Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 1.110 din 3 noiembrie 2010 privind componenta, atributiile si modul de organizare ale Grupului de lucru interinstitutional pentru protectia infrastructurilor critice
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2010
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Grupul de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, denumit în continuare grup de lucru, este format din experţi/specialişti desemnaţi de autoritãţile publice responsabile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Grupul de lucru este coordonat de un consilier de stat desemnat de primul-ministru.
(3) La şedinţele grupului de lucru pot fi invitaţi şi alţi experţi/specialişti în domeniul infrastructurilor critice din mediul economic, academic şi organizaţiile neguvernamentale.
ART. 2
Grupul de lucru îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor organizate lunar sau atunci când situaţia o impune şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizeazã evaluarea intersectorialã a vulnerabilitãţilor, riscurilor şi ameninţãrilor la adresa infrastructurilor critice;
b) analizeazã şi formuleazã puncte de vedere pentru proiectele de acte normative din domeniul protecţiei infrastructurilor critice care urmeazã sã fie aprobate/adoptate de Guvern;
c) analizeazã trimestrial evoluţia procesului de identificare a infrastructurilor critice şi îl informeazã pe primul-ministru, prin consilierul de stat prevãzut la art. 1 alin. (2), cu privire la stadiul şi mãsurile ce se impun în vederea îmbunãtãţirii activitãţii în domeniu;
d) analizeazã şi propune mãsuri de implementare a unui sistem de avertizare timpurie în domeniul infrastructurilor critice şi de îmbunãtãţire a acestuia;
e) elaboreazã ghiduri/manuale de proceduri şi bune practici în domeniu;
f) asigurã promovarea, în mod unitar, a politicilor în domeniul formãrii profesionale şi cercetãrii ştiinţifice specifice domeniului protecţiei infrastructurilor critice;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniu, stabilite de primulministru.
ART. 3
(1) Secretariatul tehnic permanent al grupului de lucru se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, structurã funcţionalã în cadrul Direcţiei generale management operaţional.
(2) Secretariatul tehnic permanent are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã convocarea membrilor grupului de lucru şi transmiterea ordinii de zi;
b) primeşte şi pregãteşte materialele pentru şedinţele grupului de lucru şi le prezintã membrilor acestuia;
c) executã lucrãrile şi operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor;
d) asigurã redactarea documentelor grupului de lucru ce urmeazã a fi supuse analizei primului-ministru;
e) difuzeazã tuturor membrilor grupului de lucru documentele elaborate şi asigurã distribuirea informaţiilor relevante asupra infrastructurilor critice între autoritãţile publice responsabile;
f) asigurã suportul logistic pentru desfãşurarea şedinţelor grupului de lucru;
g) coordoneazã activitatea de diseminare a oportunitãţilor de pregãtire profesionalã şi din sfera cercetãrii ştiinţifice în domeniu, pe componenta de securitate şi protecţia infrastructurilor critice;
h) sprijinã autoritãţile publice responsabile în realizarea cooperãrii cu partenerii din mediul privat, mediul academic şi organizaţiile neguvernamentale.
ART. 4
(1) Nominalizarea experţilor/specialiştilor din partea autoritãţilor publice responsabile în cadrul grupului de lucru se face prin ordin al conducãtorilor acestora şi se comunicã Ministerului Administraţiei şi Internelor în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Componenţa grupului de lucru, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia se vor stabili în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin decizie a primului-ministru.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
Ministrul transporturilor şi
infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul economiei, comerţului şi
mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul comunicaţiilor şi societãţii
informaţionale,
Valerian Vreme
Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely
Ministrul apãrãrii naţionale,
Gabriel Oprea
Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii
rurale,
Valeriu Tabãrã
Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila
Ministrul educaţiei, cercetãrii,
tineretului
şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Radu Roatiş Cheţan
Preşedintele Agenţiei
Spaţiale Române,
Marius-Ioan Piso
p. Directorul Serviciului Român
de Informaţii,
Florian Coldea
Directorul Serviciului de
Informaţii Externe,
Mihai-Rãzvan Ungureanu
Directorul Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Bucureşti, 3 noiembrie 2010.
Nr. 1.110.
ANEXÃ
LISTA
autoritãţilor publice care desemneazã reprezentanţi
în Grupul de lucru interinstituţional
1. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
2. Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale
3. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
4. Ministerul Sãnãtãţii
5. Ministerul Mediului şi Pãdurilor
6. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
7. Serviciul de Informaţii Externe
8. Serviciul Român de Informaţii
9. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale
10. Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor
11. Ministerul Administraţiei şi Internelor
12. Ministerul Apãrãrii Naţionale
13. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
14. Agenţia Spaţialã Românã
15. Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: