Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 00/36 din 17 iunie 2000  privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 00/36 din 17 iunie 2000 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

EMITENT: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA - CONSILIUL SUPERIOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 450 din 12 septembrie 2000

În temeiul <>art. 30 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitãţii de expertiza contabila şi a contabililor autorizaţi, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere avizele favorabile ale Ministerului Finanţelor nr. 60.823 din 24 martie 2000 şi Ministerului Justiţiei nr. DLA/708/AN/2000,
Consiliul superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, împuternicit prin Hotãrârea nr. 48 din 25 martie 2000 a Conferintei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi,
adopta urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotãrârea Conferintei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi nr. 1/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 27 noiembrie 1995, se modifica şi se completeazã conform anexei la prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Preşedintele Consiliului superior
al Corpului Experţilor Contabili
şi Contabililor Autorizaţi din România,
dr. ec. Marin Toma



ANEXA 1

1. Alineatul 2 al punctului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Conferinţa nationala este constituitã din membrii Consiliului superior, membrii consiliilor filialelor Corpului, ai comisiilor de disciplina, reprezentanţii Ministerului Finanţelor pe lângã Consiliul superior şi consiliile filialelor, precum şi din reprezentanţi din fiecare filiala a Corpului, desemnaţi de adunãrile generale, conform normei de reprezentare de 1/100."
2. Alineatul 1 al punctului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Conferinţa nationala este legal constituitã dacã este asigurata participarea majoritãţii membrilor prevãzuţi la pct. 4, iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Dacã la prima convocare nu se întruneşte numãrul necesar, este convocatã din nou Conferinţa nationala, care este legal constituitã cu participarea a cel puţin 30% din numãrul membrilor şi reprezentanţilor prevãzuţi la pct. 4 alin. 2, iar hotãrârile sunt valabil adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi."
3. Literele a), g) şi i) ale punctului 7 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, modificãrile şi completãrile acestuia, avizate de Ministerul Finanţelor şi de Ministerul Justiţiei, precum şi Codul privind conduita etica şi profesionalã a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi;
..........................................................................
g) alege şi revoca preşedintele şi membrii Consiliului superior şi ai comisiei de cenzori a acestuia; alege şi revoca preşedintele şi doi membri ai Comisiei superioare de disciplina;
............................................................................
i) aproba, prin vot deschis, nivelul indemnizaţiilor pentru organele alese ale Corpului şi al taxelor de înscriere în evidenta Corpului;"
4. La punctul 7, litera j) devine litera n).
5. La punctul 7, dupã litera i) se introduc literele j), k), l) şi m) cu urmãtorul cuprins:
"j) hotãrãşte asupra propunerilor de sancţionare disciplinarã a membrilor Consiliului superior şi ai consiliilor filialelor, formulate de Comisia superioarã de disciplina;
k) stabileşte anual cotizaţiile pe transe de venit, datorate de membrii Corpului;
l) aproba planurile anuale de activitate ale Consiliului superior şi ale consiliilor filialelor;
m) confirma lista cuprinzând membrii de onoare ai Corpului, în conformitate cu anexa nr. 3;"
6. Punctul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"13. Membrii titulari şi supleanţi ai Consiliului superior sunt aleşi prin vot secret, pentru 4 ani. Pentru asigurarea continuitãţii activitãţilor Corpului mandatele a jumãtate din numãrul celor aleşi sunt reînnoite la fiecare 2 ani."
7. Punctul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"14. Locurile vacante în Consiliul superior provin, de regula, din încetarea mandatului celor care au împlinit 4 ani în cadrul acestuia; de asemenea, mandatul membrilor care se afla în situaţia prevãzutã la alin. 4 al pct. 98 înceteazã.
Membrii cãrora le înceteazã mandatul pot sa îşi depunã candidatura şi sa fie realeşi dupã o perioada cel puţin egala cu cea a mandatului îndeplinit."
8. La punctul 15, teza a doua va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care candidaţii nu întrunesc aceasta majoritate se organizeazã al doilea tur de scrutin, la care sunt declaraţi aleşi cei care au întrunit majoritatea simpla a voturilor exprimate."
9. Literele a), b), c) şi g) ale punctului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) alege dintre membrii sãi 5 vicepreşedinţi ai Consiliului superior: 4 dintre aceştia sunt aleşi dintre experţii contabili, iar unul, dintre contabilii autorizaţi;
b) asigura elaborarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Corpului, solicitând avizele Ministerului Finanţelor şi Ministerului Justiţiei; regulamentul de organizare şi funcţionare nu va fi înaintat pentru aprobare fãrã avizele favorabile ale celor doua ministere;
c) asigura elaborarea şi completarea Codului privind conduita etica şi profesionalã a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi;
..........................................................................
g) asigura coordonarea activitãţii consiliilor filialelor; stabileşte metodologia de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli al Corpului;"
10. La punctul 18, dupã litera j) se introduc literele k), l) şi m) cu urmãtorul cuprins:
"k) aproba normele privind desfãşurarea activitãţii curente a compartimentelor şi verigilor organizatorice ale Corpului;
l) ia mãsurile necesare pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei şi a celei de asigurare a riscului profesional de cãtre toţi membrii Corpului;
m) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de lege, regulament şi hotãrârile Conferintei naţionale a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi."
11. Alineatul 1 al punctului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul permanent al Consiliului superior este compus din preşedinte, ales de Conferinţa nationala, şi din vicepreşedinţi, aleşi de Consiliul superior."
12. Teza întâi a punctului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Vicepreşedinţii Biroului permanent sunt aleşi prin vot secret dintre membrii Consiliului superior."
13. Teza a patra a punctului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Dupã expirarea mandatului vicepreşedinţii Biroului permanent pot fi realeşi dupã o perioada egala cu cea a mandatului deţinut."
14. Teza întâi a punctului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul permanent al Consiliului superior se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar şi ia decizii cu votul majoritãţii simple a membrilor sãi."
15. Punctul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"24. Preşedintele Consiliului superior este ales de Conferinţa nationala dintre membrii Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România pentru un mandat de 4 ani.
Persoana respectiva poate sa cumuleze aceasta funcţie numai dacã îşi desfãşoarã activitatea în domeniul cercetãrii sau în învãţãmântul universitar de profil şi se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita.
O persoana poate deţine funcţia de preşedinte pe durata maxima a doua mandate consecutive.
Pentru asigurarea continuitãţii, în primul an de mandat preşedintele ales îşi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege şi de regulament, putând solicita şi sprijinul fostului preşedinte."
16. Alineatul 1 al punctului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Fiecare vicepreşedinte al Consiliului superior conduce activitatea unei secţiuni, comisii sau departament, potrivit celor stabilite de Biroul permanent al Consiliului superior."
17. Alineatul 1 al punctului 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Activitãţile Corpului se desfãşoarã în cadrul: secţiunilor, comisiilor, departamentelor şi Secretariatului general, subordonate Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului."
18. La punctul 33, dupã alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu urmãtorul cuprins:
"Atribuţiile acestora se stabilesc prin norme aprobate de Consiliul superior al Corpului."
19. Literele a), b), c), f), h) şi i) ale punctului 35 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) organizeazã examenele de admitere pentru accesul la profesia de expert contabil şi contabil autorizat, conform regulamentului elaborat de Consiliul superior, avizat de Ministerul Finanţelor şi de Ministerul Educaţiei Naţionale şi aprobat prin hotãrâre a Guvernului; ţin evidenta persoanelor care au promovat examenul de admitere şi se afla în perioada de stagiu, potrivit normelor aprobate de Consiliul superior;
b) organizeazã examinarea persoanelor fizice strãine care urmeazã sa exercite activitatea de expert contabil sau contabil autorizat în România asupra cunoaşterii legislaţiei naţionale în domeniile fiscal, contabil şi al organizãrii şi functionarii societãţilor comerciale;
c) organizeazã activitatea de stagiu şi examenul de aptitudini pentru dobândirea calitãţii de expert contabil şi contabil autorizat, potrivit regulamentului aprobat de Consiliul superior, cu avizul consultativ al Ministerului Finanţelor;
............................................................................
f) urmãresc modul de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, conform normelor emise de Consiliul superior, prezentând rapoarte în acest sens Biroului permanent al Consiliului superior;
..........................................................................
h) verifica respectarea de cãtre filialele Corpului a condiţiilor legale de înscriere în Tabloul Corpului a persoanelor fizice şi juridice, pe baza documentelor transmise de cãtre acestea;
i) soluţioneazã, în termen de 30 de zile de la înregistrare, contestaţiile referitoare la:
i(1) respingerea de cãtre filiale a cererii de înscriere în Tabloul Corpului;
i(2) autorizarea încetãrii provizorii a calitãţii de membru al Corpului;
i(3) radierea din Tabloul Corpului în cazurile prevãzute de regulament;
i(4) neînregistrarea în Tabloul Corpului de cãtre filiale a sediilor secundare ale societãţilor comerciale de expertiza contabila recunoscute de Corp.
Procedura de luare a unei decizii de cãtre secţiune pentru îndeplinirea acestor atribuţii obliga la audierea celui interesat, care va fi încunoştinţat în scris despre data audierii sale, cu cel puţin 15 zile înainte. Neprezentarea acestuia la termenul fixat nu impiedica adoptarea deciziei.
Deciziile secţiunilor trebuie motivate şi se adopta cu majoritatea simpla a voturilor celor prezenţi. La egalitate de voturi cel al preşedintelui este hotarator.
Deciziile se comunica prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire celui interesat, consiliului filialei şi reprezentantului Ministerului Finanţelor de pe lângã acesta. Ele pot fi contestate la Consiliul superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi în termen de 15 zile de la comunicare;"
20. Punctele 36, 37 şi 38 se abroga.
21. Punctul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"39. Activitatea secţiunilor, departamentelor şi comisiilor Corpului se desfãşoarã pe baza programelor de activitate aprobate de Consiliul superior al Corpului."
22. Litera b) a punctului 43 va avea urmãtorul cuprins:
"b) pregãteşte, analizeazã şi centralizeazã proiectele de buget ale filialelor; elaboreazã proiectul de buget al Corpului; dupã însuşirea acestora de cãtre Biroul permanent, prin preşedintele acestuia, le prezintã Consiliului superior pentru adoptare, cu cel puţin o luna înainte de începerea exerciţiului financiar;"
23. Punctul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"46. Comisia superioarã de disciplina are urmãtoarea competenta:
a) analizeazã plângerile referitoare la abateri de la conduita etica şi profesionalã ale membrilor Consiliului superior şi ai consiliilor filialelor, fãcând propuneri de sancţionare a acestora Conferintei naţionale care hotãrãşte;
b) soluţioneazã plângerile referitoare la abaterile de la conduita etica şi profesionalã a preşedinţilor Consiliului superior şi consiliilor filialelor, precum şi a persoanelor fizice cãrora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat în România şi aplica, dupã caz, sancţiunile prevãzute la <>art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) rezolva contestaţiile formulate impotriva hotãrârilor disciplinare pronunţate de comisiile de disciplina ale filialelor;
d) aplica sancţiunea interzicerii dreptului de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat membrilor Corpului care au sãvârşit abateri grave, prevãzute la pct. 135."
24. Punctul 47 va avea urmãtorul cuprins:
"47. Comisia superioarã de disciplina este formatã din 5 membri titulari şi 5 membri supleanţi, astfel:
a) preşedintele şi 2 membri, experţi contabili, aleşi de Conferinţa nationala dintre membrii Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, care se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita;
b) 2 membri desemnaţi de ministrul finanţelor.
În aceleaşi condiţii sunt desemnaţi supleanţii.
Mandatul membrilor comisiei este de 4 ani."
25. Alineatul 3 al punctului 48 se abroga.
26. La punctul 51, dupã alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
"În cazurile prevãzute la pct. 46 lit. a), hotãrârea de sancţionare se supune dezbaterii Conferintei naţionale, care o poate confirma sau infirma. Contestarea sancţiunilor hotãrâte de Conferinţa nationala se face la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, în termen de 30 de zile de la data înştiinţãrii oficiale a celui în cauza."
27. Teza întâi a alineatului 1 al punctului 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Reprezentantul Ministerului Finanţelor pe lângã Consiliul superior al Corpului participa la lucrãrile Conferintei naţionale, la şedinţele Consiliului superior, ale Biroului permanent şi ale Comisiei superioare de disciplina fãrã drept de vot."
28. La alineatul 1 al punctului 55 prima liniuta va avea urmãtorul cuprins:
"- primeşte convocãrile la lucrãrile Conferintei naţionale, Consiliului superior, Biroului permanent şi Comisiei superioare de disciplina, materialele supuse dezbaterii fiindu-i trimise cu 7 zile înainte;"
29. La punctul 58, dupã alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu urmãtorul cuprins:
"La filialele care au sub 100 de membri consiliul filialei este format din 4 membri titulari, dintre care 3 experţi contabili, şi 2 membri supleanţi, unul expert contabil şi celãlalt contabil autorizat."
30. Punctul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"60. Membrii titulari şi supleanţi ai consiliului filialei sunt aleşi prin vot secret pentru o perioada de 4 ani. Pentru asigurarea continuitãţii activitãţii mandatele a jumãtate dintre membrii aleşi înceteazã dupã 2 ani."
31. Dupã punctul 60 se introduce punctul 60^1 cu urmãtorul cuprins:
"60^1. Locurile vacante în consiliul filialei provin, de regula, din încetarea mandatului celor care au împlinit 4 ani de activitate în cadrul consiliului; mandatul membrilor care au fost sancţionaţi disciplinar sau care se afla în situaţia prevãzutã la alin. 3 al pct. 98 înceteazã.
Membrii cãrora le înceteazã mandatul pot fi realeşi dupã o perioada cel puţin egala cu cea a mandatului îndeplinit."
32. Litera e) a punctului 67 va avea urmãtorul cuprins:
"e) urmãreşte încasarea cotizaţiilor profesionale datorate de membrii filialei, în condiţiile prevãzute la pct. 159;"
33. La punctul 67, dupã litera h) se introduc literele i), j) şi k) cu urmãtorul cuprins:
"i) pronunţa radierea din Tabloul Corpului în cazurile prevãzute de regulament, precum şi încetarea provizorie a calitãţii de membru al Corpului, la cererea celui interesat;
j) analizeazã şi adopta proiectul bugetului filialei, potrivit normelor emise de Consiliul superior;
k) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de lege, de regulament, de hotãrârile şi deciziile organelor de conducere ale Corpului."
34. Teza întâi a punctului 69 va avea urmãtorul cuprins:
"Vicepreşedinţii Biroului permanent sunt aleşi prin vot secret dintre membrii Consiliului."
35. La punctul 69, dupã alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
"Biroul permanent se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar şi ia decizii cu votul majoritãţii membrilor sãi."
36. Punctul 70 va avea urmãtorul cuprins:
"70. Biroul permanent urmãreşte întocmirea proiectului bugetului filialei potrivit normelor emise de Corp şi înaintarea acestuia în termen la Consiliul superior al Corpului."
37. Dupã punctul 70 se introduce punctul 70^1 cu urmãtorul cuprins:
"70^1. Preşedintele consiliului filialei este ales de adunarea generalã dintre membrii filialei Corpului pentru un mandat de 4 ani.
Persoana respectiva poate sa cumuleze aceasta funcţie numai dacã îşi desfãşoarã activitatea în domeniul cercetãrii sau în învãţãmântul universitar de profil şi se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita.
O persoana poate deţine funcţia de preşedinte pe durata maxima a doua mandate consecutive.
Pentru asigurarea continuitãţii, în primul an de mandat preşedintele ales îşi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege şi de regulament, putând solicita şi sprijinul fostului preşedinte."
38. Literele e) şi h) ale punctului 71 vor avea urmãtorul cuprins:
"e) face propuneri de angajare a salariaţilor din structurile executive ale filialei şi de stabilire a salariilor acestora, în limitele statului de funcţii aprobat; propunerile se înainteazã preşedintelui Consiliului superior spre aprobare;
............................................................................
h) supune spre aprobare adunãrii generale execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul expirat;"
39. La punctul 71, dupã litera j) se introduc literele k) şi l) cu urmãtorul cuprins:
"k) rãspunde solidar cu consiliul filialei de încasarea cotizaţiilor profesionale datorate de membrii filialei;
l) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de lege, de regulament, de hotãrârile şi deciziile organelor de conducere ale filialei şi ale Corpului."
40. Punctul 76 va avea urmãtorul cuprins:
"76. Sub conducerea preşedintelui Biroului permanent al filialei, funcţionarea administrativã a consiliului filialei se realizeazã de secretarul filialei, angajat la propunerea consiliului filialei, salariat, responsabil de buna funcţionare a compartimentelor administrative."
41. Literele b) şi f) ale punctului 77 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) elaboreazã proiectul bugetului filialei, conform normelor emise de Consiliul superior;
............................................................................
f) asigura elaborarea documentelor primare şi a situaţiilor necesare în vederea ţinerii contabilitãţii, conform reglementãrilor legale şi normelor emise de Consiliul superior;"
42. La punctul 77, dupã litera h) se introduce litera i) cu urmãtorul cuprins:
"i) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în actele normative, precum şi în hotãrârile şi deciziile organelor de conducere ale filialei şi ale Corpului."
43. Punctul 85 va avea urmãtorul cuprins:
"85. Activitãţile prevãzute la art. 6 şi, respectiv, la <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi desfãşurate numai de persoanele având calitatea de expert contabil, respectiv contabil autorizat, înscrise în Tabloul Corpului, doveditã cu legitimatia de membru vizata anual."
44. Punctul 87 va avea urmãtorul cuprins:
"87. Candidatul depune, la secţiunea categoriei profesionale de care aparţine, dosarul cuprinzând cererea sa şi documentele justificative din care sa rezulte îndeplinirea condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea profesiei de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv pentru înscrierea în Tabloul Corpului a persoanei juridice de profil."
45. Teza întâi a punctului 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Dosarul este verificat de unul dintre membrii secţiunii respective în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor cerute de lege pentru exercitarea profesiei de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv pentru înscrierea în Tabloul Corpului a persoanei juridice de profil, precum şi în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevãzute de Codul de conduita etica şi profesionalã."
46. Ultima teza a punctului 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Punctul de vedere al secţiunii se transmite consiliului filialei, care va hotãrî asupra cererii în termen de maximum 30 de zile."
47. Punctul 90 va avea urmãtorul cuprins:
"90. În vederea garantarii drepturilor de apãrare, înaintea hotãrârii de respingere a cererii cel interesat are acces la dosar, inclusiv la raportul de verificare, şi este convocat, dacã este cazul însoţit de un avocat sau un coleg, pentru a fi audiat în şedinţa consiliului filialei respective."
48. Punctul 94 va avea urmãtorul cuprins:
"94. Tabloul Corpului este împãrţit în opt pãrţi, cuprinzând membrii activi ai Corpului cu drept de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat, şi anume:
Partea întâi - experţi contabili care îşi exercita profesia cu titlu independent, individual, în cadrul propriilor cabinete;
Partea a doua - experţi contabili strãini, autorizaţi de Consiliul superior sa îşi exercite profesia în România, cu titlu independent, individual, în cadrul propriilor cabinete;
Partea a treia - experţi contabili, salariaţi ai Corpului sau ai unor membri ai Corpului, persoane fizice sau juridice;
Partea a patra - persoane juridice de profil:
A. firme în reţele internaţionale sau în parteneriat mixt (roman şi strãin);
B. firme cu capital autohton;
Partea a cincea - contabili autorizaţi care îşi exercita profesia cu titlu independent, individual, în cadrul propriilor cabinete;
Partea a sasea - contabili autorizaţi, salariaţi ai Corpului sau ai unor membri ai Corpului, persoane fizice sau juridice;
Partea a şaptea - experţi contabili de onoare;
Partea a opta - contabili autorizaţi de onoare."
49. Dupã punctul 94 se introduce punctul 94^1 cu urmãtorul cuprins:
"94^1. Evidenta persoanelor care au calitatea de expert contabil sau de contabil autorizat, inactive, se tine în cadrul secţiunilor Experţi contabili şi Contabili autorizaţi, pe intreaga perioada de inactivitate."
50. La punctul 98, dupã alineatul 2 se introduc alineatele 3 şi 4 cu urmãtorul cuprins:
"De asemenea, le este interzis sa efectueze lucrãri pentru agenţii economici, în cazul în care sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv sau soţi ai administratorilor.
Experţii contabili şi contabilii autorizaţi nu pot sa îşi exercite atribuţiile conferite de aceasta calitate pe perioada în care desfãşoarã orice activitate salarizata în afarã Corpului sau activitate comercialã, cu excepţia cadrelor didactice din învãţãmântul de profil; de asemenea, cumulul este permis şi cu activitatea literarã şi publicistica în domeniu, precum şi cu îndeplinirea unei funcţii de demnitate publica în calitate de parlamentar, consilier local sau judeţean."
51. Punctul 99 va avea urmãtorul cuprins:
"99. Consiliul filialei poate pronunţa radierea unui membru din Tabloul Corpului în urmãtoarele situaţii:
a) când membrul Corpului a fost condamnat pentru sãvârşirea unei infracţiuni care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de administrare şi gestiune a societãţilor comerciale;
b) nedepunerea la bugetul de stat a impozitului asupra onorariilor încasate de la persoanele fizice;
c) neplata cotizatiei profesionale pe o perioada de un an;
d) nerespectarea prevederilor pct. 98 şi 139;
e) membrul Corpului a fost sancţionat cu interzicerea dreptului de exercitare a profesiei."
52. Punctul 105 va avea urmãtorul cuprins:
"105. Orice membru al consiliului filialei care, fãrã motive temeinice, refuza sau se abţine de la îndeplinirea obligaţiilor personale sau de la efectuarea lucrãrilor care îi sunt impuse de funcţionarea normalã a consiliului poate fi revocat din funcţie, fãrã ca aceasta sa împiedice acţiunea disciplinarã al carei subiect ar putea fi.
Revocarea se dispune de Consiliul superior prin hotãrâre."
53. Alineatul 1 al punctului 106 va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã urmare a demisiei, a refuzului de a participa la deliberãri sau a altor situaţii similare membrii consiliului filialei provoacã prin aceasta imposibilitatea functionarii corespunzãtoare a structurilor organizatorice ale filialei, precum şi în situaţia în care cu ocazia alegerilor generale sau parţiale nu se prezintã nici o candidatura, atribuţiile consiliului filialei vor fi exercitate de un administrator provizoriu, desemnat de Consiliul superior din randurile membrilor filialei respective, pana la organizarea de noi alegeri, generale sau parţiale."
54. Punctul 107 va avea urmãtorul cuprins:
"107. Cheltuielile de funcţionare a consiliului filialei sunt asigurate prin bugetul anual al Corpului. Acest buget este alimentat din surse legal prevãzute, conform normelor aprobate de Conferinţa nationala."
55. La punctul 111, teza întâi va avea urmãtorul cuprins:
"Adunarea generalã este organul de conducere şi control al filialei şi este compusa din toţi membrii activi ai acesteia înscrişi în Tabloul Corpului şi care sunt la zi cu plata cotizaţiilor profesionale."
56. La punctul 112, teza întâi va avea urmãtorul cuprins:
"Adunarea generalã ordinarã se convoacã anual, în primele doua luni ale anului, iar în cazuri excepţionale se convoacã adunarea generalã extraordinarã."
57. Alineatul 1 al punctului 113 va avea urmãtorul cuprins:
"Adunarea generalã este legal constituitã dacã sunt prezenţi cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor prevãzuţi la pct. 111."
58. Alineatul 3 al punctului 113 va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã la prima convocare nu se întruneşte numãrul necesar, se convoacã din nou adunarea generalã, prin aceleaşi mijloace, şi se considera legal constituitã prin participarea a cel puţin 30% din numãrul membrilor prevãzuţi la art. 111."
59. Literele d), e), f), g) şi h) ale punctului 115 vor avea urmãtorul cuprins:
"d) alege şi revoca preşedintele şi 2 membri ai comisiei de disciplina a filialei;
e) alege şi revoca preşedintele şi membrii consiliului filialei şi ai comisiei de cenzori;
f) propune, dintre membrii sãi candidaţi pentru funcţia de preşedinte şi de membru al Consiliului superior al Corpului;
g) adopta lista cuprinzând membrii de onoare ai filialei;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, regulament, de Codul privind conduita etica şi profesionalã sau hotãrâte de Consiliul superior al Corpului."
60. Punctul 119 va avea urmãtorul cuprins:
"119. Comisia de disciplina a filialei este formatã din 5 membri titulari şi 5 membri supleanţi, astfel:
a) un preşedinte şi 2 membri aleşi de adunarea generalã dintre membrii filialei - experţi contabili, care se bucura de autoritate profesionalã şi morala deosebita;
b) 2 membri desemnaţi de ministrul finanţelor.
Membrii supleanţi sunt desemnaţi în aceleaşi condiţii, o data cu titularii.
Mandatul membrilor comisiei este de 4 ani."
61. Punctele 120, 121 şi 122 se abroga.
62. Punctul 123 va avea urmãtorul cuprins:
"123. Comisia de disciplina de pe lângã consiliul filialei este competenta sa sanctioneze abaterile disciplinare sãvârşite de experţii contabili şi contabilii autorizaţi, membri ai filialei, cu domiciliul în raza teritorialã a acesteia, chiar dacã abaterile au fost sãvârşite în raza teritorialã a altei filiale.
Fac excepţie plângerile privitoare la fapte sãvârşite de membrii Consiliului Superior şi ai consiliilor filialelor, de preşedinţii Consiliului superior şi ai consiliilor filialelor, precum şi de persoanele fizice strãine cãrora le-a fost recunoscut dreptul de exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat în România, care se depun la Comisia superioarã de disciplina."
63. Punctul 125 va avea urmãtorul cuprins:
"125. Plângerea îndreptatã impotriva unui membru al Corpului se adreseazã consiliului filialei din care face parte acesta, cu excepţia situaţiilor în care competenta aparţine Comisiei superioare de disciplina, pentru care plângerile se depun la Consiliul superior.
Plângerea astfel primitã se transmite în termen de 48 de ore preşedintelui comisiei de disciplina, care va desemna ca raportor pe unul dintre membrii titulari ai comisiei, aleşi de adunarea generalã."
64. Punctul 126 va avea urmãtorul cuprins:
"126. Procedura de judecata disciplinarã este reglementatã prin Regulamentul comisiilor de disciplina, aprobat de Consiliul superior al Corpului."
65. Punctele 127, 128, 129, 130, 131, 132 şi 133 se abroga.
66. Punctul 134 va avea urmãtorul cuprins:
"134. Fapta sãvârşitã de un membru al Corpului, prin care se incalca dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, ale Codului de conduita etica şi profesionalã a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi, hotãrârile organelor de conducere ale Corpului, constituie abatere disciplinarã.
Sunt abateri disciplinare urmãtoarele fapte:
a) comportament necuviincios fata de membrii Corpului, reprezentanţii Ministerului Finanţelor sau fata de alţi participanţi la reuniunile de lucru ale organelor de conducere şi control ale Corpului;
b) absenta nemotivatã de la întrunirea adunãrii generale a filialei sau de la Conferinţa nationala;
c) nerespectarea dispoziţiilor Codului privind conduita etica şi profesionalã a experţilor contabili şi contabililor autorizaţi din România referitoare la publicitate;
d) absenta nejustificatã de la cursurile de pregãtire şi perfecţionare profesionalã reglementate prin normele emise de Corp;
e) prestarea de servicii de contabilitate fãrã contract scris încheiat cu clientul sau pe baza unui contract în care nu a fost înscrisã calitatea profesionalã a celui care îl încheie: expert contabil sau contabil autorizat;
f) nerespectarea obligaţiei de pãstrare a secretului profesional;
g) nedeclararea sau declararea parţialã a veniturilor, în scopul sustragerii de la plata cotizatiei prevãzute în prezentul regulament;
h) fapta membrului Corpului de a nu depune în termenul stabilit la filiala de care aparţine fişa pentru persoane fizice sau juridice; pentru persoanele juridice rãspunderea incumba preşedintelui consiliului de administraţie sau administratorului unic, dupã caz;
i) încãlcarea dispoziţiilor pct. 98;
j) refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionalã;
k) declaraţii neconforme realitãţii, în relaţiile cu Corpul sau cu terţii, în vederea producerii de consecinţe juridice, precum şi orice alte încãlcãri ale conduitei etice şi profesionale.
La stabilirea şi aplicarea sancţiunilor disciplinare se va tine seama de gravitatea încãlcãrii şi de urmãrile acesteia, precum şi de persoana celui în cauza."
67. Punctul 135 va avea urmãtorul cuprins:
"135. Urmãtoarele abateri disciplinare se sancţioneazã astfel:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Învinuirea Sancţiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Neplata cotizatiei profesionale Suspendarea dreptului de exercitare
sau/şi a celorlalte obligaţii bãneşti, a profesiei pana la plata efectivã,
la termenele stabilite la pct. 159, dar nu mai puţin de 3 luni şi
în cursul unui an calendaristic nici mai mult de un an

b) Condamnarea definitiva pentru Interdicţia dreptului de exercitare
sãvârşirea unei infracţiuni care, a profesiei
potrivit legii, interzice dreptul
de gestiune şi de administrare a
societãţilor comerciale

c) Încãlcarea, cu intenţie, prin Interdicţia dreptului de exercitare
acţiune sau omisiune, a normelor a profesiei
de lucru elaborate de Corp privind
exercitarea profesiei, dacã fapta a
avut ca urmare producerea unui
prejudiciu moral sau material

d) Practicarea profesiei de expert Interdicţia dreptului de exercitare
contabil sau contabil autorizat a profesiei"
fãrã viza anuala pentru exercitarea
profesiei, legal acordatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


68. Dupã punctul 135 se introduce punctul 135^1 cu urmãtorul cuprins:
"135^1. Acţiunea disciplinarã poate fi exercitatã în termen de cel mult un an de la data sãvârşirii faptei."
69. Alineatul 1 al punctului 138 va avea urmãtorul cuprins:
"Sunt nule toate actele, contractele şi convenţiile care incearca sa permitã, direct sau indirect, exercitarea profesiei de expert contabil sau de contabil autorizat de cãtre persoanele care nu au exerciţiul dreptului de a practica profesia de expert contabil sau contabil autorizat, conform legii şi prezentului regulament."
70. Alineatul 3 al punctului 138 se abroga.
71. Punctul 139 va avea urmãtorul cuprins:
"139. Aplicarea unei sancţiuni disciplinare trebuie sa fie adusã la cunostinta publicului prin:
a) afişarea unui extras al hotãrârii de sancţionare la sediul filialei Corpului, al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al tribunalului, însoţitã de publicarea acestuia într-un ziar local de larga circulaţie;
b) comunicarea mãsurii, în scris, direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi tribunalului, în cazul aplicãrii sancţiunilor prevãzute la <>art. 16 lit. c) şi d) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În cazul aplicãrii sancţiunii de suspendare a dreptului de exercitare a profesiei, cel în cauza este obligat sa depunã, sub luare de semnatura, la consiliul filialei de care aparţine, carnetul de expert contabil sau contabil autorizat şi parafa; acestea îi vor fi restituite la expirarea termenului de suspendare.
Aceeaşi obligaţie exista şi în cazul aplicãrii mãsurii de interzicere a dreptului de exercitare a profesiei.
Membrul care refuza sa se conformeze va fi radiat din Tabloul Corpului."
72. La punctul 141, prima liniuta va avea urmãtorul cuprins:
"- participa, fãrã drept de vot, la lucrãrile adunãrii generale, ale consiliului filialei, ale Biroului permanent şi ale Comisiei de disciplina; materialele care se dezbat se vor transmite cu 7 zile înainte de data întrunirii."
73. Punctul 150 va avea urmãtorul cuprins:
"150. Contractele de munca se încheie în forma scrisã, între titularul cabinetului individual, respectiv administratorul societãţii comerciale de expertiza, şi fiecare expert contabil sau contabil autorizat."
74. La punctul 151, dupã litera i) se introduce litera j) cu urmãtorul cuprins:
"j) îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege în procedurile de reorganizare judiciarã şi faliment."
75. Punctul 155 va avea urmãtorul cuprins:
"155. Preşedinţii consiliilor filialelor au obligaţia ca, dupã aprobarea de cãtre adunarea generalã ordinarã a filialei, sa transmitã preşedintelui Consiliului superior o copie de pe contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli."
76. Punctul 156 va avea urmãtorul cuprins:
"156. Preşedintele Consiliului superior asigura centralizarea conturilor de execuţie ale filialelor, împreunã cu aceleaşi documente de sinteza ale Consiliului superior."
77. La punctul 157 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Veniturile Corpului se formeazã din:"
78. Punctul 159 va avea urmãtorul cuprins:
"159. Cotizaţiile profesionale anuale, datorate de membrii Corpului, persoane fizice şi juridice, sunt variabile, pe transe de venit, fiind stabilite anual de Conferinţa nationala pe baza metodologiei aprobate de Consiliul superior.
Condiţiile şi termenele de achitare a cotizaţiilor se stabilesc prin normele de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate de Consiliul superior."
79. Punctul 160 se abroga.
80. Punctul 164 va avea urmãtorul cuprins:
"164. Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se aplica tuturor persoanelor fizice şi juridice strãine care nu au domiciliul sau, dupã caz, sediul în România, care au calitatea de expert contabil sau contabil autorizat în ţãrile lor şi care au îndeplinit condiţiile de înscriere în Tabloul Corpului şi îşi exercita activitatea în România, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/1994 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 42/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
81. Dupã punctul 165 se introduce punctul 166 cu urmãtorul cuprins:
"166. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament."
82. Titlul anexei nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Procedura alegerilor"
83. Titlul capitolului I al anexei nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Dispoziţii generale"
84. Punctul 1 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Alegerile pentru Consiliul superior şi, respectiv, pentru consiliile filialelor se fac prin vot secret, pentru o perioada de 4 ani, cu reînnoirea bienala a jumãtate din numãrul membrilor aleşi.
Preşedintele Consiliului superior şi preşedinţii consiliilor filialelor sunt aleşi prin vot secret, pentru 4 ani, de Conferinţa nationala, respectiv de adunarea generalã a filialei.
Persoanele care au deţinut funcţii de preşedinte al Consiliului superior sau al consiliului filialei doua mandate consecutive îşi pot depune candidatura pentru a fi aleşi în aceleaşi funcţii dupã o perioada egala cu cea în care au deţinut funcţia respectiva."
85. Punctul 2 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"2. Au dreptul de a alege şi de a fi aleşi toţi membrii Corpului, persoane fizice înscrise în Tablou, cu excepţia celor care:
a) nu sunt la zi cu plata cotizaţiilor profesionale;
b) sunt membri de onoare;
c) sunt persoane fizice strãine cãrora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat în România;
d) nu au, conform pct. 98 din regulament, exerciţiul dreptului de a practica profesia de expert contabil sau contabil autorizat."
86. Punctele 3 şi 4 din anexa nr. 1 se abroga.
87. Punctul 6 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"6. Toţi membrii Corpului care au dreptul de a alege şi de a fi aleşi pot face declaraţii de candidatura, care vor cuprinde, sub sancţiunea neinscrierii în listele cuprinzând candidaţii:
a) numele, prenumele şi adresa candidatului;
b) categoria profesionalã din care face parte: expert contabil sau contabil autorizat;
c) modul de exercitare a profesiei;
d) funcţiile deţinute anterior în cadrul Corpului şi perioadele respective;
e) funcţia pentru care candideazã, şi anume: membru al unui consiliu al Corpului, preşedinte al Consiliului superior sau al consiliului filialei;
f) obiectivele şi strategia pe care şi le propune candidatul dacã va fi ales;
g) declaraţia pe propria rãspundere ca îndeplineşte cerinţele de eligibilitate prevãzute în regulament."
88. Punctul 7 din anexa nr. 1 se abroga.
89. Punctul 11 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"11. Pentru candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale preşedintele consiliului filialei întocmeşte lista cuprinzând candidaţii - experţi contabili şi lista cuprinzând candidaţii contabili autorizaţi.
Listele sunt întocmite în ordine alfabetica şi cuprind urmãtoarele:
a) numele, prenumele şi adresa fiecãrui candidat;
b) numãrul total de locuri pentru care se candideazã, separat pentru titulari şi supleanţi;
c) datele calendaristice ale celor doua tururi de scrutin;
d) semnãturile preşedintelui şi secretarului filialei.
Un exemplar al listelor se transmite Consiliului superior."
90. Punctul 12 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"12. Listele cuprinzând candidaţii vor fi afişate la sediul filialei cu minimum 15 zile înaintea datei alegerilor. Impotriva omisiunilor, inscrierilor gresite sau oricãror erori se poate face întâmpinare la preşedintele filialei, în termen de 48 de ore de la afişare, care este obligat sa o soluţioneze în termen de 48 de ore de la înregistrarea ei. Soluţia data întâmpinãrii poate fi atacatã la instanta de judecata competenta, potrivit legii."
91. La punctul 14 din anexa nr. 1, dupã alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu urmãtorul cuprins:
"Listele se afişeazã la sediul filialei, la loc vizibil, cu minimum 15 zile înainte de data alegerilor. Prevederile pct. 12 referitoare la întâmpinare se aplica în mod corespunzãtor."
92. Punctul 16 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"16. În fiecare lista întocmitã pe categorii profesionale, asa cum se prevede la pct. 11, vor fi înscrişi numai experţii contabili şi contabilii autorizaţi din Tabloul Corpului, având cotizatia profesionalã achitatã la zi."
93. Alineatul 2 al punctului 17 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"În caz afirmativ, fiecare participant va fi legitimat cu carnetul de membru şi se va verifica înscrierea sa în lista cuprinzând alegatorii, dupã care va primi buletinul de vot."
94. Punctul 18 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"18. Buletinul de vot va cuprinde toţi candidaţii, în ordine alfabetica, identificati cu: nume, prenume şi calitatea profesionalã.
Buletinele de vot se imprima, prin grija consiliului filialei, pe hârtie de aceeaşi densitate şi culoare, într-un numãr care trebuie sa acopere numãrul alegãtorilor; forma grafica şi dimensiunile acestora vor fi unitare. Buletinele de vot distribuite alegãtorilor vor purta ştampila filialei."
95. Punctul 20 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"20. În cazul în care alegatorul nu voteazã un candidat oarecare, îşi exprima vointa prin anularea (bararea cu o linie) poziţiei respective de pe buletinul de vot, fãrã sa înscrie un alt candidat în loc. În acelaşi mod va anula toţi candidaţii înscrişi pe buletinul de vor peste numãrul locurilor vacante."
96. Punctul 23 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"23. Buletinele albe sau completate necitet, cele care cuprind mai multe nume decât numãrul locurilor vacante, cele care nu cuprind o desemnare precisa a candidatului sau care nu poarta ştampila filialei, cele care conţin un semn de recunoaştere sau o menţiune referitoare la candidaţi sau terţi nu sunt luate în calcul la stabilirea rezultatului, fiind anexate la procesul-verbal."
97. Punctele 24 şi 25 din anexa nr. 1 se abroga.
98. Punctul 27 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"27. Procesul-verbal de numarare a voturilor se întocmeşte în doua exemplare de cãtre comisie şi cuprinde:
a) numãrul alegãtorilor, potrivit listelor de alegatori;
b) numãrul alegãtorilor prezenţi la adunare;
c) numãrul total al voturilor valabil exprimate;
d) numãrul voturilor nule;
e) numãrul voturilor obţinute de fiecare candidat;
f) numãrul total al buletinelor de vot imprimate;
g) numãrul buletinelor de vot rãmase nefolosite şi anulate.
Un exemplar al procesului-verbal se transmite preşedintelui Consiliului superior."
99. Dupã punctul 27 al anexei nr. 1 se introduce punctul 27^1 cu urmãtorul cuprins:
"27^1. La primul tur de scrutin sunt declaraţi aleşi candidaţii care au obţinut minimum doua treimi din numãrul total al voturilor valabil exprimate. La cel de-al doilea tur de scrutin sunt aleşi candidaţii care au obţinut cel mai mare numãr de voturi.
Candidaţii care au obţinut numãrul de voturi prevãzut la alin. 1 vor ocupa locurile vacante în limita numãrului acestora şi în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi obţinute. Mai întâi se vor ocupa locurile de titulari şi apoi celor de supleanţi."
100. Punctele 30, 31, 32, 33, 34 şi 36 din anexa nr. 1 se abroga.
101. În anexa nr. 1, dupã capitolul III se introduce capitolul IV intitulat "Alegerea preşedintelui Consiliului superior şi al consiliului filialei" cu urmãtorul cuprins:
"43. Declaraţiile de candidaturi se transmit, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, Consiliului superior sau consiliului filialei, dupã caz, pana la data limita stabilitã de Consiliul superior.
La nivelul Consiliului superior şi, respectiv, al consiliului filialei primirea şi verificarea declaraţiilor de candidatura, precum şi întocmirea listei cuprinzând candidaţii se fac de cãtre o comisie de primire şi verificare a declaraţiilor, formatã din 3-5 membri desemnaţi cu 25 de zile înainte de data scrutinului de Consiliul superior sau al filialei, dupã caz; membrii comisiei nu pot fi în acelaşi timp şi candidaţi în alegeri.
44. Listele cuprinzând candidaţii se întocmesc în ordine alfabetica şi vor cuprinde:
a) numele, prenumele şi adresa fiecãrui candidat;
b) categoria profesionalã cãreia îi aparţine;
c) datele calendaristice ale celor doua tururi de scrutin;
d) semnatura preşedintelui şi a secretarului comisiei de primire şi verificare a declaraţiilor.
Listele se afişeazã la sediile filialelor cu cel puţin 15 zile înaintea datei alegerilor. Impotriva omisiunilor, inscrierilor gresite sau oricãror erori se poate face întâmpinare, care se depune în termen de 48 de ore de la afişare la comisia desemnatã potrivit pct. 43; aceasta o va soluţiona în termen de cel mult 48 de ore de la înregistrare. Soluţia data întâmpinãrii poate fi atacatã la instanta de judecata competenta, potrivit legii.
45. Pct. 14-28 din cap. III al anexei nr. 1 se aplica în mod corespunzãtor.
46. La primul tur de scrutin sunt declaraţi aleşi candidaţii care au obţinut cel puţin doua treimi din numãrul total al voturilor valabil exprimate; la cel de-al doilea tur de scrutin este suficienta majoritatea simpla a voturilor.
Aceste dispoziţii se aplica atât pentru alegerea preşedintelui Consiliului superior, cat şi pentru alegerea preşedinţilor consiliilor filialelor."
102. Punctul 6 din anexa nr. 2 se abroga.
103. Punctul 8 din anexa nr. 2 va avea urmãtorul cuprins:
"8. Dezbaterile se consemneazã în procese-verbale sau stenograme, dupã caz, şi vor cuprinde menţiuni referitoare la: data şi locul încheierii, numele şi prenumele membrilor prezenţi şi ale celor care absenteazã, ordinea de zi, dezbaterile din şedinţa şi hotãrârile adoptate. Acestea se semneazã de preşedinte şi de persoana care le-a întocmit."
104. Partea introductivã a punctului 1 din anexa nr. 3 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Experţii contabili şi contabilii autorizaţi care au o activitate profesionalã în una dintre aceste calitãţi de cel puţin 30 de ani şi se bucura de prestigiu profesional şi moral pot primi titlul de:"
105. La punctul 7 din anexa nr. 3 se introduce alineatul 2 cu urmãtorul cuprins:
"Aplicarea unei sancţiuni disciplinare conduce la pierderea titlului obţinut, care nu mai poate fi solicitat ulterior."
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016