Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.083 din 8 iulie 2004  privind organizarea si functionarea Institutului National de Administratie si a centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.083 din 8 iulie 2004 privind organizarea si functionarea Institutului National de Administratie si a centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 649 din 19 iulie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. 29 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2001 privind înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional de Administraţie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 106/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie

SECŢIUNEA 1
Scopul şi atribuţiile Institutului Naţional de Administraţie

ART. 1
(1) Institutul Naţional de Administraţie, denumit în continuare Institut, se organizeazã ca instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Institutul are sediul principal în municipiul Bucureşti, str. Eforie nr. 5, sectorul 5.
ART. 2
(1) Institutul asigurã formarea continuã în administraţia publicã pentru:
a) înalţii funcţionari publici;
b) funcţionarii publici de conducere;
c) tinerii funcţionari publici, care pot deveni manageri publici;
d) tinerii absolvenţi de învãţãmânt superior, viitori manageri publici;
e) funcţionari publici de execuţie din administraţia publicã centralã.
(2) Institutul elaboreazã, în colaborare cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi cu alte instituţii interesate, strategia de formare continuã a funcţionarilor publici şi contribuie la implementarea acesteia.
(3) Institutul coordoneazã centrele regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã şi susţine comunicarea şi colaborarea instituţionalã cu celelalte instituţii care organizeazã programe de formare continuã.
(4) Institutul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin legi, ordonanţe, hotãrâri ale Guvernului sau ordine ale ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 3
Institutul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizarea programului de formare specializatã în administraţia publicã, cu durata de 2 ani, destinat absolvenţilor de învãţãmânt superior de lungã duratã, cu diplomã de licenţã, în vârstã de pânã la 30 de ani, în vederea accesului lor rapid la funcţia publicã, în condiţiile legii;
b) organizarea de programe de formare specializatã pentru înalţii funcţionari publici;
c) organizarea programului de formare specializatã, cu durata de un an, destinat tinerilor funcţionari publici sub 33 de ani şi cu cel mult 7 ani de experienţã;
d) organizarea de programe de formare specializatã, cu durata de un an, destinate funcţionarilor publici de conducere;
e) organizarea de programe de perfecţionare de pânã la 90 de zile, destinate înalţilor funcţionari publici, funcţionarilor publici de conducere şi de execuţie din administraţia publicã centralã.

SECŢIUNEA a 2-a
Structura organizatoricã şi finanţarea Institutului

ART. 4
Institutul are în structura organizatoricã departamente, servicii şi birouri.
ART. 5
Structura organizatoricã, atribuţiile departamentelor, serviciilor şi birourilor se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 6
(1) Personalul Institutului este format din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Numãrul maxim de posturi din aparatul propriu al Institutului este de 100, exclusiv demnitarii.
ART. 7
Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 8
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Institutului se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii provin din:
a) tarifele de participare la programele organizate;
b) alte venituri încasate în condiţiile legii;
c) donaţii şi sponsorizãri ale unor persoane fizice şi juridice din ţarã şi strãinãtate;
d) fonduri externe nerambursabile.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Institutului

ART. 9
(1) Institutul este condus de un consiliu ştiinţific format din 13-15 membri, care pot fi reprezentanţi ai mediului universitar şi ai autoritãţilor publice, personalitãţi ştiinţifice din ţarã şi din strãinãtate.
(2) Din consiliul ştiinţific face parte câte un reprezentant al urmãtoarelor instituţii şi organizaţii: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Integrãrii Europene, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, Federaţia Autoritãţilor Locale din România, Asociaţia Secretarilor Generali de Judeţe din România, precum şi 2 reprezentanţi ai Institutului Naţional de Administraţie.
(3) Instituţiile şi organizaţiile prevãzute la alin. (2) sunt reprezentate în consiliul ştiinţific astfel:
a) ministerele şi Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici sunt reprezentate de persoane desemnate de conducãtorii instituţiilor publice respective. Acestea trebuie sã aibã funcţia de secretar de stat, secretar general, secretar general adjunct sau director general;
b) Federaţia Autoritãţilor Locale din România şi Asociaţia Secretarilor Generali de Judeţe din România sunt reprezentate de preşedinte sau un adjunct al acestuia;
c) Institutul Naţional de Administraţie este reprezentat de directorul general şi directorul general adjunct.
(4) Componenţa nominalã a consiliului ştiinţific se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor scrise ale conducãtorilor instituţiilor şi organizaţiilor prevãzute la alin. (2).
(5) Membrii consiliului ştiinţific nu pot participa la şedinţele acestuia prin reprezentare.
(6) La şedinţele consiliului ştiinţific pot participa, fãrã drept de vot, reprezentanţi ai centrelor regionale, reprezentanţi ai sindicatelor şi alte persoane, în condiţiile prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului.
(7) Durata mandatului membrilor consiliului ştiinţific este de 4 ani.
(8) Consiliul ştiinţific îşi alege dintre membrii sãi un preşedinte.
(9) Secretarul consiliului ştiinţific este secretarul general al Institutului.
(10) Modul de organizare şi funcţionare a consiliului ştiinţific se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului, aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(11) Consiliul ştiinţific îndeplineşte atribuţiile prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi alte atribuţii prevãzute de lege sau stabilite de Guvern ori de primul-ministru.
ART. 10
(1) Consiliul ştiinţific îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte direcţiile strategice de dezvoltare a Institutului;
b) aprobã planul anual de activitate al Institutului;
c) aprobã programele de formare specializatã şi perfecţionare destinate funcţionarilor publici, precum şi tarifele acestora;
d) aprobã propunerile privind cifrele de şcolarizare şi regulamentul de organizare a concursului de admitere la programele organizate de Institut sau prin parteneriatele stabilite de acestea;
e) aprobã propunerile privind constituirea corpului de experţi şi formatori care susţin programele de formare din cadrul Institutului, precum şi modalitãţile de platã ale acestora;
f) aprobã propuneri de mãsuri privind gestiunea eficientã a resurselor umane, materiale, logistice, financiare, informatice, informaţionale, comunicaţionale, patrimoniale şi de altã naturã ale Institutului pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţilor acestuia la standarde de nivel european;
g) avizeazã şi supune spre aprobare, în condiţiile legii, bugetul de venituri şi cheltuieli al Institutului şi situaţiile financiare privind execuţia bugetarã;
h) aprobã convenţiile de colaborare şi cooperare cu alte instituţii de învãţãmânt din ţarã şi din strãinãtate, precum şi programele cu finanţare externã.
(2) Consiliul ştiinţific emite hotãrâri semnate de preşedintele acestuia, care urmeazã sã fie duse la îndeplinire de cãtre conducerea executivã a Institutului.
ART. 11
(1) Conducerea executivã a Institutului este asiguratã de un director general cu rang de secretar de stat, numit în şi, respectiv, eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Directorul general este ajutat de un director general adjunct cu rang de subsecretar de stat.
(3) Directorul general adjunct este numit în şi, respectiv, eliberat din funcţie prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea directorului general al Institutului.
(4) Directorul general şi directorul general adjunct sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
ART. 12
(1) Directorul general conduce activitatea curentã a Institutului. Atribuţiile şi competenţele directorului general se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului.
(2) Directorul general exercitã orice alte atribuţii stabilite de primul-ministru, de Guvernul României, de ministrul administraţiei şi internelor sau de consiliul ştiinţific al Institutului.
(3) Directorul general este ordonator secundar de credite.
(4) Pentru exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite ordine.
(5) Directorul general reprezintã Institutul în relaţiile cu terţe persoane fizice şi persoane juridice.
ART. 13
(1) Directorul general adjunct asigurã realizarea activitãţii curente a Institutului, în limitele atribuţiilor stabilite de directorul general.
(2) Directorul general adjunct îndeplineşte atribuţiile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului.
(3) În lipsa sau în caz de imposibilitate a exercitãrii atribuţiilor de cãtre directorul general, directorul general adjunct îndeplineşte atribuţiile acestuia.
ART. 14
(1) Institutul are un secretar general cãruia i se aplicã, în mod corespunzãtor, prevederile <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile principale ale centrelor regionale

ART. 15
(1) Centrele regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã, denumite în continuare centre regionale, sunt instituţii publice cu personalitate juridicã, autonome, aflate în coordonarea Institutului.
(2) Centrele regionale au sediile în municipiile Bucureşti, Cãlãraşi, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Sibiu şi Timişoara.
(3) Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la centrele regionale este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
(1) Centrele regionale organizeazã programe de perfecţionare de pânã la 90 de zile, pentru:
a) funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul propriu al prefecturilor, precum şi din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei centrale de specialitate din unitãţile administrativ-teritoriale, cu excepţia celor care se încadreazã în categoria înalţilor funcţionari publici;
b) funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene, precum şi din serviciile publice locale subordonate consiliilor locale sau consiliilor judeţene ori aflate sub autoritatea acestora;
c) secretarii municipiilor, secretarii sectoarelor municipiului Bucureşti, secretarii oraşelor şi comunelor;
d) aleşii locali;
e) alte categorii de persoane interesate, în domeniul administraţiei publice.
(2) Centrele regionale pot organiza programe de specializare postuniversitarã cu durata de minimum 180 de ore pentru personalul din administraţia publicã localã, cu studii superioare de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã.
(3) Centrele regionale pot organiza seminarii şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publicã localã.
(4) Centrele regionale pot desfãşura şi urmãtoarele activitãţi:
a) elaborarea de studii, proiecte şi publicaţii în domeniul administraţiei publice locale;
b) dezvoltarea de relaţii de colaborare cu alte instituţii din domeniul administraţiei publice locale, din ţarã şi strãinãtate.
(5) Pentru organizarea programelor prevãzute la alin. (2) centrele regionale trebuie sã se asocieze cu instituţii de învãţãmânt superior din ţarã, acreditate, precum şi cu instituţii similare din strãinãtate.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi conducerea centrelor regionale

ART. 17
(1) Centrele regionale sunt conduse de un consiliu de coordonare alcãtuit din 9-11 membri.
(2) Din consiliul de coordonare fac parte preşedinţii consiliilor judeţene arondate, primarul municipiului pe raza cãruia îşi are sediul centrul regional, directorul centrului regional, un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, un reprezentant al Institutului, 1-2 reprezentanţi ai mediului universitar.
(3) Din consiliul de coordonare al Centrului regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Bucureşti fac parte preşedinţii consiliilor judeţene arondate, primarul general al municipiului Bucureşti, primarul sectorului pe raza cãruia îşi are sediul centrul regional, directorul centrului regional, un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, un reprezentant al Institutului, precum şi 1-2 reprezentanţi ai mediului universitar.
ART. 18
Consiliile de coordonare ale centrelor regionale au urmãtoarele atribuţii principale:
a) aprobã planul anual de perfecţionare pentru administraţia publicã localã din judeţele arondate;
b) aprobã grilele trimestriale ale programelor de perfecţionare;
c) aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare, pe baza regulamentului-cadru elaborat de Institut şi aprobat de ministrul administraţiei şi internelor;
d) aprobã structura organizatoricã, atribuţiile compartimentelor acesteia şi numãrul de posturi ale centrului regional;
e) aprobã propunerile privind constituirea corpului de experţi şi formatori care susţin programele de formare din cadrul centrului regional, precum şi modalitãţile de platã ale acestora;
f) aprobã propuneri de mãsuri privind gestiunea eficientã a resurselor umane, materiale, logistice, financiare, informatice, informaţionale, comunicaţionale, patrimoniale şi de altã naturã ale centrului regional pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţilor acestuia la standarde de nivel european;
g) aprobã convenţiile de colaborare şi cooperare cu alte instituţii de formare continuã din ţarã şi din strãinãtate, precum şi programele de finanţare externã;
h) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
i) alte atribuţii prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al centrului regional.
ART. 19
(1) Conducerea executivã a centrelor regionale este asiguratã de un director numit de cãtre directorul general al Institutului, la propunerea consiliului de coordonare al centrului, în urma concursului organizat de consiliul de coordonare, în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile şi competenţele directorului se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al centrului regional.
ART. 20
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigurã din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii provin din:
a) tarifele de participare la programele organizate;
b) alte venituri încasate în condiţiile legii;
c) donaţii şi sponsorizãri ale unor persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate;
d) fonduri externe nerambursabile.
ART. 21
(1) Personalul centrelor regionale este alcãtuit din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Salarizarea personalului din centrele regionale se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a
Coordonarea centrelor regionale

ART. 22
(1) Coordonarea activitãţii centrelor regionale se realizeazã de cãtre Institut prin structurile sale specializate, precum şi prin reprezentarea acestuia în consiliile de coordonare ale centrelor regionale.
(2) Obiectivul coordonãrii îl constituie asigurarea coerenţei programelor organizate de Institut şi de centrele regionale în vederea realizãrii formãrii continue a funcţionarilor publici.
ART. 23
(1) Coordonarea centrelor regionale de cãtre Institut se realizeazã prin:
a) promovarea şi asigurarea unui conţinut unitar al formãrii, cu referire specialã la tematica, metodologia, expertiza şi finalitatea activitãţilor formative;
b) urmãrirea atingerii unor standarde comune de performanţã a programelor de formare, specifice fiecãrei funcţii publice;
c) monitorizarea şi evaluarea programelor organizate de centrele regionale;
d) punerea în comun a datelor de care dispun Institutul şi centrele regionale privind: formatorii solicitaţi, colecţia de cazuri practice folosite în programele de formare, inventarul tuturor programelor organizate, ansamblul de bune practici;
e) sprijinirea logisticã a centrelor regionale şi integrarea acestora într-o reţea informaticã de tip intranet.
(2) În scopul coordonãrii centrelor regionale, prevederile prezentei hotãrâri se completeazã cu un protocol convenit de comun acord între Institut şi centrele regionale, precum şi cu regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al centrelor regionale şi al consiliilor de coordonare ale acestora.
ART. 24
(1) Se constituie consiliul consultativ al centrelor regionale, cu urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizarea de analize comparative şi schimburi de experienţã privind formarea continuã a funcţionarilor publici;
b) stabilirea unor prioritãţi comune pentru tematica programelor de formare;
c) elaborarea de standarde comune de performanţã;
d) promovarea bunelor practici şi susţinerea cooperãrii între centrele regionale.
(2) Din consiliul consultativ al centrelor regionale fac parte experţi-formatori cu experienţã şi prestigiu în activitatea de formare, responsabili de programe din cadrul centrelor regionale şi responsabilul de standarde de calitate şi evaluare pedagogicã al Institutului, precum şi 1-2 reprezentanţi ai mediului universitar.
(3) Concluziile activitãţilor consiliului consultativ contribuie la fundamentarea deciziilor luate de consiliul ştiinţific al Institutului şi de consiliile de coordonare ale centrelor regionale.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Atestarea absolvirii programelor de formare specializatã se face prin diplome INA, semnate de directorul general al Institutului.
(2) Atestarea absolvirii programelor de perfecţionare organizate de Institut se face prin certificate INA, semnate de directorul general al Institutului.
(3) Atestarea absolvirii programelor de perfecţionare organizate de centrele regionale se face prin certificate tip INA, semnate de directorul centrului regional respectiv.
(4) Certificatele şi diplomele sunt recunoscute de Ministerul Administraţiei şi Internelor, în condiţiile legii.
ART. 26
Tarifele pentru participarea la programele de formare continuã se asigurã de autoritatea sau instituţia publicã în care îşi desfãşoarã activitatea participanţii la programe, care are şi obligaţia sã prevadã în bugetele anuale sumele respective, în condiţiile legii.
ART. 27
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 710/2002 privind funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 17 iulie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministru de stat,
ministrul administraţiei
şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Ion Giurescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat


Bucureşti, 8 iulie 2004.
Nr. 1.083.

ANEXĂ

ARONDAREA
judeţelor şi a municipiului Bucureşti la centrele regionale de
formare continuã pentru administraţia publicã localã

I. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Bucureşti
1. Municipiul Bucureşti
2. Judeţul Ilfov
3. Judeţul Prahova
4. Judeţul Argeş
5. Judeţul Dâmboviţa
6. Judeţul Teleorman
II. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Cãlãraşi
1. Judeţul Cãlãraşi
2. Judeţul Giurgiu
3. Judeţul Ialomiţa
4. Judeţul Buzãu
III. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Cluj-Napoca
1. Judeţul Cluj
2. Judeţul Maramureş
3. Judeţul Satu Mare
4. Judeţul Sãlaj
5. Judeţul Bistriţa-Nãsãud
6. Judeţul Bihor
IV. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Constanţa
1. Judeţul Constanţa
2. Judeţul Tulcea
3. Judeţul Brãila
4. Judeţul Vrancea
5. Judeţul Galaţi
V. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Craiova
1. Judeţul Dolj
2. Judeţul Olt
3. Judeţul Gorj
4. Judeţul Vâlcea
5. Judeţul Mehedinţi.
VI. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Iaşi
1. Judeţul Iaşi
2. Judeţul Suceava
3. Judeţul Botoşani
4. Judeţul Neamţ
5. Judeţul Bacãu
6. Judeţul Vaslui
VII. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Sibiu
1. Judeţul Sibiu
2. Judeţul Braşov
3. Judeţul Mureş
4. Judeţul Covasna
5. Judeţul Harghita
6. Judeţul Alba
VIII. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Timişoara
1. Judeţul Timiş
2. Judeţul Arad
3. Judeţul Caraş-Severin
4. Judeţul Hunedoara

_________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016