Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 40/2007 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţãrii Proiectului privind incluziunea socialã, semnat la Bucureşti la 4 iulie 2006, cu completãrile ulterioare, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ARTICOL UNIC Se aprobã amendamentele convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnatã la Washington la 6 aprilie 2011 şi la Bucureşti la 28 aprilie 2011, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţãrii Proiectului privind incluziunea socialã, semnat la Bucureşti la 4 iulie 2006, ratificat prin Legea nr. 40/2007, cu completãrile ulterioare.-------- *) Traducere. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneazã: --------------- Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Sulfina Barbu Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu Bucureşti, 12 octombrie 2011. Nr. 1.010. BANCA MONDIALĂ BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE ASOCIAŢIA INTERNAŢIONALĂ PENTRU DEZVOLTARE 1818 H Street N.W. Washington, D.C. 20433, SUA Tel: (202) 473-1000 Telex: INTBAFRAD Telex: INDEVAS 6 aprilie 2011 Excelenţei sale Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Excelenţã, România - Proiectul privind incluziunea socialã (Împrumutul nr. 4.825-RO) Modificarea Acordului de împrumut Indicatorii revizuiţi de performanţã şi monitorizare Facem referire la Acordul de împrumut încheiat între România (Debitor) şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) (Acordul de împrumut) şi la Scrisoarea suplimentarã nr. 2 privind indicatorii de performanţã şi monitorizare (Scrisoarea suplimentarã), aferentã proiectului menţionat mai sus, datatã 4 iulie 2006. Facem, de asemenea, trimitere la solicitãrile dumneavoastrã de modificare a Acordului de împrumut, în numele Debitorului, cuprinse în scrisorile Debitorului datate 29 iulie 2010 şi 14 decembrie 2010. Ne face plãcere sã vã informãm cã, dupã o analizã atentã, solicitãrile menţionate mai sus au fost acceptate şi, în continuare, propunem modificarea Acordului de împrumut dupã cum urmeazã: 1. Anexa nr. 1 este modificatã şi va avea urmãtorul conţinut: 1.1. Obiectivul proiectului este modificat şi va avea urmãtorul conţinut: "Obiectivele proiectului sunt: (i) îmbunãtãţirea condiţiilor de viaţã şi incluziunea socialã a celor mai dezavantajate şi vulnerabile categorii de populaţie din România; şi (ii) consolidarea administrãrii prestaţiilor de asistenţã socialã." 1.2. Partea I este modificatã în sensul majorãrii numãrului de cãmine pentru sãraci de la o sutã (100) la o sutã şaisprezece (116). Drept urmare, prima parte a propoziţiei se modificã şi va avea urmãtorul conţinut (modificãrile sunt prezentate cu caractere cursive): "Acordarea de sprijin FRDS pentru a îmbunãtãţi condiţiile de viaţã şi incluziunea socialã a populaţiei rome, adãpostitã în o sutã şaisprezece (116) cãmine pentru sãraci, prin: [...]". 1.3. La partea a III-a se adaugã un nou subparagraf 4, cu urmãtorul conţinut: "4. Programul de transfer de sume de bani pentru asistenţã socialã Acordarea de sprijin MMFPS, precum şi altor autoritãţi publice cu atribuţii în domeniu, în relaţiile de subordonare şi/sau coordonare dintre acestea, pentru a creşte eficienţa administrãrii şi monitorizãrii prestaţiilor de asistenţã socialã, printre altele prin: (i) modernizarea Sistemului de management al informaţiilor (SMI) din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale (ANPS) cu module pentru alocaţiile de sprijin al familiilor şi pentru venitul minim garantat (VMG); (ii) armonizarea procedurilor bazate pe testarea de mijloace în vederea stabilirii eligibilitãţii pentru a putea beneficia de prestaţii de asistenţã socialã; (iii) armonizarea criteriilor de evaluare a gradului de invaliditate şi a cadrului instituţional pentru prestaţiile adresate persoanelor cu dizabilitãţi şi pensiile pentru invalizi; (iv) dezvoltarea capacitãţii instituţionale şi a instrumentelor pentru prevenirea şi combaterea erorilor şi fraudelor; (v) promovarea campaniilor de informare publicã pentru prezentarea reformelor propuse în vederea eficientizãrii şi optimizãrii sistemului de asistenţã socialã; şi (vi) implementarea unor activitãţi de monitorizare şi evaluare pentru a evalua: (a) efectul transferurilor pentru asistenţã socialã şi impactul acestora; şi (b) economiile obţinute din consolidarea prestaţiilor de asistenţã socialã şi din simplificarea modalitãţii de administrare a prestaţiilor de asistenţã socialã." 2. La anexa nr. 2 secţiunea a IV-a litera A paragraful 2, tabelul este modificat pentru a reflecta realocãrile sumelor aferente împrumutului, conform solicitãrii. Drept urmare, tabelul revizuit este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta scrisoare. 3. La anexa nr. 2 secţiunea a IV-a litera B, paragraful 2 se modificã şi va avea urmãtorul conţinut (modificãrile sunt prezentate cu caractere cursive): "2. Data de finalizare este 1 februarie 2013." 4. Documentul-anexã se modificã dupã cum urmeazã: 4.1. Paragraful 14 se modificã şi va avea urmãtorul conţinut: "14. MMFPS reprezintã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale al Debitorului sau orice succesor al acestuia." Drept urmare, toate referirile din Acordul de împrumut la "MMSSF" vor fi înlocuite cu referiri la "MMFPS". 4.2. Se adaugã un nou paragraf 2, cu urmãtorul conţinut: "2. ANPS reprezintã Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale a Debitorului sau orice succesor legal al acesteia." 4.3. Se adaugã un nou paragraf 9, cu urmãtorul conţinut: "9. VMG înseamnã venitul minim garantat." 4.4. Se adaugã un nou paragraf 13, cu urmãtorul conţinut: "13. SMI înseamnã Sistemul de management al informaţiilor al ANPS (definit mai jos)." Toate paragrafele din documentul-anexã vor fi renumerotate în consecinţã, urmând ordinea alfabeticã. Documentul-anexã modificat este ataşat prezentei scrisori de modificare a Acordului de împrumut (anexa nr. 2). Scrisoarea suplimentarã revizuitã va fi transmisã separat. Vã rugãm sã ne confirmaţi acordul dumneavoastrã cu cele prezentate mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea cãtre noi a copiei ataşate a prezentei scrisori, precum şi a scrisorii suplimentare revizuite. Respectivele modificãri vor intra în vigoare la data primirii celor douã scrisori contrasemnate de cãtre dvs. Cu sinceritate, Peter Harold, director, Europa Centralã şi Statele Baltice Europa şi Asia Centralã (semnãturã indescifrabilã) ACCEPTAT: ROMÂNIA De cãtre Bogdan Alexandru Drãgoi - reprezentant autorizat (semnãturã indescifrabilã) Funcţie: secretar de stat Data: 28 aprilie 2011 6 aprilie 2011 E.S. Gheorghe Ialomiţianu CC: E.S. Ioan Botiş, ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Bucureşti, România Dlui Nicolae Ivãşchescu, secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Bucureşti, România Dlui Bogdan Drãgoi, secretar de stat, Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dnei Angela Carabaş, director general, Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dlui Constantin Olteanu, director al unitãţii de management al proiectului, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Bucureşti, România Dlui Ruud Treffers, director executiv, Banca Mondialã ANEXA 1 Utilizarea sumelor din împrumut
┌────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────────┐
│ Categoria │ Valoarea │ Procentul │
│ │alocatã din│cheltuielilor│
│ │ împrumut │care urmeazã │
│ │ (exprimatã│ a fi │
│ │ în euro) │ finanţate │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│1. Bunuri, lucrãri, servicii de consultanţã, │ 13.700.000│ 85% │
│pregãtire profesionalã, costuri operaţionale │ │ │
│majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente │ │ │
│pãrţii I a Proiectului, aşa cum au fost stabilite │ │ │
│prin planurile de dezvoltare anualã aferente │ │ │
│respectivei pãrţi I a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│2. Bunuri, lucrãri, servicii de consultanţã, │ 6.100.000│ 85% │
│pregãtire profesionalã, costuri operaţionale │ │ │
│majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente │ │ │
│pãrţii a II-a a Proiectului, aşa cum au fost │ │ │
│stabilite prin planurile de dezvoltare anualã │ │ │
│aferente respectivei pãrţi a II-a a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│3. Bunuri, lucrãri, servicii de consultanţã, │ 27.200.000│ 85% │
│pregãtire profesionalã, costuri operaţionale │ │ │
│majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente │ │ │
│pãrţii a III-a a Proiectului, aşa cum au fost │ │ │
│stabilite prin planurile de dezvoltare anualã │ │ │
│aferente respectivei pãrţi a III-a a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│4. Bunuri, lucrãri, servicii de consultanţã, │ 200.000│ 85% │
│pregãtire profesionalã, costuri operaţionale │ │ │
│majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente │ │ │
│pãrţii a IV-a a Proiectului, aşa cum au fost │ │ │
│stabilite prin planurile de dezvoltare anualã │ │ │
│aferente respectivei pãrţi a IV-a a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────────┤
│VALOARE TOTALĂ: │ 47.200.000│ │
└────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────────┘
ANEXA 2 DOCUMENT-ANEXĂ Definiţii 1. Plan de dezvoltare anualã reprezintã fiecare din cele 4 documente: (i) elaborate de FRDS, MEC, MMSSF şi ANR, aferente pãrţii I, pãrţii a II-a, pãrţii a III-a şi pãrţii a IV-a ale Proiectului, incluzând lista activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate în fiecare an calendaristic în contextul respectivei pãrţi a Proiectului, precum şi planul de implementare, procesele de achiziţii şi monitorizare şi bugetul aferent respectivelor activitãţi; şi (ii) agreate între Debitor şi Bancã, în conformitate cu partea A.1 a secţiunii a II-a din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut. 2. Categorie înseamnã una din categoriile definite prin tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 4 la Acordul de împrumut. 3. Ghidul de consultanţã reprezintã "Ghidul: Selectarea şi angajarea consultanţilor de cãtre debitorii Bãncii Mondiale", publicat de Bancã în mai 2004. 4. Subproiecte pentru dizabilitãţi reprezintã proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile, selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv îmbunãtãţirea asistenţei pe termen scurt şi lung acordate persoanelor cu dizabilitãţi, inclusiv, printre altele, finanţarea restructurãrii şi modernizãrii instituţiilor existente, construcţia şi echiparea unor facilitãţi de infrastructurã de dimensiuni reduse conforme cu standardele UE şi procesul de dezinstituţionalizare, însoţit de prestarea unor servicii la nivel de comunitate. 5. Subproiecte privind violenţa conjugalã reprezintã proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile, selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv sprijinirea victimelor unor cazuri de violenţã conjugalã, constând în finanţarea modernizãrii infrastructurii existente sau construcţia unor clãdiri noi pentru centre multifuncţionale în care vor fi prestate servicii sociale integrate pentru victimele unor asemenea cazuri şi persoanele aflate în întreţinerea acestora. 6. ECE înseamnã educaţia copiilor la cele mai fragede vârste. 7. UE înseamnã Uniunea Europeanã. 8. Condiţii generale reprezintã "Condiţiile generale de acordare a împrumuturilor din cadrul Bãncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare", datate 1 iulie 2005. 9. VMG înseamnã venitul minim garantat. 10. Ghid pentru analiza impactului subproiectelor asupra mediului înconjurãtor semnificã documentul datat 14 martie 2006, aprobat de Bancã, în care sunt descrise procedurile în domeniul protecţiei mediului, care trebuie respectate în fazele de identificare, fezabilitate şi finalizare a proiectãrii subproiectelor privind intervenţiile prioritare, subproiectelor pentru dizabilitãţi, subproiectelor privind tinerii expuşi riscurilor şi subproiectelor privind violenţa conjugalã. 11. Legea nr. 7 înseamnã Legea Debitorului nr. 7/2005, cu amendamentele ulterioare. 12. Legea nr. 129 înseamnã Legea Debitorului nr. 129/1998, republicatã în Monitorul Oficial al Debitorului, Partea I, nr. 483 din 8 iunie 2005, cu amendamentele ulterioare. 13. MEC semnificã Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii al Debitorului sau orice succesor al acestuia. 14. SMI semnificã Sistemul de management al informaţiilor al ANPS (definit mai jos). 15. MFP semnificã Ministerul Finanţelor Publice al Debitorului sau orice succesor al acestuia. 16. MMFPS reprezintã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale al Debitorului sau orice succesor al acestuia. 17. ANPF semnificã Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei a Debitorului, înfiinţatã în conformitate cu Legea Debitorului nr. 217/2003, modificatã prin Ordonanţa Debitorului nr. 95/2003, şi la care se face trimitere în partea a III-a a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut. 18. ANPH semnificã Agenţia Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap a Debitorului, înfiinţatã în conformitate cu Ordonanţa Debitorului nr. 14/2003, cu amendamentele ulterioare, şi la care se face trimitere în partea a III-a a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut. 19. ANPS semnificã Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale a Debitorului sau orice succesor legal al acesteia. 20. ANR semnificã Agenţia Naţionalã pentru Romi a Debitorului, înfiinţatã în conformitate cu Legea nr. 7, ca o instituţie cu personalitate juridicã a administraţiei publice centrale. 21. ONG semnificã organizaţie neguvernamentalã, care a fost înfiinţatã şi care funcţioneazã conform legislaţiei Debitorului. 22. Manual operaţional reprezintã manualul în care sunt descrise procedurile pentru implementarea Proiectului şi care includ, printre altele: (i) proceduri care stau la baza organizãrii activitãţilor administrative, de achiziţii, de gestiune financiarã şi de monitorizare şi evaluare; (ii) scheme pentru întocmirea planurilor de dezvoltare anualã şi a raportãrilor de proiect; (iii) criterii de eligibilitate, proceduri de selecţie, termene şi condiţii şi proceduri de achiziţii pentru alocarea de sume nerambursabile în cadrul programelor aferente subproiectelor privind intervenţiile prioritare, subproiectelor pentru dizabilitãţi, subproiectelor privind tinerii expuşi riscurilor şi subproiectelor privind violenţa conjugalã; şi (iv) Ghidul pentru analiza impactului subproiectelor asupra mediului înconjurãtor. 23. Subproiecte privind intervenţiile prioritare reprezintã proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv îmbunãtãţirea condiţiilor de viaţã şi a incluziunii sociale a populaţiei rome care locuieşte în cãmine pentru sãraci inclusiv, printre altele, finanţarea asistenţei tehnice pentru pregãtirea subproiectelor, construcţia sau modernizarea unor facilitãţi de infrastructurã de dimensiuni reduse, prestarea de servicii sociale şi pregãtire profesionalã la nivel de comunitate şi activitãţi în domeniul protecţiei mediului. 24. Ghidul de achiziţii reprezintã "Ghidul pentru achiziţiile aferente împrumuturilor BIRD şi creditelor IDA, publicat de Bancã în mai 2004. 25. Plan de achiziţii reprezintã planul de achiziţii al Debitorului pentru Proiect din data de 4 mai 2006 şi la care se face trimitere în paragraful 1.16 al Ghidului de achiziţii şi în paragraful 1.24 al Ghidului de consultanţã, cu actualizãrile ulterioare, în conformitate cu prevederile respectivelor paragrafe. 26. FRDS reprezintã Fondul Român de Dezvoltare Socialã, înfiinţat în condiţiile Legii nr. 129, ca instituţie nonprofit, de interes public, cu personalitate juridicã şi beneficiind de autonomie administrativã. 27. Comitetul de coordonare reprezintã comitetul care urmeazã a fi înfiinţat de cãtre Debitor, cu o componenţã şi obiective de funcţionare care trebuie sã fie aprobate de cãtre Bancã, şi la care se face trimitere în partea B.1 a secţiunii I din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut. 28. Acorduri subsidiare reprezintã Acordul subsidiar FRDS şi Acordul subsidiar ANR la care se face trimitere în pãrţile A.1 şi A.2 din secţiunea I a anexei nr. 2 la Acordul de împrumut, conform cãrora Debitorul va pune la dispoziţia FRDS şi, respectiv, ANR o parte din sumele trase din împrumut. 29. Subproiectul privind tinerii expuşi riscurilor reprezintã proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv facilitarea integrãrii sociale şi profesionale a tinerilor cu vârste de peste 18 ani, care nu se mai încadreazã în criteriile impuse de sistemul privind protecţia copiilor, constând în finanţarea unor centre multifuncţionale care vor oferi servicii sociale integrate pentru astfel de tineri în vârstã de peste 18 ani. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.