private de libertate."
    24. La articolul 50, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Persoanele private de libertate, la cerere, pot fi audiate de judecãtorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate, conform programului stabilit de acesta, precum şi sãptãmânal, de directorul locului de deţinere."
    25. La articolul 52, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Dacã persoanele private de libertate nu dispun de mijloacele bãneşti necesare, cheltuielile pentru exercitarea dreptului de petiţionare şi la corespondenţã sunt suportate de cãtre administraţia locului de deţinere, în conformitate cu dispoziţiile art. 46 alin. (5) şi (6) din Lege."
    26. La articolul 54, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Sunt interzise deţinerea şi folosirea telefoanelor mobile, precum şi a altor dispozitive de comunicare la distanţã, de cãtre persoanele private de libertate, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 127 alin. (7)."
    27. La articolul 55, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Sumele de bani se primesc de la familie sau de la alte persoane, prin mandat poştal ori prin depunere directã la sectorul vizitã, şi se consemneazã în fişa contabilã nominalã, putând fi folosite conform prevederilor art. 49 alin. (4) şi ale art. 63 din Lege."
    28. La articolul 55, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Sumele de bani introduse în locul de deţinere pe alte cãi decât cele prevãzute la alin. (2), precum şi cele gãsite asupra persoanelor private de libertate cu ocazia percheziţiilor se confiscã şi se fac venit la bugetul de stat.
    (2^2) Pentru motive temeinic justificate, persoanele private de libertate pot transfera altor persoane private de libertate sume de bani, cu aprobarea directorului locului de deţinere în care se aflã solicitantul."
    29. La articolul 55, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Se interzice primirea de bunuri, alimente şi obiecte peste limitele admise, prevãzute în ordinul ministrului justiţiei privind bunurile care pot fi primite, pãstrate şi folosite de aceste persoane."
    30. La articolul 55, alineatul (6) se abrogã.
    31. La articolul 56, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) În situaţia în care administraţia locului de deţinere nu poate asigura un punct comercial în incinta locului de deţinere, cumpãrãturile pot fi fãcute din afara acestuia de cãtre administraţia locului de deţinere, în baza cererii persoanelor private de libertate şi a ofertelor puse la dispoziţie de cãtre operatorii economici, cuprinzând toate tipurile de produse ce pot fi asigurate de cãtre aceştia, în conformitate cu categoriile de bunuri prevãzute de normele legale în vigoare."
    32. Articolul 57 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 57
    Informarea autoritãţilor cu privire la prezenţa persoanelor private de libertate în diferite zone din afara locului de deţinere
    În toate situaţiile în care persoanele private de libertate se aflã nesupravegheate de cãtre personalul locului de deţinere, în diferite zone din afara acestuia, sunt informate organele de poliţie din raza teritorialã a acestor zone."
    33. Articolul 58 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 58
    Contactul cu diferite persoane şi organizaţii
    Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor încurajeazã şi susţine iniţiativele organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, precum şi ale persoanelor fizice care contribuie sau sprijinã financiar activitatea de educaţie, asistenţã psihosocialã şi asistenţã religioasã desfãşuratã în locurile de deţinere, dacã acestea nu contravin prevederilor legale şi regulilor privind siguranţa locului de deţinere."
    34. La articolul 61, alineatele (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Încheierea judecãtorului delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate se comunicã persoanei private de libertate şi administraţiei locului de deţinere în termen de douã zile de la data pronunţãrii acesteia.
    (6) Împotriva încheierii judecãtorului delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate persoana privatã de libertate şi administraţia locului de deţinere pot introduce contestaţie la judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã locul de deţinere, în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii."
    35. La articolul 62, litera j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "j) sã respecte programul zilnic, cel de muncã, precum şi orarul activitãţilor de educaţie şi asistenţã psihosocialã care se deruleazã în penitenciar;".
    36. La articolul 62, dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins:
    "o) sã frecventeze cursurile învãţãmântului obligatoriu."
    37. La articolul 63, literele j), m) şi s) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "j) procurarea, deţinerea, utilizarea sau transmiterea de bani, medicamente, telefoane mobile, accesorii ale telefoanelor mobile, bunuri sau alte valori în alte condiţii decât cele admise;
    ...................................................................
    m) confecţionarea, deţinerea, utilizarea sau transmiterea de obiecte interzise;
    ...................................................................
    s) tulburarea orarului zilnic, inclusiv a liniştii, dupã ora stingerii pânã la deşteptare;".
    38. La articolul 64, alineatele (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Administraţia locului de deţinere poate respinge motivat primirea persoanelor private de libertate în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de alin. (1), (2) şi (5).
    (7) În cazul în care la primirea în locul de deţinere nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de alin. (3) şi (4), administraţia locului de deţinere va primi persoana privatã de libertate, urmând ca documentele care trebuiau sã o însoţeascã sã fie transmise în termen de 15 zile."
    39. La articolul 67, alineatele (4) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Persoana condamnatã sau oricare altã persoanã, cu acordul persoanei condamnate, are acces la dosarul individual, astfel cum este el definit la art. 78 din Lege, şi poate obţine, la cerere, într-un numãr de exemplare justificat, fotocopii ale acestora. Consultarea documentelor prevãzute la alin. (1) se face în prezenţa unei persoane desemnate de directorul penitenciarului, potrivit dispoziţiilor art. 42 din Lege.
    ....................................................................
    (6) Dacã persoanele private de libertate nu dispun de mijloacele bãneşti necesare, cheltuielile prevãzute la alin. (5) sunt suportate de cãtre administraţia locului de deţinere, în conformitate cu dispoziţiile art. 46 alin. (5) şi (6) din Lege."
    40. La articolul 67, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
    "(8) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, reprezentanţii serviciilor de probaţiune au acces la dosarul individual al persoanei condamnate, la locul de deţinere, cu acordul directorului penitenciarului."
    41. La articolul 70, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Sumele de bani declarate de persoanele private de libertate, la primirea în locul de deţinere, se consemneazã în fişa contabilã nominalã şi pot fi folosite în condiţiile prevãzute la art. 49 alin. (4) şi la art. 63 din Lege."
    42. La articolul 70, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Sumele de bani şi bunurile nedeclarate, gãsite cu ocazia percheziţiei, se confiscã şi se procedeazã conform art. 49 alin. (6) din Lege."
    43. La articolul 73, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Directorul locului de deţinere sau persoana desemnatã de acesta aduce la cunoştinţa persoanelor private de libertate, sub semnãturã, regulile de comportare, drepturile şi obligaţiile pe care le au, facilitãţile, stimulentele şi recompensele ce se pot acorda, sancţiunile disciplinare care se pot aplica, infracţiunile prevãzute în Lege, precum şi situaţiile în care se pot folosi mijloacele de constrângere şi imobilizare."
    44. La articolul 77, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) În perioada de carantinã şi observare se studiazã comportamentul şi personalitatea persoanelor private de libertate, se efectueazã examene medicale, activitãţi de educaţie sanitarã, examene psihologice, se evalueazã necesitãţile educaţionale, de asistenţã psihologicã şi socialã, în scopul formulãrii diagnosticului şi prognozei criminologice, precum şi gradul de adaptabilitate la privarea de libertate."
    45. La articolul 79, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    (1) Comisia prevãzutã la art. 14 din Lege, cu respectarea dispoziţiilor art. 20 alin. (1) şi (2), art. 21, art. 22 alin. (1) şi (2), art. 23 alin. (1) şi (2), art. 24 alin. (1) şi art. 25 din Lege, luând în considerare şi rezultatele obţinute în perioada de carantinã şi observare, consemnate în fişele de specialitate din Dosarul de educaţie şi asistenţã psihosocialã, stabileşte şi repartizeazã persoana privatã de libertate într-un regim de executare şi planificã executarea principalelor etape ale executãrii pedepsei.
    ..................................................................
    (4) Hotãrârea de stabilire a regimului de executare devine executorie la expirarea termenului de 3 zile de la data aducerii la cunoştinţa persoanei private de libertate, dacã nu a formulat plângere, sau la data comunicãrii încheierii judecãtorului delegat prin care s-a soluţionat plângerea în condiţiile art. 25 alin. (4) din Lege."
    46. La articolul 79, dupã alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5), (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Hotãrârea de stabilire a regimului de executare, devenitã executorie, se pune în aplicare de cãtre directorul locului de deţinere stabilit conform deciziei directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
    (6) Copiile documentelor prevãzute la alin. (4), precum şi hotãrârea instanţei de judecatã, dupã caz, se depun la dosarul individual.
    (7) Menţiunile despre regimul de executare se fac în dosarul individual, în aplicaţiile informatizate şi în celelalte documente operative stabilite prin regulamentul prevãzut la art. 16 alin. (2) din Lege."
    47. Articolul 80 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 80
    Repartizarea categoriilor speciale de persoane private de libertate
    La repartizarea pe secţii şi camere de deţinere se ţine seama de mãsurile de siguranţã, de asigurare a ordinii şi disciplinei, de asigurarea unei protecţii corespunzãtoare a minorilor şi tinerilor, a celor cu afecţiuni psihice sau dizabilitãţi, a persoanelor vulnerabile, a nefumãtorilor, a persoanelor prevãzute la art. 17 din Lege, precum şi a celor care din motive obiective trebuie protejate de celelalte categorii de persoane private de libertate."
    48. La articolul 85, alineatele (1) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Persoanelor private de libertate care nu posedã îmbrãcãminte şi încãlţãminte personalã adecvatã şi nu dispun de mijloace financiare suficiente li se asigurã de cãtre administraţia locului de deţinere ţinutã, în funcţie de climã şi anotimp. Se considerã în situaţia de a nu dispune de mijloace financiare suficiente persoanele private de libertate care nu au sau nu au avut în ultimele 30 de zile sume de bani disponibile necesare achiziţionãrii unei ţinute civile.
    ....................................................................
    (6) Normele de echipare şi durata de folosinţã a ţinutei asigurate de administraţia locului de deţinere sunt stabilite prin ordin al ministrului justiţiei."
    49. La articolul 87, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Persoanele private de libertate se supun regimului de executare stabilit. Acesta cuprinde totalitatea regulilor, drepturilor, obligaţiilor, programelor şi activitãţilor care urmãresc realizarea unei bune convieţuiri, astfel încât sã încurajeze comportamente, atitudini şi abilitãţi care sã influenţeze reintegrarea socialã a persoanelor private de libertate."
    50. La articolul 88 alineatul (1), literele d) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "d) riscul pe care îl prezintã pentru siguranţa locului de deţinere, pentru celelalte persoane private de libertate şi pentru personal;
    ....................................................................
    f) disponibilitatea de a presta muncã, de a urma cursuri de calificare şi cursuri de şcolarizare."
    51. La articolul 89, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) O copie de pe încheierea judecãtorului delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate se comunicã persoanei condamnate şi administraţiei penitenciarului, în termen de cel mult douã zile de la pronunţare."
    52. Articolul 90 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 90
    Punerea în aplicare a hotãrârii de stabilire a regimului de executare
    Hotãrârea de stabilire a regimului de executare se pune în aplicare conform art. 79."
    53. La articolul 91, alineatele (2), (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Persoana privatã de libertate sau comisia pentru individualizarea regimului, dupã executarea fracţiunilor din pedeapsã prevãzute la art. 26 alin. 1 din Lege, poate sesiza judecãtorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate, în vederea schimbãrii regimului de executare. Persoana privatã de libertate este încunoştinţatã despre data când poate solicita schimbarea regimului de executare.
    ...................................................................
    (6) Judecãtorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate hotãrãşte asupra cererii de schimbare a regimului de executare, printr-o încheiere motivatã, în termen de 15 zile de la primirea cererii sau sesizãrii, numai dupã ascultarea persoanei în cauzã. Încheierea motivatã se comunicã persoanei condamnate şi administraţiei penitenciarului, în termen de douã zile de la data pronunţãrii acesteia, în conformitate cu dispoziţiile art. 26 alin. (5)-(7) din Lege.
    (7) Împotriva încheierii judecãtorului delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate, persoana condamnatã şi administraţia penitenciarului poate introduce contestaţie la judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã penitenciarul, în termen de 3 zile de la comunicarea încheierii."
    54. La articolul 93, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Regimul de maximã siguranţã se aplicã persoanelor condamnate la pedeapsa detenţiunii pe viaţã, persoanelor condamnate la pedeapsa închisorii mai mare de 15 ani şi persoanelor care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului, în conformitate cu dispoziţiile art. 20 alin. (1) din Lege."
    55. Dupã articolul 93 se introduc patru noi articole, articolele 93^1-93^4, cu urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 93^1
    Criterii de stabilire a riscului pe care îl prezintã persoana condamnatã pentru siguranţa penitenciarului
    (1) Riscul pentru siguranţa penitenciarului pe care îl prezintã persoanele condamnate este determinat de potenţialul acestora de a periclita siguranţa misiunilor desfãşurate de administraţia penitenciarã, în interiorul sau exteriorul locului de deţinere, respectiv de a pune în pericol viaţa, integritatea corporalã ori sãnãtatea personalului sau a altor persoane, de a afecta în mod direct sau indirect siguranţa comunitãţii.
    (2) Includerea persoanelor private de libertate în categoria celor care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului nu reprezintã o sancţiune disciplinarã, ci constituie o mãsurã administrativã de prevenţie adoptatã de administraţia locului de deţinere, în vederea menţinerii unui climat de siguranţã.
    (3) Criteriile care sunt luate în considerare la stabilirea riscului pe care îl prezintã persoana condamnatã pentru siguranţa penitenciarului sunt urmãtoarele:
    a) sãvârşirea infracţiunii prin folosirea armelor de foc, din motive josnice ori cu cruzime pentru care a fost condamnat la pedeapsa închisorii sau detenţiune pe viaţã;
    b) evadarea ori pãrãsirea locului de muncã în prezenta pedeapsã sau în pedeapsa anterioarã;
    c) tentativa de evadare, forţarea dispozitivelor de siguranţã, distrugerea sistemelor de siguranţã;
    d) neprezentarea nejustificatã a persoanei private de libertate la ora stabilitã din permisiunea de ieşire din penitenciar;
    e) introducerea, deţinerea sau traficul de arme, materiale explozive, droguri, substanţe toxice ori alte obiecte şi substanţe care pun în pericol siguranţa penitenciarului, misiunilor sau a persoanelor;
    f) instigarea, influenţarea sau participarea în orice mod la producerea de revolte sau luãri de ostatici;
    g) apartenenţa la grupãri de crimã organizatã, coordonarea activitãţilor infracţionale ori de tip terorist;
    h) acte de violenţã soldate cu vãtãmãri corporale ori deces împotriva personalului sau a altor persoane.
    ARTICOLUL 93^2
    Procedura de evaluare a riscului
    (1) Evaluarea iniţialã a riscului persoanelor private de libertate pentru siguranţa penitenciarului se realizeazã de cãtre comisia prevãzutã la art. 14 din Lege cu ocazia individualizãrii şi stabilirii regimului de executare, în condiţiile art. 25 din Lege, în baza criteriilor stabilite la art. 93^1.
    (2) Dupã stabilirea riscului pentru siguranţa penitenciarului comisia prevãzutã la art. 14 din Lege se reuneşte o datã la 6 luni şi reevalueazã situaţia persoanelor din aceastã categorie prin prisma criteriilor prevãzute la art. 93^1 în vederea menţinerii ori declasificãrii. În cazul declasificãrii, persoana condamnatã rãmâne în regimul de maximã siguranţã, schimbarea acestuia fãcându-se conform art. 26 din Lege.
    (3) În cazul pedepselor mai mici de 2 ani, termenul de reevaluare a riscului pentru siguranţa penitenciarului este cel stabilit de Lege pentru schimbarea regimului de executare.
    (4) Ori de câte ori, pe parcursul executãrii pedepselor, intervine una dintre situaţiile prevãzute de art. 93^1, comisia prevãzutã la art. 14 din Lege se întruneşte şi analizeazã situaţia persoanei condamnate în vederea evaluãrii şi stabilirii riscului pe care îl prezintã pentru siguranţa penitenciarului. Includerea persoanelor private de libertate în categoria celor care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului se face numai dupã ce judecãtorul delegat a dispus, prin încheiere, schimbarea regimului de executare în regimul de maximã siguranţã, în condiţiile art. 26 alin. (3) din Lege.
    (5) În procesul de evaluare şi reevaluare a riscului, comisia prevãzutã la art. 14 din Lege analizeazã situaţia persoanei condamnate în baza dosarului individual şi a altor documente relevante pentru stabilirea riscului.
    (6) Cu ocazia analizei, persoana privatã de libertate este audiatã, cele declarate sunt consemnate, iar hotãrârea comisiei se comunicã persoanei private de libertate care poate formula plângere la judecãtorul delegat pentru executarea pedepselor, în condiţiile art. 25 din Lege, şi se depune la dosarul individual al acesteia, în cadrul documentarului penal.
    (7) La reevaluarea persoanelor private de libertate care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului comisia are în vedere dispoziţiile prevederilor art. 88 din regulament, precum şi recomandãrile membrilor comisiei cu ocazia clasificãrii şi raportul personalului special desemnat pentru cunoaştere şi influenţare pozitivã în atenţia cãruia se aflã persoana privatã de libertate.
    (8) Persoanelor private de libertate li se poate schimba regimul de executare în condiţiile art. 26 alin. (2) din Lege numai dupã declasificarea din categoria celor care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului.
    ARTICOLUL 93^3
    Mãsuri luate de administraţia locului de deţinere
    (1) Persoanele private de libertate care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului sunt cazate separat, în camere special amenajate în cadrul secţiilor din cadrul regimului de maximã siguranţã.
    (2) Activitãţile desfãşurate de aceastã categorie de persoane private de libertate se realizeazã separat de celelalte persoane private de libertate.
    (3) Persoanelor private de libertate care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului li se aplicã mãsurile specifice de siguranţã stabilite prin regulamentul prevãzut la art. 16 alin. (2) din Lege.
    (4) Documentarul penal, fişele de acordare a drepturilor, fişele individuale de cazare, dosarele de educaţie şi asistenţã psihosocialã şi dosarele medicale întocmite pentru aceastã categorie se marcheazã în colţul din dreapta sus cu menţiunea «RISC» de culoare roşie şi data clasificãrii. În situaţia declasificãrii din aceastã categorie, peste marcajul efectuat se aplicã o ştampilã de culoare verde cu menţiunea «DECLASIFICAT» şi data declasificãrii. În dosarele de educaţie şi asistenţã psihosocialã riscul pentru siguranţa penitenciarului se consemneazã pe coperta interioarã a dosarului în rubrica stabilitã.
    (5) Semestrial sau ori de câte ori este necesar, pentru actualizare, prin grija secretarului comisiei prevãzute la art. 14 din Lege, se întocmesc tabele nominale cu persoanele private de libertate care prezintã risc şi se distribuie compartimentelor interesate din unitate.
    (6) În cazul transferului între unitãţile subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, reanalizarea situaţiei persoanelor private de libertate care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului se face numai dupã împlinirea termenelor prevãzute la art. 93^2 alin. (2) şi (3).
    (7) Persoanele private de libertate care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului sunt monitorizate de cãtre personal special desemnat.
    ARTICOLUL 93^4
    Dispoziţii privind persoanele arestate preventiv sau cele condamnate şi arestate preventiv în altã cauzã
    (1) În cazul persoanelor arestate preventiv sau al celor condamnate şi arestate preventiv în altã cauzã, care se regãsesc în una dintre situaţiile prevãzute la art. 93^1 alin. (3), se aplicã procedura de evaluare a riscului şi mãsurile specifice de siguranţã stabilite pentru persoanele condamnate.
    (2) Dispoziţiile art. 93^2 şi 93^3 se aplicã în mod corespunzãtor."
    56. Articolul 99 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 99
    Activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã
    Programele şi activitãţile de educaţie si asistenţã psihosocialã se desfãşoarã, pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, individual sau în grupuri mici, în locuri anume destinate, sub strictã supraveghere."
    57. La articolul 105 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) persoanelor private de libertate clasificate iniţial în regimul de maximã siguranţã care au avut o bunã conduitã, au fãcut eforturi serioase pentru reintegrare socialã şi au fost declasificate din categoria celor care prezintã risc pentru siguranţa penitenciarului;".
    58. La articolul 108, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Persoanele private de libertate, care din diferite motive nu sunt folosite la muncã, la activitãţi de instruire şcolarã şi profesionalã sau programe de educaţie şi asistenţã psihosocialã, pot desfãşura activitãţi în afara camerelor de deţinere în limita a minimum 4 ore."
    59. Articolul 111 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 111
    Activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã
    Programele şi activitãţile de educaţie şi asistenţã psihosocialã se desfãşoarã pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, în grupuri, în interiorul locului de deţinere, sub pazã şi supraveghere."
    60. Articolul 112 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 112
    Vizita
    Dreptul la vizitã se acordã în conformitate cu art. 38 alin. (3) şi (4), iar în cazul minorilor sunt aplicabile dispoziţiile art. 38 alin. (5) şi (6)."
    61. La articolul 114 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) persoanelor private de libertate clasificate iniţial în regimul închis care au avut o bunã conduitã şi au fãcut eforturi serioase pentru reintegrare socialã;".
    62. Articolul 118 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 118
    Activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã
    Programele şi activitãţile de educaţie şi asistenţã psihosocialã se desfãşoarã pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, în grupuri, în spaţii din interiorul locului de deţinere, care rãmân deschise pe timpul zilei, precum şi în exteriorul locului de deţinere. Supravegherea acestora se face cu personal neînarmat."
    63. La articolul 121, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Acest regim se aplicã şi persoanelor private de libertate clasificate iniţial în regimul semideschis care au avut o bunã conduitã şi au fãcut eforturi serioase pentru reintegrare socialã."
    64. Articolul 125 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 125
    Activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã
    Persoanele private de libertate aflate în acest regim pot desfãşura, pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, programe şi activitãţi educaţionale şi de asistenţã psihosocialã, în interiorul sau în afara locului de deţinere, fãrã supraveghere."
    65. La articolul 126, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Cu aprobarea directorului locului de deţinere, persoanele private de libertate, care executã pedeapsa în acest regim, pot frecventa cursuri de şcolarizare, de calificare sau învãţãmânt universitar, pot beneficia de asistenţã medicalã pentru afecţiuni care nu pot fi tratate în sistemul administraţiei penitenciare, inclusiv de medicinã dentarã, pot participa individual sau în grup la programe culturale, educative, sportive, artistice şi religioase, în afara locului de deţinere. În anumite situaţii, cu aprobarea directorului locului de deţinere, pot lua parte la aceste activitãţi şi membrii de familie ai acestora sau reprezentanţi ai societãţii."
    66. La articolul 131, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Administraţia locului de deţinere urmãreşte prin programele stabilite ca, pe timpul zilei, minorii şi tinerii sã desfãşoare, pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, activitãţi de educaţie, asistenţã psihosocialã, sportive, lucrative, ocupaţionale şi recreative în afara camerelor de deţinere."
    67. Articolul 134 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 134
    Separarea femeilor
    În penitenciarele şi secţiile pentru femei se asigurã separarea pe camere, în funcţie de vârstã şi regimul de executare stabilit de comisia prevãzutã la art. 14 din Lege."
    68. Articolul 136 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 136
    Activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã pentru femei
    Programele şi activitãţile de educaţie şi asistenţã psihosocialã se organizeazã şi se desfãşoarã individual sau în grup, pe baza recomandãrilor din Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã. O parte dintre aceste activitãţi se pot desfãşura împreunã cu persoane private de libertate bãrbaţi, cu asigurarea mãsurilor corespunzãtoare de supraveghere."
    69. Articolul 141 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 141
    Condiţii generale de acordare
    (1) Persoanele private de libertate care participã şi dovedesc interes în muncã şi în cadrul activitãţilor de educaţie şi intervenţie psihosocialã, sprijinã şi îngrijesc persoane private de libertate cu dizabilitãţi, contribuie la prevenirea sau înlãturarea unor situaţii de risc, precum şi cele ale cãror invenţii, inovaţii şi lucrãri ştiinţifice au fost confirmate de autoritãţile competente pot fi stimulate prin acordarea uneia dintre recompensele prevãzute la art. 68 alin. (1) din Lege.
    (2) Acordarea recompenselor are la bazã sistemul de creditare aprobat prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor."
    70. Articolul 142 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 142
    Procedura acordãrii recompenselor şi consemnarea în documentele de evidenţã
    (1) Pentru recompensele prevãzute la art. 68 alin. (1) lit. a)-e) din Lege, comisia prevãzutã la art. 68 alin. (2) din Lege analizeazã lunar rapoartele de recompensare întocmite de cadrele care desfãşoarã activitãţi directe cu persoanele private de libertate sau de lucrãtorul în cadrul serviciului producţie, dupã caz, şi prezentate de şefii de secţii, pe bazã de tabel nominal, dupã avizare.
    (2) Rapoartele de recompensare, avizate negativ, se înainteazã comisiei, însoţite de motivare.
    (3) Comisia prevãzutã la art. 68 alin. (2) din Lege propune directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor acordarea recompenselor prevãzute la art. 68 alin. (1) lit. f) şi g) din Lege, în conformitate cu dispoziţiile art. 68 alin. (3) din Lege. Înainte de formularea propunerii, comisia prevãzutã la art. 68 alin. (2) din Lege poate consulta, nemijlocit, personalul care desfãşoarã activitãţi directe cu persoanele private de libertate.
    (4) Recompensele se consemneazã în registrul prevãzut la art. 79 lit. b) din Lege, iar rapoartele de recompensare se claseazã în dosarul disciplinar."
    71. La articolul 147, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Comisia prevãzutã la art. 68 alin. (2) din Lege acordã recompensa prevãzutã la art. 68 alin. (1) lit. e) din Lege sau propune acordarea recompenselor prevãzute la art. 68 alin. (1) lit. f) şi g) din aceeaşi lege, dupã o analizã temeinicã, conform procedurii stabilite prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor."
    72. La articolul 149, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Constituie abateri disciplinare uşoare încãlcarea dispoziţiilor prevãzute la art. 62 lit. k)-n) şi la art. 63 lit. ţ)-u), ascunderea adevãrului privind nivelul de instruire şcolarã sau pregãtire profesionalã, precum şi determinarea cu intenţie a altei persoane private de libertate sã încalce prevederile art. 62 sau ale art. 63 lit. ţ)-u)."
    73. La articolul 150, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Sancţiunile disciplinare care pot fi aplicate pentru sãvârşirea uneia dintre abaterile disciplinare prevãzute la art. 149 sunt cele prevãzute la art. 71 alin. (1) din Lege. Dispoziţiile art. 71 alin. (3)-(9) din Lege se aplicã în mod corespunzãtor."
    74. La articolul 159, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Pentru imobilizarea persoanelor private de libertate care se aflã într-o unitate sanitarã nu se pot utiliza cãtuşe metalice. Modelul mijloacelor de imobilizare şi modul de utilizare a acestora, folosite în unitãţi sanitare, se stabilesc prin regulamentul prevãzut la art. 16 alin. (2) din Lege."
    75. La articol 161, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Sancţiunea disciplinarã cu izolarea se aplicã numai cu avizul medicului."
    76. La articolul 164, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În raport cu tipul regimului de executare, persoanelor private de libertate li se poate cere sã munceascã. În acest sens, se ţine seama de calificarea, deprinderile şi aptitudinile fiecãrei persoane private de libertate, de vârstã, starea de sãnãtate, precum şi de programele destinate sprijinirii formãrii profesionale a acestora."
    77. La articolul 164, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(3^1) În situaţia refuzului de a munci, comisia prevãzutã la art. 167 alin. (1) întocmeşte un proces-verbal care se depune la dosarul individual, fiind avut în vedere la evaluarea comportamentului persoanei private de libertate în timpul detenţiei."
    78. La articolul 165, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Directorul locului de deţinere are obligaţia de a încheia contracte cât mai avantajoase, în mãsura posibilitãţilor, stabilind în sarcina beneficiarului forţei de muncã obligaţia de a asigura cheltuielile ocazionate de transportul persoanelor private de libertate, al personalului de escortare şi al hranei la locurile de muncã, precum şi materialele igienico-sanitare."
    79. La articolul 167, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se stabilesc criteriile pentru selecţionarea şi repartizarea la muncã.
    (1^2) Persoanele private de libertate selecţionate la muncã vor semna un angajament care va cuprinde drepturile, obligaţiile şi interdicţiile prevãzute la art. 63 pe perioada desfãşurãrii activitãţilor productive şi care se depune la dosarul individual.
    (1^3) Angajamentul asumat de persoanele private de libertate selecţionate la activitãţile productive remunerate va cuprinde şi referiri privind posibilitatea încheierii unui contract de asigurare potrivit dispoziţiilor art. 62 alin. (1) lit. c) din Lege."
    80. Dupã articolul 167 se introduce un nou articol, articolul 167^1, cu urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 167^1
    Munca persoanelor private de libertate, în caz de calamitate
    Munca persoanelor private de libertate, în caz de calamitate, se desfãşoarã cu aprobarea directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor."
    81. Articolul 171 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 171
    Remunerarea persoanelor private de libertate participante la cursuri de şcolarizare, calificare ori recalificare profesionalã
    Veniturile obţinute de persoanele private de libertate ca urmare a muncii prestate se repartizeazã conform prevederilor art. 62 din Lege, astfel:
    a) 40% din venit revin persoanei condamnate, care poate folosi pe durata executãrii pedepsei 75% din acesta, iar 25% se consemneazã pe numele sãu, urmând sã fie încasat, împreunã cu dobânda aferentã, în momentul punerii în libertate;
    b) 60% din venit revin Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, constituind venituri proprii care se încaseazã, se contabilizeazã şi se utilizeazã potrivit dispoziţiilor legale privind finanţele publice."
    82. Articolul 172 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 172
    Gestionarea sumelor de bani aparţinând persoanelor private de libertate
    (1) Sumele de bani corespunzãtoare cotei de 75% din venitul cuvenit persoanelor private de libertate se consemneazã în fişa contabilã a persoanei şi pot fi folosite pe durata executãrii pedepsei, conform prevederilor art. 49 alin. (4) din Lege.
    (2) Sumele de bani corespunzãtoare cotei de 25% din venitul cuvenit persoanelor private de libertate se consemneazã în fişa contabilã nominalã şi se pãstreazã, pe numele acestora, în conturi bancare purtãtoare de dobânzi sau în depozite bancare, aceste sume împreunã cu dobânda aferentã urmând a fi încasate în momentul punerii în libertate.
    (3) În cazul în care persoana condamnatã la o pedeapsã privativã de libertate a fost obligatã la plata de despãgubiri civile, care nu au fost achitate pânã la data primirii în penitenciar, procentul de 50% din cota de 40% care îi revine acesteia conform art. 62 alin. (1) lit. a) din Lege se utilizeazã pentru repararea prejudiciului cauzat pãrţii civile, conform prevederilor Codului de procedurã civilã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    83. La articolul 174, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Activitatea de educaţie şi asistenţã psihosocialã se face în baza planificãrii executãrii pedepsei şi are drept scop creşterea şanselor de reintegrare socialã a persoanelor private de libertate. Aceasta cuprinde urmãtoarele arii de intervenţie:
    a) adaptarea la condiţiile privãrii de libertate;
    b) instruire şcolarã şi formare profesionalã;
    c) activitãţi educative şi recreative;
    d) asistenţa socialã;
    e) asistenţa psihologicã;
    f) asistenţa religioasã;
    g) pregãtirea pentru liberare."
    84. La articolul 175, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Administraţia locului de deţinere, în urma evaluãrii şi identificãrii necesitãţilor individuale ale persoanei private de libertate şi în funcţie de posibilitãţile instituţiei, este obligatã sã organizeze activitãţi de educaţie şi asistenţã psihosocialã, ţinând cont de natura infracţiunii comise, durata privãrii de libertate, regimul de executare, riscul pentru penitenciar, vârstã, stare de sãnãtate fizicã şi mintalã.
    (2) Pentru fiecare persoanã condamnatã se întocmeşte un plan individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã, care este adus la cunoştinţã, sub semnãturã. Orice modificare a conţinutului acestuia va fi adusã la cunoştinţa persoanei private de libertate dupã ce, în prealabil, a fost aprobatã de Comisia prevãzutã la art. 14 din Lege."
    85. La articolul 177, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Persoanele condamnate sunt obligate sã frecventeze învãţãmântul obligatoriu."
    86. La articolul 177, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Administraţia locurilor de deţinere asigurã condiţiile necesare instruirii şcolare a persoanelor condamnate pentru ciclul primar, gimnazial şi liceal, în concordanţã cu normele cuprinse în legea învãţãmântului public, şi condiţiile stabilite în protocolul de colaborare dintre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Justiţiei privind şcolarizarea şi profesionalizarea persoanelor condamnate, aflate în custodia Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
    (1^2) Numãrul orelor de cursuri se stabileşte cu respectarea planurilor-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, respectiv de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã."
    87. La articolul 177, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Pentru persoanele condamnate se organizeazã cursuri de pregãtire prin programul «A doua şansã»."
    88. Articolul 179 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 179
    Accesul la învãţãmântul preuniversitar şi universitar
    (1) Persoanele condamnate pot urma, cu aprobarea directorului locului de deţinere, cursuri preuniversitare la nivel liceal, cursuri universitare la forma de învãţãmânt la distanţã sau în forma frecvenţei reduse, suportând toate cheltuielile, inclusiv cele de deplasare. La cursurile cu frecvenţã redusã care presupun deplasãri au prioritate persoanele clasificate în regim deschis şi semideschis. Pentru înscrierea la cursuri la forma de învãţãmânt la distanţã au şanse egale toate persoanele condamnate, indiferent de regimul în care îşi executã pedeapsa.
    (2) În cazul în care persoana condamnatã urmeazã studii universitare în momentul intrãrii în penitenciar, aceasta îşi poate continua studiile numai în forma cursurilor de învãţãmânt universitar la distanţã sau în forma frecvenţei reduse, conform dispoziţiilor alin. (1).
    (3) Metodologia şi normele referitoare la înscrierea şi participarea la cursuri şi examene sunt stabilite prin ordinul prevãzut la art. 64 alin. (1^1) din Lege.
    (4) În vederea obţinerii aprobãrii, persoana condamnatã face dovada scrisã a faptului cã este acceptatã sã urmeze cursurile unei facultãţi, precum şi a garanţiei susţinerii financiare necesare continuãrii studiilor."
    89. La articolul 180, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Cursurile se organizeazã în spaţii existente în locurile de deţinere, în unitãţile productive din sistemul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi la furnizorii autorizaţi de formare profesionalã, în baza acordurilor încheiate."
    90. Articolul 181 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 181
    Persoanele private de libertate care au prioritate la activitãţi de instruire şcolarã şi formare profesionalã
    Au prioritate la activitãţi de instruire şcolarã şi formare profesionalã minorii, tinerii şi persoanele analfabete."
    91. La articolul 182, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Pentru a urma cursuri de instruire şcolarã sau de pregãtire profesionalã, persoanele condamnate trebuie sã prezinte documentele care sã ateste nivelul de pregãtire şcolarã anterior obţinut."
    92. Articolul 183 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 183
    Modul de desfãşurare a activitãţii de educaţie şi intervenţie psihosocialã
    Activitãţile de educaţie şi asistenţã psihosocialã se desfãşoarã individual sau colectiv, fiind structurate în programe de tip obligatoriu, opţional sau facultativ. Programele de tip obligatoriu desfãşurate cu persoanele private de libertate se stabilesc de cãtre comisia prevãzutã la art. 14 din Lege."
    93. La articolul 185, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Administraţia locului de deţinere aprobã primirea aparaturii radio-TV de cãtre persoanele private de libertate, în baza ordinului prevãzut la art. 64 alin. (1^1) din Lege."
    94. Articolul 186 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 186
    Accesul la calculator
    Persoanei private de libertate i se poate aproba şi primirea sau achiziţionarea de echipamente IT, care pot fi folosite exclusiv de aceasta, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului justiţiei."
    95. La articolul 187, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Administraţia locului de deţinere încurajeazã şi sprijinã iniţiativele organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi pe cele ale persoanelor fizice ori juridice din ţarã şi din strãinãtate care doresc sã contribuie la activitatea de educaţie şi asistenţã psihosocialã desfãşuratã în locul de deţinere sau sã sponsorizeze astfel de acţiuni, dacã acestea nu contravin prevederilor legale ori regulilor privind siguranţa locurilor de deţinere."
    96. La articolul 188, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Activitãţile sportive se organizeazã şi se desfãşoarã sub îndrumarea unui monitor sportiv."
    97. La articolul 190, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Persoanele private de libertate care au lucrat, au participat la cursuri de alfabetizare ori instruire şcolarã - primarã, gimnazialã, licealã, în conformitate cu dispoziţiile art. 65 alin. (1)-(3) din Lege, cursuri universitare în conformitate cu prevederile art. 65^1 alin. (1) din Lege, de formare profesionalã sau la programe de resocializare, precum şi persoanele private de libertate care nu au muncit din motive neimputabile lor, dar au dovedit un progres real în propria conduitã şi au participat constant la programele de educaţie şi asistenţã psihosocialã, ţinându-se cont şi de antecedentele penale, pot beneficia de liberare condiţionatã dupã executarea fracţiunilor din pedeapsã prevãzute de Codul penal, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    98. La articolul 191, alineatele (1) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Comisia prevãzutã la art. 77 alin. (2) din Lege, cu participarea şefului biroului evidenţã, în calitate de secretar, analizeazã sãptãmânal, la locul de deţinere, dosarele individuale ale persoanelor private de libertate care îndeplinesc condiţiile pentru liberarea condiţionatã.
    ...................................................................
    (6) În situaţia în care persoana condamnatã se adreseazã direct instanţei, cerând liberarea condiţionatã, odatã cu cererea se trimite şi procesul-verbal întocmit de comisia prevãzutã la art. 77 alin. (2) din Lege împreunã cu documentele care atestã menţiunile cuprinse în acesta."
    99. La articolul 192, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Contravaloarea serviciilor de fotocopiere efectuate în condiţiile alin. (2) va fi suportatã de persoana privatã de libertate. Dacã persoanele private de libertate nu dispun de mijloacele bãneşti necesare, cheltuielile pentru fotocopiere sunt suportate de administraţia locului de deţinere. Sunt considerate persoane fãrã mijloace bãneşti persoanele care nu au sau nu au avut în ultimele 10 zile sume de bani disponibile în contul personal."
    100. La articolul 195, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Pentru atingerea scopurilor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi e) se pot folosi sisteme electronice de supraveghere la distanţã. Criteriile şi procedura de aplicare sunt aprobate prin ordin al ministrului justiţiei."
    101. La articolul 197, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Mijloacele de transport destinate persoanelor private de libertate pot fi dotate cu sisteme de localizare spaţio-temporalã."
    102. La articolul 197, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În funcţie de situaţie, personalul se doteazã cu veste antiglonţ, scuturi de protecţie şi cãşti cu vizor şi poate folosi pentru intervenţie şi restabilirea ordinii bastoane de cauciuc sau tomphe, dispozitive cu substanţe iritant-lacrimogene, jeturi de apã, arme cu gloanţe de cauciuc, cãtuşe, câini de serviciu, dispozitive sonore şi luminoase, precum şi alte mijloace de protecţie şi imobilizare aflate în dotare. Câinii de serviciu se folosesc în activitãţi de pazã şi escortare la punctele de lucru şi la organele judiciare, la activitãţile de transfer al persoanelor private de libertate, pentru paza perimetrelor şi pentru descoperirea telefoanelor mobile, explozibililor, substanţelor toxice sau stupefiante şi urmãrirea evadaţilor."
    103. Articolul 201 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 201
    Procedura de valorificare şi de distrugere a bunurilor confiscate cu ocazia percheziţiilor
    (1) Bunurile interzise, gãsite asupra persoanelor private de libertate cu ocazia percheziţiilor sau nerevendicate, se confiscã. Acestea se predau în prima zi lucrãtoare la magazia unitãţii.
    (2) Bunurile confiscate se valorificã sau se distrug, dupã caz. Confiscarea este dispusã de cãtre directorul locului de deţinere, în baza procesului-verbal întocmit de cãtre persoanele care au descoperit bunurile ce fac obiectul confiscãrii. Directorul locului de deţinere îl înştiinţeazã despre mãsura luatã pe judecãtorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate.
    (3) Bunurile confiscate sunt evaluate şi înregistrate în evidenţa extracontabilã, în termen de 21 de zile de la confiscare.
    (4) Evaluarea bunurilor confiscate se face de cãtre o comisie, formatã din 3 membri, desemnatã de directorul unitãţii penitenciare prin decizie.
    (5) Înregistrarea bunurilor în evidenţa contabilã a unitãţii penitenciare se efectueazã potrivit reglementãrilor în vigoare, la valoarea justã stabilitã de comisia de evaluare.
    (6) Valorificarea bunurilor confiscate se realizeazã prin licitaţie publicã, conform prevederilor în vigoare referitoare la valorificarea bunurilor aflate în administrarea unitãţilor din sistemul administraţiei penitenciare.
    (7) În cazul în care valorificarea bunurilor confiscate nu s-a realizat conform alin. (6), acestea se valorificã în regim de consignaţie.
    (8) În cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate potrivit alin. (7), comisia de evaluare poate proceda la reducerea preţurilor stabilite iniţial, cu pânã la 30% din valoarea stabilitã; ulterior, reducerea preţurilor poate fi fãcutã pânã la 75% din valoarea stabilitã iniţial; dacã în termen de 150 de zile de la prima reevaluare a bunurilor acestea nu se valorificã prin modalitatea prevãzutã la alin. (7), se poate proceda la:
    a) valorificarea prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor;
    b) dezmembrarea bunurilor şi valorificarea componentelor rezultate;
    c) distrugerea bunurilor sau a componentelor.
    (9) Bunurile confiscate pentru care nu se justificã angajarea cheltuielilor în vederea valorificãrii pot fi distruse.
    (10) Fac excepţie de la procedurile de valorificare prevãzute la alin. (6) şi (7) bãuturile alcoolice, medicamentele şi alimentele perisabile, care se distrug.
    (11) Bunurile supuse valorificãrii care au devenit necomercializabile sau nevandabile se distrug.
    (12) Distrugerea bunurilor se realizeazã sub supravegherea unei comisii, formatã din 3 membri, desemnatã de directorul unitãţii penitenciare prin decizie.
    (13) Bunurile a cãror deţinere este interzisã prin lege oricãrui cetãţean, cele care cad sub incidenţa art. 74^2 din Lege, precum şi cele faţã de care existã suspiciunea cã au legãturã cu sãvârşirea unor infracţiuni se ridicã, se conservã, întocmindu-se documentele necesare, şi se anunţã organele judiciare competente cãrora le sunt predate.
    (14) Sumele de bani obţinute ca urmare a valorificãrii bunurilor confiscate se vireazã la bugetul de stat. În cazul încasãrii contravalorii bunurilor respective prin virament bancar, sumele se vireazã în termen de 5 zile lucrãtoare de la încasare, iar în cazul încasãrii în numerar, sumele se depun la casieria Trezoreriei Statului în prima zi lucrãtoare de la încasare. Viramentul la bugetul de stat se realizeazã dupã deducerea cheltuielilor ocazionate de valorificarea bunurilor confiscate."
    104. La articolul 203, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) La producerea unei evadãri administraţia locului de deţinere anunţã de îndatã organele competente ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru luarea mãsurilor în vederea urmãririi şi prinderii evadatului, furnizând acestora datele şi informaţiile necesare. La fel procedeazã şi în cazul neprezentãrii persoanelor private de libertate care au avut permisiunea de ieşire din locul de deţinere ori al pãrãsirii fãrã autorizare a locului de muncã aflat în exteriorul locului de deţinere."
    105. Articolul 204 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 204
    Accesul în locurile de deţinere
    Accesul în locurile de deţinere este strict limitat, în condiţiile stabilite de Lege. Persoanele din afara sistemului administraţiei penitenciare pot intra în locurile de deţinere în condiţiile stabilite la art. 39 alin. (2) din Lege şi în regulamentul prevãzut la art. 16 alin. (2) din Lege."
    106. La articolul 206, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Ascultarea persoanelor private de libertate în incinta locurilor de deţinere se poate face de cãtre reprezentanţi ai structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor în baza delegaţiei semnate de procurorul care supravegheazã sau efectueazã urmãrirea penalã în cauzã ori, dupã caz, de cãtre şefii Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã Române, inspectoratelor de poliţie judeţene, de cãtre directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, al Direcţiei Generale Anticorupţie, precum şi de conducãtorii structurilor teritoriale cu funcţie de reprezentare la nivel de şef birou, avizatã de directorul penitenciarului.
    ...................................................................
    (3) Ascultarea persoanelor private de libertate în incinta locurilor de deţinere se poate face şi de cãtre:
    a) procuror, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, pe baza legitimaţiei de serviciu;
    b) senatori sau deputaţi ai Parlamentului României, cu împuternicire din partea comisiei din care fac parte;
    c) europarlamentari, cu împuternicire din partea comisiei din care fac parte;
    d) reprezentanţii serviciilor de probaţiune, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, pe baza legitimaţiei de serviciu;
    e) avocatul unei alte persoane, care justificã un interes legitim, în baza împuternicirii date în conformitate cu contractul de asistenţã avocaţialã."
    107. La articolul 207, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Reprezentanţii organizaţiilor naţionale, strãine sau internaţionale neguvernamentale din domeniul apãrãrii drepturilor omului, a cãror competenţã este recunoscutã ori acceptatã de România, pot asculta persoanele private de libertate în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) din Lege."
    108. La articolul 214, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Directorul locului de deţinere ia mãsuri ca persoana privatã de libertate, aflatã în refuz de hranã, sã fie cazatã în infirmeria penitenciarului, într-o camerã special amenajatã sau într-un spital penitenciar."
    109. La articolul 217, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1) Cãsãtoria persoanei aflate în executarea pedepsei privative de libertate se încheie în locul de deţinere, iar consimţãmântul viitorilor soţi se ia de ofiţerul de stare civilã din raza teritorialã a locului de deţinere."
    110. La articolul 217, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) În cazul încheierii cãsãtoriei, în condiţiile art. 54 alin. (5) din Lege, consimţãmântul viitorilor soţi se ia de cãtre ofiţerul de stare civilã din localitatea încheierii cãsãtoriei."
    111. Articolul 219 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 219
    Efectuarea autopsiei
    Autopsia medico-legalã se efectueazã de cãtre medicul legist care întocmeşte şi certificatul constatator al decesului. O copie a certificatului medical constatator al decesului se introduce la dosarul individual ce a aparţinut persoanei private de libertate, iar o altã copie se înmâneazã familiei decedatului."
    112. Titlul articolului 224 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "ARTICOLUL 224
    Cazarea persoanelor reţinute sau arestate, amenajarea spaţiilor de deţinere şi vizitã"
    113. La articolul 224, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3), (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Amenajarea şi dotarea spaţiilor de deţinere se realizeazã în condiţiile stabilite prin regulamentul prevãzut la art. 81 alin. (5) din Lege.
    (4) Camerele de cazare sunt permanent închise şi asigurate.
    (5) Vizita persoanelor reţinute sau arestate se desfãşoarã în conformitate cu art. 38 alin. (3) şi (4)."
    114. La articolul 225, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Dispoziţiile din titlul III cap. I-VI, VIII-X şi XII-XIV se aplicã în mod corespunzãtor şi persoanelor reţinute ori arestate preventiv, cu excepţia art. 15, 43, art. 44 alin. (1), 45, 59, 79, 147 şi 148."
    115. În tot cuprinsul regulamentului, sintagmele "intervenţie psihosocialã" şi "Plan de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã" se înlocuiesc cu sintagmele "asistenţã psihosocialã" şi "Plan individualizat de evaluare şi intervenţie educativã şi terapeuticã".
    116. Dupã articolul 229 se introduce anexa "Bunuri şi obiecte interzise care intrã sub incidenţa <>art. 74^2 din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare", prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.


             PRIM-MINISTRU
               EMIL BOC

                   Contrasemneazã:


                   ───────────────
                 Ministrul justiţiei,
                Cãtãlin Marian Predoiu

                Ministrul administraţiei
                     şi internelor,
                Constantin-Traian Igaş

                  Ministrul sãnãtãţii,
                     Cseke Attila

              Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                 tineretului şi sportului,
                     Daniel Petru Funeriu

                 Ministrul muncii, familiei
                   şi protecţiei sociale,
                      Ioan Nelu Botiş

                Ministrul finanţelor publice,
                  Gheorghe Ialomiţianu


    Bucureşti, 3 noiembrie 2010.
    Nr. 1.113.

    ANEXÃ
    ──────
(Anexa la regulament)
─────────────────────

                     BUNURI ŞI OBIECTE INTERZISE
       care intrã sub incidenţa <>art. 74^2 din Legea nr. 275/2006 privind
       executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare
                      în cursul procesului penal

    A. Arme şi obiecte periculoase:
    - arme letale şi neletale, arme albe, reale sau artizanale, muniţie de orice fel, explozibil şi dispozitive pentru autoapãrare cu electroşocuri, precum şi imitaţii ale unor astfel de obiecte;
    - obiecte din orice material transformate în armã albã sau de foc.
    B. Alimente şi bãuturi:
    - bãuturi alcoolice.
   C. Aparaturã electronicã:
    - orice tip de aparat electronic cu posibilitate de înregistrare, stocare a datelor, transmitere a imaginilor şi sunetelor în timp real ori înregistrate, fotografiere, poziţionare globalã de tip GPS, de tipul laptopurilor, calculatoarelor personale;
    - telefoane mobile, componente, subansamble, accesorii, cartele SIM, dispozitive de tip hands-free.
    D. Substanţe toxice, medicamente:
    - Substanţe toxice, stupefiante, psihotrope, precursori de droguri;
    - sprayuri paralizante, iritante şi lacrimogene.
    E. Bunuri a cãror deţinere este interzisã de Codul penal, precum şi de <>Decretul Consiliului de Stat nr. 340/1981 privind regimul emiţãtoarelor radioelectrice, <>Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã, reglementarea, autorizarea şi controlul activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovãrii cultului persoanelor vinovate de sãvârşirea unor infracţiuni contra pãcii şi omenirii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 107/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor de droguri, cu modificãrile ulterioare, şi <>Legea nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea traficului ilicit de substanţe cuprinse în "lista interzisã".
                    ___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016