────────────────
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru
Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã
Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea
Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucureşti, 25 iunie 2004.
Nr. 1.024.
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului
nr. 68/2003 privind serviciile sociale
ART. 1
(1) Serviciile sociale prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , denumitã în continuare ordonanţã, sunt asigurate de cãtre furnizori de servicii sociale, denumiţi în continuare furnizori, care pot fi publici sau privaţi.
(2) Furnizorii de servicii sociale publici sunt serviciul public de asistenţã socialã la nivel judeţean şi local, alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local, unitãţi de asistenţã medico-socialã sau instituţii publice care dezvoltã compartimente de asistenţã socialã specializate.
(3) Furnizorii de servicii sociale privaţi pot fi asociaţii şi fundaţii, culte religioase şi orice alte forme de organizare ale societãţii civile, persoane fizice autorizate în condiţiile legii, organizaţii internaţionale de profil, filiale şi sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Furnizorii de servicii sociale prevãzuţi la alin. (2) şi (3) trebuie sã aibã prevãzut în mod obligatoriu, ca obiect de activitate în actul de înfiinţare sau, dupã caz, în autorizaţia pentru desfãşurarea unor activitãţi independente, acordarea de servicii sociale.
ART. 2
Furnizorii de servicii sociale prevãzuţi la art. 1 pot organiza şi acorda servicii sociale numai dupã obţinerea certificatului de acreditare.
ART. 3
(1) Furnizorii prevãzuţi la art. 1 pot acorda servicii sociale şi în parteneriat, în baza unei convenţii încheiate între aceştia.
(2) Convenţiile de parteneriat prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate între furnizori publici de servicii sociale, între furnizorii publici şi cei privaţi sau numai între furnizorii privaţi.
(3) Convenţiile de parteneriat prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate numai între furnizorii acreditaţi.
ART. 4
(1) Serviciul public de asistenţã socialã de la nivelul municipiilor, oraşelor, sectoarelor municipiului Bucureşti sau comunelor, denumit în continuare serviciu public local, este principalul furnizor de servicii sociale, având rolul de a identifica şi de a soluţiona situaţiile şi cauzele care afecteazã echilibrul psihic, economic şi moral al copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi al oricãror persoane aflate în nevoie sau expuse riscului marginalizãrii şi excluderii sociale.
(2) Serviciul public de asistenţã socialã judeţean va prelua responsabilitatea soluţionãrii situaţiilor prevãzute la alin. (1) în situaţii de urgenţã, la solicitarea serviciului public local, dacã acesta nu poate susţine acordarea unor servicii sociale.
ART. 5
Furnizorii acordã serviciile sociale pentru care au fost acreditaţi la solicitarea persoanei, a familiei acesteia sau a reprezentantului legal, precum şi din oficiu ori în urma semnalãrii unor situaţii de nevoie socialã de cãtre orice altã persoanã sau instituţie.
ART. 6
Serviciul public judeţean, local sau, dupã caz, primãriile au obligaţia de a afişa lista furnizorilor acreditaţi la nivel judeţean şi a serviciilor oferite de aceştia.
ART. 7
Furnizorii acreditaţi pot solicita înscrierea unor ocupaţii în Clasificarea Ocupaţiilor din România, dacã serviciile sociale pe care le furnizeazã nu pot fi îndeplinite de persoane cu profesii deja existente.
ART. 8
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei realizeazã monitorizarea, evaluarea şi controlul serviciilor sociale acordate de cãtre furnizorii acreditaţi, prin direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale.
ART. 9
(1) În aplicarea prevederilor art. 47 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, directorul executiv al direcţiei teritoriale desemneazã cel puţin douã persoane care sã realizeze activitatea de monitorizare, evaluare şi control la nivel local.
(2) Atribuţiile persoanelor desemnate şi procedura de desfãşurare a activitãţii de evaluare, monitorizare şi control se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 10
Furnizorii acreditaţi comunicã trimestrial direcţiilor teritoriale în a cãror razã îşi desfãşoarã activitatea situaţia cuprinzând serviciile sociale acordate, numãrul de beneficiari, precum şi numãrul cazurilor soluţionate.
ART. 11
(1) În vederea realizãrii evidenţei furnizorilor şi a serviciilor acordate, la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se înfiinţeazã Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(2) Procedura de constituire, actualizare şi de accesare a registrului prevãzut la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 12
(1) Furnizorii acreditaţi pot solicita Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei finanţarea, cofinanţarea sau subvenţionarea unor programe de interes general ori comunitar sau finanţarea ori cofinanţarea înfiinţãrii, organizãrii şi funcţionãrii unor instituţii specializate de asistenţã socialã.
(2) Pentru programele şi instituţiile prevãzute la alin. (1) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei acordã sume de la bugetul de stat în limita fondurilor aprobate anual prin bugetul sãu.
(3) Metodologia de acordare a fondurilor prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ANEXA 2
METODOLOGIA
de acreditare a furnizorilor de servicii sociale
ART. 1
Furnizorii de servicii sociale, denumiţi în continuare furnizori, prevãzuţi la <>art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , se acrediteazã conform prezentei metodologii.
ART. 2
În vederea acreditãrii furnizorilor, în termen de 3 luni de la publicarea prezentei hotãrâri, se înfiinţeazã comisia de acreditare a furnizorilor de servicii sociale judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare comisie de acreditare.
ART. 3
(1) Comisia de acreditare este formatã din 9-11 membri, dupã cum urmeazã:
a) directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare direcţie teritorialã;
b) directorul executiv adjunct pentru asistenţã socialã al direcţiei teritoriale;
c) un reprezentant al consiliului judeţean;
d) un reprezentant al direcţiei judeţene de sãnãtate publicã;
e) un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean;
f) un reprezentant al serviciului public de asistenţã socialã judeţean;
g) un reprezentant al serviciului public specializat pentru protecţia copilului;
h) un reprezentant al unui serviciu public de asistenţã socialã local;
i) 1-3 reprezentanţi ai furnizorilor privaţi acreditaţi, desemnaţi de organizaţiile societãţii civile din domeniul serviciilor sociale;
(2) Preşedintele comisiei de acreditare este directorul executiv al direcţiei teritoriale. În situaţia în care acesta nu poate fi prezent la şedinţã, lucrãrile comisiei de acreditare sunt prezidate de directorul executiv adjunct pentru asistenţã socialã al direcţiei teritoriale.
(3) Mandatul membrilor comisiei de acreditare este de un an şi poate fi reînnoit.
(4) Calitatea de membru înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea mandatului;
b) în caz de deces;
c) în caz de revocare de cãtre instituţia sau organizaţia care l-a desemnat.
ART. 4
(1) Comisia de acreditare se întruneşte o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar şi îşi desfãşoarã lucrãrile în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
(2) În situaţii de urgenţã lucrãrile se pot desfãşura în prezenţa a minimum 5 membri, cu condiţia ca preşedintele şi directorul executiv adjunct cu probleme de asistenţã socialã sã fie prezenţi.
(3) Hotãrârile se iau cu majoritatea simplã a voturilor membrilor prezenţi.
(4) La lucrãrile comisiei de acreditare pot fi invitaţi, în calitate de observatori, doi reprezentanţi ai beneficiarilor de servicii sociale.
ART. 5
(1) Activitatea executivã şi de secretariat a comisiei de acreditare este asiguratã de direcţiile teritoriale.
(2) Pentru realizarea activitãţilor prevãzute la alin. (1), directorul executiv al direcţiei teritoriale va desemna mai multe persoane, dintre care cel puţin 2 asistenţi sociali.
ART. 6
(1) Pentru întrunirea comisiei de acreditare, directorul executiv al direcţiei teritoriale, prin secretariatul tehnic, convoacã instituţiile publice şi organizaţiile societãţii civile, prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. c)-i), cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei de acreditare.
(2) O datã cu convocarea prevãzutã la alin. (1), se transmite şi o copie de pe documentaţia depusã de furnizorii care solicitã acreditarea.
ART. 7
(1) Persoanele desemnate în condiţiile art. 3 alin. (1) trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) nu sunt soţ/soţie şi nu se aflã în raport de rudenie pânã la gradul III inclusiv cu persoane din conducerea furnizorului care solicitã acreditarea;
b) nu se aflã în relaţii cu caracter patrimonial cu furnizorul;
(2) Nu pot participa la şedinţa de acreditare în calitate de membru al comisiei de acreditare reprezentanţi ai furnizorului care se acrediteazã.
ART. 8
(1) Acreditarea se acordã gratuit, la cererea furnizorului.
(2) În situaţia în care serviciile sociale sunt furnizate de filiale sau alte entitãţi cu personalitate juridicã, cererea de acreditare poate fi formulatã direct de cãtre acestea.
(3) Cererea de acreditare se depune direct sau prin poştã, cu confirmare de primire, la secretariatul tehnic al comisiei de acreditare în a cãrei razã îşi are sediul furnizorul. Modelul cererii de acreditare este prevãzut în anexa nr. 1.
(4) Cererea de acreditare este însoţitã de documentele prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 9
(1) Procedura de acreditare se declanşeazã la data depunerii şi înregistrãrii cererii de acreditare într-un registru special de evidenţã a cererilor de acreditare.
(2) În cazul în care se constatã neregularitãţi ale documentaţiei depuse, secretariatul tehnic comunicã acest fapt furnizorului care a solicitat acreditarea, în termen de 5 zile de la data înregistrãrii cererii. Furnizorul are posibilitatea de a remedia neregularitãţile în termen de 30 de zile de la data primirii notificãrii.
ART. 10
(1) Dosarele de acreditare care sunt complete sunt analizate de cãtre comisia de acreditare.
(2) Comisia de acreditare verificã îndeplinirea condiţiilor de acreditare. Dacã se constatã cã aceste condiţii nu sunt îndeplinite, furnizorul este notificat în termen de 5 zile de la data constatãrii.
(3) Furnizorul are posibilitatea sã demonstreze cu acte cã îndeplineşte criteriile de eligibilitate în termen de 30 de zile de la data notificãrii.
ART. 11
(1) Secretariatul tehnic al comisiei de acreditare verificã exactitatea situaţiei de fapt descrise de furnizor în dosarul de acreditare şi întocmeşte un raport de evaluare, pe care îl înainteazã comisiei de acreditare.
(2) În cazul furnizorilor care îşi desfãşoarã activitatea în mai multe judeţe, la întocmirea raportului de evaluare, secretariatul tehnic poate solicita informaţii de la secretariatele tehnice din judeţele respective.
(3) Fiecare membru al comisiei de acreditare verificã, înainte de şedinţã, în mod independent, dacã sunt îndeplinite condiţiile de acreditare prin analiza documentaţiei transmise conform prevederilor art. 6 alin. (2) şi, atunci când considerã necesar, prin confruntarea aspectelor descrise în documente cu situaţia de fapt.
ART. 12
(1) Comisia de acreditare întrunitã la convocarea preşedintelui acesteia soluţioneazã cererea de acreditare în termen de maximum 45 de zile de la data înregistrãrii acesteia sau, dupã caz, de la data remedierii neregularitãţilor constatate, potrivit art. 9 alin. (2), respectiv art. 10 alin. (3).
(2) Comisia de acreditare, în baza analizei prevãzute la art. 11 alin. (3) şi a raportului de evaluare, decide acordarea sau neacordarea acreditãrii.
(3) Decizia de neacordare a acreditãrii este obligatoriu motivatã.
(4) Decizia prevãzutã la alin. (2) se întocmeşte în douã exemplare şi se semneazã de cãtre toţi membrii comisiei de acreditare.
ART. 13
(1) Decizia prevãzutã la art. 12 alin. (2) se înregistreazã în registrul special de evidenţã a cererilor de acreditare, menţionat la art. 9 alin. (1).
(2) În baza deciziei de acordare a acreditãrii, secretariatul tehnic completeazã, în termen de cel mult 5 zile, certificatul de acreditare al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Certificatul de acreditare se înregistreazã în rubrica corespunzãtoare din registrul prevãzut la art. 9 alin. (1).
ART. 14
(1) Certificatul de acreditare se identificã prin numãr, serie şi data eliberãrii.
(2) În cazul pierderii, sustragerii sau deteriorãrii certificatului de acreditare, secretariatul tehnic poate elibera un duplicat la solicitarea furnizorului.
ART. 15
Secretariatul tehnic transmite furnizorului care a solicitat acreditarea un exemplar al deciziei comisiei de acreditare şi, dacã este cazul, certificatul de acreditare, în termen de 10 zile de la emiterea deciziei.
ART. 16
(1) Decizia comisiei de acreditare poate fi contestatã de furnizor, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la Comisia Superioarã de Acreditare, denumitã în continuare Comisia superioarã, organ ierarhic superior care coordoneazã activitatea comisiilor de acreditare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Comisia superioarã se înfiinţeazã şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 17
(1) Comisia superioarã este formatã din 11-13 membri, dupã cum urmeazã:
a) coordonatorul departamentului de asistenţã socialã şi politici familiale din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte;
b) câte un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, Agenţiei Naţionale pentru ocuparea Forţei de Muncã, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, desemnat de coordonatorul instituţiei respective;
c) 3-5 reprezentanţi ai furnizorilor privaţi acreditaţi, desemnaţi de organizaţiile societãţii civile din domeniul serviciilor sociale.
(2) Mandatul membrilor Comisiei superioare prevãzuţi la lit. b) şi c) este de un an şi poate fi reînnoit.
(3) Calitatea de membru al Comisiei superioare înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea mandatului;
b) în caz de deces;
c) în caz de revocare de cãtre instituţia sau organizaţia care l-a desemnat.
ART. 18
(1) Comisia superioarã este ajutatã de un secretariat tehnic care funcţioneazã în cadrul Direcţiei generale politici asistenţã socialã din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Nominalizarea persoanelor care vor face parte din secretariatul tehnic şi modul de organizare şi funcţionare a acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 19
(1) Comisia superioarã se întruneşte o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar pentru a nu depãşi termenele de soluţionare a contestaţiei.
(2) Lucrãrile Comisiei superioare se pot desfãşura în prezenţa a minimum 7 membri, cu condiţia ca preşedintele sã fie prezent.
(3) Hotãrârile se iau cu majoritatea simplã a voturilor membrilor prezenţi.
ART. 20
Decizia Comisiei superioare poate fi atacatã în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 21
Furnizorii sunt acreditaţi pentru o perioadã de 3 ani sau, dupã caz, pe perioada de furnizare a serviciilor sociale, dacã aceasta este mai micã de 3 ani.
ART. 22
Este acreditat furnizorul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este constituit în condiţiile legii şi se încadreazã în prevederile art. 11 alin. (1) din ordonanţã;
b) are prevãzute în actul de înfiinţare scopurile şi obiectivele, precum şi acordarea de servicii sociale;
c) scopurile şi obiectivele urmãrite respectã principiile fundamentale ale drepturilor omului, legislaţia româneascã şi actele internaţionale aplicabile;
d) durata de funcţionare, conform actului de înfiinţare, îi permite dezvoltarea serviciilor sociale pentru care solicitã acreditarea;
e) are posibilitatea de a susţine material sau demonstreazã capacitatea de a atrage resursele financiare necesare acordãrii serviciilor soicale pentru care solicitã acreditarea;
f) dispune de personal cu pregãtire profesionalã adecvatã tipului de servicii sociale pentru care solicitã acreditarea;
g) respectã sau demonstreazã cã poate respecta standardele de calitate existente pentru serviciile pentru care solicitã acreditarea;
h) acordã sau va acorda servicii sociale pe baza unor criterii de selecţie nediscriminatorii şi conform prevederilor art. 35 din ordonanţã;
i) a elaborat proceduri de evaluare periodicã a serviciului şi a satisfacţiei beneficiarului.
ART. 23
(1) Suspendarea sau retragerea acreditãrii, precum şi limitarea domeniului de activitate se realizeazã prin decizia directorului executiv al direcţiei teritoriale, cu acordul comisiei de acreditare.
(2) În situaţii de urgenţã, mãsurile prevãzute la alin. (1) se pot dispune provizoriu prin decizia directorului executiv, urmând ca în termen de 10 zile comisia de acreditare sã se pronunţe.
(3) Anularea acreditãrii poate fi dispusã prin decizie a comisiei de acreditare, la propunerea direcţiei teritoriale, în situaţia în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 22 lit. a)-c).
(4) Deciziile prevãzute la alin. (1), (2) şi (3) pot fi contestate în condiţiile <>Legii nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
(5) Condiţiile şi procedurile de suspendare, retragere sau anulare ale acreditãrii, precum şi de limitare a domeniului de activitate se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 24
Furnizorii acreditaţi vor solicita o nouã acreditare cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului prevãzut la art. 21.
ART. 25
Unitãţile de asistenţã medico-socialã sunt acreditate de cãtre comisia de acreditare numai pentru serviciile sociale acordate.
ART. 26
Furnizorii acreditaţi sunt obligaţi sã afişeze la sediu, într-un loc accesibil beneficiarilor, certificatul de acreditare în original sau copie legalizatã.
ART. 27
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ANEXA 1
────────
la metodologie
──────────────
CERERE DE ACREDITARE
1. Date despre furnizorul de servicii sociale
────────
la metodologie
──────────────
DOCUMENTELE CARE ÎNSOŢESC CEREREA DE ACREDITARE
a) pentru serviciul public de asistenţã socialã la nivel judeţean şi local;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea serviciului public judeţean/local;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionalã/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;
=> ultima situaţie financiara;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
b) pentru alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local;
=> legea specialã, hotãrârea Guvernului, hotãrârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea acestor servicii;
=> certificat de înregistrare fiscala;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionalã/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;
=> ultima situaţie financiarã;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
c) pentru unitãţi de asistenţã medico-socialã;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea unitãţii de asistenţã medico-asocialã;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionalã/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;
=> bugetul aprobat de conducerea instituţiei în cazul în care aceasta este integral finanţatã din venituri proprii;
=> ultima situaţie financiarã;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
d) pentru instituţii publice care dezvoltã compartimente de asistenţã socialã specializate
=> hotãrârea consiliului local/judeţean privind înfiinţarea unitãţii de asistenţã medico-socialã;
=> hotãrârea consiliului director al instituţiei de înfiinţare a compartimentului de asistenţã socialã;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> hotãrârea consiliului local/judeţean pentru aprobarea bugetului anual al instituţiei;
=> bugetul aprobat de conducerea instituţiei în cazul în care aceasta este integral finanţatã din venituri proprii;
=> ultima situaţie financiarã;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţie protecţia muncii autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
e) pentru asociaţii şi fundaţii, cultele religioase şi orice alte forme organizate ale societãţii civile;
=> certificat de persoanã juridicã;
=> încheierea judecãtoreascã prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionalã/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> ultima situaţie financiarã;
=> un extras de cont;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
f) pentru persoane fizice autorizate în condiţiile legii;
=> autorizaţia emisã de consiliul local
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> CV persoanei autorizate;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> ultima situaţie financiarã;
=> un extras de cont;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
g) pentru filiale şi sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare;
=> certificat de persoanã juridicã
=> încheierea judecãtoreascã prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul special;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> ultima situaţie financiarã;
=> un extras de cont;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
h) pentru organizaţii internaţionale de profil.
=> certificat de înregistrare a reprezentanţei;
=> încheierea judecãtoreascã prin care s-a admis cererea de înscriere în registrul special;
=> certificat de înregistrare fiscalã;
=> regulamentul de organizare şi funcţionare;
=> organigramã;
=> CV persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> copii ale documentelor care atesta pregãtirea profesionala/calificarea persoanelor implicate în acordarea serviciilor;
=> ultima situaţie financiarã;
=> un extras de cont;
=> dovada privind situaţia juridicã a sediului unde se acordã sau urmeazã sã se acorde serviciile sociale;
=> autorizaţia sanitarã, autorizaţia sanitar-veterinarã, autorizaţia pentru protecţia muncii, autorizaţia de mediu, aviz PSI şi alte autorizaţii prevãzute de lege;
ANEXA 3
────────
la metodologie
────────────────
┌────────┐
│ stema │ COMISIA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR
│Romaniei│ DE SERVICII SOCIALE
└────────┘ ....................................
CERTIFICAT DE ACREDITARE
seria ........... nr. .........
.................... cu sediul/ domiciliul în localitatea ......., str. ........ nr. ....., bloc ......, scara ....., etaj ......, ap....., judeţul/sectorul ........., codul unic de înregistrare/codul fiscal ........., este acreditat, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 , sã furnizeze urmãtoarele servicii sociale:
1. .........................................
2. .........................................
3. .........................................
4. .........................................
5. .........................................
6. .........................................
Eliberat la data de ........................
Prezentul certificat este valabil pentru o perioadã de ........ de la data eliberãrii.
Preşedinte,
L.S
_______________________