Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.083 din 25 octombrie 2001  privind organizarea si functionarea comisiilor de disciplina din cadrul autoritatilor si institutiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.083 din 25 octombrie 2001 privind organizarea si functionarea comisiilor de disciplina din cadrul autoritatilor si institutiilor publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 7 noiembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 73 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã modul de constituire, componenta, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura de lucru ale comisiilor de disciplina din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. 2
Activitatea comisiilor de disciplina are la baza urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovatie, conform cãruia se prezuma ca funcţionarul public este nevinovat atâta timp cat vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul funcţionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistat de un apãrãtor;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia comisiei de disciplina de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de lege şi de prezenta hotãrâre;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitatii persoanelor aflate pe poziţii divergenţe de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legatura cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã comisia de disciplina;
e) proportionalitatea, conform cãruia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã sa fie aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãruia comisia de disciplina nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãruia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singura sancţiune disciplinarã.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplina
SECŢIUNEA 1
Constituirea şi componenta comisiilor de disciplina
ART. 3
(1) În cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice se constituie comisii de disciplina care cerceteazã faptele sesizate ca abateri disciplinare şi propun sancţiunile disciplinare aplicabile funcţionarilor publici care le-au sãvârşit.
(2) Comisia de disciplina se constituie prin actul conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 4
(1) Comisia de disciplina este compusa dintr-un preşedinte şi 2 membri titulari.
(2) Membrii titulari sunt desemnaţi astfel:
a) un membru, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) un membru, de cãtre organizaţia sindicala reprezentativa a funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice ori de cãtre functionarii publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice, dacã aceştia nu sunt organizati în sindicat. Alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici se face prin vot secret.
(3) Pentru fiecare comisie de disciplina se vor desemna 2 membri supleanţi.
(4) Desemnarea membrilor supleanţi se face o data cu desemnarea membrilor titulari, în condiţiile prevãzute la alin. (2).
(5) În cazul autoritãţilor sau instituţiilor publice care au peste 150 de funcţionari publici, comisia de disciplina poate fi compusa dintr-un preşedinte şi 4 sau 6 membri titulari, desemnaţi în mod proporţional, în condiţiile alin. (2). Numãrul membrilor care vor intra în componenta comisiei de disciplina va fi stabilit de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
(6) În cazurile prevãzute la alin. (5) pot fi desemnaţi 4 sau 6 membri supleanţi, în condiţiile prevãzute la alin. (4).
ART. 5
(1) Desemnarea preşedintelui comisiei de disciplina şi a loctiitorului acestuia se face de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice în urma consultãrii cu organizaţia sindicala reprezentativa sau cu functionarii din aparatul propriu, dacã aceştia nu sunt organizati în sindicat.
(2) Nerespectarea procedurii prevãzute la alin. (1) poate fi atacatã la instanta de contencios administrativ.
ART. 6
(1) Mandatul preşedintelui şi al membrilor comisiei de disciplina este de 3 ani. Mandatul poate fi reînnoit de doua ori.
(2) Preşedintele şi membrii comisiei de disciplina îşi exercita mandatul de la data emiterii actului de numire pana la data expirãrii duratei acestuia.
ART. 7
Comisia de disciplina are un secretar. Secretarul este numit prin actul de constituire a comisiei şi are, de regula, studii superioare juridice sau administrative. Secretarul nu este membru al comisiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind desemnarea membrilor şi a preşedintelui comisiei de disciplina
ART. 8
(1) Pot fi membri în comisia de disciplina numai functionarii publici definitivi care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective şi care au o probitate morala recunoscuta.
(2) Pot fi membri în comisiile de disciplina şi functionarii publici suspendaţi în condiţiile <>Legii nr. 54/1991 cu privire la sindicate, cu modificãrile ulterioare, la propunerea organizaţiei sindicale reprezentative.
(3) Nu poate fi membru în comisia de disciplina funcţionarul public care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii de incompatibilitate:
a) este soţ, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) este membru al comisiei paritare;
c) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinarã nu a fost radiatã, în condiţiile legii.
(4) Prevederile alin. (3) lit. b) nu se aplica în cazul autoritãţilor sau instituţiilor publice care au pana la 20 de funcţionari publici.
ART. 9
(1) Poate fi desemnat preşedinte al comisiei de disciplina, în condiţiile prevãzute la art. 5, un funcţionar public care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective şi îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) este funcţionar public categoria A clasa I sau, în lipsa acesteia, are categoria şi clasa cele mai înalte;
b) are studii superioare juridice sau administrative;
c) are o probitate morala recunoscuta;
d) nu se afla în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 8 alin. (3).
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) şi b) nu este obligatorie în cazul autoritãţilor şi instituţiilor publice care au pana la 20 de funcţionari publici.

SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile comisiei de disciplina
ART. 10
Comisia de disciplina are urmãtoarele atribuţii principale:
a) cerceteazã abaterile disciplinare pentru care a fost sesizatã;
b) stabileşte persoanele care urmeazã sa fie audiate;
c) audiaza funcţionarul public a cãrui fapta constituie obiectul sesizãrii, persoana care a formulat sesizarea, precum şi orice alte persoane ale cãror declaraţii pot înlesni soluţionarea cazului;
d) poate solicita declaraţii scrise persoanelor prevãzute la lit. c);
e) poate solicita orice documente care sunt de natura sa înlesneascã soluţionarea cazului;
f) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la <>art. 70 alin. (3) lit. c)-f) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) propune menţinerea, modificarea sau anularea sancţiunii disciplinare aplicate în condiţiile prevãzute la art. 71 alin. (1), în situaţia introducerii contestaţiei în condiţiile prevãzute la <>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 ;
h) întocmeşte rapoarte cu privire la cauzele pentru care a fost sesizatã, pe care le înainteazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 11
Preşedintele comisiei de disciplina are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele comisiei de disciplina;
b) conduce şedinţele comisiei de disciplina;
c) coordoneazã activitatea comisiei de disciplina şi a secretarului acesteia;
d) reprezintã comisia de disciplina în fata conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, a altor autoritãţi sau instituţii publice, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi în fata oricãrei alte persoane fizice sau juridice.
ART. 12
Secretarul comisiei de disciplina are urmãtoarele atribuţii principale:
a) înregistreazã sesizarea referitoare la fapta funcţionarului public;
b) convoacã, la cererea preşedintelui comisiei de disciplina, membrii comisiei de disciplina, funcţionarul public a cãrui fapta formeazã obiectul dosarului, persoana care a fãcut sesizarea şi persoanele care urmeazã sa fie audiate;
c) redacteazã şi semneazã procesul-verbal al şedinţelor comisiei de disciplina;
d) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii comisiei de disciplina, actele emise de aceasta şi le înainteazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice;
e) tine evidentele sesizarilor şi ale rapoartelor şi efectueazã alte lucrãri necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii comisiei de disciplina.

SECŢIUNEA a 4-a
Suspendarea şi încetarea mandatului preşedintelui şi membrilor comisiei de disciplina
ART. 13
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda de drept în urmãtoarele situaţii:
a) a sãvârşit o fapta care constituie obiectul sesizãrii comisiei de disciplina;
b) s-a dispus începerea urmãririi penale impotriva membrului comisiei de disciplina.
(2) Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplina se constata prin raportul comisiei de disciplina.
ART. 14
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina se suspenda la cerere în urmãtoarele situaţii:
a) se afla în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevãzute la art. 8 alin. (3);
b) s-a pronunţat, în orice mod, cu privire la fapta sesizatã, anterior adoptãrii hotãrârii;
c) este soţ, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu funcţionarul public a cãrui fapta a fost sesizatã şi se afla pe rolul comisiei de disciplina.
(2) Cererea de suspendare se formuleazã în scris de orice persoana care poate dovedi existenta situaţiilor prevãzute la alin. (1) şi se înainteazã preşedintelui comisiei de disciplina.
(3) În termen de 3 zile de la înregistrarea cererii de suspendare comisia de disciplina se va pronunţa cu privire la existenta situaţiilor prevãzute la alin. (1), precum şi cu privire la suspendarea mandatului.
(4) Cererea de suspendare se poate formula în scris şi de cãtre membrul comisiei de disciplina aflat în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) şi se înainteazã preşedintelui comisiei.
(5) Cererea de suspendare produce efecte dupã 5 zile de la înregistrare, dacã membrul solicitant şi preşedintele comisiei de disciplina nu au convenit ca acestea sa se producã mai devreme.
ART. 15
Preşedintele comisiei de disciplina va lua mãsuri de înlocuire a membrului titular suspendat în condiţiile art. 13 şi 14 cu un membru supleant.
ART. 16
Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplina dureazã pana la încetarea cauzei care a determinat suspendarea.
ART. 17
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplina înceteazã înainte de termen în urmãtoarele situaţii:
a) demisie;
b) a fost suspendat din funcţia publica sau şi-a întrerupt activitatea, la cerere, pentru o perioada mai mare de 6 luni, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) i-au încetat raporturile de serviciu în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) i s-a aplicat o sancţiune disciplinarã;
e) a fost condamnat prin hotãrâre judecãtoreascã definitiva pentru sãvârşirea unei infracţiuni sau a fost sancţionat cu închisoare contravenţionalã;
f) deces.
(2) Demisia se înainteazã preşedintelui comisiei de disciplina şi produce efecte dupã 5 zile de la înregistrare, dacã preşedintele comisiei de disciplina, de comun acord cu solicitantul, nu a stabilit un termen mai scurt.
(3) Încetarea mandatului de membru al comisiei de disciplina se constata printr-un raport al acesteia.
ART. 18
(1) Prevederile art. 13 alin. (1), art. 14 alin. (1), art. 16 şi ale art. 17 alin. (1) se aplica în mod corespunzãtor şi pentru mandatul preşedintelui comisiei de disciplina.
(2) Suspendarea de drept a mandatului preşedintelui comisiei de disciplina se constata prin act al conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Cererea de suspendare se formuleazã în scris de orice persoana care poate dovedi existenta situaţiilor prevãzute la art. 13 alin. (1). Cererea de suspendare se înainteazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(4) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice verifica existenta situaţiilor prevãzute la art. 13 alin. (1) şi emite actul prin care constata suspendarea de drept a preşedintelui comisiei de disciplina.
(5) Cererea de suspendare poate fi formulatã şi de cãtre preşedintele comisiei de disciplina, dacã se afla în una dintre situaţiile prevãzute la art. 13 alin. (1). Cererea se adreseazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice şi produce efecte dupã 5 zile de la înregistrare.
ART. 19
(1) În cazul suspendãrii sau încetãrii mandatului unui membru al comisiei de disciplina atribuţiile acestuia se vor exercita de un membru supleant desemnat în condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (4).
(2) În cazul suspendãrii sau încetãrii mandatului preşedintelui comisiei de disciplina atribuţiile acestuia vor fi exercitate de supleant.

CAP. 3
Modul de sesizare şi procedura de lucru a comisiilor de disciplina
ART. 20
(1) Sesizarea îndreptatã impotriva unui funcţionar public se adreseazã comisiei de disciplina din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice în care acesta îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În cazul în care sesizarea a fost adresatã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice ori conducatorului compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui fapta este sesizatã, acesta are obligaţia sa o transmitã de îndatã comisiei de disciplina.
ART. 21
(1) Comisia de disciplina poate fi sesizatã de:
a) conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui fapta este sesizatã;
c) orice persoana care se considera vãtãmatã prin fapta unui funcţionar public.
(2) Sesizarea trebuie sa cuprindã:
a) numele, prenumele, domiciliul, locul de munca şi, dupã caz, funcţia detinuta de persoana care a formulat sesizarea;
b) numele, prenumele şi compartimentul în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui fapta este sesizatã;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizãrii;
d) arãtarea dovezilor pe care se sprijinã acuzatiile;
e) data şi semnatura.
(3) Sesizarea se formuleazã în scris şi este însoţitã, atunci când este posibil, de înscrisurile care o susţin.
(4) Sesizarea se poate face în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data luãrii la cunostinta de cãtre persoanele prevãzute la alin. (1), dar nu mai târziu de 6 luni de la data sãvârşirii faptei care constituie abatere disciplinarã.
(5) Sesizarea se depune la secretarul comisiei de disciplina, care are obligaţia sa o înregistreze.
ART. 22
(1) Preşedintele comisiei de disciplina va fixa de îndatã termenul de prezentare şi va dispune citarea funcţionarului public a cãrui fapta a fost sesizatã şi a persoanelor indicate în sesizare, precum şi a celui care a formulat sesizarea. Citarea se face cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de termenul de prezentare.
(2) Procedura de citare în fata comisiei de disciplina se face prin scrisoare recomandatã sau prin înştiinţare scrisã luatã la cunostinta prin semnatura. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen fixat de preşedintele comisiei de disciplina.
(3) În cuprinsul scrisorii sau al înştiinţãrii scrise prevãzute la alin. (2) se indica locul, data şi ora şedinţei comisiei de disciplina.
(4) Pentru primul termen de prezentare în fata comisiei de disciplina, în cuprinsul scrisorii sau al înştiinţãrii scrise se indica, pe lângã elementele prevãzute la alin. (3), şi obiectul sesizãrii.
(5) Funcţionarului public a cãrui fapta constituie obiectul sesizãrii i se comunica, sub sancţiunea nulitãţii, o copie de pe sesizarea îndreptatã impotriva sa.
ART. 23
În fata comisiei de disciplina funcţionarul public a cãrui fapta se cerceteazã se înfãţişeazã personal. Funcţionarul public poate fi asistat de un avocat.
ART. 24
(1) La primul termen de prezentare comisia de disciplina verifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 21.
(2) În cazul în care comisia de disciplina constata ca nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 21 alin. (2) lit. a), c) şi e) şi alin. (4), sesizarea este clasata.
(3) În situaţia în care comisia de disciplina constata îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (2), aceasta solicita persoanelor prevãzute la art. 22 alin. (1) sa depunã, pana la urmãtorul termen, înscrisurile sau orice alte dovezi, în vederea cercetãrii abaterii disciplinare care face obiectul sesizãrii.
ART. 25
(1) Cercetarea abaterii disciplinare se face cu celeritate.
(2) Activitatea de cercetare a abaterii disciplinare impune:
a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
b) audierea funcţionarului public a cãrui fapta constituie obiectul sesizãrii;
c) audierea oricãror alte persoane ale cãror declaraţii pot înlesni soluţionarea cazului;
d) culegerea informaţiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevãzute de lege;
e) administrarea probelor, precum şi verificarea documentelor şi a declaraţiilor prezentate.
ART. 26
(1) Audierea persoanelor prevãzute la art. 25 alin. (2) lit. a)-c) trebuie consemnatã în scris într-un proces-verbal, sub sancţiunea nulitãţii. Procesul-verbal se semneazã de preşedinte, de membrii comisiei de disciplina, de secretarul acesteia, precum şi de persoana audiatã.
(2) Refuzul funcţionarului public de a se prezenta la audiere sau de a semna o declaraţie referitoare la abaterile disciplinare imputate se consemneazã într-un procesverbal.
ART. 27
(1) În urma administrãrii probelor membrii comisiei de disciplina vor întocmi un referat în care se consemneazã rezultatele activitãţii de cercetare desfãşurate de comisia de disciplina.
(2) Referatul va fi adus la cunostinta funcţionarului public în vederea formularii unor eventuale obiecţii.
ART. 28
(1) Şedinţele comisiei de disciplina nu sunt publice.
(2) Lucrãrile fiecãrei şedinţe se consemneazã într-un proces-verbal semnat de preşedinte, de membrii şi de secretarul comisiei de disciplina.
(3) Lipsa nejustificatã a persoanelor citate nu impiedica desfãşurarea şedinţelor comisiei de disciplina, dacã citarea s-a fãcut cu respectarea cerinţelor prevãzute la art. 22.
ART. 29
(1) În exercitarea atribuţiilor sale comisia de disciplina întocmeşte rapoarte pe baza concluziilor majoritãţii membrilor sãi.
(2) Raportul comisiei de disciplina cu privire la cauza pentru care a fost sesizatã trebuie sa conţinã urmãtoarele elemente:
a) numãrul şi data de înregistrare a sesizãrii;
b) numele, prenumele şi funcţia detinuta de funcţionarul public a cãrui fapta a fost cercetata;
c) numele, prenumele, funcţia şi domiciliul persoanei care a sesizat fapta, precum şi ale persoanelor audiate;
d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care a fost sãvârşitã;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau, dupã caz, de clasare a cauzei;
g) motivarea propunerii;
h) numele, prenumele şi semnatura preşedintelui, ale membrilor comisiei de disciplina, precum şi ale secretarului acesteia;
i) data întocmirii raportului.
(3) Opiniile separate formulate în scris şi motivate se vor anexa la raportul comisiei de disciplina.
(4) Raportul comisiei de disciplina se înainteazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui fapta a fost cercetata, în termen de 3 zile de la data ultimei şedinţe.
ART. 30
(1) Comisia de disciplina formuleazã propunerea cu privire la sancţiunea aplicabilã, pe baza referatului şi a concluziilor scrise prevãzute la art. 27.
(2) Comisia de disciplina poate sa propunã:
a) sancţiunea disciplinarã aplicabilã, în cazul în care s-a dovedit sãvârşirea abaterii disciplinare de cãtre funcţionarul public;
b) clasarea cauzei, atunci când nu se confirma sãvârşirea unei abateri disciplinare.
(3) La individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public comisia de disciplina tine seama de:
a) cauzele care au determinat sãvârşirea abaterii disciplinare;
b) împrejurãrile în care aceasta a fost sãvârşitã;
c) gradul de vinovãţie;
d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
e) conduita funcţionarului public;
f) existenta unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public care nu au fost radiate în condiţiile <>art. 75 din Legea nr. 188/1999 .
(4) În cazul în care comisia de disciplina propune aplicarea sancţiunilor disciplinare prevãzute la <>art. 70 alin. (3) lit. c)-e) din Legea nr. 188/1999 , aceasta va propune şi durata acestora şi, dupã caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale.
ART. 31
În cazul în care comisia de disciplina constata ca fapta sãvârşitã de funcţionarul public întruneşte elementele constitutive ale unei infracţiuni, propune conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice sesizarea organelor de cercetare penalã. Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va sesiza organele de cercetare penalã în termen de 5 zile de la primirea propunerii comisiei de disciplina.
ART. 32
(1) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice emite ordinul ori dispoziţia de sancţionare a funcţionarului public, pe baza propunerii cuprinse în raportul comisiei de disciplina.
(2) Ordinul sau dispoziţia de sancţionare se emite în termen de cel mult 5 zile şi se comunica funcţionarului public sancţionat, în termen de 15 zile de la data emiterii.
(3) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice nu poate aplica o sancţiune disciplinarã mai grava decât cea propusã de comisia de disciplina.
(4) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice poate sa aplice o sancţiune mai mica decât cea propusã de comisia de disciplina.
ART. 33
Funcţionarul public nemulţumit de sancţiunea disciplinarã aplicatã se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 34
(1) În cazul în care sancţiunea a fost aplicatã de conducãtorul compartimentului, potrivit prevederilor <>art. 71 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 , iar funcţionarul public a formulat contestaţie, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice sesiseaza comisia de disciplina în termen de 5 zile de la data înregistrãrii contestaţiei.
(2) În acest caz comisia de disciplina este competenta sa verifice dacã sancţiunea disciplinarã a fost aplicatã cu respectarea prevederilor <>art. 70 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 188/1999 .
(3) În funcţie de rezultatul verificãrilor prevãzute la alin. (2) comisia de disciplina poate sa propunã, prin raport, menţinerea, modificarea sau anularea sancţiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplina nu poate sa propunã o sancţiune disciplinarã mai grava decât cea aplicatã.
ART. 35
Prevederile art. 29, ale art. 30 alin. (3), ale art. 32 şi 33 se aplica în mod corespunzãtor.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 36
Sesizãrile aflate pe rolul comisiei de disciplina şi nesolutionate pana la data încetãrii mandatului preşedintelui şi membrilor acesteia vor fi transmise spre rezolvare comisiei de disciplina nou-constituite.
ART. 37
(1) Documentele rezultate din activitatea de cercetare desfasurata de comisia de disciplina au caracter confidenţial şi se pãstreazã de secretarul acesteia.
(2) Preşedintele, membrii şi secretarul comisiei de disciplina au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea lucrãrilor şedinţelor comisiei de disciplina.
ART. 38
(1) Preşedintele comisiei de disciplina întocmeşte rapoarte de activitate trimestriale cu privire la:
a) numãrul faptelor sesizate ca abateri disciplinare;
b) categoriile de funcţionari publici care au comis abateri disciplinare;
c) cauzele şi consecinţele sãvârşirii abaterilor disciplinare;
d) sancţiunile disciplinare propuse;
e) numãrul de sesizãri clasate.
(2) Rapoartele de activitate prevãzute la alin. (1) se înainteazã conducatorului autoritãţii sau al instituţiei publice în cadrul cãreia este constituitã comisia de disciplina, iar acesta este obligat sa le comunice Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în termen de 5 zile de la data primirii.
ART. 39
(1) Numãrul şi complexitatea activitãţilor corespunzãtoare funcţiei publice pe care o deţin functionarii publici care au calitatea de preşedinte, membru şi secretar al comisiei de disciplina se stabilesc proporţional cu complexitatea activitãţii desfãşurate în cadrul comisiei de disciplina.
(2) Stabilirea atribuţiilor de serviciu ale funcţionarilor publici care au calitatea de preşedinte, membru şi secretar al comisiei de disciplina se face avându-se în vedere prevederile alin. (1).
(3) La evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici care au calitatea de preşedinte, membru sau secretar al comisiei de disciplina va fi avutã în vedere şi activitatea desfasurata în cadrul comisiei de disciplina.
ART. 40
(1) Conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi conducãtorii compartimentelor în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui fapta a fost sesizatã au obligaţia de a sprijini activitatea comisiei de disciplina pentru soluţionarea cazului.
(2) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice transmit preşedintelui comisiei de disciplina toate documentele solicitate.
ART. 41
În cazul în care pe parcursul activitãţii de cercetare desfãşurate de comisia de disciplina raporturile de serviciu ale funcţionarului public a cãrui fapta a fost sesizatã înceteazã prin transfer, în condiţiile legii, comisia de disciplina va transmite raportul cuprinzând propunerea referitoare la sancţiunea disciplinarã aplicabilã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public transferat.
ART. 42
Comisiile de disciplina se constituie prin ordin sau dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, în condiţiile prezentei hotãrâri, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 43
În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verifica şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei hotãrâri de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016