Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.087 din 25 octombrie 2001  privind organizarea si desfasurarea concursurilor si examenelor pentru ocuparea functiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.087 din 25 octombrie 2001 privind organizarea si desfasurarea concursurilor si examenelor pentru ocuparea functiilor publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 7 noiembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 49 alin. (5), ale art. 67 şi ale <>art. 68 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a concursurilor şi examenelor pentru ocuparea funcţiilor publice din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, cu excepţia autoritãţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale.
ART. 2
Organizarea şi desfãşurarea concursurilor şi examenelor pentru ocuparea funcţiilor publice se fac pe baza urmãtoarelor principii:
a) competiţia deschisã, prin asigurarea accesului liber de participare la concurs sau examen a oricãrei persoane care îndeplineşte condiţiile cerute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
b) selecţia dupã merit, prin stabilirea persoanelor admise pentru ocuparea funcţiei publice, exclusiv pe baza rezultatelor obţinute;
c) asigurarea transparenţei, prin punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la modul de desfãşurare a concursului sau a examenului pentru ocuparea funcţiei publice;
d) tratamentul egal, prin aplicarea în mod nediscriminatoriu a unor criterii de selecţie obiective şi clar definite, astfel încât orice candidat sa aibã sanse egale la ocuparea funcţiei publice;
e) confidenţialitatea, prin garantarea protejãrii datelor personale ale candidaţilor, în condiţiile legii.

CAP. 2
Concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice

SECŢIUNEA 1
Condiţii pentru organizarea concursurilor

ART. 3
(1) Concursul pentru ocuparea funcţiilor publice se organizeazã numai în limita posturilor rãmase vacante dupã efectuarea operaţiunilor de avansare a funcţionarilor publici în grad, clasa şi categorie, potrivit prevederilor legale, dupã asigurarea de cãtre Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici a încadrãrii într-o funcţie publica corespunzãtoare a funcţionarului public care nu mai deţine funcţia publica din motive neimputabile lui, precum şi dupã aplicarea prevederilor legale referitoare la transferuri.
(2) Operaţiunile prevãzute la alin. (1) se pot efectua cu condiţia comunicãrii posturilor vacante la Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici.
(3) Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (2) conferã dreptul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici sau oricãrei persoane interesate sa solicite instanţei de contencios administrativ anularea operaţiunilor prevãzute la alin. (1).
ART. 4
(1) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice care organizeazã concurs poate stabili, prin ordin sau dispoziţie, condiţii specifice de participare pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului pentru fiecare dintre funcţiile publice vacante.
(2) Pentru stabilirea condiţiilor specifice potrivit prevederilor alin. (1) compartimentele de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice vor prezenta conducãtorilor acestora fişele posturilor vacante pentru care se organizeazã concurs.
ART. 5
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice care organizeazã concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante au obligaţia de a înştiinţa în scris Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici cu 60 de zile înainte de data organizãrii concursului.
(2) Înştiinţarea va cuprinde în mod obligatoriu condiţiile specifice, pe baza cerinţelor prevãzute în fişa postului, pentru fiecare dintre funcţiile publice vacante.
(3) În termen de 15 zile Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici are obligaţia de a verifica în baza de date privind evidenta funcţiilor publice dacã exista persoane care nu mai deţin funcţia publica din motive neimputabile lor şi care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (2), pentru a fi redistribuite. În situaţia în care în baza de date nu exista astfel de persoane Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici acorda aviz favorabil organizãrii concursului.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii de participare la concurs

ART. 6
În vederea participãrii la concurs candidaţii trebuie sa îndeplineascã condiţiile, pentru ocuparea unei funcţii publice, prevãzute la <>art. 6 lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici.
ART. 7
(1) Intrarea în corpul funcţionarilor publici de cariera se face pe o funcţie publica de execuţie care poate fi, în condiţiile legii, o funcţie publica de debutant sau o funcţie publica definitiva ori pe o funcţie publica de conducere, în condiţiile legii.
(2) Intrarea în corpul funcţionarilor publici de cariera direct dupã absolvirea studiilor sau fãrã îndeplinirea condiţiilor de vechime necesare în vederea numirii într-o funcţie publica definitiva se face numai pe o funcţie publica de debutant.
(3) Condiţiile minime de vechime în funcţii publice sau în funcţii de specialitate, care trebuie îndeplinite pentru ocuparea unei funcţii publice definitive la intrarea în corpul funcţionarilor publici, sunt urmãtoarele:
a) pentru funcţiile publice de execuţie din categoria A, clasa a III-a, gradul 3 este necesarã o vechime în funcţii publice sau în funcţii de specialitate de cel puţin 12 luni; pentru funcţiile publice de execuţie din categoria B, clasa a III-a, gradul 3 este necesarã o vechime în funcţii publice sau în funcţii de specialitate de cel puţin 8 luni; pentru funcţiile publice de execuţie din categoria C, clasa a III-a, gradul 3 este necesarã o vechime în funcţii publice sau în funcţii de specialitate de cel puţin 6 luni;
b) pentru fiecare dintre funcţiile publice de execuţie ierarhic superioare celor prevãzute la lit. a) vechimea în funcţii publice sau în funcţii de specialitate necesarã se majoreazã cu 2 ani pentru fiecare grad.
(4) Vechimea în funcţii de demnitate publica alese sau numite ori în funcţii asimilate acestora se considera vechime în funcţii publice.
(5) Constituie vechime în funcţii de specialitate perioada în care o persoana a desfãşurat o activitate într-o funcţie de specialitate detinuta în afarã autoritãţilor sau instituţiilor publice, corespunzãtoare profesiei sau specializãrii sale, în baza unui contract individual de munca sau ca forma individualã de exercitare a profesiei, în condiţiile legii.
(6) La stabilirea condiţiilor specifice care trebuie îndeplinite pentru participarea la concursul de intrare în corpul funcţionarilor publici se pot avea în vedere:
a) vechimea în specialitate cerutã de specificul funcţiei publice, cu excepţia funcţiilor publice de debutant;
b) studiile de specialitate cerute pentru ocuparea funcţiei publice respective;
c) necesitatea şi gradul de cunoaştere a unei limbi de circulaţie internationala;
d) necesitatea şi nivelul cunoştinţelor de operare/programare pe calculator;
e) necesitatea cunoaşterii limbii unei minoritãţi naţionale, în unitãţile administrativ-teritoriale în care persoanele aparţinând unei minoritãţi naţionale deţin o pondere de peste 20%, pentru unii funcţionari publici din serviciile care au contacte directe cu cetãţenii.
ART. 8
La concursul pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante pot participa şi functionarii publici care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt încadraţi într-o autoritate sau instituţie publica într-o funcţie publica de categoria, clasa şi gradul funcţiei publice pentru care se organizeazã concursul sau îndeplinesc condiţiile de vechime stabilite pentru funcţia publica vacanta;
b) au obţinut cel puţin calificativul "bun" la ultima evaluare a performantelor profesionale individuale;
c) îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (6) lit. a), b) şi e), dupã caz.
ART. 9
(1) La concursul pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante pot participa functionarii publici care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt funcţionari publici definitivi sau îndeplinesc condiţiile de vechime în specialitate pentru funcţia de execuţie corespunzãtoare;
b) au categoria, clasa şi gradul funcţiei publice de execuţie corespunzãtoare funcţiei publice de conducere pentru care se organizeazã concursul sau au o vechime de minimum un an în gradul imediat inferior funcţiei publice de execuţie corespunzãtoare;
c) au obţinut la evaluarea performantelor profesionale individuale din anul anterior calificativul "foarte bun" sau "excepţional";
d) îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (6) lit. b)-d) şi e), dupã caz.
(2) La concursul pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante pot participa şi persoanele care îndeplinesc condiţiile de vechime în funcţii publice sau în funcţii de specialitate stabilite pentru funcţia publica de execuţie corespunzãtoare funcţiei publice de conducere pentru care se organizeazã concursul, precum şi celelalte condiţii pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie corespunzãtoare. În acest caz funcţia publica de execuţie corespunzãtoare funcţiei publice de conducere trebuie sa fie vacanta.
(3) Condiţiile pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere vacante din aparatul propriu al consiliilor locale sau judeţene se stabilesc prin hotãrâre a consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, respectiv al judeţului, sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2).

SECŢIUNEA a 3-a
Comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor

ART. 10
(1) În vederea ocupãrii funcţiilor publice vacante pentru care se organizeazã concurs, în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice se constituie comisii de concurs şi comisii de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Numirea comisiilor prevãzute la alin. (1) se face cu 45 de zile înaintea datei organizãrii concursului, prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 11
(1) Comisiile de concurs constituite pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice sunt compuse din 3-5 membri, astfel:
a) 2-3 funcţionari publici care sa aibã cel puţin categoria, clasa şi gradul funcţiilor publice vacante pentru care se organizeazã concursul;
b) 1-2 persoane din afarã autoritãţii sau instituţiei publice care organizeazã concursul, de regula specialişti din învãţãmântul superior de specialitate sau reprezentanţi desemnaţi prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice coordonatoare sau ierarhic superioare.
(2) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici poate sa desemneze un reprezentant în calitate de membru în comisiile de concurs, atunci când considera necesar ori la solicitarea autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. Desemnarea reprezentantului se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi se comunica autoritãţii sau instituţiei publice interesate o data cu avizul pentru organizarea concursului. Reprezentantul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici face parte din categoria persoanelor prevãzute la alin. (1) lit. b).
ART. 12
Componenta comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului, în cazul asimilarii acestora cu funcţii publice, în condiţiile legii, se stabileşte prin decizie a primului-ministru.
ART. 13
Comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale sunt compuse din 3 membri desemnaţi de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice respective, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici sau de ministrul administraţiei publice şi o persoana din afarã instituţiei, de regula specialist din învãţãmântul superior de specialitate.
ART. 14
(1) Comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere din cadrul aparatului propriu al prefectului, instituţiilor subordonate autoritãţilor sau instituţiilor publice centrale, serviciilor descentralizate ale ministerelor şi ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate din unitãţile administrativ-teritoriale sunt compuse din 2 membri desemnaţi de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice respective, un membru desemnat de autoritatea sau instituţia publica ierarhic superioarã, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi o persoana din afarã instituţiei, de regula specialist din învãţãmântul superior de specialitate.
(2) Ministrul administraţiei publice poate desemna un reprezentant în calitate de membru în comisiile de concurs prevãzute la alin. (1), atunci când considera necesar ori la solicitarea autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. În aceasta situaţie reprezentantul ministrului administraţiei publice este persoana din afarã instituţiei, conform alin. (1).
(3) Comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere ale instituţiilor publice subordonate sau ale serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale ale administraţiei publice sunt compuse din 2-3 membri desemnaţi de autoritatea sau instituţia publica ierarhic superioarã, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi, dupã caz, o persoana din afarã instituţiei, de regula specialist din învãţãmântul superior de specialitate.
ART. 15
Comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere din aparatul propriu al consiliilor judeţene, al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi al instituţiilor subordonate acestora sunt compuse din 2 membri desemnaţi de preşedintele consiliului judeţean, respectiv de primarul general al municipiului Bucureşti, un membru desemnat de ministrul administraţiei publice, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi un reprezentant al prefectului.
ART. 16
Comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale şi instituţiilor subordonate acestora sunt compuse din 2-4 membri desemnaţi de primar şi un membru desemnat de prefect.
ART. 17
(1) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie şi de conducere din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale, precum şi din aparatul propriu al prefectului, comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse dintr-un membru desemnat de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi o persoana din afarã instituţiei, de regula specialist din învãţãmântul superior de specialitate.
(2) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie şi de conducere din cadrul instituţiilor subordonate autoritãţilor sau instituţiilor publice centrale, serviciilor descentralizate ale ministerelor şi ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate din unitãţile administrativ-teritoriale, comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse dintr-un membru desemnat de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, un membru desemnat de prefect şi un reprezentant al autoritãţii sau instituţiei publice ierarhic superioare.
(3) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie şi de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene, al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi al instituţiilor subordonate acestora, comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse dintr-un membru desemnat de preşedintele consiliului judeţean, respectiv de primarul general al municipiului Bucureşti, un membru desemnat de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi un membru desemnat de ministrul administraţiei publice.
(4) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie şi de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale şi instituţiilor subordonate acestora, comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse dintr-un membru desemnat de primar, un membru desemnat de prefect şi un membru desemnat de preşedintele consiliului judeţean.
ART. 18
(1) La lucrãrile comisiilor de concurs sau ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor poate participa, în calitate de observator, o persoana desemnatã de organizaţiile sindicale ale funcţionarilor publici reprezentative, conform prevederilor <>art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, republicatã.
(2) În acest scop organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici, prevãzute la alin. (1), vor întocmi anual o lista cuprinzând persoanele care pot fi desemnate ca observatori, pe care o comunica şi Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) În vederea desemnãrii persoanei având calitatea de observator, în termenul prevãzut la art. 5 alin. (3) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici va comunica acestor organizaţii sindicale denumirea autoritãţilor şi instituţiilor publice organizatoare ale concursurilor, data, locul desfãşurãrii, precum şi funcţiile publice vacante pentru care se organizeazã concursul.
ART. 19
(1) Membrii comisiilor de concurs şi ai comisiilor de soluţionare a contestaţiilor trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa aibã experienta în administraţia publica sau în domeniul specific funcţiei publice vacante;
b) cel puţin unul dintre membrii comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie sa aibã studiile de specialitate cerute pentru ocuparea funcţiei publice vacante.
(2) Nu poate fi membru în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care are calitatea de soţ, sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi. Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizatã de persoana în cauza, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului sau de alta persoana interesatã. În acest caz conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va constata situaţia de incompatibilitate şi va lua mãsuri de înlocuire, în termen de doua zile de la data sesizãrii, a membrului respectiv cu o persoana care sa îndeplineascã condiţiile cerute.
(3) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 20
Preşedinţii comisiei de concurs şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin actul administrativ de constituire a comisiilor, din rândul membrilor acestora.
ART. 21
Persoana desemnatã ca observator în comisiile de concurs şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) asista la lucrãrile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
b) întocmeşte rapoarte cãtre uniunea sindicala care a acreditat-o şi, dacã este cazul, informeazã Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici cu privire la anumite aspecte constatate.
ART. 22
Comisiile de concurs au urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabilesc bibliografia de concurs şi subiectele pentru proba scrisã;
b) verifica îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs de cãtre candidaţi;
c) selecteaza dosarele de înscriere ale candidaţilor şi stabilesc, în funcţie de modul de îndeplinire a condiţiilor de participare, candidaţii care vor participa la concurs;
d) transmit, prin secretarul comisiei, compartimentelor de resurse umane rezultatele selecţiei şi ale concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
ART. 23
Bibliografia de concurs se stabileşte în funcţie de domeniul de activitate al autoritãţii sau instituţiei publice şi de specificul funcţiei publice pentru care se organizeazã concurs.
ART. 24
Comisiile de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele atribuţii principale:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor de înscriere şi la rezultatul final al concursului;
b) transmit, prin secretarul comisiei, compartimentelor de resurse umane rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
ART. 25
(1) Fiecare comisie de concurs şi comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar care nu este membru al respectivei comisii, numit prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, de regula dintre functionarii publici din cadrul compartimentului de resurse umane al autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului.
(2) Secretarul comisiei de concurs poate avea şi calitatea de secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Secretarul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii principale:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei de concurs intreaga documentaţie privind activitatea specifica acestei comisii;
c) asigura transmiterea rezultatelor selecţiei şi ale concursului compartimentelor de resurse umane, pentru a fi comunicate candidaţilor;
d) îndeplineşte orice alte sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
(4) Când funcţia de secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor este detinuta de o alta persoana decât secretarul comisiei de concurs numirea acestuia se face prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(5) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor îndeplineşte, în mod corespunzãtor, activitãţile prevãzute la alin. (3) lit. b) şi c).
ART. 26
(1) Comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor îşi înceteazã activitatea dupã soluţionarea contestaţiilor depuse de candidaţi şi dupã comunicarea rezultatelor finale.
(2) La încetarea activitãţii comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia de a preda pe baza de proces-verbal, prin secretarul comisiei, toate documentele concursului la compartimentul de resurse umane.

SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de organizare şi desfãşurare a concursurilor

ART. 27
Funcţiile publice vacante pentru care se organizeazã concurs se dau publicitãţii, prin grija compartimentelor de resurse umane, cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizãrii concursului, printr-un anunţ în presa nationala sau localã, precum şi prin afişarea la sediul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului.
ART. 28
(1) Anunţul conţine în mod obligatoriu:
a) denumirea şi sediul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului;
b) locul, data şi ora desfãşurãrii concursului;
c) denumirea, categoria, clasa şi gradul funcţiei publice pentru care se organizeazã concurs;
d) condiţiile generale de participare;
e) data pana la care se pot depune dosarele de înscriere;
f) numãrul de telefon de unde se pot afla informaţii suplimentare.
(2) În cazul în care din motive obiective nu se pot respecta data şi ora desfãşurãrii concursului autoritatea sau instituţia publica are obligaţia de a anunta prin aceleaşi mijloace de informare prevãzute la art. 27 modificãrile intervenite în desfãşurarea concursului.
(3) Condiţiile specifice aprobate prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, precum şi bibliografia se afişeazã, în termenul prevãzut la art. 27, la sediul autoritãţii sau instituţiei publice, într-un loc vizibil, accesibil publicului.
ART. 29
(1) În vederea participãrii la concurs candidaţii depun dosarul de înscriere, care va conţine în mod obligatoriu:
a) copie de pe actul de identitate;
b) formularul de înscriere, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre;
c) copiile de pe diplomele de studii şi alte acte care atesta efectuarea unor specializãri;
d) copie de pe carnetul de munca, dacã este cazul;
e) adeverinta care sa ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare;
f) cazierul judiciar;
g) copie de pe fişa de evaluare a performantelor profesionale individuale din anul anterior sau recomandare, dupã caz.
(2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale, care se certifica pentru conformitate cu originalul de cãtre secretarul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.
(3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor de cãtre secretarul comisiei de concurs.
ART. 30
(1) Dosarul de înscriere se depune de cãtre candidat la secretarul comisiei de concurs, în termen de 12 zile de la data publicãrii anunţului privind organizarea concursului.
(2) În termen de 5 zile de la data expirãrii termenului de depunere a dosarului de înscriere comisia de concurs verifica îndeplinirea condiţiilor cerute pentru înscrierea la concurs şi întocmeşte lista cuprinzând candidaţii care vor putea participa.
(3) La expirarea termenului prevãzut la alin. (2) preşedintele comisiei de concurs transmite, prin secretarul comisiei, rezultatul selecţiei compartimentului de resurse umane, în vederea comunicãrii acestuia. Comunicarea se face în termen de 24 de ore, prin scrisoare recomandatã sau prin înştiinţare scrisã luatã la cunostinta prin semnatura.
(4) La expirarea termenului prevãzut la alin. (2) lista cuprinzând candidaţii selectaţi se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de concurs la sediul autoritãţii sau instituţiei publice.
(5) În cazul candidaţilor neselectati comunicarea prevãzutã la alin. (3) va cuprinde şi motivele neselectarii.
ART. 31
(1) Candidaţii nemultumiti de rezultatul selecţiei pot face contestaţie în termen de 5 zile de la data afişãrii listei cuprinzând candidaţii selectaţi.
(2) În termen de 3 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1) comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţioneazã contestaţiile şi comunica rezultatul acestora în condiţiile art. 30 alin. (3).
ART. 32
(1) Concursul consta în susţinerea unei probe scrise şi a unui interviu.
(2) Notarea celor doua probe se face prin note de la 1 la 10.
(3) Nota finala a concursului este data de media aritmetica a notelor finale acordate la cele doua probe.
(4) Nota minima de promovare a concursului este 7.
ART. 33
(1) Proba scrisã consta în redactarea, în prezenta comisiei de concurs, a unei lucrãri scrise sau în completarea unor teste-grila.
(2) Numãrul subiectelor pentru lucrarea scrisã, gradul de dificultate şi complexitate al acestora sau, dupã caz, al testelor-grila se stabilesc de comisia de concurs, în concordanta cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizeazã concursul.
(3) Subiectele sau testele-grila nu pot excede bibliografiei de concurs.
(4) Subiectele sau testele-grila vor avea ca obiect testarea cunoştinţelor teoretice şi practice necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilitãţilor funcţiei publice respective. Pentru funcţiile publice de conducere subiectele vor cuprinde în mod obligatoriu şi testarea aptitudinilor manageriale.
(5) Pentru ocuparea aceleiaşi funcţii publice subiectele, respectiv testele-grila, vor fi identice. În cazul în care datoritã numãrului mare de candidaţi proba scrisã se organizeazã în mai multe serii de concurs, subiectele sau testele-grila se vor schimba la fiecare serie.
(6) Pentru asigurarea confidenţialitãţii comisia de concurs stabileşte subiectele sau testele-grila cu o ora înaintea desfãşurãrii probei scrise. Acestea se inchid în plicuri sigilate purtând ştampila autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. Plicul extras de candidaţi se deschide de preşedintele comisiei de concurs la începerea sustinerii probei scrise, în fata acestora.
(7) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, respectiv al testelor-grila.
ART. 34
(1) Stabilirea punctajelor pentru fiecare subiect sau test-grila se face de cãtre comisia de concurs şi se comunica prin afişare de cãtre secretarul comisiei de concurs imediat dupã încheierea probei scrise.
(2) Notarea lucrãrilor scrise sau a testelor-grila se face separat de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs şi se consemneazã în procesul-verbal.
(3) Nota finala a probei scrise este data de media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(4) Nota minima de promovare a probei scrise este 7.
ART. 35
(1) Interviul se susţine, de regula, în aceeaşi zi cu proba scrisã, dar nu mai târziu de 3 zile de la data sustinerii probei scrise.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitate sindicala, religie, etnie, sex, stare materialã, origine socialã.
(3) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã întocmai în procesul-verbal întocmit de secretarul comisiei de concurs şi semnat de toţi membrii acesteia.
(4) În cadrul interviului se pot testa, dacã este cazul, cunoştinţele de limba strãinã, precum şi cele de operare/programare pe calculator.
(5) Durata interviului se stabileşte de comisia de concurs.
ART. 36
(1) Acordarea notelor se face separat de fiecare membru al comisiei de concurs şi se consemneazã în procesul-verbal.
(2) Nota finala a interviului este data de media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(3) Nota minima pentru promovarea interviului este 7.
ART. 37
(1) În termen de doua zile de la susţinerea ultimei probe a concursului comisia de concurs întocmeşte lista cuprinzând rezultatele candidaţilor în ordine descrescãtoare a notelor finale ale concursului, cu menţiunea "admis" sau "respins" pentru fiecare candidat.
(2) Sunt declaraţi admişi, în limita funcţiilor publice scoase la concurs, candidaţii care au obţinut notele finale cele mai mari, care trebuie sa fie cel puţin egale cu nota minima de promovare a concursului.
(3) În cazul în care 2 candidaţi au obţinut aceleaşi note finale comisia de concurs departajeaza candidaţii în funcţie de studiile şi de specializãrile absolvite sau, dupã caz, în funcţie de rezultatele obţinute la ultima evaluare a performantelor profesionale individuale.

SECŢIUNEA a 5-a
Comunicarea rezultatului concursului şi contestarea acestuia

ART. 38
(1) La expirarea termenului prevãzut la art. 37 alin. (1) preşedintele comisiei de concurs transmite lista cuprinzând rezultatele candidaţilor compartimentului de resurse umane, în vederea comunicãrii acestora. Comunicarea se face în termen de 24 de ore prin scrisoare recomandatã sau prin înştiinţare scrisã luatã la cunostinta prin semnatura.
(2) La expirarea termenului prevãzut la art. 37 alin. (1) lista cuprinzând rezultatele candidaţilor se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de concurs la sediul autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 39
(1) În termen de 5 zile de la afişare candidaţii nemultumiti pot contesta rezultatul final al concursului la comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1).
(3) Comunicarea rezultatului contestaţiei, cu menţiunea "admis" sau "respins", se face în condiţiile art. 38 alin. (1).
ART. 40
În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 6-a
Numirea în funcţii publice

ART. 41
(1) Candidaţii declaraţi admişi vor fi numiţi, prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, în funcţiile publice pentru care s-a organizat concursul.
(2) Actul de numire se emite în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului prevãzut pentru soluţionarea contestaţiilor de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 42
(1) Candidaţii declaraţi admişi au obligaţia de a depune în termenul prevãzut la art. 41 alin. (2) actele necesare în vederea numirii în funcţiile publice.
(2) În situaţia nedepunerii actelor necesare sau a neprezentarii în vederea numirii, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice notifica urmãtorul candidat din lista cuprinzând rezultatele finale, întocmitã în condiţiile art. 37.
(3) În cazul în care urmãtorul candidat din lista cuprinzând rezultatele finale nu a obţinut nota minima de promovare, postul rãmâne vacant, urmând sa se organizeze un nou concurs în condiţiile prezentei hotãrâri.

CAP. 3
Examenele pentru acordarea claselor şi gradelor corespunzãtoare timpului lucrat în alte sectoare de cãtre persoanele care revin în corpul funcţionarilor publici dupã pãrãsirea acestuia din motive care nu le sunt imputabile
ART. 43
Examenul pentru acordarea claselor şi gradelor corespunzãtoare timpului lucrat în alte sectoare de cãtre persoanele care au revenit în corpul funcţionarilor publici, în condiţiile legii, dupã pãrãsirea acestuia pentru motive care nu le sunt imputabile, se organizeazã în luna noiembrie a fiecãrui an de cãtre Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici.
ART. 44
(1) În vederea participãrii la examen candidaţii vor face dovada ca au pãrãsit corpul funcţionarilor publici pentru motive care nu le sunt imputabile.
(2) În sensul prezentei hotãrâri, sunt motive neimputabile funcţionarilor publici urmãtoarele:
a) eliberarea din funcţie în situaţia în care autoritatea sau instituţia publica şi-a încetat activitatea;
b) eliberarea din funcţie în cazul în care autoritatea sau instituţia publica a fost mutata într-o alta localitate, iar funcţionarul public nu a acceptat sa o urmeze;
c) eliberarea din funcţie în situaţia în care autoritatea sau instituţia publica şi-a redus personalul ca urmare a reorganizãrii, prin reducerea unor posturi de natura celui ocupat de funcţionarul public, iar Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici nu a avut posibilitatea plasarii acestuia într-o funcţie publica corespunzãtoare.
ART. 45
(1) Cererile de înscriere la examenul pentru acordarea claselor corespunzãtoare timpului lucrat în alte sectoare, însoţite de documentele care sa justifice participarea la examen, se depun de functionarii publici interesaţi la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Cererile de înscriere, însoţite de copii de pe dosarele profesionale şi de pe carnetele de munca aparţinând funcţionarilor publici care îndeplinesc condiţiile de participare la examen, se înainteazã de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice respective Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pana la data de 30 august a fiecãrui an.
(3) În urma verificãrii actelor prevãzute la alin. (2) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici comunica autoritãţilor şi instituţiilor publice interesate, pana la data de 15 septembrie a fiecãrui an, numele funcţionarilor publici îndreptãţiţi sa participe la examen, precum şi data, locul şi ora organizãrii acestuia.
ART. 46
(1) Bibliografia pentru examen se stabileşte de Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici pe baza propunerilor autoritãţilor sau instituţiilor publice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea functionarii publici care participa la examen, în funcţie de domeniul de activitate al autoritãţii sau instituţiei publice şi de specificul funcţiei publice.
(2) Bibliografia stabilitã se comunica autoritãţilor sau instituţiilor publice interesate de cãtre Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici pana la data de 30 septembrie a fiecãrui an şi se afişeazã la sediul acesteia.
ART. 47
(1) Comisia de examen pentru acordarea claselor şi gradelor corespunzãtoare timpului lucrat în alte sectoare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu 5 zile înainte de data sustinerii examenului.
(2) Comisia de examen este compusa din:
a) 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
b) un reprezentant al Ministerului Administraţiei Publice;
c) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
d) un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este compusa din: un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, un reprezentant al Ministerului Administraţiei Publice şi un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice.
(4) Prevederile art. 19-22 şi ale art. 24-26 se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 48
Examenul se desfãşoarã în conformitate cu procedura prevãzutã la art. 32-35.
ART. 49
(1) În termen de doua zile de la susţinerea ultimei probe comisia de examen centralizeazã rezultatele, întocmeşte pe baza notelor obţinute lista cuprinzând functionarii publici care au promovat examenul şi stabileşte clasele şi gradele care se vor acorda acestora.
(2) Stabilirea claselor şi gradelor se face prin acordarea unui grad pentru fiecare perioada de activitate neîntreruptã de 2 ani desfasurata în alte sectoare.
(3) Secretarul comisiei de examen va comunica în scris candidaţilor nota finala, cu menţiunea "admis" sau "respins", precum şi clasa şi gradul acordate.
(4) Contestarea rezultatelor examenului se face în conformitate cu prevederile art. 39 şi 40.
ART. 50
Lista cuprinzând functionarii publici care au promovat examenul se înainteazã preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în vederea eliberãrii unui certificat care sa ateste acordarea claselor şi gradelor corespunzãtoare timpului lucrat în alte sectoare.

CAP. 4
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 51
Conducãtorii autoritãţilor sau instituţiilor publice pot stabili, pentru fiecare dintre probele de concurs prevãzute la art. 32, o anumitã pondere, în funcţie de gradul de interes acordat acesteia.
ART. 52
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice vor transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici lista cuprinzând functionarii publici numiţi în urma concursurilor şi examenelor, în termen de cel mult 15 zile de la numirea acestora, şi vor arhiva, în condiţiile legii, documentele rezultate în urma concursurilor şi examenelor pentru ocuparea funcţiilor publice.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice vor respecta caracterul confidenţial al datelor personale ale candidaţilor şi vor asigura accesul la informaţiile privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor şi examenelor pentru ocuparea funcţiilor publice, numai cu respectarea prevederilor legale.
ART. 53
Membrii comisiilor de concurs, comisiilor de examen şi ai comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, precum şi persoanele desemnate în calitate de observator au obligaţia de a respecta caracterul confidenţial al datelor personale ale candidaţilor.
ART. 54
(1) Concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, organizate cu nerespectarea prevederilor prezentei hotãrâri, sunt nule de drept. Nulitatea se constata de instanta de contencios administrativ.
(2) Încãlcarea dispoziţiilor prezentei hotãrâri atrage rãspunderea disciplinarã, materialã sau penalã, dupã caz, a persoanelor vinovate, în condiţiile legii.
ART. 55
În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verifica şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei hotãrâri de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.
ART. 56
(1) Concursurile organizate pentru ocuparea unor funcţii publice, cu respectarea prevederilor legale, pana la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri sunt valabile.
(2) Concursurile pentru ocuparea unor funcţii publice, aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se vor finaliza în conformitate cu prevederile legale în vigoare la data organizãrii lor.
ART. 57
Dispoziţiile prezentei hotãrâri se aplica şi concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de secretar al comunei, oraşului sau subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului, respectiv de secretar general al judeţului şi secretar general al aparatului propriu de specialitate al prefectului, cu excepţia dispoziţiilor referitoare la componenta comisiilor de concurs şi la numirea în funcţia publica, care sunt cele prevãzute de <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 .
ART. 58
Pentru participarea la lucrãrile comisiei de concurs sau de examen, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor membrii acestora, care sunt angajaţi ai altor autoritãţi sau instituţii publice decât cele care organizeazã concursul ori examenul, au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 20% din indemnizaţia sau salariul de baza al conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare.
ART. 59
Lista prevãzutã la art. 18 alin. (2) se comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 60
Prevederile prezentei hotãrâri intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 61
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga orice alte dispoziţii contrare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii şi
solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu





ANEXA 1

Instituţia .............................

FORMULAR DE ÎNSCRIERE
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Postul solicitat: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Date personale: │
│Nume: Prenume: │
│Adresa: Numãr de telefon: │
│Data naşterii: Locul naşterii: │
│Starea civilã: Copii: │
│Stagiu militar: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Studii generale şi de specialitate: │
│Studii medii liceale sau postliceale: │
│ ┌──────────────┬─────────────┬─────────────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Perioada │ Diploma obţinutã │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ └──────────────┴─────────────┴─────────────────────┘ │
│Studii superioare de scurta durata: │
│ │
│ ┌──────────────┬─────────────┬─────────────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Perioada │ Diploma obţinutã │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ └──────────────┴─────────────┴─────────────────────┘ │
│ │
│Studii superioare de lungã durata: │
│ ┌──────────────┬─────────────┬─────────────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Perioada │ Diploma obţinutã │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ └──────────────┴─────────────┴─────────────────────┘ │
│ │
│Studii postuniversitare, masterat sau doctorat: │
│ ┌──────────────┬─────────────┬─────────────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Perioada │ Diploma obţinutã │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ └──────────────┴─────────────┴─────────────────────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Alte tipuri de studii: │
│ │
│ ┌──────────────┬─────────────┬─────────────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Perioada │ Diploma obţinutã │ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ ├──────────────┼─────────────┼─────────────────────┤ │
│ └──────────────┴─────────────┴─────────────────────┘ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Limbi strãine (slab, bine, foarte bine)*): │
│ │
│ ┌────────┬─────────────┬───────────┬───────────────┐ │
│ │ │ Scris │ Citit │ Vorbit │ │
│ ├────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┤ │
│ ├────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┤ │
│ ├────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┤ │
│ ├────────┼─────────────┼───────────┼───────────────┤ │
│ └────────┴─────────────┴───────────┴───────────────┘ │
│ │
│*) Se va mentiona şi limba maternã, acolo unde este cazul. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cunoştinţe de operare pe calculator: │
│ │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cariera profesionalã: │
│ │
│ ┌───────────┬──────────────────┬──────────┬──────────────────┐ │
│ │ Perioada │ Instituţia/Firma │ Funcţia │ Principalele │ │
│ │ │ │ detinuta │responsabilitãţi │ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ └───────────┴──────────────────┴──────────┴──────────────────┘ │
│ │
│ Detalii despre ultimul loc de munca (se vor mentiona calificativele │
│ acordate la evaluarea performantelor profesionale în ultimii 2 ani, │
│ dacã este cazul): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Persoane de contact pentru recomandãri: │
│ ┌───────────┬──────────────────┬──────────┬──────────────────┐ │
│ │ Nume şi │ Instituţia │ Funcţia │ Numãr şi │ │
│ │ prenume │ │ │ telefon │ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ ├───────────┼──────────────────┼──────────┼──────────────────┤ │
│ └───────────┴──────────────────┴──────────┴──────────────────┘ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, ca datele furnizate în acest formular sunt adevãrate, ca îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 6 lit. a)-g) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ca nu ma aflu în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 56-58 din aceeaşi lege.


Data ................ Semnatura ..............




───────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016