Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
*) <>Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 98/1999 şi a mai fost modificatã prin: <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/1998 , <>Ordonanta Guvernului nr. 37/2000 , <>Ordonanta Guvernului nr. 113/2000 şi <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 . În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constituţia României şi ale <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 37/2000 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, Guvernul României adopta prezenta hotãrâre. ART. 1 Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Alineatul (1) al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - (1) Bunurile de consum alimentar, astfel cum sunt definite la <>art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 113/1999 , şi materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, vor fi supuse valorificãrii fãrã a fi necesare buletine de analiza, dacã se încadreazã în interiorul termenului de valabilitate menţionat pe ambalaj. În situaţia în care pentru aceste bunuri se depãşeşte termenul de valabilitate menţionat pe ambalaj este interzisã valorificarea lor pentru consumul uman. Aceeaşi procedura de valorificare se aplica şi în cazul animalelor şi al pasarilor vii. Valorificarea acestora se face en detail sau angro, cu plata integrala sau eşalonat, pe mãsura vânzãrii." 2. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - (1) Dupã preluarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului comisia de evaluare va proceda la evaluarea acestora în maximum 10 zile." 3. Alineatul (5) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins: "(5) Comisia de evaluare se va întruni ori de câte ori va fi necesar." 4. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins: "(6) Directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte prin decizie componenta comisiei de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, în scopul înlocuirii operative a membrilor comisiei în cazul absentei acestora. Prezenta membrilor comisiei de evaluare este obligatorie." 5. Alineatul (3) al articolului 7 se abroga. 6. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - Bunurile de consum alimentar, astfel cum sunt definite la <>art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 113/1999 , şi materiile prime necesare pentru prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate sau din valoare, inclusiv animalele şi pasarile vii, precum şi bunurile al cãror termen de garanţie expira înainte de data rãmânerii definitive a hotãrârii ce se va pronunţa în litigiul al cãrui obiect îl constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare vor fi valorificate de persoanele juridice specializate sau de persoanele fizice autorizate sa comercializeze aceste bunuri cãtre populaţie, la preţurile stadiului corespunzãtor de comercializare din zona în care are loc aceasta." 7. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - Bunurile care au intrat în proprietatea privatã a statului se valorifica prin: a) magazine proprii care aparţin organului de valorificare, acolo unde volumul bunurilor care urmeazã sa fie vândute asigura continuitate în funcţionarea acestora. Vânzarea bunurilor în magazine proprii se poate face în sistem comercial en detail şi angro, la valoarea stabilitã de comisia de evaluare. Vânzarea bunurilor în sistem angro se poate face cu plata integrala sau eşalonat pe o perioada de maximum 12 luni şi pentru bunuri în valoare totalã de peste 10 milioane lei; b) licitaţie publica, pentru bunurile imobile care provin din succesiuni fãrã moştenitori legali sau testamentari. Licitaţia publica se poate organiza şi pentru bunurile individuale sau pentru loturile de bunuri a cãror valoare este mai mare de 10 milioane lei. În aceasta situaţie alegerea metodei de valorificare se face de cãtre comisia de evaluare. Valoarea de pornire a licitaţiei este valoarea stabilitã de comisia de evaluare. În vederea organizãrii licitaţiei se vor publica în presa anunţuri de vânzare, care trebuie sa cuprindã informaţiile privind organizarea licitaţiei. Lista cuprinzând bunurile care fac obiectul licitaţiei va fi afişatã la sediul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar informaţiile necesare vor fi puse la dispoziţie celor interesaţi de cãtre birourile de valorificare din cadrul acestora. Publicarea anunţului de vânzare se va face în timp util, dupã evaluarea bunurilor. Anunţul de vânzare poate avea caracter general sau caracter concret, în funcţie de volumul de bunuri ce urmeazã sa fie valorificate prin licitaţie publica. Data licitaţiei se va stabili în termen de cel puţin 5 zile de la publicarea anunţului de vânzare. Licitaţia se va desfasura în prezenta unei comisii formate din 3 membri desemnaţi prin decizie a directorului general al organului de valorificare. Comisia de licitaţie va verifica garanţia depusa de participanţii la licitaţie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând persoanele acceptate la licitaţie. Garanţia stabilitã se depune de cãtre participanţii la licitaţie în contul 50.05 «Disponibil din sume de mandat şi sume în depozit ale ministerelor şi instituţiilor subordonate», deschis la unitãţile trezoreriei statului pe seama direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Licitaţia se va desfasura în locul şi la ora indicate în anunţul de vânzare, dacã sunt cel puţin 2 ofertanţi. În situaţia în care nu se prezintã 2 ofertanţi, licitaţia nu va mai avea loc, încheindu-se un proces-verbal de constatare. În situaţia în care nu se obţine valoarea de pornire a licitaţiei, va avea loc o noua licitaţie. Reluarea licitaţiei se va stabili de cãtre biroul de valorificari din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de maximum 30 de zile de la data primei licitaţii, cu respectarea procedurii stabilite iniţial. Dacã la a doua licitaţie se prezintã un singur ofertant şi acesta îndeplineşte condiţiile de participare, el este admis şi va avea loc negocierea valorii de achiziţie a bunurilor, care nu poate fi sub valoarea de pornire a licitaţiei. În situaţia în care în urma celor doua licitaţii nu se obţine valoarea de pornire a licitaţiei, în termen de 60 de zile de la data primei licitaţii comisia de evaluare va proceda la o reducere a acestei valori cu maximum 50%. În termen de 30 de zile de la data reducerii valorii iniţiale se va organiza o noua licitaţie, cu respectarea procedurii iniţiale, care se poate desfasura şi cu participarea unui singur ofertant. Pasul de licitare nu poate fi mai mic de 5% şi mai mare de maximum 20% din valoarea de pornire a licitaţiei; c) în regim de consignaţie, precum şi prin societãţi comerciale tip consignaţie, pe baza principiului licitarii comisionului în cadrul limitei de maximum 20% din valoarea bunurilor. Licitarea comisionului se poate face la începutul anului sau ori de câte ori este necesar, cu condiţia ca la stabilirea acestuia sa se aibã în vedere urmãtoarele criterii, dupã caz: - volumul de marfa care poate fi preluat pentru valorificare; - vadul comercial al comisionarului; - dotarea materialã; - cuantumul garanţiei bãneşti care va fi depusa dupã adjudecarea licitaţiei pentru perioada aferentã vânzãrii. Cuantumul garanţiei bãneşti se stabileşte de comisia de evaluare, în funcţie de volumul de marfa care poate fi preluat pentru valorificare. Garanţia se depune de cãtre consignatari în contul 50.05 «Disponibil din sume de mandat şi sume în depozit ale ministerelor şi instituţiilor subordonate», deschis la unitãţile trezoreriei statului pe seama direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti; - respectarea obligaţiilor privind plata contravalorii bunurilor sau plata în avans. Din valoarea determinata de comisia de evaluare comisionarul va retine comisionul adjudecat, iar diferenţa se face venit la bugetul de stat; d) bursele de mãrfuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare." 8. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12. - Societatea comercialã care preia spre vânzare bunuri în regim de consignaţie va desface bunurile respective la preţul stabilit de comisia de evaluare, la care se adauga T.V.A. aferentã comisionului. Plata contravalorii bunurilor vândute se va face pe mãsura vânzãrii sau integral. Pentru nevãrsarea la timp de cãtre societãţile comerciale a sumelor încasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului organele de valorificare vor calcula majorãri de întârziere în conformitate cu prevederile legale în vigoare." 9. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - (1) Ministerul Finanţelor poate transmite cu titlu gratuit unele bunuri intrate în proprietatea privatã a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel: a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulante sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora. Repartizarea acestor bunuri se face de cãtre o comisie interministeriala care va funcţiona pe lângã Secretariatul General al Guvernului, constituitã prin decizie a primului-ministru, formatã din reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor, Ministerului Industriei şi Comerţului, Ministerului de Interne, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Direcţiei Generale a Vamilor şi ai Ministerului Funcţiei Publice. Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare periodicã Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de la Direcţia Generalã a Vamilor. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi Direcţia Generalã a Vamilor au obligaţia de a comunica lunar Ministerului Finanţelor situaţia nominalã privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care au intrat, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, pana la data de 5 a lunii urmãtoare celei în care s-au înregistrat asemenea bunuri, conform anexei nr. 2. Înscrierea în situaţia lunarã înaintatã Ministerului Finanţelor trebuie sa cuprindã numai autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care au o situaţie clara din punct de vedere juridic, în sensul ca au intrat definitiv în proprietatea privatã a statului. Totodatã situaţiile lunare vor cuprinde doar autovehiculele care sunt în stare de funcţionare şi corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice sau care, indiferent de gradul de uzura, pot fi aduse în stare de funcţionare în urma unor reparaţii. Comisia interministeriala analizeazã cererile de atribuire gratuita a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunilor şi a motoarelor atasabile acestora şi le repartizeazã în administrarea ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, în limita normativelor de dotare a acestora. Secretariatul General al Guvernului va comunica Ministerului Finanţelor, dupã fiecare şedinţa, situaţia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care au fost atribuite gratuit, precum şi situaţia celor neatribuite gratuit. Predarea autovehiculelor cãtre instituţiile cãrora le-au fost atribuite şi valorificarea celor neatribuite de cãtre organul de valorificare se vor efectua pe baza comunicãrii exprese a Ministerului Finanţelor. Înmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform reglementãrilor în vigoare. Pentru autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, neatribuite gratuit, Secretariatul General al Guvernului va comunica Ministerului Finanţelor dacã bunurile respective rãmân la dispoziţia sa sau dacã acestea pot fi valorificate de Ministerul Finanţelor în condiţiile prezentelor norme metodologice. Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finanţelor pentru autovehicule, ambulante sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora sunt prezentate în anexa nr. 2. Autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de comisia interministeriala pot fi valorificate de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, astfel: - prin licitaţie publica; - ca piese componente; - prin atribuire cu titlu gratuit; - prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor; - prin distrugere. Expertizarea tehnica şi evaluarea mijloacelor de transport intrate în proprietatea privatã a statului se vor efectua de Ministerul Transporturilor prin Registrul Auto Roman, pentru autovehicule, şi de Inspectoratul Navigaţiei Civile pentru ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora. Expertizarea tehnica şi evaluarea mijloacelor de transport intrate în proprietatea privatã a statului se fac cu experţi tehnici din cadrul structurilor tehnice de specialitate ale Ministerului Transporturilor. Decontarea contravalorii lucrãrilor de expertizare şi de evaluare se face pe baza de tarife aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilor şi al ministrului finanţelor. Condiţiile concrete în care se va realiza activitatea de expertizare şi de evaluare se vor stabili printr-un protocol care se va încheia între Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor prin Registrul Auto Roman şi Inspectoratul Navigaţiei Civile; b) creselor, gradinitelor, cãminelor de copii, de bãtrâni, azilurilor, spitalelor, şcolilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, precum şi persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitãţilor naturale. În vederea atribuirii cu titlu gratuit, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, consulta organele administraţiei publice locale sau judeţene ori serviciile ministeriale descentralizate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale. În situaţia acceptãrii bunurilor direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui gratuit bunuri în valoare de pana la 10 milioane lei/beneficiar. Se pot atribui bunuri cu titlu gratuit categoriilor de beneficiari mentionati la <>art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 şi în situaţia în care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta în cadrul termenului de valabilitate. În aceasta situaţie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se va face cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate. Pentru bunurile care vor fi atribuite cu titlu gratuit, în valoare de peste 10 milioane lei/beneficiar, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor inainta Ministerului Finanţelor propuneri concrete şi motivate, care vor cuprinde: beneficiarul bunurilor, lista cuprinzând bunurile, atât cantitativ, cat şi valoric. În situaţia producerii unor calamitati naturale se pot atribui bunuri cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora, la solicitarea autoritãţii publice locale sau a instituţiilor de cult, fãrã ca bunurile respective sa mai urmeze procedura de valorificare. Atribuirea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin intermediul instituţiilor de cult sau al consiliilor locale; c) persoanelor fizice sau juridice care pot face dovada ca au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informaţional, educativ, ştiinţific etc., la solicitarea acestora. Persoanele fizice sau juridice menţionate mai sus vor inainta în acest sens Ministerului Finanţelor o solicitare însoţitã de un act doveditor din care sa rezulte caracterul bunurilor şi calitatea de destinatar iniţial al acestora; d) persoanelor fizice şi juridice care au calitatea de destinatar, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului care nu pot fi valorificate în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza de hotãrâre a Guvernului initiata de Ministerul Finanţelor. Pentru iniţierea hotãrârii Guvernului persoana fizica sau juridicã va prezenta Ministerului Finanţelor o documentaţie din care sa rezulte ca acesta este utilizator unic al bunurilor respective; e) ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale - echipamente de comunicaţie, tehnica de calcul şi birotica, cu respectarea procedurilor de declarare şi de evaluare. Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor menţionate mai sus ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, precum şi serviciilor publice descentralizate ale ministerelor, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, se face ca urmare a unei solicitãri adresate Ministerului Finanţelor. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor transmite trimestrial Ministerului Finanţelor lista detaliatã cuprinzând echipamentele de comunicaţii, tehnica de calcul şi birotica intrate în proprietatea privatã a statului, stadiul evaluãrii, valorificãrii, precum şi soldul final al acestora, împreunã cu anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice; f) persoanelor juridice care nu îndeplinesc condiţia de utilizator unic, dar au calitatea de destinatar iniţial, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului şi care nu pot fi valorificate în urma unui numãr de 3 licitaţii. În vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, persoanele juridice vor inainta Ministerului Finanţelor o solicitare în acest sens, însoţitã de acte doveditoare din care sa rezulte calitatea de destinatar iniţial al acestor bunuri. În situaţia în care s-a aprobat atribuirea cu titlu gratuit, predarea bunurilor se face numai dupã plata taxelor datorate. În cazul în care nu se aproba atribuirea cu titlu gratuit, aceasta se comunica persoanei juridice în termen de 15 zile. (2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevãzute la lit. b), c) e) şi f) se face cu aprobarea ministrului finanţelor, pentru cele care intra în competenta Ministerului Finanţelor, sau prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru cele care intra în competenta direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, în condiţiile prevederilor <>art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 , se face pe baza de proces-verbal de predare-preluare. (3) Dacã bunurile nu sunt preluate în termen de 3 luni de la data aprobãrii atribuirii cu titlu gratuit, acestea vor primi alte destinaţii, conform legii." 10. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15. - (1) Organele de valorificare au urmãtoarele competente şi obligaţii: - propun Ministerului Finanţelor transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, conform <>art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 , pentru valori mai mari de 10 milioane lei/beneficiar; - restituie sumele în lei, încasate greşit sau fãrã baza legalã, precum şi bunurile intrate în proprietatea privatã a statului, greşit sau fãrã baza legalã, la nivelul valorii recuperate în urma valorificãrii bunurilor sau la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, în cazul bunurilor care au fost transmise cu titlu gratuit, în baza procesului-verbal de predare-preluare. Bunurile intrate în proprietatea privatã a statului, greşit sau fãrã baza legalã, care nu au fost valorificate sau atribuite cu titlu gratuit, se vor restitui persoanei juridice sau fizice de la care au fost preluate; - restituie sumele obţinute din valorificarea bunurilor prevãzute la <>art. 6 alin. (3) şi (4) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 , în cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã definitiva se dispune aceasta, la nivelul actualizat al preţurilor, în funcţie de preţul de evaluare iniţial; - verifica dacã sumele realizate din valorificarea bunurilor se vãrsa în termen la bugetul de stat; în caz contrar se iau mãsuri de virare a sumelor respective; - controleazã dacã persoanele juridice şi fizice care au preluat spre valorificare bunuri intrate în proprietatea privatã a statului le pãstreazã în bune condiţii; - asigura la preluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotãrile aferente, ambarcatiunilor şi motoarelor atasabile acestora sigilarea acestor bunuri; - raporteazã lunar Ministerului Finanţelor situaţia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotãri aferente, ambarcatiunile şi motoarele atasabile acestora, intrate în proprietatea privatã a statului, conform anexei nr. 2; - raporteazã trimestrial Ministerului Finanţelor situaţia generalã privind valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, conform anexei nr. 3, pana la data de 20 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului; - ţin evidenta bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului şi a sumelor obţinute din valorificarea acestora, potrivit normelor legale în vigoare; - organizeazã evidenta stricta a proceselor-verbale de predare-preluare, prin înregistrarea în evidenta lucrãrilor curente şi indosarierea acestora pe deţinãtorii de la care s-au primit bunurile, persoanele fizice sau juridice prin care se face valorificarea." 11. Alineatul (7) al articolului 18 se abroga. 12. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - (1) Veniturile încasate din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului se colecteazã în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare», deschis pe seama direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la trezoreria statului. În cazul încasãrii contravalorii bunurilor respective în numerar, sumele se depun la casieria trezoreriei statului în prima zi lucrãtoare de la încasare. (2) Din sumele colectate direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, acoperã pe baza de documente legale cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor respective, având obligaţia ca în termen de 3 zile lucrãtoare de la încasare sa vireze disponibilitãţile rãmase în contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate». (3) În cazul în care pentru anumite cheltuieli efectuate în vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului se prezintã documentele justificative dupã virarea disponibilitãţilor rezultate din valorificare în contul de venituri al bugetului de stat menţionat mai sus, se va proceda astfel: - direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întocmi un referat în care vor fi consemnate, pe baza de documente justificative, sumele care urmeazã sa fie restituite din contul bugetului de stat în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare». Referatul va fi semnat de directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi va purta viza de control financiar preventiv propriu; - unitãţile trezoreriei statului vor restitui suma totalã aprobatã în referat din contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate» în contul 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare»; - dupã alimentarea contului 50.85 «Disponibil din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare» direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor dispune plãţile legale cãtre beneficiari. (4) În situaţia în care nivelul veniturilor încasate din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului nu asigura acoperirea cheltuielilor necesare în vederea valorificãrii acestora, diferenţa va fi acoperitã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor." 13. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20. - (1) Diferenţa de cheltuieli neacoperita din veniturile încasate din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului se acoperã din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor, respectiv de la capitolul 72.01 «Alte acţiuni», subcapitolul 72.01.50 «Alte cheltuieli», alineatul 30.07 «Alte cheltuieli autorizate prin dispoziţiile legale». (2) Cheltuielile de delegare (transport, cazare şi indemnizaţia de delegare) pentru membrii comisiei de distrugere vor fi plãtite de instituţia care i-a desemnat." 14. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 21. - (1) În categoria cheltuielilor prevãzute la art. 19 şi 20 se cuprind cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, de la preluarea acestora pana la valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea acestora, respectiv cheltuieli privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, expertizarea, licitaţiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor încasate greşit sau fãrã baza legalã, a contravalorii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, greşit sau fãrã baza legalã, precum şi alte cheltuieli legate de preluarea, evaluarea şi valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, inclusiv cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii (cheltuieli cu pregãtirea magazinului conform cerinţelor direcţiilor de sãnãtate publica, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casa de marcat, obiecte de inventar, precum şi cheltuieli cu întreţinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei)." 15. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 28. - (1) Metalele preţioase, pietrele preţioase şi semipretioase, bijuteriile din aceste materiale şi mijloacele de plata în valuta liber convertibilã, ridicate în vederea confiscãrii, şi cele intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se depun de cãtre deţinãtorii acestora, în termen de 48 de ore, la Banca Nationala a României. (2) Mijloacele de plata în valuta neconvertibila se schimba de cãtre deţinãtori în lei, în termen de 48 de ore de la confiscare, la casele de schimb valutar ale unitãţilor Bãncii Comerciale Romane - S.A. Mijloacele de plata în lei obţinute se depun la trezoreriile statului sau, acolo unde nu exista trezorerii, la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A., în contul bugetului de stat 20.22.01.12 «Încasãri din valorificarea bunurilor confiscate»." 16. Anexa nr. 1 se abroga. 17. Anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotãrâre înlocuiesc anexele nr. 2 şi 3 la normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 . 18. Dupã articolul 32 se introduce articolul 33 cu urmãtorul cuprins: "Art. 33. - Nivelul sumelor prevãzute la art. 11 lit. a) şi b) şi la art. 14 lit. b) va fi actualizat periodic prin ordin al ministrului finanţelor, în funcţie de indicele inflaţiei." ART. 2 Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificãrile aduse prin prezenta hotãrâre, vor fi republicate, dându-se articolelor şi anexelor o noua numerotare. PRIM-MINISTRU MUGUR CONSTANTIN ISARESCU Contrasemneazã: --------------- Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes Ministru de interne, Constantin Dudu Ionescu Ministru de stat, preşedintele Consiliului de Coordonare Economico-Financiarã, Mircea Ciumara Ministrul industriei şi comerţului, Radu Berceanu p. Ministrul transporturilor, Adrian Gheorghe Marinescu, secretar de stat p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, Ştefan Pete, secretar de stat Secretarul general al Guvernului, Radu Stroe
ANEXA 1
AUTOVEHICULE, AMBULANTE SANITARE CU DOTĂRILE AFERENTE
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Locul Capaci- Anul Numãrul Carbu- Gradul Valoa- Alte
unde tatea de de ran- de rea elemente
se cilin- fa- kilo- tul uzura stabi- specifice O
Nr. afla Marca drica bri- metri folo- lita autovehi- b
crt. auto- a catie inre- sit de culului, s
vehi- moto- gis- comi- ambulantelor e
culul, rului trati sia sanitare cu r
ambu- la de dotãrile v
lantele (cmc) bord eva- aferente a
sanita- luare (SS -seria t
re cu sasiului, i
dotãrile SM - seria i
aferente, motorului,
tipul SC - seria
caroseriei,
culoarea etc.)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
MOTOARE ATASABILE AMBARCATIUNILOR
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Locul unde Starea
se afla Denumi- tehnica Valoarea Obser-
Nr. motoarele rea mo- CP Seria Gradul conform stabilitã vatii
crt. atasabile torului moto- de fisei de comisia
ambarca- rului uzura tehnice de evaluare
tiunilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
AMBARCATIUNI
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Locul Valoarea
unde se stabilitã
afla am- de comi-
barcati- Gradul sia de Obser-
Nr. unea şi Numãrul Lungi- Lati- Inal- Crevace de evaluare vatii
crt. tipul de mea mea timea (bucãţi) uzura
acesteia bucãţi (m) (m) (m)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2
Judeţul ..................
Trimestrul ...............
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bunuri legal
confiscate sau
intrate, potrivit Valorificari,
legii, în proprie- Sol- În- ───────────────────────────────────────── Sol-
tatea privatã a dul tra- din care: dul
statului la rile T ──────────────────────────────────────── la
────────────────── ince- în O prin prin în prin redu- sfar
Denumirea Codul pu- cur- T maga- lici- re- burse ceri şi-
tul sul A zine ta- gim de atri- re- de tul
tri- tri- L pro- tie de mar- bui- şti- tri-
mes- mes- prii pu- con- furi ri tu- preţ mes-
tru- tru- bli- sig- gra- iri tru-
lui lui ca na- tui- prin lui
tie te dis-
truge-
re
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4= 5 6 7 8 9 10 11 12 13=2+
5+..11 3-4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Produse
alimentare
(inclusiv
bãuturi
alcoolice
şi tigari) 1
b) Aparatura
electronica
(casetofoane,
video, faxuri,
televizoare
etc.) 2
c) Bunuri de
uz casnic
(frigidere,
congelatoare,
aspiratoare,
cuptoare cu
microunde,
maşini de
spãlat etc.) 3
d) Confecţii
şi incalta-
minte 4
e) Autovehi-
cule, ambar-
catiuni şi
motoare
atasabile
acestora 5
f) Bunuri
mobile şi
imobile care
provin din
succesiuni
fãrã moste-
nitori
legali sau
testamentari 6
g) Echipamen-
te de comuni-
catie, tehnica
de calcul şi
birotica 7
h) Alte bu-
nuri*) 8
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 9
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Se vor nominaliza bunurile cu pondere semnificativã. NOTA: O data cu anexa se va prezenta şi o informare privind urmãtoarele aspecte: modul de funcţionare a comisiilor de evaluare a bunurilor; vãrsarea în termen la bugetul de stat a sumelor datorate; penalizãri de întârziere calculate pentru nevãrsarea în termen a sumelor la bugetul de stat; nivelul comisioanelor negociate cu societãţile tip consignaţie pentru valorificarea bunurilor, lista detaliatã cuprinzând bunurile menţionate la lit. g), alte aspecte semnificative privind acţiunea de valorificare etc. Bunurile prevãzute la lit. f) nu vor fi cuprinse la celelalte litere. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.