Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.068 din 5 septembrie 2007  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 361/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.068 din 5 septembrie 2007 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 361/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 24 septembrie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 361/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 29 aprilie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, denumitã în continuare Autoritate, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor, înfiinţatã prin preluarea activitãţii Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, structurã fãrã personalitate juridicã din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Autoritatea are sediul în municipiul Bucureşti, calea Floreasca nr. 202, sectorul 1.
(3) Autoritatea preia din cadrul Cancelariei Primului-Ministru toate drepturile şi obligaţiile, precum şi bunurile imobile şi mobile, aferente activitãţii Autoritãţii.
(4) Toate contractele încheiate cu Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" îşi pãstreazã valabilitatea şi vor fi executate în aceleaşi condiţii.
(5) Numãrul de autoturisme este de maximum 8."
2. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) acordã sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi celorlalte persoane juridice deţinãtoare de imobile care fac obiectul restituirii potrivit <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicatã, <>Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi ţinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace dintre România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 393/2006 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea fostului Regat al Sârbilor, Croaţilor şi Slovenilor, în urma aplicãrii Protocolului privitor la câteva insule de pe Dunãre şi la un schimb de comune între România şi Iugoslavia, încheiat la Belgrad la 24 noiembrie 1923, şi a Convenţiei dintre România şi Regatul Sârbilor, Croaţilor şi Slovenilor, relativã la regimul proprietãţilor situate în zona de frontierã, semnatã la Belgrad la 5 iulie 1924, pentru aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor acestor acte normative;
b) monitorizeazã procesul de aplicare a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 393/2006 ;
c) întocmeşte şi ţine la zi urmãtoarele:
1. situaţia imobilelor restituite în naturã şi a imobilelor restituite în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii şi despãgubiri acordate în baza titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; situaţiile se întocmesc în baza comunicãrilor fãcute de biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
2. situaţia imobilelor retrocedate în naturã şi deciziile privind acordarea de despãgubiri în baza titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
3. situaţia imobilelor retrocedate în naturã şi deciziile privind acordarea de despãgubiri în baza titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, republicatã;
4. situaţia terenurilor restituite în naturã şi a celor pentru care se propune acordare de despãgubiri în baza titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; situaţiile se întocmesc în baza comunicãrilor fãcute de cãtre Instituţia Prefectului, potrivit prevederilor <>Legii nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
5. situaţia acordãrii despãgubirilor potrivit prevederilor <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, ale <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>Legii nr. 393/2006 ;
d) prezintã periodic Guvernului, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, informãri privind stadiul aplicãrii <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , republicatã, <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 393/2006 , pe baza concluziilor rezultate din analiza situaţiilor prevãzute la lit. c);
e) elaboreazã şi supune spre adoptare Guvernului, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, proiectele de acte normative prevãzute în <>Legea nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , republicatã, în <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Legea nr. 1/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în <>Legea nr. 9/1998 , republicatã, în <>Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Legea nr. 393/2006 , cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
f) realizeazã, din oficiu sau pe baza unor sesizãri justificate ale persoanelor îndreptãţite, controlul fazei administrative a aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre instituţiile publice locale şi centrale, precum şi de celelalte entitãţi învestite cu soluţionarea notificãrilor;
g) controleazã aplicarea legislaţiei din domeniul restituirii proprietãţii funciare de cãtre instituţiile administraţiei de stat şi comisiile de fond funciar, asigurând aplicarea unitarã de cãtre acestea a reglementãrilor în domeniu;
h) prin intermediul corpului de control, constatã faptele contravenţionale şi aplicã sancţiunile, ca urmare a încãlcãrii obligaţiilor legale prevãzute de <>Legea nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , republicatã;
i) asigurã organizarea şi funcţionarea secretariatelor Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România şi comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România;
j) asigurã organizarea şi funcţionarea secretariatului Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor;
k) avizeazã compensarea obligaţiilor reciproce de platã şi, respectiv, de restituire, existente între stat şi persoanele îndreptãţite la despãgubiri bãneşti, rezultate din aplicarea <>Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile ulterioare, şi, respectiv, a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
l) soluţioneazã contestaţiile îndreptate împotriva hotãrârilor comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã;
m) analizeazã şi valideazã/invalideazã prin decizie hotãrârile comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, prin care sunt stabilite aspectele patrimoniale şi cele civile ale dosarelor de despãgubire;
n) soluţioneazã prin decizie contestaţiile îndreptate împotriva hotãrârilor comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
o) asigurã arhivarea dosarelor de despãgubiri, comunicarea hotãrârilor cãtre beneficiari şi întocmirea documentelor de platã a despãgubirilor acordate în baza <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 393/2006 ;
p) acordã despãgubirile în numerar beneficiarilor <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, ai <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ai <>Legii nr. 393/2006 , din sumele prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor în acest scop şi repartizate Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor;
r) primeşte şi înregistreazã opţiunile persoanelor îndreptãţite la despãgubiri, în conformitate cu prevederile titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
s) emite în condiţiile prevãzute la lit. r) titlurile de conversie în acţiuni la Fondul Proprietatea şi/sau titlurile de platã a despãgubirilor;
ş) acordã despãgubiri în numerar persoanelor îndreptãţite cãrora li s-au emis titluri de platã, în limitele prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv;
t) instructeazã entitatea de depozitare şi înregistrare a acţiunilor Fondului Proprietatea."
3. Dupã articolul 2 se introduc douã noi articole, articolele 2^1 şi 2^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - (1) În cadrul Autoritãţii funcţioneazã urmãtoarele structuri:
a) Direcţia pentru coordonarea aplicãrii <>Legii nr. 10/2001 ;
b) Direcţia pentru coordonarea secretariatelor tehnice ale comisiei speciale de retrocedare;
c) Direcţia de contencios şi pentru coordonarea secretariatului Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, constituit în vederea acordãrii de despãgubiri persoanelor îndreptãţite în temeiul <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al legislaţiei speciale privind restituirea cãtre cultele religioase şi comunitãţile minoritãţilor naţionale;
d) Direcţia pentru acordarea despãgubirilor în numerar;
e) Direcţia pentru coordonarea şi controlul aplicãrii legislaţiei din domeniul restituirii proprietãţii funciare;
f) Direcţia financiar, administrativã şi resurse umane;
g) Direcţia pentru aplicarea <>Legii nr. 290/2003 , a <>Legii nr. 9/1998 şi a <>Legii nr. 393/2006 .
(2) Atribuţiile referitoare la activitatea de secretariat al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, cu privire la acordarea de despãgubiri în baza legilor fondului funciar, şi la activitatea de control cu privire la aplicarea legilor fondului funciar vor fi îndeplinite de servicii sau birouri special înfiinţate în cadrul Direcţiei pentru coordonarea şi controlul aplicãrii legislaţiei din domeniul restituirii proprietãţii funciare.
(3) Prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, în subordinea direcţiilor se pot înfiinţa alte structuri funcţionale, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
Art. 2^2. - Atribuţiile structurilor organizatorice ale Autoritãţii vor fi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Autoritãţii."
4. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 3 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, are coordoneazã activitatea structurilor prevãzute la art. 2^1 alin. (1) lit. d), e) şi g).
(2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autoritãţii, pe care o reprezintã în relaţiile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice centrale şi locale, cu persoanele juridice şi fizice române sau strãine, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii, ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele are dreptul de a delega competenţe.
(5) Preşedintele are calitatea de ordonator terţiar de credite.
(6) În vederea desfãşurãrii activitãţii preşedintelui, acesta îşi poate constitui un cabinet, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate, numirea/eliberarea din funcţie a personalului încadrat la cabinetul demnitarului fãcându-se prin ordin al acestuia.
(7) Vicepreşedinţii conduc şi rãspund de activitatea structurilor pe care le coordoneazã.
(8) În exercitarea atribuţiilor ce le revin, vicepreşedinţii emit decizii şi ordine."
5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Pentru realizarea atribuţiilor de control cu privire la aplicarea <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , republicatã, se constituie un corp de control, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate, în subordinea preşedintelui Autoritãţii.
(2) Rezultatele controalelor se consemneazã în proceseverbale prin care se vor constata faptele contravenţionale şi se vor aplica sancţiunile ca urmare a încãlcãrii obligaţiilor legale.
(3) Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor cuprinde datele prevãzute în <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor, şi va avea forma stabilitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii."
6. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii este de 202, inclusiv demnitarii şi personalul aferent acestora, din care un numãr de 30 de posturi se preia prin redistribuire, cu fondurile aferente, din numãrul de posturi aprobat Ministerului Economiei şi Finanţelor, prin protocol de predare-preluare.
(2) Se diminueazã cu 30 de posturi numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Economiei şi Finanţelor prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este autorizat Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã modificãrile aferente în structura bugetului de stat şi în anexele la acesta."
7. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Personalul Autoritãţii este format din personal contractual şi funcţionari publici.
(2) Atribuţiile, competenţele şi rãspunderea personalului Autoritãţii se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii şi sunt prevãzute în fişa postului întocmitã în urma evaluãrii posturilor.
(3) Salarizarea personalului angajat pe bazã de contract individual de muncã din cadrul aparatului propriu al Autoritãţii şi a funcţionarilor publici se face potrivit reglementãrilor în vigoare aplicabile categoriilor respective."
8. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Autoritãţii se asigurã de la bugetul de stat, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(2) Activitãţile privind evidenţa contabilã, plata despãgubirilor, raportãrile periodice, precum şi resursele umane se realizeazã prin compartimentele de specialitate care se înfiinţeazã în cadrul Autoritãţii."
9. Alineatul (1) al articolului 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti funcţioneazã în subordinea directã a Instituţiei Prefectului un birou judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru urmãrirea aplicãrii unitare a legilor privind restituirea proprietãţilor, care îşi desfãşoarã activitatea în spaţiile puse la dispoziţie de Instituţia Prefectului împreunã cu preşedintele consiliului judeţean."
10. Alineatul (2) al articolului 9 se abrogã.
11. Alineatul (4) al articolului 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Pe perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul biroului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, personalul acestuia îşi pãstreazã locul de muncã avut la instituţiile din care provine, salarizarea fãcându-se în condiţiile legii."
ART. II
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. III
<>Hotãrârea Guvernului nr. 361/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 29 aprilie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Restituirea Proprietãţilor,
Ingrid Zrour

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Jozsef Birtalan

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Bucureşti, 5 septembrie 2007.
Nr. 1.068.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016