Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.066 din 4 septembrie 2003  privind organizarea si functionarea Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.066 din 4 septembrie 2003 privind organizarea si functionarea Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 17 septembrie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie, al art. 3 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi al <>art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie se organizeazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, denumit în continuare Oficiul Naţional, îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura stabilirea obiectivelor de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei, fotogrammetriei şi teledetectiei;
b) de reglementare, având ca scop elaborarea cadrului normativ institutional, precum şi a normativelor şi prescripţiilor tehnice, în vederea realizãrii obiectivelor strategice în domeniul cadastrului;
c) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea aplicãrii reglementãrilor în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei şi al organizãrii teritoriului, precum şi o buna funcţionare şi îndeplinire a atribuţiilor de cãtre unitãţile din subordine;
d) de îndrumare, sprijin şi control al autoritãţilor publice centrale şi locale, a persoanelor fizice şi juridice, în aplicarea corecta a prevederilor legale în domeniul cadastrului şi al organizãrii teritoriului;
e) de administrare a patrimoniului Oficiului Naţional şi al unitãţilor subordonate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Oficiul Naţional îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, indruma şi controleazã executarea lucrãrilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, teledetectie, cadastru şi cartografie la nivelul întregii tari;
b) organizeazã şi actualizeazã fondul naţional de geodezie şi cartografie, precum şi banca de date a sistemului unitar de cadastru;
c) avizeazã conţinutul topografic al hartilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi al altor documente cartografice necesare uzului public;
d) elaboreazã şi promoveazã, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor, proiecte de acte normative necesare organizãrii, functionarii şi dezvoltãrii sistemului, în conformitate cu strategiile adoptate pentru domeniul sau de activitate;
e) elaboreazã norme tehnice şi metodologice, regulamente şi instrucţiuni în domeniul sau de activitate;
f) autorizeaza persoane fizice şi juridice pentru realizarea şi verificarea lucrãrilor tehnice de specialitate;
g) asigura, în condiţiile legii, executarea, completarea, modernizarea şi menţinerea în stare de utilizare a reţelei geodezice naţionale;
h) îndeplineşte sarcinile ce rezulta din angajamentele internaţionale în domeniul sau de activitate;
i) organizeazã şi coordoneazã executarea mãsurãtorilor pentru punerea în posesie a titularilor prevãzuţi de <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) asigura identificarea, descrierea şi înregistrarea în documentele cadastrale a terenurilor şi construcţiilor, mãsurarea şi reprezentarea acestora pe harti şi planuri cadastrale, precum şi integrarea datelor în banca de date a cadastrului;
k) întocmeşte lucrãrile de cadastru agricol, organizarea teritoriului şi organizeazã sistemul informaţional al teritoriului agricol;
l) organizeazã integrarea şi înregistrarea tuturor proprietarilor şi a altor deţinãtori legali de terenuri şi construcţii, în vederea publicitãţii şi opozabilitatii drepturilor acestora fata de terţi;
m) asigura asamblarea şi integrarea datelor furnizate de cadastrele de specialitate.
(2) Oficiul Naţional avizeazã sau aproba, potrivit legii, împreunã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, folosirea definitiva sau temporarã a terenurilor agricole în alte scopuri decât producţia agricolã.
(3) Oficiul Naţional elaboreazã metodologia privind evidenta cadastrala tehnica, economicã şi juridicã, înscrierea actelor şi faptelor juridice referitoare la imobile, împreunã cu Ministerul Justiţiei şi cu alte ministere şi organe centrale, dupã caz.
(4) Oficiul Naţional îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin legi sau prin alte acte normative.
ART. 4
(1) Oficiul Naţional colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu persoane fizice şi juridice, având dreptul de a solicita date şi informaţii necesare în vederea realizãrii atribuţiilor sale.
(2) Oficiul Naţional are obligaţia de a pune la dispoziţie instituţiilor şi autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale datele de specialitate disponibile, solicitate de acestea, în condiţiile legii.
(3) Oficiul Naţional pune la dispoziţie autoritãţilor publice şi altor instituţii interesate, în condiţiile legii, situaţii statistice de sinteza privind terenurile şi construcţiile.
(4) Oficiul Naţional asigura furnizarea datelor cu privire la terenuri, necesare sistemului de impozite şi taxe pentru stabilirea corecta a obligaţiilor fiscale ale contribuabililor, pe mãsura înregistrãrii acestora în evidentele cadastrale.
ART. 5
(1) Oficiul Naţional este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, asistat de doi vicepreşedinţi cu rang de subsecretari de stat, numiţi prin decizia primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Preşedintele Oficiului Naţional are calitatea de ordonator secundar de credite.
(3) Preşedintele conduce intreaga activitate a Oficiului Naţional, pe care îl reprezintã în raporturile cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie. Preşedintele poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul Oficiului Naţional.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine cu caracter normativ şi individual.
(5) Vicepreşedinţii exercita atribuţiile şi sarcinile stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului Naţional şi coordoneazã unele compartimente, potrivit organigramei prevãzute în anexa nr. 1.
(6) Oficiul Naţional are un secretar general care face parte din categoria inaltilor funcţionari publici. El este numit în funcţie prin decizie a primului-ministru, în condiţiile legii, exclusiv pe criterii profesionale. Secretarul general trebuie sa aibã studii superioare economice, juridice sau administrative de specialitate de lungã durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.
(7) Pe lângã preşedintele Oficiului Naţional se organizeazã şi funcţioneazã Colegiul Oficiului Naţional ca organ consultativ. Componenta şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului Oficiului Naţional se aproba prin ordin al preşedintelui Oficiului Naţional.
ART. 6
Oficiul Naţional se poate afilia la organismele internaţionale de specialitate şi poate participa la proiectele internaţionale iniţiate de acestea. Plata cotizaţiilor la aceste organisme se va suporta din veniturile proprii ale Oficiului Naţional, iar sumele realizate din participarea la proiectele internaţionale se constituie în venituri proprii.
ART. 7
Structura organizatoricã a Oficiului Naţional este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 8
(1) În subordinea Oficiului Naţional funcţioneazã:
a) Institutul de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie, care include şi Centrul Naţional de Fotogrammetrie şi Teledetectie, unitate fãrã personalitate juridicã, constituitã în baza Hotãrârii Guvernului nr. 105/1999 ;
b) oficiile de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene şi Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti, ca servicii publice descentralizate.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile Institutului de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie, precum şi ale oficiilor de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, se stabilesc prin regulamente de organizare şi funcţionare ale acestora, aprobate prin ordin al preşedintelui Oficiului Naţional.
(3) Structura organizatoricã, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale unitãţilor subordonate Oficiului Naţional se aproba prin ordin al preşedintelui, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Oficiului Naţional este 100, din care 78 funcţii publice, exclusiv demnitarii.
(2) Numãrul maxim de posturi pentru unitãţile care funcţioneazã în subordinea Oficiului Naţional este 3.230, din care 2.138 funcţii publice pentru oficiile judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 10
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional se aproba prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publica.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Oficiului Naţional şi din unitãţile subordonate se stabilesc, potrivit legii, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Oficiului Naţional se aproba prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea preşedintelui Oficiului Naţional, în limita numãrului maxim de posturi prevãzut la art. 9.
ART. 12
Salarizarea funcţionarilor publici şi a personalului contractual din aparatul propriu al Oficiului Naţional şi a celor din unitãţile subordonate se face potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 13
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Oficiului Naţional şi unitãţilor subordonate se asigura din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii provin din:
a) sume încasate din servicii prestate şi tarife conform actelor normative în vigoare;
b) donaţii şi sponsorizãri ale unor persoane fizice şi juridice din ţara şi strãinãtate, în condiţiile legii;
c) fonduri externe nerambursabile;
d) alte surse, potrivit legii.
ART. 14
(1) Oficiul Naţional asigura executarea lucrãrilor de cadastru, geodezie, fotogrammetrie, cartografie, organizarea teritoriului agricol, aplicarea legilor fondului funciar şi alte activitãţi specifice, prin aparatul unitãţilor subordonate, precum şi pe baza de contracte cu persoane fizice sau juridice autorizate, în condiţiile legii.
(2) Autorizarea persoanelor fizice şi juridice pentru contractarea şi executarea lucrãrilor tehnice de cadastru se va face potrivit reglementãrilor legale.
(3) Lucrãrile tehnice de cadastru în vederea elaborãrii cãrţii funciare necesare publicitãţii imobiliare se vor realiza numai de cãtre persoanele fizice sau juridice autorizate.
(4) Se interzice personalului Oficiului Naţional, al oficiilor de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi personalului Institutului de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie sa execute, în calitate de persoane fizice autorizate, lucrãri de natura celor prevãzute la alin. (3).
ART. 15
(1) Pentru activitãţile proprii Oficiul Naţional şi unitãţile subordonate acestuia au în dotare un parc de mijloace de transport care se stabileşte prin normativele proprii ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în condiţiile legii.
(2) Normativele pentru consumuri materiale şi fonduri financiare necesare întreţinerii şi functionarii mijloacelor de transport se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în condiţiile legii.
ART. 16
Autoritãţile administraţiei publice locale vor acorda sprijin pentru asigurarea condiţiilor desfãşurãrii corespunzãtoare a activitãţilor oficiilor de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 17
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 590/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 29 iunie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministru delegat pentru administraţia publica,
Gabriel Oprea

Ministrul agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului,
Ilie Sarbu

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 4 septembrie 2003.
Nr. 1.066.




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi 100,
exclusiv demnitarii


ORGANIGRAMA OFICIULUI NAŢIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE


┌────────────────────┐ ┌──────────────────┐
│COLEGIUL CONSULTATIV├──────┐ ┌─────┤DIRECŢIA INTEGRARE│
└────────────────────┘ │ │ │EUROPEANĂ ŞI │
┌────────────────────┐ │ │ │RELAŢII │
│SERVICIUL JURIDIC, │ │ ┌──────────┐ │ │INTERNAŢIONALE │
│CONTENCIOS ŞI ├──────┼──────┤PREŞEDINTE├─────┤ └──────────────────┘
│RELAŢII CU PUBLICUL │ │ └────┬─────┘ │
└────────────────────┘ │ │ │ ┌─────────────┐
┌────────────────────┐ │ │ │ │ CABINETUL │
│ AUDIT ├──────┘ │ └─────┤PREŞEDINTELUI│
└────────────────────┘ │ └─────────────┘



┌──────────────────────────┴─┬───────────────────────┐
│ │ │
│ │ │
┌──────┴───────┐ ┌───────┴──────┐ │
│VICEPREŞEDINTE│ │VICEPREŞEDINTE│ ┌─────────┴──────┐
└──────┬───────┘ └──────┬───────┘ │SECRETAR GENERAL│
│ │ └─┬─────┬────────┘
│ │ | │


│ | │ │


┌───────┴─────┴───┐ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │
│DE CADASTRU ŞI │ │ ┌────────┴──────────┐
│GEODEZIE │ │ │DIRECŢIA ECONOMICĂ,│
└───────┬─────┬───┘ │ │FINANCIARĂ, │
│ | │ │RESURSE UMANE ŞI │
│ | │ │ADMINISTRATIV │




┌──|──────┴─────┴─────|────┐ │ │
│ | | │ │ │
│ | | │ │ ┌────────────┴────────┐
┌──┴──┴─────┐ ┌─────┴────┴──────┐ │ │ │
│DIRECŢIA DE│ │INSPECŢIA DE STAT│ │ │ │
│CADASTRU ŞI│ │PENTRU CADASTRU, │ │ ┌──────┴─────────┐ ┌─────────┴────┐
│GEODEZIE │ │GEODEZIE, │ │ │SERVICIUL BUGET,│ │SERVICIUL │
└────┬──────┘ │CARTOGRAFIE*) │ │ │CONTABILITATE ŞI│ │RESURSE UMANE,│
│ └─────────────────┘ │ │ADMINISTRATIV │ │DOCUMENTE │
│ │ └────────────────┘ │CLASIFICATE ŞI│
│ │ │ARHIVA │
│ │ └──────────────┘
┌────┴────┐ │
│SERVICIUL│ │
│CADASTRU │ │
└─────────┘ │



┌────────────────────────┬────┴───────────────────┐
│ │ │




┌────────┴────────┐ ┌───────┴───────────┐ ┌─────┴───────┐
│OFICIILE JUDEŢENE│ │INSTITUTUL DE │ │UNITATEA DE │
│DE CADASTRU, │ │CADASTRU, GEODEZIE,│ │MANAGEMENT A │
│GEODEZIE ŞI │ │FOTOGRAMMETRIE ŞI │ │PROIECTULUI │
│CARTOGRAFIE ŞI AL│ │CARTOGRAFIE │ │CADASTRULUI │
│MUNICIPIULUI │ └───────────────────┘ │GENERAL ŞI │
│BUCUREŞTI │ │PUBLICITĂŢII │
└─────────────────┘ │IMOBILIARE │
└─────────────┘




----------
*) Se organizeazã la nivel de direcţie.





ANEXA 2


UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Oficiului
Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Numãrul
total de
posturi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Institutul de Cadastru, Venituri proprii şi subvenţii
Geodezie, Fotogrammetrie de la bugetul de stat 350
şi Cartografie, inclusiv
Centrul Naţional de
Fotogrammetrie şi
Teledetectie

II. Oficiile judeţene de Venituri proprii şi subvenţii
cadastru, geodezie şi de la bugetul de stat 2.880
cartografie, respectiv
al municipiului Bucureşti

III. Unitatea de Management Finanţare externa şi de la
a Proiectului Cadastrului bugetul de stat 10*)
General şi Publicitãţii
Imobiliare (organizatã în
baza Ordonanţei de urgenta
a Guvernului nr. 52/1999,
aprobatã prin <>Legea nr. 172/2001 )
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



--------
*) Sunt incluse în numãrul total de posturi al Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie. Sediile oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie sunt situate în municipiile resedinta de judeţ.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016