Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.100 din 25 octombrie 2001  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor   art. 7, 11, 12 si 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.100 din 25 octombrie 2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 si 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 15 noiembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele mãsuri pentru privatizarea Societãţii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galaţi, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor <>art. 7, 11, 12 şi 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele mãsuri pentru privatizarea Societãţii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galaţi, cu modificãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

p. Ministrul Autoritãţii
pentru Privatizare
şi Administrarea Participatiilor
Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 şi 13 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele mãsuri pentru
privatizarea Societãţii Comerciale Combinatul
Siderurgic "Sidex" - S.A. Galaţi

ART. 1
(1) Creditorii Societãţii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galaţi, denumita în continuare societate, respectiv Societãţile Comerciale "Electrica" - S.A., "Termoelectrica" - S.A., "Romgaz" - S.A., "Distrigaz Sud" - S.A. şi "C.F.R. Marfa" - S.A., prevãzuţi la <>art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 , vor anula taxa pe valoarea adãugatã colectata aferentã debitelor nerecuperate de la societate la data finalizarii şi vor inregistra în contabilitate astfel:
411=4427 în roşu
Taxa pe valoarea adãugatã stornata se va inregistra în decontul de T.V.A. la rd.2 "Regularizari" în roşu.
Datele respective vor fi preluate dintr-un jurnal pentru vânzãri cod 14-6-12/a, întocmit special pentru aceasta acţiune, în care vor fi înregistrate în mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.
(2) Societãţile comerciale creditoare prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a stabili pe baza de protocol cu societatea cuantumul debitelor nerecuperate şi al taxei pe valoarea adãugatã aferente.
(3) Societatea, pe baza protocolului încheiat cu creditorii sãi, are obligaţia sa înregistreze stingerea debitelor fata de aceştia dupã urmãtoarea formula contabila:
4426=401 în roşu
Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã stornata se va inregistra în decontul de T.V.A. la rd.9 "Regularizari" în roşu.
Datele respective vor fi preluate din jurnale pentru cumpãrãri cod 14-6-17/b, întocmite special pentru aceasta acţiune şi separat pentru fiecare dintre creditorii societãţii, în care vor fi înregistrate în mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.
ART. 2
(1) Pentru sumele prevãzute la <>art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 , ce se vor achitã anual la extern de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant, constând din rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente creditelor externe garantate, la sfârşitul fiecãrui an calendaristic Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu societatea câte un acord de eşalonare, în care se vor stipula urmãtoarele elemente:
a) sumele de recuperat aferente plãţilor externe efectuate în anul în curs;
b) perioada de graţie (3 ani);
c) perioada de recuperare (7 ani), termenele de plata şi ratele eşalonate;
d) alte drepturi şi obligaţii ale pãrţilor.
(2) În cazul în care societatea nu respecta oricare dintre termenele de plata prevãzute în acordurile de eşalonare, se vor percepe majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere la nivelul celor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare privind obligaţiile bugetare.
ART. 3
(1) Scutirile de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã pentru importurile de echipamente, materii prime şi orice alte produse, efectuate direct de cãtre societate, în vederea realizãrii obiectului principal de activitate şi a efectuãrii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului, pe o perioada de 5 ani, începând cu data finalizarii prevãzute la <>art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 , se acorda de cãtre birourile vamale de control şi vamuire pe baza unei declaraţii pe propria rãspundere semnate de reprezentantul legal al societãţii sau de persoana imputernicita de acesta, în forma prezentatã în anexa nr. 1.
(2) Prin declaraţia pe propria rãspundere se atesta ca aceste importuri sunt destinate exclusiv realizãrii obiectului principal de activitate şi îndeplinirii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului. Declaraţia pe propria rãspundere se întocmeşte în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaraţia vamalã de import, un exemplar se depune la organul fiscal teritorial, iar al treilea exemplar se pãstreazã la documentele financiar-contabile ale societãţii.
(3) Reprezentanţii legali ai societãţii îşi asuma intreaga rãspundere privind corecta declarare a scopului pentru care se realizeazã importurile. Declaraţiile nereale atrag rãspunderea civilã sau penalã, dupã caz, potrivit prevederilor <>Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al României.
(4) Semestrial societatea va transmite Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice situaţia importurilor efectuate în regim de scutire de la plata drepturilor de import, respectiv de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã, conform prevederilor <>art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 . Situaţia va cuprinde poziţiile tarifare, precum şi descrierea bunurilor importate în condiţiile art. 12 din ordonanta de urgenta, valoarea în vama a acestora şi ţara din care s-a fãcut importul.
(5) Scutirile de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã conform prevederilor <>art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acorda pentru importurile efectuate direct de cãtre societate în vederea realizãrii urmãtoarelor activitãţi ce intra în obiectul de activitate al acesteia:
a) producţia de metale feroase sub forme primare şi semifabricate;
b) producţia tuburilor (ţevi) din oţel;
c) laminare la rece;
d) producţia altor produse metalurgice.
(6) Scutiri conform prevederilor <>art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acorda pentru importurile necesare realizãrii investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului cuprinse în anexa nr. 32 la contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
ART. 4
(1) Beneficiazã de prevederile <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 furnizorii interni care livreaza echipamente, materii prime şi orice alte produse cãtre societate în vederea realizãrii investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului pentru îndeplinirea angajamentului, astfel cum este prevãzut prin ordonanta de urgenta.
(2) Furnizorii care efectueazã livrãri de bunuri de natura celor prevãzute la alin. (1) cãtre societate vor justifica aplicarea regimului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere pe baza urmãtoarelor documente:
a) copie de pe certificatul de scutire, semnatã şi stampilata pentru conformitate cu originalul de cãtre persoanele care angajeazã din punct de vedere legal societatea;
b) factura fiscalã, pe care se înscrie în mod obligatoriu menţiunea: "Scutit cu drept de deducere, în baza certificatului nr. ............ din data de ........ ".
(3) Certificatul de scutire se elibereazã la cererea societãţii de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) bunurile achiziţionate în regim de scutire sa nu facã obiectul comercializãrii ca atare;
b) bunurile sa fie achiziţionate direct de la unitãţi productive, fãrã intermediari.
(4) În vederea obţinerii certificatului de scutire, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 2, societatea va prezenta Direcţiei generale a finanţelor publice Galaţi urmãtoarele documente:
a) cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
b) copie de pe documentul care atesta aprobarea de cãtre consiliul de administraţie a realizãrii investiţiilor tehnologice şi/sau de protecţie a mediului ori fundamentarea necesarului de materii prime, dupã caz;
c) copii de pe contractele încheiate cu furnizorii sau comenzi ferme, semnate şi stampilate pentru conformitate cu originalul de cãtre persoanele care angajeazã din punct de vedere legal societatea.
(5) Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi este obligatã ca în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii sa elibereze certificatul de scutire şi sa organizeze evidenta acestor certificate.
(6) Certificatele de scutire emise sunt valabile pentru operaţiunile realizate într-o perioada de 12 luni de la data eliberãrii. În perioada de valabilitate a certificatelor de scutire, la cererea societãţii, însoţitã de documentele prevãzute la alin. (4), Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi poate aproba suplimentarea acestora.
(7) Semestrial Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi are obligaţia sa verifice achiziţiile de bunuri efectuate în baza certificatelor de scutire de cãtre societate, rezultatele verificãrii urmând sa fie transmise Direcţiei generale de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
(8) În situaţia în care Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi constata nerespectarea prevederilor alin. (3), va dispune mãsuri de obligare la plata taxei pe valoarea adãugatã a societãţii pentru operaţiunile respective. În decontul de T.V.A. nu vor fi înscrise sumele respective, care nu sunt deductibile.
ART. 5
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------


DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind scutirea de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea
adãugatã a importurilor de echipamente, materii prime şi orice alte
produse, efectuate direct de cãtre societate

Subsemnatul (numele şi prenumele) ........................................., domiciliat în (adresa) .........................................., identificat cu buletinul/cartea de identitate seria ................. nr. ..........., în calitate de (funcţia) ................ al (denumirea societãţii) .............................., declar ca urmãtoarele bunuri importate:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Poziţia tarifara Valoarea Nr. şi data
crt. bunului din Tariful vamal în vama facturii/contractului
de import al României
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



sunt destinate realizãrii obiectului principal de activitate şi efectuãrii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului.
În cazul schimbãrii destinaţiei bunurilor ne obligam sa indeplinim formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achitam drepturile de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb valutar din ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor.


Data întocmirii declaraţiei, Semnatura,


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice Galaţi


CERTIFICAT
nr. ............... data .............

În conformitate cu prevederile <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se scutesc de la plata taxei pe valoarea adãugatã, cu drept de deducere, achiziţiile de echipamente, materii prime şi orice alte produse, necesare investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului, care fac obiectul urmãtoarelor contracte sau comenzi:
1. Echipamente şi/sau alte bunuri:
nr. ....., data ........., furnizor ..........., valoarea ............
nr. ....., data ........., furnizor ..........., valoarea ............
nr. ....., data ........., furnizor ..........., valoarea ............
nr. ....., data ........., furnizor ..........., valoarea ............
nr. ....., data ........., furnizor ..........., valoarea ............
2. Materii prime (denumirea, cantitatea):
1. ...................................................................
2. ...................................................................
3. ...................................................................
4. ...................................................................
5. ...................................................................
Scutirea se referã la achiziţiile efectuate de Societatea Comercialã Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. cu sediul în localitatea ............, str. .................... nr. .........., judeţul .............., cod fiscal .............. .
Prezentul certificat este valabil pentru achiziţiile realizate pana la data de ............................. .

Director general,

ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

CERERE
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiilor
efectuate în baza prevederilor art. 13 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 119/2001

Subscrisã Societatea Comercialã Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. cu sediul în localitatea ........................., str. .............................. nr. ........, judeţul .............................., cod fiscal ...................................., prin prezenta solicit eliberarea Certificatului de scutire de T.V.A. cu drept de deducere pentru achiziţiile care se încadreazã în prevederile <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 .

Valoarea achiziţiilor (mii lei) .........................., din care:
- materii prime .....................................................
- echipamente tehnologice ...........................................
- echipamente de protecţie a mediului ...............................
- alte produse ......................................................
......................................................
......................................................

Date ale contractelor/comenzilor:
nr. ......., data ........, furnizor ........., valoarea ............
nr. ......., data ........, furnizor ........., valoarea ............
nr. ......., data ........, furnizor ........., valoarea ............
nr. ......., data ........, furnizor ........., valoarea ............

Anexãm urmãtoarele documente justificative: ...............................
...........................................................................
...........................................................................
Numele şi prenumele .................... Funcţia ........... Data .........

Semnatura şi ştampila,

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016